Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK6] 1.4 TDCi - wymiana dwumasy na jednomasa

kirloy - 30 Gru 2009, 14:51
Temat postu: [MK6] 1.4 TDCi - wymiana dwumasy na jednomasa
Padla mi dwumasa w moim 1.4 tdci.
Zdecydowalem sie na wymiane na jednomasowe kolo zamachowe od Valeo.
Niestety po wymianie silnik na wolnych obrotach generuje wiibracje ktore przenosza sie na nadwozie.
Generalnie to rzuca calym autem.
Jesli zwiekszy sie obroty do ok 1400 wibracje zanikaja.

Czy ktos robil podobna podmiane dla takiego silnika?
Jakie byly efekty?
Ja slyszalem tylko o podmianach dla wiekszych silnikow - tam ponoc nie bylo zadnych problemow.

bidżej - 30 Gru 2009, 14:57

koło dwumasowe stosuje się właśnie do wytłumienia drgań powstających w układzie tłoki-korbowody-wał, które we współczesnych dieslach są nieuniknione m.in. przy biegu jałowym. ta podmiana nie była najlepszym pomysłem :|
kirloy - 30 Gru 2009, 15:03

Dzieki za odpowiedz, wiem mniej wiecej do czego sie stosuje kolo dwumasowe.
Valeo wypuscilo jednomasowy zamiennik d tego silnika liczylem wiec ze sprawdzili czy to bedzie razem dzialac.
Inna rzecz ze mechanicy robia takie podmiany ie w focusach 1.8tdci.
Nawet w fabrycznym servisie forda twierdzili ze taka podmiane dla 1.4 zrobili. Fakt pojawily sie drgania, ale akceptowalne.
W moim przypadku jednak tym autem faktycznie mocno trzesie.

pablon - 30 Gru 2009, 17:29

Takie wibracje moga ci zrobic niezle spustoszenie w silniku, lub skrzyni.
Parzych - 30 Gru 2009, 22:17

I w zawieszeniu itd itp...
anjko - 30 Gru 2009, 23:12

Zdarzyło mi się montować dwa razy taki zestaw Valeo tylko że w 1.6 (peugeocie 307) w focusie II są te same silniki zresztą w fiestach też je montowali. W obu przypadkach było wszystko ok klienci do tej pory nie wrócili, a było to już dość dawno.

Może faktycznie trafił ci się jakiś bubel. Za nim to zdemontujesz podjedź do sklepu w którym to kupowałeś pokaż co się dzieje i spróbuj to reklamować.
Niech ci mechanik który to robił podpisze że wszystko było zamontowane zgodnie ze sztuką i tyle.
Tak jeździć nie radzę żeby ci panewek głównych na wale nie wybiło.

Przed wymontowaniem radzę jeszcze sprawdzić koło pasowe na wale (lubi się rozlecieć) i kółko na alternatorze (tzw wolnobierzkę) czy nie jest zatarta.
Miałem przypadek że po wymianie koła dwumasowego na nowe oryginalne trzęsło silnikiem i dziwnie coś hałasowało. Okazało się że koło pasowe na wale było wywalone a dokładnie tłumik drgań skrętnych. I do póki dwumas był wywalony to drgania się jakoś znosiły a po wymianie na nowe koło zaczęło napierd....ć.

kirloy - 31 Gru 2009, 10:42

@anjko
Piszesz:
Miałem przypadek że po wymianie koła dwumasowego na nowe oryginalne trzęsło silnikiem i dziwnie coś hałasowało. Okazało się że koło pasowe na wale było wywalone a dokładnie tłumik drgań skrętnych.

Myslalem ze tlumnik drgan skretnych to wlasnie kolo dwumasowe. Jest jeszcze jeden taki tlumnik w silniku?

anjko - 31 Gru 2009, 14:24

Budowa koła pasowego jest taka że są dwa elementy. Czyli ta część która do wału przykręcamy i druga po którym idzie pasek (taśma). I te dwa elementy masz połączone zwulkanizowane gumą. I to jest właśnie też swojego rodzaju tłumik drgań. Lubi się to koło w tych silnikach rozlecieć. Tak samo w 1.6 jak i w 1.4.
Nie mówię że to musi być to ale może. Dlatego warto to sprawdzić no i jeszcze koniecznie kółko na alternatorze jak wspominałem wyżej. Kółko na altku powinno w jedną stronę przepuszczać tak jak wolnobierzka w rowerze. Jeśli będzie zablokowane w obie strony to znaczy że jest do wymiany.

diodalodz - 31 Gru 2009, 21:01

anjko napisał/a:
w tych silnikach rozlecieć. Tak samo w 1.6 jak i w 1.4.

