Forum FiestaKlubPolska -

Kalendarz 2012 - Propozycje wzoru kalendarza - opinie, sugestie

bidżej - 30 Paź 2011, 22:35
Temat postu: Propozycje wzoru kalendarza - opinie, sugestie
na tą chwilę powstała propozycja nr 1, do ewentualnego przybajerowania (na które mam pewien pomysł). co Wy na to?



nie wszystkie zdjęcia mają być wyszarzane, ale to akurat miało paskudne tło ;-(

DemptD - 30 Paź 2011, 22:37

pare literówek i bez 'odpo-wiednio' będzie git :ok:
bidżej - 30 Paź 2011, 22:37

dobra, to takie kosmetyczne srutututu (podobnie jak "fertę"), tekst pewnie i tak będzie jeszcze delikatnie inny :P
Parzych - 30 Paź 2011, 22:43

bidżej, oznaczenie generacji zrób MK1, MK2 itd zamiast MKI, MKII itd. silników również 1,0; 1,1; 1,3 zamiast I,0; I,I... :yes:
bidżej - 30 Paź 2011, 22:46

Parzych, taka czcionka. 2, 3 i dalej są już normalne, ale 1 akurat wychodzi I.
Parzych - 30 Paź 2011, 22:48

Trochę dupowato... Może trza dać inną czcionkę...
bidżej - 30 Paź 2011, 22:50

polukam co się da zrobić...
Żółwik Tuptuś - 30 Paź 2011, 22:51

do dopracowania szczegóły , o których Parzych mówi , ale dla mnie pozytywnie :)
trzeci - 30 Paź 2011, 22:52

Uffff .... właśnie przed chwilą, przy papierosku, myślałem czy dasz radę w ten weekend coś zrobić i wrzucić ;-))

Harmonogram kalendarza już zmieniłem, żeby pasował do rzeczywistości i zmienionych terminów.
Ale mam nadzieję, że uda nam się go przyśpieszyć.
Pozdro ...

bidżej - 30 Paź 2011, 22:56

problem może być z propozycją nr 2, bo czasu mam jak na złość cholernie niedużo :/
bidżej - 30 Paź 2011, 23:07

podmienione na wersję z "1" zamiast "I".
Puff - 30 Paź 2011, 23:09



:9:

Parzych - 30 Paź 2011, 23:13

bidżej napisał/a:

podmienione na wersję z "1" zamiast "I".
Małe "L" dobrze udaje jedynkę, hehe... :ok:
bidżej - 30 Paź 2011, 23:25

Parzych, to jest już inna czcionka :-P
Pufcio, u mnie trybi, u Parzycha jak widać też :fox:

Puff - 30 Paź 2011, 23:54

U mnie już teraz też :)

Jedna uwaga: o ile tło (miał węglowy?) dla samego kalendarza jest wypas, to już odczytanie tej celowo poszarpanej czcionki tekstu po wydrukowaniu może być nieco problematyczne. Spróbuj skonwertować obraz do przestrzeni CMYK i zobacz jak to się prezentuje na 6500K - coby się nie okazało, że wszystko ładnie, pięknie, ale póki jest na wyświetlaczu...

Freeman - 31 Paź 2011, 07:29

Pufcio napisał/a:

Jedna uwaga: o ile tło (miał węglowy?) dla samego kalendarza jest wypas, to już odczytanie tej celowo poszarpanej czcionki tekstu po wydrukowaniu może być nieco problematyczne.
miałem to samo napisać.
WojoT - 31 Paź 2011, 08:26

Co do kalendarza to podoba mi się ale w zdjęciu zdecydowanie trzeba zmniejszyć jasne tony i światła
bidżej - 31 Paź 2011, 08:46

tło to asfalt (choć trochę lipny) ze skidmarkiem, ale jego będzie lepiej widać na okładce. w każdym razie podziałam żeby czcionka bardziej się wyróżniała.

WojoT, i tak są ostro zmniejszone, ta fotka akurat jest strasznie kiepska :/

inno - 31 Paź 2011, 09:00

dobra robota bidżej :ok:
ja nie przyczepie się do niczego, bo wszystko już zostało wymienione.

jestem ciekaw jakbyś zamiast tego paska nad zdjęciem dał po prostu czarny kolor i pod zdjęciem dał większy gradient

Puff - 31 Paź 2011, 13:25

bidżej - można spróbować wziąć zdjęcie i po prostu wstawić na nim niebo - w tej chwili to biała plama i z "profi" zbyt wiele wspólnego to nie ma...
Mogę się podjąć, efekt opublikować i ocenicie czy wygląda lepiej czy nie.

Parzych - 31 Paź 2011, 13:35

Pufcio napisał/a:
Mogę się podjąć, efekt opublikować i ocenicie czy wygląda lepiej czy nie.
No to się bier do roboty, a nie się zastanawiasz...
Puff - 31 Paź 2011, 15:02

Parzych napisał/a:
No to się bier do roboty, a nie się zastanawiasz...

Czekam aż mi wyślesz e-maila ze zdjęciem w pełnym rozmiarze Skarbie :* :devil:

Parzych - 31 Paź 2011, 16:23

Cytat:
Czekam aż mi wyślesz e-maila ze zdjęciem w pełnym rozmiarze Skarbie :* :devil:
Ale to nie moje foto misiaczku... gy
Puff - 31 Paź 2011, 16:28

Parzych napisał/a:
Ale to nie moje foto misiaczku... gy

No to po co się bulwersujesz? :P BeeJay wyśle foto, to się pobawię :)

Tadam (zmienione samo niebo):


Wersja "moja":


Zażalenia składać tutaj :)

Parzych - 1 Lis 2011, 00:49

Pufcio, wersja Twoja w/g mnie najlepsza :yes: Nie da się ukryć, że niektóre foty trzeba podciągnąć...
bidżej - 1 Lis 2011, 00:54

Pufcio, masz to w pełnym wymiarze? czy przerobiłeś jakieś mini? w razie czego podeślę Ci to duże :D
Puff - 1 Lis 2011, 00:57

bidżej - Prezes podesłał oryginał, po kliknięciu w obrazek powinien się otworzyć "fulsajz". A na wersji mini ani bym nie robił - szkoda czasu, bo nie da się potem tego "przeszczepić"...
bidżej - 1 Lis 2011, 00:58

kopsnij na bidzej(at)fiestaklubpolska.pl

dzięki!

Parzych - 1 Lis 2011, 01:58

bidżej, poprawiona przez Pufcia i wykadrowana przeze mnie wersja F16 na tle Stadionu Narodowego (w ori rozmiarze):

Piter - 1 Lis 2011, 21:27

Nie widziałem wcześniej tego tematu.
Pufcio, uratowałeś to zdjęcie bo to co było w pierwszej propozycji to był dramat.

Mieszanie kolorowego obrazu na monochromatycznym tle ( tak "modne" kiedyś na zdjęciach ślubnych ) jest złym pomysłem a zostawienie wielkiej białej plamy to zupełne nieporozumienie na kalendarzu który ma uchodzić za profesjonalny.

Ja osobiście nie lubię takiego paćkanego tła i wstawił bym tam mgiełkę z chmur a najlepiej do tego zdjęcia wyglądało by niebo burzowe zamiast takich ciapanych baranków.

