Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK4] Obrotomierz do 1,8 d

skola - 9 Sty 2010, 15:19
Temat postu: [MK4] Obrotomierz do 1,8 d
Jeśli nie ma się standardowo obrotomierza w fordzie fiesta 1,8 d z 97 rok można jakiś wstawić ?? ale nie elektryczny taki z allegro czy taki jak na allegro czyli podpina się do wyjścia W na alternatorze i pod wpływem obrotów alternatora jest obliczane obroty na min
Fordon - 9 Sty 2010, 15:25

Ford Escort MK7 od 95r w gore z silnikiem 1.8TD, mialy obrotomierze... :) musial byc tylko sprawdzic czy masz podpieta linie obrotomierza u siebie :) Jest to we wtycznie niebieskiej pin nr 8 a kabel jest koloru bialo-czarnego tj bialy z czarnym paskiem :)
skola - 9 Sty 2010, 15:39

OOO :twisted: czyli jest szansa :) opisz gdzie jest to podpięcie bo nie wiem gdzie jest to o czym piszesz
Fordon - 9 Sty 2010, 16:26

Jak wyciagniesz swoje zegary to zobaczysz 2 wtyczki i linke predkosciomierza, jedna wtyczka jest biala a druga niebieska wiec :) zadnego problemu nie ma zeby to odkopac.
rapet - 9 Sty 2010, 16:28

Tylko szukaj obrotka z diesela bo z benzyniaka nawet nie startnie srawdzałem a opis jak podpiąć (do mk4)jest ładnie rozpisany gdzieś na forum nawet obrazki są :fox: :yes:
skola - 9 Sty 2010, 16:34

:ups: fakt jest nie dokładnie przeszukałem forum. Sorka :-P Ale pytanie skoro juz poruszyłem. Wlutowuje się jednym kablem w wtyczkę w skrzynce w silniku później ten kabel do kostki za licznikiem i z licznika jeszcze 2 kable i co te dwa kable później do obrotomierza ??
portier - 9 Sty 2010, 17:03

skola napisał/a:
:ups: fakt jest nie dokładnie przeszukałem forum. Sorka :-P Ale pytanie skoro juz poruszyłem. Wlutowuje się jednym kablem w wtyczkę w skrzynce w silniku później ten kabel do kostki za licznikiem i z licznika jeszcze 2 kable i co te dwa kable później do obrotomierza ??


(nie wiem o co chodzi ze skrzynka w silniku),
jak nie masz kabelka do obrotomierza pociagnietego z alternatora to pociagnija. Ja wpuscilem go do srodka przez otwor ktorym przechodzi linka od predkosciomierza (mysle ze w mk4 tez da sie tak zrobic)

wydaj mi sie poza tym ze mk4 ma takie same wtyczki jak escort?? wiec byc moze nie musisz niczego przerabiac tylko podlaczyc obrotek:)
zegary tez wydaja sie identyczne wiec moze wszystko bedzie plug & play...

/przypomnialem sobie, ze mialem problemy z kolorami kabelkow w liczniku z escorta - nie zgadzaly sie z tymi z faq mk4 -ale ze licznik z escorta ma ladne rysunki na sciezkach mozna latwo zorientowac sie co jest do czego:)

skola - 9 Sty 2010, 21:42

Czyli sugerujesz że wystarczy pociagnąc jeden kabel podajże "W" z alternatora i powinno grać ?? Mam obrotomierz z diesla ale z uno i tam sa trzy wyjścia więc czegoś brakuje
JoeMix - 9 Sty 2010, 22:03

No są 3 wejścia,,, zasilanie (+12V) masa i sygnał,,, razem 3.
skola - 9 Sty 2010, 22:12

To jest takie proste ???? Biorę z alternatora tak ?? sa tam trzy wyjścia plus chyba zasilanie i wyjście W i z tego wyjścia ten sygnał ?? później choćby z zapalniczki zasilanie i masa i będzie działać ??
JoeMix - 9 Sty 2010, 22:20

A chodzi o alternator? Myślałem że o obrotek :P ,,, na altki jak pamiętam to albo "W" albo "~",,,
skola - 9 Sty 2010, 22:23

tak o obrotomierz ale gdzie mam podłączyć kabel sygnału ?? Są trzy wyjścia na obrotomierzu piszesz jeden to zasilanie drugi masa a trzeci sygnał to z kąd mam mieć ten sygnał :-P
Fordon - 9 Sty 2010, 23:11

skola, stary wytlumaczylem ci to wczesniej w MK4 pin 8 kostka niebieska bezposrednio z alternatora do obrotomierza... zadajesz problematyczne pytania gdzie masz gotowa odpowiedz, a z tego co pamietam 3/4 MK4 miala juz pociagnieta inastalacje, pod obrotek wystaraczalo zmienic zegary, jesli twoj alternator ma wyjscie B+ D oraz W to jest to W jest wyjsciem obrotomierza, Hitlerwageny maja tak samo. :)
portier - 10 Sty 2010, 00:57

