Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - FAQ - skrzynie biegów, przełożenia

Marcin - 28 Paź 2011, 11:30
Temat postu: FAQ - skrzynie biegów, przełożenia
IB5, BC4/5:
4 i 5 biegowe skrzynie biegów FWD. Sprzęgło sterowane mechanicznie, 20mm x 17 wałek wejściowy.
Pojemność oleju: 4 biegowa 2.8l, 5 biegowa 3.1l.
Olej przekładniowy SAE80.

Montowane w:
Ford Fiesta Mk1 / Mk2 / Mk3
Ford Escort / Orion Mk3 / Mk4 / Mk5


Kod:
----------------------------------------1----+-2----+-3----+-4----+-5----+-F----
Escort RS turbo S1 ---LSD-------------- 3.15 | 1.91 | 1.27 | 0.95 | 0.76 | 4.27
Escort RS turbo S2 ---LSD-------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Escort RS1600i mk3 -------------------  3.15 | 1.91 | 1.27 | 0.95 | 0.83 | 3.84
Escort XR3 5spd ----------------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.84
Escort XR3i 5spd MFI ------------------ 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.27
Escort XR3i 5spd EFI ------------------ 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.06

Fiesta mk2 1.0 5spd ------------------- 3.58 | 2.04 | 1.35 | 0.95 | 0.76 | 4.29 (4spd 4.06 )
Fiesta mk2 1.1 5spd ------------------- 3.58 | 2.04 | 1.35 | 0.95 | 0.76 | 3.84 (4spd 3.58 )
Fiesta mk2 1.3+1.4 5spd --------------- 3.58 | 2.04 | 1.35 | 0.95 | 0.76 | 3.84
Fiesta mk2 1.6 diesel 84-89 ----------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.33
Fiesta mk2 XR2  ----------------------- 3.58 | 2.04 | 1.35 | 0.95 | 0.76 | 3.84
Fiesta mk2 XR2  (early?)--------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.58
Fiesta mk3 1,1 hcs -------------------- 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk3 1,3 hcs / 1,4cvh ----------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk3 RS Turbo ------------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk3 RS1800 --------------------- 2.86 | 1.91 | 1.41 | 1.10 | 0.87 | 3.82
Fiesta mk3 1.8 diesel 89-95 ver.B ----- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk3 XR2i CVH ------------------- 3.15 | 1.91 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.069



IB5:
Późniejsze standardowo montowane skrzynie 5 biegowe w Fordach FWD od ok 1995 roku.
Sprzęgło sterowane hydraulicznie, 20mm x 17 wałek wejściowy.
Pojemność oleju: 2.8l.

Montowane w:
Ford Ka
Ford Focus 1.4 / 1.6 / 1.8
Ford Fiesta
Ford Puma
Ford Escort Mk6

--------------------------------------------------------------------------------------------

Kod:
-----------------------------------1----+-2----+-3----+-4----+-5----+-F----
Fiesta mk4 1,25 zetec-se --------- 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 4.27 (4,25)
Fiesta mk4 1,25 zetec-se--ver.2 -- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.27 (4,25)
Fiesta mk4 1,3 ------------------- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4,06
Fiesta mk4 1,4 zetec-se ---------- 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 4.27
Fiesta mk4 1,8D ------------------ 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 3.82

Fiesta mk5 1,25 zetec-se --------- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk5 1,3 ------------------- 3.58 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk5 1,4 zetec-se ---------- 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 4.06
Fiesta mk5 1,6 sport zetec-se ---- 3.15 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.25
Fiesta mk5 1,8D ------------------ 3.58 | 2.04 | 1.32 | 0.95 | 0.76 | 3.82
Fiesta mk5 1,8DI ----------------- 3.15 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.61

Puma 1,7-zetec-se ---------------- 3.15 | 1.93 | 1.41 | 1.11 | 0.88 | 3.82
Puma Racing 1,7-zetec-se ---LSD--- 3.15 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 3.82



Fiesta MK6 i prawdopodobnie przełożenia jak w MK5, oprócz diesli CR.
O MK7 nic konkretnego jeszcze nie znalazłem.

Dla większości będzie jeszcze taki wykres z Excela:


Jak są jakieś błędy to piszcie.
Dane będą uzupełnianie.

