|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka - [MK3] dodatkowe zegary
olo_2026 - 9 Lis 2009, 21:00 Temat postu: [MK3] dodatkowe zegary Mam zegary firmy" auto gauge" woltomierz, ciśnienie oleju, i temperature oleju ale nie mam schematu podłączenia. Może ktoś ma schemat podłączenia e
JoeMix - 9 Lis 2009, 21:39
Zacisk + do 12V za stacyjka, zacisk - do masy, zacisk IN do czujnika.
DziDzia - 10 Lis 2009, 01:25
A czujniki temperatury oleju i jego ciśnienia masz hmm
Woltomierz jest prosty.. + i - z aku, - na przekaźniku ze stacyjki (co by cały czas nie pokazywał)..
pozdro
olo_2026 - 10 Lis 2009, 15:56
dokładnie chodzi mi czy mase brać z silnika z budy a może z akumulatora
czujniki (-) do silnika , akumulatora czy po prostu do budy nie wiem czy to ma jakieś znaczenie
bidżej - 10 Lis 2009, 16:01
weź sobie z akumulatora - będziesz mieć bezpośredni pomiar napięcia na klemach - a o to chyba w tym chodzi?
JoeMix - 10 Lis 2009, 17:28
To chyba chodzi jednak żeby działało po włączeniu zapłonu, z klem będzie pomiar 24/7
Pawełos666 - 10 Lis 2009, 17:50
tam gdzie zegarek wystarczy, do podwietlenia zegarka, zadnego spadku nie bedzie w tym obwodzie, a i tak ma dzialac po przekreceniu kluczyka
bidżej - 10 Lis 2009, 17:50
JoeMix, tyż prawda, DziDzia chyba dobrze gada
Pawełos666 - 10 Lis 2009, 17:52
staly plus to glupi pomysl, nie ciaga sie dodatkowo stalych plusow po samochodzie, bo to jest glupota, mija sie z celem
DziDzia - 10 Lis 2009, 19:11
bidżej napisał/a: | DziDzia chyba dobrze gada |
Pewnie, że dobrze gada, bo sam to właśnie robię
pozdro
olo_2026 - 10 Lis 2009, 20:11
ok. (+) podpinam do stacyjki, następny kabel idzie do czujnika a drugi wychodzący z czujnika jest masowy chodzi mi oto czy mam go podłączyć do silnika czy do nadwozia. jest to jakaś różnica??? zostaje jeszcze jeden do podłączenia (-) wychodzący z zegara i to samo pytanie nadwozie czy do silnika. oraz podświetlenie ale z tym to nie będzie problemów
Pawełos666 - 10 Lis 2009, 20:17
masowy z czujnika na silnik (dodatkowo dodatkowa masa z aku na silnik, zawsze nie zaszkodzi), zeby nie robic plataniny kabli, minus od woltomierza daj albo na stale do masy budy jesli plusa robisz ze stacyjki,albo
opcja 2 - jesli zamierzasz podpinac woltomierz do stalego plusa gdzies z instalacji pod reka z wnetrza to mozna puscic mase przez przekaznik az do samego akumulatora, a przekaznik wtedy moze byc zasilany po zaplonie (jego cewka), jesli chccesz wyeliminowac ciagniecie stalego plusa z aku a tak bardzo chcesz podpiac sie pod minus aku, ona nie stanowi wtedy zagrozenia
olo_2026 - 10 Lis 2009, 20:45
ok. woltomierz pierwszym sposobem czyli (+) do stacyjki a masa prosto do akumulatora czy będzie on pokazywał rzeczywisty stan ładowania.
Odnośnie zegara ciśnienia i temperatury oleju.
(-) z zegara podpiąć gdziekolwiek
DziDzia - 10 Lis 2009, 21:13
olo_2026 napisał/a: | ok. woltomierz pierwszym sposobem czyli (+) do stacyjki a masa prosto do akumulatora czy będzie on pokazywał rzeczywisty stan ładowania |
Będzie pokazywał napięcie na stacyjce. Najdokładniejszy pomiar będziesz miał jak podłączysz go pod aku - tak jak pisałem.
pozdro
Pawełos666 - 10 Lis 2009, 21:35
olo_2026 napisał/a: | ok. woltomierz pierwszym sposobem czyli (+) do stacyjki a masa prosto do akumulatora czy będzie on pokazywał rzeczywisty stan ładowania. |
trzeba pomierzyc i porownac, czy nie ma spadku na plusie ze stacyjki czy tam innym z wnetrza, musisz znalesc taki ktory z masa da to samo co bezposredni pomiar akumulatora
|
|