Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK3] Prosto ze stajni Pieska :)

easy - 3 Cze 2008, 22:19
Temat postu: [MK3] Prosto ze stajni Pieska :)
Witam

Chcę przedstawić wam moją Mk3 1.1, z którą jestem już wsunie związany dobrych kilka lat i siłą rzeczy tez z klubem, zawsze służyła mi jako zwyczajny dupo wóz, dojazd do pracy i z powrotem czy wypadzik na weekend.
Służyła w sumie bardzo dobrze, ale niestety przestała, bo się skończył silnik (pech chciał ze przed zlotem, w Poznaniu).
Dlatego właściwie powstaje ten temat.

Zacznę od kilku fotek całkiem zwykłej fiesty, od jej pierwszych chwil w moich rękach:




z czasem doszły felgi i lekko obniżony zawias



Teraz pewnie zapytacie gdzie tu tuning mechaniczny, zaczniecie krzyczeć ze to nie ten dział ble ble ble, cierpliwości proszę.

Jako że lubię tą fiest a blachy ma całkiem w porządku (robiłem je w zeszłym roku), postanowiłem dać jej nowe serce. Nie mam niestety warunków ani umiejętności żeby zrobić to samodzielnie, więc zgłosiłem się do Łukasza-pieska i jego kuzyna Rafała z prośbą o pomoc, w tym czasie jeszcze się wahałem, rozważałem różne silniki zwykłe 1.1, czy 1.6 na gaźniku a za namowami pieska zeteca 1.8, jako ze podobno cvh nie są za dobre i nie warto.

Jego błyskawiczne działanie sprawiło ze nie było już odwrotu i została zakupiona druga fiesta na dawce z „całkiem” sprawnym silnikiem, który jak na razie przerasta moje oczekiwania

było tak:

a jest tak


Pierwotnie siedział w mondeo, pojemność 2.0 czyli dobrze już wam znany motor z innych projektów.
Cała operacja trwała zaledwie 4 dni, chłopaki poświęcili na to swój wolny czas, długie wieczory i włożyli w to nieoceniony zapał. Z mojej strony wielkie słowa uznania i podziękowania, Rafał naprawdę jest gościem, który wie, co robi i przede wszystkim zarówno on i jak Łukasz kochają to, co robią.
Jako że nie uczestniczyłem w tym, i nie znam się kompletnie, szczegóły swapa i fotki wrzuci Piesek.

Ad@mus - 3 Cze 2008, 22:24

czyli silniczek padł wiec bedzie swap
pochwal sie na co........

sulos - 3 Cze 2008, 22:25

Ad@mus, juz jest :)
Ad@mus - 3 Cze 2008, 22:27

bo edytowal;p
PumaRST - 3 Cze 2008, 22:34

:brawo:

silnik mamy jak mniemam ze skrzynią ale co z zawiasem i hamulcami??

FiFa - 3 Cze 2008, 22:39

noo własnie co z zawiasem ?? i opisz dokladnie co tam robiliscie co bylo potrzebne... Jaki komputer ?? Skrzynie ta z 2.0 tez włozyliscie, czy co to za skrzynie tam macie ?? Kolektory z czego, przeplywka, przepustnica, wszystko od mondeo ?? znaczy sie kolektory napewno nie od mondeo... ale z futra czy jakiego RSa??
easy napisał/a:
Jego błyskawiczne działanie sprawiło ze nie było już odwrotu i została zakupiona druga fiesta na dawce z „całkiem” sprawnym silnikiem, który jak na razie przerasta moje oczekiwania

To co za fieste zakupiliscie ?? Bo zaraz potem piszesz ze silnik 2.0 z mondeo wiec jak to tak :P szczegoly szczegoly.. :D

Daras84 - 3 Cze 2008, 22:46

kolejny sleeper ;) jestem tylko ciekaw jaka moca to dysponuje?? i na jakieej jest wiazce?? bo z tego co wiem to poprzedni wlasciciel mial problemy z elektornika??
easy - 3 Cze 2008, 22:48

Fiesta była upadłym projektem jednego kolegi co za bardzo na forum sie nie udzielał albo wcale, z niej został przełożony silnik razem ze skrzynią i wszystkimi innymi rzeczami niezbędnymi.
Zawias to kombinacja tego co miałem i zawiasu od pieska, plus wahacze od rs i stabilizator, cała tylna belka tez ze stabem od razu z większymi bębnami od RSa, generalnie jest dosyć nisko i sztywno ale bez przesady, niestety trzeba było wymieniać tez maglownice bo moja stara była już wybita.
Jest jeszcze dużo rzeczy do zrobienia a pierwsza z nich to hamulce na przód, przerobić dolot i wydech, choć jest wsumie dobry, cały przelotowy z nierdzewki ale stanowczo za głośny.

