Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Dlaczego podczas jazdy na luzie obroty silnika są wyżs

Carnival TDi - 26 Lis 2008, 18:08
Temat postu: [MK3] Dlaczego podczas jazdy na luzie obroty silnika są wyżs
mam fieste 1.1 na wtrysku i kiedy samochod toczy się i mam wcisnięte sprzegło to obroty silnika sa wyższe niż normalnie nie zaleznie czy mam włączony bieg czy nie ale sprzegło musi byc wcisniete, obrotomierza nie mam ale tak na moje ucho obroty będą koło 1500-2000 rpm, spotkałem sie z tym juz dawno ale zastanawia mnie czie i czym służy takie zwiekszone obroty podczas toczenia sie pojazdu
JoeMix - 26 Lis 2008, 18:24

tak ma być, różnie się to tłumaczy,,,
MARIUSZ.B - 26 Lis 2008, 21:16

To dla gamoni co jadąc z górki na luzie, hamują samym hamulcem :) Żeby serwo lepiej działało.

Jak chcesz się tego pozbyć to odłącz kabelki które idą do tego czujnika na lince prędkościomierza przy skrzyni. Zapomniałem jak on się nazywa ;-(

wujek - 26 Lis 2008, 21:20

Cytat:
Zapomniałem jak on się nazywa

Po prostu czujnik prędkości. :P

Tommur - 26 Lis 2008, 21:21

I nie miej pretensji jak hamulce zaczną słabiej działać.
MARIUSZ.B - 26 Lis 2008, 21:42

Już sobie przypomniałem VSS Vehicle Speed Sensor
ciastek1985 - 26 Lis 2008, 23:41

MARIUSZ.B napisał/a:
To dla gamoni co jadąc z górki na luzie, hamują samym hamulcem :) Żeby serwo lepiej działało.

Jak chcesz się tego pozbyć to odłącz kabelki które idą do tego czujnika na lince prędkościomierza przy skrzyni. Zapomniałem jak on się nazywa ;-(


Nie wolno tego odłączać, kiedyś robiłęm doświadczenia na temat tego czujnika i gdy go odłaczyłem i pojeździłem to samochód czasem gasł na luzie. Jesli obroty są w granicach 1500 lub 2000 to napewno jest coś nie tak, bo obroty przy toczącym się pojeździe nie mogą być wyższe niż 1200. Jesli sa tak wsyokie to nalezy sprawdzićsilniczek krokowy, a najlepiej wyczyścić dokładnie.

JoeMix - 27 Lis 2008, 08:58

Jeśli po zatrzymani ubroty spadają do właściwych to wszystko jest OK.
MARIUSZ.B - 27 Lis 2008, 10:32

ciastek1985 napisał/a:
Jesli obroty są w granicach 1500 lub 2000 to napewno jest coś nie tak, bo obroty przy toczącym się pojeździe nie mogą być wyższe niż 1200.


Tu masz na pewno rację, ale kolega pisze że nie ma obrotomierza więc ciężko będzie mu ustalić na jakich obrotach jedzie na luzie. Kiedyś jeździłem w poprzednich mk3 bez tego czujnika i nic dziwnego się nie działo. Jedyny efekt to brak podwyższonych obrotów przy jeździe na luzie.

JoeMix - 27 Lis 2008, 10:44

MARIUSZ.B napisał/a:
Kiedyś jeździłem w poprzednich mk3 bez tego czujnika i nic dziwnego się nie działo. Jedyny efekt to brak podwyższonych obrotów przy jeździe na luzie.
Wsadzili tam ten czujnik tylko po to by były podwyższone obroty jak jedziesz na luzie :kaput:

Ten fakt podwyższenia obrotów to raczej wynik algorytmów jakie przelicza sterownik podczas takiej nienaturalnej jazdy - jazda autem na luzie/sprzęgle nie jest normalna! Po odłączeniu VSS obroty nie są podtrzymywanie, ale też nie jest odcinane paliwo podczas kiedy auto jedzie szybciej niż jest wciśnięty pedał gazu, czyli nie ma skutecznego hamowania silnikiem i tak dalej,,,

Carnival TDi - 27 Lis 2008, 15:40

a co to jest te "serwo" ? czy przy kazdych samochodach tak jest ze sa wyzsze obroty?
alkaprim - 27 Lis 2008, 16:23

Carnival TDi,
Carnival TDi napisał/a:
a co to jest te "serwo" ?
Wspomaganie hamulców, abyś miał lżej, gdy deptasz w pedał. :yes:
Marcin - 27 Lis 2008, 17:51

