Forum FiestaKlubPolska -

Tuning stylistyczny - Ksenony ..soczewki ..angel eyes i inne pierdoły do Fiesty?

xandiev - 9 Mar 2008, 12:15
Temat postu: Ksenony ..soczewki ..angel eyes i inne pierdoły do Fiesty?
Witam!
Tak sobie przeglądałem forum i allegro, ale jakoś albo przeoczyłem albo nikt nie poruszył jeszcze tematu lamp Ksenonowych :fox:
Na allegro pełno jest super rewelacyjnych aukcji oferujących zestawy Ksenonowe
tylko nachodzi jedno podstawowe pytanie czy da sie założyć coś takiego do naszych kochanych malutkich samochodzików i czy ktoś coś podobnego próbował działać?

linki do przykładowych aukcji:

http://moto.allegro.pl/it...hid_krakow.html
http://moto.allegro.pl/it...d_jakosc_2.html

Poproszę o wypowiedź jakiegoś doświadczonego Fiesto-kierowcy :-P

marcus_87 - 9 Mar 2008, 12:33

glupi pomysl do seryjnych lamp, powinienes miec gladkie klosze i soczewki zeby to swiecilo i nie oslepialo, pomijam uklad samopoziomowania i czyszczenia kloszy bo na to juz przymykaja oko na przegladach
Hyuga - 9 Mar 2008, 12:40

Sam montaż i sprawienie, żeby taki zestaw działał to nie problem. Znam przynajmniej 5 osób, które z palcem w nosie zrobiliby Ci ksenon. Ale... Wydaje mi się, że żeby to miało ręce i nogi trzeba mieć gładkie szkła w reflektorach, bo przy tych naszych to wiejsko by wyglądało. Druga sprawa, powinny być według przepisów spryski na xenony, które trzeba w tym wypadku dorobić, a trzecia sprawa, że takie zestawy z allegro są najzwyczajniej nielegalne :D Ale wiadomo, że jeden policjant nie zwróci na to uwagi, a drugi zabierze Ci dowód. Moim skromnym zdaniem najlepiej byłoby kupić lampy angeleyes'y od MK4 i przerobić je do MK3 przy kontroli upierając się, że mają homologację i pokazać papierek :P
xandiev - 9 Mar 2008, 12:56

No tak... rzeczywiście nie pomyślałem o legalności... :-P
to może jednak lepiej zostawić autko tak jak jest :)
Halogeny w zderzku bedą musiały wystarczyć :ok:

grzes87 - 9 Mar 2008, 13:00

no wlasnie pamowie co sadzicie ? mam MK IV i ANGELS EYES ale swieca tak slabo ze nie da sie jezdzic poza miastem... i myslem czy by nie przerobic lamp na xenony... (mam w rodzinie samochod z takimi lampami(fabrycznymi) i jest rewelacja...) wiec ? co myslicie ? polecacie ?
Bit1 - 9 Mar 2008, 13:09

To może poprostu kup nowe dobre żarówki nie koniecznie ksenony,
zobacz czy instalacje podaje dobre napięcie do żarówek,
sprawdz czy wysokość jest dobrze ustawiona.

marcus_87 - 9 Mar 2008, 13:10

a moze masz soczewki plastikowe w tych angelsach, rozne rzeczy robia chinczyki :-P
tomekk58 - 9 Mar 2008, 13:32

te xenony z allegro to jeden wielki shit :/ juz kilka razy mijalem sie z samochodami ktore mialy zamontowane te cudowne zestawy do zwyklych reflektorów i swiecilo to doslownie wszedzie, a w szczegolnosci w oczy kierowcow aut jadących z naprzeciwka tym samym oslepiając... takie zestawy maja sens tylko jak jest soczewka i dobrze ustawione lampy... a tez nie zawsze...
kaczoro - 9 Mar 2008, 13:53

Czytałem kiedyś artykuł, że w Polsce nie ma przepisów normujących montowanie ksenonów w samochodach fabrycznie nie wyposażonych w takie światła. Co innego nowe auta, które muszą mieć układ samopoziomujący oraz spryskiwacze.
A co do gładkich kloszy to też nie jest żaden warunek bo weźmy np Mercedesy W210 czy W220, które miały na wyposażeniu reflektory ksenonowe bez soczewek ze zwykłymi, żebrowanymi i szklanymi kloszami.
A co do oślepiania to jest to kwestią złego ustawienia tak przerobionych reflektorów :ok:

Pozdrawiam.

SpiderMAN - 9 Mar 2008, 16:22

Hyuga napisał/a:
Sam montaż i sprawienie, żeby taki zestaw działał to nie problem. Znam przynajmniej 5 osób, które z palcem w nosie zrobiliby Ci ksenon. Ale... Wydaje mi się, że żeby to miało ręce i nogi trzeba mieć gładkie szkła w reflektorach, bo przy tych naszych to wiejsko by wyglądało. Druga sprawa, powinny być według przepisów spryski na xenony, które trzeba w tym wypadku dorobić, a trzecia sprawa, że takie zestawy z allegro są najzwyczajniej nielegalne :D Ale wiadomo, że jeden policjant nie zwróci na to uwagi, a drugi zabierze Ci dowód. Moim skromnym zdaniem najlepiej byłoby kupić lampy angeleyes'y od MK4 i przerobić je do MK3 przy kontroli upierając się, że mają homologację i pokazać papierek :P
Ciekawi mnie jak ty chcesz przerobić lampę z MK4 do MK3...
Człowieku chyba nie wiesz co gadasz...
Jak chcesz Angel eyes, to zapodaj lampy z Polo 6N... :P

xandiev - 9 Mar 2008, 16:37

Hmmm widzę ze dyskusja zaczyna nabierać stron - bardzo dobrze :)

Ale wszyscy tylko mówią pobieżnie i nic wiecej... ja tu jestem zielony w temacie,
więc poprosze jakieś konkrety jak to miało by wyglądać montowanie takich "oczek anioła" i w jaki sposób Panie SpiderMAN :fox:

Matislav - 9 Mar 2008, 17:22

no właśnie ja podpinam się pod temat- tyle, że mnie interesują takie lampy do mk6. Co o tym sądzicie:LINK
Hyuga - 9 Mar 2008, 17:22

Spiderman mówię o przełożeniu środka lampy (soczewki, ringi) a nie przerabianiu całego wkładu ze szkłem. Przecież te lampy są zupełnie innego kształtu, więc nie trudno zrozumieć, że chodziło mi tylko o ich zawartość :)
mario82 - 9 Mar 2008, 18:12

Coraz więcej aut już ma takie zestawy ksenownów, niestety jak się nie ustawi reflektorów to będą oślepiać, nawet najzwyklejsze żarówki oślepiają, jak są źle ustawione reflektory lub źle włożona żarówka.
Sam osobiście mam założony taki zestaw (bixenon) od ponad roku i jeżeli wyregulujesz dobrze światła (a nawet ustawisz ciut niżej) nie ma mowy o oślepianiu, przez ten rok jeżdżenia nikt nie mrugnął mi z przeciwka (a w szczególności w nocy). Co do wyżebrowań na kloszach reflektorów w niczym nie przeszkadza, strumień światła jest taki jak ma być, światło nie rozprasza się. Co do spryskiwaczy lamp cały czas szukam, niestey nie jest łatwo znaleźć cały komplet (a szukam od mondeo mk2, te co są na allegro to o d..ę rozbić. może jak będę miał chwilę czasu to zrobię fotki nocą, jak to wygląda.

grzes87 - 9 Mar 2008, 18:32

bylo by milo gdybysa szybko to zrobil i nie zapomnil :P bo temat wazny i ciekawy. jeszcze jakbys mogl zapodac linka jakie akcesoria uzywles jakiej firmy itp to juz by bylo swietnie
Parzych - 9 Mar 2008, 19:32

Matislav napisał/a:
no właśnie ja podpinam się pod temat- tyle, że mnie interesują takie lampy do mk6. Co o tym sądzicie:LINK
Te czarne są zajefajne, też o nich cały czas myślę :yes:
Nawet swego czasu zrobiłem szybkiego Virtuala...

Tylko jedna strona, bo drugiej mi się nie chciało :tyłek:

SpiderMAN - 9 Mar 2008, 19:39

xandiev napisał/a:
Hmmm widzę ze dyskusja zaczyna nabierać stron - bardzo dobrze :)

Ale wszyscy tylko mówią pobieżnie i nic wiecej... ja tu jestem zielony w temacie,
więc poprosze jakieś konkrety jak to miało by wyglądać montowanie takich "oczek anioła" i w jaki sposób Panie SpiderMAN :fox:
Było o tym na forum, więc sobie znajdź...
Na zachęte masz fotkę założonych lampek z Polo...


Hyuga napisał/a:
Spiderman mówię o przełożeniu środka lampy (soczewki, ringi) a nie przerabianiu całego wkładu ze szkłem. Przecież te lampy są zupełnie innego kształtu, więc nie trudno zrozumieć, że chodziło mi tylko o ich zawartość :)
A na cholere iśc na około...????
Matislav - 9 Mar 2008, 19:47

Cytat:
Te czarne są zajefajne, też o nich cały czas myślę :yes:

eh... wyglądałby zarąbiście :D tylko ta cena....

Parzych - 9 Mar 2008, 19:53

Matislav napisał/a:
eh... wyglądałby zarąbiście tylko ta cena....
Właśnie... cena na razie jest dla mnie zaporowa... wyżej wkleiłem foto...
Matislav - 9 Mar 2008, 19:57

u Ciebie to dodałoby to jeszcze większego charakteru :D to samo jest z tylnymi lampami- chciałem czarne LEDY ale są tylko do wersji 3d. To jakaś dyskryminacja :P
mario82 - 9 Mar 2008, 19:57

grzes87 napisał/a:
bylo by milo gdybysa szybko to zrobil i nie zapomnil :P bo temat wazny i ciekawy. jeszcze jakbys mogl zapodac linka jakie akcesoria uzywles jakiej firmy itp to juz by bylo swietnie


Był to taki zestaw jak w linku http://www.allegro.pl/ite...taz_krakow.html , a żarówka (żarnik wygląda tak jak tutaj http://www.allegro.pl/ite..._glogoczow.html ) bo na tamtej aukcji zdjęcie nie przedstawia właściwego zestawu).

Co do fotek postaram się zrobić jak najszybciej.

Wojtass - 9 Mar 2008, 21:26

Hehe kocham dyskusje o xenonach i o nierozerwalnym wątku samopoziomowania, sprysków, hopmologacji, oślepiania, psucia i wogóle narażania życia....


Jeśli chdzi o konkrety...
Samopoziomowanie - nic innego jak automatyczny korektor ustawienia świateł występujacy w formie ręcznej w naszych Fiestach (nie, nie działa to jak lufa czołgu jadącego po wybojach)
Spryskiwacze - bajer przydatny ale przy przeróbce tez przepisowo nie wymagany. Co jak co, warto zamontować
Homologacje i inne TUVy - nie ma przepisu zabraniajacego zamiany źrodła światła na xenonowe w seryjnych reflektorach, może nikomu to jednak nie szkodzi, może organ ustalajacy przepisy o oświetleniu nie uwzględnił takiej xenonowej opcji...
Oślepianie - też mijam raz na jakiś czas goscia, który nieźle daje po oczach, jednak tylko 1/10 z nich oślepia xenonami, czyzby reszta miała zestawy z allegro "super zwykłe żarówki"? :P Jak sie nie ustawi świateł to i maluch z prądnicą zamiast alternatora na światłach 35W będzie oślepiał...

