Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Brak reakcji na gaz i nie wyświetla przebiegu

marcinx00 - 23 Wrz 2010, 19:56
Temat postu: [MK6] Brak reakcji na gaz i nie wyświetla przebiegu
Koledzy znów mam problem z 1.4 tdci wszystko było ok az do dziś żona wsiadła rano do samochodu odpala a tu na desce kontrolka abs i chamulca recznego a na wyświetlaczu zamiast km i godziny --- ---- --- kreseczki auto nie reaguje na gaz odpala normalnie ale obroty trzyma na poziomie 1200 no i nie nadaje sie do jazdy po podłaczeniu pod kompa pokazuje P134 Sygnał predkości własnej pojazdu
U0121 Brak komunikacji między (ABS) (ECU) asterowaniem szyny paliwowej
i 59940 nieznana
po próbie kasowania błedów usówa je na chwilę wtedy km sie pokazują na wyświetlaczu ( i w tym momęcie auto reaguje na gaz) lecz po chwili to samo
pokazuje jeszcze U2197 Nieprawidłowe dane prędkości pojazdu
i U2200 Nieprawidłowe dane licznika kilometrów
co do podłaczenia komputera to jeszcze nie moze sie skomunikowac z abs a zawsze bez problemu sie to udawało,
jeszcze dodam ze w chwili przekrecenia kluczyka w pozycji zapłonu wskazówka szybkościomieża leci sama w góre poczym spada w dół.

Proszę o podpowiedzi co i jak sprawdzać zeby udało sie zlokalizowac tą usterkę
może ktoś miał podobne problemy zastanawiałem sie co do mas ale sprawdzałem je i wydają sie ok przynajmniej te pod podstawa akumulatora.

Parzych - 23 Wrz 2010, 21:15

marcinx00 napisał/a:
kontrolka abs i chamulca recznego a na wyświetlaczu zamiast km i godziny --- ---- ---
U mnie tak było po wyjęciu bezpiecznika od ABS-u... Może się spalił?
marcinx00 - 24 Wrz 2010, 17:05

jest dobry bo sprawdzałem wszystkie ale mam coś takiego że jak wyjme bezpiecznik od check ( na oznaczeniach bezpieczników silniczek ma on 3 A) i ponownie go wsadze na właczonym zapłonie na chwile mam widoczne przejechane km i zegarek jutro będę szukał po wiązkach elektrycznych.

[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 16:55 ]
sprawdziłem wszystkie połączenia kostek bezpieczniki itd. i niestety dalej to samo.

Z karzdym razem jak skasuję pojawjające sie błędy to za chwilę wywala P1934 ( Sygnał predkości własnej pojazdu)
a jak odpalę auto to dochodzi drugi U0121 (Brak komunikacji między (ABS) (ECU) a sterowaniem szyny paliwowej)

Czy jest gdzieś taki czujnik predkosci pojazdu we fieście 1.4 tdci ? skoro cały czas wywala taki błąd P1934 to pewnie w tym kierunku trzeba szukać usterki.

bidżej - 3 Paź 2010, 17:27

up.
Fordon - 3 Paź 2010, 18:32

Na skrzyni biegow masz VSS. zobacz czy sie cos nie spalilo...
marcinx00 - 5 Paź 2010, 20:02

w tym modelu chyba nie ma(1.4 tdci 2007 r) ogladałem skrzynie i jest tam tylko czujnik wstecznego światła podobno szybkosc jest brana z abs-u, tylko ze po skasowaniu błędu wywała mi odrazu znów bład od czujnika predkosci własnej pojazdu wiec czyms to jest spowodowane tylko gdzie tego szukać
Fordon - 5 Paź 2010, 21:32

No tak ale jak bys mial error na ABS to i on byl by nieaktywny i wywalalo by jego blad, bo jak ma dzialac uklad skoro jeden z czujnikow na 4szt w aucie nie zyje... Cos mi sie zdaje ze uklad nawet jak byl by oparty na czytaniu z ABSu to nie jest wina w samych czujnikach bo jak juz w/w ze ABS tez by ci nie dzialal, czyli cos sie upalic musialo miedzy sterownikiem ABS a ECU.
Musial bys poszukac jakiegos szpeca w miescie od Forda/Mazdy, bo na odleglosc i bez sprawdzania przewodow mozna tylko strzelac przyczyny.
EDIT:
Tak racja przedkosc jest z ABS, musial bym miec schetam to tego rocznika bo PSA podaje tylko uklady do 2005r.
Musial bym miec takowy schemat zeby cos podpowiedziec, a nie mam za bardzo czasu na szukanie po necie schematow...

kamil wolski - 6 Paź 2010, 10:05

Jeśli kable były by upalone to chyba nie było by tak że raz zadziała, raz nie zadziała...

