Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - FAQ- Turbimy 1.8 Diesla

Fordon - 18 Wrz 2008, 19:45
Temat postu: FAQ- Turbimy 1.8 Diesla
Mamy cos takiego

a chcemy miec takie cos

Nic trudnego :) no to jedziemy.

Kolektor dolotowy w ktorym to trzeba zaspawac otwor po wlocie EGR.

Zespol pompy oleju wraz z wymiennikiem ciepla.Widac tez przewod wysokocisnieniowy ktory to doprowadza olej do turbiny.Kolektor wydechowy (wersja 88KM) i turbina T2.

Zielone strzalki pokazuja zespol booster-a ( to jest prawidlowa pompa dla wersji 88KM TD z intercoolerem) Zolta strzalka pokazuje gdzie znajduje sie okno diagnostyczne sluzace do blokowania walu korbowego.

Miejsca montarzu i wyglad przewodu doprowadzajacego olej do turbiny.

Zaspawac trzeba tez zawor EGR i przykrecic.

Trzeba przerobic uklad chlodzenia tu jeden z elementow, czyli jak podpiac chlodniczke. :)
Reszta ukladu chlodzenia pozostaje bez zmian.
Pompa paliwowa:
obojetnie jaki typ rodzaj pompy mielismy, czy to bosch czy to Lucas, nowa pompe zapinamy w ten sam sposob, czyli doplyw i powrot paliwa, oraz elektro zawor i to wystarczy nam do uruchomienia silnika (oczywiscie po wczesniejszym poprawnym ustawieniu pompy wtryskowej).

Kolejna sprawa to wiekszej srednicy weze odm w silniku i jedynym problemem bedzie podpiecie odmy zamiast na kolektor dolotowy to na turbine do dolotu turbiny, albo jak kto woli mozna zastosowac filterek na odme, ale tylko gdy nie mamy plstikowego dolotu przykrecanego do zimnej strony muszli ( tylko turbina T2) ta sama historia tyczy sie turbiny GT17 ale jej odma znajduje sie na gumowym wezu dolotowym (widoczne na foto, oznaczone jako X2)

Miejsce oznaczone * pokazuje miejsce technologiczne gdzie splywa olej z turbiny w TD, w przypadku 1.8D jest tam stalowa zaslepka ktora to trzeba wybic i w jej miejsce wpasowac stalowa rurke.

Do pelnego kompletu potrzebujemy jeszcze tylko kawalka ukladu wydechowego i dalej polecam zrobic pelen przelot opary na jednym tlumiku (tez przelowtowym), da nam to dajna reakcje na gaz i bardzo szybkie wzrost cisnienia w ukladzie.
Fabryczny uklad chlodzenia, nawet w gorace dni daje rade i nie ma problemu z nadmiernym grzaniem sie :)
Dolot do turbiny to juz kazdego indywidualna sprawa, a to dla tego ze jest mozliwosc pozostawienia akumulatora w fabrycznym miejscu i zrobienia dosc chlodnego miejsca dla fitlra powietrza(malo miejsca ale do wykonania), jak i jest mozliwosc wywalenia akumulatora i zrobienia bardzo fajnej zimnej strefy.
Na koniec sprawa ssania i zapalania zimnego silnika:
Zeby nie wpedzac sie w wieksze koszta tj. kupno nowego termostatu woskowego i obudowy termostatu z TD, mozemy wykorzystac uniwersalny silownik od centralnego zamka.
Sam termostat woskowy to koszt od 80 do 180zl + obudowa termostatu od 30 do 60zl, a w przypadku silownika koszt to od 20 do 50zl.
Na foto zaznaczylem linke termostatu woskowego (jako 1) i ciegno odpowiadajace za kat wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika (jako 2). W momecia gdy silnik jest zimny ciengo musi byc podciagniete a po rozgrzaniu luzne, tak wiec mozemy tanim sposobem sterowac ssaniem z kabiny :) W przypadku termostatu woskowego regulacja ta jest bardziej plynna bo w miare rozgrzewania sie silnika linka sie wysuwa i zmniejszaja sie nam obroty biegu jalowego, wada tego jest czeste zacinanie sie lub tez zapiekanie zespolu termostatu, w przypadku tendetnej podrobki jest to nagminne (nawet po 2 miesacach eksploatacji), w przypadku oryginalu Motorcraft-a nie ma takich scen ( w moim przypadku) od ponad 1,5 roku.

