Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK5] Szarpie i przerywa przy przyspieszaniu - 1.25

kubaotcz - 30 Gru 2009, 22:03
Temat postu: [MK5] Szarpie i przerywa przy przyspieszaniu - 1.25
Witam,
Jestem posiadaczem fiesty MK5 2000r z silnikiem 1,25 zasilanym LPG z wtryskiem, auto ma przejechane 124tys km. Podczas ostatnich mrozów pojawił się problem, auto zaczęło pracować na 3 garkach, powodem okazała sie cewka.. została wymieniona, wraz z kablami i świecami. Niestety po wymianie pojawił sie problem. Przy przyspieszaniu z niskich obrotów, przy większym obciążeniu silnika auto szarpie i przerywa. Przykładowo przyspieszając z prędkosci 30km/h na 3biegu auto rozpędza się od czasu do czasu przerywając, lub wręcz strzelając. Zdarza się że uderzenia czuć na pedale gazu. Zjawisko występuje zarówno na gazie jak i na benzynie, na ciepłym silniku jest wyraźnie mocniejsze. W samochodzie sprawdzana była sonda lambda- po jej odłączeniu auto nadal szarpie, tak samo sprawa ma się po odłączeniu czujnika położenia przepustnicy. Poza tym czyszczony był silniczek krokowy. Poza tym po podłączeniu pod komputer pokazały się stare błędy cewki zapłonowej(wymieniona), oraz błąd lambda "mały sygnał sondy lambda", lecz ta jest sprawna. Samochód szarpie po tych wszystkich zabiegach jakby mniej. Czy ktoś ma jakiekolwiek sugestie jaki może być powód? Z góry dziękuje za wszelkie sugestie:)

MARIUSZ.B - 30 Gru 2009, 23:33

Podobny temat http://www.fiestaklubpols...t=43111&start=0
Marcin - 31 Gru 2009, 09:02

przy tym roczniku może to też być MAP, ale powinien wyskoczyć jego błąd
cypis290 - 31 Gru 2009, 09:32

cewkę założyłeś nową czy używkę?
kubaotcz - 31 Gru 2009, 10:45

Cewka najpierw była zakładana używana, ale ze względu na objaw razem z kablami i swiecami została wymieniona na nową.
olo - 31 Gru 2009, 11:37

Czy oprocz szarpania strzela w kolektor wydechowy ???
kubaotcz - 31 Gru 2009, 11:52

Nie znam sie na tym, ale czasami, szczególnie przy duzym obciązeniu najczęsciej na niskich biegach (1,2) auto szarpnie i strzeli z taką siłą, że jest to odczuwalne na pedale gazu, więc możliwe że jest tak jak piszesz.
olo - 31 Gru 2009, 12:00

Wydaje mi sie ze trzeba by bylo sprawdzic czujnik polozenia wału jesteli strzela w tłumik i ciezko sie odpala, jak mnie pamiec nie myli chyba sa dwa czujniki odpowiedzialne za wał jeden od obrotów drugi za polozenie ale moge sie mylic to pewnie mnie zaraz koledzy wyprostuja. Czujnik polozenia walu steruje cewka i mozesz miec zapłon w innym momencie i stad ten problem u mnie bylo podobnie :P
kubaotcz - 31 Gru 2009, 12:27

Co prawda problemów z odpalaniem nie ma, ale mimo wszystko nie zaszkodzi tego sprawdzić:) A co myślicie o teorii zbyt małych luzów zaworowych? Gość który kiedyś pracował w ASO forda wymyślił, że w tych silnikach w połączeniu z gazem trzeba było te luzy regulować...wydaje mi sie to dziwne, bo podobno w tym silniku teoretycznie są samoregulatory.. Póki co auto czeka na nowy rozrząd.. może i to coś da. Dzięki bardzo za dotychczasowe sugestie, i czekam na dalsze pomysły:)
Marcin - 31 Gru 2009, 13:07

kubaotcz napisał/a:
podobno w tym silniku teoretycznie są samoregulatory..

regulacja jest płytkowa

kubaotcz - 31 Gru 2009, 13:58

Czyli myślicie, że to faktycznie może być wina tych luzów? Mechanik stwierdził że szarpie mniej na zimnym, bo pod wpływem temperatury materiał się rozszerza i luzy są mniejsze, nie wiem na ile jego teoria może być trafiona.
Marcin - 31 Gru 2009, 14:49

wątpię żebyś miał przy takim przebiegu ponad normę luzy, sprawdź dla pewności, ja bym stawiał na zapłon jeśli są strzały w wydech
kubaotcz - 2 Sty 2010, 22:25