Jeśli chodzi o zmiany to mimo wszystko do Fiesty nie polecam, ze zwględu na nieodpowiedni karbowany klosz (trochę prawdy w tym jest). Jak przerabiać to tylko na soczewkach, ewentualnie na nowych komputerowo projektowanych kloszach z gładkimi szybami, jednak w przeciwieństwei do soczewek, tych organoleptycznie nie testowałem.

grzes87 - 9 Mar 2008, 22:34

no i wreszceie jakies konkrety ;) dzieki panowie, a swoja droga ma ktos z Was xenony (fabryczne) w jakims innym "domowym" samochodzie ? jesli tak to sami wiecie jaka jest roznica miedzy zwyklymi lampami a xenonami i nie ma dyskusji co do wyzszoszci tych lamp, jesli chodiz o spryskiwacze... ilu z Was uzywa na codzien spryskiwacza by przemyc lampy ? malo jest takich osob bowiem kazdy jest przyzwyczajony o tego ze sie nie zmywa reflektorow (chyba ze ktos ma volvo :P ) i rzadko to robi... (niestety), co do ustawinia to regulacaj nie jest taka droga.... 10 zeta i juz (tylko 2 piwa w barze) nie jest to duzo... a poprawi bezpieczenstwo na drogach bo jak sami wiecie duzo samochodow ma zle ustawione swaitla...
kaczoro - 9 Mar 2008, 22:37

A tak apropos angel eyesów to jak dla mnie tylko w BMW to fajnie wygląda (najlepiej jeśli są fabryczne) :-P Boom na angel eyesy w innych samochodach niż BMW to wg mnie coś jak moda na światła "lexus style" czyli przeszczepianie na siłę rozwiązań stylistycznych z innych marek co nie zawsze daje oczekiwany (zadowalający) rezultat :rotfl:
Pozdrawiam.

rafal__lodz - 9 Mar 2008, 22:51

grzes87 napisał/a:
no i wreszceie jakies konkrety ;) dzieki panowie, a swoja droga ma ktos z Was xenony (fabryczne) w jakims innym "domowym" samochodzie ? jesli tak to sami wiecie jaka jest roznica miedzy zwyklymi lampami a xenonami i nie ma dyskusji co do wyzszoszci tych lamp, jesli chodiz o spryskiwacze... ilu z Was uzywa na codzien spryskiwacza by przemyc lampy ? malo jest takich osob bowiem kazdy jest przyzwyczajony o tego ze sie nie zmywa reflektorow (chyba ze ktos ma volvo :P ) i rzadko to robi... (niestety), co do ustawinia to regulacaj nie jest taka droga.... 10 zeta i juz (tylko 2 piwa w barze) nie jest to duzo... a poprawi bezpieczenstwo na drogach bo jak sami wiecie duzo samochodow ma zle ustawione swaitla...


No właśnie a co z Twoimi angel'ami? probowałeś ustawić ich wysokość bo wspominałeś że poza miastem nie za ciekawie świecą? czy w mieście też zauważyłeś "spadek mocy" świecenia w podłóg standardowych reflektorów? Ciekawi mnie czy tylko to ładnie wygląda czy tez dobrze świeci.
Pozdrawiam

Wojtass - 9 Mar 2008, 23:19

grzes87 napisał/a:
a swoja droga ma ktos z Was xenony (fabryczne) w jakims innym "domowym" samochodzie ? jesli tak to sami wiecie jaka jest roznica miedzy zwyklymi lampami a xenonami i nie ma dyskusji co do wyzszoszci tych lamp, jesli chodiz o spryskiwacze...



O wyższości xenonów nie ma co przekonywać, świecą o niebo lepiej niż tradycyjne nawet wspomagane halogenami, zwłaszcza widać to po rozkładzie światła na boki. Szkoda tylko że wiekszość aut ma xenony tylko na światła mijania, chociaż bi- spotykane są już coraz cześćiej.

Odnośnie spryskiwaczy to nie wiem dokładnie jak jest z ich sterowaniem, jednak miałem kiedyś Saaba, w którym wycieraczki świateł uruchamiały się cyklicznie podczas pracy wycieraczek szyby. Podejrzewam, że ze spryskiwaczami jest podobnie i po prostu nie trzeba o nich pamiętać.

grzes87 - 10 Mar 2008, 12:33

Wojtass napisał/a:
Odnośnie spryskiwaczy to nie wiem dokładnie jak jest z ich sterowaniem, jednak miałem kiedyś Saaba, w którym wycieraczki świateł uruchamiały się cyklicznie podczas pracy wycieraczek szyby. Podejrzewam, że ze spryskiwaczami jest podobnie i po prostu nie trzeba o nich pamiętać.

ano tak nie jest... mam w 2 samochodach domowych xenony i spryskiwanie jest zainstalowane w jednych fabrycznie z lampami (tzn chowaja sie w lampach) a drugie wystaja ze zderzaka... i zeby spryskac reflektory to trzeba dluuugo przytrzymac spryskiwanie szyb by sie uaktywnily spryskiwanie reflektorow... i tak jest we wszystkich samochodach ... ( apowoinnein byc oddzielny przycisk spryskiwania jak np w subaru mimo ze nie ma xenonow(starsze modele))

crai1 - 10 Mar 2008, 15:45

Jest w Wa-wie zaklad ktory profesjonalnie przerabia lampy na xenony - zadne druciarstwo - profesjonalna robota - i daltego koszt duzy 1800 PLN - w zamian dostajesz calkowicie nowe wnetrze reflektora, polerowanie szkla ( jezeli konieczne) przetwornice i zarniki xenonwe i odblysniki. Widzialem ropbote i bardzo porzadnie wyglada - sam przymierzam sie do siebie ze zrobieniem czegos takiego - a co do angel eyes - jak sie okazalo, ladnie wygladaj na zywo - gorzej ze swieceniem - mysle ze wymiana zarowek i prawidlowe ustawienie pomoze - a jak nei to bedziemy myslec dalej.
SpiderMAN - 10 Mar 2008, 20:14

crai1 napisał/a:
Jest w Wa-wie zaklad ktory profesjonalnie przerabia lampy na xenony - zadne druciarstwo - profesjonalna robota - i daltego koszt duzy 1800 PLN - w zamian dostajesz calkowicie nowe wnetrze reflektora, polerowanie szkla ( jezeli konieczne) przetwornice i zarniki xenonwe i odblysniki. Widzialem ropbote i bardzo porzadnie wyglada - sam przymierzam sie do siebie ze zrobieniem czegos takiego - a co do angel eyes - jak sie okazalo, ladnie wygladaj na zywo - gorzej ze swieceniem - mysle ze wymiana zarowek i prawidlowe ustawienie pomoze - a jak nei to bedziemy myslec dalej.

[ Dodano: Pon Mar 10, 2008 15:48 ]
Jest w Wa-wie zakład który profesjonalnie przerabia lampy na xenony - żadne druciarstwo - profesjonalna robota - i dlatego koszt duży 1800 PLN - w zamian dostajesz całkowicie nowe wnętrze reflektora, polerowanie szkła ( jeżeli konieczne) przetwornice i żarniki xenonwe i odbłyśniki. Widziałem robotę i bardzo porządnie wygląda - sam przymierzam sie do siebie ze zrobieniem czegoś takiego - a co do angel eyes - jak sie okazało, ładnie wyglądają na żywo - gorzej ze świeceniem - myślę ze wymiana żarówek i prawidłowe ustawienie pomoże - a jak nie to będziemy myśleć dalej.
Gdzie jest sens wydac na lampy do starego samochodu 1800zl?
HE? :tyłek:

zoharek - 10 Mar 2008, 20:59

A kto mówił o starych? Tutaj również o Mk4 i Mk6 mowa.
grzes87 - 11 Mar 2008, 10:47

jesli chodzi o bezpieczenstwo to pieniadze nie graja roli... wole zrezygnowac z nowych felg lub swapa a zainwestowac w swiatla...

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 10:51 ]
kaczoro napisał/a:
A tak apropos angel eyesów to jak dla mnie tylko w BMW to fajnie wygląda (najlepiej jeśli są fabryczne) :-P Boom na angel eyesy w innych samochodach niż BMW to wg mnie coś jak moda na światła "lexus style" czyli przeszczepianie na siłę rozwiązań stylistycznych z innych marek co nie zawsze daje oczekiwany (zadowalający) rezultat :rotfl:

ja uwazam ze moj samochod dzieki angel eyes wyglada zdecydowanie lepiej przede wszystkim dzieki gladkim reflektorom i wydzielonymi swaitlami. mnie sie bardziej podoba niz z seryjnymi swiatlami... ale przeciez to kwestia gustu. co do ringow ? a kto powiedzial ze to musi byc BMW tylko ? jesli komus to odpowiada i nie gryzie sie z samochodem stylem itp a delikatnie odmladza samochod to czemu nie zainwestoiwac ?

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 10:57 ]
rafal__lodz napisał/a:
No właśnie a co z Twoimi angel'ami? probowałeś ustawić ich wysokość bo wspominałeś że poza miastem nie za ciekawie świecą? czy w mieście też zauważyłeś "spadek mocy" świecenia w podłóg standardowych reflektorów? Ciekawi mnie czy tylko to ładnie wygląda czy tez dobrze świeci.

wysokosc swiatel mijania ustawiona tylko mi dlugich nie ustawili... jedno swaieci omey a o drugim chyba zapomnieli bo swieci nizez niz mijania... ale niedlugo to zrobie . teraz zainwestuje albo w xenony albo zarowki ?! ale chyba na poczatek dobre zarowki kupie wiec sie okaze co i jak... co do angelsow... hmm ladnie wyglada bo odmladza samochod, swiecic swieci tragicznie zwlaszcza na tych zarowkach z jakim sie je kupuje, plus nie ma regulacji elekryczej wysokosci jak to bylo w starch lampach....

Matislav - 11 Mar 2008, 18:12

Jak widzę to jest problem z kloszami (ze względu na to karbowanie) w Waszych fiestach. A jak sprawa wygląda przy gładkich kloszach (mk6)? xenony zdecydowanie lepiej świeca i nie ukrywam, że taki "gadżet" byłby przydatny.
kaczoro - 11 Mar 2008, 18:43

Matislav napisał/a:
Jak widzę to jest problem z kloszami (ze względu na to karbowanie) w Waszych fiestach. A jak sprawa wygląda przy gładkich kloszach (mk6)? xenony zdecydowanie lepiej świeca i nie ukrywam, że taki "gadżet" byłby przydatny.


Problem z lampami rozwiązują dwa rodzaje lamp wyładowczych, mianowicie D2S (do reflektrów soczewkowych) oraz D2R (do lamp ze zwykłymi odbłyśnikami). Co do żebrowanych czy gładkich kloszy to chyba nie ma większego znaczenia, bo jak juz pisałem wcześniej, starsze mercedesy wyposażone były w lampy ksenonowe z żebrowanymi i szklanymi kloszami.
Zauważyłem tylko, że wszystkie zestawy na allegro są z palnikami D2S bo podobno D2R muszą miec jakąś przesłonę...

