Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi

bas87 - 7 Wrz 2011, 14:22
Temat postu: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
Dokładka IC w fieście 1,4 tdci.
Potrzebne części i narzędzia:
1. Intercooler z fiesty 1.6 tdci
2. Orurowanie z fiesty 1.6 tdci (2 rurki gumowe które wychodzą od intercoolera)
3. Kawałki rurek (np. Kwasówka, stal, aluminium najlepiej dogięte pod kątem)
Takie jak te:
http://allegro.pl/kadex-r...1806214792.html
Ja założyłem średnicę fi 45 2 kolanka 135 stopni i jedno kolano 90 stopni, aha i jest jeszcze kawałek rurki potrzebnej o średnicy fi 35 do redukcji przewodu gumowego.
4. Dwie śrubki i przeciw nakrętki z podkładkami M4 długość 65mm do przytwierdzenia IC do pasa
5. Kawałem aluminiowej blaszki do przymocowania IC

Najpierw odczepiamy kratkę plastikową i obramówke kratki jest to dość pracochłonne nie ściągając zderzaka ale udało się . Następnie mając miejsce trzeba poucinać parę zaczepów w pasie( 4 sztuki) i w IC (4 zaczepy po dwóch stronach).




Kolejnym krokiem jest ulokowanie IC i przytwierdzenie go do pasa. Potrzebne jest do tego
- 2 śrubki M4 dł. 65mm ( ja kupiłem dłuższe i skracałem)
- 2 przeciwnakrętki i 2 podkładki
- kawałem blaszki aluminiowej (ponieważ jeden z otworów nie pasuje w stosunku do mocowania z IC)





Teraz zabawa z orurowaniem też należy trochę zdewastować pas ale nie jest to konieczne ale rurki gumowe leżą lepiej i nie są naprężone. Wycinamy te kawałki zaznaczone na czerwono:



I tak to wygląda dotychczas na razie jest orurowanie wyprowadzone za pas.





Teraz zostało nam orurowanie jest trochę zabawy
Potrzebne:
-2 kolana 135 stopni o średnicy fi 45 i jedno kolano 90 stopni o średnicy fi 45
-10 cm prostej rurki o średnicy fi 35 ( potrzebna do redukcji)
- trzy przewody gumowe jeden już macie w fieście trzeba dokupić jeszcze 2
- opaski zaciskowe około 15 sztuk
No i chyba wszystko i teraz zostaje zabawa w docinkę aha jeden przewód gumowy trzeba przeciąć na pół i założyć na ten kawałek rurki o średnic fi 35 i z drugiej strony w ten sposób będziemy mieli fi 45 to mnie najdłużej wstrzymało ale wpadłem na to bo ta rurka w środku jest węższa
A tu mała fotorelacja bo za bardzo nie wiem jak to opisać.







Ogólnie po zamontowaniu czuć różnicę na + w szczególności w upalne dni i na Klimie.
W razie pytań pisać
Pozdrawiam miłych prac.

weksla - 23 Lis 2011, 22:50

Świetna robota:D
bas87 - 17 Sty 2012, 21:38

Czy ktoś już z was dokładał IC pochwalcie się
mkapi - 20 Lut 2012, 21:01

Napisz mi proszę czy to coś daje .?
Jak tak to co ?

Fordon - 20 Lut 2012, 22:00

Daje chlodniejsze powietrze doprowadzane do silnika, zwlaszcza w upalne dni, co za tym idzie wieksza ilosc tlenu co przeklada sie na wieksza sprawnosc silnika i lepsze spalanie mieszanki.
bas87 - 15 Mar 2012, 22:41

mkapi napisał/a:
Napisz mi proszę czy to coś daje .?
Jak tak to co ?


Oczywiście ze daje tak jak kolega napisał dojdzie ci z 20 Nm

Fordon - 16 Mar 2012, 00:48

bas87, chyba ci sie cos popiermantolilo... 20Nm to nie takie hop, zwlaszcza przeliczajac ze 1KM w dieslu srednio daje 2Nm... oczywiscie swoja teze potrafisz potwierdzic wykresami przed oraz po przy tej samej temperaturze otoczenia...
Jesli NIE, to prosze nie pisz bzdur ktore nie maja poparcia, bo troche przy takich cudakach bawil sie czlowiek... ale czekam z pokora na sensowny wywod skad 20Nm oraz jak wplywa A/r turbiny na IAT w danych warunkach + korekta po temp plynu chlodniczego...

tomi_1 - 19 Cze 2012, 08:59
Temat postu: intercooler
Zamontowałem w sowim 1.4 tdci intercooler od 1.6 tdci.
Tylko, że na dolocie do intercoollera rura fi 50mm a wylocie 45mm
moje obserwacje :
1. przyrost mocy nieodczuwalny, ale za to nie ma zwłoki podczas wciśnięcia pedału gazu do oporu. Bez intercoolera np przy 2500obrotów na 5 biegu po wciśnięciu pedału do poru była mniej więcej sekunda zwłoki zanim auto zaczęło przyspieszać. To się zniwelowało po założeniu intercoolera. Elastyczniejszy.
2. prędkość maksymalna wzrosła do 170 - chodź nie wiem czy przypadkiem z wiatrem nie jechałem.