Pufcio Podmień niebo na " burzę " Podbij jeszcze ciutke kontrast i ściągnij nieco niebieskiego i będzie GIT. Aaaaa i usuń tego pana i psa bo są tam niepotrzebni.

Puff - 1 Lis 2011, 21:29

Piter - masz na myśli, że niebo zbyt niebieskie czy składowej niebieskiej za dużo?

Wersja 3:


Piter - 1 Lis 2011, 21:33

Za dużo niebieskiego wogóle. Zobacz że tam nie ma wcale białego koloru. Wszystko jest zaniebieszczone.
Piter - 1 Lis 2011, 21:36

Oczywiście różnice będą inne na każdym kompie.
TomeX500 - 1 Lis 2011, 21:50

Yyy... jak dla mnie to ta fota z mk1 z niebem nawet z paru metrow na miniaturce wieje photoshopem. Tak jak ktoś wyżej pisał - jakieś burzowe chmury i byłoby git, a całość w wersji takiej jak na samym początku, czyli czarno białe + kolorowe auto :)
Puff - 1 Lis 2011, 21:54

Piter - masz już V3. A co do niebieskości - może Ci monitor barwi. Mam skalibrowany CRT i niebieski jest na V2 tylko lekko zaakcentowany :)

TomeX500 - jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził. Jeśli chcesz, możesz zrobić swoją wersję, bo ja mogę poświęcić godzinę-dwie na obróbkę, ale nie dniówkę albo dwie :)

inno - 2 Lis 2011, 22:27

to ja poproszę o podesłanie oryginału tej fotki na pawelprzygucki@gmail.com
trzeci - 3 Lis 2011, 21:32

Zaraz Ci wyślę, bo już zlądowałem w hotelu.
Tylko wiecie ... gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść ;-))
Pozdro ...

Arix - 3 Lis 2011, 21:34

Mi się podoba pierwsza propozycja bidżeja, Ja dla mnie bardzo stylowa:D
hubi_2006 - 3 Lis 2011, 23:49

Arix napisał/a:
Mi się podoba pierwsza propozycja bidżeja, Ja dla mnie bardzo stylowa

Mam podobne zdanie, Pufcio, bez urazy, ale komiczne te chmurki. Oczywiście nie twierdzę, że zrobiłbym lepiej, ale na pewno da się :) .
trzeci napisał/a:
Tylko wiecie ... gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść

Chyba najlepsze podsumowanie.

Puff - 4 Lis 2011, 01:29

hubi_2006 napisał/a:
Pufcio, bez urazy, ale komiczne te chmurki

Wstawienie chmur możesz jedynie symulować, nigdy tego dobrze nie zrobisz (chyba, ze masz tablet i namalujesz :D ), a że ja po ASP nie jestem, to urazy nie żywię ;)

kamil wolski - 4 Lis 2011, 12:43

Czemu "ratujecie" zdjęcia? Skoro zostało wybrane takim, jakim było, niechaj takim zostanie wg mnie. A jeśli już niebo przeklejać, to z innego zdjęcia, a nie wyrenderowane przez PS-a chmurki bo są straszne..
Puff - 4 Lis 2011, 13:02

kamil wolski - bo jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma? Nie każdy się bawi grafiką, niektórzy nawet nie mają pojęcia ile można wyciągnąć z takiego niekontrastowego zdjęcia, więc wrzucają to, co wylądowało na matrycy.
Poza tym w przypadku mk1 zdjęcie zostało wybrane dlatego, że wygrany nie dostarczył fotki w pełnym rozmiarze i się ta załapała :)

O ile wstawienie nieba to był średni pomysł, to poprawa kontrastu i wymazanie niepotrzebnych rzeczy uważam za dobrą rzecz - niech przynajmniej fota nie wygląda jakby leżała rok pod kurzem, a potem ktoś ją, bez uprzedniego przetarcia szmatką, zeskanował.

inno - 4 Lis 2011, 16:29




Parzych - 4 Lis 2011, 16:38


Na tym najmniej widać retusz nieba...

inno - 4 Lis 2011, 16:40

też jestem za tą wersją :D
Piter - 8 Lis 2011, 18:15

Cała niech będzie czrno-biała jak już ...
... Trąca wam Photoshopem??? A to niebieskie auto na czarno-białym tle to czym trąca??? :hahaha: :hahaha:
I więcej kontrastu. Daj temu zdjęciu resztkę życia.


bidżej - 8 Lis 2011, 18:49

Piter, nie mam czasu szukać zeszłorocznych propozycji wyjściowych ani później kopać się z koniem, ale proszę ładnie, spuść trochę z tonu.

propozycja w wersji styczniowej z fixem Pufcia:



EDIT:

plus kapka kontrastu o robi się tak:


Piter - 8 Lis 2011, 19:11

Eeeeee a co to ma do rzeczy ? I mów jaśniej bo jestem za tępy na ten tekst z koniem :|

Tworzycie kalendarz który ma uchodzić za profesjonalny. TAK?
Grafikę robisz fajną ( to czego ja nie umiem ) , ale przygotowanie zdjęć zostaje u Ciebie daleko w tyle, więc posłuchaj dobrych rad zamiast się stawiać.
Pamiętaj że kiepskie zdjęcie zabije Twój najlepszy graficznie pomysł ...

bidżej - 8 Lis 2011, 19:13

to popracuj nad przekazywaniem dobrych rad :-P
Piter - 8 Lis 2011, 19:17

Pisałem Ci/Wam wyżej co masz zrobić z tym zdjęciem a czego nie robić. I widać że pewne wnioski jednak wycieniowałeś bo wygląda to już dużo lepiej.
bidżej - 8 Lis 2011, 19:19

czyli jednak można powiedzieć jak człowiek, a nie zbijać się i zadawać dwuznaczne pytania :-P

luz.

TomeX500 - 8 Lis 2011, 22:03

Czarno białe lipa... czarno białe z niebieskim autem jest profi i przy tym bym już został, jeśli chodzi o to zdjęcie. A tak na dobrą sprawę, to w sumie trochę nie fair, że teraz one będą poprawiane, powinny wejść tak jak były nadesłane i co najwyżej rozjaśnić przyciemnić, co by dobrze na papierze wyszło.
Parzych - 8 Lis 2011, 22:12

Eno, zara, miało być niebo wklejone przez inno... :fox:
Piter - 8 Lis 2011, 22:35

TomeX500 napisał/a:
Czarno białe lipa... czarno białe z niebieskim autem jest profi

Czyli mamy różne zdanie na temat tego co jest profi ;-|
wiesz, już nie pamiętam kiedy ostatnio coś w studiu robiliśmy w takim stylu. To już nawet jest niemodne. A na pewno nie jest profi :|

TomeX500 napisał/a:
A tak na dobrą sprawę, to w sumie trochę nie fair, że teraz one będą poprawiane, powinny wejść tak jak były nadesłane i co najwyżej rozjaśnić przyciemnić, co by dobrze na papierze wyszło.

Czyli co? Maja dać zdjęcia w większości nie ostre ( co widać juz na miniaturze ) :rotfl:
z przypadkowymi "śmieciami" w tle i nie dokadrowane kompozycyjnie ?!?
Super! Świetny pomysł :brawo:

Aaaaaa i nie będę się uspokajał. Bom jam jest Ham :tyłek:

TomeX500 - 9 Lis 2011, 00:03

Piter napisał/a:
Bom jam jest Ham


Widać, słychać i czuć :P Nie podniecaj się zbytnio!