Matislav - 11 Mar 2008, 18:45

hm... no to warto zainwestować w taki zestaw? jeśli tak to co polecacie?
kaczoro - 11 Mar 2008, 19:07

Znalazlem coś takiego Cena zachęcająca, tylko jak to się ma do jakości... ;-(
Sam się zastanawiam nad kupnem bo mam już dosyć wymieniania co kilka miesięcy tandetnych żarówek Philipsa kill2

rafal__lodz - 11 Mar 2008, 19:27

kaczoro napisał/a:
Znalazlem coś takiego Cena zachęcająca, tylko jak to się ma do jakości... ;-(
Sam się zastanawiam nad kupnem bo mam już dosyć wymieniania co kilka miesięcy tandetnych żarówek Philipsa kill2


a co ile średnio wymieniasz żarówki i na jakim modelu phillipsa jeździsz?

Parzych - 11 Mar 2008, 19:35

Ja np. jeździłem na gównianych Philipsach Bluevision, i tak mnie wku#!wiły wymianą co 10-11 miesięcy (oraz ceną - prawie stówa komplet), że przeszedłem na Osram Nightbreakery... Zobaczymy co warte
rafal__lodz - 11 Mar 2008, 19:42

Ja też jej mam u siebie ale na razie dopiero leci 8 miesiąc. Kupując nie liczyłem wcale na jakiś pseudo niebieski odcień ale jestem zadowolony bo świecą ładnym jasnym światłem, no ale zobaczymy ile wytrzymaja bo 90zł za komplet to tak jak mówisz dużo:/ a Osramy z porównywalna jakościa kosztują coś koło 60zł? Mogę się mylić...
kaczoro - 11 Mar 2008, 19:46

Też właśnie używam BlueVision'ów i mam już ich serdecznie dosyć, spaliła mi się własnie jedna żarówka po 6 miesiącach od wymiany glab
Parzych - 11 Mar 2008, 19:51

Pierwszy komplet Bluevisionów pośmigał u mnie jakieś 11 miechów, padła jedna, a po tygodniu druga, z drugiego kompletu pierwsza padła po niecałych 10 miechach i powiedziałem DOŚĆ!!! Osramy kupiłem w sklepie za 55 zł (na alledrogo ok 45 zł+wysyłka) - dają białe światło...
LOY - 11 Mar 2008, 20:21

parzych73 napisał/a:
Pierwszy komplet Bluevisionów pośmigał u mnie jakieś 11 miechów, padła jedna, a po tygodniu druga, z drugiego kompletu pierwsza padła po niecałych 10 miechach i powiedziałem DOŚĆ!!! Osramy kupiłem w sklepie za 55 zł (na alledrogo ok 45 zł+wysyłka) - dają białe światło...

ludzie to tylko zarówki za kilkadziesat złotych ..ile maja swiecic 10 lat ?? :rotfl: ..nie przesadzacie nieco :fox: ..ja jezdze na tungsramach pala sie co 5-6mcy ..no i ci to kupuje nowe

dday - 11 Mar 2008, 20:35

LOY napisał/a:

..ile maja swiecic 10 lat ??
pala sie co 5-6mcy ..

nie wiem jakie mam żarówki ale świecą co najmniej od 3 lat :-P
...szwystkie :V:

Tommur - 11 Mar 2008, 20:48

dday napisał/a:
nie wiem jakie mam żarówki ale świecą co najmniej od 3 lat
...szwystkie

Coś Ci się chyba popsuło. Zrób lepiej diagnostykę kompa :rotfl:
Ale moje też żyją nienaruszone od 2 lat, przyjechały razem z autem hehe.

kaczoro - 12 Mar 2008, 14:20

Myślę, że ten artykuł wyjaśni wszystkie wątpliwości co do xenon conversion kit'ów :yes:

P.S. jeszcze znalazłem coś takiego

pawloplus - 12 Mar 2008, 22:45

ja dodam tylko tyle. Jesli chodzi o legalność. Na lampie są oznaczenia. Inne oznaczenia maja lampy xenon inne na zwykłe żarówki. Za xenon można stracic dowód jesli lampa niejest przystosowana do tego źródła oświetlenia. W orginalnej lampie MK3 nie jest to mozliwe.. Albo przerobisz całkowicie cała lampe nie mówie tu tylko o żarnikach jakis przetwornicach tylko o budowaniu od początku lampy pod xenon albo dajcie sobie spokój z xenonem

[ Dodano: Sro Mar 12, 2008 21:51 ]
co dożrówek. ja mam Philips jakies tam 3 kolorowe i lataja już ponad 2 lata... Dodam że cały czas jeździłem na światłach

kaczoro - 12 Mar 2008, 23:28

Ale instalacja zestawu h.i.d. xenon to w rzeczywistości jest zmiana żarówki ponieważ te palniki posiadają gniazda jak standardowe żarówki...pozatym ogniskowa tych lamp wyładowczych jest podobno taka sama jak standardowych żarówek ;-|
Tommur - 12 Mar 2008, 23:37

Nie dalej jak wczoraj w TVN Turbo Raport o tym było. Niestety kolego światła fiesty posiadają homologację na żarówki halogenowe (oznaczenie na lampie H), a xenonowe powinny mieć oznaczenie lampy D. I przez to tracisz dowodzik rejetracyjny na przeglądzie lub na trasie. O oślepianiu nie wspomnę.

Ludzie kupcie sobie reflektory żeglarskie - szpery. Z 4 wsadzcie na dach lub zderzak i efekt będzie ten sam :-) .

marcus_87 - 12 Mar 2008, 23:46

albo serie xr2i. 2x60w 4x55w i dzien w nocy :-)
kaczoro - 13 Mar 2008, 00:01

Tommur napisał/a:
Nie dalej jak wczoraj w TVN Turbo Raport o tym było. Niestety kolego światła fiesty posiadają homologację na żarówki halogenowe (oznaczenie na lampie H), a xenonowe powinny mieć oznaczenie lampy D. I przez to tracisz dowodzik rejetracyjny na przeglądzie lub na trasie. O oślepianiu nie wspomnę.

Ludzie kupcie sobie reflektory żeglarskie - szpery. Z 4 wsadzcie na dach lub zderzak i efekt będzie ten sam :-) .


Ale nie montujemy palnika D2S czy D2R tylko "żarówkę ksenonową", która ma ogniskową jak zwykła żarówka halogenowa, która defacto źle ustawiona też oślepia!!!

P.S. marcus_87 przejrzyj forum "mazdaspeed" czy jakoś tam...w takiej 323F jak Ty posiadasz ludzie bezproblemowo montują xenony powołując się na reflektor soczewkowy :yes:

marcus_87 - 13 Mar 2008, 08:50

montuje coraz wiecej osob, oczywiscie do soczewek, zdania sa podzielone ale ja mysle ze dobrze wyregulowane sa tylko na plus
tutaj watek:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=15045

MARCINEK__0 - 13 Mar 2008, 15:48

Własnie trudno by było założyć Te lampy od Polo 6N do fiesty? Duzo by było trzeba przerabiac?
xandiev - 16 Mar 2008, 11:57

Hej!
Temat zszedł troche na tory poboczne niż był w moim zamierzeniu...
SpiderMAN narobił mi apetytu na soczewki pokazał zdjecie i kazał odszukać...
Problem w tym że szukam, szukam i szukam... i znaleźć nie mogę...
Tzn znalazłem jakiś temat o lampach
http://www.fiestaklubpols...t=soczewki++mk3
tak że fotki też są, tylko jest mały problem... Piszecie że trzeba przełożyć lampy od polo 6N tylko nie piszecie jak...
Może ktoś doświadczony w temacie chciałby poświecić chwilkę (lub dłuższą chwilkę) i wyjaśnić żółtodziobom krok po kroku jak takiego czegos dokonać?
Ewentualnie ktoś dobrze znający mapę forum i wie gdzie ten wątek został poruszony to proszę o nakierowanie.
Myśle że nie jestem jedyny którego to zainteresuje

waber - 16 Mar 2008, 22:36

A tak przy okazji to jakie powinno byc napiecia na zarowkach ?
marcus_87 - 16 Mar 2008, 22:39

waber napisał/a:
A tak przy okazji to jakie powinno byc napiecia na zarowkach ?


no jak w aucie ok 12v

SpiderMAN - 17 Kwi 2008, 17:06

xandiev napisał/a:
Hej!
Temat zszedł troche na tory poboczne niż był w moim zamierzeniu...
SpiderMAN narobił mi apetytu na soczewki pokazał zdjecie i kazał odszukać...
Problem w tym że szukam, szukam i szukam... i znaleźć nie mogę...
Tzn znalazłem jakiś temat o lampach
http://www.fiestaklubpols...t=soczewki++mk3
tak że fotki też są, tylko jest mały problem... Piszecie że trzeba przełożyć lampy od polo 6N tylko nie piszecie jak...
Może ktoś doświadczony w temacie chciałby poświecić chwilkę (lub dłuższą chwilkę) i wyjaśnić żółtodziobom krok po kroku jak takiego czegos dokonać?
Ewentualnie ktoś dobrze znający mapę forum i wie gdzie ten wątek został poruszony to proszę o nakierowanie.
Myśle że nie jestem jedyny którego to zainteresuje

No ja tylko fotki widzialem, ale takie lampy sa z Polo 6N...
Znajdziesz na aukcjach zapewne...

dida - 26 Sie 2008, 16:11

SpiderMAN, jak wymienic w tej fieście żarówki z przodu????czy faktycznie trzeba wyjąć lampe..?chodzi mi głównie o postojówki..

[ Dodano: Wto Sie 26, 2008 16:16 ]
wogóle to mam prośbe..pomózcie mi wybrac jakies fajne żarówki do mojej fiestuni 96...byle nie swiecily na pospolity żółty kolor..miałem juz filipsy..ale pech!po dwóch tygodniach spaliły sie oby dwie razem..są bardzo czułe na przepięcia,albo ja mam takiego pecha!!!nie posiadam zbyt wiele kasiory!!!POMOCY

jaczylibodzio - 26 Sie 2008, 17:02

A ja polecam przeglad instalacji, a najlepiej zalozenie nowej na nowych przekaznikach i kablach 2mm. Wtedy montaz HID do kloszy H4 mozecie sobie darowac. Wrazenia sa niesamowite :)
Parzych - 26 Sie 2008, 18:21

dida, ja mam Osram Nightbreaker które kupiłem za 41 złotych i nie narzekam, wcześniej miałem syfilipsy i też często zmieniałem
sulos - 26 Sie 2008, 21:06

Parzych73, mi sie osramka jedna przepalila i wstawilem poczciwe bosmy :D
no ale coz... zbliza sie zima, to znowu zainwestuje w nightbreakery, bo nieporownywalnie lepiej swiecily.

Miły - 26 Sie 2008, 21:08

ja mam philips bluevision co tak narzekacie i świecą już z od roku...
Parzych - 26 Sie 2008, 21:23

Mily_, to masz szcęście, bo ja w ciągu roku wymieniłem TRZY szt.
sulos, mi się też jedna przepaliła... ale wymieniłem :ok:

JoeMix - 26 Sie 2008, 22:09

Ja w swojej BlueVisiony mam dużo dłużej niż rok,, ze 3 będzie,,,
Miły - 26 Sie 2008, 22:31

widać trzeba trafić na dobrą partie... :)
zeraili - 27 Sie 2008, 12:19

Witam.

