Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK6] Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów

Neo178 - 2 Wrz 2010, 00:40
Temat postu: [MK6] Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów
Siemka,

Mam następujący problem, który od lipca się zaczyna nasilać. Przy zmianie biegów strasznie ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów. Ciężko jest wbić jakiś bieg. Jak normalnie biegi można zmieniać jednym palcem, to tutaj trzeba użyć siły. Niekiedy w długich trasach stopniowo narasta ten opór, ale są momenty, że po chwili postoju wszystko wraca do "porządku dziennego" i jest ok, lekko się zmienia biegi. Czy ktoś co może powodować takie działanie? Wybierak? coś ze skrzynią?

Pozdrawiam

Parzych - 2 Wrz 2010, 01:14

Może wpuść w pancerzyki linek trochę WD40...
pablon - 2 Wrz 2010, 17:16

Identyczny problem mam, miałem w MK3. Samo przeszło po czasie ale myśle że to sprzęgło sie kończy powoli.
Neo178 - 2 Wrz 2010, 17:45

Ale biegi wchodzą bez żadnych zgrzytów czy coś. Problem jest tylko w tej dźwigni. Nie mam problemu z wyskakującymi biegami, z gasnącym silnikiem na którychś biegach, tylko w pracy samej dźwigienki (tak mi się wydaje).

Czy ktoś z posiadaczy mk6-ek miał podobnie?
Może ktoś kto się zna na mechanice miał podobny przypadek i wie czy mogę sam to naprawić w ramach zwykłego garażu z kanałem czy też trzeba większej wiedzy żeby usunąć tą "usterke".

PS. Dzisiaj początkowo lekko się zmieniało biegi, ale z czasem było coraz ciężej.

pablon - 2 Wrz 2010, 19:49

Nie napisałem o zgrzytach, bo tych nie mam i nigdy nie miałem, tylko własnie o cieżkiej pracy lewarka. Po uruchomieniu autka lewarek chodził idealnie, po przejechaniu kilku kilometrów przesuwanie lewarka zaczeło być problemem, sprzęgło nabiera temperatury a właściwe łożysko. po wyłaczeniu silnika to samo do momętu ostygnięcia skrzyni. Znajomy mechanik powiedział że to wina sprzęgła a nie lewarka. przesamrowanie linek nie zaszkodzi napewno. Pozdrawiam

<było>

krzakkk - 15 Cze 2011, 09:14

ten sam problem
po przejechaniu kilkunastu kilometrów po autostradzie szanse na zrzucenie biegu na niższy graniczą z cudem:/
co to ma być? bo pojawiło się to nagle bez przyczyny

mieszko - 15 Cze 2011, 10:09

u mnie było podobnie, zacząłem tworzyć listę co mam do wymiany : spręgło, cięgna, linki... Pojechałem do mechanika od Fordów, podniósł go, i po 15 minutach było w porządku, wieczorem jak wrócę do domu to wjadę na kanał i zrobię zdjęcia co i jak, przynajmniej u mnie była to błahostka do wykonania przez każdego kto ma papier ścierny, pastę miedziową oraz pilnik (ewentualnie można wymienić uszczelkę ale "cza" ją wcześniej mieć).
tomek_b - 22 Lut 2014, 12:31

Witam,

czy mógłbyś podpowiedzieć jak dokonać tej czynności?
Mam podobny problem i po zdjęciu obudowu wygląda to tak jak na zdjęciu:



Który ciężarek / trzpień wybić i jak?

z góry dzięki za pomoc

RK - 26 Kwi 2018, 14:32

Przepraszam za odgrzanie kotleta ale bardzo popularny problem a nie doczekał się chyba wyjaśnienia - zdejmujemy jedną i drugą linkę od biegów.
Zdejmujemy ten prawy metal (na foto mocno ordzewiały) - jest wciśnięty na bolec z tego co pamiętam. Trzeba go zsunąć z bolca - każda metoda jest dobra - opukać, odciągać, podważyć. Będzie ciężko ale w końcu się podda.
Problemem jest to, że w tym metalu jest plastikowa tuleja, która pod wpływem temperatury się rozszerza i powoduje ciężką pracę lewarka skrzyni biegów.
Naprawiamy to poprzez rozwiercenie tej tulei - jednak UWAGA!
Otwór wydaje mi się ma średnicę 12mm, potrzebujemy rozwiercić to o jakieś 0,1/0,2mm - czyli nie 13mm wiertłem. Można kupić w sklepie zestaw wierteł większych o 0.1mm - ja wierciłem 0,3mm.

Na dole link do filmiku z operacji (nie mojej). Kolejność montażu odwrotna.
https://www.youtube.com/watch?v=Oc2tb6_bYWU

Ja to zrobiłem na stromym podjeździe bez konieczności podnoszenia auta (znajduje się pod przednim zderzakiem zakryte plastikową osłoną).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group