Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK5] Problem z centralnym i swiatłami tylnymi

ns8814 - 4 Mar 2011, 16:09
Temat postu: [MK5] Problem z centralnym i swiatłami tylnymi
Witam
Posiadam fieste mk5 00 rok diesel
1 pytanie
Od jakiegos czasu przestał chodzić mi centralny zamek , myślałem, że to wina baterii, że moze nie ma zasięgu lub coś w tym stylu. Po wymianie bateri absolutnie nic nie dało. Więc przestałem korzystac z pilota tylko otwierałem kluczykiem. Porlbem pojawil sie gdy wyciagnałem akumulator - jak wiadomo po włozeniu go z powrotem zaczynają migać wszystkie awaryjne światła w aucie i wten czas trzeba skasować bład pilotem ale pilot nie działa, tzn po wciśniecu kontrolka swieci na czerwono ale bez reakcji - co zrobic zeby to skasować ? Gdzie może leżec przyczyna ?
2 pytanie
Przestaly dzialać mi światła tylnie do jazdy dziennej oraz podswietlenie tablicy rozdzielczej ...
Pomyslałem ze moze jest wina, że przepaliły sie bezpieczniki ale sprawdziłęm wszystkie 20 i jest ok ... Żarowki nie są przepalone, Swiatła stopu orazkierunki z tyłu rowniez działaja tylko nie do jazdydziennej tylne.

Jesli ktos jest w stanie pomóc byłym bardzo wdzięczny za jakieś rady ...

Ziomek - 4 Mar 2011, 17:41

ns8814 napisał/a:
jak wiadomo po włozeniu go z powrotem zaczynają migać wszystkie awaryjne światła

Yyyyyy...Nie wiadomo...Ja parę razy musiałem wyciągnąć aku ale po włożeniu jedyne co musiałem to radio zakodować..nic nie migało.

Puff - 4 Mar 2011, 18:08

Światła do jazdy dziennej? Z tyłu? W mk5?
To jakiś żart?

ns8814 - 5 Mar 2011, 10:19

Pufcio napisał/a:
Światła do jazdy dziennej? Z tyłu? W mk5?
To jakiś żart?

co tu masz do rozumienia ? swiatel z tyłu nie widziałes w aucie ? zapal auto wlacz luz i swiatla i wyjdz i popatrz jak ***** dalej nie rozumiesz... po co takie zaczepki bez sensu

jak ktos moze pomoc to bardzo bede wdzieczny a nie szukal jakiejs zaczepki

Kod:
nie polecam rzucania mięchem po forum, bo przyprawię wstążkę...
- bidżej


[ Dodano: Sob Mar 05, 2011 10:20 ]
Ziomek napisał/a:
ns8814 napisał/a:
jak wiadomo po włozeniu go z powrotem zaczynają migać wszystkie awaryjne światła

Yyyyyy...Nie wiadomo...Ja parę razy musiałem wyciągnąć aku ale po włożeniu jedyne co musiałem to radio zakodować..nic nie migało.


radio tez kod trzeba wpisac ale migaja awaryjne wszystkie i trzeba skasowac pilotem ale jak pisalem on nie działa ....

Puff - 5 Mar 2011, 16:56

ns8814 - mógłbym teraz zacząć mieszanie z błotem, ale: primo - po co? secundo - obawiam się, że jedyną ripostą byłoby "qarwa" w różnych odmianach :)

Więc napiszę podpowiedzi, bo - jak widać po treści posta - pojęcie o autach masz blade lub żadne:

1) Światła "do jazdy dziennej" w tym aucie nie występują - chyba, że sobie je sam założyłeś.
2) Na tym świecie, ad. 2011, nie istnieje coś takiego jak "światła tylne do jazdy dziennej".