W razie pytan, czy tez watpliwosci pytac w tym temacie :)

Pozdrawiam

Żółwik Tuptuś - 28 Wrz 2008, 16:50

Po takim opisie to chyba nawet Pieskowi udało by się coś uturbić .

Wiem że cała operacja posiada jeszcze setki zagwozdek , któe jak to mawiają wychodzą w praniu , ale klu problemu naświetliłeś a co za tym idzie jest to naprawde dobry poradnik .

sulos - 28 Wrz 2008, 18:43

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Po takim opisie to chyba nawet Pieskowi udało by się coś uturbić .

padlem

Fordon - 29 Wrz 2008, 18:03

Prawda jest taka ze zawsze wychodza jakies kwiatki podczas turbienia czy swapa, dla tego tez napisalem ze odnosnie turbienia to pytac lub pisac tu, a odnosnie swapa pytac w odrebnym temacie.
FAQ w jaki sposob podnosic Nm i KM w tym zrobie dopiero jak zobacze 1.8TD w dziale projektow ktore jezdzi lub sie buduje ... :)

megabajt - 5 Paź 2008, 17:09

Ile to pali na 100km normalnej jazdy a ile na ostrym gazie?Rozumiem że masz teraz wersje 90 konną, czuć przyrost mocy?Ile przejechałeś km ta konstrukcją?
Fordon - 5 Paź 2008, 18:00

Silnik ten z fabryki wychodzil jako 88KM wersja z 178Nm. 90KM i 181Nm miala Endura DE.
Na moje to tam mocy nie czuc co Nm.Fajnie to jezdzi i jest dosc elastyczne a za razem oszczedne, jednak jak dla mnie za slabo.
Silnik od fabryki ma najechane do teraz prawie 240tys i ponad 20tys w aucie a w sumie w 2 fiestach.

yaho1983 - 24 Paź 2008, 15:23

a czy coś takiego da rade zmontować w fiestolocie z 1.6D?? czy ma to sens? jak myślicie?:D
fiestaracer - 20 Sty 2009, 01:09

mam escorta 1.8TD z 1995 roku z uszkodzonym silnikem. przydadza sie z niego czesci do fiesty 1.8D 156tys km chodzi mi o turbo i ta cala reszte?? i jaka bezpieczna moc moge max wyciagnac z tego silnika?
Fordon - 20 Sty 2009, 14:45

fiestaracer napisał/a:
mam escorta 1.8TD z 1995 roku z uszkodzonym silnikem. przydadza sie z niego czesci do fiesty 1.8D 156tys km chodzi mi o turbo i ta cala reszte?? i jaka bezpieczna moc moge max wyciagnac z tego silnika?

Przyda sie w zaleznosci jaki masz kolektor ssacy :) reszta to zabawa plug&play.
Najpierw polecam zlozyc tego 1.8D na 1.8TD, pomyslec nad rozsadnym umieszczeniem IC :) dodaniem zegara boostu (moze byc od acetylenu,koszt ca 24zl) przejechac sie sprawdzic jak dziala czy nie przerrywa itd czy odpala i pracuje rowno...
Na T2 ja wydlubalem 104KM i 220Nm na wiecej nie pozwala juz wielkosc sprezarki, tak samo kwestia tego jaki uklad wtryskowy ma ten TD :)

fiestaracer - 21 Sty 2009, 04:50

dzieki za odpowiedz. powiedz mi jeszcze co musze dokladnie z escorta wyjac i do fiesty zalozyc. uklad wtryskowy tez musze przelozyc? pytalem mechanika to powiedzial ze mozna z tego silnika wykrzesac do 140KM czy to jest mozliwe i co bym jeszcze musial przerobic (dolozyc) zeby cos takiego uzyskac. i jakie ma twoja fiesta po przerobce osiagi? - przyspieszenie, v-max itd.
na IC juz wymuslilem miejsce tak jak jest w escorcie tylko ze z wycietym wlotem na masce jakis fajny wlocik zrobie