PumaRST - 28 Paź 2011, 20:44

z escortem mk3 xr3i to ten dyfer 4,27 był przy mechanicznym wtrysku, przy EFI był 4,06. jeszcze brakuje skrzyni od MK6 ST ale niestety nie mam tych danych. wiem ze coś tam bylo inne. a i jeszcze obudowa co by spiąć z 2,0 16v.

a i moze jeszcze: skrzynie z Escorta RS Turbo (obie wersie) oraz ta z Pumy Racing miały szperę. Ale da się je wsadzać do każdej innej skrzyni IB5/BC.

Marcin - 29 Paź 2011, 12:35

ok, poprawiłem escorta. Co do mk6 st coś mi się przypomina, że czytałem gdzieś o tym na jakiejś stronie.

Ogólnie tych, o których nie ma żadnych informacji, można je uzyskać metodą na prędkość+obroty silnika, wtedy w excelu będzie można obliczyć przełożenia, a na pewno poszczególne przełożenia będą się powtarzały jak w poprzednich modelach - te wyliczenia głównie będą dotyczyły mk6 diesli i st.

luk-90 - 29 Paź 2011, 13:33

hmmm, nie chce sie czepiać, ale są rozbiezne informacje z tymi w książce sam naprawiam oraz tymi w temacie podwieszonym o danych hcs 1.3
PRZEŁOŻENIA SKRZYNI BIEGÓW
1 bieg 3,58 : 1
2 bieg 2,04 : 1
3 bieg 1,32 : 1
4 bieg 0,95 : 1
5 bieg 0,76 : 1
Wsteczny -3,62 : 1
Przełożenie osi 4,06 : 1

Marcin - 29 Paź 2011, 14:18

ja mam takie dane jak umieściłem, wycinek książki (nie pamiętam jakiej) wklejony przez kogoś tutaj na forum, któryś jest błędny albo ford montował oby dwie...
madek - 29 Paź 2011, 14:41

luk-90, w książce sam naprawiam są moim zdaniem błędne dane, tak samo odnośnie rs1800. te które Marcin wkleił pokrywają się z prospektem rs1800, w książce są zupełnie inne. jednak bardziej wierze prospektowi prosto od forda ;)
konxx91 - 29 Paź 2011, 18:51

Muszę przyznać, że bardzo przydatny temat. Ale mam jeszcze co do tego parę pytań, bo już wszystko mi się pomieszało. Na podstawie pierwszej tabelki wynika, że wszystkie te skrzynie są zamienne.
1) Prawda czy nie ?
Od razu przypadła mi do gustu skrzynia z rs1800, z tym że z przełożeniem głównym 4,27.
2) Da rade taki mix zbudować ?
3) Będzie to pasowało do xr2i ?
4) Czy jest możliwość wymiany przełożeń poszczególnych biegów pomiędzy tymi skrzyniami na przykład żeby do skrzyni z rs1800 na miejsce 5 wrzucić 4 z xr2i ?
Może są to trochę głupie pytania opierające się na jakimś dziwnym projekcie, ale chciałbym to wiedzieć. Pozdro. ozor

Żółwik Tuptuś - 29 Paź 2011, 20:03

Ad1 : Nie . Generalnie i skrótowo - skrzynie są wymienne do modelu mk3 ( fiesta ) później zaczynają się schody .
Ad2 : Nie
Ad3 : Nie bo nie zbudujesz
Ad4 : Nie .

Pytania nie są głupie . Zanim rozłożyłem pierwsze IB5 myślałem , że odpowiedzi to 4*tak .

Puff - 30 Paź 2011, 00:43

Możesz poprawić/dopisać mk5 DI:

3,154
1,926
1,281
0,951
0,756

3,61

Czyli wychodzi, że to klon skrzynki ze sporta, z tą różnicą, że przełożenie główne jest inne. Dziwne trochę... :)

konxx91 - 30 Paź 2011, 17:29

No ale przełożenia główne chyba można mieszać pomiędzy skrzyniami mk3 IB5 ?
Na przykład RS1800 z głównym od xr2i, albo escorta 1.3 (tam było z tego co gdzieś wyczytałem 4,27)

Żółwik Tuptuś - 30 Paź 2011, 18:52

Nie można .
Duże koło zdejmiesz z mechanizmu różnicowego , małego nie zdejmiesz z choinki

PumaRST - 30 Paź 2011, 19:56

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Nie można .
Duże koło zdejmiesz z mechanizmu różnicowego , małego nie zdejmiesz z choinki


ale mozna wsadzić koło talerzowe z xr2i 8v do skrzyni z 1,8 16v. zębatka na walku jest taka sama i ma ta sama ilość zębów.

