Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK4] Śliwka

Marcin - 31 Lip 2008, 23:42
Temat postu: [MK4] Śliwka
1. Nick - Marcin
2. Imię - Marcin
3. Model - Ford Fiesta
4. Wersja - MK4, Ghia
5. Rocznik - 1998/1999
6. Silnik - 1.25 16V 75 KM

7. Opis auta - ściągnięta zza granicy i od początku w kraju w moim posiadaniu (04.2006), stan ogólny db+, wersja Ghia czyli seryjnie bogato wyposażona i z jasną tapicerka
Wyposażenie:
- 2x airbag
- elektryczne szyby i lusterka
- wspomaganie kierownicy
- centralny zamek z pilota w kluczyku + ryglowanie
- klimatyzacja
- podgrzewana przednia szyba
- elektrycznie reg. fotel kierowcy
- halogeny
- jasna tapicerka, kiera i gałka od biegów w skórze (dopóki się nie wytarła), plastikowe drewno :-P
- radio CD6000 + 6 głośników


8. Dokonane zmiany/prace:
a. wizualne:
- alufelgi 14", opony 185/55/14 (2x uniroyal rallye 540, 2x uniroyal rallye 550)
- białe podświetlenie deski rozdzielczej i wszystkich włączników
- odnowiona skórzana kierownica
- białe zegary z mk5
- końcówka tłumika z rury ze stali nierdzewnej
- dymione tylne lampy mhw
- smoked headlights & grill
- pasująca zupełnie do niczego gałka zmiany biegów z st

b. mechaniczne/elektryczne:
- kolektor wydechowy 4-2-1 + reszta rur 2"
- przepustnica 48mm
- gwint AP (gleba od -35 do -75)
- hamulce z tarczami wentylowanymi zamiast litej serii
- elektrycznie otwierany bagażnik
- regulowane czasówki wycieraczek

c. audio:
- wyjście na suba i aux in w ori radiu cd6000
- jakiś wzmacniacz Pyle
- chwilowy brak suba... :-P

9. Planowane zmiany/prace
a. wizualne:
- inne alu
- lotka na klapie

b. mechaniczne:
- świnia :nawalony:

c. audio:
- coś lepiej grającego niż seria

10. Wymienione pierdoły eksploatacyjne:
- 2006.05 - rozrząd kpl.
- 2007.05 - map, świeczki ngk
- 2007.08 - tarcze+klocki
- 2008 - bębny+okładziny+cylinderki+łożyska - tył
- 2010.04 - sprzęgło
- 2010.07 - tuleje met-gum przód i tył
- 2011.05 - uszczelka pod pokrywą zaworów
- 2012.07 - kable WN (Motorcraft)

- inne pierdoły w między czasie nie ujęte powyżej: łączniki staba, osłony przegubów, ...

11. Fotki auta:
Seria zaraz po kupnie



KLIK - Galeria ze strony głównej

Next photo...



Next photo... było już ciemnawo i pochmurno i wyszło tak sobie... :|






Next update...

..... .....


zlot 2010...







...a tyle to padło mi średnio żre :-)

PitusK - 1 Sie 2008, 08:50

ten kolor jest boski! fajna fiesta
Marcin - 7 Sie 2008, 22:08

kolor jak na fioletowy jest ładny, na tych zdjęciach to kiepsko widać jaki jest w rzeczywistości, jak się po umyciu wymleczkuje gadzine to wtedy kolor wychodzi boski :)

mały update:
w końcu śliwka doczekała się niższych sprężyn, które czekały już koło 1,5 roku na założenie, wczoraj został założony przód (brak czasu nie pozwolił na tył), a dzisiaj przyszła kolej na tył. Firma sprężyn jest mi nie znana, w niemczech jakaś firma wsadziła je do pumy z kilkoma innymi przeróbkami z tego co mi mówił sprzedający, ponoć było 30mm niżej od serii.
Wyszło tak, że po założeniu jest mniej więcej około 20-30mm niżej i zrobiło się o wiele twardziej niż na serii. Jeszcze nie miałem okazji się gdzieś dalej przejechać w jakiś bardziej ekstremalnych warunkach, ale już czuć, że się inaczej prowadzi.
Przy montażu nic się nie urwało i nie było problemów z odkręcaniem śrub, poza dzisiejszą próbą odkręcenia przyspawanej nakrętki do mocowania amortyzatora :rotfl:
Foty będą później, bo naładowane akumulatorki okazały się rozładowane ;-|

tadzias - 7 Sie 2008, 23:25

PitusK napisał/a:
ten kolor jest boski! fajna fiesta








rzeczywiście kolor superowy <oki>

Marcin - 8 Sie 2008, 21:30

...jest i fota, akurat w tym samym miejscu co poprzednie, przy okazji kolejnego wypadu na tenisa ziemnego :-P



dzisiaj zrobiłem ok 30km i stwierdzam, że jest cholernie twardo w porównaniu do serii, a szczególnie z przodu, co czuć wyraźnie na śpiącym policjancie. Trakcja się poprawiła, przetestowałem ją na rondzie, którego nawierzchnia jest sporo pochylona na zewnątrz, wcześniej była wyraźna podsterowność, a teraz daje rade skręcać cały czas przyspieszając, słychać tylko piszczenie opon :-P
Tak czy inaczej już zaczynam się zastanawiać nad jakimiś progresywnymi, bo te raczej do nich nie należą... może ktoś chce się zamienić? :-)

pozdro!

PitusK - 9 Sie 2008, 10:08

zakochałem sie w kolorze:D:D:D:D:Dnaprwde jest CoOL widze ze gelba auto idzie w dbrym kierunku teraz tylko felun jakis i będzie dobrze! bede śledził prace przy niej :D
Piter - 9 Sie 2008, 16:58

Fajna jest ...... ta rakieta do tenisa :-P :rotfl:
Marcin - 16 Sie 2008, 22:35

teee Piter a dzieci Ci nie płaczą? :-P

[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 17:02 ]
kilka dni temu zrobiłem mały porządek z fotami, a od wczoraj walcze z felgami i nie będę wspominał przez kogo :twisted:


Żółwik Tuptuś - 28 Sie 2008, 19:15

No to masz czym walczyć z nudą w długie jesienne wieczory ;)

Mówiłeś że kontakt z Loy-em nawiązany więc o polerkę jestem bezpieczny .

Co do kolektora - wiem że się uda - konsekwentnie dążysz do celu więc będzie oki . Daj znak jak będziesz potrzebował transportu złomu z wawy .

ps: czytałem planowane zmiany jakie opisałeś w pierwszym poście . Niedługo chyba będziesz musiał zmodyfikować listę i conieco z niej przenieść do działu WYKONANE . Mam nadzieje że ich miejsce zajmą kolejne mody ( pochwal się jeżeli myślisz o czymś kolejnym )

Marcin - 28 Sie 2008, 20:03

Żółwik Tuptuś napisał/a:
No to masz czym walczyć z nudą w długie jesienne wieczory ;)

trochę szybciej to nastąpi ale ciiii :-P

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Mówiłeś że kontakt z Loy-em nawiązany więc o polerkę jestem bezpieczny .

Tak to jego wina :rotfl:

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Co do kolektora - wiem że się uda - konsekwentnie dążysz do celu więc będzie oki . Daj znak jak będziesz potrzebował transportu złomu z wawy .

czymś sobie trzeba zasłużyć w klubie jebax teoretix, dzięki za pomysły na reszte wydechu :)

ps. chciałbym jak najszybciej, ale szybko to wiadomo...., a w głowie są jeszcze inne pomysły...

LOY - 28 Sie 2008, 20:20

Marcin napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
]Mówiłeś że kontakt z Loy-em nawiązany więc o polerkę jestem bezpieczny .

Tak to jego wina :rotfl:

...

a gdzie Twoja asertywnosc ;/ trzeba mi nie było wierzyc :-) ...nie histeryzuj ...chciałes polerke a to kosztuje ...pracy :fox: .... zawsze mozesz je polakierowac jesli nie dasz rady :fox:

Marcin - 28 Sie 2008, 20:26

LOY napisał/a:
a gdzie Twoja asertywnosc ;/ trzeba mi nie było wierzyc :-) ...nie histeryzuj ...chciałes polerke a to kosztuje ...pracy :fox: .... zawsze mozesz je polakierowac jesli nie dasz rady :fox:

a wiedziałem, że to nie będzie kaszka z mleczkiem, z resztą to samo Ci pisałem na gg kiedyś tam, będę uparty i będzie lustro :V: mimo tego terroru na felgach.

a wina wcale nie dotyczy tylko polerki <8>

-adi- - 30 Sie 2008, 22:14

noo to prawda ghia gjii nie rowna :D ja bym chciał od Ciebie z wyposazenia klimatyzacje :) Twoj kolor samochodu super jest! jak i cały wozik.:)
cbt57 - 3 Wrz 2008, 19:07

kolor swietny, elegancko go zrobiles ;)
Piter - 6 Wrz 2008, 15:27

Ooooo i masz taką naklejkę na szybie jak ja ;/
Gdzie chcesz obszyć kierownice? We Wrocławiu jest dobry zakład, cena chyba ok 150-160.
Skóry do wyboru.

Marcin - 6 Wrz 2008, 18:34

a mam :-)
Piter jak wyśle Ci kiere to mi załatwisz? :) w zg sobie jeden zakład 250pln życzy ;-|

Piter - 7 Wrz 2008, 13:31

Pomyślimy :)
Marcin - 15 Wrz 2008, 21:47

czas trochę coś skrobnąć...
pisałem wcześniej, że zabierałem się za polerkę, która idzie mi dość wolno, głównie z powodu w jaki sposób potraktował felgi ich poprzedni właściciel przy próbie ich odnowienia... czyli mnóstwo szlifowania na mokro, a nawet na sucho ;-| wstępne efekty poniżej:



na drugim foto widać kropki na powierzchni, to kurz i jakiś brud, bo ta felga była już wstępnie polerowana tydzień temu i od tamtego czasu leżała czekając na resztę...

...tak przy okazji, jak Żółwi mówi Ci, że to będzie trwało dłużej niż Ci się wydaje lub jak sam myślisz to znaczy, że tak będzie i możesz się zesr*ć i tak się nie wyrobisz... ot taki wniosek old

jakiś tydzień temu była okazja wymienić końcówkę wydechu no i padło na kawałek nierdzewki o średnicy 70mm :) no i się stało <8>




baran dalej nie zaczęty z powodu braku materiału i różnego rodzaju poślizgów... ;-(

senga - 15 Wrz 2008, 22:04

własnymi RĘCAMI pomagałam w pucowaniu felg :rotfl:
OKRUTNA robota... w sam raz dla murzyna (choć w sumie nic do nich nie mam <8> )

brat, Ty to zawsze musisz coś rozmontowywać i patroszyć wszystko, co ze śliwki pochodzi... inaczej to chory jesteś :-P

rafal__lodz - 15 Wrz 2008, 22:42

Nie będę oryginalny jeśli napiszę że dużo pracy Cie czeka ale myślę warto:) Końcówkę kupowałeś czy sam robiłeś?
Marcin - 15 Wrz 2008, 22:48

końcówka to kawałek rury ze stali nierdzewnej, którą dostałem :)
SpiderMAN - 16 Wrz 2008, 16:20

Ładna Fofka... Felga nowa będzie fajnie wyglądać, choć tym też nic nie brakuje...
Pytanie mam skąd miałeś tę nierdzewkę na końcówkę, bo właśnie szukam 50cm kawałka fi 70 - 80mm i znaleźć nie mogę...