jak skoncze calosc to dam jakies zdiecia

Fordon - 21 Sty 2009, 14:57

fiestaracer napisał/a:
dzieki za odpowiedz. powiedz mi jeszcze co musze dokladnie z escorta wyjac i do fiesty zalozyc. uklad wtryskowy tez musze przelozyc? pytalem mechanika to powiedzial ze mozna z tego silnika wykrzesac do 140KM czy to jest mozliwe i co bym jeszcze musial przerobic (dolozyc) zeby cos takiego uzyskac. i jakie ma twoja fiesta po przerobce osiagi? - przyspieszenie, v-max itd.
na IC juz wymuslilem miejsce tak jak jest w escorcie tylko ze z wycietym wlotem na masce jakis fajny wlocik zrobie

jak skoncze calosc to dam jakies zdiecia

Zabrac musisz wtryski, bo maja inne cisnienie robocze,pompe wtryskowa,kolektory,turbine kawalek wydechu od turbo, IC, pompa olejowa (zespol przykrecony jest do bloku wraz z wyjsciem cisnienia oleju) przewod cisnieniowy dla oleju,pokrywe zaworowa bo TD ma wieksza odme o ponad 10mm, weze wodne miedzy chlodniczka oleju a nagrzewnica,obudowe termostatu.
Reszta zostaje z twojego 1.8D.wszystko opisane w temacie o swapie TD :)
140KM nie wyciagniesz na fabrycznej turbinie niestety szybko konczy sie jej zakres a za razem bardzo wszybko wzrasta temp w ukladzie dolotowym,przerobic trzeba uklad wydechowy dac 2,25" lub 2,5" ale wiaze sie to z przerabianiem DP (down pipe) gdzie jest i tak juz ciasno miedzy polosia a maglownica.
Osiagi jak dla mnie hmmm takie sobie, V-max to 182km/h predkosci rzeczywistej, nie mylic z licznikowa bo na zegarze w tym momencie jest 200km/h.
http://pl.youtube.com/watch?v=AsuzSRBIkg8
http://pl.youtube.com/wat...feature=related te motocykle to Yamachy 125 i do konca drogi nie udalo im sie wyprzedzic Forda.
Auto jezdzi porownywalnie z Civic VTi 160KM przy tym ustawieniu.

fiestaracer - 21 Sty 2009, 16:44

czyli jak zmodyfikuje wydech od escorta to bedzie dobrze?? dzisiaj bede zakladal turbo i ta cala reszte do fiesty moze mi sie uda skonczyc do konca tygodnia.
bedzie dobra zabawa w montowanie tego wszystkiego w fiescie <8>

Fordon - 21 Sty 2009, 19:43

Tak zmodyfikowany wydech essiego bedzie odpowiedni na poczatek, docelowo zalecam usunac wszystkie tlumiki fabryczne i na koncu ukladu dac puszke przelotowa skierowana ku ziemi :)
Ogolnie dla wiekszej wygody polecil bym wyciagnac silnik wraz ze skrzynia :) da ci to dosc spory poglad na to co jest OK i czym sie roznia te jednostki.
W sumie zarowno w tym jak i w temacie nizej odnosnie swapa wszystko pokazalem :) ale w razie pytan pisz :) i przy okazji zaloz temat w dziale nasze auta :) dosc sporo pomogly by mi foty w doradzaniu.
BTW. polecam odrazu wywalic ako do bagaznika bo niestety bedzie ciasno pod maska :)

fiestaracer - 22 Sty 2009, 12:42

turbo juz zalozone :-P teraz jeszce zostal mi ic do zainstalowania gdzies pod maska. a akumulator bedzie w bagarzniku
odyniec - 22 Sty 2009, 13:45

bagażniku.
Fordon - 22 Sty 2009, 14:45

fiestaracer napisał/a:
zostal mi ic do zainstalowania gdzies pod maska.