Dokładnie . Pierwsze objawy to parkinson na pasku wielorowkowym , i nerwowe drgania napinacza . jedno mądre ASO wymieniło z tego powodu alternator i chcieli jeszcze pompę klimy ale klient im zwiał do mnie :) przerażony kolejnymi kosztami . Ale salon Gonery w łodzi nie tak mnie już dziwił w życiu .

Arkadius - 1 Sty 2010, 12:42

Sprzedawałem już takie zestawy Valeo głównie do TDI i wszystko sprawowało się BDB. Tak jak koledzy wcześniej sprawdzić sprzęgiełko alternatora i koło pasowe wału :)
Sfiesta - 13 Lut 2013, 16:47

Muszę się podpiąć, bo dużo czytałem wcześniej i wahałem się, czy braciakowi polecić dwumasę czy sztywne, wybór padł w końcu na dwumasę. Pytanie: po co komu jakiekolwiek skutki uboczne? Skoro można jeździć na Oryginale?
Koło dwumasowe - charakterystyka

misiak - 13 Lut 2013, 18:17

problem polega na tym że jak ktoś nerwowo jeździ to koło dwumasowe nie pożyje zbyt długo. Osobiście nie chciałbym żeby mi robiło zagęszczarkę drogową z silnika przy przyspieszaniu... Mam fabrycznie zwykłe koło zamachowe i jest dobrze. Tłumiki drgań skrętnych są na tarczy sprzęgła i nie ma problemów.
Jak już wiadomo ford w fiestach mk6 poliftowych zrezygnował z montażu kół dwumasowych. Jak widać coś jednak było nie tak skoro przestali je montować.

jmac - 18 Lis 2013, 11:02

Witam,
Pozwole sobie odkopac. Czy ktos zdecydowal sie na taka zmiane? Sam biore pod uwage zeby zaoszczedzic na wymianie ale wolalbym aby nie trzeslo buda jak autorowi pierwszego posta :)

Pozdrawiam

ElGrey - 18 Lis 2013, 15:34

Ja mam od początku zwykle koło i nic nie trzęsie, wiec po co dawać durną dwumase, skoro jest zbędna :ok:
Co więcej zaprzeczę wpisowi wyżej, bo właśnie nowoczesne ropole charakteryzują się dużą kultura pracy i nie generują takich drgań jak silniki stare. :yes:

vegetagt - 18 Lis 2013, 18:58

ElGrey napisał/a:
Ja mam od początku zwykle koło i nic nie trzęsie, wiec po co dawać durną dwumase, skoro jest zbędna :ok:


właśnie, to jest ciekawe. Może poduszki silnika mniej obrywają z dwumasą? No ale osobiście wolałbym wymieniać poduchy niz dwumas...

Marcinowaty - 18 Lis 2013, 19:44

Też słyszałem o tych kołach pasowych z izolacją. Może tu faktycnie warto sprawdzić.
bidżej - 18 Lis 2013, 23:01

ElGrey napisał/a:
Ja mam od początku zwykle koło i nic nie trzęsie, wiec po co dawać durną dwumase, skoro jest zbędna :ok:
Co więcej zaprzeczę wpisowi wyżej, bo właśnie nowoczesne ropole charakteryzują się dużą kultura pracy i nie generują takich drgań jak silniki stare. :yes:


chodzi o drgania trochę wyższych częstotliwości, które biorą się z pracy na ubogiej mieszance. dwumasa powoduje wytłumienie tych drgań i zapobiega ich przenoszeniu na elementy układu napędowego, które i tak dostają po tyłku ze względu na spory moment obrotowy.

ElGrey - 19 Lis 2013, 22:23

Tu są trochę lepiej wzmocnione elementy niż np w ST gdzie często lecą skrzynie, a moja potrafi dostać często w tyłek w górach, no i na autostradzie ostatnio po raz pierwszy przekroczyła magiczne 200 km/h :ok:
smok.wawa - 26 Lis 2013, 23:19

Witam. Może mi ktoś powiedzieć czy w mojej fieście występuje dwumas? rocznik 2004 silnik 1,4 tdci 68 koni.
kmy - 27 Lis 2013, 07:22

W żadnym silniku 1,4TDCi nie występuje koło zamachowe dwu masowe.