Żółwik Tuptuś - 30 Paź 2011, 20:45

Skoro małą zębatka jest taka sama ( ? ) to duża też musi być taka sama .

Skoro koło talerzowe jest inne , to zębatki na choince też muszą być inne .

Inaczej nie będą pasowały kształty zębów do siebie ( Mac Gywer mnie tego nauczył )
Pochodzi to , tylko jak długo ( o ile wogóle )
Poza tym składanie używanych kół nie w parach w któych chodziły to kolejny zabawny pomysł .

W skrzyni IB5 tej z rozrusznikiem z przodu zmienić można mechanizm różnicowy na inny . Nic więcej . Koniec i kropka .

kenczorf - 19 Sty 2012, 12:38

ma ktos przelozenia z mk3 1.6 16v?
PumaRST - 19 Sty 2012, 13:34

kenczorf napisał/a:
ma ktos przelozenia z mk3 1.6 16v?


takie same jak w 1,8 16v tylko dyfer 4,06 a nie 3,82(3,84)

kenczorf - 19 Sty 2012, 13:41

PumaRST napisał/a:
takie same jak w 1,8 16v tylko dyfer 4,06 a nie 3,82(3,84)
mowisz o wersji 105km czy 130? A moze tam byly takie same?
Marcin napisał/a:
Ogólnie tych, o których nie ma żadnych informacji, można je uzyskać metodą na prędkość+obroty silnika, wtedy w excelu będzie można obliczyć przełożenia,
masz takie makro utowrzone?
PumaRST - 19 Sty 2012, 13:45

to samo
Puff - 19 Sty 2012, 14:11

Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy ;]

Prawa autorskie, etc. zastrzeżone, więc jak zobaczę to na obcym serwisie (a już nie daj z usuniętymi informacjami dot. pochodzenia), to będę ścigał (a wrednym ch**** jestem, więc nie radzę próbować ;] ).

Póki co nie zezwalam na kopiowanie i przerabianie, bo arkusz może jeszcze zawierać jakieś drobne błędy - takowe należy zgłaszać. Finalna wersja i tak będzie za frei, pod warunkiem zachowania creditsów. Kontaktów na forum do mnie jest dosyć, w samym arkuszu też jest zawarta stosowna informacja. Z ew. requestami dodatkowych ficzerów tak samo - zgłaszać.

Wersja dla Office 2007 (SP3)

Wersja dla Office 97-2003

vegetagt - 19 Sty 2012, 14:36

PumaRST napisał/a:
kenczorf napisał/a:
ma ktos przelozenia z mk3 1.6 16v?


takie same jak w 1,8 16v tylko dyfer 4,06 a nie 3,82(3,84)



a escort 1.6 16v ma takie same przełożenia jak mk3 1.6 16v?

PumaRST - 20 Sty 2012, 08:11

przełożenia tak ale co do dyfra nie jestem pewny na 100% wydaje mi się że tak
vegetagt - 20 Sty 2012, 08:20

zmienilem w arkuszu dla mk3 rs1800 przełożenie głowne na 4.06 i mi napisało, że trójka przy 6500 obrotów to okolice 114 km/h, a mi odcina powyżej 140km/h na takiej skrzyni.
PumaRST - 20 Sty 2012, 08:56

no bo skrzynia z 1,8 trak bedzie odcinała
Parzych - 20 Sty 2012, 11:47

Pufcio, jak zmienić przełożenia w arkuszu :?: Bo mi tam w tabelkach wyskakują jakieś dziwności... :9: A chciałem tam zmienić na to:
Marcin napisał/a:
1,6 sport zetec-se ---- 3.15 | 1.93 | 1.28 | 0.95 | 0.76 | 4.25

Puff - 20 Sty 2012, 12:28

Parzych napisał/a:
Pufcio, jak zmienić przełożenia w arkuszu :?:

Na ostatniej karcie - "dane", choć lepiej nie grzebać, a zgłosić, to dodam.

Aktualna wersja na serwerze. Linki te same.

