Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - FAQ - przep³ywka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8

TomeX500 - 23 Cze 2011, 12:54
Temat postu: FAQ - przep³ywka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
Przep³ywomierz Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8: kompletne FAQ

Krótko o modyfikacji:
Celem jest za³o¿enie przep³ywki o wiêkszej ¶rednicy wewnêtrznej, ¿eby zapewniæ lepszy przep³yw powietrza. Na zdjêciu porównawczym mo¿na zaobserwowaæ jak niezwykle ma³a jest ¶rednica przep³ywki z RS1800 w porównaniu z mdo 2.0. Jest to jedna z modyfikacji typu bolt-on, do których nie trzeba specjalnych narzêdzi, czy rozbierania silnika. Zacznijmy wiêc od paru pytañ.

1) Jakie s± ¶rednice przep³ywki RS1800 i Mdo 2.0?
Odp: Na poni¿szym zdjêciu widaæ wizualn± ró¿nicê, obydwie maj± wloty 75mm, wiêc ta z mdo2.0 PASUJE DO ORYGINALNEJ PUSZKI FILTRA POWIETRZA. Natomiast ¶rednica wylotu RS1800 to ???, Mdo2.0 - 60mm. Najbardziej ¿a³osna w tym wszystkim jest zwê¿ka w ¶rodku przep³ywki RS1800, ale w³a¶nie dlatego wsadzamy mdo2.0!

[zdjecie z zaznaczonymi wymiarami]



2) Czy elektronika mo¿e zostaæ z Mdo2.0?
Odp: Nie. Chodz± legendy, ¿e RS1800 na elektronice 2.0 wariuje, osobi¶cie tego nie próbowa³em i nie polecam, bo po co? Bez problemu mo¿na prze³o¿yæ czujkê z jednej obudowy na drug±, sa dok³adnie identyczne z wygl±du. Tylko uwa¿aæ na delikatne druciki i oring!

3) Jakiej przep³ywki szukaæ?
Odp: Generalnie szukamy przep³ywki z Mondeo MK1, Zetec 2.0. Ostatnio ze Scoooterem odkryli¶my, ¿e w Mondziaku MK2 z silnikiem RS2000 jest identyczna przep³ywka. Przep³ywka ta zosta³a z powodzeniem zainstalowana w RedFordzie, wiêc zarówno Mdo2.0, jak i Scorpio RS2.0 podpasi. I jeszcze taki ma³y tip - skoro elektronikê przek³adamy, to mo¿na szukaæ samej obudowy przep³ywki, ale rzadko kiedy kto¶ chce tak sprzedaæ. Ewentualnie, ¿eby by³o taniej, mo¿na patrzeæ za przep³ywk± z wadliw± elektronik±, byle obudowa nie by³a uszkodzona.



4) Jaki jest koszt takiej przeróbki?
Odp: Przep³ywki chodz± ¶rednio po 100 z³, swoj± wyrwa³em za 60 z³ z przesy³k±, niektórzy dostali za darmo od znajomego, kto¶ wyrwa³ z jakiego¶ zeszrocia³ego mondka itd. Dodatkowym kosztem jest albo rura dolotowa, albo redukcja, ale o tym za chwilê.


Przygotowanie:
Jak ju¿ zdobyli¶my przep³ywkê mdo2.0, mo¿emy j± nieco oczy¶ciæ z syfu, je¶li jest brudna. Odkrêcamy 2 ¶rubki torxem z wpustami, zdejmujemy czarne co¶ z wtyczk±, zdejmujemy oring je¶li siê przyczepi³ do obudowy. To samo powtarzamy z nasz± star± przep³ywk±, przek³adamy czarne pude³eczko uwa¿aj±c na wystaj±ce druciki, bo jak je uwalimy to kaplica, pamiêtamy te¿ o uszczelce.


Od tego momentu mamy ró¿ne sposoby rozegrania batalii. Musimy za³o¿yæ rurê dolotow±, na wylot przep³ywki mdo2.0. Opiszê te techniki, z którymi dotychczas siê spotka³em.

