Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK2] 1,4 - jaka głowica

JoeMix - 11 Lis 2010, 13:19
Temat postu: [MK2] 1,4 - jaka głowica
1. Jak zdjąć dolną osłonę paska, 2 śruby,,, i nie mówcie że trzeba koła paska alternatora zdejmować,,,
2. Jak bardzo opornie powinno się obracać koło wałka,,, i czy fakt że obraca się jakby skokami to norma?
3. Rolka napinacza kurde z napinaczem ma niewiele wspólnego,,, czy tam naciąg ustawia się jak w alternatorze - ręcznie i na stałe?

kuba87 - 11 Lis 2010, 13:43

2 lekko i skokami krzywki na wałku napierają na zawory dlatego skacze
3chyba tak ja tez się bardzo zdziwiłem widząc rozrząd...

JoeMix - 11 Lis 2010, 13:54

2. Ręką ciężko, ale kluczem bez problemu się obraca - znaczy jest OK?

1. Na rysunku widać jakby osłona obejmowała kółko paska od spodu, czyli do demontażu potrzeba zdjąć koła paska alternatora,,, w które stronę się odkręca śrubę na wale,,, w lewo?

luki - 11 Lis 2010, 14:04

1. aby zdjąć dolna osłonę zdjąć musisz koło pasowe.
2. tak
3. rolka napinacza paska rozrządu przykręcona jest na 2 śruby na klucz 13. Poluźniasz i naciągasz pasek przesuwając w przód lub tył auta

diodalodz - 11 Lis 2010, 14:50

tylko wcześniej ustaw silnik na 1/2 wysokości cylindrów jak obracasz wałkiem rozrządu . wykręć wszystkie dźwigienki zaworowe i pomierz czy wszystkie zawory ssące i wydechowe wystają tyle samo z głowicy . np suwmiarką . jeśli któryś dostał w ryja będzie to widać nawet bez suwmiarki . Do tego musisz zdjąć dekiel .
Co do zakładania rozrządu to wywalasz dolne koło zdejmujesz obudowy wywalasz pompę i zmieniasz na nową , to samo z rolką . ustawiasz górne koło na znaki potem dolne na znaki zakładasz pasek napinasz robisz 1 obrót silnika przy pomocy klucza i sprawdzasz znaki i naciąg paska . Zakładasz obudowy koło dolne i paski napędów . Potem składasz dźwigienki zaworowe i dekiel zaworów i odpalasz .

JoeMix - 11 Lis 2010, 15:02

mam już wszystko rozebrane,,, koło pasowe było lekko oporne i trzeba było postukać trochę,,, pompa byłą przyczyną awarii więc będzie nowa siłą rzeczy, rolka też,,, dekla zdejmować raczej nie będę bo naprawę robię na ulicy, po zerwaniu paska przejechałem sporo z obracającym się silnikiem bo mi strzelił podczas jazdy i jak mi pedał wpadł do podłogi to próbowałem odpalić jeszcze z rozpędu,,, więc co się miało pokrzywić to się pokrzywiło, jak po złożeniu odpali to fajnie jak nie to i tak kaplica,,, bo nie mam ani miejsca na naprawę ani narzędzi, ani czasu,,,

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 12:34 ]
Rozrząd założony,,, odpaliłem auto (bez wody w układzie, bez paska alternatora) Zaskoczyło mi za drugim razem, strasznie pierdząc,,, problem jest taki że praktycznie nie mam wydechu (znaczy jest rura bez tłumika), po pierwszej próbie pokręciłem 2 razy jeszcze silnikiem żeby sprawdzić czy znaki się pokrywają i wychodzi ze jest OK, odpaliłem ponownie - no chodzi jak traktor,,, ale 1) Po zerwaniu paska jechałem kawałek więc mogą być zalane świece (auto stało około tydzień, z racji ze zapaliło to myślę ze jednak nie są takie zalane jak by się wydawało) ale 2) i w czwartek jak rozbierałem i teraz jak składałem cały czas padało - teraz uciekłem bo się rozpadało konkretniej, więc cały silnik od góry jest mokry, myślę zalać układ chłodzenia i spróbować przepalić,,, jak jednak coś się pokrzywiło to i tak kaplica i tak kaplica :sad: Może zrobić test równowagi, tyle że z mokrymi przewodami to pewnie mnie trzepnie nie raz,,, Jakaś sugestia w tym pechozolu?

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 12:43 ]
Video:
http://w292.wrzuta.pl/film/9F2tYmD0pio/mov04174
http://w292.wrzuta.pl/film/3OyuV61OGP6/mov04175

luki - 13 Lis 2010, 12:50

jak chcesz to mi przytargam do łdz głowice z wałkiem 1,6 cvh, czuje ze zawór któryś odstał w główkę. Kompresje sprawdź ale poodkręcaj dźwignie zaworowe bo skończy ci się silnik jak mój :sad:
JoeMix - 13 Lis 2010, 13:26

Silnik się zachowuje wybitnie jakby gubił iskrę, każdy przewód który się dotknie to kopie,,, 2 dni na deszczy w sumie, jak pisałem silnik był mokry,,, 30 sekund się krztusi i strzela potem 5 sekund dostaje kopa i chodzi normalnie, po czym znowu się krztusi,,, przepale go kilka razy niech się odparuje i wysuszy,,, jak mu się nie poprawi to będziemy myśleć co dalej,,,

[ Dodano: Czw Gru 02, 2010 16:58 ]
Koledzy 1,4 na gaźniku z mk2 - jaką ma głowicę? sferyczną czy hemisferyczną (półkulista czy serce)

Stunt_Man - 2 Gru 2010, 18:04

no sie mi zdaje że hemi
luki - 2 Gru 2010, 18:13

w gaźnikach występują w sumie obie, zależy od tłoków jaki ford wsadził ale raczej będzie ta dolna w 1,4

Stunt_Man - 2 Gru 2010, 18:26

ej ale hemi to ta górna...
luki - 2 Gru 2010, 18:30

racja poprawiłem sie ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group