Nie gdzies pod maska a w zderzak dac go gnoja bo bedzie on dawal tyle co zeszkoroczny snieg.
Sie znaczy pompe paliwa tez przelozyles juz?? czy nie ?? bo jak odpalisz to na seryjnej pompie to chce to widziec jak dasz mu w podloge na prostej :) a ja sobie poczekam z popcornem na spektakularne BUM :)

fiestaracer - 24 Sty 2009, 23:27

turbina juz zalozona, wydech zrobiony, ic ma juz swoje miejsce tylko jeszcze dolot do ic musze zrobic :-P na niedziele zostawilem sobie pompe paliwa i ta cala reszte przewodow. a kolektor wydechowy jest z escorta. tylko jeszcze jedno pytanie mam z jakich rur mam zrobic dolot do ic i z ic do kolektora ssacego? bo niewiem jakich mam uzyc stalowych czy moga byc gumowe takie jak sa orginalnie w escorcie?? jak dobrze pojdzie to w niedziele wieczorkiem bedzie pierwsze odpalanie na turbo :twisted:
Fordon - 25 Sty 2009, 15:18

mozesz uzyc te ktore sa w essim :) a jak cos to jedzisz do sklepu z czesciami dla ciezarowek i kupujesz odpowiednie weze dla turbo :)
fiestaracer - 26 Sty 2009, 12:14

gdzie jest najlepsze miejsce na ic? tam gdzies obok chlodnicy czy mam ja troche przykryc? a i jeszcze jak mam podkrecic turbine?
Fordon - 26 Sty 2009, 14:55

fiestaracer napisał/a:
gdzie jest najlepsze miejsce na ic? tam gdzies obok chlodnicy czy mam ja troche przykryc?

Nic nie przyslaniaj, bo jak przyjdzie temp kolo 15* do 25* silnik ugotujesz.
IC dajesz w zderzak wersja dla seryjnego zderzaka, oraz sposob mocowania:

.

fiestaracer napisał/a:
a i jeszcze jak mam podkrecic turbine?

Spokojnie najpierw odpal auto, zrob foty, sprawdz czy nie ma zadnych chorob wieku dzieciecego, czy eleltryka dziala itd. dalej prosze o zamontowanie wskaznika boostu, albo zegara przemyslowego od acetylenu (bardzo dokladny) sprawdz jakie cisnienie jest i dalej poradzimy, bo samo zwiekszenie cisnienia podwyzszy ci temp. spalania a za razem w skrajnym przypadku wypali tloki.

fiestaracer - 26 Sty 2009, 15:07

ta niebieska fiesta to twoja??
Fordon - 26 Sty 2009, 15:23

fiestaracer napisał/a:
ta niebieska fiesta to twoja??

Tak to byla pierwsza w PL fiesta 1.8TDintercooler, pozniej kasacja i przyszedl czas na czerwona, z reszta to nie wszystko co wyszlo spod mojej reki. :-P

fiestaracer - 27 Sty 2009, 07:42

Dobra wszystko zamontowane, cala noc juz za mna, teraz jeszcze musze ozywic potwora. Teraz mi powiedz co mam zrobic zeby odpalic klekota. Wszystko zalozone tak jak powinno byc ale nie odpala. Moze to byc wina tego ze pompa wtryskowa sie przestawila? Tp tzreba na pasku rozrzadu ustawiac czy jak bo sie teraz pogubilem z tym wszystkim. A ic jest tymczasowo zamontowany w miejscu seryjnym. Jeszce dzisiaj musze odpalic fieste, to jest moj cel nr 1
Fordon - 27 Sty 2009, 14:47

Najpierw to trzeba napelnic uklad olejowy, czyli troche pokrecic silnikiem zeby z weza doprowadzajacego olej do turbiny poplynela oliwa, pozniej jeszcze troche zeby sie ulozyskowanie sprezarki przesmarowalo, w tym celu odpinasz elektrozawor znajdujacy sie na pompie paliwa.
Pompe wtryskowa trzeba ustawic na poczatek tloczenia pierwszego garu,wzgledem ukladu rozrzadu na drugim pasku.W ksiazce jest opis co i jak zrobic, ale jest dosc spora mozliwosc tego iz sobie nie poradzisz.
Odpowietrzanie samej pompy dosc dlugo trwa, polecam strzykawke i kolo 0,7l ON zeby na spokojnie ja odpowietrzyc, dalej popuszczasz wszystkie przewody wysokiego cisnienia idace do wtryskow tak dlugo az nie zacznie cieknac z nich ropa :) Przyda sie dosc konkretny ako zeby gnoja opanowac.