Do wszystkich wczesniej wymienionych objawów dorzucam "niespokoją" prace na postoju. Niecyklicznie, w krótszych bądź dłuższych odstępach czasu czuć cyklicznie "kopnięcia" silnika. Warto też wspomnieć, że przy bardzo delikatnym dodawaniu gazu (gdy nie obciążamy mocno silnika na niskich obrotach) szarpanie nie występuje.
diodalodz - 2 Sty 2010, 22:43

kubaotcz napisał/a:
Co prawda problemów z odpalaniem nie ma, ale mimo wszystko nie zaszkodzi tego sprawdzić:) A co myślicie o teorii zbyt małych luzów zaworowych? Gość który kiedyś pracował w ASO forda wymyślił, że w tych silnikach w połączeniu z gazem trzeba było te luzy regulować...wydaje mi sie to dziwne, bo podobno w tym silniku teoretycznie są samoregulatory.. Póki co auto czeka na nowy rozrząd.. może i to coś da. Dzięki bardzo za dotychczasowe sugestie, i czekam na dalsze pomysły:)

luzy to sobie możesz sam sprawdzić w moment . wystarczy odmontować pokrywę zaworów . A co do LPG i tego silnika to często wypala zawory wydechowe niestety . Sprawdź kompresję i zrób próbę olejową , jak olej nic nie da to padł zawór .
Pierwsze objawy to delikatne zafalowania wolnych obrotów .

kubaotcz - 10 Sty 2010, 21:35

No więc w aucie wymieniono rozrząd, przy okazji sprawdziłem luzy na zaworach. Okazało się że 2 zawory wydechowe są tak jak podejrzewałem zbyt ciasne. O połowe za ciasne, więc myśle że to własnie powód. I tutaj moje pytanie gdzie w bydgoszczy mogę dokonać regulacji zaworów płytkowych, albo gdzie dostane płytki do takiej regulacji no i jaki jest czysto orientacyjny koszt takiej naprawy. Z góry dziekuje za wszelkie odpowiedzi.
Marcin - 10 Sty 2010, 21:59

jedna płytka to chyba koszt coś ok 30pln, musisz dobrać dokładną wartość na podstawie starej i luzu. dziwne, że wyszły Ci za ciasne... przeważnie robią się za luźne...
kubaotcz - 10 Sty 2010, 22:46

Podobno przy zagazowanych Zetec'ach to normalne zjawisko że zawory robią sie za ciasne. Regulacji trzeba dokonywać nawet co 30tys km. Ja o tym nie wiedziałem, do czasu kiedy auto zaczęło płatać figle. Luz na zaworze 0.15 przy dolnej granicy 0.33 o ile dobrze pamiętam. Samochód zwyczajnie dusi sie własnymi spalinami.W tym tygodniu wybieram sie na regulacje i mam nadzieje że denerwujące szarpanie ustanie. Oczywiście dam znać na FKP jakie rezulataty, ku przestrodze dla innych:)
diodalodz - 10 Sty 2010, 23:55

a kompresję sprawdzili ?
kubaotcz - 11 Sty 2010, 16:23

Kompresji nie sprawdzali. Ale przy takich odchyleniach zawory i tak wyregulować trzeba. Tylko pytanie skąd wziąć nieszczęsne płytki. Wszędzie gdzie dotychczas pytałem tylko na zamówienie.
MARIUSZ.B - 11 Sty 2010, 17:22

kubaotcz napisał/a:
Tylko pytanie skąd wziąć nieszczęsne płytki. Wszędzie gdzie dotychczas pytałem tylko na zamówienie.

Nie wiem czy z tym najlepiej się nie udać do ASO, tam dopasują Ci odpowiednią płytkę i nie będziesz musiał przepłacać. Bo co z tego że znajdziesz płytki w sklepie jak nie wiesz jakiej mają być grubości. Zadzwoń zapytaj, wszystko powiedzą.

kubaotcz - 11 Sty 2010, 19:26

Pytałem i niestety nawet bydgoskie aso forda nie ma częsci na miejscu, tylko pod zamówienie. Już nie wspomnę że za samą regulacje zawołali 700zł plus same płytki.. cena nie do przyjęcia.
Marcin - 11 Sty 2010, 19:47

pozostaje Ci wyjęcie płytek, odczytanie grubości i na podstawie zmierzonego luzu obliczenie jakie płytki potrzebujesz i takie kupić.
diodalodz - 11 Sty 2010, 20:52

dokładnie tak . a płytki kupuje się w sklepach z częściami do silników i tylko tam . nie w motoryzacyjnych .
np oni :
« przejdź do mapy
Cer Motor Sp. z o.o. Filia Bydgoszcz
Adres: Żywiecka 3, 85-378 BydgoszczTelefon: (052) 360-97-10Fax: (052) 360-97-11Nip: 9521876188
E-mail: bydgoszcz@cermotor.com.plStrona www: www.cermotor.com.plForma własności: Sp. z o.o.Numer KRS: 0000056407KRS »