Ludzie mylą koło zamachowe z kołem pasowym. W innych silnikach występuje koło tzw. dwumasowe, ale to chodzi o koło zamachowe pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Koło to ma wieniec zębaty, który zazębia się z rozrusznikiem na czas rozruchu silnika.

Koło pasowe wału napędza poprzez pasek wieloklinowy osprzęt silnika jak alternator, sprężarka klimy itp...

W 1,4 TDCi to koło pasowe występuje w wersji z tłumikiem drgań i bez. Powinno być z tłumikiem drgań. Są to dwa elementy metalowe połączone gumą. W wersji bez tłumika jest to jeden element metalowy.

Usterka koła z tłumikiem polega na odspojeniu gumy od metalu i powoduje stuki, drgania silnika itp...

jmac - 27 Lis 2013, 09:18

Dwumasa jak najbardziej wystepuje niestety...Po samym roczniku i silniku chyba ciezko powiedziec czy jest dwumasa czy ni e:)
smok.wawa - 27 Lis 2013, 13:05

Więc ostatnie dwie odpowiedzi to że nie występuje w żadnym 1,4 tdci lub jak najbardziej występuje. I nadal nie wiem nic :ups: czy jak podam numery VIN to na forum mi ktoś sprawdzi? czy muszę się zwrócić do serwisu? :| pozdrawiam
Parzych - 27 Lis 2013, 13:08

smok.wawa napisał/a:
czy jak podam numery VIN to na forum mi ktoś sprawdzi?
Od tego powinieneś zacząć... :yes: Bo Microcat pokazuje że oba rodzaje występowały...
smok.wawa - 27 Lis 2013, 20:17

Pomoże ktoś? Bardzo bym prosił. Jeśli ma ktoś możliwość będę bardzo wdzięczny :) mój vin:
WF0DXXGAJD4C32943

Parzych - 27 Lis 2013, 21:35

W/g Microcata masz jednomasowe koło zamachowe:


smok.wawa - 27 Lis 2013, 22:03

Dziekuję bardzo jeśli tak to się cieszę,że jeden problem mniej :jupi: Dziękuję.
kmy - 28 Lis 2013, 09:02

jmac napisał/a:
Dwumasa jak najbardziej wystepuje


Tak, ale to dotyczy bardzo niewielu silników, które nie trafiały do seryjnie produkowanych aut.

W praktyce nie występuje.

jmac - 28 Lis 2013, 09:30

Czy moglbym prosic o sprawdzenie rowniez? WF0DXXGAJD3E08265
Z gory dziekuje

Parzych - 28 Lis 2013, 09:50

jmac napisał/a:
WF0DXXGAJD3E08265
Też jednomas... :ok:


jmac - 28 Lis 2013, 11:57

Parzych napisał/a:
jmac napisał/a:
WF0DXXGAJD3E08265
Też jednomas... :ok:

[url=http://img845.images...exx.jpg]Obrazek[/URL]


Wielkie dzieki, kamien z serca hehe

smok.wawa - 29 Lis 2013, 21:12

Witam. A gdyby tak zamiast koła jednomasowego włożyć koło dwumasowe zostawiając przy tym tarczę z tymi sprężynkami (tłumikami drgań) zastanawiał się ktoś jaki to by dało efekt? :-) pewnie by się jechało jak elektrycznym po torach :ok: ciekawe czy w ogóle byłaby taka możliwość?
mocarny77 - 5 Gru 2013, 21:56

Gdyby ktoś z Was mógłby sprawdzić również i mi... Będę bardzo wdzięczny :) Nr VIN : WF0DXXGAJD5M64409
Parzych - 5 Gru 2013, 23:45

mocarny77, też masz jednomasowe... :yes:


mocarny77 - 6 Gru 2013, 23:38

Parzych napisał/a:
mocarny77, też masz jednomasowe... :yes:

[url=http://img24.imagesh...e7f.jpg]Obrazek[/URL]


Parzych, ta informacja to dla mnie najlepszy prezent na Mikołaja :jupi: Dzięki :)

toffic - 5 Mar 2014, 23:57

Można się podłączyć do tematu bo nie moge nigdzie znaleźć jednomasa czy nie... nr VIN WF0HXXGAJH3E80186 bym był wdzięczny.
vegetagt - 6 Mar 2014, 00:03

toffic, raczej jednomas :)
jmac - 17 Mar 2014, 10:14

Witam,
Czy moglby mi ktos podac numery czesci potrzebnych przy wymianie sprzegla do mojego modleu? VIN to WF0DXXGAJD3E08265.

