Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Dławienie się silnika...

hugo1111 - 16 Lis 2009, 21:38
Temat postu: [MK3] Dławienie się silnika...
Witam. To mój pierwszy post ;P mam nadzieje, że mi pomożecie ;) ...
Mam taki problem.
Jakieś 2 dni temu byłem u mechanika wymienić tłumik. Po wyjechaniu od niego samochód się dusił, po 5min przestał. Powiedziałem sobie, że to pewno wina tego że samochód zimny był i dopiero się rozgrzał.

Niestety po 2 dniach mam wrażenie że któryś cylinder padł. Świece były niedawno wymieniane. Kable sprawdzane. Na 99% to nie tego wina.

Jak samochód stoi ewidentnie czuć jak nim trzepie, jakby silnik nieregularnie chodził co się z tym wiąże duuuży spadek mocy. do 40km/h rozpędza się w dobre 7sec. Pod górkę ledwo wyciąga. Niekiedy przy odpaleniu na krzywej powierzchni silnik chodzi baaardzo wolno trzeba mu dodać gazu aby nie zgasł.

Nie mam pojęcia co się stało. Jest możliwość, że mechanik coś zwalił wymieniając tłumik i 2 przednie siedzenia? <???> <???>

Szymonnn - 16 Lis 2009, 21:43

Wychodzi na to że masz coś nie tak z obrotami...Który tłumik wymieniałeś?
hugo1111 - 16 Lis 2009, 22:01

Cały tłumik ;) . Zastanawiam się czy to nie wina sondy ale czy przy tym są takie objawy

Jeżeli chodzi o obroty to są ok. Raz poszły mi cylindry i wymieniałem świece a chodzi jak wtedy co brakowało cylindra.

kazio-n - 17 Lis 2009, 08:33

Może bierze za dużo oleju i zarzuca świece. Podaj jaki masz przebieg. Z obiekcji wiem, że przy ok.200 000km Fiesty lubią już coraz więcej wcinać oleju - przez pierścienie.
hugo1111 - 17 Lis 2009, 09:12

ciężko powiedzieć jaki przebieg ;P... fiesta pokazuje około 57tys km. A max to 99 tys ktore jest w stanie wyświetlić... Myślę że przebieg to około 257tys km...
bidżej - 17 Lis 2009, 09:16

hugo1111, wykręć i obejrzyj świece.

kazio-n napisał/a:
Z obiekcji wiem
z czego przepraszam? gy
hugo1111 - 17 Lis 2009, 09:29

świece i kable są ok. Dają iskrę. Kable nawilżone nie przerzucają iskry więc nie są pęknięte.
Szymonnn - 17 Lis 2009, 16:00

hugo1111 napisał/a:
Jeżeli chodzi o obroty to są ok.


Jak obroty ok to sonda jest w porządku, więc mechanik nie zawinił niczym, bo nic innego przy wymianie tłumików oprócz sondy chyba nie mogło nawalić, a jak coś by z tłumikiem było nie tak to pewnie byś słyszał.

kuba87 - 17 Lis 2009, 16:21

moze w ktoryms tłumiku został kawałek folii co były nia owiniete i sie dławi
kazio-n - 17 Lis 2009, 16:23

Możliwe, że trafne paliwo lub zmieszane z wodą?
cypis290 - 17 Lis 2009, 16:34

Sprawdź wtyczkę od sondy. Jak wymieniałeś rurę kolektorową, tłumiki i inne elementy układu wydechowego pewnie było coś spawane i mechanik mógł ją wypinać, a jeżeli to zrobił to wypadałoby po powrotnym podłączeniu zrobić reset kompa.Może to jest przyczyna.
BerciQ - 17 Lis 2009, 20:18

bidżej napisał/a:

kazio-n napisał/a:
Z obiekcji wiem
z czego przepraszam? gy


no nie mów że nie rozumiesz? :P tak to jest jak ktoś chce użyć mondych (błąd zamierzony) słów a nie zna ich znaczeń :P

kuba87 napisał/a:
moze w ktoryms tłumiku został kawałek folii co były nia owiniete i sie dławi

to ja nie chciałbym oddać samochodu do tego mechanika co ci naprawiał auto, skoro zostawiłby folię w tłumiku

cypis290 napisał/a:
wypadałoby po powrotnym podłączeniu zrobić reset kompa.Może to jest przyczyna.

zgadza się, ale nie wiem czy przez brak resetu silnik by się dławił. Na pewno odczułby to na spalaniu (znacznie większe)

hugo1111 napisał/a:
Cały tłumik ;) .


cały tłumik, ale który? Środkowy czy ostatni? Albo o całym układzie wydechowym od kolektora poprzez katalizator a na tłumikach kończąc?

kazio-n napisał/a:
Z obiekcji wiem,

tobie chyba o autopsję chodziło :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group