Marcin - 16 Wrz 2008, 16:45

ten kawałek nierdzewki załatwił mi kumpel, a skąd ona była to nie wiem.

jedne z tych felg na pewno będą na sprzedaż, które to się jeszcze okaże, bo mam jeszcze jeden pomysł w zboczonym kolorze <8>

[ Dodano: Sro Wrz 24, 2008 22:03 ]
Niestety wykonanie barana nie uda się w najbliższym czasie przede wszystkim z powodów czasowych i inny nieprzewidzianych rzeczy :| realny termin to luty/marzec, kiedy będzie to się jeszcze okaże.

Dobra wiadomość to taka, że kierownica już się obszywa nową skórą :-)

[ Dodano: Nie Wrz 28, 2008 20:49 ]
kierownica obszyta :D jutro zakładam i jeśli będę miał czym zrobić foto to się pochwale.
Wielkie podziękowania dla Pitera :ok:

[ Dodano: Pon Paź 06, 2008 12:22 ]
foty z telefonu zaraz po założeniu, lepszej jakości będą jak dorwe cyfrówke


stuknęło 130k :)


może i projekt nieopłacalny i małokoniowy, ale już sporo zainwestowałem więc dobrne do końca...

M_arcin - 1 Lis 2008, 00:27

Eh, piękna.
sudoMK4 - 1 Lis 2008, 09:08

przepięknee
Marcin - 1 Lis 2008, 17:01

hyhy ktoś wygrzebał kłotleta :P jakoś na dniach może w końcu wlecą porządne foty :)
M_arcin - 2 Lis 2008, 16:54

Chciałbym aby moja wyglądała tak jak mojego imiennika :-P
Marcin - 6 Lis 2008, 22:57

w końcu jakieś lepsiejsze foto kiery :)

kaczoro - 7 Lis 2008, 21:54

Wygląda super :ok: Tylko trochę gruba się wydaje teraz ta kierownica, ale może to tylko subiektywne wrażenie...
Jeszcze gałkę zmiany biegów przydałoby się doprowadzić do porządku bo psuje ogólny efekt :-)

Pozdrawiam.

Marcin - 7 Lis 2008, 22:13

Dobrze Ci się wydaje, że jest gruba, ale to wcale nie przeszkadza i trzyma się ją na prawdę wygodnie. W oryginale skóra jest tylko po bokach, ja chciałem na całości i nie można było ściągnąć starej, bo byłoby nierówno.
Gałka też jest w planie, też mnie denerwuje obdarciuch, ale póki co jeszcze nie wiem co wymodze.

Marcinowaty - 8 Lis 2008, 16:39

Marcin napisał/a:
może i projekt nieopłacalny i małokoniowy, ale już sporo zainwestowałem więc dobrne do końca...


Wyjaśnij??

Marcin - 8 Lis 2008, 20:31

Marcinowaty napisał/a:
Marcin napisał/a:
może i projekt nieopłacalny i małokoniowy, ale już sporo zainwestowałem więc dobrne do końca...


Wyjaśnij??

przeczytaj moje plany odnośnie mechaniki, jak skończe i wyjdzie coś ciekawego na hamowni to się będę chwalił, a póki co to nie jestem wstanie się za to zabrać ;-(

Piter - 11 Lis 2008, 22:27

Fajna kiera :ok:
Marcin - 11 Lis 2008, 22:38

Piter napisał/a:
Fajna kiera :ok:

<8> się wie... w końcu od kierownika imprezy :-)

Edit
padło dostało prezent pod choinkę w postaci nowych dywaników :)

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 20:05 ]
takie świecidełka dzisiaj do mnie przyszły :joint:



jutro przymiarka :V:

żeby nie było zbyt pięknie to poczta jedną uszkodziła ;-(

trzeci - 12 Lut 2009, 20:17

Marcin napisał/a:
takie świecidełka dzisiaj do mnie przyszły :joint:

[url=http://img21.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]


No to ciekawscy z Giełdy już wiedzą kto je łyknął w takiej dobrej cenie ;-))
Gratki z udanego zakupu.
Pozdro ...

LOY - 12 Lut 2009, 21:44

uuu szkoda ...głupia poczta ,głupi pakowacz ...wiem ze lampki sa bardzo kruche :fox: ..a MHW to nawet bardziej niz seryjne ...gdzie pękły ?
Marcin - 12 Lut 2009, 21:53

no niestety, ale co ciekawe, lampki przyszły w ori opakowaniu i były w workach bąbelkowych, w pudełku też są dodatkowe odblaski do przykręcenia.



to co pękło było w worku z lampą, przymierzałem i da rade posklejać, będę próbował to jak najlepiej zrobić żeby nie szpeciło z boku. na aukcji były całe, wiec na pewno wina poczty nunu

kaczoro - 12 Lut 2009, 22:05

O w mordę! A ja planuję kupić tylne szyby uchylne z przesyłką z Poznania... :sad:

Lampki extraśnie :ok: Będą ładnie się komponować ze " śliwkowym" lakierem <8>

LOY - 12 Lut 2009, 22:33

paskudnie pękło ..LOY da ci dobra radę :hihihi: ..poszukaj dobrego fachowca od spawania plastiku ..jesli jest dobry to pospawa bezbarwnym abs-em ...potem zeszlifowujesz papierem na gładko miejsce spawania ..polerujesz pasta i praktycznie niema znaku i jest szczelne !!!! ..i niech nie gadaja ze sie nie da bo ja mam zaprzyjazniony warsztat który nieraz spawał mi pekniete lampki ..
PS ..gdyby kasztany nie wiedzieli czym spawac ..kup jakikolwiek migacz przedni ...i juz bedzie materiał do spawania :-P

rafal__lodz - 12 Lut 2009, 22:34

gratulacje zakupu:) moim skromnym zdaniem obok fiesty kaczoro najciekawsza mk4 w klubie ale nie ma co mocno porównywać bo raczej odmienne style :ok:

Co do poczty to k....ska. Alternatywą są firmy kurierskie ale z doświadczenia wiem bo sam pracowałem, że i tam zdarzają się uszkodzenia przy transporcie. Ale czy w PP czy firmach kurierskich wszystko zależy od ludzi a jak się debilowi nie chce wejść z paczką na kipe tylko rzuca przez jej całą długość to wychodzi jak wychodzi... sory za OT

Marcin - 12 Lut 2009, 22:47

Loy, na razie spróbuję sam skleić, a jeszcze nie wiem jak dużo będzie te uszkodzenie widać, kiedy je założę.

rafal__lodz napisał/a:
moim skromnym zdaniem obok fiesty kaczoro najciekawsza mk4 w klubie

przeca to brzydal :-P

kaczoro - 12 Lut 2009, 23:17

Marcin napisał/a:
przeca to brzydal :-P


nunu

Marcin - 13 Lut 2009, 12:06

kaczoro napisał/a:
Marcin napisał/a:
przeca to brzydal :-P


nunu

ale to o moją chodziło :-P

cały czas wydaję mi się, że jednak wersja dymiona będzie wyglądała lepiej, być może i tak będę musiał je przyciemnić jak po klejeniu będzie kupa... chyba, że wujek Loy powie inaczej :rotfl:


LOY - 13 Lut 2009, 14:39

hym ..nie jest zle ...wyglada teraz jak fiesta danio tyle ze w MK4 :-P ...fakt ze te lampy z tym kolorem robia taki troche słodki "budyniowaty " efekt ...
masz przyciemnione

Marcin - 13 Lut 2009, 17:32

dzięki wuja :V: dla mnie bomba :)
krzys:) - 13 Lut 2009, 21:21

Sorki za Ot ale coś mi się wydaje że widzialem ją u siebie w mieście...Tzn. w Goleniowie...przez jakieś parę dni :fox: :-P bardzo fajnie wygląda az się obejżłem za nią :ok:
kaczoro - 13 Lut 2009, 22:33

Białe ładniejsze...nie kombinuj z przyciemnianiem :yes:

Pozdro!

Marcin - 13 Lut 2009, 22:42

krzys:) napisał/a:
Sorki za Ot ale coś mi się wydaje że widzialem ją u siebie w mieście...Tzn. w Goleniowie...przez jakieś parę dni :fox: :-P bardzo fajnie wygląda az się obejżłem za nią :ok:

no to za parę dni znowu ją będziesz miał szanse zobaczyć :yes: daj znać to się gdzieś ugadamy :)

kaczoro mi się widza ciemniejsze... pożyjemy zobaczymy.... jak brudasa umyje i założę posklejane :-)

kaczoro - 15 Mar 2009, 22:35

Jak tam "renowacja" lamp?
Marcin - 16 Mar 2009, 12:05

Na razie stoi w miejscu, bo mam mgr'a na karku i chce go jak najszybciej skończyć. Co do samej renowacji to mam już plan jak to zrobić, żeby wyglądało i się nie rozpadło, na podstawie tego co napisał wujek Loy :) od sprzedającego udało się dostać zwrot w wysokości 30pln Jak je zrobię i wylądują w aucie to się pochwale <8>
Marcin - 20 Maj 2009, 14:14

UPDATE...
...zacznę od tego, że jakieś dobre pół roku albo i dłużej jeździłem z uwalonym regulatorem napięcia, trasy głównie krótkie, jedna długa... nieważne, że się paliły żarówki jedna po drugiej powinno dać mi do myślenia wcześniej, żeby sprawdzić ładowanie. Jak już się zabrałem to było za późno dla akumulatora i wydatki się podwoiły. Takim sposobem mam nauczkę i chyba sprawie sobie miernik napięcia :-P

Z nowości to w końcu wleciały zakupione już wcześniej lampy do tyłu, wczoraj je zadymiłem, a dzisiaj wylądowały na aucie :D



Na słońcu i w cieniu jest inny efekt, jak w końcu uda mi się umyć to zrobię lepsiejsze foto <8>

pozdro!

awilk - 20 Maj 2009, 15:06

Fajne lampeczki, ładnie się prezentują na samochodzie :yes: Ale u mnie by ładniej wyglądały bo mam lakier jaśniejszy w sam raz pod takie lampki gy Jakbyś sprzedawał info do mnie :)
rafal__lodz - 20 Maj 2009, 20:20

Marcin, czym dymiłeś? szprajem do lamp normalnie?

awilk napisał/a:
Jakbyś sprzedawał info do mnie :)

z całym szacunkiem ale zdobycie ich to prawie cud więc chyba numer nie przejdzie:P gdyby nie była klubowa można by pożyczyć Ty byś smigał 3 miechy i ja 3 miechy:P

Marcin - 20 Maj 2009, 21:18

rafal__lodz napisał/a:
Marcin, czym dymiłeś? szprajem do lamp normalnie?

tak, spray motipa.

rafal__lodz napisał/a:

awilk napisał/a:
Jakbyś sprzedawał info do mnie :)

z całym szacunkiem ale zdobycie ich to prawie cud więc chyba numer nie przejdzie:P gdyby nie była klubowa można by pożyczyć Ty byś smigał 3 miechy i ja 3 miechy:P

śmiechu warte... wierzycie w cuda? :rotfl:

robaczywka umyta :)

arecki - 20 Maj 2009, 21:48

ładna ta Twoja fiesta :-) lamy cacy , tylko teraz trzeba na tace dać żeby nikt Ci w tył nie wjechał :-P :V:
awilk - 20 Maj 2009, 21:57

Bo wy nic nie myślicie, powinniście teraz wszyscy pojechać po tych lampach jakie paskudne i Marcin by je sprzedał a ja bym wam odpalił działkę gy
rafal__lodz - 21 Maj 2009, 11:14

Marcin napisał/a:
tak, spray motipa.