Patrzyłem na miniaturkę tego http://imageshack.us/photo/my-images/254/mk14.jpg/ i nie zauważyłem że to aż tak źle wygląda.

Ja myślałem, że odpowiednio wykadrowane i ostre zdjęcia to miało się wrzucać do samego konkursu, a nie podciągać wszystko tuż przed drukiem.

Jak dla mnie już nawet bez tego nieba wyglądało fajnie, miało klimat i MOC, fajny kontrast, niebieskie auto świetnie akcentowało. A to, że w jakimś "studiu" tego nie robiono czy whatever to mnie kupę obchodzi...

hubi_2006 - 9 Lis 2011, 00:05

Piter napisał/a:
Czyli co? Maja dać zdjęcia w większości nie ostre ( co widać juz na miniaturze )
z przypadkowymi "śmieciami" w tle i nie dokadrowane kompozycyjnie ?!?
Super! Świetny pomysł


Zamysł kalendarza był taki, że każdy daje to co potrafi i tylko sam sobie może być winien przegranej. Miało być dzięki temu maksymalnie uczciwie. Oczywiście rozumiem kwestie niewielkiego wyboru, ale to co się tutaj dzieje jest przesadą.
Do wybrzydzania każdy, ale robić nie było komu. Została wybrana ekipa odpowiedzialna za poszczególne kwestie i nie było sprzeciwów. bidżej, stara się ile może choć czasu ma niewiele. Kłóćcie się dalej o chmurki to kalendarz będzie wyglądał, jak zeszłoroczny.
trzeci, podchody do przyszłorocznego kalendarza proponuję rozpocząć już w styczniu, albo całość załatwić w sezonie wiosna/lato. Wtedy maruderzy nie siedzą tyle przed kompem wymyślając pierdoły.

To kalendarz na miarę FKP, a nie jakiegoś high end "Pirelli". Bez urazy...

bidżej - 9 Lis 2011, 00:07

panie, pisaj tekst o MK7 :ok:
Piter - 9 Lis 2011, 12:29

TomeX500 napisał/a:
A to, że w jakimś "studiu" tego nie robiono czy whatever to mnie kupę obchodzi...

Co nie znaczy że "to" dobrze wygląda ... Widać tobie podoba się kupa, a mnie nie ...

Dobra, nie wtrącam się. Róbcie jak tam sobie chcecie :kaput:

JoeMix - 9 Lis 2011, 12:39

TomeX500 napisał/a:
Ja myślałem, że odpowiednio wykadrowane i ostre zdjęcia to miało się wrzucać do samego konkursu, a nie podciągać wszystko tuż przed drukiem.
W sumie racja, bo nieraz po takich zabiegach wychodzi zupełnie inne zdjęcie,,, zabawa teraz powinna dotyczyć oprawy zdjęć a nie już samych zdjęć,,,
Puff - 9 Lis 2011, 14:43

To może na przyszłość przy zgłaszaniu zdjęć damy opcję dla Autora ew. zgody na poprawki (zaznaczając, że chodzi o np. wymazanie zbędnych elementów typu ludzie, zmiany krzywych kontrastu czy nasycenia). Wyrazi, to wyrazi, będzie się poprawiało, jeśli zajdzie taka konieczność. Nie wyrazi, to nie. Inna rzecz, że niewiele zdjęć wymaga radykalnych poprawek i choćby po tym jak zmieniłem rozkład kontrastu na zdjęciu Parzyszka, widać ile można zdziałać bez godziny kombinowania...
bidżej - 9 Lis 2011, 20:22

no to może inaczej, na następny raz niech ktoś osobno, bardziej profesjonalnie ogarnie temat przygotowania zdjęć pod kątem druku (bez kadrowania). ja przyznaję, że nie mam o tym za grosz teoretycznego pojęcia i robię na czuja.

kalendarz powstaje w wersji zaproponowanej jako pierwsza i tak zostanie - koncept uznaliście za dobry ;) póki co jest tyle:





kwiecień jest pasztetny (fotka katastrofalna), ale pracuję nad tym. marudźcie póki możecie. aby z sensem i umiarem.

aha, z 14 fotek 2 wylecą na koniec. na pewno któraś z MK7 (przypuszczam, że Kruszonowa) i jeszcze jedna, ale nie mam pojęcia która... może kwietniową jednak wywalić?

Magda M. - 9 Lis 2011, 20:25

Te, te, te - Semafor z krzaczkiem zostaw :D
hanysek - 9 Lis 2011, 21:55

no kwiecien trocha nie ten teges :rotfl:
JoeMix - 9 Lis 2011, 21:56

Uwaga ma, może nie pisać w styczniu i lutym tego samego, skoro 2 razy ma być mk1 to niech na drugiej karcie będzie o zmianach w mk1, stalowe chromowane zderzaki ustąpiły miejsca czarnym, plastikowym, zmieniony zostały lusterka i takie tam pierdoły,,, praktycznie każda generacja ma jakieś "pół" bardziej lub mniej oficjalne,,,
bidżej - 9 Lis 2011, 21:58

jak hubi dopisze co trzeba, to wrzucę inny tekst. taki zabieg, jak piszesz Joe, jest zrobiony w MK3 (chociaż tam coś chyba brakuje w tej całej historii).
Puff - 10 Lis 2011, 01:08

Ja się zawsze do czegoś przypierniczę, ale co tam ;)

Czy wszystkie autka muszą być zwrócone mordką w tą samą stronę? To tak wygląda jakby ktoś serią tłukł te zdjęcia na jedną modłę... :p Wiem, że niektóre blachy mają widoczne, ale pewnie nie wszystkie, więc opcja jest :)

Pawełos666 - 10 Lis 2011, 01:58

w kwietniu przed zastapiono nie powinno byc przecinka, bo jest przed ale :devil:
Parzych - 10 Lis 2011, 02:14

Z cyklu "znajć kilka różnic":
---->
Co prawda miał to zrobić Piter ale widocznie zapomniał, w takim razie ja się pobawiłem ze dwadzieścia minut w Corelu... Nie jest to profi ale mam tylko myszkę...

bidżej - 10 Lis 2011, 06:37

ja tam ciągle widzę jasny placek na ciemnym placku, a na tym wszystkim jeszcze ciemny placek na środku...
bidżej - 10 Lis 2011, 06:38

Pufcio, ale na raz nie będzie widać wszystkich kart, więc nie będzie to wyglądać tak dziwnie jak tutaj. a to samo zauważyłem ;-))
Puff - 10 Lis 2011, 07:07

bidżej - luz. Wezmę się za poprawę stylistyki tych tekstów, bo są może i treściwe, ale formę wypadałoby nieco poprawić...
Jeśli możesz BJ, to machnij mi txt na maila, będę Ci wdzięczny :)

bidżej - 10 Lis 2011, 07:40

poszło. tylko nie przesadź z ilością. wg planu opisy do MK5 (albo MK2, jeśli z kwietniową nic się nie wyczaruje) i MK7 będą miały do dyspozycji tylko po 1 karcie.
bidżej - 11 Lis 2011, 19:53