Ad@mus - 3 Cze 2008, 22:50

to jest ten silnik z wioski smerfuf??
mi juz brakuje mocy, ale na poczatku bylo elegancko:)

kostek88wjcz - 4 Cze 2008, 00:00

i to mi sie podoba :0 od razu konkretnie :) czekam na ciag dalszy :) powodzenia
Parzych - 4 Cze 2008, 00:05

Taka mała cichociemna asfaltozwijaczka :devil:
Piesek - 4 Cze 2008, 01:56

nie będę się za dużo rozpisywać co do samego przebiegu: wyciagnięcie silnika z dawcy i wsadzenie do czerwonej z całym osprzetem i odpaleniem trwało 2dni. 2 dni kolejne to walka z zawieszeniem... a tam to już było z czym walczyć i u Przemka i w niebieskiej... wsio masakrycznie dokręcone... Dawca to niebieska fiesta Soromoto. Auto jest naprawdę szybkie, a nawet bardzo, do tego jest głośne mi się to podoba, moim zdaniem z tego co słyszałem na zlocie to byłby najgłośniejszy wydeszek :D z zewnątrz to typowy sleeper :D , choć odrazu z niebieskiej dostała czerwona lusterka od 3.5 :) we wnątrz tak samo :D tylko uroku dodaje kiera RS, licznik jest z obrotkiem. Jeden chyba z największych cichociemnych autek w klubie. Jedyne co trzeba by zrobić to wymienić kable zapłonowe i w późniejszym czasie krokowiec, ale jeszcze spróbujemy go zreanimować, ale troche nas gonią teraz terminy i średnio jest u nas z czasem. I warto też zrobić jakiś customowy dolot, gdyż ten nie cieszy za bardzo oka ale to Przemek już sam w swoim zakresie mówił że ogarnie :) Jakby coś to zawsze wie że może do nas podjechać :)
SPECYFIKACJA:
silnik:
- 2.0 by mondeo, przebieg 90tyś km (automat 2000rocznik)
- kolektor ssący od rs1800 tak jak widać spolerowany na wysoki połysk
- przepustnica od rs1800
- pokrywa silnika tak jak widać polakierowana na niebiesko
- miska olejowa ze smokiem i pompą olejową od mondeo
- kolektor wydechowy customowy, robiony pod zamówienie z nierdzewy 4-2-1
- wydech przelotowy 2" z nierdzewy
- końcowy wydech w obudowie carbonowej przelot
- stoczone i wyważone koło zamachowe
hamulce:
- tył większe bębny od rs1800, wymieniony został odrazu cylinerek bo ciekł i przy okazji łożysko bo też nadawało się do wymiany, szczęgi w stanie bdb
- przód narazie seria, ale w niedługim czasie to się zmieni, najpierw Przemek musi troche ochłonąć z wydatków ;)
zawieszenie:
-amortyzatory sportowe którsze i twardsze power tech (spadek po mojej zvh)
- sprężyny jamex
- belka z stabilizatorem
- stabilizator przedni
- rozpórka przednia dolna
- nowa maglownica




Parzych - 4 Cze 2008, 03:01

Jestem pod jeszcze większym wrażeniem, po prostu czukiereczek...
PS.
Piesek, wcale się nie rozpisałeś :cojest:

PumaRST - 4 Cze 2008, 05:37

koniecznie zmieńcie przód hample!!

nie chce być uszczypliwy ale:

1) gdzie jest przednia poduszka??
2) ten silnik nie wygląda na 2000r.

Po za tym fajny sliper tylko reszte wydechu bym ogarną bo wic nie polega na tym żeby było głośno tylko skutecznie!!

