Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Płyn do wspomagania w 1.4 TDCi

zuzHIR86 - 14 Wrz 2011, 13:08
Temat postu: [MK6] Płyn do wspomagania w 1.4 TDCi
Witam,

mam problem po przeglądzie okazało się, że w mojej fiescie 1.4 TDCI 2006 (wersja x-gold), olej do wspomagania jest czarniutki.

Przyczyna nieznana, ale coś z tym trzeba zrobić?

Jaki płyn do wspomagania polecacie? wogóle jaki rodzaj? Jestem właścicielem dopiero 2 tyg. dlatego jeszcze nie kupowałam wcześniej takiego płynu.

Lepiej dolewać do starego czy całość wymienić na świeży.

Proszę o radę. :)

lakiernik175 - 15 Wrz 2011, 19:57

Pewnie ,że wymień na nowy.
Ja robię tak.
Najlepiej z kanału.W okolicy prawego halogenu pod zderzakiem jest szybkozłączka przewodu z płynem który wraca od maglownicy.Tam trzeba rozpiąć i stary spuścić.Kilka razy przekręcić kierownicą bez włączonego silnika w prawo do oporu i w lewo.Maglownica wypchnie resztki za swojego wnętrza.Spiąć szybkozłączkę ,nalać nowego płynu,odpalic silnik,kręcić kierownicą znowu w prawo i w lewo i uzupełniać cały czas płyn.Po godzinie sprawdzić stan płynu bo będzie na początku spieniony i może później opaść.
Jaki płyn?.
Tu jest wiele szkół.A najtrudniejszy jest VW.Czerwony, zielony ,biały...Idzie zgłupieć.
Ja leję najzwyklejszy Hipol ATFII Dextron.Wszystkie mk6 jakie robiłem wyjechały na tym płynie.Jedną jeździ klubowicz już chyba dwa lata,mam z nim kontakt i z tego co wiem nie narzeka na przecieki czy awarie układu wspomagania.Moja fiesta też na tym płynie lata ale ja zrobiłem na niej niecały rok i ok 10tys km.więc...
Jedna litrowa butelka starcza na wymianę.Kosztował ok. 13zł.Ostatnio w tym samym sklepie podrożał. 21zł-koszmar 70%w górę.

zuzHIR86 - 22 Wrz 2011, 08:47

Dziękuję za odpowiedź.

Mam możliwość wymiany właśnie na ATF Dextron II. Ze specyfikacji wiem, że ma być fordowski do wspomagania kierownicy ER 1 L 1590988 FORD - czerowny.

Czy na pewno nic się nie stanie jak wymienię na ATF?

tomekromek - 27 Maj 2015, 10:06

W oparciu o powyższy opis użytkownika, zrobiłem kilka zdjęć, dla osób, które by chciały same się odważyć i to zrobić. Chęć wymiany była
pokierowana tym, że na obecnym już przejechałem 150 tys. Wcześniejszą wymianę robił mi mechanik przy 150 tys. i tak się zastanawiałem, za co ja zapłaciłem wtedy, aż 200 zł :) , bo roboty z tym to jest na moment.

Ja kupiłem MOBIL ATF 320 DEXRON III 1 litr, bo taki mieli w hurtowni.

Zdjęcie nr 1
http://www.fotosik.pl/pok...ba36ee3013.html
oraz
http://www.fotosik.pl/pok...5326cc2db6.html

przedstawia szybkozłączkę, którą trzeba rozszczepić, lokalizacja przy osłonie plastikowej paska wielorowkowego od strony koła.
Miałem kłopot, bo była mocno zasyfiona i musiałem ją oczyścić.
Po rozpięciu, kierujemy maksymalnie w dół ten przewód, oprócz tego jeszcze zdjąłem lampę przednią i rozpiąłem drugą szybkozłączkę -
zdjęcie nr 2 - http://www.fotosik.pl/pok...a56edac007.html

starałem się też maksymalnie skierować ten przewód w dół - z niego dużo więcej poleciało.
Przy tej okazji oczyściłem dookoła od strony zewnętrznej cały zbiorniczek. Można go też do góry wyciągnąć, tylko trzeba mocno szarpnąć i
wychodzi.
Oczywiście, kręcimy kierownicą przy wyłączonym zapłonie 5-6 razy w każdą stronę, potem spinamy wszystko.

1. Zalewamy świeżutkim olejem, ja jeszcze wtedy przy wyłączonym zapłonie kręciłem tak od 5 do 6 razy w każdą stronę, i po tym poziom oleju spadł i uzupełniałem,
2. następnie uruchomiłem samochód chwilę pochodził i delikatnie kręciłem kierownicą tak od 5 do 6 razy w każdą stronę - poziom oleju się
obniżył i uzupełniłem.

Podczas jazdy wystąpił efekt, że delikatnie mi kierą "rzucało" przy skręcaniu, ale po dwóch dniach jeżdżenia, efekt ten zniknął. Tak jak czytałem, to się układ sam odpowietrzył.

Oczywiście w przeciągu kilku dniu sprawdzałem poziom, po około 2 tygodniach jeżdżenia, wymieniłem ponownie. W całości poszedł 1 litr tego oleju i to tyle z tą wymianą :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group