Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Trzy różne sprawy, proszę o porady.

Rav-X - 5 Sty 2010, 19:34
Temat postu: [MK4] Trzy różne sprawy, proszę o porady.
Witam

Sprawa pierwsza - Wymiana klocków hamulcowych:

Więc tak od jakiegoś czasu noszę się z wymianą klocków hamulcowych z przodu. Jakiś czas temu przy okazji u znajomego mechanika sprawdziliśmy klocki hamulcowe, i miały już z 5mm., mówił że spieszyć się nie muszę, ale tak w styczniu - lutym mógłbym je wymienić (tarcze są w bardzo dobrym stanie). A że mam teraz okazję zainwestować w te klocki, to chciałbym jakieś zamówić z Allegro, ale że nie jestem zaznajomiony w jakości ich, a mechanik powiedział żebym nie rzucał się na najdroższe bo są zazwyczaj twarde i piszczą, i wystarczy jakiejś średniej klasy, to chciałbym się was poradzić, jakie klocki warto wziąć aby były w miarę dobre, wytrzymałe ale zarazem w miarę tanie. Ja wytypowałem kilka, może któreś z tych byłyby dobre:

- http://moto.allegro.pl/it..._iv_89_02r.html ,
- http://moto.allegro.pl/it...irmy_remsa.html ,
- http://moto.allegro.pl/it..._121_przod.html ,
- http://moto.allegro.pl/it...6_00_przod.html ,
- http://moto.allegro.pl/it...uma_sierra.html ,
- http://moto.allegro.pl/it...ord_fiesta.html ,
- http://moto.allegro.pl/it...121_delphi.html .

Które polecacie? a które odradzacie?

Sprawa druga - Wskaźnik temperatury:

Mam taki dziwny problem ze wskaźnikiem temperatury, a mianowicie po długiej, lub krótszej jeździe, czy nawet w mieście wskaźnik dochodzi do pewnego miejsca (z 2mm. ponad białą grubą linię) i nie chce iść dalej i nie jestem pewien czego to może być przyczyna, bo ogólnie obstawiam czujnik, bo termostat wymieniałem w tamtym roku, i myślę że by tak szybko nie padł. Co sądzicie o tym? Jakie mogą być jeszcze przyczyny?

Sprawa trzecia - Olej silnikowy:

Jeśli co dwa trzy miesiące muszę dolewać 0,5l - 1l oleju silnikowego to jest coś nie tak? czy to normalna sprawa?

Jeśli pytania są lamerskie, to sorki, ale we wszystkim, a nawet w większości nie jestem zaznajomiony w mechanice, i też soki za taki temat ale myślę że lepiej jeden temat z kilkoma pytaniami, niż kilka tematów.

Mój samochód to: Ford Fiesta MK4 1.3 Endura, z 1996r.

bidżej - 5 Sty 2010, 20:16

1. polecam klocki Ferodo SL - dobra marka, cena bez przesady, są dość miękkie i nie piszczą (tu link do wersji dla tarcz litych: KLIK)

2. sprawdź termostat (znajdziesz na forum co i jak), jeśli nie jest zacięty to do wymiany czujnik temperatury

3. co 2-3 miesiące tzn co ile km? jaki olej lejesz?

Rav-X - 5 Sty 2010, 21:18

bidżej napisał/a:
3. co 2-3 miesiące tzn co ile km? jaki olej lejesz?


Na miesiąc robię tak ponad 1200km na miesiąc, głównie jazda do pracy, i co jakiś czas do większego miasta. Olej to Lotos półsyntetyk 10W40.

bidżej - 5 Sty 2010, 21:27

bez tragedii, ale jednak trochę żre. przy następnej wymianie spróbuj czegoś nieco lepszego niż lotos.
kubas - 5 Sty 2010, 21:55

nie chcę się wymądrzzać ale mam swoje wyrobione, może niezbyt słuszne i mądre zdanie nt ubywania oleju w fordach...nie wiem dlaczego tak jest, ale miałem mondziaka, znajomy ma mondziaka, ja mam fiestkę...i mimo że silniki są w dobrym stanie, osiągi są ok, oleje też lane nienajgorsze - to jednak zwłaszcza przy LPG fordziaki lubią sobie pochlać oleju więcej niż inne autka ...to jest moje zdanie i proszę mnie za nie nie linczować....piszę, ba jeszcze jakiś czas temu się zastanawiałem nad tym fenomenem...i chyba tak po prostu być musi :fox:
pablon - 5 Sty 2010, 22:03

To chyba tragedji nie ma w braniu oleju, jesli robisz dodatkowo jakas trase, to fiesta lubi wziasc troche oleju.
JoeMix - 6 Sty 2010, 08:42
Temat postu: Re: Trzy różne sprawy, proszę o porady.
Rav-X napisał/a:
Mam taki dziwny problem ze wskaźnikiem temperatury, a mianowicie po długiej, lub krótszej jeździe, czy nawet w mieście wskaźnik dochodzi do pewnego miejsca (z 2mm. ponad białą grubą linię) i nie chce iść dalej i nie jestem pewien czego to może być przyczyna, bo ogólnie obstawiam czujnik, bo termostat wymieniałem w tamtym roku, i myślę że by tak szybko nie padł. Co sądzicie o tym? Jakie mogą być jeszcze przyczyny?
Termostat kosztuje może z 4 dychy, a czujnik możne ze 2,,,, kupujesz nowe, wymieniasz - jedna robota a zostaje pewność że sprawne,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group