Forum FiestaKlubPolska -

Car Audio i CB - [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja

CrazYBzz - 19 Lis 2009, 15:06
Temat postu: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Witam
O to moja fiesta po zakupie, który uważam za bardzo udany poraziły mnie bardzo kiepskie fabryczne głośniki oczywiście tylko w drzwiach nie mam mowy o fabrycznych tweeterach czy średnio tonowych.. no ale pomińmy bo to wkrótce.
Zabrałem sie za wygłuszanie drzwi samochodu przed zamontowaniem dobrego audio
Nie uważam sie za specjalistę i sam obawiałem sie zabrać za demontaż boczków ale okazało sie że nie jest to takie trudne. Na necie nie znalazłem żadnego info odnośnie mk6 wiec pomyślałem że może sie komuś przyda.
Potrzebę przyrządy:
Śrubokręty krzyżakowe, płaskie
Zestaw imbusów t25,t26
Benzyna, rozpuszczalnik
Taśma dekarska dwie rolki najlepiej 15cmx10m
Anti Gravel w spray
Dużo czasu i cierpliwości :D




Zaczynamy od zdjęcia plastiku przy lusterku najpierw odkręcamy gumowy element którym regulujemy lusterko boczne (patrz foto) następnie zdecydowanym ruchem ciągniemy za cały element wszystko jest na zatrzaski wiec przy niektórych elementarz będzie to nas kosztować dużo cierpliwości.(Na zdjęciu zaznaczyłem 4 zatrzaski trzymające element)



Następnie demontujemy element opuszczający szybę miedzy boczkiem a ta korbka musimy znaleźć sprężynkę która trzeba wypchnąć. Nie jest to łatwe, cierpliwości :)
cały element pokazany na foto.

Następnie przy klamce (patrz foto)zdejmujemy zaślepkę i wykręcamy śrubkę.
Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce od spodu gdzie znajdują sie dwie śrubki które należy wykręcić aby moc zdjąć boczek.
Wszystko na tym etapie powinno wyglądać tak;

A teraz czas sie trochę podenerwować :) zabieramy sie za zdjęcie części boczka przy rączce od drzwi na zdjęciu pokazałem jak cały element wygląda, trzymają go wyjątkowo mocne zatrzaski trzeba dużo siły aby je zdjąć jednak jak przesadzimy łatwo cos wyłamać sam przyznam się że kilka zaczepów urwałem jednak nie ma się co tym przejmować ponieważ jeden zatrzask w przypadku 6 na cały element nie wpłynie na to że element będzie później nam sie ruszał odchodził klekotał itp. wiec bez obaw :D
wracając zaczynamy podważać ten element od doły na zdjęciu zaznaczyłem strzałkami. Cały element po zdemontowaniu powinien wyglądać tak:

Teraz należy imbusem t26 jeżeli sie nie mylę odkręcić dwie śruby

No i ostatecznie bierzemy sie za ściągniecie boczka tu UWAGA zaczynamy np. w przypadku prawych drzwi całkiem z dołu od prawej strony i ciągniemy do siebie
Ja zwykle zatrzaski gdy poczujemy ze wszystkie odeszły z prawej strony zabieramy się za lewa stronę nie ciągniemy do siebie bo je urwiemy. Wiec przesuwamy boczek w lewa stronę tak aby zjechał nam z zaczepów i gdy dół już po całości odszedł podnosimy boczek do góry NIE CIAGNIEMY! do siebie u góry nie ma zatrzasków! Teraz uwaga drzwi trzyma nam linka od klamki która również jest na zatrzask który wymacamy od dołu najlepiej użyć śrubokręta płaskiego aby bo wyczepić. Wszystko powinno wyglądać tak nie jest to zdjęcie z mojego samochodu zapożyczyłem z Internetu mam nadzieje że nikt sie nie pogniewa :)
głośniki też nie są org. bo te fabryczne posiadają całe 40wat i papierowe elementy stad ta niesamowita moc i jakość zmuszająca do wymiany. =D

Aby wygłuszyć blachę za głośnikiem należałoby ściągnąć cały plastik mi sie to nie udało czemu ??
Ponieważ poza 13 śruba widocznymi na zdjęciu należy odkręcić trzy śruby które zaznaczyłem na zdjęciu poniżej w moim przypadku śruby były zapieczone i nie do odkręcenia. Jednak sobie poradziłem odkręciłem głośnik i z tej dziury udało mi sie wyłożyć 3/4 powierzchni blachy taśma dekarska.