marcinx00 napisał/a:
jest dobry bo sprawdzałem wszystkie ale mam coś takiego że jak wyjme bezpiecznik od check ( na oznaczeniach bezpieczników silniczek ma on 3 A) i ponownie go wsadze na właczonym zapłonie na chwile mam widoczne przejechane km i zegarek jutro będę szukał po wiązkach elektrycznych.

marcinx00 - 6 Paź 2010, 16:40

no własnie chwilowo działa ale pewnie jest cos z obwodem to tak jak z poduszkami jak sensor uwalony na chwile komputerem też błąd mozna skasowac i kontrolka podzuszek zniknie ale tylko na chwile.
jerzyborowczyk - 6 Paź 2010, 19:00

Miałem ten sam problem,dziś go zlokalizawałem wymontowałem pompe abs,była pęknięta przykrywka sterownika i dostała się tam wilgoć(woda) po wyczyszczeniu i zamontowaniu zaczęło wszystko działać zgasła lamka hamulca,reagujena gaz,po piątym odpaleniu lamka komputera,po stu metrach lamka abs noi wyświetlacz zaczął działać powodzenia Jurek
marcinx00 - 7 Paź 2010, 16:49

Ja podłaczałem drugi moduł i dalej było to samo ale spróbuję mój podsuszyć bez demontazu moze zadziała.

Miałeś identyczne objawy
1 świecący ABS i kontrolka hamulca
2 Brak reakcji na gaz i na wyswietlaczu ----- zamiast przebiegu

ja mam tak ze przebieg wyswietla jak jest zapłon wyłaczony a jak włącze to znika, a gaz jak zaczne dobrze deptac (szybko ruszac pedałem gazu) czasem obroty trochę sie podnosza nieraz wejdzie na wysokie i niechce zejsc z nich wtedy zapala sie ostrzegawcza kontrolka z !

jerzyborowczyk - 7 Paź 2010, 22:01

Wszystko dokładnie się zgadza,moduł powinien mieć te sam numer i powinien wyglądać tak np.4S61-2M110-CD i musi się zgadzać z twoim.Bez wymotowania pompy z modułem i odklejeniu przykrywki możesz mieć problem.
marcinx00 - 8 Paź 2010, 16:25

umówiłem sie z fachowcem z forda poczekam żeby mi to sprawdził bo trochę szkoda było by kasy wydawać jak sie okaze ze coś innego, tylko czemu jak podłaczałem drugi moduł to też nie było komunikacji z nim ? czy dlatego że mogły być inne numery tej pompy, a moze jest jakaś mozliwosc obejścia jej zeby zobaczyć czy auto bedzie reagowało na gaz.
jerzyborowczyk - 8 Paź 2010, 17:16

Musi sprawdzić czy wszyskie piny przy wejściu do modułu mają połączenie,a jak były na pompie inne numery to mogło nie być komunikacji,o możliwości obejścia to nie pomogę bo nie wiem ale nie poddawaj się zdemontuj tą pompę i sprubuj ją osuszyć w(moduł)ja z tym męczyłem się kilka miesięcy przeważnie po deszczu a jak postał dwa dni to działało wszystko,aż w końcu przyszła jesień i ani rusz co mnie zmobilizowało do wyjęcia tej pompy i wtedy zauważyłem to pęknięcie.
marcinx00 - 8 Paź 2010, 17:40

jak najlepiej ją wyciagnać odkręcić skrzynke na akumulator i od góry powinien być dobry dostęp do wszystkiego?
jerzyborowczyk - 8 Paź 2010, 19:18

Tak trzeba odkręcić skrzynkę ,odkręcić rurki hamulcowe(płyn wyleci)są na klucz 13 i 11 a potem kluczem 10 odkręcić trzyśruby mocujące pompę(troszeczkę trzeba się nagimnastykować) po odsunięciu na boki rurek z trudem ale się ją wyjmie.
marcinx00 - 9 Paź 2010, 13:35

UP

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 08:22 ]
Koledzy była sprawdzona cała instalacja przez elektryka okazuje sie ze są wszedzie przejscia tak jak powinno być, wiec stwierdził że usterka bedzie w sterowniku silnika lub module ABS-u, tak się złożyło że miałem dziś dostęp do podobnego auta z takim samym silnikiem był to Fusion wiec przerzuciłem komputer zegary kluczyk no i zmiana była taka że wyswietliło KM ale nadal nie komunikuje sie z ABS-em i swieci dalej kontrolka hamulca i ABS-u miałem też nastepny moduł ABS podłaczyłem ale też figa brak komunikacji.
Zaczełem troche myśleć że skoro wyswietliło KM to wina może być częściowo po stronie sterownika silnika i z ciekawości podłaczyłem mój sterownik z zegaramiu do tego Fusiona no i Fusion odpalił bez zadnych błedów czyli mój sterownik jesk OK.
Wykreciłem wiec moduł ABS ze swojej fiesty żeby sprawdzic jakie ma oznaczenia no i na szczęscie jest naklejka na pokrywce od spodu jej nr to