Panowie, dacie radę coś wydumać z fotką kwietniową?
Puff - 11 Lis 2011, 20:23

bidżej - podeślij, e-maila masz. Jak coś będę umiał zrobić, to tu wkleję.
Parzych - 11 Lis 2011, 21:01

bidżej, dawaj propozycje MKszóstek... :fox:
arecki - 11 Lis 2011, 21:09

kwiecien jest do bani ;-|
bidżej - 11 Lis 2011, 21:15

powaga? :hihihi:
arecki - 11 Lis 2011, 21:24

noooo :-P
bidżej - 11 Lis 2011, 22:44

Parzych, specjalnie dla Ciebie, parę postów wyżej ;-))
TomeX500 - 11 Lis 2011, 22:48

Dajcie na kwiecień tą drugą fotę nadesłaną do konkursu i tyle (tą czarno białą).
bidżej - 11 Lis 2011, 22:50

znaczy którą?
Parzych - 11 Lis 2011, 22:59

bidżej, przy MK6 będzie jeszcze o wersji S :?: I niepotrzebna ta wzmianka o Fusionie...
bidżej - 11 Lis 2011, 23:04

będzie jeszcze drugi kawałek tekstu
TomeX500 - 11 Lis 2011, 23:04


Parzych - 11 Lis 2011, 23:09

Ale o Fujsonie (jeśli juszszsz koniecznie) to może na samym końcu a nie na początku... :fox:
bidżej - 11 Lis 2011, 23:12

Parzych, spokojnie, to jeszcze nie jest gotowe... wrzuciłem cokolwiek, żeby było. przerobienie tekstu to kwestia 3 minut.
Parzych - 11 Lis 2011, 23:23

Spoko... :ok:
Puff - 11 Lis 2011, 23:55

Bidżejku - jedno "ale", o którym wolę wspomnieć już teraz - warto by było "przeenterować" tekst tak, żeby nie było zbędnego dzielenia wyrazów, zwłaszcza jeśli na kartce nie ma esejów :)
bidżej - 11 Lis 2011, 23:58

wtedy przy justowaniu wychodzą kosmiczne odstępy... ale spoko, popracuję nad tym. póki co, jak widać, nie ma nawet ostatecznych wersji tekstów.
Puff - 12 Lis 2011, 00:01

To zrobić wyrównanie do lewej - nie powinno to wyglądać tak źle, niemniej to już musisz sam ocenić :)
JoeMix - 12 Lis 2011, 09:13

Pufcio napisał/a:
To zrobić wyrównanie do lewej
I zęby z prawej strony - to porażka jest w takim układzie,,, jak justować
bidżej napisał/a:
wtedy przy justowaniu wychodzą kosmiczne odstępy...
to obustronnie,,,Wtedy trzeba przeedytować tekst, zmienić kolejność wyrazów w zdaniu, jedne zastąpić innymi,,, czasem wystarczy wers napisać czcionką o 1pt mniejsza by wyraz się zmieścił, lub w jednej linijce zmniejszyć odstęp między wyrazami,,, takie drobne poprawki nie rzucające się w oczy :P
Sztandi - 12 Lis 2011, 23:59

Ja się tam nie znam, ale nie ogarniam jednego, przy opisach MK3:

Przy zdjęciu mafiosa opisywane są głównie Cywile, a przy zdjęciu mojego cywila, skupiono się głównie na wersjach sportowych :-) Wiem, że pewnie kolejność zależy od liczby głosów, no ale może byłoby lepiej na odwrót? Czekam na krytykę :rotfl:

Parzych - 13 Lis 2011, 00:09

Trza zamienić albo opisy albo foty... :yes: bijdżej, dawaj resztę miesięcy :fox:
inno - 13 Lis 2011, 12:21

a co do kwietnia to ja byłbym za 4 fotką dodaną w tamtym temacie

arecki - 13 Lis 2011, 19:45

---->>>



łeeee....nie tak miało być ale na lapku bez myszki robiłem :9:

szczepan522 - 13 Lis 2011, 20:22

Nie żebym się czepał bo pełen szacun za wszystkie prace nad kalendarzem :) ale teksty MKI, MKII, MKIV są troszkę ubogie i monotonne, teksty na każdej ze stron powinny być inne :yes:
Puff - 13 Lis 2011, 21:29

szczepan522 - czepialstwo jest ok, a najlepsze już jest jak potrafisz dodać coś od siebie, żeby to ulepszyć :)
bidżej - 14 Lis 2011, 07:07

Panowie, tego i tak nikt nie będzie czytał więcej niż 1 raz :P
trzeci - 14 Lis 2011, 07:47

Ale skoro będzie czytane to niech będzie już merytorycznie i ładnie wyrównane ;-))

Fajnie, że bidżej może liczyć na pomoc w ewentualnych poprawkach i że są sugestie od Was.
Terminy już poprzekraczane co prawda ale mam nadzieję, że niedługo ruszymy z zapisami i będzie jeszcze czas na wysyłkę przed Nowym Rokiem.

Tylko pytanie do bidżeja i pomagierów, na kiedy byłaby gotowa wersja ostateczna ?

bidżej - 14 Lis 2011, 07:55

jak dla mnie to jest wykonalne na dziś/jutro w wersji, w jakiej obecnie jest.
trzeci - 14 Lis 2011, 08:00

No oki, to w takim razie jeszcze parę dni na jakieś drobne poprawki i kosmetykę (jak na przykład teksty by Pufcio) i będziemy ruszać z zapisami.
Dzięki bidżeju :)

bidżej - 14 Lis 2011, 08:06

odnośnie tekstów - trzebaby ogarnąć ich poprawność, bo w na ten przykład w MK3 nie ma wzmianki o RS1800 ani o kombinacjach XR2i/RST/RS1800/XR2i16v
hubi_2006 - 14 Lis 2011, 08:13

bidżej napisał/a:
w MK3 nie ma wzmianki o RS1800 ani o kombinacjach XR2i/RST/RS1800/XR2i16v

Były :fox: ale wtedy marudziłeś, że za długie :-P Z resztą, jak teksty były wtedy ciekawsze tak wciąż za długie dla Ciebie :rotfl:

bidżej - 14 Lis 2011, 08:18

ścieśniaj ścieśniaj ;-))
JoeMix - 14 Lis 2011, 09:10

Mniejsza czcionka? Tekst nie musi być czytelny z 2 metrów,,,
hubi_2006 - 14 Lis 2011, 09:54

Sam ścieśniaj :P Co ja mam ścieśniać, jak to Ty wstawiasz do kalendarza :rotfl:
Sprawdź czy mniejszą czcionką wejdzie wersja przedostatnia. Bodajże tam mk3 była dłuższa.

bidżej - 18 Lis 2011, 08:18

robią się te teksty? :-P czekam na nie, żeby ogarnąć do końca temat projektu i pchnąć kalendarz dalej - w sumie robi się późnawo.

co z fotką kwietniową?

hubi_2006 - 18 Lis 2011, 08:45

bidżej napisał/a:
robią się te teksty?

sprecyzuj do kogo to pytanie bo mk7 dawno Tobie wysłałem :fox:

bidżej - 18 Lis 2011, 08:48

chodzi mi przede wszystkim o MK3, bo tam coś jest namiąchane z wersjami XR2i/RST/S/RS1800/XR2i 16v
trzeci - 20 Lis 2011, 21:30

Fotka kwietniowa z XR2 Żółwia może być nawet z tym semaforkiem z tyłu i krzaczorem z błotnika ;-))
Myślę, że to nie jest jakiś wielki problem skoro taka została wybrana.
Jak będzie wyretuszowana, bez tych "dodatków", to będzie jeszcze lepiej ale nie ma co się nad tą konkretną fotkę dłużej rozwodzić.