Ogólnie polecam - dla żywotności silnika i elastyczności.

misiak - 19 Cze 2012, 21:33

Akurat to że przy 2500 zwłoki nie ma to z czystej fizyki układu dolotowego wynika- im dłuższy dolot, tym moment obrotowy wyższy na wysokich obrotach. Temu takie kombinacje jak twinport w oplu się sprwadzają.
Poza tym jak ktoś chce faktycznie na elastyczności zyskać to proponuję zwalczyć EGR i katalizator. Kwiatków z wydechu i tak nie ma, a trochę zyskać można (znam 3 przypadki poprawy i to wyczuwalnej elastyczności w przypadku wyrzucenia katalizatora. 1 benzyniak wolnossący i 2 diesle. Jeden stary tdi od vag i 1.6 tdci kolegi)
A intercooler sam w sobie przydałby się uważam. Znajdę fundusze to i u siebie założę :)

grzesiek646 - 19 Cze 2012, 22:07

Czyli generalnie zainwestowane troche kasy a tak naprawde nikt nie potrafi sensownie wytłumaczyć po co :D
misiak - 20 Cze 2012, 18:44

już Fordon napisał co robi IC- schładza gorące powietrze przez co spalanie mieszanki jest znacznie lepsze.
JoeMix - 20 Cze 2012, 21:50

Żeby IC działał musi być spory przepływ powietrza przez niego i nie mam na myśli tego sprężonego przez turbinę tylko tego co ma go ochładzać, a żeby tak było to trzeba trochę jechać,,, na pewno nie odczuje się IC przy ruszaniu z pod świateł,,, (tak samo jak nie odczuje się zdjęcia blokady na przepustnice z 1,3 przy miejskiej jeździe)
misiak - 20 Cze 2012, 23:15

IC poczuje się głównie w trasie, szczególnie w czasie upałów. Może niektórzy się spodziewają że dorzucą IC i będzie ogień w szopie na każdym biegu i w ogóle.
Sens dokładania IC jest. Jak ktoś nie jeździ po mieście cały czas, bo efekty będą znikome. Czy się opłaca to już sobie każdy sam musi przekalkulować.

tomi_1 - 22 Cze 2012, 15:51
Temat postu: ODP WYKRESY
co do efektów to zamieszczam wykres z hamowni
niestety nie mam przed założeniem tylko po więc trudno mówić o porównaniu.
fiesta 150tys przebiegu.

Zaskakujące jest max moment 166,9 juz przy 2255rpm
moc 70,3 BHP przy 3825rpm


misiak - 24 Cze 2012, 18:55

człowieku.... ja serie miałem 70,1 KM @ 3080RPM i 170,6 Nm @ 2050 RPM.... przebieg 178 tyś km.... To mój bez IC ma lepsze parametry. Z resztą- dmuchawa nie zastąpi pędu powietrza podczas jazdy więc specjalnych efektów tu nie ma. Fabryczne dane to 68 KM @ 4000RPM i 160Nm @ 2000RPM Jakoś strasznie daleko masz moment dostępny maksymalny...
W teori po założeniu IC moment powinien wzrosnąć i trochę dalej się ciągnąć niż bez IC.
Patrząc na wykres to ktoś Ci to słabo składał. Dużo lepszy wydruk jest kiedy masz na poziomej osi prędkość obrotową silnika... Na jakim biegu było auto hamowane?? Jak mnie moja intuicja nie myli to na 4. Zadzwoń tam gdzie hamowali Ci autko może mają pomiary zapisane to niech zmienią oś poziomą to będzie dużo więcej widać.

timmyyy - 28 Sty 2013, 09:59

Witam wszystkich

W ramach misji "majsterkowicz" planuję u sibie dołożyć IC. :) I tu mam 2 pytania:

- Dlaczego IC z fiesta 1.6 nie pasuje do 1.4? Wtydawało mi się, że pas przedni jest taki sam?

- Czy nie lepiej byłoby podłączyć IC odwrotnie niż bas87? To znaczy żeby dolot podłączyć z prawej (patrząc z przodu), a przewód do klektora wyprowadzić z lewej? Chodzi mi o to, żeby powietrze z IC miało mniejsza drogę po schłodzeniu. Bo tak jak zrobił bas87 powietrze z turbiny leci krótką rurą do IC, a później z IC do kolektora wzdłuz całego silnika..

Pozdr

misiak - 28 Sty 2013, 14:00

a jak obrócisz plastikową część z napisem TDCi Duratorq?
Dłuższy kolektor dolotowy skutkuje przesunięciem max momentu nieco wyżej- moim zdaniem lepiej jak będzie wydłużony

timmyyy - 28 Sty 2013, 14:51

Thx za odpowiedź.

Nie chciałem obracać. Zobacz, że obie rury idące od/do intercoolera kończą się mniej więcej w tym samym miejscu i chodziło o to czy nie lepiej byłoby jakby dłuższa łączyła się z "TDCI Duratorq" a krótsza z kolektorem.