Nie ma cudów panowie, jeśli żarówka 55W ma świecić jaśniej np. NIghtbreaker z Osram to spali się szybciej. Zresztą opis na pudełku jednoznacznie wskazuję, że żarówki maja o połowę krótszy czas trwałości od żarówek zwykłych. Moje philipsy noc coś tam http://www.lighting.phili...ighting&lang=pl przeżyły rok, ale tylko dlatego że obowiązek jazdy na światłach mijania nie obowiązywał przez całą dobę. Nightbreaker poszły się ... po 3 miesiącach, przy odpalaniu samochodu na 20 stopniowym mrozie w nocy poszły obydwie.
Owszem komfort jazdy jest nie porównywalnie większy od żarówki z hipermarketu w zajebiaszczym opakowaniu z licznymi napisami że to najbardziej dopracowane imitacje ksenonów na świecie ( z Chin - 20 pln dla importera 5 pln). Najlepszym rozwiązaniem, i w miarę ekonomicznym jest inwestycja w światła do jazdy dziennej + żarówki halogenowe (mijania) do jazdy w nocy, wtedy żywotność będzie zdecydowanie dłuższa.
Swego czasu miałem katalog z firmy CAR LAMP http://carlamp.pl/produkt...&Submit=Szukaj, czy ktoś może się wypowiedzieć o tych żarówkach ?
ps. obecnie po zdjęciu kloszów, wyczyszczeniu, właściwym ustawieniu, H7 standart Philips i widać równie dobrze jak na ślepego.

JoeMix - 27 Sie 2008, 13:48

1) Odpowiednie napięcie na zacisku żarówki (odepnij żarówkę podłącz miernik i sprawdź czy czasem nie ma tam np. 11,5v zamiast 13,2v)
2) Czysty klosz lampy, z zewnątrz - norma, ale też od środka.
3) Czysty i sprawny odbłyśnik.
4) Dobrze ustawione światła.
5) Sprawne żarówki.

Więc trzeba wymontować klosze i wyczyścić je dobrze w środku - efekt bywa zaskakujący, niby czyste lustro a jednak,,, i zwykłe żarówki dobrej firmy dają radę.

jaczylibodzio - 27 Sie 2008, 15:32

JoeMix napisał/a:
niby czyste lustro a jednak
Przewaznie szorujac lustro dokonujemy niezwyklego odkrycia w stylu "o kurde ale tu syf". Jakis dziwaczny bialy osad sieada na odblysnikach, sam nie wiem z czego, ale wiem ze pogarsza swiecenie.
JoeMix - 27 Sie 2008, 16:29

Ja u siebie - choć wyglądało OK - wymontowałem klosze, zanurzyłem w wodzie z płynem do naczyń, tak żeby sie nalało do środka, po czym wpakowałem tam szmatkę nie zostawiającą włosków (starą koszulkę) i merdałem ją we wszystkie strony, wyciągnąłem opłukałem, do wyschnięcia - okazało się że na lustrze są smugi, całą operację powtarzałem 3 lub 4 razy, aż lustra po wyschnięciu były "ładne" potem suszyłem lampy 2 dni, wsadziłem do auta.
rafal__lodz - 27 Sie 2008, 16:55

Ja mam u siebie od roku i paru tygodni BlueVision'y i jestem naprawdę zadowolony, światło o wiele bielsze niż przy standardowej żarówce, a do tego wydłużone pole świecenia. Jak padną to wypróbuje Nightbreaker'y.
Co do spalania się żarówek to trzeba naprawdę trafić nieszczęśliwie na gorszą partię albo sprawdzić napięcie jak napisał JoeMix

MartinFF93 - 27 Sie 2008, 18:44

pytanie mam:
(nie mam czasu czytac wszystkich tematow z forum wiec moze gdziej jest "work")
czy do mk3 są np. angel eyes - albo jakies inne niz standardowe, chodzi mi oto czy do 3-ki da sie gdzies dostac inne jak np lexus z tyłu :D ?

Miły - 27 Sie 2008, 19:14

do przodu nie ma... można wpasować od polo 6n ale trochę rzeźby jest... a a tył typu lexus są na allegro i czasem tu ma ktoś na sprzedaż... ale moim zdaniem lepiej kupić np z dymionym kierunkiem lub co mi się bardzo podoba całe białe lampy (ewentualnie - co mi się jeszcze bardziej podoba - okleić folią (niebieską - super efekt))...
Bit1 - 27 Sie 2008, 19:30

Mily_ napisał/a:
do przodu nie ma... można wpasować od polo 6n ale trochę rzeźby jest... a a tył typu lexus są na allegro i czasem tu ma ktoś na sprzedaż... ale moim zdaniem lepiej kupić np z dymionym kierunkiem lub co mi się bardzo podoba całe białe lampy (ewentualnie - co mi się jeszcze bardziej podoba - okleić folią (niebieską - super efekt))...


do przodu są jeszcze moretty
http://shinyautos.com/shop/images/fiesta3mor.JPG

a co do tylnich to wpisz se na allegro i masz całą masę lexusów chyba w 4 albo 5 różnych wersjach. Choć ty Martin chyba w podpisie masz (trochę małe te fotki) jak dobrze widzę całe białe lampy w swojej fieście i szczerze nie ma nic ładniejszego na rynku (ewentualnie ich wariacje czyli całe dymione lub w kolor).

Miły - 27 Sie 2008, 19:33

ale są masakrycznie brzydkie...
Bit1 - 27 Sie 2008, 19:35

Mily_ napisał/a:
ale są masakrycznie brzydkie...


Martin nie pytał czy są jakieś ładne inne tylko czy są :-P
mi tez się nie podobają :-) jak zresztą większości

Miły - 27 Sie 2008, 19:43

mogli zrobić takie coś ale soczewki i za gładkim szkłem...
sulos - 27 Sie 2008, 20:52

Mily_, zgrzeszyles. morette to najlepsza rzecz jaka mozna zrobic z przednimi swiatlami do jakiejkolwiek fiesty
Miły - 27 Sie 2008, 20:53

nie najlepsza - jedyna jak już :P
sulos - 27 Sie 2008, 20:59

Mily_, ale fiesta to nie tylko mk3 :)
jaczylibodzio - 27 Sie 2008, 21:21

Tak z ciekawosci... Mial ktos mozliwosc porownania morette z seryjnymi lampami? Jakies spostrzezenia, roznice?
sulos - 27 Sie 2008, 21:24

pytaj pieska
jaczylibodzio - 27 Sie 2008, 21:50

Dzieki, nie zwrocilem uwagi...
MARCINEK__0 - 28 Sie 2008, 09:50

A z tymi lampami od polo 6N jest dużo rzeźby???
Bit1 - 28 Sie 2008, 10:32

MARCINEK__0 napisał/a:
A z tymi lampami od polo 6N jest dużo rzeźby???


Po pierwsze patrzałeś na allegro ile kosztują te lampy?
A czy jest dużo roboty to jeśli chcesz żeby one ładnie wyglądały, były bezpieczne w użytkowaniu, i bez problemu przechodziły przegląd to jest bardzo dużo roboty.

MARCINEK__0 - 28 Sie 2008, 11:12

tak patrzylem ile kosztuja 500zl. czyli mozna sobie darowac te lampy od polo skoro jest przy nich tak duzo rzezby:( a szkoda bo fajnie by bylo miec soczewke i gladkie szklo
Miły - 28 Sie 2008, 14:34

zawsze możesz MK4 kupić :P
MARCINEK__0 - 28 Sie 2008, 15:09

hehe. mam sentyment do mojej mk3:)
master - 15 Wrz 2008, 19:07

tak sobie świeci zestaw xenon HID 6000K, jeśli ktoś sie jeszcze zastanawia nad założeniem i rozmyśla czy aby na pewno daje to jakieś rezultaty, czy kasy nie szkoda na jakieś głupoty prawie jak z allegro to odpowiadam WARTO !!! jazda wieczorem i w nocy jest o niebo lepsza, więcej widać i Ciebie szybciej widzą, znaki poziome i pionowe wyglądają jak podświetlane


jaczylibodzio - 15 Wrz 2008, 19:32

A masz kolego homologacje na lampach ze mozesz tak sobie bezkarnie wsadzac palniki?
sulos - 15 Wrz 2008, 19:34

kolega jest z Pruszkowa. nie potrzebuje homologacji :hahaha:
Parzych - 15 Wrz 2008, 19:37

sulos, uważaj :devil:
JoeMix - 15 Wrz 2008, 20:00

master, Byłeś na ustawieniu świateł,,, bo reklamują się że ogniskowa palnika jest taka samo jak żarówki, ale rożnie z tym bywa, druga sprawa jak mocowanie? problemy jakieś...?
master - 16 Wrz 2008, 13:20

kolega mi zakładał i byłem przy tym od początku do końca
-najpierw wyjęcie oczywiście starych świeczek
-niestety trzeba było wywiercić otworki w tych klapkach zamykających lampe tak żeby tylko sie przecisnęły żarniki ( w zestawie były zaślepki aby tą dziurke później uszczelnić)
-włożenie żarnika, podpięcie wszystkich kabelków, przymocowanie kondensatorów, sprawdzenie czy wszystko działa i skręcenie świateł
-na koniec ustawienie świateł i można cieszyć sie o wiele lepszą widocznością

cała instalacja jest ładnie zrobiona i po otwarciu maski nie widać że coś było grzebane

najgorszym momentem było wpięcie żarnika ze starymi spinkami od żarówek bo cokół żarnika jest grubszy od cokołu żarówki, lekko podgiąć i wchodzi

do tego wsadzili mi białe Ledy
wszystko trwało ok 1 godz ale da sie szybciej bo koledzy jak koledzy wolą pogadać niż zrobić szybciej robote

a na zdjeciu może te prawe światło wali wyżej bo robione było na kuckach na wysokości maski

jaczylibodzio - 16 Wrz 2008, 15:56

master napisał/a:
a na zdjeciu może te prawe światło wali wyżej
Przynajmniej widac ze prawidlowo ustawione.

Niestety swiatlo jest zbyt mocne do klosza lamp H4... Miedzy innymi dlatego nie ma homologacji na takie rzeczy. Jazda we mgle to jak chodzenie po omacku. Sam sie przekonalem i zrezygnowalem z zakladania HID do zwyklych lamp H4. Zbyt mocne zrodlo swiatla powoduje ogromne rozproszenie. Inna sytuacja jest gdy lampa jest soczewkowa a i homologacje posiada...

JoeMix - 16 Wrz 2008, 16:39

Ja mam H4 i śmigłaem już we mgle... nie widziałem żadnych przeszkód :P w sensie że było OK.
jaczylibodzio - 16 Wrz 2008, 18:00

Masz H4 czy HID w miejsce H4? Bo to mala roznica ;/ Ja osobiscie sie przekonalem ze szkoda zachodu z zakladaniem HID, nie mowiac juz nawet o legalnosci takiego montazu...