Parzych - 20 Sty 2012, 12:34

Pufcio napisał/a:
Na ostatniej karcie - "dane", choć lepiej nie grzebać, a zgłosić, to dodam.
Zgłaszam :D Bo popatrzyłem w te arkusze i... No właśnie, i nic... :ups:
vegetagt - 20 Sty 2012, 14:15

PumaRST napisał/a:
no bo skrzynia z 1,8 trak bedzie odcinała


ale skoro 1.6 16v różni się tylko przełożeniem głownym, to po tej zmianie powinienem mieć prędkości dla skrzyni od 1.6 16v. A wychodzi kosmos jakis :P

edit: znalazlem coś, co odpowiada mniejwięcej prędkosciom mojej skrzyni:

escort mk6 1.6 hatchback
( dla angoli mk6 i mk7 to chyba to samo, tylko po liftingu, tak patrząc po forach )
1 - 3,58 dające 52,87km/h przy 7000rpm
2 - 1,93 dające 98,06km/h przy 7000rpm
3 - 1,28 dające 147,86km/h przy 7000rpm
4 - 0,95 dające 199,22km/h przy 7000rpm
5 - 0,76 dające 249,02km/h przy 7000rpm i 90km/h przy 2600 rpm
przełożenie głowne 3,82

I kilka innych:
escort mk6 1.6 estate: ( kombi? )
1 - 3.15
2 - 1.93
3 - 1.28
4 - 0.95
5 - 0.76
przełożenie głowne: 4,27

escort mk6 1.3/1.4
1 - 3.58
2 - 2.04
3 - 1.32
4 - 0.95
5 - 0.76
przełożenia głownego nie znalazlem :P

Źródło: http://www.escortevolutio...dpost&p=1343107


Ale teraz z kolei nie mam już pojęcią, jaką skrzynie ma Magda M w KITTcie, bo podobno z 1.6 16v, ale przy 100km/h ma ciutke ponad 2300rpm ( źrodlo: http://www.fiestaklubpols...p=525839#525839 , http://www.fiestaklubpols...p=576335#576335 )

kenczorf - 20 Sty 2012, 17:23

nie znam sie na przelozeniach itp...poprostu chcialem ustalic od czego mam skrzynie i wyglada ze ori rs18000. Bedzie problem znalesc taka zdrowa:/ Od 1.6 16v wedlug programu wychodzi, ze jest jeszcze krotsza...chyba za krotka jak dla mnie. I napewno nie pokrywa sie to ze skrzynia z esiaka 1.6 16v
on18 - 27 Lut 2012, 09:28

witam mam problem. kupiłem fierte mk4 96r 1,25. wszystko było dobrze do momentu gdy 5 bieg nie chciał wchodzić albo wyskakiwał. byłem u mechanika i powiedział łzę nową skrzynie muszę kupić ale co mówił że z łozyskiem hydraulicznym sprzęgła. nie rozumiem. czyli jakiej skrzyni szukać. skończyć:(
on18 - 27 Lut 2012, 11:24

nie wystarczy tylko nową skrzynie kupić?
on18 - 27 Lut 2012, 12:06

ok. dzięki wielkie:)
maciek127 - 4 Gru 2012, 17:00

skąd macie te dane odnośnie przełożeń skrzyni biegów muszę zrobić wykresy dla silnika Dacii Lodgy 1,5 dci 90KM tylko nie mogę ich dostać w nigdzie, pytając po forach, dealera i centrali.
Puff - 4 Gru 2012, 18:29

Z netu, książek, instrukcji i tego typu rzeczy.
luk-90 - 15 Sty 2013, 19:40

Rozsypała mi się skrzynia biegów, dla własnej satysfakcji rozbieram z rs1800 oraz 1.3.
Wykruszyło się kilka zębów z koła 3 biegu i zrobiło "KAKĘ DEMONA" w łozyskach.

Weług Mnie możliwa jest wymiana piątego biegu, przynajmniej wszystko do siebie pasuje, tylko trzeba wymienić koło piątego biegu wraz z synchronizatorem, jego kołem oraz widełkami synchonizatora, ze względu na różne wielkości kół.
Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie.