A ile warstw kładłeś? To może ja u siebie prysnę te gej looki żeby się tak w oczy nie rzucały :cojest: łatwo to zmyć jakby nie wyszło malowanie?

Marcin - 21 Maj 2009, 13:25

rafal__lodz napisał/a:
Marcin napisał/a:
tak, spray motipa.


A ile warstw kładłeś? To może ja u siebie prysnę te gej looki żeby się tak w oczy nie rzucały :cojest: łatwo to zmyć jakby nie wyszło malowanie?

jedną, co do zmywania to nie wiem, jak od razu po szprejowaniu uznasz, że jest kiszka to pewnie bez problemu zejdzie jakimś nitrem/ekstrakcyjną, ale jak wyschnie to już chyba tylko drobny papier ścierny.

rafal__lodz - 21 Maj 2009, 16:35

Marcin napisał/a:
jedną, co do zmywania to nie wiem, jak od razu po szprejowaniu uznasz, że jest kiszka to pewnie bez problemu zejdzie jakimś nitrem/ekstrakcyjną, ale jak wyschnie to już chyba tylko drobny papier ścierny.


jakaś konkretna metoda pryskania typu najpierw boki lamp potem ta część z żarówkami czy od razu po całości delikatnie?

Marcin - 21 Maj 2009, 17:08

na początku pryskałem na część, która jest schowana pod klapą, potem na resztę, tak żeby było w miarę równo.
grzes87 - 21 Maj 2009, 19:58

Marcin, a moze chcesz chlapacze sprzedac ? gy szukam i szukam i znalezc nie moge za rozsadna cene :-P
Marcin - 21 Maj 2009, 20:06

nie ma takiej opcji :2xf:

<8>

grzes87 - 21 Maj 2009, 20:14

chlopaki a moze by tak spic Marcin, a potem podpierniczyc mu to co chcemy gy ja biore chlapacze i alumy na zime a Wy co tam chcecie pocz lamp gy
Piter - 22 Maj 2009, 17:18

Ale brzydullllla :-P
Marcin - 23 Cze 2009, 18:27

Cytat:
Ale brzydullllla :-P

i tego będę się trzymał <8>

ogólnie trochę się dzieje, a w zasadzie idzie mi wszystko jak krew z nosa :|
póki co brzydula straszy, ale przynajmniej nie ma już dziur w progach...

wykradło się jedno szpiegowskie foto...



<8>

[ Dodano: Wto Sie 11, 2009 18:48 ]
się coś dzieje... :łoś:



[ Dodano: Sro Sie 19, 2009 17:41 ]
baran siedzi już na miejscu i powoli wypala się bandaż. Jeszcze trzeba wygiąć stare mocowanie środkowej części wydechu, bo na wstecznym dwururka o niego uderza, mam nadzieje, że jutro będę miał w końcu flanszki do łączenia wydechu i poskładam ten drutex w całość :hihihi:



[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 20:30 ]
Cały wydech na miejscu, jutro poprawki przedmuchów i zlikwidowanie uderzania którejś części o podłogę. Co jak i z czego się wzięło oraz przez kogo wysmaruje jutro jak zbiore wszystko w całość. :) Póki co dźwięk jest znośny, a dupohamownia jeszcze specjalnie nie miała okazji się przekonać czy coś ten drutex dał :-P oprócz tego że nawdychałem się dymu z wypalającego się bandażu...

Parzych - 21 Sie 2009, 00:41

Marcin napisał/a:
wykradło się jedno szpiegowskie foto...
OoOo... Nisko, ciemne aluski, fajne lampki... <oki>
Noooi ciekawy baran, hamuj toto i pisz ile wypluło (najlepszy jest napis "drutex") :yes:
AaA, działaj coby nie stukało...

Marcin - 21 Sie 2009, 15:47

No to po kolei... zaczęło się jakieś półtora roku temu jak przyszło mi do głowy, że samemu zrobię kolektor wydechowy po tym jak naoglądałem się zdjęć w necie :-P dodatkowo dopingował mi mój kumpel Michał, który ma największy wkład w to co wyszło.
Zaczęło się od obliczeń średnic i długości rur i decyzji o typie samego kolektora, a więc prawie profesionalka :cojest: Później bodajże z Wawy dostałem paczkę z rurami oraz flanszą ze stali nierdzewnej (wielkie podziękowania dla Kuby :) nicka nie pamiętam :głowąwmur: ) Prace miały się zacząć we wrześniu i się zaczęły... tyle że z braku czasu praktycznie od razu się zakończyły, bo musiałem wyjechać na studia. Drugie podejście było planowane na wiosne, ale się nie udało i dopiero teraz udało się dokończyć ten projekt.

Co do samej specyfikacji wydechu to: kolektor 4-2-1 + środkowa sekcja od xr'ki 1,6 + trochę wybebeszony seryjny tłumik końcowy.

Fot dużo nie mam, bo nie specjalnie było czas je robić, te najciekawsze wrzuciłem już wyżej, jak coś jeszcze wygrzebie to wrzuce.

Czy coś to dało czy nie... ciężko określić za pomocą dupohamowni, ale wydaję mi się, że w środkowym zakresie obrotów jakby się lepiej zbierał i troche szybciej wkręcał na obroty. Wszystko to przypuszczenia, a hamownie też mam w planach więc się okaże. Niestety budżet mam nadszarpnięty i będzie tylko jedno hamowanie po modach :| Póki co szukam jeszcze większej przepustnicy od zetec'a 1,4 lub 1,6, jakby ktoś gdzieś widział lub miał niech da znać :)

Dziękuję wszystkim, którzy w jakimkolwiek sposób przyczynili się do realizacji tego drutexu :ok:

pozdro!

arecki - 21 Sie 2009, 16:03

no i brawo :ok: ciekawe ile na hamowni wypluje?
Piter - 21 Sie 2009, 19:32

arecki napisał/a:
no i brawo :ok: ciekawe ile na hamowni wypluje?

Oby choć te 75KM :rotfl:
Fajny wydech :yes:

Marcin - 21 Sie 2009, 19:55

Piter napisał/a:
arecki napisał/a:
no i brawo :ok: ciekawe ile na hamowni wypluje?

Oby choć te 75KM :rotfl:

otóż to :rotfl:

DziDzia - 21 Sie 2009, 21:48

75 to pewnie tam będzie.. Ale gdybać to sobie można.. Pojedzie, zhamuje i się pochwali :) ..

Ładne autko :)



pozdro :!:

Żółwik Tuptuś - 21 Sie 2009, 22:10

Marcin, - pamiętam jak o planowaniu tego kolektora rozmawialiśmy podczas spotów :)

Cieszę się że dopiąłeś swego . Konsekwencja to bardzo dobra cecha :ok:

kaczoro - 23 Sie 2009, 19:53

Nie przypuszczałem, że uda Ci się ukończyć ten kolektor...tym bardziej gratuluje :ok: :ok: :ok: Kawał dobrej roboty :yes:

Czekam z niecierpliwością na wyniki z hamowni :twisted:

Pozdrawiam.

Marcin - 23 Sie 2009, 20:20

Żółwiu, tylko u mnie ta konsekwencja ostatnio potrzebuje trochę czasu :rotfl: ale ważne, że wytrzymuje :)

Bartek ja też momentami miałem wahania, ale budowało mnie to, że wcześniej zainwestowałem w materiał i trzeba było w końcu to skończyć.

Hamowania będzie jak już wcześniej napisałem, ale po zdobyciu większej przepustnicy i być może zrobieniu sensowniejszego dolotu. Póki co zauważyłem lekkie falowanie obrotów. Zastanawiam się jeszcze czy owijać dalej bandażem drugą sekcje aż do sondy. Nie wiem także jak sobie komp radzi z odczytami z sondy w dość dalekiej odległości od seryjnego umiejscowienia.

[ Dodano: Czw Wrz 24, 2009 19:32 ]
Dzisiaj przyszedł czas na przepustnicę, szukałem od zeteca-s, bo byłem na 99% pewny, że pasują na pewno, ale okazało się, że od innych zeteców też pasuje... no może prawie pasuję :-P padło na bodajże od silnika 2,0 16V z mondeo, rozmiar fi48mm (seria 38mm). Ogólnie to pasuje na mocowania do kolektora i to na tyle :-P cpp musi być ze starej, mocowanie linki albo musi być przerobione, bo zawadza o wąż od układu chłodzenia (akurat tą opcje wybrałem) lub przełożenie ze starej, z tym że trzeba lekko rozwiercić otwór na szpilkę. Dodatkowo trzeba dorobić jakąś uszczelkę pomiędzy przepustnice a kolektor, bo na samym oringu łapie lewe powietrze (na razie mam tekturową i póki co daje rade). Dodatkowo moja przepustnica miała otwór, który musiałem zalutować.
Fota tylko jedna, bo jakoś zapomniałem w czasie pracy o aparacie...



Przy okazji zrobiłem małe pomiary przyspieszenia do setki...
~14,2s - seria
~12,7s - po wydechu i przepustnicy
...nie wiem na ile te wyniki są miarodajne, ale robione w miarę takich samych warunkach drogowych i za pomocą interfejsu diagnostycznego. Oprócz tego stwierdzam, że nie ma sensu kręcić ponad 6k obrotów i że sprzęgło muszę oszczędzać :rotfl: start z powyżej 3k obrotów już nie wchodzi w grę.

Mam dylemat co do filtra powietrza... seria czy coś innego. Na razie nie przewiduję żadnych innych zmian. Jeśli odbiję się z gotówką to jadę zhamować to padło.

pozdro!

Żółwik Tuptuś - 25 Wrz 2009, 16:44

uszczelka z foliowanego papieru , lub tektury ( okładka od zeszytu ) , jeżlei otwór nie jest duży , w zupełności wystarczy :)

Brawo za kolejne mody :)

ps: Filtr powietrza zostaw oryginalny . Stożek nie zapewni odpowiedniej jakości filtrowanego powietrza , a zyski ze zmniejszenia oporów przepływu , będą żadne .

Marcin - 25 Wrz 2009, 19:11

Żółwik Tuptuś napisał/a:
uszczelka z foliowanego papieru , lub tektury ( okładka od zeszytu ) , jeżlei otwór nie jest duży , w zupełności wystarczy :)

jest właśnie z tektury, wycięte są otwory na śruby mocujące, główny otwór przepustnicy i otwór do bypassu od wolnych obrotów.

Też jestem za seryjnym, mimo nacisków kumpla żeby wstawić coś pseudo sportowego. Na pewno w najbliższym czasie wleci nowy, bo ten co jest już ma swoje przejechane.