wytlumacze prosciej:
wyjscie W na alternatorze to taki jakby kawalek wychodzacego gwintu nad ktorym jest wybita litera W
kupujesz w sklepie 4m kabla jednozylowego czy tam przewodu (nie znam sie)
kupujesz tez takie oczko w ktorego dupke wsadza sie kabel (oskrobany z izolacji oczywiscie:D) i zaciska a oczko naklada na ta "srube" wychodzaca z alternatora oznaczona litera W
potrzebujesz jeszcze tylko jakas podkladke i nakretke aby przykrecic to wszystko i zamocowac na tej "srubie"
laczny koszt to ok 5-6zl
pozniej ciagniesz ten przewod w sposob aby wprowadzic go do kabiny
ja pociagnalem tak: prawie pionowo w gore pozniej na paski zamocowalem wzdluz jakiejsc wiazki i gdzies tam;p a do kabiny wpuscilem przez otwor ktorym wchodzi linka od predkosciomierza.
mocujesz ten przewod jakos we wtyczce i wiola
obrotomierz to na tym schemacie z faq B8 rev counter
jak wykrecisz stary licznik to zlap za ten pancerzyk od linki a kumpel niech patrzy gdzie to sie rusza (ja mialem problemy ze zlokalizowaniem a wystarczylo poruszac i zaraz bylo widac;p) troche bylo z tym zabawy ale dwa piwka i wszystko bylo zrobione:)
w mk3 jest 1 wiazka wiec ja musialem przerabiac wtyczki (ucialem wtyczke i przytutowywalem kable eh fuszerka wiem wiem...) u Ciebie jak pisalem na 99% bedzie plug & play.

JoeMix - 10 Sty 2010, 08:55

Ma wytłumaczone wszystko wyjście 'W' lub '~' nie zawsze jest na śrubkę, nie raz jest na zwykła wsuwkę żeńską,,, zależy od altka.
skola - 10 Sty 2010, 10:44

własnie o takie wyjaśnienie mi takie wyjaśnienie było potrzebne co prawda nie tak dosłowne bo to nie jest pierwsza rzecz która naprawiłem w samochodzie więc jakieś pojęcie mam :-P tylko cała sprawa związana była czy jedynie potrzebne jest pociągnięcie kabla z wyjścia W na alternatorze. Bo z innych opisów wynikało że trzeba w wtyczki z licznika się wlutowywać jeszcze w wtyczke w komorze silnika (tam z bezpiecznikami). Więc jak mi piszecie że można to ominąć ciągnąć jeden kabel sygnału i dodać zasilanie to dopytuje żeby nie było niedomówień :ok:

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 12:54 ]
potrzebuje jeszcze odpowiedź na mój wcześniejszy post bo to jeszcze nie jest dla mnie jasne :ups:

Mirosław - 17 Wrz 2010, 21:01

Hej zakupiłem taki licznik z obrotkiem od mk7 pociągnołem przewodzik od wtyki do śruby W w altku jednak obrotnik niechula,sprzedawca zapewniał że jest licznik od diesla pozostałe wskażiki działają bez zażutu,dodam że ten licznik ma więcej kontrolek na dole jest po lewej 4 a po prawej stronie 3,z ciekawości zmierzyłem parametry w altku to W pokazuje 7voltów czy tak ma być?jaką literką na płytce oznaczony jest obrotomierz?bo pin w niebieskiej kostce numerkiem 8.
JoeMix - 18 Wrz 2010, 08:24

Mirosław napisał/a:
zmierzyłem parametry w altku to W pokazuje 7voltów czy tak ma być
Tam nie chodzi o napięcie tylko o przebieg,,,

Jak włączasz stacyjkę to ten obrotek coś podryguje czy nie,,, spróbuj mu zapodać jakiś przebieg na wejście,,, tzn dotykając szybko tym przewodem sygnałowym, tylko teraz nie pamiętam czy do masy czy do 12V, ale chyba do 12...

portier - 18 Wrz 2010, 08:54

licznik od diesla ma na obrotku literke D tak jak na tej aukcji
http://allegro.pl/ford-es...1195633416.html
tu masz za to do benzyny i nie ma D
http://allegro.pl/licznik...1196218040.html

to sprawdz jako pierwsze:)

potem sprawdz czy dobrze podlaczyles kabelek i jezeli jest sygnal na wyjsciu z altka to obrotek trup

Mirosław - 18 Wrz 2010, 12:35

Literki D obrotek niema,dotykając przewodem do wyjścia W w altku też wskazówka niedrgnie.
portier - 18 Wrz 2010, 14:20

to nie zadziala bo jest od benzyny

http://allegro.pl/licznik...1232270536.html

najtanszy jaki znalazlem na allegro do diesla z obrotkiem, za takie pieniadze warto wziac

Mirosław - 18 Wrz 2010, 14:42

Ok,wziąłem.
kamil wolski - 19 Wrz 2010, 00:30

Mirosław, zakładam, że sprzedawca cię oszukał ;) Bo w pomyłkę połączenia tego wszystkiego po tych opisach szczerze wątpię.
Mirosław - 19 Wrz 2010, 00:46

