|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Tuning mechaniczny - Skrzynia biegów 1.8 zetec
tallaff - 13 Kwi 2005, 00:03 Temat postu: Skrzynia biegów 1.8 zetec A gdyby tak zmienić skrzynkę? Niemam pojęcia jakie w tym aspekcie są możliwości i czy wogóle ma sens coś robić. Chodzi oto że w moim przypadku brakuje wyższego biegu. Brakuje tej 6 dzięki ktorej moja bryczka przestałaby tak łapczywie opróżniać bak, no i rozwinęłaby skrzydła:D. Mam Fiestę RS z 130 konnym silnikiem zeteca. W praktyce wygląda to tak, że przy prędkości 130 na 5 mam już jakieś 4 tys. Przyspieszanie dalej to żadnen problem i wskazówka w zasadzie się niezatrzymuje. Niestety...przy 200km/h podchodzi pod 7000obr/min i jest to po prostu katowanie silniczka...żal :(.
Czy ktoś ma doświadczenie w tym aspekcie? Z jakimi to może wiązać się kosztami?
Wszelkie komentaże mile widziane
mellow - 13 Kwi 2005, 00:23
Czesc
Tallaff nie zmieniaj skrzyni jesli masz orginal...
Ja to cwiczylem u siebie po tym jak rozwalilem kiedys kosz satelitow, zalozylem z Xr1.6 Turbo ale zegolila... od zwyklej Xr 1.6 miala strasznie krutkie 1,2,3 ... i szybko padly synchronizatory bo troche za slaba. Nawet z 1.3 zalozylem ale tez za krutka (piszczal do 4 biegu)...
Skonczylo sie na seryjnej... i uwierz mi ze jest najlepsza bo mamy strasznie dluga 1 i do codziennej jazdy jest super, a przeciesz z predkosciami kolo 200 zadko sie jezdzi takim autem jak Fiesta.
Co do cen to za orginal z 1.8 zaplacilem 550 zl , za Xr Turbo 1.6 - 350 zl, a z 1.3 i zwykla 1.6 mialem swoje ale tez chodza w granicach 300-480 zl.
Pozdrawiam
Lokmen - 13 Kwi 2005, 06:23
Mellow coś pecha miałeś do tych używek - bo w zasadzie te skrzynie różnią sie tylko przełożeniami anie jakością materiałów i średnicą, grubością i szerogością łożysk i wałków. Jedyna róznica w skrzyniach jest taka ze mechanizm różnicowy w XR-kach (i chyba w diieslach też) ma mocowanie na 8 śrub a w pozostałych na 6. Fakt ze przy mocy 130KM wszystkie skrzynie poza dedykowaną pod 1,8 są stasznie krótkie - wyjątek najdłuższe przełożenia ma diesel.......
Tallaf jak masz możliwość i ochotę to śmiało pakuj skrzynie od diesla......
tallaff - 13 Kwi 2005, 23:01
mellow napisał/a: |
Skonczylo sie na seryjnej... i uwierz mi ze jest najlepsza bo mamy strasznie dluga 1 i do codziennej jazdy jest super, a przeciesz z predkosciami kolo 200 zadko sie jezdzi takim autem jak Fiesta.
|
Cześć!
Racja, 200 to rzadkość, ale 130 to jeżdze dzienne. Droga niby prosta, pogoda ładna, ale coś tu niegra...obroty. Koło 4000/min, utrzymujące się przez dłuższy czas daje się we znaki. A gdyby tak poszukać u starszego brata, Mondeo? Część podzespołów pod maską i tak mam z tego modelu. Jest możliwość żeby taką skrzynkę zamontować?
Fordon - 13 Kwi 2005, 23:34
To ja posiadam troche inne doswiadczenie... i jesli ktos chce sie bawic w przerobki skrzynki to spoko bo to da rade zrobic... ale najleprzym patentem jaki widzialem u niemcow to Fiesta Xr2 1.8(chyba)...ale skrzynka byla zlozona z 2... czyli 1,2 byla orginalna 3 od diesla 1.8, 4 orginal i 5 od diesla... efekt byl taki ze zawet Peugot 1.9 Gti mogl tylko zassac zapachy spod opon Fiesty... Jednak ze nie wiem jak to wyglada cenowo...