Co do opisów, to jeśli są jakieś problemy z ich poprawieniem, zwłaszcza merytorycznym to wrzuć je bidżeju w tym temacie, żeby można się było z nimi zapoznać i zgłosić ewentualne nieprawidłowości.
Bo może nie każdemu chce się otwierać wszystkie fotki i wczytywać w teksty.

Mam nadzieję, że w poniedziałek sowa poda ceny za druk kalendarza i wtedy tylko szybkie konsultacja w zarządzie w sprawie cen sprzedaży i będziemy chcieli ruszyć z zapisami.
Więc nie tylko teksty trzeba zacieśniać ale i ostatnie poprawki bo terminy już naglą ;-))
Pozdro ...

Parzych - 20 Lis 2011, 21:48

trzeci napisał/a:
ruszyć z zapisami.
PIERWSZY :!: Sztuk raz... :rotfl:
Fafel6 - 20 Lis 2011, 22:11

Ja bym chcial dwie sztuki;) Ale mam pytanie. Moja fiesta wygrala a jej nie widze na wzorze kalendarza...Wgl bedzie w nim czy jakas inna ja zastapila?? Pozdrawiam
JoeMix - 20 Lis 2011, 22:37

10 kart (miesięcy) dopiero było pokazanych,,,
Fafel6 - 21 Lis 2011, 20:39

Wiem bo przegladam codziennie forum...ale zamowienia sie juz sklada bez pokazania kalendarza w ostatecznej wersji?? To jak kupowanie w ciemno....
bidżej - 21 Lis 2011, 20:41

czytanie ze zrozumieniem to coraz rzadsza cnota.

teksty w obecnej postaci:

Cytat:
Pierwsza generacja Forda Fiesty została zaprezentowana światu w roku 1970, a produkcja modelu rozpoczęła się sześć lat później. Auto oferowano z silnikami 1.0 (niska lub wysoka kompresja) i 1.1 (tylko wysoka kompresja), o mocach odpowiednio: 40, 45 i 53 KM. Dostępne były 4 wersje wyposażenia: Base, L, S oraz topowa - Ghia. Z czasem ofertę poszerzono o silnik 1.3 o mocy 58 KM i wprowadzono model XR z 86-konnym silnikiem 1.6 Kent.


Cytat:
Ford Fiesta Mk2 powstał na bazie poprzedniej generacji, dlatego też oba modele są do siebie nieco podobne. Pierwsze silniki pochodziły z Mk1, ale w maju 1984r. silnik 1.3 OHV zastąpiono silnikiem 1.3 CVH. Ofertę wzbogacono także o silniki o pojemności 1.6 – 54-konnego diesla oraz 96-konną benzynę, dostępną w wersji XR2. Dwa lata później silnik 1.3 zastąpiono jednostką 1.4 CVH o mocy 73 KM, oferowaną z pakietem S. Obejmował on szyberdach, dodatkowe reflektory dalekosiężne, sportową kierownicę i zderzaki z czerwonymi wstawkami.


Cytat:
Trzecią generację Fiesty zaprezentowano w 1989r. Nowe nadwozie udostępniono w wersji trzy- i pięciodrzwiowej, a także dostawczej (Courier). W Mk3 występowały 3 rodzaje skrzyń biegów – ręczne o 4 i 5 biegach oraz automatyczna CTX. Pierwszą „mocną” wersją Mk3 była Fiesta z silnikiem 1,6S 8V CVH pochodzącym z Mk2 i legitymującym się 90KM. Prawdziwie sportową wersją trzeciej generacji była Xr2i z jednostką 1.6 8V CVH w 2 specyfikacjach: 104KM i 110KM. Auto wyróżniało się specjalnym pakietem spoilerów. W 1990r. rozpoczęto sprzedaż modelu RS Turbo, który otrzymał swe serce z trzeciej (a później czwartej)generacji Escorta RS Turbo.

W 1992r. Fiesta Xr2i została wyposażona w nowy motor 1.8 16V 105KM Zetec. Dwa lata później zaprezentowano wersje Si oraz Futura z silnikami 1.4 8V i 1.6 16V Zetec. Auto wyróżniało się nowymi, obłymi zderzakami. Silnik 1.8 16V 105KM został zarezerwowany dla modelu „S”, który nie wyróżniał się wyglądem spośród zwykłych Fiest Mk3. Technicznie nadal była to Xr2i, ale bez pakietu stylistycznego. Na większości rynków sprzedaż Mk3 zakończono w 1995r.


Cytat:
Fiesta Mk4 została zaprezentowana w 1996r. Wspólna produkcja auta przez Forda i Mazdę (jako 121) dała Fieście silnik 1.25 16V 75KM z serii Zetec projektu Yamahy. W gamie silników pozostała nadal stara konstrukcja 1.3, ale wzbogacona o wielopunktowy wtrysk paliwa. Gamę silników uzupełniły: 1.4 90KM 16V Zetec oraz Diesel 1.8 Endura-DE o mocy 60KM. Mk4 było dostępne z nadwoziem trzy- lub pięciodrzwiowym, z których najbardziej znane wersje to Flair i Fun. Podobnie jak w przypadku MK3, na bazie Fiesty produkowano też wersję dostawczą Courier. W oparciu o Fiestę Mk4, Ford zbudował zaprezentowaną w 1997r. Pumę. Najprawdopodobniej z tego powodu Mk4 nie posiada odmiany sportowej.


Cytat:
Fiesta Mk5 to, nie licząc drobnych zmian mechanicznych, Mk4 stylistycznie oparte o linię New Edge Design. Zmiany stylistyczne przybliżyły auto do wyglądu Forda Focusa. Najciekawszą Mk5 dostępną w Europie była wersja Sport z silnikiem 1.6 105 KM. Była to jednostka z rodziny Zetec, tej samej z której pochodziły silniki 1.25 oraz 1.4 dla tego modelu. Ta generacja otrzymała także nową jednostkę - turbodiesla 1.8DI o mocy 75 KM.
Produkowano także wersję Courier oraz Courier Pickup.


Cytat:
Forda Fiestę Mk6 zaprezentowano w 2002r. Wygląd auta przeprojektowano, a na jego płycie podłogowej powstał rok później model Fusion. W 2004r. przedstawiono wersję ST z silnikiem 2.0 Duratec 150 KM. Wersja ta posiadała 17” felgi, zmienione zderzaki i dodane nakładki progów. Interesującą odmianą była również 3-drzwiowa Fiesta RallyeConcept. Koncept zaprojektowały Ford RallyeSport i Ford Design Europe. Silnik 1,6 L Duratec osiągał 200 KM, a moc była przekazywana na koła przez 6-biegoą, sekwencyjną skrzynię Hewland. W 2005r. przeprowadzono facelifting Mk6, a od 2006r. we wszystkich egzemplarzach montowano seryjnie system ABS. Mk6 oferowano z szeroką, jak na segment B, gamą silników: 1.25 16V 75 KM, 1.3 60-70 KM, 1.4 16V 80 KM, 1.6 16V 100 KM, 2.0 16V 150 KM, dieslami 1.4 TDCi 68 KM oraz 1.6 TDCi 16V 90 KM.


