|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Porady eksploatacyjne - [MK3] FAQ - Zakładamy zapalniczkę
bidżej - 3 Mar 2011, 19:39 Temat postu: [MK3] FAQ - Zakładamy zapalniczkę Do założenia zapalniczki, albo raczej gniazda 12VDC do swojej kosiary (wypas w wersji C) zbierałem się jak pies do jeża. Zacząłem nawet na stole lepić własną instalację - miało być ładnie i elegancko. Dziś coś mnie tknęło i w zasadzie dzięki temu niniejsze FAQ zaprezentuje, co zrobić zanim weźmiemy się za robienie kablowych pająków i co jeśli się okaże, że mamy farta
Z góry sorki za telefoniczną jakość zdjęć, dostępu do aparatu chwilowo nie miałem...
1. Sprawdź, czy nie dostałeś od fabryki prezentu.
W tym celu rozkręcamy deskę rozdzielczą. Nie ma z tej operacji zbyt wielu zdjęć, bo akcja jest prosta:
1.1. Wyciągamy popielniczkę.
1.2. Suwaki panelu sterowania nawiewami i grzaniem podważamy i ściągamy w kierunku do siebie - mogą siedzieć na prawdę mocno, uwaga na palce i okoliczne plastiki!
1.3. Pokrętło panelu ściągamy również do siebie - siedzi na drucianej zawleczce, schodzi dość łatwo.
1.4. Panel nawiewu ściągamy wkładając paluch w otwór po pokrętle i pociągając (z prawej strony panelu jest ząbek chowający się w plastik deski rozdzielczej - uwaga na niego).
1.5. Wyjmujemy oprawkę żarówki podświetlającej panel nawiewów - ćwierć obrotu i wyciągamy.
1.6. Odkręcamy 3 wkręty z łbem gwiazdkowym na dole deski rozdzielczej: 1 po lewo poniżej zaślepki zapalniczki, 1 po prawo i jeden po środku, prawie pionowo.
1.7. Ściągamy cały panel środkowy. wyjdzie z radiem, od którego odłączamy przewody.
1.8. Wyciągamy radio z panelu przez ściśnięcie blaszek po bokach - tak będzie wygodniej.
1.9. Demontujemy plastikową prowadnicę radia w desce rozdzielczej - w tym celu odkręcamy 3 śruby gwiazdkowe usytuowane mniej więcej w miejscu, gdzie były śruby trzymające panel (wcześniej były przez niego zasłonięte):
1.10. Lukamy do tego, co udało nam się odsłonić. Poszukujemy czarnej lub pomarańczowej wtyczki 2-pinowej z 2 dość grubymi przewodami: czerwonym i brązowym. do tego wtyczka 1-pin w przewodem szarym z żółtym paskiem. U mnie całość była sklejona taśmą z wiązką idącą na prawą stronę kabiny, a ta była zamocowana trytytką do metalowego pałąka wzmacniającego deskę rozdzielczą (ostatnie zdjęcie już po uwolnieniu od reszty wiązki):
Jeśli wspomnianego gifta brak, przechodzimy do punktu 2. Jeśli mamy farta, idziemy do 3
2. Montujemy zapalniczkę od zera.
Tymczasowo (póki komuś się nie zechce) brak będzie polskojęzycznej wersji instrukcji dla całkowitych golasów. W razie potrzeby zachęcam do zapoznania się z angielskojęzycznym tutorialem ze skądinąd dość rozbudowanej i przydatnej strony www.fiestaguides.co.uk.
3. Zapalniczka na fabrycznej instalacji.
Jeśli w desce rozdzielczej macie widoki jak na zdjęciach w punkcie 1, sprawa jest prosta.
3.1. Uwalniamy wiązkę zapalniczki. W tym celu rozcinamy trytytkę na pałąku wzmacniającym i rozklejamy taśmę izolacyjną trzymającą wtyczkę od zasilania i podświetlenia. Wiązkę dobrze zabezpieczyć nową trytytką.
3.2. Wiązkę zapalniczki ostrożnie przeciągamy pod pałąkiem w miejsce przeznaczone na zapalniczkę:
3.3. Montujemy z powrotem prowadnicę radia.
3.4. Jeśli zapalniczka jest w całości, rozmontowujemy ją na 2 części: zielony pierścień z podświetleniem i blaszane gniazdo.