Na parę drzwi zużyłem dwie rolki taśmy 15cmx10m oraz 10cmx10m kupiłem również w sprayu Anti grawel ma on właściwości wygłuszające i zostawia czarna gumowa powlokę która powinna spełnić swoje zadanie.! polecam.!
Po odklejeniu wszystkiego taśma spryskałem kilkakrotnie całość tym sprayem tak aby uzyskać warstwę około 2mm niżej zdjęcia



Na zdjęciu widać że taśma dekarska nie jest przyklejona na całej powierzchni plastiku ale później to poprawiłem jedynie zadałem sobie trud i zostawiłem otworzy na śruby i odpływ wody. Powiem tak różnica jest już wyczuwalna na fabrycznych głośnikach w poniedziałek montuje PowerBass S-6C ;D wiec postaram sie zdać jeszcze z tego relacje. Przeczytałem sporo opinii odnośnie jakości dźwięku, mocy i jakości materiałów z których są zrobione PowerBass-y i dlatego właśnie zdecydował się na nie wiec w poniedziałek jadę do znajomego na montaż bo u siebie nie mam gdzie a po ostatnim wygłuszaniu na dworze chorubsko... Jak juz będę miał całość postaram się zdać relacje foto :)

pawel182 - 23 Lis 2009, 00:00

te 3 śruby, których nie udało Ci sie odkręcić trzymają zamek. musiałbys jeszcze odkręcić klamke wtedy wszystko schodzi gładko :) Ale da sie też zdjąć ten plastik bez odkręcania zamka - wystarczyło cały ten plastik delikatnie "wyszarpnąć" ruchem do przodu ponieważ trzyma sie on z plastikowymi elementami zamka i klamki na wsumki.
W każdym razie po zdjeciu tego plastiku dostęp do wygłuszania jest wprost rewelacyjny :)
zarówno z przodu:

jak i z tyłu:

mikolaj_r - 23 Lis 2009, 00:30

Pozwolę sobie dodać kilka uwag:
- Jeżeli używasz maty dekarskiej to w okolicach głośnika spokojnie możesz uzyć podwójnej warstwy.
- Przed wygłuszeniem smarujemy wszystkie zamki, cięgna itp. żeby już do tego nie wracać i nie musieć zdzierać wygłuszenia.
- Przy składaniu drzwi zwróćmy uwagę na wszelkie luźne elementy:przewody, spinki, cięgna - je również trzeba zabezpieczyć przed wydawaniem niepotrzebnych dźwieków - gąbka, filc + trochę maty. Sprawdza się też klej na ciepło :)
- Jeżeli mamy duże dziury do zaklejenia wspomagamy się metalowymi wspornikami.
- Miedzy głośnik a blache/dystans z mdf też wkładamy kawałki maty żeby uszczelnić połączenie, w niewielki sposób wpływamy w ten sposób na poprawe dźwięku(redukcja świstów powietrza).
- Nad głośnikiem warto zrobić z maty coś w rodzaju daszka - chroniącego go przed zalewaniem wodą.

A co do powerbassów to wszystko się zgadza poza jakością materiałów i ich wykonania :D
To hamerykański produkt w końcu :D

CrazYBzz - 23 Lis 2009, 15:11

No i tak jak zapowiadałem foto z montażu PB
Niestety nie udało sie na czas dostać MDF wiec zmuszony byłem na dystanse plastikowe.
Oczywiście po zamontowaniu okazało się że trzeba będzie trochę porzeźbić w plastiku aby weszły power basy zaznaczyłem na foto.


Nastepnie po zamocowaniu nisko tonowych wyglądało to tak

zwrotnice pięknie pasują w jedno miejsce bez konieczności ciecia plastiku tak jak poniżej

Następnie był problem z miejscem na tweetery początkowo myślałem o słupkach przednich ale za dużo pracy wiec zostały zamocowane w plastikach koło lusterek prawie można dać sie nabrać że są one fabrycznie montowane :D
Przesyłam foto.


Moje pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. PB grają bardzo ładnie po wygrzaniu maja grać jeszcze lepiej. Testowanie w toku:)
podliczając koszty;
wygłuszenie 150zł
Power basy 300zł
paliwo 50zł
A wiec 500zł jak robimy to wszystko samemu. Myślę że min. 200zł trzeba do tej kwoty dołożyć jeżeli zlecimy to komuś.

pawel182 - 23 Lis 2009, 15:40

mikolaj_r napisał/a:
Pozwolę sobie dodać kilka uwag:
- Jeżeli używasz maty dekarskiej to w okolicach głośnika spokojnie możesz uzyć podwójnej warstwy.
- Przed wygłuszeniem smarujemy wszystkie zamki, cięgna itp. żeby już do tego nie wracać i nie musieć zdzierać wygłuszenia.
- Przy składaniu drzwi zwróćmy uwagę na wszelkie luźne elementy:przewody, spinki, cięgna - je również trzeba zabezpieczyć przed wydawaniem niepotrzebnych dźwieków - gąbka, filc + trochę maty. Sprawdza się też klej na ciepło :)
- Jeżeli mamy duże dziury do zaklejenia wspomagamy się metalowymi wspornikami.
- Miedzy głośnik a blache/dystans z mdf też wkładamy kawałki maty żeby uszczelnić połączenie, w niewielki sposób wpływamy w ten sposób na poprawe dźwięku(redukcja świstów powietrza).
- Nad głośnikiem warto zrobić z maty coś w rodzaju daszka - chroniącego go przed zalewaniem wodą.