Na seryjnej rurze dolotowej:

Technika jutsu "cztery ¶rubokrêty" by adamus - jak w nazwie, wymagane dwie osoby, choæ sadomasochista michaus twierdzi, ¿e nie trzeba a¿ tylu.

Technika "szampanowa masakra" by stunt_man - przytoczê tu cytata samego twórcy techniki: "Butelka po tanim szampanie, opalarka i 15 minut roboty... czemu butelka po szampanie? A bo mo¿na na ni± naci±gaæ gume jednocze¶nie to podgrzewaj±c opalark± (dobrze te¿ nasmarowaæ)"

[zdjecia butli itd]



Technika kitsune "ominiêcia problemu" by madek - redukcja od gazu pod blos, 2 obejmy ¶limakowe. "Co prawda ta guma oryginalna wchodzi do srodka, lepsze by by³o ¿eby ³apa³o dooko³a. Ja dodatkowo sklei³em klejem wulkanizuj±cym i ¶cisn±lem opask±"

[zdjêcie tego¿ wynalazku]


Jednym dodatkowym u³atwieniem by³oby przetoczenie wylotu przep³ywku z zewn±trz o 1-2mm, jak kto¶ ma dostêp do tokarza/tokarki to polecam. Ja u siebie próbowa³em techniki "na jana" - naci±gania palcami, ale w koñcu pêk³a mi guma i tyle by³o z r...oboty.

Techniki nieseryjnej rury dolotowej:

Tutaj trzeba mieæ farta, doj¶cia, albo jak±¶ wiedzê. W moim przypadku sfrustrowany pêkniêt± gum±, polecia³em do domu podumaæ chwilê co zrobiæ. Postanowi³em odwiedziæ sklep motoryzacyjny, w nadziei, ¿e bêd± mieæ akurat dok³adnie rurê 75/60. Myli³em siê i sfrustrowany jeszcze bardziej, zaryzykowa³em wypad na nieodleg³y szrot i po chwili mia³em idealn± rurê dolotow± z Renault 21. Oczywi¶cie by³a za d³uga, wiêc trzeba by³o j± o po³owê skróciæ i przyci±æ pod odpowiednim k±tem.

U¿ytkownik kenczorf rozwi±za³ problem, zdobywaj±c "wiêkszy ¶rednicowo w±¿". Wiêc jak siê poszuka, to siê znajdzie.

Osobi¶cie polecam ten mod w po³±czeniu z kolkiem rs2000, rozwolnionym wydechem i g±bkowym filtrem powietrza.

W razie pytañ, sugestii, pisaæ!

bid¿ej - 23 Cze 2011, 13:11

dobre :)

rozumiem, ¿e samo stoczenie obudowy z mondka o ten 1-2mm jeszcze nie rozwi±zuje sprawy?

TomeX500 - 23 Cze 2011, 13:21

Nie rozwi±zuje, ale u³atwia za³o¿enie seryjnej gumy na tyle, ¿e pewnie nie rozerwa³bym jej :/
luk-90 - 23 Cze 2011, 13:59

Dodajê to co Mi by³o potrzebne i co znalaz³em w necie podczas sprawdzania, przed³u¿ania i lutowania wi±zki.

Opis pinów kostki MAF'u i gdzie id±

pin kolor gdzie leci przewód
1 Czarny - 8 pin w z³±czu EDIS( modu³ zap³onowy)
2 wolne miejsce
3 Br±zowy - masa
4 Br±zowo czerwony - 50 pin w z³±czu ECU
5 Br±zowo czerwony - 9 pin w z³±czu ECU

My¶lê, ¿e mo¿e komu¶ to kiedy¶ zaoszczêdzi szukania, Pozdro :)

PumaRST - 12 Lip 2011, 08:55

Temat zamykam i zostawiam powieszony, jak by kto¶ mia³ co¶ do dodania proszê pisaæ PW do mnie lub do innych Modów a otworzymy.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group