Rkalitka - 2 Lut 2009, 22:27

Słuchajcie jak dla mnie super sprawa, że uturbiacie 1.8D tym bardziej, że sam chcę coś takiego w swoim a tutaj proszę za darmo krok po kroku jak na talerzu :brawo: :brawo: :brawo:
Ale moje pytanie::

Jeżeli nie mam żadnych częsci od turbo diesla to czy warto jest mi je kupić i skomponować własny 1.8td nawet przyjmując, że silnik 1.8D jest w stanie przyjąć nowe większe obciążenie, Czy poprostu kupić za 1200-1500zł gotowy silniczek od td intercoler np. mondeo a stary 1.8D opchnąć nawet za 500-600 zł a lbo na części??

Aha Fiestaracer daj mi znać i się może spotkamy ocenić nasze fury i pogadać na temat fiest?? Bo ja studiuję w Szczecinie i aktualnie jestem tutaj moją fieścinką :twisted: :yes:

Fordon - 3 Lut 2009, 14:43

Ale temat swapa tez jest opisany i opisane jest co potrzebujesz gdy chcesz zmienic 1.8D na TD. Jesli jestes pewien tego ze twoja jednostka wolnossaca jest w dobrym stanie lub w bardzo dobrym to lepiej kupic zabawki i turbic. 1.8D przeniesie takie obciazenie bo nie rozni sie niczym od TD, poza osprzetem.
Moja dawna Fiesta na chwile obecna lata na doladowaniu 1.7Bara na co dzien i nadal nic sie nie dzieje a to wszystko przy fabycznej turbinie.

malesiak - 9 Lut 2009, 19:52

Mam pytanie odnośnie kosztów. Ile mniej więcej potrzeba na tego rodzaju zabawę? Jeśli dysponujesz szczegółowym "kosztorysem", to mógłbyś napisać, ale może też być prosty "rząd wielkości" kwoty końcowej, włożonej w nowe serce Fiesty;)

Pozdrawiam

Fordon - 9 Lut 2009, 19:55

Ale w sensie swapa mojego autorstwa czy w sensie uturbiania?? a widze ze masz MK4 czyli masz juz sterownik EDC co wiaze sie w tym momencie szukania czesci od Endury i sterownika typu EDC, a co za tym idzie zwiekszaja sie koszta.
malesiak - 9 Lut 2009, 20:39

Przyznam że mechanik ze mnie żaden, ale przynajmniej Fiestę takową posiadam;) Chodzi mi o tutorial Twojego autorstwa, ale sądząc po odpowiedzi - nie ten wątek;)
Fordon - 9 Lut 2009, 21:09

Ogolnie OK, temat tez OK jednak jesli masz MK4 to posiadasz Endure DE, a za razem sterownik EDC, ktory to ja wywalilem, bo nie lubie zadnych takich bzdur.
Szczerze jesli chodzi o moje zabawy z dieslem to przekroczylo to wartosc zarowno Twojego auta + mojej MK3 :) tak pi razy oko bo wiecej juz nie mialem sil liczyc.
Od zabawa w tuning metoda prob i bledow :)
Sprawa wyglada tak ze kosztorys zalezy od dosjc do czesci oraz od tego czy robisz to samemu czy tez mechanik :)

bimladentoja - 11 Wrz 2009, 13:47
Temat postu: [MK3]
[ Dodano: Sob Wrz 26, 2009 23:43 ]
fiesta ------------------żal :patyk: nawet kijem nie dotykać

mefis_radom - 24 Lut 2010, 09:22

Panowie, ma ktoś fotki z turbienia Diesla z pierwszego posta Fordona? Jeśli można niech ktoś wrzuci tutaj lub podeśle mi na e-mail: mefis_radom@10g.pl
bidżej - 24 Lut 2010, 10:50

mefis_radom, jak wyskakuje Ci 404-nie znaleziono, to skopiuj z dołu zawartość pola "link do obrazka", wrzuć to w pasek adresu i przejdź tam. u mnie zdjęcia w ten sposób hulają.
Fordon - 25 Lut 2010, 12:16