Swoja droga, byl gdzies wywiad z jakims komendantem z lublina, ktory twierdzil ze jezeli stacja diagnostyczna wyda stosowne oswiadczenie odnosnie oswietlenia, to nie ma problemu. Niestety nie na kazdej stacji mozna dokladnie zbadac poprawnosc funkcjonowania takiej przeobki lamp.

kaczoro - 16 Wrz 2008, 20:10

Ale w MKIV są żarówki H7...ja też mam u siebie taką instalację i w zeszłym tygodniu przegląd przeszedłem bez najmniejszego problemu :-)
Pozdrawiam.

jaczylibodzio - 16 Wrz 2008, 21:20

To po co ja sie tak wysilam? :D Dalbym glowe ze H4... :P No dobra, ale to nie zmienia faktu homologacji podejzewam, no chyba ze ta lampa juz jest homologowana ;/
sulos - 16 Wrz 2008, 21:36

jesli chodzi o temat legalnosc, skutecznosci i sensu takiego rozwiazania...

http://www.a3-club.net/fo...ad.php?p=178649

mysle, ze wszelkie odpowiedzi znajdziecie tutaj

JoeMix - 16 Wrz 2008, 22:55

No tak, skoro panowie mieli problem ażeby wsadzić palnik do reflektora bo nie pasowało gniazdo znaczy ze kupili jakiś zestaw za 200 zeta... ;-(
master - 17 Wrz 2008, 08:16

nie chodzi o to że nie pasowało tylko cokół żarnika jest ciut grubszy od żarówkowego, jeden żarnik był przez chwilke oporny a drugi pasował jak ulał
JoeMix - 17 Wrz 2008, 09:40

master, nie mówię o Tobie tylko o tych gościach z testów, z linka,,,
master - 17 Wrz 2008, 11:14

sorry nie patrzyłem w linka
fakt faktem świeci ładnie, jestem zadowolony z rezultatów, nikt mi nie miga długimi
wczoraj miałem okazje jechać z moim tatą mondziakiem ze zwykłymi światłami h7 okropność, zero widoczności :P

jaczylibodzio - 17 Wrz 2008, 15:45

Sulos nie sprawdzalem (cos tam mi nie halo ze strona), ale i tak wole sie odwolac do prawa.
zeraili - 30 Wrz 2008, 08:59

ello

Problemem nie jest to czy da się i czy wszystko działa, problemem może się okazać ewentualna kontrola drogowa i tu uprzedzam jak dobrze traficie i zacznie się nagonka na te zestawy tak jak kiedyś na przyciemniane szyby to pożegnacie się z dowodem rejestracyjnym, instalację trzeba będzie przerobić znowu na seryjną i dodatkowo diagnosta pożegna się z uprawnieniami, bo nie sądzę żeby właściciel stacji wziął to na siebie.

Oczywiście że będzie lepiej świecić HID czyli łuk wyładowczy ( nie tam żaden gaz ) i wartość świetlna to około 3000 lumenów a żarówki h7 góra 2000, i jak ma niby nie świecić lepiej? Należy tylko się zastanowić czy wszystkie warunki techniczne które muszą spełnić producenci do zastosowania lamp ksenonowych można po prostu olać i zamontować tani zestaw z CHIN !!! ( jeśli się łudzicie że jest z innego kraju to pewnie z Korei Taiwanu itp) Wszystkich zainteresowanych aspektami odsyłam http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15742 temat zgłębiony od podstaw.

pozdrówki

[ Dodano: Wto Wrz 30, 2008 13:18 ]
Dodatkowo kilka linków odnośnie źródeł światła

http://www.auto-swiat.pl/...p?Artykul=12745
http://www.auto-swiat.pl/...p?Artykul=16083
http://www.auto-swiat.pl/...sp?Artykul=7851
http://www.auto-swiat.pl/...,Artykul-19934/ o ksenonach

http://www.auto-swiat.pl/...,Artykul-15956/

i jeszcze jedna uwaga oświetlenie drogi najważniejsze jest podczas złych warunków atmosferycznych a wtedy białe zimne światło wcale lepiej nie oświetla drogi, dlatego wszystkie żarówki halogenowe przeznaczone do jazdy w uciążliwych warunkach drogowych świecą żółtym ciepłym światłem.

pozdrowienia

JoeMix - 30 Wrz 2008, 15:12

zeraili napisał/a:
Problemem nie jest to czy da się i czy wszystko działa, problemem może się okazać ewentualna kontrola drogowa i tu uprzedzam jak dobrze traficie i zacznie się nagonka na te zestawy tak jak kiedyś na przyciemniane szyby to pożegnacie się z dowodem rejestracyjnym, instalację trzeba będzie przerobić znowu na seryjną i dodatkowo diagnosta pożegna się z uprawnieniami, bo nie sądzę żeby właściciel stacji wziął to na siebie.

Hmmm HIDy montuje się 5 minut (bez regulacji) a demontuje na zwykłe żarówki w 60 sekund...

Miałem kontrole - kończy się na upomnieniu jak jest upierdliwy, pod warunkiem że masz zwykłe żarówki żeby zamontować... i na miejscu się przełożysz...

Standardowo sa 2 grupy ludzi i 2 opinie w temacie,,, a dzieli się to na auta i właścicieli posiadających zestawy HID i nie posiadający,,, i popieram jak ktoś chce za 149 zestaw z Allegro zakładać to niech sobie daruje i dobre żarówki wsadzi.

M_arcin - 24 Paź 2008, 21:55

Mnie jako kierowce denerwują allegrowe lub giełdowe nieseryjne reflektory ksenonowe bez układu samopoziomującego. Zwyczajnie bardzo mocno takie reflektory oślepiają.
maisto2 - 10 Lut 2009, 17:48

Witam ja mam escota mkVII i po założeniu angelow z seryjnymi zarówkami jakie dali do tych lamp nie dało sie jechać, chinczycy wcale nie ustawiają tych lamp , dopiero po spedzonej godzinie na stacji diagnostycznej i regulacji, soczewek i długich bylo widac wyraznie iż swieca o wiele lepiej od seryjnych , teraz założyłem zestaw ksenon z allegro o barwie 5000K śnieżnobiałe, swieca rewelacyjnie mam je ponad 6 miesiecy i w nocy czy w deszczu widać super a zima jak jest śnieg jedziesz sam to światło zwala z nóg biel jak w dzień, jak ktos chce szpanować i kupi 8000K lub 12000K to na deszczu nic nie widać, sa też żółte ksenony, cała droga zółta, a i na soczewkach nikogo nie oślepiam.
JoeMix - 10 Lut 2009, 21:59

maisto2, problemem są kolesie co nie spędzają godziny na stacji diagnostycznej,,, i brawo za zakum z możliwością regulacji bo niektórzy kupują tandetę której zwyczajnie nie można ustawić wcale :(
rejestr41 - 17 Mar 2009, 11:42

Jeśli chodzi o zestawy ksenonowe z allegro to uważajcie na chińskie podróbki za 200zł;/ Sam sie na to nabrałem jakiś czas temu i w sumie 200zł wywaliłem w błoto. Ale przeczytałem gdzieś na jakimś innym forum, że warto zainwestować w ksenony z Well Done (www.well-done.pl): mają wszystkie europejskie certyfikaty itd. Chyba się skusze... jak już zamontuję to dam Wam znać co i jak ;)

bike

Puff - 28 Mar 2009, 21:57

Zmieniając odrobinę temat:



Co sądzicie o takich lampach?

No i czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć co to za felunek w tym fiestolocie zamontował właściciel?

kaczoro - 28 Mar 2009, 22:04

Lampki nawet fajne, niestety w Polsce raczej nieosiągalne...

Felgi są z Fiesty Sport :yes:

Miły - 28 Mar 2009, 22:04

takie lampy widziałem na żywo ale chrom... osobiście mi się nie podobają...

a felgi (nie te ale podobne):


hubi_2006 - 28 Mar 2009, 22:09

ejjj podobne lampy są na allegro.... tylko podobne
kaczoro - 28 Mar 2009, 22:13

hubi_2006 napisał/a:
ejjj podobne lampy są na allegro.... tylko podobne


Całkiem inne...pewnie o te chodzi? ;/ http://moto.allegro.pl/it...lack_lexus.html

Puff - 28 Mar 2009, 22:13

kaczoro - fiesta sport? jakie to duże? 15" ?
Miły - osobiście uważam, że chrom w takich lampach to tragedia... te są "inne", nie biją tak po oczach i u mnie za to mają '+' (chociaż pewnie kosztują z 200 funciaków...)

hubi_2006 - 28 Mar 2009, 22:16

kaczoro napisał/a:
hubi_2006 napisał/a:
ejjj podobne lampy są na allegro.... tylko podobne


Całkiem inne...pewnie o te chodzi? ;/ http://moto.allegro.pl/it...lack_lexus.html

Gdyby nie ten odbłyśnik... ciekawe jakby je folią albo szprajem lekko przyciemnić :fox:

Miły - 28 Mar 2009, 22:19

Pufcio napisał/a:
Miły - osobiście uważam, że chrom w takich lampach to tragedia... te są "inne", nie biją tak po oczach i u mnie za to mają '+' (chociaż pewnie kosztują z 200 funciaków...)


dla mnie też tragedia... aj w ogóle nie jestem zwolennikiem lexus style (gejlook) :)

kaczoro - 28 Mar 2009, 22:21

Pufcio napisał/a:
kaczoro - fiesta sport? jakie to duże? 15" ?


15 cali napewno...seryjnie Sport miał na tych felgach bodajże gumy 195/50 ale nie jestem pewny do końca :ups:

Puff - 28 Mar 2009, 22:25

Miły napisał/a:
gejlook

:D

kaczoro - rozumiem, że na te felki trzeba polować, bo to rarytas jakiś jest?

Miły - 28 Mar 2009, 22:32

ale felunie zacne...
kaczoro - 28 Mar 2009, 22:35

Pufcio napisał/a:
rozumiem, że na te felki trzeba polować, bo to rarytas jakiś jest?


Rarytas może to nie jest ale z dostępnością może być ciężko :-P

Z "gejluków" to ewentualnie takie http://cgi.ebay.co.uk/FIE...parms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Miły - 28 Mar 2009, 22:40

dla mnie są te genialne (jak na mk4/5)

http://cgi.ebay.co.uk/For...parms=72%3A1689|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318


i jeszcze takie:

http://cgi.ebay.co.uk/For...parms=72%3A1689|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Puff - 28 Mar 2009, 22:52

Miły napisał/a:
dla mnie są te genialne (jak na mk4/5)

Ło kurka... a mnie się one kojarzą z owocem granatu (że toto czerwone da się wydłubać :D )
Mogłoby nieźle wyglądać w białej fieścinie, ale im ciemniejsza tym (imho) gorzej. Kontrast byłby ogromny - efekt "to chyba nie z tego auta..." gwarantowany :D

Parzych - 28 Mar 2009, 23:40

Miły, w/g mnie to jedne i drugie to jest to samo, tylko że w pierwszych są kolorowe żarówy, a w drugich chromy... :yes:
Miły - 29 Mar 2009, 10:23

Parzych, tak myślałem ale wiesz...
Kacper - 18 Maj 2009, 10:29

Parzych napisał/a:
Miły, w/g mnie to jedne i drugie to jest to samo, tylko że w pierwszych są kolorowe żarówy, a w drugich chromy... :yes:


nie byłbym taki pewny. Na jednym z angielskich portali czytałem, że one w sobie mają takie wkładki koloryzujące, żeby użytkownicy mogli wsadzać zwykłe żarówki a mimo to kolor jest taki jaki trzeba. Opis dotyczył właśnie usunięcia tych wkładek, potem wsadzenia żarówek o kolorze chromu :yes:

dr_dave - 18 Cze 2009, 18:37

Witam ja mam w mk3 ksenony w fabrycznych kloszach i powiem że świecą bardzo dobrze!
Mam idealne lampy nie mają peknieć i idelane odblaski świecą bombowo. Niestety lewa lampa nie trzyma lini asymetrycznej lekko się kszywi a prawa idealnie jak na zwykłej żarówce. H4
PodsTawa w ksenonach aby nie mieć problemów to kolor. Ze względów praktycznych najlepiej mieć białe światło temperatura ponize 4000K najlepiej koło 2000 wtedy switło kolorem jest nie do odróżnienia od bardzo dobrej żarówki typu Philips BLUE VISION.

