Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] 1.4 TDCI kopci na czarno

mmcv - 14 Lip 2011, 17:14
Temat postu: [MK6] 1.4 TDCI kopci na czarno
Witam wszystkich,

Niedawno nabylem Fieste 1.4TDCI jako 2gi samochod .

Kopci na 1,2 i na 3 po dodaniu gazu , czasem nawet przy lekkim musnieciu.

Obstawiam EGR, Przepustnice, - czyli ogolnie dolot ale moze sie myle, czy ktos mial podobny objaw ? Generalnie auto jest dlubniete na 90 koni ale na serii tez kopcila wiec ... nie w programie szukam przyczyny... Wiadomo program= wiecej paliwa i potrzeba wiecej powietrza - turbo wstaje przy 1800 wiec juz cos zaczyna tam dmuchac tego powietrza ....

Panowie jakies rady , co szukac gdzie szukac ?

Przy okazji jaki jest patent na wyjmowanie EGRu i przepustnicy ? BO z tego co sie orientuje to sa umieszczone z tylu ...

pozdr i dzieki za odpowiedz

mmcv - 15 Lip 2011, 14:44

Sie widze zaduzo nie dowiedzialem ;-)
Pietrekk - 15 Lip 2011, 14:51

Mógł się zawór EGR zablokować, jeśli w tym silniku byś go całkowicie usunął nie wiem czy nie wypłynęło by to na pracę silnika, choć mogę się mylić.
piwko2006 - 15 Lip 2011, 17:34

Powiem tak. U mnie czyli w poliftowej 1.4 TDCi jest EGR elektroniczny, a więc z zaślepieniem problem. Nie wiem czy dobrze piszę, ale przed FL były chyba montowane podciśnieniowo sterowane zawory. Oznacz to że można go zaślepić bez najmniejszych problemów.
Jeśli zatkasz wlot w takim elektronicznym to silnik przejdzie w tryb awaryjny i klops.
U mnie razem z zaworem recyrkulacji jest chłodniczka spalin do której dochodzą przewody doprowadzające płyn chłodniczy w celu zmniejszenia temperatury spalin a zarazem podgrzania płynu.

Ogólnie rzecz biorąc moja Fiesta również bardzo kopciła. Zazwyczaj powyżej 3 tysięcy obrotów było za mną czarno. Na trasie zawsze raz puściła bąka i było ok, ale w mieście masakra- przy każdym "bucie" batory za mną.
Pomogła wymiana filtra powietrza- miał on być zmieniony razem z olejem ale znajomy zapomniał a ja nie miałem czasu sam oleju zmieniać.
Człowiek cały czas jeździł ze świadomością że filtr jest w porządku, a gdy go wyciągnąłem moje zdziwienie było bardzo duże.

Więc jeśli chcesz się dostać do owego EGR'a wyciągnij filtr powietrza i jego całą obudowę łącznie z przepływką i kawałkiem węża który doprowadza powietrze, a EGR będzie pod spodem.
Poniżej zdjęcia. Lewe kółko to przepustnica, górne to zbliżona lokalizacja EGR'a.
Jeśli nie masz przepustnicy to nie będą tam dochodziły żadne przewody, jak widzisz u mnie są.

mmcv - 16 Lip 2011, 17:46

EGR zaslepilem , duzo to poprawilo teraz puszcza batorego tylko przy wcisenieciu gazu z nizszych obrotow - normlane turbo jeszcze nei dmucha pelnym cisnieniem a w aucie jest Intercooler co jeszcez troszke spowalnia przeplyw powietrza. Potem jest czysciutko ...
Setka ok 10s , wiec wmiare sie to zbiera.

Filtr powietrza podobno byl wymieniany ale to sie okaze przy nastepnej wymianie.

Dzieki wielkie za cenne wskazowki , zapomnialem napisac ze uporalem sie z problemem :)

piwko2006 - 17 Lip 2011, 11:23

Kolego, jeśli masz IC zamontowany to nawet nie mam co porównywać się z twoim 1.4 TDCi.
Jaki masz EGR? Podciśnieniowy?
Który rocznik Fiesty?

Stunt_Man - 17 Lip 2011, 17:46

mmcv napisał/a:
Filtr powietrza podobno byl wymieniany ale to sie okaze przy nastepnej wymianie.

nie umiesz podejść do auta i zobaczyć? trzeba do następnej wymiany czekać

mmcv - 29 Lip 2011, 23:45

piwko2006 napisał/a:
Kolego, jeśli masz IC zamontowany to nawet nie mam co porównywać się z twoim 1.4 TDCi.
Jaki masz EGR? Podciśnieniowy?
Który rocznik Fiesty?


2003.
IC sprawia ze powietrze wolniej dociera do komory spalania stad lekkie przykapcanie zniskich i tyle.

Cytat:
nie umiesz podejść do auta i zobaczyć? trzeba do następnej wymiany czekać


:głowąwmur: :głowąwmur: , sprawdzalem filtr powietrza zle sie wyrazilem . Wyglada na wymieniony i tyle , bez jaj ... ale moj blad moglem napisac jasniej <8>

hekoGCS - 31 Lip 2011, 22:13

..heh...tu Cię mam :-P ...w zeszłą sobotę czekałem na Ciebie, mieliśmy poprawkę chipsa robić co by dymka zmniejszyć...ale się nie zjawiłeś :fox:
..więc jaki finał, dymek po egr do wytrzymania...czy zdejmujemy trochę??? :)

misiak - 1 Wrz 2011, 20:47

90 koniczków.... do tego intercooler.... plus niska masa..... Ładnie ładnie... nie powiem.... 10 sek do 100? Wynik bardzo ładny. A ile przy tym pije? Poprzednio miałem Xantie 1.9 TD. Przestawiłem wastegate turbiny- efekt był taki: setka w 3,5sek lepiej niż było, spalanie spadło o 0,8 l/100km w trasie i ok 0,5 w mieście. 110 konne silniki VW nie miały szans. Ale Xantia to ważyła... Fiesta 300kg lżejsza :P fajnie fruwać musi;p
piwko2006 - 8 Paź 2011, 12:37

Nie chciałem zaczynać nowego tematu, dlatego też napisałem tutaj.
Wstawiłem na YT filmik jak kopci mój 1.4 TDCi. Czy myślicie że taki poziom dymienia jest normalny? Jeśli jest za duży to czy może pomóc czyszczenie EGR-a?
Chcę dodać że jeżdżę głównie po mieście.
Żadnych innych złych objawów nie ma tj. auto jest dynamiczne, pali nie więcej niż 6 litrów w mieście nawet z klimą; tylko to dymienie...
http://www.youtube.com/watch?v=fLKpiheWZuI

kadet1212 - 8 Paź 2011, 12:58

moja wcale nie kopci na obrotach a mam taką sama.
mmcv - 20 Paź 2011, 15:30

kadet1212 napisał/a:
moja wcale nie kopci na obrotach a mam taką sama.

:brawo: :brawo:
No to bardzo mnei to cieszy bo moja tez przestala kopcic. Winna byla przeplywka.
Ale takie posty w temacie to sobie daruj bo ani nic to nie wnosi ani nie pomaga ... :głowąwmur:

p.s. Grzesiek sorry, ze wtedy nie podjechalem ale final sprawy juz znasz;-) , tak wogole to mam jakies 2m opoznien z odpisywaniem na tym forum :rotfl: :rotfl:

hekoGCS - 20 Paź 2011, 17:14

...toż przecież mówiłem ze musi banglać...mapy były idealne, i robiłem później jeszcze takie same, bezdymne (prawie :P )

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group