Meritum:
Jeśli nazywasz "światłami do jazdy dziennej" postojówki, to nie dość, że sam wychodzisz na biszkopta, to jeszcze pogarszasz swoją sytuację pyskując osobie, która wytyka ewidentny błąd - czy to w "sztuce" tuningu wszelakiego czy merytoryczny. Możesz być z siebie dumny! :ok:

ps. gdybym szukał zaczepki, to znalazłbym przynajmniej kilka niebo wykwintniejszych sposobów, żeby nowicjuszowi dopiec... no ale jak widać, każdy mierzy swoją miarą :)

bakus - 19 Paź 2013, 11:54

Koledzy sorry, że odkopuję ale nie chcę zakładać nowego tematu bo większy śmietnik tym bym zrobił niż teraz ;p Mam podobny problem, a mianowicie brak podświetlania tablicy rozdzielczej i tylnych postojówek :la: . Bezpieczniki OK żarówki też. ns8814 domyślam się, że o taki problem Ci chodziło :) Napisz jak sobie z tym poradziłeś oraz proszę innych o podpowiedzi co mogę jeszcze zrobić/sprawdzić. Pozdr.
Puff - 19 Paź 2013, 15:49

Tak zapytam - a napięcie mierzyłeś?
Często sprawdzanie bezpieczników i żarówek polega na "a wygląda dobrze, to znaczy, że jest ok", a wcale tak być nie musi. W pierwszej kolejności sprawdź czy jest napięcie w oprawce żarówki, jeśli jest, wymień żarówki, jeśli nie ma, to wymień bezpieczniki odpowiedzialne za postojówki.

Cała "droga" wygląda tak: zespolony -> przekaźnik -> bezpiecznik -> żarówka. Dużego przekaźnika się nie ma, bo wszystkie postojówki w aucie mają do kupy 30W, czyli to prąd poniżej 2,5A - stąd całość jest osadzona, wg mojej wiedzy, w "module komfortu" znajdującym się nad skrzynką bezpieczników, a więc i sytuacja, że "padł przekaźnik" odpada. Zostają bezpieczniki i żarówki. No i ewentualne (ale to rzadkość) uszkodzone gdzieś po drodze kable (w co nie chce mi się wierzyć).

A odpowiedzi od autora tematu się nie spodziewaj - ostatnia jego wizyta na forum miała miejsce ponad 2 lata temu :)

bakus - 19 Paź 2013, 17:26

ok w poniedziałek mam wolne to wszystko posprawdzam i dam odpowiedz co wywnioskowałem :) THX za odp.
Qnik - 21 Paź 2013, 16:30

Brak podświetlenia deski i świateł pozycyjnych tylnych to na 99% zabrudzony, uszkodzony zespolony przełącznik, sam niedawno u lubej w białej to przerabiałem, początkowo wystarczyło oczyścić zespolony, jednak i tak skończyło się na kupnie nowego - problem ustąpił całkowicie.
bakus - 21 Paź 2013, 19:30

Dziś zabrałem się za sprawdzenie i wina leżała w przełączniku. Na razie udało mi się to jakoś naprawić, ale mam pytanie czy ten przełącznik się rozbiera? Czy do wymiany całość?
Qnik - 22 Paź 2013, 00:00

bakus napisał/a:
Dziś zabrałem się za sprawdzenie i wina leżała w przełączniku. Na razie udało mi się to jakoś naprawić, ale mam pytanie czy ten przełącznik się rozbiera? Czy do wymiany całość?
Dla chcącego nic trudnego, ja go po prostu przeczyściłem w wanience ultradźwiękowej - takiej jak się telefony w serwisach płucze i działało przez ok 2 miesiące, skończyło się na kupnie zamiennika
Transporteur - 22 Paź 2013, 09:50

Ja bym radził sprawdzić ile kosztuje taki przełącznik, bo może nie warto się z tym bawić, żeby po miesiącu i tak być zmuszonym ostatecznie do wymiany.
sqter0 - 14 Sie 2014, 17:00

Witam.
Odkopuje temat gdyż mam identyczny problem jak kolega Bakus.
Niestety u mnie czyszczenie zespolonego nic nie dało dlatego postanowiłem zakupić nowy (bądź używany).
Ja mam Fiestę MK5, a jak wiadomo buza części pochodzi z MK4. Czy przełącznik zespolony z MK4 będzie pasował do MK5? Ewentualnie od innego forda z tego rocznika?
Z góry dziękuje za pomoc.

Puff - 14 Sie 2014, 21:26

Będzie. Musisz się tylko upewnić jaki system operowania przerywaczem ma zespolony. W mk5 to jest przerywacz elektroniczny, w innych Fordach może być ręczny (wtedy masz taki regulator na prawej manetce).

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group