4S61-2m110-CC
D461 437A0-A
10.0207-0051.4
a na obudowie sterownika

*LE36H18W57* MADE IN PHILIPPINES
ANTI LOCK BRAKE
ABS
10.0970-0117.3 00007916H2

Teraz mam nastepne pytanie czy druga pompa zeby działała w tym samochodzie musi mieć wszystkie nr takie same ?????
I czy istnieje mozliwosc sprawdzenia wyjętej pompy czy jest moduł sprawny czy nie ???

jerzyborowczyk - 18 Paź 2010, 20:00

Pisałem jaki jest najważniejszy numer i bez wymontowania pompy go się nie odczyta(to ten 4S61-2m110-cc) ale czy z innym numerem będzie się komunikował to tego naprawdę nie wiem a pytając elektronika z serwisu też nie umiał mi tego odpowiedzieć.
marcinx00 - 19 Paź 2010, 17:59

dziś podłaczyłem swój modul do drugiego auta (FUSIONA) i okazało sie ze jest uszkodzony bo objawy takie jak u mnie tylko że gaz działał mimo że na wyswietlaczu ----.

Jak wpinałem do tego Fusiona swój komputer z licznikiem było ok wykrywało moduł i wszystko działało czyli jeśli komputer z mojego samochodu komunikował sie z ABS-em w drugim aucje to moduł mu podpasował i go widział jako sprawny, wiec i orginalny komputer tego Fusiona powinien wykryc mój moduł ABS a niestety z nim nie ma komunikacji więc on na 100% jest winny.

Mam pytanie jeszcze do jerzyborowczyk pierwszy nr miałeś taki sam o którym piszesz a na elektronice zupełnie inny i jest Ok?

jerzyborowczyk - 19 Paź 2010, 19:10

Mi powiedział gość z sewisu że mam patrzeć na ten pierwszy numer ale jak wyczyściłem moduł to już innego nie szukałem więc nie wiem czy te numery na elektronice muszą się zgadzać.Wszystko działa mi jak nalerzy.
marcinx00 - 19 Paź 2010, 20:03

i teraz już sam nie wiem czym sie sugerowac mi znów powiedzieli ze te nr z elektroniki bo moduł można przełorzyć do drugiej pompy
jerzyborowczyk - 29 Paź 2010, 19:21

Logicznie myśląc tak powinno być no bo ci goście z serwisu to są wymieniacze i robią to do skutku a klient zapłaci.Mnie po wysuszeniu i wyczyszczeniu modułu wszystko działa super a zrobiłem już ok.pięć tys.km
marcinx00 - 30 Paź 2010, 20:42

Miałes kolego racje że to moduł ABS kupiłem z allegro drugi i wszystko OK
jerzyborowczyk - 3 Lis 2010, 22:44

A możesz odpowiedzieć którym numerem się sugerowałeś?Bardzo mi miło że odpowiedziałeś.
zibi - 19 Lis 2010, 15:49

moja fiesta stala prawie pol roku, byla uderzona, teraz juz ja skonczylem prawie i po podlaczeniu akumulatora slychac jakis silniczek tak pod akumulatorem, aa no i brak reakcji na gaz.. czyli co, pompa abs? lekko podsmierduje jakby jakies zwarcie moze bylo..
jerzyborowczyk - 23 Lis 2010, 19:21

Wygląda na to że to pompa,wymontuj i sprawdź czy nie jest pęknięta obudowa modułu pompy i dostała się tam woda to będzie taki efekt.
zibi - 6 Gru 2010, 14:34

racja, obudowa peknieta i cala elektronika na wierzchu.. kurcze tylko nie wiem czy np pompa z fiesty 2004 bedzie pasowac do 2007 bo w sumie rozni sie lekko ta kopulka i inny numer na niej jest, u mnie jest 4S61-2m110-CC a na tamtej rozni sie tylko jedna cyfra na przedzie 2S61-2m110-CC.. moze ktos wie czy to pasuje?
grz3hoo - 26 Mar 2020, 19:55

zibi napisał/a:
u mnie jest 4S61-2m110-CC a na tamtej rozni sie tylko jedna cyfra na przedzie 2S61-2m110-CC.. moze ktos wie czy to pasuje?

no i co? Pasowało?
pytam bo sam mam ten problem i będę musiał szukać pompy abs


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group