Cytat:
Ford Fiesta VII jest produkowany od 2008 roku. Charakterystyczną cechą auta jest agresywny i oryginalny design. Zaprojektowana w oparciu o GPDS (Ford Global Product Development System) by wszędzie odnieść sukces. Fiesta oferowana jest w Europie, Azji, południowej Afryce, Australii czy Ameryce północnej. Podobnie jak w Focusa, Fiestę przygotowano zgodnie z założeniami "Kinetic Design". Na polskim rynku dostępnych jest siedem różnych wersji silników- benzynowe: 1,25l w wersjach 60 KM i 82 KM, 1.6 120 KM; diesel: 1,4 68 KM, 1,6 90 KM. Dla fanów ekologicznej jazdy Ford przygotował wersję ECOnetic, która średnio spala 3,7 litra oleju napędowego na 100 km.

JoeMix - 21 Lis 2011, 21:28

bidżej napisał/a:
Z czasem ofertę poszerzono o silnik 1.3 o mocy 58 KM i wprowadzono model XR z 86-konnym silnikiem 1.6 Kent.
XR2 :yes: (z tekstu o mk1) mocniejszy silnik w wersji S był we fieście mk1/2 zawsze na życzenie klienta, standard to było 1100,,, poza tym jak pamiętam wyróżnikiem W S było zawieszenie, lepciejsze niż w XR2 która to miała tylko mocny motor i pakiet spoilerów,,, poza tym nie jestem pewny tego silnika 1,3 CHV we fieście,,, poza tym OK :ok:
Parzych - 21 Lis 2011, 23:49

Fafel6 napisał/a:
zamowienia sie juz sklada bez pokazania kalendarza w ostatecznej wersji?? To jak kupowanie w ciemno....
Ja biorę w ciemno... Bo KLUBOWY... :yes: A to nie jest temat do zamawiania...
mieszko - 21 Lis 2011, 23:52

Fafel6 napisał/a:
Wiem bo przegladam codziennie forum...ale zamowienia sie juz sklada bez pokazania kalendarza w ostatecznej wersji?? To jak kupowanie w ciemno....


Parzych ma nick na zielono, na Forum to prawie jak kobieta w ciąży w supermarkecie czyli może bez kolejki...

Parzych - 21 Lis 2011, 23:59

Pufcio, bo ja mogę... gy
hanysek - 22 Lis 2011, 01:20

a jo wom zrobia kalendorz z rbuzow :-P i w kozdym miesiacu inno fiesta :-P to ciekawe czy ktos by sie dociekol takich pierdół czy jest gdzies lampa czy jakas rysa na aucie...
JoeMix - 22 Lis 2011, 09:14

:hihihi: (kurde, w translator to musiałem wrzucić)
Parzych - 22 Lis 2011, 11:03

bidżej napisał/a:
Pierwsza generacja Forda Fiesty została zaprezentowana światu w roku 1970, a produkcja modelu rozpoczęła się sześć lat później.
Kurde, poważnie MK1 wypuścili dopiero w '76 :?:
inno - 22 Lis 2011, 11:21

hanysek napisał/a:
i w kozdym miesiacu inno fiesta

ode mnie się odczep. źle na zdjęciach wychodzę, a moja fiesta do najładniejszych nie należy




pracuję właśnie nad tekstami. zobaczymy co mi z tego wyjdzie :P :)

inno - 22 Lis 2011, 12:42

narazie mam coś takiego

MK1 napisał/a:
Pierwsze prototypy Forda Fiesta opracowano w 1970 roku z uwagi na rosnącą konkurencję. Na rynku amerykańskim zmodernizowano nadwozie, a projekt zyskał nazwę „Bobcat”. Jednak w 1973 roku stylizację nadwozia oddano w ręcę włoskiej firmy Ghia. Tak powstała ostateczna wersja, której produkcję rozpoczęto w roku 1976. Pierwsza generacja Fiesty była najmniejszym samochodem w rodzinie Forda i jednocześnie pierwszym autem tej marki z nowoczesnym na owe czasy przednim układem napędowym.

MK1 oferowano początkowo z trzema silnikami benzynowymi: 1.0 LC, 1.0 HC oraz 1.1 HC o mocach odpowiednio 40, 45 i 53KM. Dostępne były 4 wersje wyposażenia: Base, L, S oraz topowa - Ghia. Z czasem do gamy silników dołączył silnik 1.3 (58KM) oraz 1.6 (84KM). Jesienią 1981r. rozpoczęto produkcję sportowej wersji. XR2 charakteryzowała się 84-konnym silnikiem 1.6 Kent, zmodernizowanym zawieszeniem, obręczami kół ze stopów lekkich oraz obecnością obrotomierza w zestawie wskaźników.


MK2 napisał/a:
We wrześniu 1983 roku wprowadzono do sprzedaży drugą generację Fiesty. Auto tak samo jak poprzednik było oferowane wyłącznie jako 3-drzwiowy hatchback. Początkowo ofercie znalazły się silniki znane z MK1: 1.0LC, 1.0HC, 1.1HC oraz 1.3 OHV. Pierwsze trzy były dostępne z 4-biegową skrzynią, a silnik 1.3 występował z przekładnią 5-cio stopniową. W maju 1984r. silnik 1.3 OHV (58KM) zastąpiono nowocześniejszą jednostką 1.3 CVH (60KM). Również w 1984r. rozpoczęto produkcję pierwszej Fiesty z silnikiem diesla. Miał on pojemność 1.6l i był dostępnym wyłącznie ze skrzynią 5-biegową.

W 1984r. do sprzedaży trafiła wersja XR2 z silnikiem 1.6CVH. Pomimo podobnej pojemności jak w Fieście MK1 XR2 był to całkowicie inny silnik znany już z Escortów. Moc jaką się legitymował to 96 KM , co pozwalało osiągnąć 100km/h w 9,3s oraz prędkość maksymalną ok. 180 km/h . W styczniu 1986 silnik jeden 1.3 CVH zastąpiono przez 1.4 CVH (moc wzrosła z 60 aż do 73KM) i tak powstawała kolejna odmiana Fiesty o oznaczeniu „S”. Wersja S posiadała tzw. S-Pack składający się z szyberdachu, dodatkowych reflektorów dalekosiężnych, sportowej kierownicy oraz zderzaków z czerwonymi wstawkami.


MK3 napisał/a:
Trzecią generację Fiesty zaprezentowano w 1989r. Nowe nadwozie udostępniono w wersji 3 i 5 drzwiowej, a także dostawczej - Courier. W MK3 występowały 3 rodzaje skrzyń biegów – ręczne o 4 i 5 biegach oraz automatyczna CTX.Początkowo generacje sprzedawano z silnikami 1.1 HCS, 1.4 i 1.6 CVH oraz wysokoprężnym 1.8. W 1994r. przeprowadzono facelifting nadwozia. Zmienił się kolor przednich kierunków na biały oraz kształt zewnętrznych lusterek. Po zmianach potocznie nazwano wersję po faceliftingu MK3.5. W tym samym roku zaprezentowano wersje Si oraz Futura z silnikami 1.4 8V i 1.6 16V Zetec. Auto wyróżniało się nowymi, obłymi zderzakami.