Pozdrawiam
Lokmen - 13 Kwi 2005, 23:41
Za dużo i lubię chleb ze smalcem z tym - taniej i szybciej wyjdzie założenie samej skrzynki od diesla.
tallaff - 14 Kwi 2005, 00:07
No tak ale o ile ten disel ma dłuższe te przełożenia od 1,8?? No chyba niewiele. Mnie by się tak marzyła z mondeo...
Lokmen - 14 Kwi 2005, 07:12
Ma i to dość spore - bo diesel nie lubi wysokich obrotów, więc skrzynka od diesla jest bardziej nastawiona na prędkości max. niż na przyspieszanie. Ale należy pamiętać o tym ze diesel ma 60KM i 105Nm a fiesta 1,8 16V 130KM i 162Nm więc i tak na skrzyni diesla powinna mieć w miarę nizłe odejście....
Armen - 14 Kwi 2005, 09:04
Hehe...tak czytam i czytam...wszyscy coś przerabiają...wiec skoro ja mam skrzynę diesla to wypada mi tylko silnik 1,8 w benzynce wsadzić
mellow - 14 Kwi 2005, 10:44
tallaff napisał/a: | A gdyby tak poszukać u starszego brata, Mondeo? Część podzespołów pod maską i tak mam z tego modelu. Jest możliwość żeby taką skrzynkę zamontować? |
Skrzyni od Mondziaka niestety nie wsadzisz , inne mocowania, inny mocowanie rozrusznika , a co najgorsze polosie wypadaja w innym miejscu i przerabianie tego nie wchodzi raczej w gre.
Tallaff, a jakie masz kola ?? bo od tego tez zalezy predkosc obrotowa silnika przy danej predkosci ?? I czy nie wkladalas jakis tarcz bialych czy cos podobnego bo moze licznik przeklamuje wzgledem obrotomierza.
Tu masz wykres predkosci i danych obrotow na danym biegu przy seryjnym obwodzie kola itd:
Pozdrawiam
wójas 22 - 14 Kwi 2005, 20:29
hehe, też to miałem w xr-ce, ze się obroty kończyły na 5-ce
tallaff - 14 Kwi 2005, 21:28
mellow napisał/a: |
Tallaff, a jakie masz kola ?? bo od tego tez zalezy predkosc obrotowa silnika przy danej predkosci ?? I czy nie wkladalas jakis tarcz bialych czy cos podobnego bo moze licznik przeklamuje wzgledem obrotomierza. |
Cześć!
Nie, nie. Koła raczej ok (185/50/14) i mniej więcej się zgadza z tym co tam piszą o obrotach. Ja mowiłem ze przy 200 mam koło 7. Do 7 starałem się niedojechać, żal mi tego silniczka. Natomiast co do przyspieszenia...hmm. Powiem tak: Sprawdzając ze stoperem (dwie osoby) na zimowkach i wychodziło koło 8! Wiem ze kazdy moze sobie twierdzic co tam chce, ale starałem się naprawdę być obiektywny. na 8 stawiam tez z innego powodu. Przykładowy start spod świateł np z bmw, czy hondami. Wiem ile one powinny mieć i wiem jak dostaja . Z takich autek to do setki zostawiła mnie tylko raz civic Type-r:( ale ona ma koło 7, tyle ze przy 130 jak mu depnąłem to do 190 wąchał, a ma 200koni!! W fieście siła!!
Nie będe wspominał porażek typu impreza...temu to powąchałem :(
kenzo - 16 Kwi 2005, 00:25
nie sprawdzałem ale słyszałem ze krzynka od pumki pasuje i daje zdumiewajace efekty ale powtarzam ze tylko słyszałem
tallaff - 16 Kwi 2005, 11:01
Puma? Hmmm, to ma sens. Musze pokukać
Lokmen - 16 Kwi 2005, 18:04
Podajcie mi jej wszystkie przełożenia - a powiem wam czy ma sens taka przekładka
|
|