Dzięki Michał :)

zefir - 25 Wrz 2009, 20:09

Marcin, walcz walcz :)
Marcin - 25 Wrz 2009, 21:22

Zefir, wczoraj jeszcze raz przeleciałem Twój temat i jakoś nie wiem jak mogłeś zejść poniżej 10s do setki, ale po chwili namysłu doszedłem do wniosku, że moja menda jest otyłym klocem z pod znaku Ghia, a Ty miałeś golasa. Co z tej walki wyjdzie to pokaże hamowania i mam nadzieję że będę zadowolony.
zefir - 26 Wrz 2009, 08:14

i zmieniona byla u mnie mieszanka :)
PumaRST - 26 Wrz 2009, 17:26

gratuluje wydechu :yes: kiedyś jak rozmawialiśmy sądziłem że tego nie zrobisz, a tu jednak :brawo: :brawo:

co do przepustnic: nie łatwiej było wsadzic z 1,6 lub 1,7 od pumy?? średnica była by ta sama lub większa.

Żółw robimy HOP????

Żółwik Tuptuś - 26 Wrz 2009, 19:09

Myślę , że tak :)

Marcin udowodnił , że jest wytrwały , a rzeczy , które dłubie są nowatorskie jak na nasz klub ( w tym aucie i silniku ) więc przenosiny będą jak najbardziej uzasadnione .

Na wniosek Pumy i przy moim gorącym poparciu : Witamy w Projektach FKP .

Fordon - 26 Wrz 2009, 19:21

O to mi sie podoba, jedyne co to niezgadza mi sie rozmiar przepustnicy z "2.0" bo najmniejsza jaka znalazlem to wewnetrzna srednica byla 57mm na calej dlugosci bez przewezenia... ogolnie polecil bym podpiac swinke i troche podlac paliwka :) a seryjne wtryski sa naprawde dobre...
Tak zeby nie bylo to prosze filmik na lekko podwyzszonych dawkach paliwa a caly osprzet jest sprawny itp :) http://www.youtube.com/watch?v=nCBAruKpcHU

Marcin - 26 Wrz 2009, 19:24

PumaRST napisał/a:
gratuluje wydechu :yes: kiedyś jak rozmawialiśmy sądziłem że tego nie zrobisz, a tu jednak :brawo: :brawo:

ja też miałem przez jakiś czas wątpliwości, ale wydanej kasy na materiał nikt by mi nie zwrócił więc musiałem to zrobić, tym bardziej, że miałem już wszystko policzone.

Cytat:
co do przepustnic: nie łatwiej było wsadzic z 1,6 lub 1,7 od pumy?? średnica była by ta sama lub większa.

masz racje, ale koszt tamtej przepustnicy jest przynajmniej dwa razy większy niż tej co założyłem, a przerobienie nie stanowi problemu, dodatkowo ta już jest największa jaka może być, bo jest identyczna jak otwór w kolektorze.

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Na wniosek Pumy i przy moim gorącym poparciu : Witamy w Projektach FKP .

tego to się nie spodziewałem :-) czuję się zaszczycony :)


Żeby nie było, że nic się nie dzieje, to przed oczami mam teraz białe zegary z mk5 <8>

[ Dodano: Sob Wrz 26, 2009 19:27 ]
Fordon napisał/a:
jedyne co to niezgadza mi sie rozmiar przepustnicy z "2.0"

Konrad być może jest z 1,8, nie wiem bo nie była opisana i mi ją kumpel przytargał.

Fordon napisał/a:
ogolnie polecil bym podpiac swinke i troche podlac paliwka :) a seryjne wtryski sa naprawde dobre...

może w przyszłości się pomyśli...

Fordon - 26 Wrz 2009, 20:27

Swinka to nie wielki wydatek w porownaniu z korzysciami a znalazlo by sie dobra cene na np ECU mastera :) EEC 5 daje ci dosc sporo mozliwosci z tego co widzialem, po mimo ze prostrzy i mniej zawodny jest EEC 4 :)
Marcin - 28 Wrz 2009, 14:21

Konrad trochę mnie nakręciłeś co do zabawy z sterowaniem... szukam informacji co i jak i za ile, a do tego sam się chcę douczyć w tym kierunku, bo jak już by doszło do montażu świni to za pewne sam będę chciał ją zamontować i wystroić... - póki co to abstrakcja, ale co mi tam :rotfl:

Z innej beczki, wspomniałem, że udało się zamontować licznik z mk5, żeby inni też mogli to powoli zlepiam mały faq, wersja robocza tutaj -> http://www.fiestaklubpols...p=404139#404139

Jako, że podświetlenie już jakiś czas temu zmieniłem na białe to i nowy licznik też dostał białe podświetlenie. Na razie brak fot jak to wyszło, za to mam jak to odbywało się w trakcie:

Zielony filtr na wyświetlaczu został usunięty, a zamiast żarówki została zamontowana biała dioda flux.

Na górze ze starego licznika zostały zamontowane 4 diody flux na kawałku płytki uniwersalnej + odpowiednio dobrany rezystor żeby nie było za jasno.

Fordon - 28 Wrz 2009, 19:52

Na poczatek starczy ci lektora z SR przy zabawie z ECU masterem, nie idzie nic popierdzielic jesli robi sie to z glowa... w razie co dam ci rozpiske co pod co podlaczac jak juz zakupisz swinke...
Pamietaj to tylko ssak i tu nie masz takiego zmartwienia jak w turbo ze silnik zrobi bummm!

http://www.racingforum.pl...showtopic=43669
Milej lektory na weekend...

Marcin - 28 Wrz 2009, 22:50

dzięki :-) podłączenia się nie boje, bo jestem elektronikiem, a na razie niewiadomą jest dla mnie strojenie, korekcje mapy itd. Zanim dojdzie do kupna czegokolwiek to na początku muszę znaleźć dobrego pracodawce ;-|

Miałem zrobić fote licznika z podświetleniem więc zrobiłem:


Aktualny wygląd padła, trochę dociążonego z tyłu :-P

arecki - 28 Wrz 2009, 22:51

Marcin, widzę, że konsekwentnie dążysz do celu :ok: Fiestka jest coraz bardziej dopieszczona...i gratki przeniesienia do PROJEKTÓW :yes:
Marcin - 28 Wrz 2009, 22:53

arecki napisał/a:
Marcin, widzę, że konsekwentnie dążysz do celu

źle widzisz... coraz bardziej mnie !@#$%^ przez te forum i przez tych ludzi w tym klubie :rotfl:

[ Dodano: Wto Paź 20, 2009 16:21 ]
up... z nowości to w końcu obandażowałem drugą sekcje aż do samej sondy, kolejne 5m bandażu i w sumie to go trochę mało było :-P na cały kolektor poszło 15m bandażu i stwierdzam, że optymalnie byłoby 20m, żeby nie oszczędzać na zakładkach. Przy okazji wymieniłem olej, oczywiście dalej syntetyk, tym razem zamiast valvoline wlałem castrola.

Dzisiaj jeszcze udało się zrobić małą sesje i filmik z serii "co słychać z rury"...
http://www.youtube.com/watch?v=OKUuBAemC_4




Z ciekawostek udało mi się zważyć fieste i waga pokazała 1030kg, paliwa było 1/4 zbiornika. Wg książki 935-1084kg.

Ad@mus - 31 Paź 2009, 10:19

Marcin napisał/a:
źle widzisz... coraz bardziej mnie !@#$%^ przez te forum i przez tych ludzi w tym klubie :rotfl:


a o co ci chodzi?? o to ze mamy posrane pomysly i zarazamy twoj mozg, to masz racje, ja przez to forum tez sie zdemoralizowalem :)

fajnie przmi ta pierdziawka :) taki rasowy klang ma, podoba mi sie tez kolor lakieru i matowa fela-generalnie in duzy plus

na allegro jakis czas temu przewijaly sie swiatkowe walki do 1.25 za smieszna kase, moze cos takiego przed kompem bys zalozyl :)

Marcin - 31 Paź 2009, 13:00

Ad@mus napisał/a:
Marcin napisał/a:
źle widzisz... coraz bardziej mnie !@#$%^ przez te forum i przez tych ludzi w tym klubie :rotfl:


a o co ci chodzi?? o to ze mamy posrane pomysly i zarazamy twoj mozg, to masz racje, ja przez to forum tez sie zdemoralizowalem :)

hehe mimo wszystko tego nie żałuje :rotfl: bez pomocy bym do niczego nie doszedł :)

co do wałków, to myślę, że prędzej wyjdzie zmiana kątów na kółkach niż jakieś inne wałki... wszystko to na razie plany jak będzie czas i kasa, z którą w tej chwili stoję kiepsko z powodu braku pracy ;-( a mam jeszcze kilka innych "głupich" pomysłów...

Odnośnie jeszcze filmiku, to widać tam sporo jakiegoś dymu... to dym z wypalającego się bandaża na kolektorze :-P

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 14:51 ]
miałem mały wypad do kanału i przy okazji pstrykłem jak baran wygląda na dole...


[ Dodano: Wto Gru 29, 2009 12:58 ]
Ogólnie nic się nie dzieję, ale zrobiłem sobie regulacje wycieraczek czasowych za pomocą potencjometru. Mała pierdoła a cieszy, co i jak opisane tutaj: http://www.fiestaklubpols...ic.php?t=22353.

[ Dodano: Pią Lut 19, 2010 11:52 ]
...no to znowu coś popsułem :głowąwmur: ale chyba tragedii nie ma :-P foty takie sobie, bo na szybkiego i chyba za blisko garażu stałem i wyszło za ciemno...


Howser - 19 Lut 2010, 17:57

Dobrze jest :ok: Wygląda bardzo dobrze <8>
arecki - 19 Lut 2010, 19:50

no Panie ładnie to wygląda, malina :ok: ech że Ty masz jeszcze zapał :-P
Marcin - 19 Lut 2010, 20:51

arecki napisał/a:
ech że Ty masz jeszcze zapał

po operacji na grillu już chyba mi się skończył... już dawno nie nawąchałem się tak palonego plastyku ;-| ogólnie nie polecam, jak miałbym się kolejny raz zabierać za to samo na pewno bym rozbebeszał go inaczej, całość jest chyba zgrzewana łukiem elektrycznym czy czymś podobnym i w normalny sposób nie idzie tego rozłożyć.
Ogólnie to i tak popsułem środek grilla, to coś odblaskowego niby chrom, ale to moja wina, bo miałem złą taśmę maskującą do malowania :głowąwmur: i musiałem się ratować dodatkowym malowaniem...
Mam kilka fot z całej operacji trwającej 3 dni :rotfl: ale faq'u się z tego nie zrobi, rozebranie lamo to pikuś, halogeny też raczej bez problemów, trochę więcej czasu zabiera rozklejenie szkła, ale gorące powietrze albo wrzątek dają rade :)

Z ciekawostek, tak wygląda szybka halogenu:
trochę poobijana przez różnego rodzaju kamyczki itd. przez 11 lat na drodze...

Do tego potrzebuje nowego odbłyśnika do lewego halogenu...

pozdro!

Parzych - 19 Lut 2010, 21:18

Marcin, się mnie wydaje, czy lampy przyciemniłeś i gryla? Cyknij fotki z dala od garażu... :yes:
Marcin - 19 Lut 2010, 21:20

lampki + halunki + grill, postaram się jakoś na dniach coś cyknąć lepszego.
Peedro - 20 Lut 2010, 13:49

kozak wyszło :ok:
Marcin - 20 Lut 2010, 16:51

mata...