Topową wersją trzeciej generacji była Xr2i z jednostką 1.6 8V CVH w 2 specyfikacjach: 104KM i 110KM. Auto wyróżniao się specjalnym pakietem spoilerów z halogenami przeciwmgłowymi i dalekosiężnymi. W 1990r. rozpoczęto sprzedaż modelu RS Turbo o mocy 132KM, który otrzymał swe serce z trzeciej (a później czwartej) generacji Escorta, od XR2i odróżniał się występowaniem wlotów na masce. W 1992r. Fiesta została wyposażona w nowy motor 1.8 16V Zetec o mocy 105/130KM – wersja XR2i 16V/ RS1800. W 1994r. silnik 1.8 (105KM) zarezerwowano dla modelu „S”, który nie wyróżniał się wyglądem spośród zwykłych Fiest MK3. Na większości rynków sprzedaż MK3 zakończono w 1995r.


Pewnie będą jakieś poprawki w drugim tekście o MK3, bo pogubiłem się w tych wszystkich wersjach. Jestem otwarty na wszelkie propozycje.

JoeMix - 22 Lis 2011, 13:02

Mk1 było XR2 tak samo jak Mk2, 3 i tak dalej,,, nie było Mk1 XR,,, poprawcie bo w końcu tak zostanie,,, i ten S-pak mi nie pasuje, le to w domu musiałbym sprawdzić,,, coś mi się kojarzy że to Xr2 tylko ze bez pakietu poszerzeń...
madek - 22 Lis 2011, 15:19

inno napisał/a:
W 1994r. silnik 1.8 (105KM) zarezerwowano dla modelu „S”, który nie wyróżniał się wyglądem spośród zwykłych Fiest MK3. Na większości rynków sprzedaż MK3 zakończono w 1995r.

S była produkowana do końca 1993 roku razem z XR2i 16v, od 94 byly tylko RS1800 :)

inno - 22 Lis 2011, 15:41

czyli

MK3 napisał/a:
Topową wersją trzeciej generacji była Xr2i z jednostką 1.6 8V CVH w 2 specyfikacjach: 104KM i 110KM. Auto wyróżniao się specjalnym pakietem spoilerów z halogenami przeciwmgłowymi i dalekosiężnymi. W 1990r. rozpoczęto sprzedaż modelu RS Turbo o mocy 132KM, który otrzymał swe serce z trzeciej (a później czwartej) generacji Escorta, od XR2i odróżniał się występowaniem wlotów na masce. W 1992r. Fiesta została wyposażona w nowe motory 1.8 16V Zetec o mocy 105 i 130KM w wersjach odpowiednio „S” oraz XR2i 16V . Wersja „S” nie wyróżniała się wyglądem spośród zwykłych Fiest MK3. W 1994r. silniki 1.8 (105/130KM) zarezerwowano dla modelu RS1800. Na większości rynków sprzedaż MK3 zakończono w 1995r.


teraz będzie dobrze?

madek - 22 Lis 2011, 17:10

A może wziąć to co pisałem kiedys tutaj - http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=24691

Cytat:
Fiesta Mk3 to nie tylko cywilne wersje jakich wiele na naszych drogach, ale także sportowe odmiany które dla wielu osób stały się już na swój sposób kultowe (tak samo jak ich odpowiedniki wśród modeli Escort, Sierra itp.). Mimo iż w latach 90`tych nie należały do faworytów wśród tzw. "hot hatchy", a konstrukcja zawieszenia czy silników nie była tak zaawansowana jak u niektórych sąsiadów, to zapisały się one w historii motoryzacji i z całą pewnością także potrafią przynieść sporo frajdy z jazdy, jak i z samego posiadania. Modele XR2i czy RS Turbo nie są na naszym rynku częstym widokiem, co czyni je jeszcze bardziej wyjątkowymi i godnymi uwagi. Miejscem gdzie spotkamy najwięcej sportowych fiest (i innych fordów) jest Wielka Brytania, i tam też rynek części zamiennych jest największy i najbardziej rozbudowany.

To co odróżnia te wersje od cywilnych jest zauważalne przede wszystkim z zewnątrz, modele XR2i oraz RS posiadały masywne kanciaste zderzaki i poszerzenia karoserii które w całości tworzyły oryginalny pakiet. W połączeniu z 4 dużymi halogenami w przednim zderzaku, Fiesta nabrała zupełnie nowego charakteru. Dodatkami były jeszcze daszek na tylnej klapie, alufelgi oraz kolorowe listwy idące dookoła nadwozia.

W środku różnice dotyczyły przede wszystkim foteli, które były lepiej wyprofilowane. W modelach RS oraz opcjonalnie w XR2i montowane były półkubełkowe fotele Recaro. Kierownica miała nieco mniejszą średnicę, oraz w modelach RS dodatkowo obszyta była skórą. Poza tym inna była tapicerka i rączki (podłokietniki) drzwi. Zegary posiadały seryjnie obrotomierz, a w modelu RS Turbo prędkościomierz wyskalowany został do 240km/h.

Mechanicznie także znacznie różniły się od swoich cywilnych kolegów. W zawieszeniu pojawiły się nieco niższe i twardsze sprężyny, stabilizator przedniej i tylnej osi (z tyłu nie występował zawsze) oraz dolna rozpórka przednich wahaczy. Mocowanie stabilizatora wymusiło także inne amortyzatory przednie. Układ hamulcowy wyposażony został w wentylowane tarcze z przodu oraz większe bębny z tyłu.

Na początku produkcji dostępny był 8 zaworowy silnik o pojemności 1.6 znany z poprzednich modeli. Otrzymał wielopunktowy wtrysk paliwa co pozwoliło podnieść jego moc. W 90 roku dostępny był także z turbiną Garrett T2 co jeszcze bardziej zwiększyło jego możliwości. Od 92 montowane były już nowocześniejsze 16 zaworowe silniki z rodziny Zetec. Choć wiele osób uważa że starsze silniki z rodziny CVH lepiej pasowały do charakteru Fiesty, to wysoka kultura pracy i nowoczesna konstrukcja Zeteców na pewno przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania modelem Mk3. Jednak w kompaktowym, ważącym nieco ponad 900kg nadwoziu Fiesty, każdy z tych silników zapewniał niezłe osiągi i sprawił że choć dziś mają już swoje lata, cały czas są dla nas samochodami z charakterem i duszą, czego brakuje wielu nowoczesnym autom.


Tylko mozna troche strescic :-P

A jeśli Twoja wersja to małe poprawki:

Cytat:
Topową wersją trzeciej generacji była Xr2i z jednostką 1.6 8V CVH w 2 specyfikacjach: 104KM i 110KM. Auto wyróżniało się specjalnym pakietem spoilerów z halogenami przeciwmgłowymi i dalekosiężnymi. W 1990r. rozpoczęto sprzedaż modelu RS Turbo o mocy 132KM, który otrzymał swe serce z trzeciej (a później czwartej) generacji Escorta, od XR2i odróżniał wlotami na masce oraz zielonymi listwami zamiast niebieskich. W 1992r Fiesta została wyposażona w nowe silniki 1.8 16V Zetec o mocy 105 i 130KM w wersjach odpowiednio „S” oraz XR2i 16V . Wersja „S” nie wyróżniała się wyglądem spośród zwykłych Fiest MK3. W 1994r silnik 1.8 130KM zarezerwowano dla modelu RS1800. Na większości rynków sprzedaż MK3 zakończono w 1995r.