Ogólnie byłem w ASO dopytać się o łozyska skrzyni, czyli tak 4 łożyska i dwie uszczelki wychodzą w granicach 500-550zł :rotfl: Teraz jak rozebrałem już jedną skrzynię to łozyska można dobrać samemu :-)

Żółwik Tuptuś - 30 Sty 2013, 21:32

Moje zdanie poznałeś przez telefon :) Jakby co to numer znasz :)
luk-90 - 30 Sty 2013, 22:38

teraz wiem, ale dotychczas nigdzie takich wpisów nie spotkalem i warto taką wiedzę zostawić dla osób jej poszukujących :-)
maciek127 - 13 Lut 2013, 17:39

Zna ktoś jakie jest stopniowanie skrzyni biegów w MK7? dla mojego silnika?
i jakie jest Cx i jakie jest czołowe pole powierzchni ? :)

kenczorf - 13 Lut 2013, 18:29

maciek127, potrzebujesz to do jakiejs apki sprawdzajcej moc i przyspieszenie? I co tzn stopniowanie skrzyni?
maciek127 - 13 Lut 2013, 19:20

tak, mam gotowego Excela który mi wylicza różne ciekawe rzeczy :) , po prostu chcę sprawdzić parę rzeczy ;)
Puff - 13 Lut 2013, 20:48

Z dostępnością przełożeń do mk7 jest jak z biletami na koncert "Justysi Biber" - wiele ludzi chciałoby je mieć, ale jak ktoś już ma, to nie chce się tym chwalić.
maciek127 - 13 Lut 2013, 23:17

właśnie przeleciałam z 30 stronek i wszędzie są różne dane :hahaha:
a ktoś zna powierzchnie czołową? bo cx to będzie około 0,32

aaaa, ma ktoś wykres mocy silnika? 1,4 96 KM :-)

straszna porażka z danymi technicznymi teraz, przeglądałem stare katalogi to tam wszystko podawali, teraz dostać jakieś ciekawe dane :krzesłemgo: , teraz to najważniejsze są bajery ;-(

Puff - 13 Lut 2013, 23:20

maciek127 napisał/a:
a ktoś zna powierzchnie czołową? bo cx to będzie około 0,32

Pytanie się o Cx w temacie dot. skrzyń biegów uważam za, w najlepszym wypadku, mało logiczne...
Swoją drogą nie wiem co to za rocket science w Excelu odprawiasz, ale jeśli sądzisz, że obliczenia fizyki przy dużych prędkościach można przeprowadzić w arkuszu kalkulacyjnym, to chyba musisz oświecić miliony naukowców na całym świecie i odebrać Nobla za innowacyjność w dziedzinie mechaniki płynów :P

kenczorf - 13 Lut 2013, 23:26

Pufcio, sa pki typu racedroid ktora mierzy przyspieszenie na podstawie jakichs tam formul plus info z gpsa. Zeby to bylo jak najabrdziej wiarygodne trzeba wpisac mase, cx ktore dla mk3 wynosi 0,35 oraz car frontal area gdzie przy mk3 wpisalem 2.0m2
Puff - 13 Lut 2013, 23:58

Nie chcę tego już tu ciągnąć, więc skwituję to krótko - wpisując parametry pi-razy-drzwi (prócz ew. Cx podanego przez producenta) do czegokolwiek, uzyskasz rozstrzał wynikowy do n-tej potęgi (przy 2 parametrach do kwadratu, przy trzech do sześcianu, etc.). To raczej "do zabawy" niż do poważnych obliczeń. Bardziej się to nadaje do HP niż do działu technicznego. A ten temat jest odnośnie skrzynek i niech tak pozostanie. Jeśli Maciek chce, to niech założy osobny temat, tu się tylko offtop robi.
Żółwik Tuptuś - 14 Lut 2013, 06:16

tak jak pisze Pufcio, - nie śmiećcie. W przyszłym tygodniu zaczynam sprzątanie i katalogowanie Tuningu Mechanicznego (jak raz na jakiś czas) a nie chcecie chyba mi dołożyć roboty, żebym siedział jak sierotek marysiek i płakał nad swoją smutną dolą co ? :fox:
Grax - 14 Lut 2013, 07:38

Ja musze zmienić skrzynie biegów bo 100km/h na Vtce 3000obr/min to trochę za dużo :((( jaką skrzynie polecacie ?? Od diesla tylko z jakim przełożeniem ??Chciałbym mieć okolice 2000obr...
Żółwik Tuptuś - 14 Lut 2013, 08:42

Grax, - najdłuższe skrzynie były w fieście mk2 1.6D. Poszukaj takiej (szukaj u Rkalitki lub u Pitera)
Puff - 14 Lut 2013, 09:58