To jest ta aukcja z tym licznikiem co mam http://allegro.pl/licznik...1221887719.html
JoeMix - 19 Wrz 2010, 09:35

kamil wolski napisał/a:
zakładam, że sprzedawca cię oszukał
Wychodzi że nie, koleś nic nie wspomina do czego te zegary w sensie że do diesla
Mirosław - 25 Wrz 2010, 18:07

Już sam niewiem co jest grane,gość mi wysłał kolejny obrotomierz i dalej niechce mi to chodzić,poczekam bo ktoś z naszych podał mi linka do aukcji i zdecydowałem się ten licznik kupić,dam znać jak przyjdzie czy ten z kolei zadziała z tej aukcji http://allegro.pl/licznik...1232270536.html
drzeniow - 25 Wrz 2010, 19:19

a moze linka do dupy?
albo cos skrzyni nie hasa?

kamil wolski - 25 Wrz 2010, 20:49

Linka do obrotomierza?
drzeniow - 25 Wrz 2010, 21:25

znów zabłysnąłem nak jarzeniówka ;]
myślałem ze chodzi o obrotomierz, licznik prędkości ;]

Mirosław - 29 Wrz 2010, 16:58

Macie może jakiś pomysł co z tym obrotomierzem mam uczynić?mam już 3 sztuki i żaden niechodzi może ten alternator jest walnięty?on ma 3 przyłącza D+ B+ i ostatni W jest wolny,do D jest gruby przewód czerwony,B+ cienki niebieski.
kamil wolski - 29 Wrz 2010, 18:08

A z którego masz sygnał do obrotomierza? Bo mocno mi śmierdzi określenie "W" jest wolny.
Mirosław - 29 Wrz 2010, 18:18

Przykręcałem pod W bo był wolny i nic a jest tam 7 voltów na wolnych obrotach.
kamil wolski - 29 Wrz 2010, 18:20

To albo coś źle podłączasz, albo masz wszystkie zegary od benzyny ;)
Mirosław - 29 Wrz 2010, 18:28

Bez jaj kupiłem 3 sztuki któryś musi chodzić ten ostatni ma na obrotku literkę D,w wolnej chwili sprawdzę ten przewód czy przewodzi prąd,wpiołem się w niebieskej kostce pod pin 8 tak jak pisano na forum,jakby co to mam tanio liczniki na sprzedaż po 20 zł :)
kamil wolski - 29 Wrz 2010, 18:32

To wyślij mi foto tego z literką D od przodu i od tyłu na info@kamilwolski.pl ;)
JoeMix - 29 Wrz 2010, 19:01

kamil wolski napisał/a:
Bo mocno mi śmierdzi określenie "W" jest wolny.
W to własnie obrotek,,,
kamil wolski - 29 Wrz 2010, 19:24

Myślałem że kolega się gdzieś indziej wpiął i że mu obrotek nie działa a W nadal jest wolne ;)
Mirosław - 3 Sie 2011, 23:10

Już prawie rok minie a obrotomierz niechodzi w fieście nic niewymyśliłem,pomóżcie możę jeszcze jakiegoś kabelka zasilającego w wiązce niema?dodam żę kontrolka ładowania żaży się już rok czasu a alternator jest wporządku bo dałem do warsztatu na sprawdzenie,moze tu przyczyna jest że się coś gryzie z pinem nr8 w kostce i przez to obrotek niedziała?
Mirosław - 9 Sie 2011, 19:02

Juz działa obrotek w fieście,pomógł kolega Marcin,wielkie podziękowania,brakowało tylko masy :ups: .
zeeuss - 21 Kwi 2013, 16:29

Witam, posiadam Fiestę mk4 courier, z silnikiem 1.8D 60KM. Zakupiłem licznik od escorta mk7 1.8D (jest literka D na obrotomierzu), drobne przeróbki w kostce były konieczne (do kostki był doprowadzony przewód czarno-biały - pin 8 niebieskiej kostki), ale licznik zamontowałem. Wszystkie kontrolki palą jak trzeba itd. Problem jest z obrotomierzem, na wolnych obrotach opiera się na belce, jak dodam gazu to wskazówka podnosi się do 500-700obr/min a w rzeczywistości będzie pewnie powyżej 4 tys. Ma ktoś pomysł w czym może być problem? Sprzedający twierdzi że licznik w pełni sprawny, jest od wersji diesel wiec powinno chodzić...
Mirosław - 21 Kwi 2013, 17:56

Hej,mam też taki sam problem z obrotkiem tyle że w motocyklu i też nieporadziłem sobie z tą usterką,więc też chciałbym usłyszeć podpowiedzi co może być przyczyną,pozdrawiam.
DJablo77 - 26 Kwi 2013, 17:56

zeeuss, jak dobrze pamiętam to na jakimś forum pisało że trzeba rezystor wymienić (dobrać).
zeeuss - 4 Maj 2013, 07:15

Już poradziłem sobie z tematem. Przeciągnąłem przewód od alternatora do licznika i wszystko chodzi jak trzeba. Widocznie oryginalna instalacja dawała impulsy z komputera i np licznik z wersji benzynowej chodziłby dobrze?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group