Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Kable do swiec - kolejność

przemo. - 18 Cze 2009, 00:22
Temat postu: [MK3] Kable do swiec - kolejność
Witam zmieniałem kable do świec i teraz nie wiem w jakiej kolejności były założone ma może ktoś zdjęcie silnik 1,4
JoeMix - 18 Cze 2009, 08:52

:hahaha: Bywa i tak,,,, kable zdejmuje się z silnika pojedynczo, i w miejsce zdjętego zakłada się nowy, odpowiedniej długości,,, a tak, musisz szukać na forum fotek - napewno są lub kolejności zapłonu - też gdzieś jest opisane.
mikolaj_r - 18 Cze 2009, 12:21

Albo jestem zaspany albo nie rozumiem problemu: przecież na cewce jest opisane 1,2,3,4 Pierwszy jest od strony rozrządu i jest najdłuższy, czwarty ostatni najkrótszy.

http://www.allegro.pl/ite...4_1995_rok.html

JoeMix - 18 Cze 2009, 13:18

Może kolega ma klasyczny rozdzielacz,,, i tam nie jest opisane,,,
Qzyn - 18 Cze 2009, 13:25

Ja spotkalem sie w fordzie z dwoma kolejnosciami zaplonu: 1-3-4-2 oraz 1-3-2-4
JoeMix - 18 Cze 2009, 13:45

1-2-4-3 ;/
JoeMix - 18 Cze 2009, 13:46

przemo., ile masz przewodów 4 czy 5, bo będziemy zgadywać,,,
przemo. - 19 Cze 2009, 00:14

4 przewody plus 5 w srodku i nie mam podpisane
MARIUSZ.B - 19 Cze 2009, 01:19

Dioda to ładnie tu opisał.
Maki - 20 Cze 2009, 09:33

Przecież zapłon jest na dwóch cylindrach jednocześnie. Czyli 1-4 i 2-3.
JoeMix - 20 Cze 2009, 11:31

Maki, na jednej cewce to może być nawet i na 4 jednocześnie jak jest zwarcie :yes: Przecież kolega napisał że ma klasyczny zapłon, 5 przewodów WN, rozdzielacz i jedną cewkę WN. Tam nie ma nic opisane i nie ma miejsca na pomyłki.
przemo. - 22 Cze 2009, 20:15

dzieki panowie juz pali tylko jest jeden minus strasznie kopci i rzuca silnikiem (dusi sie jak jade) tak jakby na wszystkie gary nie chodziło cos w tym stylu niewiecie co to moze byc
JoeMix - 22 Cze 2009, 21:31

Zapal sobie ją nich chodzi sobie na wolnych a Ty na chwilę zdejmuj po kolei (tak na 3-5 sekund) przewody ze świec W/N jak trafisz na taki co nie będzie różnicy jak go zdejmiesz to będziesz miał pocześci winowajcę.
przemo. - 22 Cze 2009, 21:37

i co wtedy z tym zrobić chyba mi niema różnicy w 1 cylindrze i chyba 3 ale na pewno w pierwszym
JoeMix - 22 Cze 2009, 22:02

Jak odcięcie iskry na świecy nie robi na silniku większego wrażenie to znaczy że on na tym cylindrze nie chodzi jak trzeba,

Trzeba sprawdzić wszystko po kolei w zapłonie, czyli świece, przewód, rozdzielacz (kopułkę, palec) a także wypadało by zerknąć co nie tak jest w silniku, spróbuj zmienić 1 z 3 może są pomylone jednak i męczy się na 2 garach,,,

diodalodz - 22 Cze 2009, 22:27

zmierz kompresję to najszybsza i najtańsza metoda . czy silnik wcześniej był sprawny czy jest z niewiadomego źródła ??
przemo. - 22 Cze 2009, 22:42

był sprawny
JoeMix - 22 Cze 2009, 23:04

No ja Tu wnioskuję że wszystko było OK, naszło go na zmianę kabli, zrzucił stare i się zrobił problem jak założyć nowe, z rad na forum pozakładał nowe i silnik mu pali ale nie jest OK, stąd wnioskuję że jednak coś źle poskładał,,,
diodalodz - 22 Cze 2009, 23:29

Kolejność zapłonu w CVH:
1-3-4-2
Joe pisał tak :
1-2-4-3
więc jeśli ustawiłeś jak joe to zamień miejscami kabel 2 z 3 choć jak piszesz że na 1 nie ma reakcji to zamień 1 z 4 (zamian dokonuj na kopułce) . Aparat obraca się przeciwnie niż wskazówki zegara jeśli patrzysz na niego od strony skrzyni . więc i tak maja być poukładane przewody . najpierw odnajdź 1 cylinder(strona alternatora i rozrządu ) i zobacz czy kolejne powkładane przewody idą do 3 potem 4 i na końcu do 2 cylindra .

JoeMix - 22 Cze 2009, 23:48

Ojojojo,,, diodalodz, ja to napisałem w odpowiedzi jedynie na post Qzyna i to jest kolejność OHVki jak pamiętam,,, przemo., jak podłączyłeś w takiej kolejności jak ja napisałem na pewno nie jest dobrze - sorry za wprowadzenie w błąd, powinienem się nieco precyzyjniej wtedy wypowiedzieć.

http://www.fiestaklubpols...+zap%B3onu++chv

Z racji iż w CHV nie ma takiej swobody montażu aparatu jak w OHV istnieje duże prawdopodobieństwo że 1szy cylinder będzie jak na obrazku.

diodalodz - 23 Cze 2009, 10:59

tak jak pisałem podstawa to lokalizacja zapłonu na 1 cylindrze(suw pracy) . reszta to już formalność .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group