Grax napisał/a:
Ja musze zmienić skrzynie biegów bo 100km/h na Vtce 3000obr/min to trochę za dużo :(((

Jeśli masz ten silnik, co w opisie, to jak będziesz setką jechał na 2krpm, to pod górkę będziesz musiał zbijać o bieg, w ekstremalnych przypadkach o dwa... Poza tym przy dłuższych przełożeniach będziesz miał takie przyspieszenie, że zdążyłbyś się ogolić zanim osiągnąłbyś "setkę", więc radziłbym się dwa razy zastanowić nad zmianą... No i Vmax poleci na łeb... a że nie jest wysoki, to auto zacznie jeździć jak obciążony workami z cementem Czintek 700...

Żółwik Tuptuś - 14 Lut 2013, 12:13

Grax, Jeżeli masz silnik taki jak w opisie, to dłuższa skrzynia z diesela o mniejszej pojemności i mniejszej mocy (z tego co pamiętam to tam było 55 KM a jak nie to mniena pewno Pufcio poprawi bo sobie nie odmówi) z mniejszym momentem obrotowym (uwaga j/w) spowoduje że obniżysz prędkości obrotowe silnika na poszczególnych biegach przy tej samej predkości jazdy.

Czy będzie to powodowało, ze pod najmniejsze górki trzba go będzie podpychać? - hmm Demon to to chyba nigdy nie był (przynajmniej nie dla mnie) ale skoro mniejszy i słabszy silnik dawał radę, to i ten powinien ( co prawda masz cięższą budę niż mk2 itd ale to by można napisać na ten temat książkę)

Czasy mk1/2 to były czasy nieco innej filozofii w budowaniu ukłądów napędowych (a raczej dobieraniu długości skrzyni do silnika) wtedy jeździło się bardziej momentem niż mocą (mówimy o fordzie) popatrz na skrzynię z ff mk2 xr2 - na 5 biegu mam niecałe 5 tyś obrotów przy 205 km/h a po mieście przy odrobinie samozaparcia mogę jeździć tylko na jedynce.

Porównaj masy i moce mk2 1.6D i mk4 1.8D, dodaj do tego koszta zakupu skrzyni i profity płynące np z srutututu psującego się wysprzęglika i odpowiedz sobie na pytanie czy warto.

ps: Aha - masz silnik sprzęgnięty ze skrzynią posiadającą rozrusznik z przodu tak? (pytam dla pewności)

Puff - 14 Lut 2013, 14:54

Żółwik Tuptuś napisał/a:
o mniejszej pojemności i mniejszej mocy (z tego co pamiętam to tam było 55 KM a jak nie to mniena pewno Pufcio poprawi bo sobie nie odmówi) z mniejszym momentem obrotowym (uwaga j/w)

Nie trzeba być doktorem mechaniki, żeby móc stwierdzić, że jednostka napędowa produkowana 25-30 lat temu jest słabsza niż te sprzed 10 lat...

A moment tego silnika, gdyby był w świetnym stanie, to okolice 96Nm. Vmax na piątym biegu w skrzynce 1.6 jest osiągalny na mk5 z 75-konnym motorem... jak pojedziesz z górki. W mk4 zapomnij.





Motor z mk4 jest tak słaby, że wsadzenie skrzynki z mk2 zrobi z niego długodystansowy krążownik. Beznadziejne przyspieszenie (30% większe przełożenie dla 1. biegu i ponad 20% większe dla 2. biegu)... generalnie to auto nadawałoby się na długie trasy - i tylko na nie, bo jazda w mieście, ze względu na zwiększone przełożenia, byłaby męczarnią.

Długo można by tak rozprawiać - ale po co? Spojrzyj na wykres. Czwórka to już nadbieg, o piątce nie mówiąc. Czerwona krecha wyznacza obroty mocy maksymalnej.