A co do powerbassów to wszystko się zgadza poza jakością materiałów i ich wykonania :D
To hamerykański produkt w końcu :D


Dodam jeszcze jedna rzecz, o której warto pamiętać mianowicie o zabezpiezeniu antykorozyjnym drzwi od wewnątrz :)

CrazYBzz - 23 Lis 2009, 15:44

spray o którym pisałem Anti Gravel poza tym że posiada właściwości wygłuszające działa właśnie antykorozyjnie i konserwuje wiec warto przy takim demontażu spryskać całość.
M@peT - 23 Lis 2009, 21:38

nice
Cobrak - 26 Kwi 2010, 11:14

Witam!:)
Miałbym prośbę,czy mógłby ktoś wytłumaczyć mi łopatologicznie jak zdjąć ten plastik przy elektrycznych szybach?Próbowałem lecz nie mogłem odpiąć go u dołu więc też nie mogłem wyjąć szyby i czy trzeba wyjmować szybę?Chodzi o przednie drzwi.

Parzych - 1 Lis 2010, 22:25

Cobrak napisał/a:
Miałbym prośbę,czy mógłby ktoś wytłumaczyć mi łopatologicznie jak zdjąć ten plastik przy elektrycznych szybach?Próbowałem lecz nie mogłem odpiąć go u dołu więc też nie mogłem wyjąć szyby i czy trzeba wyjmować szybę?Chodzi o przednie drzwi.
O właśnie, też nie mogę wyciągnąć tego plastiku, bo do niego są przykręcone prowadnice szyby i razem z szybą blokują ten plastik... A walczyłem z godzinę, jak nie więcej... :sad: Fakt, nie odkręciłem klamki, może to być powodem nieudanej próby wyjęcia tego plastiku :?:
pawel182 - 2 Lis 2010, 22:05

Parzych napisał/a:
Cobrak napisał/a:
Miałbym prośbę,czy mógłby ktoś wytłumaczyć mi łopatologicznie jak zdjąć ten plastik przy elektrycznych szybach?Próbowałem lecz nie mogłem odpiąć go u dołu więc też nie mogłem wyjąć szyby i czy trzeba wyjmować szybę?Chodzi o przednie drzwi.
O właśnie, też nie mogę wyciągnąć tego plastiku, bo do niego są przykręcone prowadnice szyby i razem z szybą blokują ten plastik... A walczyłem z godzinę, jak nie więcej... :sad: Fakt, nie odkręciłem klamki, może to być powodem nieudanej próby wyjęcia tego plastiku :?:



Dokładnie - ten duzy plastik jest połączony z klamka i zamkiem na zatrzaski. Musisz odkręcic klamke oraz zamek i wtedy powinieneś wyjąć wszystko.

Parzych - 2 Lis 2010, 22:09

W akcie desperacji podjechałem dziś do ASO, dopytać co i jak... Powiedzieli mi, że muszę jeszcze odczepić szybę od prowadnic... :głowąwmur:
pawel182 - 2 Lis 2010, 23:07

Parzych napisał/a:
W akcie desperacji podjechałem dziś do ASO, dopytać co i jak... Powiedzieli mi, że muszę jeszcze odczepić szybę od prowadnic... :głowąwmur:



Szyba to najmniejszy problem :) Jest ona mocowana do prowadnicy na ścisk który jest skręcany dwoma śrubami (klucz 10)
Musisz najpierw odkleic takie dwie zaślepki a następnie opuścić szybę do tego momentu aż w tych otworach zobaczysz owe śruby.
Zaznaczyłem Ci te zaślepki zielonymi strzałkami.

Parzych - 17 Lis 2010, 17:19

Wszystko już zrobione, tylko u mnie w 3d te zaślepki są w innych miejscach a szyba jest na plastikowe zatrzaski... Zrobiłem nawet FAQ w elektryce...
Cobrak - 17 Sty 2011, 00:04

Ponawiam pytanie zadane w innym temacie.Gra mi tapicerka drzwi a dokładniej ta pierwsza z klamka i przyciskami od szyb.Wewnętrzny plastik mam oklejony dynamatem,wszystkie otwory jakiekolwiek tam mogłem znaleźć są zaślepione.Pytanie brzmi czy nie wiecie czym możnaby obkleić ten 1-wszy plastik tak aby nie rezonował?
decode - 24 Kwi 2015, 19:08

Sorry za odgrzanie kotleta, ale szło by poradnik odnowić? bo zdjęcia by sie przydały a chciałbym to zrobić
slawomirro - 22 Sie 2016, 14:24
Temat postu: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
decode napisał/a:
Sorry za odgrzanie kotleta, ale szło by poradnik odnowić? bo zdjęcia by sie przydały a chciałbym to zrobić

viewtopic.php?f=120&p=780940#p780940


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group