Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Regulacja hamulca ręcznego

rufus295 - 12 Kwi 2009, 21:40
Temat postu: [MK4] Regulacja hamulca ręcznego
Witam świątecznie. Mam takie pytanie, czy można podciągnąć ręczny poprzez regulację przy dźwigni (zakładając że przy kołach jest wszystko ok i linka nie jest jeszcze zbyt wyciągnięta), nigdy tego nie robiłem a do MK4 nie mogę znaleźć żadnego opisu), jak ktoś wie to proszę o łopatologiczną poradę. Wesołych Świąt! :)
arecki - 12 Kwi 2009, 22:07

rufus295 napisał/a:
Mam takie pytanie, czy można podciągnąć ręczny poprzez regulację przy dźwigni (zakładając że przy kołach jest wszystko ok i linka nie jest jeszcze zbyt wyciągnięta)


można :yes:

rufus295 - 13 Kwi 2009, 08:00

No to super :ok: A tak z grubsza to jak???
JoeMix - 13 Kwi 2009, 08:53

Regelacją,,, :hihihi:
arecki - 13 Kwi 2009, 09:45

rufus295, zdejmij mieszek od ręcznego a sam zobaczysz jak :V: :-P
J@rek - 13 Kwi 2009, 10:28

arecki napisał/a:
rufus295, zdejmij mieszek od ręcznego a sam zobaczysz jak :V: :-P
:yes:
Zobaczysz śrubę z nakrętką i jedziesz :devil:

rufus295 - 13 Kwi 2009, 10:47

No to będę działał, najwyżej jak zamocno podciągnę to z miejsca nie ruszę :-P
J@rek - 13 Kwi 2009, 10:50

rufus295 napisał/a:
najwyżej jak zamocno podciągnę to z miejsca nie ruszę :-P

W MK 4 to chyba nie możliwe gy

Pzdr. :!:

grzes87 - 13 Kwi 2009, 11:00

J@req napisał/a:
W MK 4 to chyba nie możliwe gy

jak najbardziej mozliwe :-) po wymianie cylinderka z tylu, reczny lapie mi juz na pierewszym zabku :yes:

MARIUSZ.B - 13 Kwi 2009, 11:13

grzes87 napisał/a:
jak najbardziej mozliwe po wymianie cylinderka z tylu, reczny lapie mi juz na pierewszym zabku

Akurat cylinderek nic nie ma do tego :-)

J@rek - 13 Kwi 2009, 11:20

MARIUSZ.B napisał/a:
Akurat cylinderek nic nie ma do tego :-)

tylko naciągnięcie linki :rotfl:

grzes87 - 13 Kwi 2009, 11:26

MARIUSZ.B napisał/a:
Akurat cylinderek nic nie ma do tego :-)

mylisz sie, ma bo jak byl uszkodzony to nie lapalo w ogole, a linka jest tak samo naciagnieta jak przed wymiana.

J@rek - 13 Kwi 2009, 11:28

grzes87, Mariuszowi chodziło o to że siłę ręcznego reguluje się naciągając linkę od niego <8>
grzes87 - 13 Kwi 2009, 11:41

spoko moko :) ale uszkodzony cylinderek (co niestety czesto sie zdarza) i naciaganie linki i tak nic nie da :P
Marcin - 13 Kwi 2009, 11:56

MARIUSZ.B napisał/a:
grzes87 napisał/a:
jak najbardziej mozliwe po wymianie cylinderka z tylu, reczny lapie mi juz na pierewszym zabku

Akurat cylinderek nic nie ma do tego :-)

jak nożnym nie rozeprze samo-regulatora to i ręcznego nie będzie, więc ma to jakieś znaczenie, za pare dni u siebie będę kolejny raz walczył z tymi dziadowskimi hamulcami... ;-|

kristofer - 14 Kwi 2009, 09:48

ooo mam ten sam problem
podciągam linkę i nic - ręcznego brak
klocki w stanie dobrym (tylny bardziej zużyty), linka wygląda na ok, walczymy z ojcem drugi dzień i stoimy w miejscu
o co chodzi ? o ten zasrany cylinderek ?

ale z drugiej strony skoro cylinderek nie pracuje to ręczny powinien zablokować bęben, a u mnie po zaciągnięciu, tylna szczęka przesuwa się o kilka milimetrów - położenie samoregulatora nie wpływa za bardzo na wydajność