Parzych - 20 Lut 2010, 17:36

Fajuśno <oki> , zwłaszcza grill się ciekawiej prezentuje od seryjnego Ghia... :yes:
DziDzia - 20 Lut 2010, 17:51

Takie delikatne, a zmienia całą mordę :fox:
Brawo :brawo:



pozdro :!:

Piter - 20 Lut 2010, 19:48

Brzyyyydal :-P
kaczoro - 20 Lut 2010, 22:43

Świetnie wygląda :ok: Sam myślałem nad takim grillem, ale trafiły się moretty...

Pozdrawiam.

Żółwik Tuptuś - 21 Lut 2010, 10:26

Śliwka cały czas jest chyba jedyną mk4 , która mi się podoba :)
Marcin - 24 Lut 2010, 16:56

Piter napisał/a:
Brzyyyydal :-P

chociaż Ty jeden wiesz jak mnie pozytywnym komentarzem zadowolić :-)

Żółw powiedz, że coś piłeś zanim napisałeś ten komentarz :-P

Dzięki za opinie, stylistycznie chyba się już wiele nie zmieni, aczkolwiek cały czas brakuje mi lotki na klapie, ale to musi poczekać, są ważniejsze rzeczy niż stylistyka :twisted:

Żółwik Tuptuś - 24 Lut 2010, 22:05

Marcin, - to auto chyba zawsze ceniłem bardziej za ownera i konsekwentne dążenie do zaplanowanych zmian mechanicznych , niż za styling
Marcin - 24 Lut 2010, 22:50

Tak wiem... oby kolejne spontaniczne rozmowy pociągnęły za sobą czyny :) a Ty chyba jeszcze nie jesteś świadomy tego co jest w planach... więc przyjmij do wiadomości, że będziesz jedną z osób, której mam nadzieje jeszcze w tym roku natrętnie pozawracam dupę <8>
JoeMix - 8 Mar 2010, 22:23

Przesiadłem się na inny monitor i ma inaczej kolory ustawione i teraz to coś fioletowe w Twoim podpisie Marcin mnie strasznie rozprasza,,, :hihihi:
Tommi - 10 Mar 2010, 13:16

Dobry pomysł, Fajnie to wygląda <oki> tworzy ładny komplecik z tylnymi lampkami :-)

ps. ja przez przypadek zrobiłem taki custom grill i to bez rozklejania gy

stefan86 - 16 Kwi 2010, 22:14

Marcin trzeba przyznać, że odwaliłeś i pewnie jeszcze odwalisz kawał dobrej roboty przy tym samochodzie. Jak robiliśmy mitingi pod halą czy po prostu pod domami albo najzwyklej rozmawialiśmy na GG to fakt - wspominałeś o tych szeregach planowanych modyfikacji, ale brzmiało to troszkę nie do końca na serio a tu proszę - rzeczywiście to zrobiłeś :-) Najbardziej zadziwiasz tym wydechem 4-2-1, bo to jednak grubsza modyfikacja a też i od zawsze o nim mówiłeś.

A z obrotami jak się uporałeś, że jednak VSS podłączyłeś? Bo z tego co pamiętam to sposobem na problem z obrotami miałeś właśnie jego odłączenie ale teraz skoro masz elektroniczny licznik to sygnał bierzesz z niego tak, więc musi być podłączony.

Ogólnie to jak ze spalaniem po tych wszystkich modach?

Podsumowując, w dobrym kierunku prowadzisz Fiestę, naprawdę elegancko to wygląda. A patrząc na to wszystko nie zdziwiłbym się gdy pod machą wyląduje 2.0 z ST, albo 2.0TDCI.. bo o tym też kiedyś rozmawialiśmy :-)

Marcin - 17 Kwi 2010, 13:35

stefan86 napisał/a:
Marcin trzeba przyznać, że odwaliłeś i pewnie jeszcze odwalisz kawał dobrej roboty przy tym samochodzie. Jak robiliśmy mitingi pod halą czy po prostu pod domami albo najzwyklej rozmawialiśmy na GG to fakt - wspominałeś o tych szeregach planowanych modyfikacji, ale brzmiało to troszkę nie do końca na serio a tu proszę - rzeczywiście to zrobiłeś :-) Najbardziej zadziwiasz tym wydechem 4-2-1, bo to jednak grubsza modyfikacja a też i od zawsze o nim mówiłeś.

trochę to trwało, ale się udało :)

stefan86 napisał/a:
A z obrotami jak się uporałeś, że jednak VSS podłączyłeś? Bo z tego co pamiętam to sposobem na problem z obrotami miałeś właśnie jego odłączenie ale teraz skoro masz elektroniczny licznik to sygnał bierzesz z niego tak, więc musi być podłączony.

po zmianie kolektora, bez vss'a miałem za każdym razem po zbiciu biegu na luz obroty spadające nawet poniżej 500obr. po podpięciu wróciło do normy i na dodatek przestały się wieszać powyżej 2k, w tej chwili przy toczeniu na luzie mam w zależności od fazy księżyaca 900-1200obr :-P czasami zawiśnie przy ok 1300, ale pomaga zatrzymanie się i odczekanie aż zejdą do 900.

stefan86 napisał/a:
Ogólnie to jak ze spalaniem po tych wszystkich modach?

raczej bez zmian, aczkolwiek częściej korci do przyciśniecia :-)

stefan86 napisał/a:
Podsumowując, w dobrym kierunku prowadzisz Fiestę, naprawdę elegancko to wygląda. A patrząc na to wszystko nie zdziwiłbym się gdy pod machą wyląduje 2.0 z ST, albo 2.0TDCI.. bo o tym też kiedyś rozmawialiśmy :-)

raczej nierealne, jest inny plan :devil: daj znać kiedy można Ciebie złapać to się zgadamy. pozdro!

stefan86 - 17 Kwi 2010, 23:09

Marcin napisał/a:
czasami zawiśnie przy ok 1300, ale pomaga zatrzymanie się i odczekanie aż zejdą do 900.


No to tak właśnie było też i w mojej fieście. Jak po wyrzuceniu na luz obroty zawiesiły się na ~1,2k tak wisiały do póki się nie zatrzymało samochodu. Można było troczyć się kawał drogi a i tak nie spadną do odpowiednich, trzeba się zatrzymać i wtedy wraz z opadnięciem wskazówki prędkościomierza, odpowiednio stabilizuje się wskazówka obrotomierza ;)

Marcin napisał/a:
daj znać kiedy można Ciebie złapać


Wal na GG, chyba masz jeszcze mój numer? :-P

darkmen21 - 12 Maj 2010, 09:08

naprawde jestem pod wrazeniem, ale lotka by sie przydala :yes:
jaram sie twoim licznikiem, on jest z fiesty??co trzeba zrobic by taki zamontować?? <???>

Marcin - 23 Maj 2010, 11:31

darkmen21 napisał/a:
jaram sie twoim licznikiem, on jest z fiesty??co trzeba zrobic by taki zamontować??

licznik jest z fiesty mk5/pumy po 99', a jak go założyć opisałem w osobnym temacie

taki mały up...


chce ktoś kupić? :-P

Ad@mus - 23 Maj 2010, 12:50

dobra felga, malo charakterna ale twarda w pierona :)
Marcin - 23 Maj 2010, 13:41

czy będą jeździły w śliwce czy nie to jeszcze się okaże, bo prawdopodobnie w tygodniu te co są na aucie dostaną nowy wygląd i być może zobacze jak te z rs-ki będą się prezentowały
hubi_2006 - 23 Maj 2010, 14:07

Moim zdaniem słabo się to skomponuje... Czarne bardzo fajnie wyglądają :-)
Gwid - 30 Maj 2010, 19:51

Marcin - moim zdaniem czarne kosa wyglądają. białe mogą się nie za bardzo komponować ;-(

Ale i tak to jedyne mk4 które mi się podoba :hihihi:

Ad@mus - 30 Maj 2010, 20:00

pomaranczowe sa słuszne :)
Marcin powiem ci tak, pomaluj je poprostu na taki kolor jaki ci sie bedzie podobal, zrob my style!!

Marcin - 30 Maj 2010, 21:58

spokojnie, ja też jestem przy opcji czarnych, bo się już przyzwyczaiłem, z tym że prawdopodobnie już nie będą w macie, a białe zostaną wystawione w giełdzie.
Ad@mus pomarańcza odpada, fajny kolor ale nie do śliwki.

mikolaj_r - 30 Maj 2010, 22:19

Ja też uważam że czarne pasują tam najlepiej :)
Marcin - 12 Cze 2010, 20:50

wczoraj śliwka dostała nowe sprzęgło, stare już powoli miało dosyć... po weekendzie mam nadzieje uda się maznąć felgi <8>
Ad@mus - 12 Cze 2010, 20:52

i jak marzesz fele wkoncu??
Marcin - 12 Cze 2010, 21:01

poprawka czarnym matem + klar

[ Dodano: Sro Cze 16, 2010 21:30 ]


:-P

grzes87 - 20 Cze 2010, 23:01

ale paskuda gy
zefir - 21 Cze 2010, 19:02

zajebista !!!!
arecki - 21 Cze 2010, 19:05

widziałem, pomacałem i nawet się przejechałem :jupijej: kawał dobrej roboty Marcin :ok:
Żółwik Tuptuś - 21 Cze 2010, 19:26

Zakres modów niby nie wielki , a auto dużo szybsze od serii i lepiej prowadzące się .

Moim zdaniem dobry przykład jak należy robić fajne mk4 .

Dzięki za możliwość przejechania się :yes:

hubi_2006 - 21 Cze 2010, 20:38

Objechałeś mnie o jakieś 3 długości więc mody coś tam dały :-P
Gratuluję udanych wyników :ok:

Parzych - 22 Cze 2010, 04:27

grzes87 napisał/a:
ale paskuda gy
Sam jesteś PASKUDA... :2xf: :1xf:
grzes87 - 22 Cze 2010, 16:05

Parzych, no przeceiz tego nie ukrywam gy
Marcin - 22 Cze 2010, 21:18

Dzięki chłopaki :)
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Dzięki za możliwość przejechania się :yes:

musiałem poznać opinie jebaxteoretixa podpartą praktyką :-)

hubi_2006 napisał/a:
Objechałeś mnie o jakieś 3 długości więc mody coś tam dały :-P

ok 3 sek. dostałeś, F16 też zostało w tyle, ale czekam jeszcze na wszystkie czasy z KJS'ów i będę miał jakiś tam pogląd jak to dokładnie wygląda.

Ogólnie rzecz biorąc jestem zadowolony z całej wycieczki, łącznie ok 1kkm zrobiłem ze spalaniem 6,51l, biorąc pod uwagę jazdę na torze, włączoną klimę i prędkości na trasie jestem bardzo zadowolony z tego wyniku.

Arek dzięki za sprejowanie opon :rotfl:

Fordon - 22 Cze 2010, 22:15

Widzisz Marcin bo apetyt rosnie w miare jedzenia... nie dam sobie powiedziec ze to 1.25 nie jedzie... na zlocie mam nadzieje ze jak odpioles ten regulator to wezyk byl zaslepiony... bo inaczej bylo to powietrze nie zmierzone przez przeplywke i wskakiwal w tryb error...
Marcin - 22 Cze 2010, 22:34

Konrad Ty jesteś lekko mówiąc chory :-P ale to może być pomocne w przyszłości.... wężyk był zaślepiony, przepływki nie posiadam :-P a jakby nie był to pewnie nie było by wolnych obrotów na poziomie ~900. ogólnie rzecz biorąc po tym zabiegu nie czułem różnicy w mocy.