Ale skoro mówisz, że lepiej dłuższy dolot do kolektora to tak się stanie. Ja bardziej myślałem tak: krótszy odcinek z intercoolera do kolektora = chłodniejsze powietrze, bo jakby co nie zdąży się nagrzać od silnika. Moje rozkminianie "na chłopski rozum" nie zawsze sprawdza się w motoryzacji.. :)

misiak - 28 Sty 2013, 16:20

Niby rozumowanie dobre- ale podczas jazdy i tak masz pęd powietrza, który chłodzi to co jest w układzie dolotowym. Według mnie tak jest prościej zrobić.
Powietrze najbardziej nagrzewa się przy turbosprężarce i w kolektorze dolotowym. Czyli to czy rury pójdą tak czy inaczej nie będzie miało takiego wpływu dużego.

korba93 - 2 Wrz 2014, 17:41

Witam wszystkich,
mam pytanie, w mojej fieście 1.4 tdci 68km nie ma intercoolera chciałabym dołożyć z mondeo mk3 130km wymiary 412x100x85 czy to dobry wybór ? czy można to zrobić samemu? na jakie mniej więcej koszta się przygotować ? co mi będzie potrzebne bo nie wiem za bardzo od czego zacząć z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi:)

Puff - 2 Wrz 2014, 17:50

korba93 - informacje co pasuje masz w pierwszym poście, co do rozmiaru - możesz sam sprawdzić - od tego są google :)
blay84 - 16 Kwi 2016, 15:40
Temat postu: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
Mogł by ktoś odświeżyć zdjecia z fotorelacji bo nie pokazuje. Dziękuję
Puff - 16 Kwi 2016, 16:16
Temat postu: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
blay84 napisał/a:
Mogł by ktoś odświeżyć zdjecia z fotorelacji bo nie pokazuje. Dziękuję

Niestety wrzucane były na imageshacka zanim się zeszmacił i jeśli Autor nie wrzuci ich gdzieś ponownie (a odwiedza nasze forum sporadycznie, ostatnio był tutaj 2 m-ce temu), to nie uda się ich wyczarować :(

blay84 - 16 Kwi 2016, 22:22
Temat postu: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
Uuu to zleksza lipa bo ciekawi mnie jak to on zrobil ,a znalazlem cos takiego

http://www.techturkey.com... ... amasi.html

olo_r - 10 Wrz 2016, 11:03
Temat postu: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
misiak napisał/a:
Akurat to że przy 2500 zwłoki nie ma to z czystej fizyki układu dolotowego wynika- im dłuższy dolot, tym moment obrotowy wyższy na wysokich obrotach. Temu takie kombinacje jak twinport w oplu się sprwadzają.

Poza tym jak ktoś chce faktycznie na elastyczności zyskać to proponuję zwalczyć EGR i katalizator. Kwiatków z wydechu i tak nie ma, a trochę zyskać można (znam 3 przypadki poprawy i to wyczuwalnej elastyczności w przypadku wyrzucenia katalizatora. 1 benzyniak wolnossący i 2 diesle. Jeden stary tdi od vag i 1.6 tdci kolegi)

A intercooler sam w sobie przydałby się uważam. Znajdę fundusze to i u siebie założę :)



Po dołożeni IC wzrastaja opory i trzeba (tak robili koledzy przy tym silniku w innej marce) przeprogramowac ciśnienie doładowania i dawkę wtrysku i coś tam jeszcze. Wtedy dopiero czuć wiatr w zaglach.

Apropos dolotu - zgadza sie ale dopiero w benzyniaku dobrze to czuć. Można tez ująć powietrze niżej i zamiast puszki z filtrem dobrac stożek ale na chłodnym ujęciu powietrza i nie na pałę tylko doświadczalnie. Rozmawiałem ze specjalista od dolotów i doradził, że strumiennica na dolocie nawet w dieslu turbo adaptuje po kilkuset KM do większego napełnienia cylindrów i niweluje potrzebę dobierania dł dolotu. Jest to jednak praca dla speca by nie zepsuć zamiast poprawić. Faktycznie na V biegu jest pewna zwłoka, której w C2 1.4 hdi nie było. Tam dolot był inaczej rozwiązany. Był krótszy i brał powietrze z nadkola ale z przestrzeni pod maską.

Wracając do IC - trzeba skorygowac turbo i dawkę i wtedy dopiero potencjał sie ujawni.

Diablo95 - 22 Paź 2019, 10:51

Tu mam schemat IC w 1.6 TDCI, a pytanie czy te węże pasują tak, aby zmontować sobie przy 1.4 TDCI i resztę dopasować tylko?

IC FIESTA

rosomac - 30 Wrz 2020, 11:32

bas87, siema mógłbyś dać jeszcze raz linka do tych rurek z kwasowki i jakieś fotki z roboty byłbym wdzięczny bo planuje do swojej fiesty wrzucić ic a bardzo nie wiem jak się za to zabrać

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group