Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK2] luz zaworowy dla fiesty '87 + walka z duzym spalaniem

vegetagt - 9 Kwi 2010, 13:03
Temat postu: [MK2] luz zaworowy dla fiesty '87 + walka z duzym spalaniem
cytując z http://www.fiestaklubpols...p=296906#296906
diodalodz napisał/a:
mk2 po którymś tam roku zdaje się 86 ma mieć 0,2 ssący i 0,3 wydech . Zrobili zmiany w głowicy . informacja pewna bo z naklejki pod maską jednej z dziewic


Natomiast w danych technicznych mk2 1.1 ssący ma mieć 0,22 a wydechowy 0,59mm.
Mam książke H.R. Etzolda, która w opisach napraw uwzględnia ( chyba ) tą zmiane. Np przy sprawdzeniu i regulacja kąta zwarcia przerywacza jest oddzielnie opisana dla silników OVH do grudnia 85r a oddzielnie dla nowszych, natomiast przy regulacji zaworów nie ma czegoś takiego.

Pytanie: ustawiać wg diody na 0.2 i 0.3 czy wg książek 0.22 i 0.59 ?

JoeMix - 9 Kwi 2010, 14:27

Kod:
Valve clearances (only OHV applicable):
Inlet:
At operating temperature . . . . 0.22 mm (0.009 in)
Cold . . . . . . . . . . . . . . 0.20 to 0.25 mm (0.008 to 0.010 in)
Exhaust:
At operating temperature . . . . 0.59 mm (0.023 in)
Cold . . . . . . . . . . . . . . 0.56 to 0.61 mm (0.022 to 0.024 in)

vegetagt - 9 Kwi 2010, 23:55

ustawilem 0,59 na wydechowym i klepie masakrycznie. Tak jeszcze nie miałem :)
JoeMix - 10 Kwi 2010, 07:10

Jak zastałeś luz w granicach 0,3 to może faktycznie taki powinien być, choć książka o tym nie wspomina,,,
vegetagt - 10 Kwi 2010, 15:23

luz na wydechowym byl od ~0.4 do 0.7

Teraz przy 0.3 mniej klepie, lecz mam wrazenie, ze się ciutke mocniej trzęsie ( chociaż dzisiaj zaczal deszcz padac, a fiesta nie lubi wilgoci )

xr2fun - 10 Kwi 2010, 20:59

Najpierw to zdemontuj klawiaturę i zobacz czy dźwigienki nie są wyklepane. Jak są to to luzu nie ustawisz (może być jeszcze luz na łożyskowaniu osi). Pytanie jak wygląda wałek i łańcuch rozrządu?
Lepiej jest jak klepie na większym luzie niż za mały luz i wypalenie zaworów.

vegetagt - 10 Kwi 2010, 21:35

xr2fun napisał/a:
Lepiej jest jak klepie na większym luzie niż za mały luz i wypalenie zaworów


przy 0,59 klepalo z metalicznym odgłosem, teraz jest podobnie jak przed regulacja.
Jeżeli one zawsze były ustawiane na 0.3, to już chyba powinny się wypalić ;) Nie sądze, by z luzu 0,59 mógł się zrobić 0.7 i 0.4


xr2fun napisał/a:
jak wygląda wałek i łańcuch rozrządu?


jakich charakterystycznych cech zużycia szukać?

xr2fun napisał/a:
zobacz czy dźwigienki nie są wyklepane


tzn powinny być w miare równe, bez wgłębień?

xr2fun - 10 Kwi 2010, 21:50

vegetagt napisał/a:
przy 0,59 klepalo z metalicznym odgłosem, teraz jest podobnie jak przed regulacja

Na taki luz na pewno nie ustawiłeś szczelinomierzem 0,6 prawdopodobnie.
vegetagt napisał/a:
jakich charakterystycznych cech zużycia szukać?