[ Dodano: Sob Lip 17, 2010 16:17 ]
Z nowości to czekam mnie dłubanie przy zawieszeniu, bo "dupa" żyje własnym życiem, co na rękę mi wcale nie jest i wole czuć się na drodze pewnie. Po dwóch latach od obniżenia seryjne amory mają już chyba dość, tuleje na belce też się chyba domagają emerytury. Cholernie nie chce mi się w tą pogodę grzebać, może w tygodniu podjade na zaprzyjaźnioną stacje diagnostyczną na małe trzepanko :rotfl:
Jest jeszcze sporo rzeczy do zrobienia, ale ostatnio budżet i inne plany na to nie pozwalają...

[ Dodano: Pon Sie 16, 2010 21:00 ]
Śliwka dostała nowe tuleje na belce i w przednich wahaczach, a do tego w końcu ustawiłem zbieżność, która po zlocie się trochę rozjechała :-P Dupą przestało majtać, ale i tak czuje że amory mają już dosyć, tak więc szukam czegoś "nowego", do okazji nie mam szczęścia więc pewnie trochę to potrwa.

[ Dodano: Pon Wrz 13, 2010 17:19 ]
Takie coś niedawno do mnie przyszło :) jeszcze tylko lekkie przyciemnienie i montaż <8>
Czeka mnie jeszcze wymiana oleju, tak więc przez następny rok będę testował valvoline vr1 5w50 :V:


[ Dodano: Sob Paź 09, 2010 20:18 ]
update... kierunki już są na aucie oczywiście w wersji smoked :-P świeży olej od dzisiaj zaczyna swoją pracę. W niedługim czasie dojdą nowe tajle <8>

skola - 21 Paź 2010, 22:18

Marcin, jak zrobiłeś - regulowane czasówki wycieraczek ??
hubi_2006 - 21 Paź 2010, 22:27

Marcin napisał/a:
jeszcze tylko lekkie przyciemnienie i monta

bo trudno kupić gotowe :fox: :-P

Tommi - 22 Paź 2010, 10:30

hubi_2006 napisał/a:
Marcin napisał/a:
jeszcze tylko lekkie przyciemnienie i monta

bo trudno kupić gotowe :fox: :-P


różnica w cenie :-P

Marcin - 22 Paź 2010, 10:31

skola napisał/a:
Marcin, jak zrobiłeś - regulowane czasówki wycieraczek ??

poszukaj w temacie od przeróbki w mk3, z tego co pamiętam to tam wrzuciłem swoją wersję.

hubi_2006 napisał/a:
Marcin napisał/a:
jeszcze tylko lekkie przyciemnienie i monta

bo trudno kupić gotowe :fox: :-P

kupiłem od klubowicza za dobre pieniądze, a poza tym ja lubię sam coś popsuć :2xf: jak zrobię foty do kalendarza to zobaczycie jaka kupa wyszła :-P

[ Dodano: Pią Paź 22, 2010 10:33 ]
Tommi napisał/a:
różnica w cenie :-P

w sumie nawet tego nie widziałem... ale fajne te ciemne... chyba czeka mnie ponowny mod <8>

DemptD - 22 Paź 2010, 15:06

ja mam takie ciemne gy
rs_mlody - 22 Paź 2010, 15:19

Ja na Twoim miejscu oderwałbym jeszcze nóżkę od "R" :P :rotfl:



Fiesta Klub Polska :rotfl:

Marcin - 28 Paź 2010, 16:33

Dotarła dzisiaj do mnie taka oto paczka :-) Podziękowania dla Trzeciego za transport i dla Pufcia za zakup :* W najbliższym czasie może uda się je założyć na auto <8> jeszcze tylko amory i zawias będzie skończony...

Fordon - 28 Paź 2010, 21:10

To szukaj amorow typu cegla, bo Weitec robi twarde sprzezyny... a zawsze lepiej jest dac twardy amor pod miekka sprezyne... nie ma przez to efektu pileczki do ping pong-a ....
Parzych - 28 Paź 2010, 22:08

Śliczne... :D Dużo dałeś :?:
Marcin - 2 Lis 2010, 20:23

kilka świeżych foto :)






Fordon podaj jakieś konkrety, amory mam i tak do wymiany, bo tył ping-ponguje jak szalony, a przód czasami za mocno dobija, weiteci mam za śmieszne pieniądze więc się długo nie zastanawiałem, jak będą za twarde i będzie za nisko to pójdą do ludu.

Księciuniu mniej niż połowa za nowe :)

arecki - 3 Lis 2010, 14:45

śliczne zdjęcia gy
hubi_2006 - 3 Lis 2010, 15:30

arecki napisał/a:
śliczne zdjęcia

prawda :ok: tylko szkoda, że tak piękne tła są częściowo zasłonięte :sad:
:-P

DziDzia - 3 Lis 2010, 15:32

arecki napisał/a:
śliczne zdjęcia gy

:yes: Tylko auta takie nie tego :rotfl:
Podoba mi się ten motyw przy drodze...



pozdro :!:

Fordon - 3 Lis 2010, 19:58

Marcin, dla twojego brzydala amorki przod o indeksie: V25 7684 53 oraz Tyl: V25 3802 13
Amortyzatory monotubiczne oparte na budowie B8.

Marcin - 3 Lis 2010, 20:46

tył musi mieć widełki na dole więc będzie inny indeks, ale to nieważne, jaka jest różnica pomiędzy amorami opartymi na jednej a dwóch rurach? czemu akurat delphi, testowałeś je?
Fordon - 3 Lis 2010, 21:17

Jezdzi MK3 na takich amorkach + sprezyna Weitec.Ogolnie jak trzeba to jest "miekko", ale tylko zaczniesz szalec i jest deska do prasowania... Testowane byly i sa przez nie jedna osobe w klubie a seria DE Carbon, a nawet ogolnie sama firma powinna dac ci do zrozumienia ze Bilstein przy De Carbon to dzieci z piaskownicy. Delphi dla tego ze przejela De Carbon i nadal produkuje serie usportowionych amorkow :)

foto pogladowe amorka przod:



:devil:

Marcin - 8 Lis 2010, 22:32

ok, wszystko jasne, szkoda tylko, że na tył do mnie nie ma tych amorów :| czas odkładać na komplet.

DziDzia napisał/a:
Tylko auta takie nie tego

no to już wiem co mi w tych zdjęciach nie pasowało :rotfl:

[ Dodano: Sro Lis 10, 2010 22:32 ]
dzisiaj przy okazji spawania dziurek w wydechu ulepiłem małą osłonę na kolektor, bo bandaż na nim już ledwo co się trzyma tak jest poharatany...


[ Dodano: Pią Lis 26, 2010 16:26 ]
nowe zabawki :V:



[ Dodano: Pon Gru 13, 2010 18:56 ]
w zeszłym tygodniu gwint założony i skręcony ciut wyżej niż były poprzednie ~-35mm, po ok 200km jazdy nie jest źle, plecy mnie nie bolą, ale tył jest sporo twardszy niż ori wychechłane amory, ale za to całość o wiele lepiej wybiera nierówności. Jestem zadowolony z inwestycji :)

[ Dodano: Wto Sty 11, 2011 21:07 ]
...znowu coś do mnie dotarło <8> prezentacja na wiosnę gy

luki - 29 Sty 2011, 09:22

Widzę ze UP-a trzeba zrobić bo mody są :hihihi:
arecki - 29 Sty 2011, 09:50

widzę, że gwint Ci idealnie pasuje do wystroju wnętrza :-P :ok:
Marcin - 29 Sty 2011, 15:04

arecki napisał/a:
widzę, że gwint Ci idealnie pasuje do wystroju wnętrza

taaa, ale długo tam nie zabawił :-P

przyszedł czas i na gałkę, która już była mocno zmęczona (czyt. obdarta ze skóry) zastąpiła ją chyba pumowa, ogólnie pasująca zupełnie do niczego :-P

DziDzia - 29 Sty 2011, 15:14

Marcin napisał/a:
zastąpiła ją chyba pumowa, ogólnie pasująca zupełnie do niczego :-P

Chyba nie pumowa:

Ale i tak masz rację: nie pasuje do niczego :rotfl:



pozdro :!:

Marcin - 29 Sty 2011, 15:25

hah znalazłem! jest z st, ale i tak nie pasuje :rotfl:
DziDzia - 29 Sty 2011, 16:17

Marcin napisał/a:
ale i tak nie pasuje :rotfl:

I to jest najważniejsze :ok:
Ale lepsza (wygodniejsza) nie pasująca, jak poobdzierana jak żul z Centralnego.



pozdro :!:

TSRules - 29 Sty 2011, 22:44

Marcin napisał/a:
przyszedł czas i na gałkę, która już była mocno zmęczona (czyt. obdarta ze skóry) zastąpiła ją chyba pumowa, ogólnie pasująca zupełnie do niczego :-P


tez chcę zmienić, ciężko sie odkręca ? nie chciałbym uszkodzić skrzyni

Pele - 29 Sty 2011, 23:22

TSRules napisał/a:
tez chcę zmienić, ciężko sie odkręca ? nie chciałbym uszkodzić skrzyni


Nie wiem co byś musiał zrobić żeby skrzynię uszkodzić :rotfl: Odkręcaj, nic się nie stanie.

Marcin - 30 Sty 2011, 13:50

TSRules napisał/a:
tez chcę zmienić, ciężko sie odkręca

dobrze złap i kręć, nic się nie stanie.

hubi_2006 - 31 Sty 2011, 15:33

Marcin napisał/a:
zastąpiła ją chyba pumowa,

:hahaha: No z tym to pocisnąłeś :-P Pumową to ja mam :jupi:
http://img399.imageshack....8640x480kt6.jpg

Marcin - 31 Sty 2011, 16:17

hubi_2006 napisał/a:
:hahaha: No z tym to pocisnąłeś :-P Pumową to ja mam :jupi:

Ty to masz zapłon... :zalamka: sobie miej z pumy, a i tak dostajesz baty :2xf:

hubi_2006 - 31 Sty 2011, 18:28

:-P Co z tego skoro to moja fiesta ma męski kolor :twisted:
Marcin - 13 Lut 2011, 21:09

W sobotę zabrałem się za moje kar ałdjo :cojest: już wcześniej doszedłem do wniosku, że sub trochę zagraca mi bagażnik i czyni go mniej ustawnym, no i wymyśliłem sobie takie coś:



litraż obydwu skrzynek miał wyjść podobny (nie liczyłem pod głośnik, bo jego parametry są nieznane, bo był przeze mnie reanimowany jakieś 4 lata temu - spalona cewka), aczkolwiek wizualnie jakoś to nie wygląda podobnie :-P póki co wersja wstępnie skręcona na 4 wkręty na krzyż :rotfl: bo się jeszcze zastanawiam nad inną opcją tzn. w poziomie a nie w pionie.