Marcin - 14 Kwi 2009, 10:12

przed naciąganiem linki od recznego po złożeniu całości trzeba rozeprzeć samoregulator, czyli nacisnąć kilka razy na hamulec tak żeby było słychać jak przeskakują ząbki, ja te ząbki na samoregulatorze będą zjechane i nie będzie on trzymał rozparcia to ręcznego nie będzie
rufus295 - 14 Kwi 2009, 13:20

To czyli tą nakrętkę na końcu linki dokręcać i to wszystko ? :yyy:
kristofer - 14 Kwi 2009, 17:53

problem w tym, że jak samoregulator jest w pozycji minimum to naciskanie hamulca nie sprawia, że ząbki przeskakują - pozostają w pozycji, w której zostały ustawione
w sobotę rozbieram na nowo - dam znać o rezultatach

J@rek - 14 Kwi 2009, 18:28

rufus295 napisał/a:
To czyli tą nakrętkę na końcu linki dokręcać i to wszystko ? :yyy:

Tak :yes:

rufus295 - 14 Kwi 2009, 18:49

Ok, zrobine, łapie teraz wcześniej, ale kół i tak nie da rady zablokować ;-(
grzes87 - 14 Kwi 2009, 19:03

to znaczy ze bebny sa juz wysluzone, cylinderki jak juz mowilem moze to byc przyczyna
MARIUSZ.B - 14 Kwi 2009, 20:12

rufus295,
Wymień linkę i okładziny gwarantuję Ci, że ręczny będzie brzytwa.

kristofer - 19 Kwi 2009, 21:36

no nareszcie jest ręczny
u mnie było tak: kiedy zakładałem bęben samoregulator ustawiałem na minimum, aby jego długość była najkrótsza, pozwalało mi na bardzo łatwe założenie bębna - ale był to błąd
wtedy zaciągnięcie dźwigni ręcznego wprawiało w ruch szczękę nr 1, ruch ten był zbyt mały, aby powodował zablokowanie bębna - samoregulator stał w miejscu
natomiast kiedy świadomie rozciągałem samoregulator do momentu kiedy ledwo mogłem założyć bęben, hamulec jest rewelacyjny

po tej naprawie wnioskuję, że mam uszkodzony samoregulator, gdyż w żaden sposób nie mogłem wymusić jego samoregulacji - pomagał tylko śrubokręt, i świadome przeskakiwanie ząbków

nic nie wymieniłem na nowe - tylko dokładnie obserwowałem co się dzieje i w 15 minut ze sprawności 1 % otrzymałem 99 % - przegląd mi nie straszny

Marcin - 19 Kwi 2009, 23:28

kristofer napisał/a:
u mnie było tak: kiedy zakładałem bęben samoregulator ustawiałem na minimum, aby jego długość była najkrótsza, pozwalało mi na bardzo łatwe założenie bębna - ale był to błąd
wtedy zaciągnięcie dźwigni ręcznego wprawiało w ruch szczękę nr 1, ruch ten był zbyt mały, aby powodował zablokowanie bębna - samoregulator stał w miejscu
natomiast kiedy świadomie rozciągałem samoregulator do momentu kiedy ledwo mogłem założyć bęben, hamulec jest rewelacyjny

wszystko ładnie pięknie, ale rozpierania samoregulatora nie powoduje zaciąganie hamulca ręcznego, a wciśnięcie hamulca nożnego. to przez rozparcie szczęk przez tłoczki powoduje działanie samoregulatora. Po tym co napisałeś to hamulca nożnego z tyłu nie masz.

JoeMix - 17 Maj 2009, 10:53

dokładnie, samoregulator działa tylko na cylinderek - zapobiega odsuwania się szczęk od bębna,
DewREW - 5 Paź 2012, 14:58

a jak wymienia się linkę ręcznego, od początku do końca? ma ktoś jakas instrukcje? czy po drodze czyhaja jakies niemile niespodzianki?
jakiej firmy warto lunke kupic?

drajcyss - 31 Paź 2012, 09:03

mógłby ktoś konkretniej podać położenie tej śruby do regulacji ręcznego?
Puff - 31 Paź 2012, 09:40

drajcyss napisał/a:
mógłby ktoś konkretniej podać położenie tej śruby do regulacji ręcznego?