Z gory dziekuje

mkapi - 10 Mar 2015, 23:29

Witam
Każda fiesta 1,4tdci do 2004 roku ma dwumas

Radzio1991 - 11 Mar 2015, 19:40

Witam, czy któs mółby mi też sprawdzićc po nr VIN czy mam dwumase czy jednomase? Oto mój VIN WF0DXXGAJD5J85202, z góry dziękuję :)
Parzych - 11 Mar 2015, 23:21

TSRules napisał/a:
temat w złym dziale z nieodpowiednimi pytaniami ...
Japierdziu, i nikt wcześniej (łącznie ze mną) nie zauważył... :ups: Już przenoszę...
Parzych - 11 Mar 2015, 23:45

mkapi, niestety dwumas... :bezradny:

Radzio1991, jednomas... :ok:

tup.tup - 12 Mar 2015, 22:05

WF0DXXGAJD4L46495
Czy mógłbym prosić również o sprawdzenie ?

vegetagt - 13 Mar 2015, 15:33

tup.tup, jednomas :jupi:


Tak na marginesie, to ciekawe czy są jakieś odczuwalne różnice w pracy auta po zmianie na jednomasowe koło zamachowe.

Jaszczur - 13 Mar 2015, 15:49

vegetagt, tylko większe wibracje.

A wszelakie opowieści o tym, że jakoby po zmianie dwumasu na jednomas padają wały/skrzynie/podpory/korby/cokolwiek naprawdę warto włożyć między bajki.

maz123456 - 20 Mar 2015, 23:29

Cześć, oto mój VIN: WF0DXXGAJD3L27046
Jeżeli ktoś by miał chwile sprawdzić co tam w tej skrzyni mi zamontowali :D

vegetagt - 20 Mar 2015, 23:32

maz123456,

;)

Darsko - 27 Lip 2018, 21:55

Witam
Jestem nabywca fiesty od niedawna i nurtuje mnie pytanie czy moj samochod posiada kolo dwumasowe nr. Vin WFOHXXGAJH4A61085

Z gory dziekuje :)

Puff - 27 Lip 2018, 22:23

Darsko napisał/a:
Witam
Jestem nabywca fiesty od niedawna i nurtuje mnie pytanie czy moj samochod posiada kolo dwumasowe nr. Vin WFOHXXGAJH4A61085

Z gory dziekuje :)


Wg katalogu masz koło jednomasowe.

Darsko - 28 Lip 2018, 16:12

Wielkie dzieki Puff
archi4lo - 8 Sie 2018, 20:49

Witam, mogę poprosić o sprawdzenie co siedzi w moim aucie? WF0HXXGAJH2T41548
wg mechanika dwumasa

Puff - 8 Sie 2018, 23:05

archi4lo napisał/a:
wg mechanika dwumasa

Mechanik dobrze gada.

Jacek__z - 11 Paź 2018, 16:18

Witam .
Powie ktoś jakie koło jest u mnie ? WXOHXXGAJH6J28944
Będę wdzięczny

Puff - 11 Paź 2018, 17:16

Jacek__z napisał/a:
WXOHXXGAJH6J28944

Z tym VIN-em jest coś nie tak. (poza zero zamiast "o" na początku). Upewnij się, że jest dobry, bo go Mcat nie odnajduje.

Jacek__z - 11 Paź 2018, 17:44

Sorki moja pomyłka powinno być WF0HXXGAJH6J28944
Puff - 11 Paź 2018, 17:46

Jacek__z napisał/a:
Sorki moja pomyłka powinno być WF0HXXGAJH6J28944

Jednomasa

Jacek__z - 11 Paź 2018, 18:03

Dzięki wielkie kolego
piokow14 - 27 Gru 2018, 21:15

Koledzy, sprawdzi ktoś jeszcze u mnie?
WF0HXXGAJH4B77052

Dzięki :-P

Puff - 27 Gru 2018, 22:50

piokow14 napisał/a:
Koledzy, sprawdzi ktoś jeszcze u mnie?
WF0HXXGAJH4B77052

Jednomas

kodzior - 17 Mar 2019, 19:39
Temat postu: Dwumas
Witam wszystkich!

Trochę odkopuję temat, ale chciałbym wiedzieć czy jak tak trzęsie u mnie to też jest dwumas ;-| ?

Jeśli ktoś mogłby sprawdzić mój VIN:
WF0HXXWPJH7M82073

Apropo DPF-ow do modelu 2008 tez montowali?