Prawnie obowiązuja nas przepisy UE. czyli homologacja spryskiwacze i stabilizator.

A jeszcze dodam że w nowoczesnych reflektorach lusterkowych ksenony strasznie się rozpraszają! kompletnie nie trzymają geometrii świateł i dlatego ostatnio mojego kolege złapały miśki. Nagadali mu całą czapke ale sprawdzili jakieś oznaczenia na reflektorze i stwierdzili że norma dopuszcza źródło ksenoy i odpuscili:)

Sztandi - 18 Cze 2009, 20:18

dr_dave, a co na to kierowcy jadacy z przeciwka?
JoeMix - 18 Cze 2009, 22:19

Nie no dobry palnik nie da przy kloszu idealnego półcienia,,, niestety. Bez względu na lampę będzie to rozmazane,,, jak jest wyraźna kreska taka jak na żarówkach halogenowych znaczy że palnik nie świeci jak powinien,.
sandkar - 20 Sie 2009, 14:41

znalazłem do mk5 takie cudeńka, inne niż angel eyesy z allegro:



tylko problem w tym że dostępne są w indiach (http://cmd-india.com/page21.html)

hubi_2006 - 20 Sie 2009, 14:53

jakby nie patrzył to i tak nielegalne w Polsce
Radkalkin - 20 Sie 2009, 15:24

i paskudne!
ludzie, do fiest najlepiej pasują jej własne skromne światła.

Bongo - 1 Wrz 2009, 12:25

Ja mam HID na h4 bi xenon i powiem tak :oczywiście jeśli się ma dobrze ustawione swiata to widać dużo dużo lepiej...i przede wszystkim czyste klosze...dzięki temu niema tak dużego rozproszenia świateł.Mi jeszcze z naprzeciwka nikt nie migał ze mam za daleko światła albo ze go rażą.Spryski tez mam. I jezdze z tym prawie 1.5 roku i nie mialem problemow z policja. Kto był w Uęzy to widzial jak to wyglada. Pozdro
grzes87 - 1 Wrz 2009, 14:22

Bongo napisał/a:
Mi jeszcze z naprzeciwka nikt nie migał ze mam za daleko światła albo ze go rażą.

bo ludzie maja w sobie znieczulice, nawet nie migaja jak ktos nie ma zapalonych swiatel... po prostu nic ich to nie rusza czy masz swaitla czy nie, czy ich razisz czy nie, wyminiesz ich i jada dalej. a u nas na drogach jest tyle samochodow co ma zle ustawione swatla wiec znieczulica jeszcze wieksza...

ale do rszeczy: zapodaj fotki jak to wyglada pod macha i spryskiwacze, w ogole dobrze by bylo jakbys pokazal to wszystko bo jestem ciekaw.

mechcom - 1 Wrz 2009, 14:28

grzes87 napisał/a:
bo ludzie maja w sobie znieczulice, nawet nie migaja jak ktos nie ma zapalonych swiatel... po prostu nic ich to nie rusza czy masz swaitla czy nie, czy ich razisz czy nie, wyminiesz ich i jada dalej. a u nas na drogach jest tyle samochodow co ma zle ustawione swatla wiec znieczulica jeszcze wieksza...

Dobrze mowisz grzes87, kazdy ma to w d....gy

Piter - 1 Wrz 2009, 15:20

I słusznie.
Ja od biedy na radiu powiem komuś że bez świateł jedzie, ale nie mrugam nikomu nigdy.
Ja nie wiem czy ten ktoś przed chwila tego auta nie ukradł i nie będę przez uprzejmość ułatwiał mu życia.

Radkalkin - 1 Wrz 2009, 16:31

to smutny fakt.
już od dawna nie migam, bo musiałbym ciągle na długich jeździć.
to żaden problem sprawdzić, czy samochód przed tobą nie ma oświetlonego sufitu Twoim reflektorem.
za tak ustawione światła powinny być duże baty, bo nocą co chwila tracisz z oczu całą jezdnię jak cię stada takich baranów mijają.

zimzia - 2 Wrz 2009, 21:50

co sądzicie o tym :D
http://cgi.ebay.co.uk/For...id=p3286.c0.m14

mechcom - 2 Wrz 2009, 21:58

zimzia napisał/a:
co sądzicie o tym :D
http://cgi.ebay.co.uk/For...id=p3286.c0.m14


jak dla mnie bomba gy

Marcin - 2 Wrz 2009, 22:04

sprejowane ori lampy... wolałbym ori
Bongo - 2 Wrz 2009, 22:50

znieczulica znieczulicą....ale sa auta ktore maja zwykle zarówki i raża 100 razy gorzej odemnie...i co maja homologacje i inne duperele ...ale takim wolno tak ?
bidżej - 3 Wrz 2009, 09:02

zimzia napisał/a:
co sądzicie o tym :D
http://cgi.ebay.co.uk/For...id=p3286.c0.m14

nie dość że sprajowane to jeszcze spolerowane na lusterko - nielegalne

arecki - 3 Wrz 2009, 09:31

zimzia napisał/a:
co sądzicie o tym :D
http://cgi.ebay.co.uk/For...id=p3286.c0.m14


jakiś czas temu wrzucałem te spolerwoane lampy do giełdy :-)

zimzia - 3 Wrz 2009, 17:46

Cytat:
nie dość że sprajowane to jeszcze spolerowane na lusterko - nielegalne


to mnie pocieszyles :(

czyli jak bym mial takie lampy i byl by czepiajacy sie policjant to wzial by mi dowod musial bym zmienic lampy i jechac na przeglad
dobrze zrozumialem

bidżej - 3 Wrz 2009, 17:47

tak wygląda :-P
Pele - 3 Wrz 2009, 19:39

A wszedł już ten przepis że za zamontowanie lamp innych niż fabryka przewidziała (czyt. Xenony) zabierają dowód ?? Xenony wymagają spryskiwaczy, a przy samodzielnym montażu ten wymóg nie jest spełniony ...

A powiedzcie mi jeszcze czy światła xenonowe to jest coś innego od soczewek ?? Bo wyglądają tak samo.

JoeMix - 4 Wrz 2009, 10:21

Od zawsze praktycznie w Polsce jest przepis że światła xenonowe muszą posiadać układ poziomowania reflektora oraz układ czyszczący klosze - jak to zapewnisz to zero problemów jest.

Światła xenonowe to światła gdzie zamontowany jest palnik xenonowy. Oryginalnie montowane to jest za gładkim kloszem i jest wyposażone w soczewki (zazwyczaj), ale można kupić palniki które się da założyć do normalnych lamp i o ile masz dobre lustro, nieporysowany klosz i kupisz dobry palnik to ładnie to świeci i da się dobrze ustawić.

a1topgear - 4 Wrz 2009, 11:02

Ludzie co wy z tym gladkim kloszem. Pierwszy Merc E okulranik (czyli chyba W210) ma Xenony jako opcje/serie w E420/500 bodaj i jest ona w reflekotrze z klasycznym szklem (czyli ryflowanym). w zasadzie szkło ryflowane nadrabia niedoskonalosc (czy tez inna formę) odblysnika starego typu pomagajac przez uklad ryfli w nalezytym rozkladzie snopu swiatla- to wszystko jest precyzyjnie zaprojektowane. Problem polega na tym ze xenon (czyli w zasadzie luk elektryczny) daje swiatlo wielokroc mocniejsze niz klasyczna zarowka. I teraz jest wiele czynnikow (za wiele) ktore moga decydowac o tym czy po zamontowaniu xenonu reflektor bedzie swiecil ok, tj. precyzja wykoniania palnika, precyzja osadzenia, precyzja wykonania odblysnika, szkla, czy zwyczajnie uszkodzenia powierzchni szkla reflektora. A nie musze mowic ze w zasadzie nie ma na rynku zestawow ktore sa zrobione w EU, wiec to jest troche loteria. Reflektory gldako-szybowe (FF) maja troche inna zasade dzialania, inna rowniez maja reflektory soczewkowe (nimi da sie najprecyzjniej kreowac snop swiatla). Tyle jesli chodzi o zrodlo swiatla.A co do reszty warunkow, czyli spryskiwacze i samopoziomowanie- to sa tylko i wylacznie warunki bezpieczenstwa zwiazane z bezpieczenstwem innych uzytkownikow drog (ze wzgledu na moc zrodla swiatla- w skorcie chodzi o nieoslepianie), ew w czasie zlych warunkow atmosferycznych zwiazane z naszym bezpieczenstwem (swiatlo rozproszone w tym wypadku). A co do prawnej strony- to jasno jest napisane ze reflektor moze swiecic swiatlem ze zrodla swiatla jakie ma w swej homologacji. W praktyce oznacza to ze zarowki halogenowej nie mozna zmienic na wyladowacza. Stosowne oznaczenie znajduje sie na kazdym wspolczesnym reflektorze. Natomiast w praktyce (a nie mamy w PL prawa precedensu) jest tak ze kazdy twierdzi co innego (3ech policjantow, 3y rozne opinie), jak mamy pecha to OSK, a jak nie to jedziemy dalej z zyczeniem szerokiej drogi od Pana Sierzanta...
pP - 4 Wrz 2009, 11:05

ziom.. co za post..psychicznie się zmęczyłęm! muszę się zdrzemnąć!
speq - 4 Wrz 2009, 15:12

Lampa ma homologację wraz z dedykowanym do niej źródłem światła - a więc jeśli do lampy przystosowanej do H7 wsadzimy palnik xenonowy to lampa nie ma homologacji i osoba, która takie coś uzywa na drodze publicznej kwalifikuje się do zabrania dowodu rejestracyjnego w trybie pilnym.

Inna kwestia jest tego typu, że często można spotkać lampy mające homologację do xenonowych palników ale reszta układu (samopoziomowanie, spryskiwacze) nie jest zamontowana to taki ktoś też się do odebrania dowodu kwalifikuje - tylko, że takiego kogoś trudno wychwycic na drodze.

Ja jestem osobiście przeciwnikiem zakładania do normalnych lamp (nawet soczewek, które wg wielu ludzi są z natury do xenonów przystosowane co jest g.wno prawdą) bo oni może i sobie robią dobrze... szkoda, że nie myslą o innych ludziach.

Amen.

a1topgear - 4 Wrz 2009, 15:16

Przeciez to napisalem...?!
Pele - 4 Wrz 2009, 16:04

No ok, ale chodzi mi o wywalenie normalnych lamp na H4 i wsadzenie całych lamp z soczewkami. Jeśli lampy mają homologację to mogę spokojnie je zamontować ??