Temat poprawiony a foty juz dzialaja... :) mefis_radom, dzieki za podeslanie gotowych fot :) juz sie nigdzie mi nie zawierusza :)
Flapix - 10 Lis 2010, 13:06

Witam. Uturbiłem swoje Mk3 mam pytanie fiesta jeździ lecz przy mocnym spuszczeniu z gazu gaśnie. Pompa wtryskowa pochodzi ze sierry ale nad dzwingnią z gazu ma takie ustrojstwo na trzy kable wiem że jedne miały to mechaniczne a drugie elektroniczne czy to może być przyczyną jak podkręci jej się obroty to nie gaśnie ale nie idzie tak za bardzo jeździć. Druga sprawa to turbina dostałem ją za darmo jeździła do końca w sierze ale wali olejem mocno w dolot czy to może być przyczyna pokrywy zaworów która ma mniejszą średnice odmy niż w TD ? Odma nie jest nigdzie poprowadzona nie mam na niej narazie żadnego węża ani filterka. Czy poprostu turbina nadaje się do regeneracji ? Pozdrawiam.
kamil wolski - 11 Lis 2010, 11:04

Zdejmij dolot i sprawdź palcami jak mocno możesz ruszać wirnikiem na boki, ale zakładam, że problem leży w tym, że turbina nadaje się na śmietnik a nie w średniy odmy, tym bardziej że nikt coś co jest warte całkiem fajną kasę, nie odda za free, chyba że to szrot.
Flapix - 11 Lis 2010, 20:53

Też mi się tak właśnie wydaje że trzeba szukać innej turbiny a nie ma się co łudzić że to odma.
mefis_radom - 27 Lut 2011, 22:51

Powiedz mi jak tą zaślepkę z bloku wybić, zeby nie wpadla do srodka.
Fordon - 27 Lut 2011, 23:18

Nie ma reguly na to czy wpadnie czy nie... najprosciej punktak, mlotek, lekki strzal i magnes. Ale nie ma 100% pewnosci czy nie wpadnie....
szumi81 - 5 Maj 2012, 21:44

Panowie a dlaczego nikt nie wspomni o kutych tłokach. Z doświadczenia wiem że fabryczne z D nie wytrzymują w TD a nawet jak wytrzymują to ich żywot skracany jest automatycznie o 50%.
Stunt_Man - 5 Maj 2012, 21:59



jestem czysty ziom peace





edytowałem ale i tak niech wygaśnie :hihihi:

Fordon - 5 Maj 2012, 22:07

szumi81, pokaz mi kucizne do tego motoru, oraz pokaz mi seryjna korbe D oraz TD, po czym przedstaw mi roznice w budowie oraz roznice w twardosci materialu jak i ich wagach...

Korby i tloki D a TD nie roznia sie niczym... niczym... niczym... to jest to samo...

Stuntman wszystko wszystkim ale bez wulgaryzmow... post wygasnie do jutra.

EDIT: ok wygasniecie odroczone... ale nastepne takie obrazki z wulgaryzmami beda nagradzane... :serduszka:

Stunt_Man - 5 Maj 2012, 22:14

też Cie kocham

a ten... ciekawe jak obliczył wytrzymałość tego tłoka co mu 50% wyszło :rotfl:

Jaszczur - 5 Maj 2012, 22:31

Pozwólcie że posłużę się pewnym osobistym doświadczeniem ;)

Panie i Panowie, oto tłok D:

Po lewej - tłok TD, po prawej - tłok D:

Tłoki TD:


Tłok D:

Tłoki D + wał z TD:

Wał z D:


szumi81, Proszę o wykazanie istotnych różnic :)
Widziałem wnętrzności D, widziałem wnętrzności TD 88KM - wszystko to jest dokładnie to samo. W chwili obecnej mam silnik złożony ze słupka TD + tłoki TD + głowica z D, wszystko pasuje 1:1, i działa bez żadnych problemów.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group