kubaotcz - 13 Sty 2010, 19:19

diodalodz, jesteś wielki, to chyba jedyne miejsce gdzie w Bydgoszczy mają je na miejscu, przy okazji za w miarę rozsądne pieniądze (dla potomnych 15zł sztuka). W przyszłym tygodniu autko trafi na warsztat, pomierzymy luzy i mam nadzieje wreszcie ustanie uporczywe szarpanie:) Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc ;)
diodalodz - 13 Sty 2010, 21:25

kubaotcz napisał/a:
uporczywe szarpanie

Jeśli mam być szczery to raczej może nie pomóc , ale zrobić to trzeba i zmierzyć kompresję aby wykluczyć nadpalenie zaworu .
A co do płytek to ma je więcej sklepów tylko niewłaściwie ich szukasz . To akurat jest sklep sieciowy i ma filie w całej PL .

kubaotcz - 25 Sty 2010, 20:17

No niestety regulacja zaworów nie przyniosła większego efektu. Co ciekawe złe wartości były tylko na zaworach wydechowych. Ale z czasem moge powiedzieć że szarpanie "ewoluowało". Szarpie głównie na obrotach poniżej 2tys i przy stałej prędkosci, albo wręcz przy zwalnianiu z lekko wcisniętym gazem i dużo rzadziej niż wczesniej (na benzynie wręcz wcale). Jutro wybiorę się na regulacje gazu, może to coś da bo zabrakło mi juz pomysłów:( Jestem wdzięczny za wszelkie dalsze sugestie :)
mk3 - 25 Sty 2010, 21:34

TEZ TO MIAŁEM PRZY PRZYŚPIESZANIU NP. 3 ROZPĘD DO 4 BIEGU

POLECAM PRZY UZUPEŁNIANIA ZBIORNIKA PALIWEM DODAĆ DODATEK DO BENZYNY

MOZLIWE ZE MASZ WODE W BAKU

JA PRAWDOPODOBIE MIAŁEM I TOP POMOGŁO MOJEJ FIESTORAKIECIE POZDRAWIAM

kubaotcz - 25 Sty 2010, 21:39

To raczej nie to, samochód na benzynie jeździ w sumie normalnie, problem jest dużo większy na gazie, nierówno pracuje i szarpie, wieć to raczej nie woda w baku, ale dzięki za sugestie:)
mk3 - 25 Sty 2010, 21:48

sprawdź na stacji LPG flity gazu itp może Trzeba wyregulować gaz <poddawanie> czy coś takiego
2 rada nie tankuj na ''TANICH STACJACH LPG" tata dostał już po tym nauczkę musiał regulować gaźnik i inne pierdoły od instalacji gazu

najlepiej Pojedz na Serwis LPG na pewno pomogą Panu

diodalodz - 25 Sty 2010, 22:18

a jaki masz gaz ? sekwencję ? Może jakiś pacan ustawił zbyt małe czasy wtrysku .
kubaotcz - 25 Sty 2010, 23:03

Tak, sekwencja REG omvl. Jutro jade do regulacji to sie okaże, ale "kiedyś" było dobrze, wiec to też raczej nie to.. ostatnio miała cięzkie dni to i gaz mógł oberwać. Wymienie filtr, przeprowadze regulacje i dam znać co to dało:)
jareczek1980 - 29 Sty 2010, 21:08

tak na marginesie, z tego co wyczytalem to sprawdzenie sondy lambdy polegalo tylko na jej odpieciu????
diodalodz - 30 Sty 2010, 03:33

jeszcze mi się coś przypomniało , miałem kiedyś taki sam przypadek i po długich poszukiwaniach odnalazłem problem w cewce zapłonowej . Jeśli masz jakiegoś fordzika z podobnego rocznika to weź podmień .
kubaotcz - 30 Sty 2010, 11:21

Sonda była i odpinana i sprawdzana na komputerze, działa poprawnie. A problem z cewką, fakt, wystepował. Samochód pracował na 3 garkach, ale cewka zostałą wymieniona na nową. Wydaje sie że na benzynie po regulacji zaworów jest ok. Pozostaje gaz. Padnięty jest jeden wtrysk, najpierw czeka mnie czyszczenie, jesli to nic nie da to wymiana listwy. Wiec wygląda na to że nałożyły się na siebie dwa problemy.. lub jeden pociagnął za sobą drugi-za małe luzy-szarpanie na benzynie tak jak mówiłem delikatniejsze, oraz umierający jeden z wtrysków gazu-mocniejsze szarpanie na gazie.
diodalodz - 30 Sty 2010, 13:13

jak założyłem nową cewkę ESP to też nie było ok dopiero używany org postawił auto na nogi .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group