Bongo - 4 Cze 2008, 08:01

no bo w 2000 to juz chyba tylko black topy byly :> a no i na jakim kompie to chodzi ?? od rs1800 czy od mondeo ?? i jaka przeplywka
Daras84 - 4 Cze 2008, 09:07

Marcin poduszke widac ;) a co do roku to włąsnie tez mi nie pasuje no chyba ze ktos dekiel podmienil ;)
Piesek - 4 Cze 2008, 09:08

łapy są zamontowane od rs1800 przednia też tylko na foto tego jeszcze niema, co do silnika to tak mi powiedział Soromoto i co do stanu to naprawde jest naprawde w bdb stanie. Komp wsumie to nie zwróciłem uwagi na jego oznaczenia. Co do wydechu to w niedługim czasie będzie zatkany bardziej końcowy tłumik. Wydech wraz z kolektorem był robiony w jakiejś firmie pod Warszawą. Będę chciał Przemka namówić na hamownie to zobaczymy co i jak ;)
PumaRST - 4 Cze 2008, 18:49

Darku nie wiem gdzie ty widzisz poduche bo ja tylko łape :sad:

Piesek dzieki za odpowiedź

Daras84 - 4 Cze 2008, 23:37

PumaRST napisał/a:
Darku nie wiem gdzie ty widzisz poduche bo ja tylko łape :sad:

Piesek dzieki za odpowiedź


no wydaje mi sie ze na tym pierwszym foto widac ta poduche :P

soromoto - 5 Cze 2008, 09:46

PumaRST napisał/a:
reszte wydechu bym ogarną bo wic nie polega na tym żeby było głośno tylko skutecznie!!


wydech jest zdecydowanie skuteczny kolego :) a to że drze się naprawdę niesamowicie to tylko jego plus. Średnica jest poparta wyliczeniami doświadczonych osób.

pozdrawiam

PumaRST - 5 Cze 2008, 09:51

soromoto napisał/a:
wydech jest zdecydowanie skuteczny kolego :) a to że drze się naprawdę niesamowicie to tylko jego plus. Średnica jest poparta wyliczeniami doświadczonych osób.

pozdrawiam


skoro tak to :ok: Hamownia prawde powie :yes:

Piesek - 5 Cze 2008, 13:47

małe, a wsumie duże sprostowanie silnik jest z 1997 roku, co do przebiegu nic się nie zmieniło :)
PS. dostałem wiadomość od Soromoto, że silecera ma w domu i mi go doślę, więc myślę że Przemek będzie zadowolony :)
PS2. Marcin dlaczego Ty zawsze cokolwiek sie nie dzieje u nas w garaży zawsze to oceniasz negatywnie ?

PumaRST - 5 Cze 2008, 14:15

Piesek napisał/a:
PS2. Marcin dlaczego Ty zawsze cokolwiek sie nie dzieje u nas w garaży zawsze to oceniasz negatywnie ?


gdzie oceniłem to negatywnie?? prosze o cytat.

Po drugie ja z natury nie wierze w Tuning na pałe. Nie było informacji że cały wydech był liczony tylko było info że jest głośny wiec idąc tokiem rozumowanie Polskich tuningowców awansem doszedłem do wnisku że ktoś odetkał wydech na maxa zwiekszajac średnice do tego co nie jest wprostproporcjonamne do przyrostu mocy. a z rególy odwrotnie proporcjonalne.

Po trzecie. Skoro wszystko było tam robione z głową i stan silnikla jest przynajmniej dobry+ to powinien na hamowni wypluć w okolicach 150KM 200Nm. wiec czekam na pomiar.

I Piesek nie jestem na nie. Poprostu oceniam i wydaje własne opinie bez względu jak jakie one by nie były (nawet jesli w konsekwencji nie mam racji to sie do tego zawsze przyznaje i chyle czoła, wiec luuzzz) :yes:

Piesek - 5 Cze 2008, 21:51

czas na nowe info:
dziś wymieniliśmy 1 kabel zapłonowy i auto już chodzi jak powinno, odpala od przekręcenia. auto zapierdziela niemiłosiernie... Przemek sam teraz po przejażdzce mówił że z 1 ciężko się rusza... do 3 biegu piszczy... my w mondeo wogule zero szans, kierownik superby też :D

PumaRST - 8 Cze 2008, 13:54

otwieramy i czekamy na dalsze informacje. :yes: :yes:
Ad@mus - 14 Lip 2008, 17:24

chlopcy coscie wydumali??
chwalic mi sie tu!!

easy - 14 Lip 2008, 19:22

No na razie dupa zimna, bo nie ma czasu trochę i kasy bardzo. Auto cały czas nie ogarnięte, przejechałem nim może z 300km. Choć nie bez frajdy to tez z problemami. Obajawy ma takie ze sie (chyba) dosyć mocno zalewa, czasami rwie, a z rańca nie na wszystkie cylindry chodzi.
Poczekamy zobaczymy co to będzie dalej.

