Forum FiestaKlubPolska -

Tuning stylistyczny - FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię

trzeci - 12 Lip 2009, 17:29
Temat postu: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
W tym temacie można zapoznać się z możliwościami przerobienia oryginalnego dachu w Calypso na szklany.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------


I. Przeróbka by anjko

Najpierw przygotowania powierzchni pod płaską szybę niestety trzeba zeszlifować na prosto krawędzie na których leży szyba i to dość mocno żeby narożniki nie wystawały ponad.





Tutaj jeszcze wycięta szyba i szablon. Szyba juz przyciemniona najciemniejszą czarna folią 47 %.


No i pierwsze przymiarki:






A tak to wygląda od środka:



Nie dość że szyba jest płaska to jeszcze odbicia w niej powodują że wydaje sie ona wklęsła. Ale to jak patrzy się pod pewnym kątem.
Generalnie to dzisiaj w ogóle było ciężko robić zdjęcia ze względu na słońce które wściekle świeciło i juz wszystko w tej szybie się odbijało hehe


Jeśli idzie o pierwsze wrażenia to cóż, nie bardzo jestem zadowolony.
Zdecydowanie lepiej wyglądałoby gdyby szyba była wypukła no i wtedy odpada robota ze szlifowaniem. Co wcale nie jest takie proste jak by sie mogło wydawać.
Zaś napewno jest to najtańsza opcja i lepiej coś takiego niż cieknąca szmata.
Na pocieszenie zostaje fakt że od środka wygląda to idealnie a przecież o to chodzi żeby w aucie czuć sie dobrze prawda :-)

Szklarnia ukończona.
Dzisiaj odebrałem auto i muszę powiedzieć że w sumie jestem zadowolony całkiem estetycznie to wyszło.


Całkowite koszty to szyba 165 zł przyciemnienie 80zł wklejenie 200zł.
Razem 445zł tak wiec myśle że nędza warta tych pieniędzy porównując do ceny dachu w serwisie.

trzeci - 12 Lip 2009, 17:31

II. Przeróbka by maczeta10

Miejsce akcji: Bydgoszcz ul.Gostycyńska 12 Firma FolGlass tel. 602-424-089

Z całym sercem mogę polecić naprawdę znają się chłopaki na robocie nie nudziłem się ani minuty :D

Czas akcji: 9 Lipiec 2009 godzina 9.00h

Najpierw ogólne przygotowanie auta pod montaż niestety po zdjęciu taśm trzymających zniszczony brezent ukazał się oto taki przykry widok :(

Pełno kleju nie wiem czym to wyczyścić żeby dobrze wyglądało ekstrakcyjna poległa na razie :(

A tu szyba w trakcie przyciemniania :D

Przymiarki :-)


No i klejenie w miejscach newralgicznych dociągnięcie taśmami żeby ładnie wszystko pasowało :D


Jako że wszystko musi schnąć a fiesta miała przejść kompleksową odnowę he zaczeliśmy wymieniać przednią pękniętą szybę :D



Oraz przyciemniliśmy tylne szybki :D

Przy tej okazji wyszło że klapa tylna była po prostu spierdo...lona ( była malowana po wycięciu zamka i wycieraczki ) przez mojego poprzednika :D


No i efekt końcowy niestety pogoda nie dopisała więc fofi brudna jak cholerka klej nie usunięty więc efekt nie taki jak powinien :D






Końcowe spostrzeżenia:
Fofi zaraz po wyjeździe z Bydgoszczy przeszła pierwszy test szczelności :D oczywiście pomyślnie, jestem bardzo zadowolony na prawdę świetnie i zupełnie inaczej się jedzie.
Szyba ładnie się dopasowała i woda odpływa na tyle że nic nie stoi nie ma wklęśnięcia.

Mody9216 - 27 Mar 2011, 22:50

a da rade takie cudo stworzyc ze zwyklego szyber;p? okropnie mi sie to podoba ;D.. ale nie wiem czy da rade..;pi jakie sa koszty takiej operacji
Miły - 27 Mar 2011, 23:10

przecież szyberdach to szyba...
Pele - 27 Mar 2011, 23:29

Miły, szyba szyba, ale mała :-P A Szklarnia to ma szybę na całym dachu. Mody9216, wydaje mi się że jakby dobrze pokombinować to i by dało radę.

PS. Jak to dobrze że ja nie mam takich problemów :hahaha:

Miły - 27 Mar 2011, 23:49

Pele co ty nie powiesz ;] Wiąże się to z cięciem dachu a więc osłabianiem konstrukcji... Do tego dochodzi wymiana podsufitki...
Pele - 28 Mar 2011, 00:34

Miły napisał/a:
Pele co ty nie powiesz ;]


gy

Miły napisał/a:
Wiąże się to z cięciem dachu a więc osłabianiem konstrukcji


Nie no, wystarczy wyciąć tylko środek dachu. A ten dach w Fieście jest tak ważnym elementem konstrukcyjnym że równie dobrze mogłoby go w ogóle nie być :rotfl: Po zdjęciu podsufitki jest cały płat blachy, żadnych wzmocnień poprzecznych, nic :rotfl: A podsufitkę by se mógł sam wymodzić albo z Calypso wsadzić, kwestia wyobraźni :-P

jackrzec - 30 Mar 2011, 18:55

Pele napisał/a:
A ten dach w Fieście jest tak ważnym elementem konstrukcyjnym że równie dobrze mogłoby go w ogóle nie być :rotfl: Po zdjęciu podsufitki jest cały płat blachy, żadnych wzmocnień poprzecznych, nic :rotfl:
Tu się mylisz - dach trzyma całą konstrukcję w kupie. Fiesta ma nadwozie samonośnie, a nie jak wozy amerykańskie oparte na ramie...
rufffio - 4 Paź 2012, 15:26

No to dorzucę swoje 3 grosze.....
Miałem problemy ze swoim dachem Calypso ... Więc po tentegowaniu w temacie podjełem decyzję o wstawieniu POLIWĘGLANU 6mm , już przyciemnionego z filtrem UV . Zakupiłem za 170 zeta , wywaliłem stary dach , nic nie musiałem szlifować bo ładnie się płyta sama wygięła , dopasowałem przy pomocy wyrzynarki i wkleiłem klejem do szyb BOLL za 22 zeta. Niestety nie mam zdjęć ale polecam tą metodę. POZDRAWIAM.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group