Bezimienny - 13 Lut 2011, 21:24

Mógł byś sprayem machnąć to bo jakoś kolorystycznie nie pasuje :-P A tak ogólnie to fajne masz autko :ok:
hubi_2006 - 13 Lut 2011, 21:42

:9: Aż taki ofnol Ci wyszedł? Gdzie torby na zlot spakujesz? Piwo, piwo, i piwo... no i jakieś piwo... jakieś ciuchy też by się przydały na zlocie :-P a miejsca brak :-P
arecki - 13 Lut 2011, 22:14

Marcin, czemu zdjąłeś swoje śliczne białe, dymione tylne lampy ?
grzes87 - 13 Lut 2011, 23:57

arecki, bo sa na handel za 200 zeta gy
Marcin - 14 Lut 2011, 07:58

Bezimienny napisał/a:
Mógł byś sprayem machnąć to bo jakoś kolorystycznie nie pasuje

spokojnie, klej okazał się do dupy i już było za późno w sobotę, więc dzisiaj będę kupował klej i skręcał pierdylionem śrubek, ostatecznie będzie obity jakimś materiałem.

Bezimienny napisał/a:
A tak ogólnie to fajne masz autko

wydaje Ci się bo rośniesz :-P

hubi idź zobacz pod swoją maskę czy masz olej :fox:

Arek, jak wyżej napisał Grześ, a na wiosnę są drugie <8>

hubi_2006 - 14 Lut 2011, 08:17

Marcin napisał/a:
hubi idź zobacz pod swoją maskę czy masz olej

Już nie muszę :-P

Marcin - 23 Mar 2011, 19:57



new ass look :-P jak się umyje będzie lepsze foto...

Czarne felgi chyba jednak zostaną jeszcze na ten sezon, bo znalazłem parę fajnych opon za dobre pieniądze.

hubi_2006 - 23 Mar 2011, 20:13

Eee... To co się zmieniło?
DemptD - 23 Mar 2011, 20:16

lampy :P z malowanych na ciemne gy
Marcin - 23 Mar 2011, 20:27

DemptD napisał/a:
lampy :P z malowanych na ciemne gy

wygrał kolega jeden głupi post bez warna w dziale stylistycznym :rotfl:

arecki - 23 Mar 2011, 20:37

brzydal gy

ale czarne ładniej wyglądają :yes:

Marcin - 23 Mar 2011, 21:12

brzydal trzyma niski poziom :rotfl: tak chciałem i tak mam, jedynie jeszcze lotki mi brakuje, ale to może się dołoży przy okazji reanimacji blachy w kilku miejscach.
hubi_2006 - 24 Mar 2011, 11:58

Takie lampki to by mojej pasowały :V:
Marcin - 1 Kwi 2011, 20:58

hubi_2006 napisał/a:
Takie lampki to by mojej pasowały :V:

może gdybyś mniej na dolewki oleju wydawał to by Cię było stać :-P

Żeby nie było za kolorowo na wiosnę to na przeglądzie wyszło, że się zbieżność rozjechała, co mnie nie ucieszyło, bo w zeszłym roku ją robiłem przy okazji wymiany tuli met-gum. Po zmianie na letnie zaczęło coś stukać w zawieszeniu, ostatecznie po ok 100km okazało się, że kończą żywot drążki kierownicze (na zimówkach nic niepokojącego się nie działo), w szczególności lewy, który ma spory luz i dlatego wyszła ch**** zbieżność. Wszystko pewnie za sprawą naszych równych jak stół dróg...

Jedyny plus dzisiejszego dnia to taki, że przybyły do mnie nowe gumki :-) uniroyal rallye 550 <dresik>


hubi_2006 - 2 Kwi 2011, 01:26

czukiereczek :fox:
Przynajmniej moja fiesta ma męski kolor :2xf:

Marcin - 2 Kwi 2011, 10:38

zrobiłem to z premedytacją i czekałem aż się zbulwersujesz :V:

[ Dodano: Pią Kwi 15, 2011 21:25 ]
Dzisiaj przyszły części żeby śliwka dalej mogła śmigać jak należy - podziękowania dla Mikołaja (mikolaj_r) :)

- kable wn - elektrospark
- drążki kierownicze + końcówki - febi
- uszczelka pod dekiel zaworów
- filtr kabinowy

Jutro prawdopodobnie będę walczył z drążkami nunu

[ Dodano: Sob Kwi 16, 2011 19:15 ]
no i dupa, drążki całe, bez luzów, okazało się, że prawdopodobnie rozpadło się górne łożysko w mcpersonie i dlatego tak wali w czasie jazdy... mam jeszcze drugie, które siedziało z ori zawieszeniem, te co są teraz założone były z kompletu gwintu od rapeta.

[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 20:03 ]
I znowu okazało się co innego, odkręciła się nakrętka trzymająca wkład amora, który na nierównościach sobie latał w środku. Zatem nastała cisza i mam nauczkę, żeby przed kupnem części sprawdzić co jest nie tak, mimo złej pogody, braku miejscówki i czasu...

Tak jest zbudowany gwint AP


[ Dodano: Sob Maj 07, 2011 22:14 ]
Z dawniejszych spraw to było dużo strachu co się wysrało a skończyło się na tym co wyżej napisałem. Zbieżność została ustawiona i przy okazji sprawdzone kąty pochylenia kół z przodu i wyszła różnica 0,5st pomiędzy jedną, a drugą stroną - pewnie dlatego trochę ciągnie mendę na prawo. Trochę kicha, ale korekcja położenia sanek powinna załatwić sprawę, dzisiaj nie zdążyłem już sprawdzić jak są położone względem punktów ustawczych. Prawdopodobnie zbieżność będzie znowu do poprawy.

Nowe opony też już się turlają, różnią się od Michelinów, ale po ok 600km mogę powiedzieć jedynie, że chyba mają trochę bardziej miękkie ścianki, a na mokrym są zdecydowanie lepsze.

Z innych rzeczy to wymieniłem uszczelkę w pokrywie zaworów i zwaliłem cały dolot. Zaworek od odpowietrzenia bloku mam chyba uwalony, przez niego zasysa mi trochę olej. Zrobiłem małą modyfikację, może przy okazji przestaną się zawieszać obroty, co może przy okazji wyleczyć inne zeteci-s. Fotki o co cho wrzucę jutro, bo teraz mi się nie chce :-P

Zaczyna wkurzać mnie to padło... :hammer:

Marcin - 21 Cze 2011, 19:33

Małe podsumowanie po zlocie:
- 3cie miejsce w klasie w minikjs - jako najsłabszy w klasie, z niespecjalną dyspozycją fizyczną, z ch***i oponami i terkoczącymi przegubami uznaje to za sukces
- uniroyale rallye 550 nie nadają się do sportu, a już na pewno na suchym, zbyt miękkie ścianki i ogólnie zbyt miękka mieszanka, bieżnik się lekko ztyrał po upalaniu przeze mnie i trochę przez Kasię :przytul:
- przeguby dalej się domagają emerytury
- resztki bandażu z drugiej sekcji wydechu poszły się .... tenteges - Daras sokole oko <8>
- gwint zdaję egzamin, przydałyby się jeszcze testy przy różnych ustawieniach wysokości

Plan na przyszłość, drugi komplet felg na przód z oponami do upalania, prawdopodobnie póki co będą to stare Miśki




Rkalitka - 21 Cze 2011, 20:29

A jakie miałeś ciśnienie w kołach na próbach?? Nam się zdarza ruszać próby z 3 atmosferami w balonach i w razie czego upuszczać jeśli słabo klei lub na odwrót.

może miałeś zbyt niskie ciśnienie i to było powodem dyskomfortu :fox:

Patrząc na zdjęcie śiwki to wydaje mi się, że masz dosyć miękko zestrojony ten gwint(się wychyla nieco)?

Marcin - 21 Cze 2011, 20:50

Roman ja przed zlotem wiedziałem, że są miękkie i po samym powrocie od wulkanizatora jak mi nabili ok 2atm, przy ostrym zakręcie czułem jak pływają. Na zlocie miałem 2,6atm, może i więcej dałoby lepsze efekty, ale lekarstwem na tyranie bieżnika to nie będzie. Na następne pojeżdźawki na pewno będę zakładał inna parę na przód, bo tylne rallye 540 będą zachowywały się podobnie.

Wychylenie zawiasu raczej w normie, jest stosunkowo wysoko ustawiony przez co nie ma betonu, być może przy zejściu jeszcze z 2cm byłoby lepiej, ale wtedy nie nadawałoby się to do jazdy na co dzień.

Parzych - 21 Cze 2011, 22:09

Marcin napisał/a:
być może przy zejściu jeszcze z 2cm byłoby lepiej, ale wtedy nie nadawałoby się to do jazdy na co dzień.
Trza było opuścić już na lotnisku, a potem podnieść... Gratki 3eciego miejsca :ok:
DziDzia - 22 Cze 2011, 10:41

Parzych napisał/a:
Trza było opuścić już na lotnisku, a potem podnieść... Gratki 3eciego miejsca :ok:

No właśnie, w końcu po coś masz tego gwinta...



pozdro :!:

Marcin - 22 Cze 2011, 10:45

teoretycznie tak, praktycznie nie, mam syf na gwincie i muszę to wyczyścić i jeszcze raz nasmarować, a żeby to teraz zrobić trzeba całość zdemontować z auta.


-------
edit...
-------
Po zlocie coś się tłukło z przodu, okazało się, że tym razem z prawej strony poluzowała się nakrętka trzymająca wkład amortyzatora. Już jest cisza, innych usterek nie stwierdzono.


Małe podsumowanie czasów ze zlotu. Niewiele brakowało do drugiego miejsca :) Żółw pamiętaj... do trzech razy sztuka <8>

Klasa Sport
1. Parzych - 103,72 / 146,3 - 250,02
2. Żółwik Tuptuś - 105,01 / 147,36 - 252,37
3. Marcin - 108,08 / 144,81 - 252,89
4. Mariusz.B - 106,65 / 148,30 - 254,95
5. Pufcio - 108,53 / 148,47 - 257,00
6. Kasia (by Marcin) - 124,45 / 177,63 - 302,08

dwa najlepsze czasy drugiej próby kjs-u (z tego co zapamiętałem): 1,11,34 i 1,13,xx (ciekawostka: 5 miejsce w generacje w sumie czasów tylko z drugiej próby)
z pierwszej próby nie pamiętam, ale były kiepskie z racji oszczędzania przegubów i muła na drugim biegu.

Pozdro dla zachwycających się większymi pojemnościami :2xf:

-------
edit... 02.08.11
-------
Dzisiaj zabrałem się za ogarnięcie gwinta, którego spitoliłem przy zakładaniu jakiś rok temu i się poblokowały nakrętki regulacyjne :głowąwmur: Udało się wyczyścić i nasmarować tył oraz przy okazji przetestowałem jak nisko pójdzie dupsko, teoretycznie wg producenta -75mm :V: na zdjęciu przód jest ok -40mm (ok 1/4 gwintu skręcone)



Jutro zabieram się za przód.