Do xenonów trzeba spryskiwaczy itp. a do soczewek nie ma żadnych specjalnych wymagań ??

a1topgear - 4 Wrz 2009, 16:50

Jak wymieniasz cale lampy jest ok, a w soczewkach to niby jakie masz zrodlo swiatla??:>- zarowke halogenowa, rajt?:>
JoeMix - 4 Wrz 2009, 16:50

speq napisał/a:
Lampa ma homologację wraz z dedykowanym do niej źródłem światła - a więc jeśli do lampy przystosowanej do H7 wsadzimy palnik xenonowy to lampa nie ma homologacji i osoba, która takie coś uzywa na drodze publicznej kwalifikuje się do zabrania dowodu rejestracyjnego w trybie pilnym.
Hyba że masz palnik np. homologowany na H7 i wyposażysz klosz w spryskiwacz, układ poziomowania ma większość nowych aut a i do starych można założyć,,,
a1topgear - 4 Wrz 2009, 16:54

Joe- chodzi o uklad samopoziomowania, a tego juz tak predko wiekszosc nie ma... A dwa jest takie cos jak palnik xenonowy homologowany na zarowke h7 na przyklad? Czy mowisz o palniku dostosowanym do montazu zamiast zarowki h7?
speq - 4 Wrz 2009, 16:59

Nie spotkałem się z homologowanym palnikiem pod h7 ;) Ale może nie jestem w temacie.
Samopoziomowanie - ok, ale to są czujniki na tylnej, przedniej osi, to są odpowiednie silniki w lampach, to są odpowiednie lampy...
Efekt? Całość wychodzi grubo finansowo.

A wszystkie ipalniki, które są montowane w oprawach standardowych reflektorów są chinskie i mają taką samą homologację jak chociażby żarówki mega/hiper/xenon/blue vision made by tesco za 29.99 PLN ;)

Na szybko przeglądnąłem allegro i nie znalazłem dedykowanych palników do lamp pod żarówki h7 (chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi :) )

Miły - 4 Wrz 2009, 17:25

czytałem niedawno wypowiedź jakiegoś prawnika czy coś, że jak masz chociażby ustawianie świateł wewnątrz auta (pokrętło) to już się kwalifikuje... (mowa o starych autach bez xenonów)... natomiast spryskiwacze - tu podam przykład... Bongo ma zamontowane... kosztem tylnego spryskiwacza :)
speq - 4 Wrz 2009, 17:38

Poszperałem i znalazłem na forum vw passata coś takiego:

Na wielu forach internetowych, między innymi na naszym, czytam o przeróbkach reflektorów na ksenon. Wypowiadają się wielcy fachowcy, obrońcy idei nie znających prawa. Ja jednak podszedłem do tego poważnie. Wysłałem kilka @ do Zakładu Oświetlenia i Wyposażenia Elektrycznego Pojazdów w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie z zapytaniem o aspekty prawne dotyczące przerabiania lamp (jeżeli ktoś nie wie co to za zakład to kieruję do Google- wszystko Ci powie), potem jeszcze w inne miejsce i oto efekt:

”Sprzedawcy zapewniają, że po zamontowaniu w reflektorze, w miejsce tradycyjnych żarówek, palników ksenonowych i podłączeniu do instalacji elektrycznej pojazdu otrzymamy pełnowartościowy reflektor ksenonowy, który lepiej oświetla drogę, zwiększa bezpieczeństwo, dobrze wygląda i jest tańszy w eksploatacji. W trakcie rozmów telefonicznych z dystrybutorami zapewniano również, że montaż takiego zestawu jest całkowicie legalny i zgodny z prawem. Aby sprawdzić stan faktyczny wykonano analizę obowiązujących w Polsce aktów prawnych dotyczących oświetlenia pojazdów oraz przeprowadzono badania parametrów świetlnych zestawu. Na potrzeby badań fotometrycznych wykorzystano dwa zestawy: jeden dla reflektorów przystosowanych do żarówek H4 i jeden do żarówek H7. Wynik badań nie był zaskoczeniem: Oferowane w sprzedaży zestawy do konwersji nie spełniają norm ani przepisów związanych z oceną jakości oświetlenia pojazdów, co więcej są poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Dokumentem regulującym zasady i reguły procesów homologacji jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie homologacji, które określa między innymi warunki i tryb wydawania lub cofania świadectw homologacji typu pojazdu.!

Dokumentami normującymi stosowanie wyposażenia wymaganego w pojazdach samochodowych poruszających się po drogach publicznych w Polsce, są:
• Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, (Dz. U. Nr 108, poz. 908
z dnia 2 czerw ca 2005 r.) w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Prawo o ruchu drogowym,
• Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 października 2005 (Dz. U. Nr 238 z dnia 6 grudnia 2005 r. poz. 2010) – w sprawie homologacji typów pojazdów samochodowych i ich przyczep,
• Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 262) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia wraz z późniejszymi zmianami.
Zapisy w tych regulacjach określają, iż producent lub importer przedmiotów wyposażenia albo części pojazdu samochodowego lub jego przyczepy, jest obowiązany uzyskać świadectwo homologacji, wydane przez ministra właściwego do spraw transportu (art. 68 Prawa o ruchu drogowym).



Dokumentem regulującym zasady i reguły procesów homologacji jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie homologacji, które określa między innymi warunki i tryb wydawania lub cofania świadectw homologacji typu pojazdu, zakres i sposób przeprowadzania badań homologacyjnych, kontroli zgodności produkcji lub montażu z warunkami homologacji, wzory dokumentów związanych z homologacją oraz jednostki upoważnione do przeprowadzania badań homologacyjnych i kontroli zgodności produkcji lub montażu z warunkami homologacji. Ponadto rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia stwierdza, że przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków: oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej, stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – „E” lub Unii Europejskiej – „e”.
Przybliżając nieco sztywne i zawiłe zapisy dokumentów prawnych można stwierdzić, że kwestia obrotu i stosowania elementów wyposażenia i części pojazdów samochodowych jest ściśle uregulowana. Opiera się na założeniu, że elementy mające bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym powinny być stosowane po przebadaniu i ocenie. Świadectwem przeprowadzenia tych procesów jest stosowny dokument, np. zawiadomienie o udzieleniu homologacji, wydane przez upoważniony organ (w Polsce Ministerstwo Transportu).

Polska przystępując do tzw. Porozumienia z roku 1958 zobowiązała się wzajemnie uznawać Regulaminy EKG ONZ stanowiące załączniki do ww. Porozumienia, a będące dokumentami normatywnymi określającymi wymagania techniczne. Regulaminy te normalizują między innymi parametry reflektorów i źródeł światła w nich stosowanych:
• regulamin 37 – żarówki samo- chodowe,
• regulamin 99 – gazowe, wyładowcze źródła światła (tzw. ksenonowe źródła światła),
• regulamin 112 – reflektory z halogenowym źródłem światła,
• regulamin 98 – reflektory z gazowym, wyładowczym źródłem światła
• regulamin 48 – rozmieszczenie urządzeń świetlnych na pojeździe.
Treść tych dokumentów (reg. od 81 do 100) dostępna jest na stronie: www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs81-100.html

Nielegalne w świetle faktów
Z analizy regulaminów pod kątem stosowania tzw. zamienników źródeł światła wynikają następujące fakty:
• każdy reflektor może być bezpiecznie użytkowany, jeżeli co najmniej stosuje się odpowiednie źródło światła, którego oznaczenie jest naniesione, przeważnie w pobliżu miejsca jego mocowania;
• zastosowanie jednoznacznie określonego źródła światła gwarantowane jest stosowaniem różnych oprawek i trzonków źródeł światła tak, aby nie można było zamontować w reflektorze przystosowanym do żarówki np. H4, żarówki H3, czy też gazowego wyładowczego źródła światła np. D1S lub D1R;
• zapisy regulaminu 48 określają, że reflektory wyposażone w źródło światła dużej jasności (wysoka wartość strumienia świetlnego), a takimi są gazowe wyładowcze źródła światła, powinny być wyposażone w urządzenia oczyszczające szybę reflektora (tzw. spryskiwacze) oraz urządzenia samopoziomujące reflektor, ma to zapobiegać nadmiernemu olśnieniu powodowanemu przez rozpraszanie światła na zanieczyszczeniach osadzonych na szybach reflektorów, czy olśnieniu powstającemu w wyniku zmian kierunku emitowanego światła. Zastosowanie tzw. zamienników źródeł światła jest niezgodne z przepisami i może stanowić podstawę do wymierzenia mandatu lub niespełnienia wymogów niezbędnych do przedłużenia okresu ważności badań technicznych pojazdu. Prawo o ruchu drogowym Dz. U. Nr 108 Poz. 908 Art.
66 ust. 4 p. 2: „Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych” (Przepisami szczegółowymi, są w tym przypadku, regulaminy homologacyjne EKG ONZ).
Co więcej dystrybucja i handel wyrobami nie posiadającymi (w tym przypadku) oznaczeń homologacyjnych właściwych dla reflektorów i dla źródeł światła jest nielegalny
– określa to art. 68 Prawa o ruchu drogowym).
W świetle przytoczonych faktów nie ulega wątpliwości, że zamiana żarówek na „zestaw ksenonów” jest całkowicie nielegalna i grozi konsekwencjami prawnymi i finansowymi. Ale czy tylko? Aby się o tym przekonać sprawdziliśmy jak zachwalane przez handlowców zamienniki ksenonowe spisują się w rzeczywistości.

Jak badaliśmy?
Zadaniem reflektorów (świateł oświetleniowych) jest odpowiednie oświetlenie drogi przed pojazdem. Przez odpowiednie oświetlenie rozumieć należy wystarczająco silny strumień światła padający na drogę i pobocze, w celu oświetlenia drogi, pobocza, znaków drogowych oraz ewentualnych przeszkód pojawiających się na drodze. Z drugiej strony odpowiednie oświetlenie musi zagwarantować, że nie wystąpi zjawisko olśnienia kierowcy pojazdu jadącego na przeciw, oraz kierowcy jadącego przed nami, obserwującego nasz pojazd w lusterkach, przy jednoczesnym dostatecznym oświetleniu znaków drogowych i innych elementów infrastruktury drogowej. Uproszczony model oświetlenia drogi jest przedstawiony na tzw. ekranie pomiarowym, opisanym w Regulaminach EKG ONZ. Ekran pomiarowy jest oświetlany za pomocą badanego reflektora z odległości
25 metrów, a samo badanie polega na pomiarze natężenia oświetlenia w kilku punktach i obszarach na płaszczyźnie ekranu. Punkty i obszary zostały tak dobrane, aby zasymulować oświetlenie typowej jezdni. Najważniejsze z nich to:
B50L – wartość mogąca powodować olśnienie kierowcy jadącego z naprzeciwka znajdującego się w odległości 50m; 50R i 75R – oświetlenie prawej krawędzi drogi odpowiednio 50 i 75 metrów przed pojazdem; 25L i 25 R – oświetlenie lewego i prawego pobocza 25 metrów przed pojazdem, 7 i 8 punkty na płaszczyźnie poziomej przechodzącej przez reflektor nieco po lewej od osi jezdni, obszar I – droga bezpośrednio przed pojazdem, obszar III – powyżej granicy światła i cienia (GSC), obszar IV – droga przed pojazdem. Ponieważ stosowane w pojazdach poruszających się po drogach publicznych reflektory muszą mieć homologację, a co za tym idzie spełniać wymagania odpowiednich regulaminów, przeprowadzenie badań fotometrycznych zgodnie z Reg.98 i 112 powinno dać pełny obraz parametrów świetlnych reflektora z żarówkami lub źródłami ksenononowymi.
http://img57.imageshack.u.../tab1ew6.th.jpg (http://img57.imageshack.us/my.php?image=tab1ew6.jpg)
Tabela 1
http://img57.imageshack.u.../tab1th6.th.jpg (http://img57.imageshack.us/my.php?image=tab1th6.jpg)
Tabela 2

