|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika - [MK5] pęknięty pasek wieloklinowy
lukas10007 - 20 Sie 2009, 18:35 Temat postu: [MK5] pęknięty pasek wieloklinowy witam. miałem dziś pecha mianowicie kiedy wyjeżdżałem z pracy pękł pasek wieloklinowy, na począdku szedł normalnie ale po jakiś siedmiu kilometrach silnik stracił moc ledwo dojechałem do domu. moje pytanie brzmi: czy mogło się coś stać poza tym,czy w tym modelu jest coś takiego jak tryb awaryjny i mógł się wlączyć? prosze o odpowiedzi z góry dzięki
mechcom - 20 Sie 2009, 18:41
no aku nie miał ładowania a jak jechałes na swiatłach zapewnie itd bajery bo aku mogło sie zrobic słabe 9wrecz napewno) i mogł sie właczyc ten tryb awaryjny jak mowisz
JoeMix - 20 Sie 2009, 18:42
Jak pękł pasek to auto straciło ładowanie i układ chłodzenia (jak się nie mylę) - gratuluje pomysłu jazdy z takim uszkodzeniem (bez paska) :( mogłeś zatrzeć silnik :(
Marcinowaty - 20 Sie 2009, 19:04
JoeMix napisał/a: | Jak pękł pasek to auto straciło ładowanie i układ chłodzenia (jak się nie mylę) - gratuluje pomysłu jazdy z takim uszkodzeniem (bez paska) :( mogłeś zatrzeć silnik :( |
Hola, hola Nie tak szybko, po pierwsze pękł tylko pasek wieloklinowy, a nie rozrządu. Na ogół pompa wody w nowszych samochodach od niego jest napędzana. co najwyżej rozładował się akumulator. A tak swoją drogą to kiedy kolega zaglądał w okolice paska że trzeba było doczekać się jego pęknięcia..?
polansky - 20 Sie 2009, 19:04
JoeMix napisał/a: | i układ chłodzenia (jak się nie mylę) - gratuluje pomysłu jazdy z takim uszkodzeniem (bez paska) :( mogłeś zatrzeć silnik :( |
A to fordowskie diesle w mk4/mk5 nie mają pompy wody i oleju na rozrządzie?
Widzę, że kolega Marcinowaty mnie ubiegł
lukas10007 - 20 Sie 2009, 19:29
A tak swoją drogą to kiedy kolega zaglądał w okolice paska że trzeba było doczekać się jego pęknięcia..? [/quote] pasek był wymieniany w lutym tego roku i jeszcze male sprostowanie: pasek nie pękl do końca po dokładnym obejżeniu zauważyłem że pasek ,,zszedł,, z rolek i jest częściowo pszerwany. jaka może być tego przyczyna?
Marcinowaty - 20 Sie 2009, 19:44
U mnie w mk3 pasek wieloklinowy się naciąga. Może kolega miał po prostu luźny ten pasek? Nie piszczał?
lukas10007 - 20 Sie 2009, 19:53
od jakiegoś czasu dochodzily jakieś dzwięki ale nie wiedziałem z czego dochodzą, teraz już wiem bo teraz przestało
JoeMix - 21 Sie 2009, 10:46
polansky napisał/a: | JoeMix napisał/a: | i układ chłodzenia (jak się nie mylę) - gratuluje pomysłu jazdy z takim uszkodzeniem (bez paska) :( mogłeś zatrzeć silnik :( | A to fordowskie diesle w mk4/mk5 nie mają pompy wody i oleju na rozrządzie? | No tak mi coś po głowie chodziło, ale pewny nie byłem, dlatego się zabezpieczyłem nawiasem Sorka za lekkie wprowadzenie w błąd.
smyr - 21 Sie 2009, 11:23
Taki mały OT:
Niektóre fordowskie silniki benzynowe w mk6 (np. 1.25 ale nie wszystkie) nie mają pompy wody na rozrządzie, więc i pewnie niektóre stare mk4/mk5 nie miały, ale pewności nie mam.
Marcinowaty - 21 Sie 2009, 18:21
Po prostu co jakiś czas trzeba naciągnąć pasek, u mnie są dwa, żeby było śmieszniej to jeden klinowy a drugi wieloklinowy
lukas10007 - 22 Sie 2009, 10:25
AUTKO NAPRAWIONE puścila rolka pośrednia.a odnośnie naciągania paska to jest ,,samonapinacz,,
|
|