Grax - 14 Lut 2013, 19:34

Panowie bardzo przepraszam nie zmieniłem w opisie mam fiestkę 1.25 ZETEC :ups:


samochód demonem prędkości nigdy nie będzie lecz chodzi mi o ekonomię troszkę:) Bo jedynka oraz dwójka opieraja się czyli zaczynaja siadać synchronizatory więc mysle nad zmianą skrzyni taką co by pasowała bez zmiany dzwona czy jak kto inny nazywa kielichem :)

Puff - 14 Lut 2013, 20:32

W takim razie pytanie brzmi czy skrzynia z klekota będzie pasować do benzyniaka plug&play. Cóż, "szukajka w dłoń", a jak nie, to zakładać nowy temat, bo tu się zrobi śmietnisko.
Grax - 14 Lut 2013, 21:41

Pufcio, Żółwik Tuptuś, Ok KOniec offtopa dzięki za pomoc założę nowy temat :)
bobson - 1 Paź 2013, 22:08

Panowie, dobrze widzę że z porównania 3 skrzyń
- escort rs turbo s2
- fiesta mk3 rs1800
- fiesta mk3 xr2i cvh

RS1800 jest najkrótsza? Bo wszędzie info, ze z CVH krótsza ale według wyliczeń wychodzi mi inaczej. Pytam bo zastanawiam się do czego zapakować szpere, a będę miał właśnie wybór w 3 takich skrzyniach.

BuMeL - 1 Paź 2013, 22:40

RS1800 ma trójkę mniej więcej jak reszta, dwa pierwsze biegi najkrótsze, dwa ostatnie dłuższe od serii.
bobson - 2 Paź 2013, 06:56

no właśnie nie...
przełożenia wzięte z 1 strony tematu, pokrywają się zresztą z jakimkolwiek innym info na necie
z tego co liczę to dla 6500 rpm, opony 185/60r13

XR2i RS1800
1 52,8 61,9
2 87 92,7
3 129,9 125,6
4 175 161
5 218,7 203,5

1 i 2 dłuższe a 3, 4, 5 skrócone.

skrzynia z erst ma takie same biegi jak cvh tylko dłuższe

Qzyn - 2 Paź 2013, 07:46

Jezeli masz do wyboru te skrzynie to zdecydowanie bierz te z dluzszymi 1 i 2 i krotszymi 3,4,5
bobson - 2 Paź 2013, 08:42

No tak wypada, że ta z rs1800 takie biegi ma ale chciałbym aby mi to ktoś potwierdził czy nie policzyłem czegoś źle...

Będe w garazu to sprawdzę jeszcze dokładnie przełożenia skrzyń aby mieć pewność 100%

Puff - 2 Paź 2013, 10:08

bobson - sprawdź, bo to, co się znajduje w pliku, to nie są wartości, za które ja bym sobie dał ręce obciąć. Takie znalazłem (lub ktoś mi podał), więc takie są przyjęte, bo nie ma możliwości bezpośredniej weryfikacji.
BuMeL - 2 Paź 2013, 10:31

Jak może mieć 1-2 dłuższe jak ja na zwykłej IB5 jadę na dwójce 100km/h
Qzyn - 2 Paź 2013, 11:09

Przestancie operowac predkosciami. Podajcie przelozenie glowne jednej i drugiej skrzyni i potem poszczegolne przelozenia biegow. Inaczej ta rozmowa nie ma sensu
bobson - 2 Paź 2013, 11:20

operuje na tych danych

1 2 3 4 5 Final
Fiesta RS1800 mk3 2.86 1.91 1.41 1.10 0.87 3.82
Fiesta XR2i CVH mk3 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 4.069
Escort RS turbo S2 3.15 1.91 1.28 0.95 0.76 3.82

dodatkowo z tej strony kalkulator przerobiony na km/h

http://st2000.s5.com/ftransguide.html

Qzyn - 2 Paź 2013, 11:48

Idealnie byloby glowne z XR2i przelozyc do RS1800 :)
bobson - 2 Paź 2013, 12:29

Też o tym myślałem ale nie wiem czy się da. Muszę poczytać :)
bobson - 12 Paź 2013, 07:45

Skrzynia z RS jest krótsza od CVH. Liczyłem obroty na wyjściu i wszystko się zgadza z rozpiskami.
kenczorf - 12 Paź 2013, 09:47

jesli oczywiscie mialem takie jak mialy byc to z rs i z futra sa w zasadzie takie same
Nygers - 28 Gru 2013, 13:54

Witam.
Znalazłem zdjęcie z porównaniem Vmaxu w fieście 1.1 ze skrzynią 5-cio i 4-ro biegową.
Czy gdybym wsadził tą 4-ro biegową to byłaby szansa uzyskać większą prędkość maksymalną czy tam są jeszcze jakieś inne modyfikacje silnika ze skrzynią 4-ro w stosunku do 5-cio biegowej?


