|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika - [MK3] Gaśnie przy hamowaniu i zwalnianiu
alanjamajka - 4 Gru 2010, 23:33 Temat postu: [MK3] Gaśnie przy hamowaniu i zwalnianiu Witam.
Mam taki problem. Kiedy hamuję lub zwalniam samochód gaśnie i ciężko go zapalić tzn. rozrusznik kręci ale silnik nie może załapać. Dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie. Dodam jeszcze, że cały czas lekko świeci mi się kontrolka akumulatora(świeci się od 3 miesięcy). Proszę o pomoc
Matifcb - 4 Gru 2010, 23:44
robi tak za kazdym razem czy tylkonp na poczatku jazdy ? ja tak mam jak temperatura silnika jest zbyt niska ze moze mi zgasnac silnik jak zwalniam do 0km/h
Rebel - 5 Gru 2010, 00:00
alanjamajka napisał/a: | Dodam jeszcze, że cały czas lekko świeci mi się kontrolka akumulatora(świeci się od 3 miesięcy) |
Kontrolka albo świeci się albo nie świeci w ogóle. Nie ma stanów pośrednich. Sprawdź czy alternator ładuje.
DUCHU77 - 5 Gru 2010, 00:05
od nośnie hamowania i gaśnięcia, to miałem taki przypadek ten przewód plkastikowy wchodzący do serwa wspomagania hamulców, miał sparciałą gumę uszczelniającą i łapał tamtędy lewe powietrze ( po naciśnięciu hamulca dojeżdźając do skrzyżowania często gasł) silikonowo-teflonowa taśma taka dla hydraulików pomogła obwinęłem przewód i po sprawie
Pele - 5 Gru 2010, 00:17
Rebel napisał/a: | Kontrolka albo świeci się albo nie świeci w ogóle. Nie ma stanów pośrednich. Sprawdź czy alternator ładuje. |
Jest stan pośredni ... może się lekko albo mocniej świecić (żarzyć) ... oznacza to słabe ładowanie.
Co do hamowania, dojeżdżasz do skrzyżowania z redukowaniem biegów i jak wciśniesz sprzęgło to gaśnie ?? Możliwe że VSS ... (czujnik prędkości pojazdu wkręcony w skrzynię w miejscu gdzie wchodzi linka prędkościomierza, a dokładniej to linkę wkręca się w ten czujnik)
JoeMix - 5 Gru 2010, 09:00
Rebel napisał/a: | Kontrolka albo świeci się albo nie świeci w ogóle | Dobra teoria, ale prawdziwa np. przy kontrolce oleju a nie akumulatora. Pele napisał/a: | może się lekko albo mocniej świecić (żarzyć) ... oznacza to słabe ładowanie | Nie do końca, może się jażyć całkiem nieźle przy normalnym stanie układu,,, np. w dzień nie będzie tego widać a w nocy już tak,,, alanjamajka napisał/a: | Kiedy hamuję lub zwalniam samochód gaśnie | Ustalmy kiedy gaśnie,,, naciskasz na hamulce i gaśnie, czy gaśnie zawsze, ciepły, zimny i tak dalej,,,
alanjamajka - 5 Gru 2010, 12:09
Co dziwne, kiedy silnik jest zimny to się to nie dzieje, dopiero po ok.10min zaczyna gasnąć. Przeważnie do skrzyżowania dojeżdżam na luzie albo ze wciśniętym sprzęgłem. Z kontrolką to była taka historia, że nie ładował mi alternator. Mechanik stwierdził, że odłączył się jakiś kabelek, ale jak to zrobił to kontrolka nie zgasła a alternator ładuje.
Arek103 - 5 Gru 2010, 15:31
z mojego doświadczenia jazdy autem z podtlenkiem lpg a konkretniej służbowym Matizem to bardzo często gasł jak jeździłem na luzie po wizycie u mechanika dowiedziałem się że nie powinno się jeździć na luzie lub wciśniętym sprzęgle autem z lpg. A z kontrolką miałem taką sytuację w Fiacie Uno 1.4 ies ładowanie było a kontrolka się żarzyła potem gasła i tak w kółko to może być to np wina zawilgocenia itp
JoeMix - 5 Gru 2010, 18:44
Arek103 napisał/a: | dowiedziałem się że nie powinno się jeździć na luzie lub wciśniętym sprzęgle autem z lpg | Żadnym autem się nie powinno tak jeździć i z tego co wiem w żadnej szkole "L" tego nie uczą,,, wybzdurane przez kierowców nie wiem co
alanjamajka, masz obrotek? Nie łącz tych 2 spraw: gaśnięcia i kontrolki ładowania.
rafantek - 5 Gru 2010, 18:52
zlbo problem z utrzymaniem wolnych obrotow, albo problem z paliwem za duzo/za malo i gasnie.
alanjamajka - 5 Gru 2010, 19:49
Obrotomierza nie mam. Na luzie jeżdżę, bo mi wygodnie i według mnie to nie jest powodem gaśnięcia (tak też twierdzi specjalista od lpg) a to czego uczą w szkołach jazdy to z doświadczenia wiem, że należy w większości zapomnieć (oczywiście oprócz teorii).
Rebel - 5 Gru 2010, 20:13
Na luzie to się żyje a nie jeździ (jak ktoś mądry tu kiedyś powiedział) i tyle w temacie.
alanjamajka a może regulacja gaźnika by Ci się przydała?
JoeMix - 5 Gru 2010, 20:16
alanjamajka, gaźnik czy mono - właśnie dobre pytanie to jest.
alanjamajka - 5 Gru 2010, 21:56
Rebel napisał/a: | Na luzie to się żyje a nie jeździ (jak ktoś mądry tu kiedyś powiedział) i tyle w temacie. |
Trafne stwierdzenie . W sumie to nie mam pojęcia czy to gaźnik czy mono. Jak to sprawdzić?