Badaniu poddane zostały dwa „zestawy ksenonów”, z zamiennikiem żarówki H4 i z zamiennikiem żarówki H7. Badanie polegało na pomiarze natężenia oświetlenia na ekranie pomiarowym oświetlonym reflektorem samochodowym, w którym zamiast żarówek halogenowych umieszczono źródła ksenonowe. Zastosowano nowe reflektory z typowych samochodów klasy średniej poruszających się po naszych drogach. Oczywiście skoro pojazdy zostały dopuszczone do ruchu, wykorzystane reflektory miały homologację i spełniały wymagania regulaminów EKG ONZ. Dodatkowo wykonano także pomiar odniesieniowy, stosując jako źródło światła w reflektorach wzorcowe żarówki halogenowe H4 i H7, dla których reflektory zostały zaprojektowane. Żarówki wzorcowe o ściśle określonych, odniesieniowych parametrach świetlnych i geometrycznych są stosowane w trakcie badań homologacyjnych świateł sygnalizacyjnych i reflektorów pojazdów.
Wyniki badań
Dla żarówki H4 wykonany został pomiar światła mijania i światła drogowego. Dla żarów- ki H7 zmierzono światło mijania. Pierwszy problem pojawił już w trakcie przygotowań, przy doborze reflektorów do badań. Okazało się, że nie w każdym reflektorze gniazdo pasuje do kształtu trzonka palnika ksenonowego. Konieczne było dobranie pasujących reflektorów. Kolejny problem pojawił się w momencie ustawiania położenia reflektora względem ekranu pomiarowego. Czynność tą przeprowadza się na podstawie położenia granicy światła i cienia, na ekranie pomiarowym. W obu przypadkach źródeł ksenonowych, granica światła i cienia była rozmyta. Trudno było jednoznacznie określić jej kształt i przebieg. Jest to bardzo poważna wada, która w myśl regulaminów 98 i 112 dyskwalifikuje reflektor. W praktyce oznacza to poważne trudności z prawidłowym ustawieniem świateł. Zbyt wysokie podniesienie świateł będzie powodowało oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka, zbyt niskie będzie powodowało niedoświetlenie drogi i trudności w dostrzeganiu prze- szkód na drodze. Wyniki pomiarów przedstawione zostały w tabeli 1 (dla reflektora przystosowanego do żarów ki H4) i tabeli 2 (dla reflektora przystosowanego do żarówki H7). Tabele zawierają wymagania regulaminu 112 oraz wyniki pomiaru natężenia oświetlenia reflektora z żarówką wzorcową oraz zamiennikiem ksenonowym w poszczególnych obszarach i punktach pomiarowych. Dodatkowo podano także odchyłkę wyniku pomiaru zamiennika ksenonowego od wymagań. Dla żarówki wzorcowej, jak można się domyślać, żadnych odchyłek nie było. Aby uzmysłowić sobie całą sytuację przygotowano także rysunki zawierające zdjęcia ekranu pomiarowego wykonane w trakcie badań oraz rozkład natężenia oświetlenia na ekranie pomiarowym. Wnioski wynikające z pomiarów reflektorów H4 i H7 przystosowanych do żarówek halogenowych, a wyposażonych w ksenonowe zamienniki są podobne.
1. Wartość natężenia oświetlenia w obszarze III oraz punkcie B50L przekracza dopuszczalne wartości o kilkaset procent. Reflektor będzie powodował bardzo silne olśnienie kierowców jadących z na przeciwka oraz jadących przed naszym pojazdem. Oślepiony kierowca nie może wystarczająco dokładnie śledzić sytuacji na drodze.
2. Dopuszczalne natężenie oświetlenia jest przekroczone także w punktach 7 i 8. Efektem tego będzie bardzo silne chwilowe olśnienie kierowców jadących z naprzeciwka w przypadku kiedy przód pojazdu unosi się do góry np. nierówności na drodze, wyjechanie zza wzniesienia, gwałtowne przyspieszenie.
3. Zbyt duża wartość natężenia oświetlenia w obszarze I będzie powodować olśnienie pośrednie (światło odbite od mokrej bądź bardzo jasnej jezdni) innych uczestników ruchu. Oko ludzkie adaptuje się do największych wartości jasności, które dostrzega. W takim przypadku przystosuje się do dużej jasności blisko pojazdu, a dużo słabiej oświetlone miejsca dalej od pojazdu będą praktycznie niedostrzegalne.
4. Należy także pamiętać, zbyt duża ilość światłe wysyłana „w górę” przez reflektor w przypadku deszczu lub mgły poważnie utrudni obserwacje sytuacji przed pojazdem. Porównanie natężenia oświetlenia na ekranie pomiarowym reflektorów wyposażonych w żarówki wzorcowe oraz ksenonowe zamienniki przedstawiono na rys. 1 i 3.
Dla światła drogowego reflektora H4 wyposażonego w źródło ksenonowe nie jest spełnione wymaganie oznaczone w tabeli jako EHV/Emax, które oznacza, że maksimum natężenia oświetlenia powinno znajdować się w pobliżu osi optycznej reflektora. Dobrze widać to na rys. 2 b). W praktyce reflektor taki zamiast oświetlać drogę daleko przed pojazdem będzie świecił dużo bliżej, co utrudnia obserwację sytuacji na jezdni przez kierującego. Dla porównania na rys. 2 a) przedstawiono reflektor z żarówką wzorcową, który na pewno będzie skutecznie oświetlał drogę.
http://img57.imageshack.u...5/ryszf2.th.jpg (http://img57.imageshack.us/my.php?image=ryszf2.jpg)
Przyczyną znacznych różnic w oświetleniu drogi pomiędzy żarówkami halogenowymi a źródłami ksenonowymi jest inna geometria tych źródeł. W trakcie projektowania reflektora zakłada się, że źródło światła będzie umieszczone w ściśle określonym miejscu i będzie miało określone wymiary geometryczne. Tolerancje położenia żarnika w stosunku do trzonka są na poziomie dziesiątych części milimetra. Po wykonaniu reflektor stanowi bardzo precyzyjny układ optyczny, składający się z żarówki, odbłyśnika oraz niekiedy ryflowanego klosza lub soczewki, czy przesłony. Jakiekolwiek zmiany wzajemnego położenia poszczególnych elementów powodują zmianę charakterystyki rozsyłu światłości reflektora. Właśnie tego rodzaju zmianą jest wprowadzenie zamiast żarówki, źródła ksenonowego. Wyładowanie świecącego gazu w źródle ksenonowym ma zupełnie inny kształt i położenie w stosunku do trzonka niż jarząca się skrętka żarówki. Podobny efekt można uzyskać mocując żarówkę w reflektorze w nieprawidłowy sposób: pochyloną, obróconą itd. Tyle, że w przypadku ksenonowych źródeł światła efekt jest kilkukrotnie większy, ponieważ strumień świetlny źródła ksenonowego jest kilkukrotnie większy niż w przypadku żarówki halogenowej.

Same straty.
Stosowanie w pojazdach poruszających się po drogach publicznych tuningowego „zestawu ksenonów” jest niedozwolone pod względem prawnym, a także szalenie niebezpieczne. Montując takie urządzenie w swoim samochodzie narażamy się nie tylko na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego w przypadku kontroli
„drogówki”, ale także na utratę mienia, zdrowia, a nawet życia. Fatalne oświetlenie drogi przed pojazdem oraz olśnienie innych uczestników ruchu drogowego może prowadzić do po- ważnych wypadków drogowych. Nie dajmy się nabrać na reklamy i opinie pseudo fachowców, którzy za wszelką cenę chcą sprzedać swój towar.”



Źródło „Super Warsztat” kwiecień 2007 str. 48-50
Autorzy: mgr inż. Maciej Łukasik, mgr inż. Wojciech Moćko, mgr inż. Małgorzata Kalisz

Chcąc przerabiać nasze lampy na ksenon powinniśmy zamontować układ zmywania reflektora, układ samopoziomowania i również skorzystać z poniższych tabel:
http://img233.imageshack....waniati9.th.jpg (http://img233.imageshack.us/my.php?image=krajhomologowaniati9.jpg)
http://img134.imageshack....ednieru0.th.jpg (http://img134.imageshack.us/my.php?image=wiataprzednieru0.jpg)
http://img57.imageshack.u...cyjnehu0.th.jpg (http://img57.imageshack.us/my.php?image=wiatasygnalizacyjnehu0.jpg)
Życzę wszystkim owocnych prac przy fachowym przerabianiu i zachowania zdrowego rozsądku.
pozdrawiam
Kurzyn

Enjoy.

JoeMix - 4 Wrz 2009, 17:45

U philipsa założysz xenony na legalu więc muszą mieć homologowane palniki,,, tylko, ja za swój jeden dałem ponad 400 złotych, gdzie za 300 można na allegro kupić cały zestaw z przetwornicami i reszta,,, a z samopoziomowaniem to układ regulacji położenia reflektora pod to podciągniesz po takiego prawdziwego układu to nawet fabryczne auta nie mają chyba ze bardzo drogie,,,
speq - 4 Wrz 2009, 17:48

Każde auto z xenonami ma układ samopoziomowania. Każde. Mówimy oczywiście o autach fabrycznych.
Miły - 4 Wrz 2009, 18:16

no ma... a koszt takiego bajeru, żeby założyć takie coś do auta normalnego to koszt około 5000 zł...
speq - 4 Wrz 2009, 18:21

Jeśli ktośchce mieć legalne ksenony to niech płaci ;)
JoeMix - 7 Wrz 2009, 08:57

No trochę to kosztuje,,,
Generalnie to xeony są słabo akceptowane, diody LED które mają identyczny status prawny przechodzą lepiej, tak samo z innymi gadżetami :P i sytuacja jest taka samoa i ole dobre żarówki LED nie stanowa problemu to złe ich dobranie i montaż powodują że np. w słońcu nie widać świecącego stopu czy kierunkowskazu.

Bongo - 11 Wrz 2009, 18:52

Panowie wiecie jak działa układ samo poziomowania w nowych autach ?? my mamy w fiestach pokrętło do ustawiania wysokości...a w nowych ta wysokość ustawia sie automatycznie...ale układ ten NIE DZIAŁA ! podczas wpadania w muldy i dziury bo jest za wolny i nie przystosowany do tego. Przynajmniej narazie...bo jak wiadome technika idzie do przodu i jest możliwe zrobienie takiego czegoś na silnikach krokowych.
Parzych - 12 Wrz 2009, 01:28

Pitu-pitu, pierdu-pierdu... A czy przypadkiem w ksenonach ten układ samopoziomowania nie jest na ŻYROSKOPACH ?
a1topgear - 12 Wrz 2009, 10:34

Kurna za autopoziomowanie odpowiadaja procz sotosownych silnikow przy lampach po prostu czujniki ktorych praca polega na badaniu roznicy polozenia przedniej i tylnej osi- prosta sprawa. jak tylna pod obciazeniem jest mocno ugieta- lampy ida w dol, itd. Tak jak pisze Bongo- uklad jest za wolny by skutecznie pracowac podczas jazdy na nierownosciach jezdni.
JoeMix - 15 Wrz 2009, 11:43

Dlatego nie ma najmniejszych problemów jak jest ręczna regulacja położenia reflektora - podciągają to pod ta automatykę która i tak nie działa :P
Cree - 2 Mar 2017, 12:15

Witam!
Czy można do fiesty mk6 fl zamontować angel eyes jako światła do jazdy dziennej?
Ewentualnie jakie polecacie DRL? Może w miejsce halogenów?

Adamila021 - 25 Mar 2017, 17:29

Jak dla nie nie jest to warte tej ceny

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group