Kruszon - 22 Lis 2011, 23:51

W tekscie o MK7 brak wzmianki o silniku beznynowym 1.4 z 96 KM
hanysek - 23 Lis 2011, 00:28

a ja z arbuzami nie zartuje :-) ci co mnie na zlocie poznali wiedza ze nie owijam w bawelne :-) i ze mam nie rowno pod kopula :cojest: :ok: w pozytywnym sensie :-P to by byl dopiero szal taki kalendarz :-)
hanysek - 23 Lis 2011, 00:59

caly kalendarz bedzie mial 12 fiest wyrzezbionych w arbuzie :-) roznych fiest, w roznych tlach :-) na kazdy miesiac inna fiesta :-)
trzeci - 23 Lis 2011, 06:29

Bardzo oryginalny pomysł z tymi arbuzowymi Fiestami ale prosiłbym teraz o skupienie się na opisach, żeby w końcu skończyć tegoroczny kalendarz, oki ?.
Już bez żadnego OT, bo w jego zalewie może umknąć taka uwaga jak Kruszona, o braku silniku 1.4 96KM w MK7.
Pozdro ...

hanysek - 23 Lis 2011, 09:52

ok :-) sorki :hihihi: ale chcialem byc mily :ups:
Luzak - 23 Lis 2011, 11:16

No ale gdzie jest ten listopad i grudzień?
Parzych - 23 Lis 2011, 12:00

W przypadku MK7 można by jeszcze dodać, że w 2011r. powstała koncepcyjna wersja ST 1,6 Turbo o mocy bodajże 180KM...
kamil wolski - 23 Lis 2011, 13:26

A wy robicie kalendarz czy broszurę reklamową?
hubi_2006 - 23 Lis 2011, 13:42

Parzych napisał/a:
W przypadku MK7 można by jeszcze dodać, że w 2011r. powstała koncepcyjna wersja ST 1,6 Turbo o mocy bodajże 180KM...

było, ale tekst był wtedy za długi... skończmy już z tym bo każdy kto kupi ten kalendarz wie gdzie szukać dokładniejszych info o poszczególnych modelach :|

Obywatelka Higienistka - 23 Lis 2011, 15:24

Ja już się wpraszam z Perłą na przyszły rok ;) i do tych arbuzów ofcourse :P
mieszko - 23 Lis 2011, 15:26

OlaQueen88, to nie jest tak łatwo, najpierw trzeba wygrać w głosowaniu
Obywatelka Higienistka - 23 Lis 2011, 15:34

Wiem o tym, mam nadzieję, że wygram :D
bidżej - 28 Lis 2011, 22:14

wersja finalna:

okładka:


i 12 kart:




pliki w formacie .cpt udostępnię komu trzeba pod koniec tygodnia albo w weekend, kiedy już dotrę do Krakowa - aktualnie hotelowy internet zrobiłby to niewiele wcześniej.

mieszko - 28 Lis 2011, 22:17

bidżej napisał/a:
wersja finalna:


:jupi: :jupi: :jupi:

Pele - 28 Lis 2011, 22:37

Lipiec i Sierpień mają ten sam opis (?)
bidżej - 28 Lis 2011, 22:40

tak
Pele - 28 Lis 2011, 22:40

Aha, no ok ;-))

W Październiku "bryła auta uległa poważnym zmianow s stosunku" taka mała literówka ;-))

Luzak - 28 Lis 2011, 22:40

W opisie mk7 jest literówka (ostatnie zdanie)

"Fod" - chyba powinno byc Ford ;)

bidżej - 28 Lis 2011, 22:51

dzięki, obie poprawione. niestety tylko u mnie na kompie, bo za dużo czekania na wrzucenie 2 nowych fotek ;)
hubi_2006 - 28 Lis 2011, 23:03

:ok:
arecki - 28 Lis 2011, 23:35

kwiecień:



ale chyba za późno :P

no trudno :)

Puff - 28 Lis 2011, 23:35

Jak dorwę pliczki, to dodam jakieś "ą" i "ę" (tu: nieznaczące wstawki), żeby zachować justowanie i jednocześnie wyeliminować dzielenie wyrazów, bo chyba tylko tego jeszcze tu brakuje do pełnego szczęścia.

Ogólnie dobra robota Bartku! :)

Parzych - 28 Lis 2011, 23:47

Jeszcze w "Forda Fiestę Mk6" jest małe "k"... Co do sil;lników MK6 to albo bym podał tylko dostępne w PL (1,25; 1,3 i 1,4tdci) albo do tego co podane dodał, że 1,4; 1,6; 2,0 i 1,6tdci były niedostępne w PL... I nie ma ws,pominki o Sporcie że to zdesie jak w ST bez progów...
inno - 29 Lis 2011, 00:12

w styczniu brakuje spacji między 1,0, a HC i jeszcze w maju trzeba rozdzielić pochodzącymz
Parzych - 29 Lis 2011, 00:39

I jeszcze MK6 ST wychodziły na 16" i 17" a Sport na 16"
hubi_2006 - 29 Lis 2011, 09:02

Parzych napisał/a:
I jeszcze MK6 ST wychodziły na 16" i 17" a Sport na 16"

i jeszcze dołóżcie jedną stronę żeby każdy coś dodał... :rotfl:

inno - 29 Lis 2011, 10:13

zerknąłem jeszcze na tekst lipiec/sierpień i zostawiłbym tą poprzednią wersję, gdzie było, że z powodu pumy zrezygnowano ze sportowej mk4
trzeci - 29 Lis 2011, 20:43

Gotowy projekt, po tych wszystkich poprawkach stylistycznych proszę przesłać do sowy:
sowa@fiestaklubpolska.pl

i do mnie:
trzeci@fiestaklubpolska.pl

Asia zawiezie to do drukarni a resztę (odbiór, pakowanie, wysyłkę) dogram z Marcinem.

Oferta z drukarni już jest i jak tylko ustalimy w zarządzie ceny sprzedaży to pojawi się topic z zamówieniami.
Myślę, że będzie to jutro o podobnej godzinie.
Pozdro ...

sowa - 1 Gru 2011, 00:58

bidżej, dobra robota :ok:
madek - 1 Gru 2011, 01:07

Fajowsko wyszło :)
Arix - 1 Gru 2011, 19:33

Już nie mogę się doczekać kalendarza na mojej ścianie :hihihi: Jak będzie mnie na niego stać :|
mieszko - 11 Gru 2011, 21:37

A może w temacie z zamówieniami pod listą zamówień stworzyć dodatkową listę osób które biorą jedną sztukę i chciałyby udostępnić Forumowiczom/Klubowiczom z tej samej miejscowości możliwość obcięcia kosztów za wysyłkę? Nawet jeśli idea upadnie to u mnie jest wolne miejsce : Kraków.
trzeci - 11 Gru 2011, 21:54

Ta lista nie jest jakoś zawrotnie długa, więc spokojnie możecie się dogadywać między sobą bez sporządzania listy pod listą ;-))
Ewentualnie założyć osobny temat na takie ustalenia.
Pozdro ...

DemptD - 11 Gru 2011, 22:07

mieszko, gadaj z blołdżobem
mieszko - 11 Gru 2011, 22:08

jak chce to niech pisze, zawsze zaoszczędzi kilka złotych...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group