-------
edit... 04.08.11
-------
-75 przód:


Howser - 4 Sie 2011, 22:29

Całkiem fajnie to wygląda :devil:
hubi_2006 - 4 Sie 2011, 22:45

Jechałeś na tym żeby sprawdzić co zostanie z miski, albo opon? :D
ElGrey - 4 Sie 2011, 22:51

o w dupke, ale nisko :9: pewnie z posesji nie wyjedzie bez sensacji :twisted:
arecki - 4 Sie 2011, 22:55

ładnie ale nie na nasze polskie drogi ;-( do siebie na osiedle już bym nim nie wjechał pewnie...
hubi_2006 - 4 Sie 2011, 23:51

arecki, jakbyś miał taką glebę, to by już wcale seja nie było widać :D
Marcin - 5 Sie 2011, 07:58

max gleba była ustawiona tylko dla testu jak nisko można obniżyć na tym zawiasie, gdybym ustawił przód i tył na maxa to bym od kumpla nie wyjechał :-P już nie wspominając, że po drodze do domu na koleinach zostawiłbym miskę i wydech. W tej chwili wysokość mam ustawioną tak jak na ostatniej fotce jest z tyłu, praktycznie wszystkie garby przechodzę bez problemów, niektóre lekko dotkną flanszki od wydechu.
krzys:) - 9 Sie 2011, 22:26

a ja widziałem dzisiaj takie coś:P i to u siebie w mieście


Uploaded with ImageShack.us

DziDzia - 9 Sie 2011, 22:37

krzys:) napisał/a:
a ja widziałem dzisiaj takie coś:P i to u siebie w mieście

Widać, że to jakiś szrot :rotfl:



pozdro :!:

Marcin - 10 Sie 2011, 14:21

krzys:) napisał/a:
a ja widziałem dzisiaj takie coś:P i to u siebie w mieście

mogłeś mendę umyć przed zdjęciem :rotfl: szkoda, że się nie udało zgadać...

Dzisiaj już jestem we Wro :-P

Ad@mus - 10 Sie 2011, 21:45

mi sie sliwka zawsze podobala :)
Rkalitka - 10 Sie 2011, 22:04

Ty Marcin w goleniowie byłeś i do szczecina na browara nie podjechałeś?? Nieładnie :nunczaku:
Marcin - 11 Sie 2011, 12:11

Romek za krótko byłem i za dużo miałem zaplanowane, a do tego pogoda mi nie dopisała i się opalałem nad morzem w deszczu... ;-( Następnym razem zrobię wlot na chatę przy Deboła :rotfl: i Ciebie poinformuję o akcji :-P
Fordon - 11 Sie 2011, 13:55

Dibua, albo jak kto woli Dubois... :D no to trzeba by sie zgadac wieksza ekipa :) Trzeci i Tommur-em + Ty + Romek :D jeszcze ja ze swoim ryjem i bierzcie tydzien urlopu hehehe bo bedzie sie dzialo zeby ogarnac auta i siebie od :piwkowanie:
Marcin - 11 Wrz 2011, 16:36

mam dylemat...



<8>

madek - 11 Wrz 2011, 16:47

Pierwsze...

Nie wiem co zrobiłeś z drugim ale nie wygląda fajnie :-P

A trzecie fajne tylko wykadrować by trzeba inaczej, bo las przytłacza główny temat czyli auto :)

Marcin - 11 Wrz 2011, 16:54

drugie jest wykadrowane z jakimś efektem, które mogę usunąć, trzecie już było kadrowane z wersji pionowej, nie wiem czy po kolejnym cięciu nie będzie za małe...
grzes87 - 11 Wrz 2011, 19:31

fajne foto ;) a laczki na tylenj osce masz szersze niz na przedniej ? czy to tylko tak sie wydaje ?
Marcin - 11 Wrz 2011, 20:14

takie same, myślałem że mi pomożecie co mam wrzucić do tematu od kalendarza :-P


...a tak z innej beczki, dalej mam problemy z kablami zapłonowymi :| to już trzeci komplet, który robi dyskotekę... już zaczynam się zastanawiać czy to inne rzeczy nie mają na to wpływu, świeczki ngk mają przelatane ok 40kkm, cewka chyba od nowości, ale ona raczej jest ok.... nie wiem co mam dalej robić ;-|

edit... 01.11.2011
wczoraj w ramach z jesienną nudą ori radyjko zostało dozbrojone w AUX do podłączenia zewnętrznego odtwarzacza mp3/4, telefonu itp. Koszt praktycznie zerowy, trochę kabla i gniazdo jack z odzysku :-P

...w sumie to jeszcze olej by się przydało wymienić :rotfl:

edit... 29.11.2011
niby nic się nie dzieję, ale jednak coś się dzieję... ostatnio końcowy tłumik stwierdził, że znowu nie podoba mu się wydalanie spalin przez wylotową słomkę... przeżył już kilka operacji i należała mu się emerytura na złomie. W między czasie zebrałem graty czyt. byłem na szrocie :P na wyspawanie "nowego" wydechu od kolektora do wylotu. Tak więc wyleciał środek jeszcze darowany przez sowę z jej ikserki (też miał kilka operacji i miał za dużą średnicę rur) i końcowy będący zlepkiem rdzy i spawów. W tej chwili mam ulepiony wydech na 2" rurach i jednym tłumiku na końcu o trochę małej średnicy wlotu i wylotu (chyba mniej niż seria). Miał być też środek, ale niestety okazało się, że był ciut za duży i się nie mieścił. Jak to działa? przy stałej prędkości cisza, przy deptaniu w gaz drze ryja jak dzika hąda. Dół jakby lepszy, powyżej 5,5krpm brak mocy.

...aaa nie fajnie jest jak się chce pospawać własne kości ;-|

dalej zostaje mi kilka rzeczy do zrobienia, na które nie mam za bardzo chęci, czasu i miejsca...

trzeci - 29 Lis 2011, 21:10

Marcin napisał/a:
dalej zostaje mi kilka rzeczy do zrobienia, na które nie mam za bardzo chęci, czasu i miejsca...

No to na marmelade tom śliwke i tyle :-P
;-))

ElGrey - 30 Lis 2011, 15:27

Wyjdzie slonko w kwietniu, to i checi wroca bez obaw :)
A i kostki sie do tego czasu zagoja :rotfl:

Marcin - 30 Lis 2011, 22:38

trzeci napisał/a:
No to na marmelade tom śliwke i tyle

wezmę i Ci specjalnie na święta przywiozę, żebyś mógł się nałykać i ubrudzić koszule w krate :-P

ElGrey napisał/a:
Wyjdzie slonko w kwietniu, to i checi wroca bez obaw

oby :) a kostki już prawie zdrowe :-P

dzisiaj pokonane ~150km... jakoś nie mogę się przyzwyczaić do nowego dźwięku z rury, ale ważne że przy stałej prędkości jest cicho.

--------------------------------
edit... po ponad półrocznej przerwie w temacie...
--------------------------------

Zmian za dużo nie ma... powrócił seryjny kolektor wydechowy (powrót muła, muła i jeszcze raz muła), customa trzeba trochę zreanimować i przerobić na ciut inną specyfikację <8> plus odetkanie końcowego i wrzucenie jakiegoś na środek... jak to ford pojawiają się kolejne rudzielce i prawdopodobnie będzie trzeba się tym zająć w tym roku bez ograniczania budżetu... w środku zadomowiło się kilka świerszczy i muszę głośniej muzyki słuchać zanim je znajdę...
Kończą się uniroyale na tyle i już zaliczyłem 4 drifty na mokrym rondzie, bardzo nie fajne uczucie...

Od lutego (zmiana pracy) robaczywka pokonuje ponad 1,6kkm miesięcznie i bardzo intensywnie zastanawiam się nad podtlenkiem lpg, mimo usilnych starań jazdy emeryckiej i tak mnie te dojazdy ciągną po kieszeni... silnik dalej jest w dobrej kondycji, mimo ponad 160kkm dalej dostaje syntetyk i go nie ubywa, żebym musiał dolewać od wymiany do wymiany...

W kwietniu minęło 6 lat od zakupu... oczywiście nie ominęła mnie zmiana dowodu rej., kolejne zdzierstwo pieniędzy... nie wiem ile jeszcze wytrzymam :głowąwmur: chce ktoś kupić? :rotfl: dorzucam 3 słoiki powideł w gratisie :-)

Pozdro! M. <8>


---------------------
edit... 8.06.
------------------
nowe kable wn, chyba w końcu ori motorcrafta założone, pierwsza próba była na cewce z wyjściami m4, jednak cewka okazała się do dupy i stwierdziłem, że muszę spróbować dopasować starą cewkę z wyjściami din. Wczoraj się zabrałem za wymodzenie przejściówki z din na m4 no i się udało <8> trochę drutu miedzianego różnej grubości i cyny i w końcu skończyły się czkawki silnika... poniżej foty z telefonu, na inne nie było czasu.

hubi_2006 - 10 Paź 2012, 17:43

Jeździ to panie jeszcze :fox: Moja to prócz wyglądu jakoś tam się toczy, a tutaj cisza :-P
Walka z prądem była, ale widzę ogarnąłeś sprawę. Jak tam modzenie z kolektorem?
Marcin napisał/a:
silnik dalej jest w dobrej kondycji, mimo ponad 160kkm

młody szczyl z niego jeszcze :-P
Marcin napisał/a:
dalej dostaje syntetyk i go nie ubywa, żebym musiał dolewać od wymiany do wymiany...

Widzisz, a u mnie wystarczyłoby filtr wymieniać :rotfl:

Marcin - 10 Paź 2012, 23:26

jeździ, jeżdzi i jeszcze trochę pojeździ...
dyskoteki już nie ma, a kolektor musi poczekać na więcej czasu...

hubi_2006 napisał/a:
młody szczyl z niego jeszcze :-P

już ma 170k i dalej się kula :-P i nie dolewam oleju, mój woli czystą bezołowiową :rotfl:

hubi_2006 - 10 Paź 2012, 23:30

:ok:
Ja mam hybrydę po prostu :-P
BTW, myślałeś już o tym "module komfortu" produkcji Do It Yourself?

Marcin - 10 Paź 2012, 23:47

Cytat:
BTW, myślałeś już o tym "module komfortu" produkcji Do It Yourself?

nie bardzo mam kiedy pomyśleć :| ale może w końcu pomyśle :-P

Wisni@ - 17 Paź 2012, 19:25

Ładna ta śliwka :) Choć widziałem ją wieczorkiem przy słabym oświetleniu :)
Mafios - 19 Lis 2012, 08:04

Sliwka sprzedana :(
Marcin - 19 Lis 2012, 09:18

yhmy... młodsze ręce będą się chyba lepiej opiekowały niż moje w ostatnim czasie... nie będę żałował... ma się dobrze sprawować w następnych rękach :yes:
czas odwiedzić złodziejski urząd i pobrać nowe blachy do następnego wozidła...

van - 19 Lis 2012, 09:59

czyli jednak ........ Paweł się będzie opiekował od teraz ?
Marcin - 19 Lis 2012, 10:29

tak
Mafios - 19 Lis 2012, 10:37

Marcin napisał/a:
tak


ale czemu 323 :/

Marcin - 19 Lis 2012, 11:29

Patryk, a Ty nie za dużo wiesz :fox:
Mafios - 19 Lis 2012, 13:59

Marcin napisał/a:
Patryk, a Ty nie za dużo wiesz :fox:

Fejsbook prawde ci powie :P

van - 19 Lis 2012, 15:20

Mafios napisał/a:
Marcin napisał/a:
Patryk, a Ty nie za dużo wiesz :fox:

Fejsbook prawde ci powie :P
dokładnie...... Marcin powiedz przynajmniej że to 1.8 16V ;/
Marcin - 19 Lis 2012, 23:40

nie wiem kto to ten fejsbuk :9:

van - nie :-P

hubi_2006 - 20 Lis 2012, 18:09

Grunt że śliwka robaczywka jeszcze pojeździ :)
Marcin - 27 Lis 2012, 15:32

temat można zamknąć... ewentualnie zostawić w archiwum

kontynuacja: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=65479


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group