Z góry ślicznie dziękuję za pomoc

Puff - 17 Mar 2019, 22:54

kodzior napisał/a:
Jeśli ktoś mogłby sprawdzić mój VIN:
WF0HXXWPJH7M82073

Jednomas. Tylko kat + końcowy.

adamw1988 - 29 Lip 2019, 20:53

Cześć, mam prośbę czy mnie też mógłby ktoś sprawdzić jakie mam sprzęgło nr vin: WF0HXXGAJH4S38775. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Puff - 29 Lip 2019, 21:57

Cytat:
WF0HXXGAJH4S38775

Jednomas

acinekenzo - 30 Lip 2019, 11:29

siemaneczko, mam sliskie sprzegielko i no i wlasnie jedna masa czy dwumas Panowie?

vin WF0HXXGAJH2M21137

zgory dzieki

Art876 - 21 Sie 2019, 21:29

Dzień dobry,

Czy mogę też prosić o weryfikację ,czy mam koło dwumasowe ,czy też nie ? I przy okazji z ciekawości jak u mnie jest w raporcie z łańcuchem rozrządu ,bo według mechanika miałem pasek rozrządu.

VIN: WF0UXXGAJU6T74387

Puff - 21 Sie 2019, 21:52

acinekenzo napisał/a:
vin WF0HXXGAJH2M21137

Dwumasa

Art876 napisał/a:
VIN: WF0UXXGAJU6T74387

Jednomas. Wg katalogu jest tu pasek.

Art876 - 22 Sie 2019, 18:38

Dziękuję za szybką odpowiedź.
kermitos - 3 Mar 2020, 19:47

Proszę o sprawdzenie: WF0HXXGAJH7J18906
puzak88 - 3 Mar 2020, 21:06

Jeśli można to ja też proszę o sprawdzenie czy jest dwumasa: WF0RXXGAKRDE56946. Dziękuję :)
Puff - 4 Mar 2020, 10:14

kermitos napisał/a:
Proszę o sprawdzenie: WF0HXXGAJH7J18906

Jednomas

puzak88 napisał/a:
WF0RXXGAKRDE56946

Tu też

puzak88 - 4 Mar 2020, 10:40

Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź! ;)
chromeks - 22 Sty 2021, 15:06

@Puff mógłbyś mi sprawdzić po nr vin jakie mam sprzęgło, czy to dwumas czy jednomas? Mój nr VIN: WF0JXXGAJJBC11160
Puff - 22 Sty 2021, 17:44

chromeks napisał/a:
@Puff mógłbyś mi sprawdzić po nr vin jakie mam sprzęgło, czy to dwumas czy jednomas? Mój nr VIN: WF0JXXGAJJBC11160


Wg katalogu jednomasa :)

prandek - 19 Lut 2021, 23:19

Będę wdzięczny o info jakie mam, bo niestety czeka mnie wymiana. Zaczęło się ślizgać.

VIN: WF0HXXGAJH5B67150

Dziękuję

Puff - 20 Lut 2021, 13:14

prandek napisał/a:
Będę wdzięczny o info jakie mam, bo niestety czeka mnie wymiana. Zaczęło się ślizgać.

VIN: WF0HXXGAJH5B67150

Dziękuję


Dwumasa

prandek - 22 Lut 2021, 20:52

No to mnie nie pocieszyłeś :)

Pytanie w jakim stanie jest dwumasa, ile ona w tym silniku wytrzymuje.
I pytanie czy zamiana na jednomase nie byloby lepszym (tanszym) rozwiazanie.

Czy wymienial ktos tylko samo sprzeglo (sprzeglo, docisk i wysprzeglik) w tym modelu
bez wymiany dwumasy?

Puff - 22 Lut 2021, 21:06

Nie możesz zastosować sprzęgła z jednego zestawu do zamachu z drugiego zestawu. Nie są kompatybilne. Z dociskiem będzie podobnie. Jak wymieniasz, to całość. Z całości to może wysprzęglik pasować, ale to niewiele zmienia.
prandek - 8 Mar 2021, 21:46

Puff napisał/a:
prandek napisał/a:
Będę wdzięczny o info jakie mam, bo niestety czeka mnie wymiana. Zaczęło się ślizgać.

VIN: WF0HXXGAJH5B67150

Dziękuję


Dwumasa


Mechanik rozebrał i okazało się, że mam jednomas (zdziwko :)
Od nowości oryginał, czyli katalogi swoje a w samochodzie drugie :)

Czyli sprzegło wytrzymało 280tyś :D - szacunek


Jaki polecacie na podmiane?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group