3.5. Z panelu środkowego wyciągamy zaślepkę zapalniczki i montujemy samą zapalniczkę: najpierw pierścień (wchodzi tylko w 1 sposób, żarówką do środka, lekko w górę), a potem gniazdo (też tylko 1 sposób)
3.6. Wpinamy kable zapalniczki na miejsce i montujemy cały panel z powrotem. Na koniec podłączamy i montujemy radio. Gotowe
luk-90 - 3 Mar 2011, 19:49
Fajnie, że skrobnąłeś, bo miałem się tym niedługo zająć, trzeba będzie obadać, czy jest bonus, choć przyzwyczaiłem sie do braku wszystkiego co jest dodatkiem:(
bidżej - 3 Mar 2011, 19:55
luk-90, też nie liczyłem, że coś znajdę, a jednak przy okazji znalazłem jeszcze spory bonus w wiązce, ale o tym gdzie indziej...
luk-90 - 3 Mar 2011, 19:57
tylko, ze ty masz już mk3,5
Pietrekk - 3 Mar 2011, 20:02
Może i się przyda, ja moją dziś wcisłem tylko Ale podobnie jest z podświetleniem w bagażniku, bonus przy wiązce, wystarczy klosz i żarówka i po problemie
Damianrtv - 14 Mar 2012, 16:25 Temat postu: Re: FAQ - Zakładamy zapalniczkę
Interesuje mnie co to za wtyczka w tle - 6 pin w jajowatej obudowie. za tą wtyką do zapalniczki - widać srodek czerwony i 3 otwory na piny ale jest ich 6.
Czyżby elektryczne szyby ? A może coś innego?
bidżej - 14 Mar 2012, 17:48
są 2 takie wtyczki pod deską. nie pamiętam które piny której wtyczki konkretnie do czego, ale to są wyjścia z wiązki "głównej" na elektryczne szyby, centralny zamek i elektryczną regulację lusterek.
Damianrtv - 21 Kwi 2012, 16:34
Acha - tom się dowiedzioł - hmm - nic ino wykorzystać już istniejącą instal. do czegoś
power - 14 Cze 2012, 19:58
Witam. Odgrzeję trochę temat.
Kolego bidżej, w której części deski rozdzielczej ta wtyczka się znajdowała u Ciebie (tak orientacyjnie), powyżej radia, okolice schowka? Jest możliwość dostania się do tej wtyczki bez demontażu części deski rozdzielczej opisanej przez Ciebie?
Pozdrawiam
bidżej - 14 Cze 2012, 20:59
jak wyciągniesz radio, to wtyczki (jeśli są) znajdują się poniżej miejsca na radio, trochę po prawo. przymocowane są do czarnej, metalowej rurki wzmacniającej kokpit.
power - 15 Cze 2012, 14:14
No i niestety nie mam tej wiązki. Co ciekawe żółto- szary przewód (domyślam się podświetlenie) jest dokładnie w miejscu opisanym przez Ciebie. Myślę, że jeśli ktoś ma tą wiązkę to nie musi rozbierać kokpitu. Wkładając głowę pod schowek pasażera i patrząc w kierunku radia da się ją dostrzec. Jednak z poradnikiem kolegi bidżej, jest to bajecznie proste.
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
Krystianek - 29 Lip 2012, 10:21
witam mam pytanko odnosnie zapalniczki ponieważ nie świeci mi wogóle gniazdo ale działa bo sprawdzałem i jest ok tylko ze mam brak podświetlenia co mam zrobić ?
JoeMix - 30 Lip 2012, 07:29
Możesz kupić nowe gniazdko ze sprawnym, podświetlaniem, inni odstawiają auto do elektryka i ten naprawi / wymieni ,,, co cwańsi wymieniają żarówkę w podświetlaniu sami.
Marcinowaty - 30 Lip 2012, 15:17
U mnie jest oryginalna zapaliczka made in ford. Dodatkowo mam bonus w postaci instalacji pod halogeny
Oskaros - 5 Lis 2013, 23:01
Hej siema , własnie miałem się zabrać za zabawę z zapalniczka żeby móc podpinać nawigacje i inne sprzęty przez zapalniczkę ale napotkałem problem , tak jak na zdjęciu , w miejscu gdzie powinien być modul zapalniczki mam tak jak to powiedzial mi sprzedawca , wyłącznik/włącznik zapłonu , którego odradzał mi dotykać , wyciągać , cokolwiek , a coś podobne do modulu zapalniczki mam wyżej , tylko wydaje mi się że chyba źle wmontowane , jakieś rady , porady w tej sytuacji panowie ?
Uploaded with ImageShack.us]
Marcinowaty - 6 Lis 2013, 21:25
Pomysł dobry
Oskaros - 8 Lis 2013, 14:23
jakies rozwiniecie ?
Marcinowaty - 9 Lis 2013, 12:24
Z tego co widze chcesz gniazdo zapalniczki osadzić w ciągu przełączników. I to jest dobry pomysł
Oskaros - 14 Lis 2013, 11:32
Tak tylko tak juz bylo a nie wiem jak dalej ruszyc ztym masz jakis pomysl
Marcinowaty - 14 Lis 2013, 14:03
Gniazdo zapalniczki, dwa przewody bezpiecznik z gniazdem i oczka. Polutuj przeciągnij przewody do komory silnikowej i podłącz pod akumulator
rst - 27 Gru 2014, 10:10
dobra porada też będę montował żonie bo niestety tylko ma zaślepkę i liczę na to ze w mk3 z 95 roku będzie już wiązka pod zapalniczkę aa panowie mam pytanko możne ktoś podrzucić oryginalne zapalniczkę w gniazdem i okablowaniem na pw ?
|
|