Ad@mus - 14 Lip 2008, 19:25

easy, sprobuj listwe wtryskowa zmienic
sprawdz przeplywke
sprawdz krokowy-moze jednak cos tam sie dzieje

dajesz nie przestajesz:D

Darekmk3 - 14 Lip 2008, 21:50

nim z rana zapalisz odlacz przeplywke ,ja mialem ten sma problem :)
Daras84 - 14 Lip 2008, 22:50

dokladnie sprawdz przeplywke
Piesek - 12 Sie 2008, 11:42

ogarnięte już i zapitala strasznie... bak paliwa przełożyliśmy odrazu po swapie cały z rsa... i okazało się że pompa była na wykończeniu... teraz jest wsadzona z forda pumy, do tego jeden z czujników był spiepszony, i do tego hehe pin 7 był odpięty od kompa... i zaizolowany tasiemnką... krokowiec falował i auto gasło na światłach trzeba było mieć troche gaz wciśnięty, Rafał go zregenerował tyle co się da i narazie jest całkiem spoko, czasami troche przyfaluję, ale nie gaśnie. wczoraj trochę się nią pobawiłem, 1 bieg zero trakcji, 2 łapie, trójka piszczy... początkowo ciężko mi było to ogarnąć, najlepsze uczucie przyspieszania czuć jak się zapnie trójke... ale po chwili juz wiedziałem że nie można na samym początku odrazu ogień wcisnąć :) ciężko wczoraj było znaleźć chętnych do ścigania... z vectrą 2.0 sie goniłem, to na starcie 3 długości odeszłem i dalej nie było sensu już cisnąć... z nową audi A6 3.0 tdi też miałem okazje sie scigac... to kierownik dostał baty z racji takiej że piczka z niego była i zwatpił jak latałem z pasa na pas miedzy autami... potem spod swiatel na starcie mu odeszlem ale jak zapinałem 3 to juz ładnie mi odchodził.Przemek żadnen foto radar mnie nie przyciął ;) Chrzest bojowy przyjeła, teraz Ty sie przyzwyczaj do takiej mocy :D Warto pomyśleć nad lepszymi hamulcami do przodu, ja praktycznie przez cały czas hamowałem biegami, bo te hamulce są stanowczo za słabe i moment były zagrzane... auto według mnie naprawde daje dużo funu z jazdy. Zawieszenie jak dla mnie jest prawie idealne... bo jest dosyć twarde, auto "nie piłeczkuje", trzyma się drogi i niema efektu "dobijania" tudzież nie czujesz się jakbyś jechał na desce i jak na takie zawieszenie jest naprawde komfortowe, jest troche niżej od serii i nie trzeba kombinować jak widzisz jakiś garbik na jezdni, minus to tylko koleiny na ktorych trzeba naprawde mocno trzymac kiere.
PumaRST - 12 Sie 2008, 11:52

:brawo: :brawo:

to na hamonie ją teraz :yes: :yes:

kurtus - 10 Wrz 2008, 20:36

No Easy ,respect notw


Wizualnie nie przerabiaj fiesty,nie stwarzaj pozorow :) Jak tama serią objedziesz kilka mocnych autek to dopiero bedzie im glupio

Ad@mus - 22 Mar 2009, 12:54

i co sie stalo?? temat nie zyje??

[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 10:01 ]
ona ma faktycznie miske olejową i smok z Mondeo?? jesli tak to lipa straszna, bo pewno ciagnie sie nia pod podwoziem

Dawidoff4 - 28 Maj 2014, 12:46

temat do zamknięcia ??
Mafios - 28 Maj 2014, 13:02

do zamkniecia .. Auto nie zyje

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group