Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"

arecki - 25 Lip 2010, 14:35
Temat postu: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
Zasady konserwacji filtra sportowego typu mokrego:

Na filtr natryskujemy detergent myjący na powierzchnie i do środka dokładnie, kilka razy w odstępach 15 min.



Następnie odkładamy filtr np. do kuwety fotograficznej i pozostawiamy na ok 40 min. aby detergent odmoczył dokładnie zabrudzenia. W trakcie możemy pędzlem malarskim (delikatnym) przemyć lamelki filtra płynem myjącym który ścieka do kuwety z filtra.



Filtr płuczemy strumieniem bieżącej wody (np. pod kranem) o temp. ok 40 stopni!!! (nie gorącej i nie silnym strumieniem wody np. z myjki). W trakcie mycia możemy lamelki filtra przemyć pędzlem aby usunąć wszystkie zabrudzenia.



Suszymy filtr w sposób naturalny !!! w temp. ok 20 stopni przez 8-9 godzin!!! Nie wolno go przedmuchiwać sprężonym powietrzem i podgrzewać np suszarką.

Na suchy filtr natryskujemy olej. Wykonujemy to wzdłuż lamelek kilkukrotnie w odstępach 20 min. tak aby olej dokładnie zwilżył włókninę. Filtr po umyciu jest szaro-biały, olej ma kolor w zależności od producenta np. czerwony w celu obserwacji dokładności nasączenia. Równomierny kolor bez plam szarych oznacza dokładne pokrycie olejem filtra. Odkładamy filtr na gazetę aby nadmiar oleju został wchłonięty. W samochodach z przepływomierzem nadmiar oleju może go uszkodzić !!!!



Do mycia używamy zestawów fabrycznych np. K&N lub Green. W innym przypadku można filtr umyć detergentem np. do mycia silników firmy K-2 i nasączyć czystym olejem silnikowym. Da to identyczny efekt tylko filtr będzie szary i pokrycie filtra olejem będzie trudniejsze oraz nie będziemy mogli określić stopnia nasączenia filtra (brak efektu kolorowania)

Co ile czyścić filtr?
W zależności od jego eksploatacji (kjs czy np jazda miejska) ale nie rzadziej niż co 10 000 km.


Kolory filtrów mogą się różnić w zależności od producenta.


pozdrooo :greenpeace:

bidżej - 25 Lip 2010, 15:36

piękne malunki :ok:
DziDzia - 25 Lip 2010, 19:36

bidżej napisał/a:
piękne malunki :ok:

Tak, śliczne :)
Szybko pobrudziłeś :D


pozdro :!:

mikolaj_r - 25 Lip 2010, 19:47

Pamiętajmy tylko że filtr płuczemy w stronę odwrotną do kierunku przepływu powietrza :)
arecki - 25 Lip 2010, 20:27

DziDzia napisał/a:
Szybko pobrudziłeś :D

jeszcze nie myłem swojego ale poduczyć się trzeba było na zaś...

pP - 25 Lip 2010, 23:29

gratulacje - świetny faq :)
ElGrey - 26 Lip 2010, 17:00

Bardzo fajne FAQ :-)
Żółwik Tuptuś - 26 Lip 2010, 19:24

dajcie znak jak wam sie znudzi to przeczyszczę
jackrzec - 26 Lip 2010, 19:38

Czyść, bo to nudne od początku (nie licząc pierwszego postu)
DziDzia - 26 Lip 2010, 20:05

Żółwik Tuptuś napisał/a:
dajcie znak jak wam sie znudzi to przeczyszczę

Mnie się tak łatwo nie pozbędziesz :fox:



pozdro :!:

a1topgear - 26 Lip 2010, 22:23

kurna- ludzie macie internet to i stronę K&N sobie znajdziecie. Tam za friko (w przeciwieństwie do ich filtrów) są instrukcje do pobrania jak myć i konserwować filter. Proste. w Faqu jeszcze dodaj że stumień wody w czasie mycia ma płynąć w kierunku od strony czystej do brudnej.
przemek21 - 7 Mar 2016, 21:37
Temat postu: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
Witam Wszystkich ;)

Czy z filtrem Carbon Charger FORD FIESTA 1.6 DOHC 16V Simoty postępujemy w taki sam sposób??

Czy jest sens kupować zestaw czyszczący Simoty za 80zł czy można w miarę z taką samą jakością zrobić to za mniejsze pieniądze??

Z góry dzięki za odpowiedz ;)

olo_r - 12 Wrz 2016, 23:23
Temat postu: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
jak nie dosuszymy to se w dieslu zafajdałem przepływkę na amen :) sam filtr daje tyle co buty do biegania w poprawie kondycji.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group