JoeMix - 5 Gru 2010, 22:03
Jest na forum podczepiony temat z opisem co i po czym rozpoznać,,,
jackrzec - 6 Gru 2010, 18:44
Rebel napisał/a: | alanjamajka a może regulacja gaźnika by Ci się przydała? | on nie ma gaźnika tylko wtrysk.
[ Dodano: Pon Gru 06, 2010 18:47 ]
alanjamajka napisał/a: | Na luzie jeżdżę, bo mi wygodnie i według mnie to nie jest powodem gaśnięcia (tak też twierdzi specjalista od lpg) a to czego uczą w szkołach jazdy to z doświadczenia wiem, że należy w większości zapomnieć (oczywiście oprócz teorii). | Coś cienki ten specjalista, skoro nie potrafił zrobić, a druga sprawa to taka, że po co zadajesz pytania i nie słuchasz tego co inni piszą? Na luzie nie powinno się jeździć i wszyscy to mówią, a Ty mówisz że Ci wygodnie. Skoro masz w dupie co piszemy, to nie spodziewaj się że każdy będzie Ci nadskakiwał.
alanjamajka - 6 Gru 2010, 21:32
Ten specjalista mieszka ode mnie 200km tak więc nie może tego zrobić. Po co się zaraz denerwować. Według mnie po prostu jeżdżenie na luzie nie może być przyczyną chociaż z tego powodu, że żaden gazownik po zmontowaniu lpg nie mówi "tylko nie jeździj na luzie, bo ci będzie gasł"
JoeMix - 7 Gru 2010, 10:02
alanjamajka napisał/a: | Według mnie po prostu jeżdżenie na luzie nie może być przyczyną chociaż z tego powodu | "Specjaliści" od gazu zakładają specjalne blaszki lub wykrzywiają dolot w drugą stronę by wpadające powietrze nie wpychało gazu do mixera i żeby silnik na wolnych nie zaciągał czystego powietrza i nie gasł właśnie, ale taka blaszka to też półśrodek, bo sprawny silnik i dobrze wyregulowana instalacja i nie będzie gasł -> u dobrego speca ustawisz.
alanjamajka - 7 Gru 2010, 11:32
Zapomniałem również dodać, że gdy nawet auto stoi to silnik przez pierwsze kilka minut chodzi nienagannie, a później obroty spadaja i gaśnie. Jak się go potem odpali to cud.
nitrobolon - 7 Gru 2010, 18:52
ktos wyzej pisal ze cos moze byc z prędkościomierzem, mi sie robi to samo, zapalam auto przejade z 3 kilometry i na luzie mi gasnie. prędkościomierz mi nie dziala. jak to naprawic?
jackrzec - 7 Gru 2010, 19:17
nitrobolon napisał/a: | ktos wyzej pisal ze cos moze byc z prędkościomierzem, mi sie robi to samo, zapalam auto przejade z 3 kilometry i na luzie mi gasnie. prędkościomierz mi nie dziala. jak to naprawic? | Prędkościomierz nie ma kompletnie nic do pracy silnika - przynajmniej w mk3.
Pele - 7 Gru 2010, 23:27
jackrzec napisał/a: | nitrobolon napisał/a:
ktos wyzej pisal ze cos moze byc z prędkościomierzem, mi sie robi to samo, zapalam auto przejade z 3 kilometry i na luzie mi gasnie. prędkościomierz mi nie dziala. jak to naprawic?
Prędkościomierz nie ma kompletnie nic do pracy silnika - przynajmniej w mk3.
|
Sam prędkościomierz nie, ale VSS do którego wkręcana jest linka prędkościomierza już tak ... Bo jeśli powodem niedziałania licznika nie jest linka a np ślimak w skrzyni to VSS nie dostaje impulsów i komputer wariuje ...
Nitrobolon, sprawdź czy masz linkę uszkodzoną czy ślimaka, gdzieś jest opisane jak, nie chce mi się teraz szukać ...
jackrzec - 8 Gru 2010, 08:34
Pele napisał/a: | Sam prędkościomierz nie, ale VSS do którego wkręcana jest linka prędkościomierza już tak ... Bo jeśli powodem niedziałania licznika nie jest linka a np ślimak w skrzyni to VSS nie dostaje impulsów i komputer wariuje ... | Teoretycznie tak, ale nie do tego stopnia. Dla świętego spokoju odepnij tą wtyczkę od VSSa i zobacz wtedy jak jeździ. Przy okazji zresetuj kompa.
Pele - 8 Gru 2010, 09:32
No właśnie do tego stopnia, bynajmniej mój
Miałem napęd ślimaka w skrzyni zepsuty, jak dojeżdżałem do skrzyżowania, redukcja tam 3-2 i jak wciskałem sprzęgło to praktycznie zawsze gasł ...
nitrobolon - 8 Gru 2010, 13:44
kurde szyfrem piszecie... :(
[ Dodano: Sro Gru 08, 2010 16:49 ]
czyli co mam zrobic? reset kompa to wystarczy odpiac akumlator?. a te VSS jak odlaczyc?
jackrzec - 8 Gru 2010, 19:08
nitrobolon napisał/a: | czyli co mam zrobic? reset kompa to wystarczy odpiac akumlator?. a te VSS jak odlaczyc? |
http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/search.php
było dużo razy
alanjamajka - 10 Gru 2010, 13:31
Jak na razie problem został rozwiązany. Pomogła wymiana świec.
|
|