vegetagt - 28 Gru 2013, 13:57

Nygers, a to nie jest tak, że na pięciobiegowej skrzyni i na czwartym biegu polecisz tyle samo? A jak wrzucisz piąttke to silnik nie ma mocy i zwalnia
Nygers - 28 Gru 2013, 14:04

No wsumie tak, tylko myślałem, że może ma jakieś dłuższe przełożenia czy cuś, ale jak się zastanowić tak bardziej to rzeczywiście.
vegetagt - 28 Gru 2013, 14:05

Nygers, fiesta mk2 przy skrzyniach 4 i 5 ma inne przełożenie glówne. Nie moge znaleźć danych do mk3 4biegowego :(
Nygers - 28 Gru 2013, 14:20

Jest :)

bobson - 23 Lip 2014, 00:42

Czy ktokolwiek ma pewne info odnośnie przełożeń skrzyni z Futury 1.6?

[ Dodano: Nie Lip 27, 2014 00:08 ]
Kupiłem dziś skrzynie 100% ori z Fiesty 1.6 Si (angol), według VINu przełożenie główne 3,82. Po przeliczeniu obrotów na wejściu względem wyjścia wychodzi identyko jak w mojej obecnej skrzyni z RS1800.

Przeglądam VINy od Futur ale to co znalazłem to wszędzie główne 3,82 a nie 4,06 co świadczyło by o krótszej skrzyni.

Ford albo robił jakieś wiksy z tymi przełożeniami albo krótka skrzynia z futra to jakiś wytwór wyobraźni fieściarzy :)

[ Dodano: Czw Mar 19, 2015 09:21 ]
Skrzynia Escort MK7 1.3.
Pełne IB5, rozrusznik z tyłu.
Przełożenia:
1 - 3,15
2 - 1,91
3 - 1,28
4 - 0,95
5 - 0,76
R - 3,62
główne - 4,27
Względem RS1800 1, 2 i 3 bieg jest krótszy, 4 i 5 delikatnie dłuższe.
Duży plus za pełne IB5 na podwójnych synchronizatorach no i rozrusznik z tyłu.

PS na bazie tej skrzyni można zrobić fajną hybryde :)

srs - 25 Kwi 2015, 19:53

A tak wyglądają przełożenia skrzyni IB5
Silnik 1,25 l (60 KM) - 1,25 l (82 KM) - 1,4 l - 1,6 l - 1,4 l /1,6 l Diesel - 1,6 l Diesel (Econetic)
1. bieg - 3,58 - 3,58 - 3,58 - 3,85 - 3,58 - 3,58
2. bieg - 1,93 - 1,93 - 1,93 - 2,04 - 1,93 - 1,93
3. bieg - 1,28 - 1,28 - 1,28 - 1,41 - 1,28 - 1,28
4. bieg - 0,95 - 0,95 - 0,95 - 1,11 - 0,95 - 0,95
5. bieg - 0,76 - 0,76 - 0,76 - 0,88 - 0,76 - 0,76
Bieg wsteczny - 3,62 - 3,62 - 3,62 - 3,62 - 3,62 - 3,62
Przełożenie przekładni głównej - 4,06 - 4,25 - 4,06 - 3,82 - 3,37 - 3,05

lukaszceglarski - 21 Lis 2018, 21:08

Marcin, witaj. Troche odgrzewam temat ale jest dla mnie wazny. Chce złożyć dosc krótka skrzynie i jako podstawa ma sluzyc skrzynia z fiesty mk4. Pytanie jak rozpoznac ktora jest wersją 2 skrzyni z mk4. Ona ma troche krotsze biegi od wersji 1. Moze jakos po numerach seryjnych? Czy raczej organoleptycznie rozbierac i sprawdzac?
Puff - 21 Lis 2018, 23:21

Rozbierać nie trzeba. Zapinasz bieg, kręcisz wałkiem wejściowym i patrzysz ile razy wyjście się obróci. Aproksymujesz i masz.
lukaszceglarski - 22 Lis 2018, 09:32

Puff, no tak, ale wowczas musialbym miec ta skrzynie na stole, co sam rozumiesz, nie zawsze jest mozliwe. Dlatego myslalem, ze moze wskaże mi to numer seryjny, roczniki, etc.
Moze ktos z forumowiczow posiada takową, wowczas mialbym pewnosc, ze to ta krotsza?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group