Ściągnij mieszek przy ręcznym.

Grax - 31 Paź 2012, 19:48

tam jest nakrętka pod klucz 10 i jazda :-P
Vegaa - 1 Lis 2012, 12:14

Podczepię się pod ten temat. Da rade jakoś wymienić tą regulację ręcznego pod mieszkiem ? Bo u mnie w którą stronę bym nie kręcił tą śrubą to nic się nie dzieje, śruba kręci się w miejscu :|
Puff - 1 Lis 2012, 13:57



Wszystko widać na obrazku.

Grax - 1 Lis 2012, 19:47

Pufcio Daj obrazek drogi jaka idzie linka od "trójnika" do bębnów jak możesz ??
Puff - 1 Lis 2012, 19:50

No mogę, ale to ciut później. A tak z ciekawości - po co Ci to? :)
DewREW - 12 Gru 2012, 14:30

witam, wymieniona linka ręcznego ale hamulec jest do dupy za przeproszeniem. regulacja sruba wewnatrz neiwiele mi daje, pod samochodem wyglada to w ten sposób
luźno:

zaciągnięte:


dlaczego ten łącznik jest zawsze pod skosem? Lewe koło trzyma dobrze, a prawe nie trzyma wcale, mogę sobie ręką je obrócić. Samoregulatory mają hmm ponad rok. Wyraźnie na zdjęciach widać że lewe koło ma większy zaciąg liny niż prawe, stąd robi się ten skos łącznika. Gdzie i co jest spieprzone?

Puff - 12 Gru 2012, 18:21

Podczas zabawy z bębnami ręczny mógł nie być popuszczony do ustawienia fabrycznego. To raz. Dwa, że linka po prostu mogła się po latach rozciągnąć - wtedy żadne zabiegi nie pomogą.
jacula - 12 Gru 2012, 20:08

u mnie też bierze na ostatnim ząbku ? czyli mam ściągnąc mieszek od ręcznego i tam nakrętkę dokręcic i będzię ok ? tak?
Puff - 12 Gru 2012, 20:45

Zakładając, że to:
jacula napisał/a:
u mnie też bierze na ostatnim ząbku ?

jest pytanie, to odpowiedź do postu brzmi: tak, dokręć, na jakiś czas to pomoże.

jacula - 12 Gru 2012, 20:49

dlaczego tylko na jakiś czas pomoże ?
Puff - 12 Gru 2012, 20:58

Bo jak łapie na ostatni ząbek, to albo szczęki dokonują żywota i trzeba je będzie wymienić.
Albo linka jest naciągnięta i to ją jeszcze bardziej naciągnie, aż dojdzie do sytuacji, że ręczny w ogóle nie będzie łapał.

ElGrey - 12 Gru 2012, 21:07

Jak się wymienia samoregulatory (czy cokolwiek w tym układzie) też należny najpierw spuścić linkę ręcznego aż do końca spuścić samoregulatory, następnie całość poskładać, silnik włączyć, wcisnąć kilkanaście razy hamulec ile się da aż samoregulatory się ustawia poprawnie i dopiero można naciągać linkę ręcznego, bo inaczej ręczny nie chce działać i łapie właśnie na ostatni ząbek i najczęściej na 1 kolo. I właśnie naciągnięta za mocno linka ręcznego zmienia pozycje samoregulatora i robi się sieczka, robiłem to wielokrotnie wiec wiem coś na temat tych hebli :ok:
Wiec radze wam rozebrać wszystko i poskładać po ludzku, a nie na skróty i dopiero później biadolić że wam coś słabo działa.

drjanusz - 12 Gru 2012, 22:50

ElGrey, Walka z wiatrakami-i tak zrobią po swojemu :-P
DewREW - 13 Gru 2012, 01:35

u mnie ta linka wlasnie jest nowa i to mnie wkurza... wymienili linke ale recznego jak nie bylo tak nie ma ; | tzn jest, na jedno koło. :| sam nie chce otwierać bębna bo nie chce ruszać łożysk, niech jezdżą poki chcą...
Puff - 13 Gru 2012, 07:17

No bo mieli pewnie wymienić linkę ręcznego, a nie wymienić i ustawić ręczny :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group