Na wałku czy krzyki nie są objechane. Łańcuch jaki ma luz i czy napinacz jest ok.
W tym pierwszym przypaku musisz go zdemontować.
Drugi przypadek jest prostszy - jak łańcuch jest naciągnięty to zmieniają się fazy rorządu i należy go wymienić najlepiej z napinaczem.
Dźwigienki bez wgłębień!

vegetagt - 10 Kwi 2010, 22:00

xr2fun napisał/a:
Na taki luz na pewno nie ustawiłeś szczelinomierzem 0,6 prawdopodobnie.


racja :)

No cóż, zobacze na ile starczy mi narzędzi, czasu i zamozaparcia by to posprawdzac :)

Ogólnie to robie to wszystko w ramach walki z dużym spalaniem, bo skoczyło do 11,1 l/ 100km bez wciskania gazu do końca, podczas gdy rok temu na tej samej drodze było do 10l/100km przy deptaniu.


Jeszcze dopisałem do poprzedniego postu swoje przemyslenia o wypaleniu zaworów - niewiem czy widziałeś, bo edytowałem w podobnym czasie, gdy ty pisałeś :)

JoeMix - 11 Kwi 2010, 07:51

vegetagt, Zacznij oz zmiany filtra powietrza, mnie w zimie łykała okolo 9 i było to dla mnie akceptowalne, teraz w ramach przygotowań do okresu wiosennego zmienił filtr i nagle się okazało że auto pali w granicach 7,,,
vegetagt - 17 Kwi 2010, 13:27

dźwigienki są wybite, lecz powiedziano mi, ze tragedii nie ma.


diodalodz - 17 Kwi 2010, 14:08

ale sam silnik jest tragedią sądząc po nagarach.
vegetagt - 17 Kwi 2010, 14:10

przy mrozach palił bez problemu, kompresja od 8 do 10 na zimnym.
diodalodz - 17 Kwi 2010, 18:57

hm benzyna to pali i przy -80 jak nie ma kompresji . A ciśnienia wskazują na jego koniec (80-100 tyś km max)
vegetagt - 23 Cze 2010, 21:39

JoeMix napisał/a:
vegetagt, Zacznij oz zmiany filtra powietrza, mnie w zimie łykała okolo 9 i było to dla mnie akceptowalne, teraz w ramach przygotowań do okresu wiosennego zmienił filtr i nagle się okazało że auto pali w granicach 7,,,


nowy filter powietrza, wyregulowany luz, ustawiony zapłon, cisniene 2,1 bara w oponach - nadal 10-11l/100km :D
Wredny stwór :)

JoeMix - 23 Cze 2010, 21:56

Jaki mas gaźnik, najlepiej strzel foto bez obudowy filtra,,,
vegetagt - 25 Cze 2010, 21:10




JoeMix - 29 Cze 2010, 18:51

Musisz dodawać gazu / naciskać gaz jak odpalasz, czy wystarczy że kluczyk przekręcisz? Jak się zachowuje to coś zielone na odpalanym silniku?
szczepan522 - 29 Cze 2010, 20:15

JoeMix napisał/a:
Jak się zachowuje to coś zielone na odpalanym silniku?


to coś zielone powinno przy uruchomionym silniku być cały czas przymknięte a gdy dodajesz gazu "otwiera się" (chowa się do środka gaźnika) a mieszanka paliwa zostaje wtryskiwana do środka ;)

JoeMix - 29 Cze 2010, 20:31

szczepan522, nie pytam jak się powinno zachowywać, tylko jak się zachowuje u vegetagt'a
szczepan522 - 29 Cze 2010, 20:34

JoeMix, dlatego piszę jako powinno się zachować :)
vegetagt - 30 Cze 2010, 00:06

JoeMix napisał/a:
Musisz dodawać gazu / naciskać gaz jak odpalasz, czy wystarczy że kluczyk przekręcisz? Jak się zachowuje to coś zielone na odpalanym silniku?


jak jest zimny to bez gazu, jak ciepły to z gazem. Kiedyś zapalała bez gazu ale strzeliła focha.

To coś zielone sie chowa przy dodawaniu gazu. ( http://amanda99.olpw.com/fiestowoz/MOV00024.MP4 :P )

vegetagt - 28 Cze 2011, 20:52

odkopuje, by pochwalić się głupotą i ślepotą - na kielichu mam napisane, jaki luz zaworowy powinien być... 0.22 ssacy, 0.59 wydechowy, mimo ze auto z '87 roku.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group