JoeMix napisał/a:
MARIUSZ.B napisał/a:
Kiedyś jeździłem w poprzednich mk3 bez tego czujnika i nic dziwnego się nie działo. Jedyny efekt to brak podwyższonych obrotów przy jeździe na luzie.
Wsadzili tam ten czujnik tylko po to by były podwyższone obroty jak jedziesz na luzie :kaput:

Ten fakt podwyższenia obrotów to raczej wynik algorytmów jakie przelicza sterownik podczas takiej nienaturalnej jazdy - jazda autem na luzie/sprzęgle nie jest normalna! Po odłączeniu VSS obroty nie są podtrzymywanie, ale też nie jest odcinane paliwo podczas kiedy auto jedzie szybciej niż jest wciśnięty pedał gazu, czyli nie ma skutecznego hamowania silnikiem i tak dalej,,,


ja z podpiętym vss mam różne anomalie obrotowe z ich zawieszaniem itp. po odpięciu wszystko wraca do normy, zawsze na luzie 900obr/min i cały osprzęt jest ok, ja już nerwy do niego dawno straciłem, a vss także sprawdzałem czy działa i generuje impulsy.

Co do odcinania paliwa, przy podpiętym miałem automatyczny tempomat, teraz odcina paliwo normalnie, bo czuć wyraźny opór po zdjęciu nogi z gazu. coś Twoja teoria nie przekłada się na moja praktyke...

bidżej - 27 Lis 2008, 19:56

Carnival TDi napisał/a:
a co to jest te "serwo" ?

Serwo to podciśnieniowy układ wspomagania hamowania - siedzi w czarnej okrągłej puszce przy lewym nadkolu, do niego współosiowo zamocowana jest pompa hamulcowa, a na niej siedzi zbiorniczek płynu. Do serwa idzie przewód podciśnieniowy z kolektora. Im wyższe podciśnienie w kolektorze, tym mocniej wspomagane jest hamowanie. Wymyślił to Ferdek Porsche, a wszystko działa dość prosto: puszka podzielona jest membraną na 2 komory. Gdy pedał nie jest wciśnięty, obie komory są połączone i panuje w nich podciśnienie (biorące się z kolektora). Kiedy wciskasz pedał, zamykasz połączenie komór i otwierasz (oczywiście proporcjonalnie do wciśnięcia pedału) dopływ powietrza z zewnątrz serwa do komory przed membraną - stąd syknięcie przy wciśnięci hamulca. Podciśnienie w drugiej komorze powoduje, że membrana odkształca się i popycha tłok w pompie hamulcowej. Różnica ciśnień nie jest duża (jak dobrze kojarzę to rzędu 0,2at), ale spora siła wspomagająca bierze się z dużej powierzchni membrany. Wszystko jest zrobione tak, że w razie awarii serwa tłok popychasz bezpośrednio pedałem, ale wtedy musisz się nieźle wysilić żeby zatrzymać autko...

Próbowałem poszukać przekroju serwa, znalazłem coś takiego: KLIK - z lewej strony przed serwem jest trzpień poruszany pedałem hamulca, z prawej za serwem pompa ze zbiorniczkiem. :)

Carnival TDi napisał/a:
czy przy kazdych samochodach tak jest ze sa wyzsze obroty?
we wszystkich którymi do tej pory jeździłem :fox:
Carnival TDi - 27 Lis 2008, 20:19

dzieki chlopaki za naprawde wyczerpujace odpowiedzi :)
JoeMix - 27 Lis 2008, 22:05

Marcin napisał/a:
ja z podpiętym vss mam różne anomalie obrotowe z ich zawieszaniem itp. po odpięciu wszystko wraca do normy, zawsze na luzie 900obr/min i cały osprzęt jest ok, ja już nerwy do niego dawno straciłem, a vss także sprawdzałem czy działa i generuje impulsy.
Po odpięciu wyłącza się część funkcji i kilka spektów sterownik przestaje brać pod uwagę, dlatego np. nie kombinuje z dawką paliwa, położeniem przepustnicy i tak dalej...

Carnival TDi jeśli auto posiada czujnik prędkości jazdy (wie z jaką prędkością porusza się pojazd) i silniczek krokowy (ma wpływ na obroty silnika) to powinien trzymać wyższe obroty podczas jazdy i wciśniętym sprzęgle/luzie niż na postoju


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group