Forum FiestaKlubPolska -

Projekty FKP - [MK3] rajdówka

pvzon - 9 Wrz 2007, 12:02
Temat postu: [MK3] rajdówka
Witam
Kończę budować rajdówkę z mk3 więc postanowiłem napisać o niej kilka słów.
Silnik pochodzi z escorta xr3, mechaniczny wtrysk został zastapiony gaźnikiem weber. Cały motor przeszedł generalny remont ( szlify, pierścienie, panewki, szklanki itd ) i został zalany castrolem 10w60.

Zawieszenie to amory weiteca plus sprężyny z xr2i, stab przedni z xr2i. Przednie amortyzatory mają regulowaną twardość.
HAmulce standard z\xr2i z działającym niby absem, na przyszły sezon planuję kupić lepsze tarcze i klocki ( ate power disk )
W środku wywalone wszystko co zbędne i wstawione dwa kubły sparco plus pasy schrotha.


Zastanawiam się nad klatką bezpieczeństwa.
Ogólnie auto daje wiele przyjemności z jazdy i zupełnie nie rzuca się w oczy :)


tłumik końcowy z dużego fiata :)

naklejka 1.1i :)

czarny - 9 Wrz 2007, 13:35

Witam!!! Fajna zabaweczka. bedziesz sie nią ścigał czy tylko dla zabawy zrobiłeś? do ścigania zdemontuj abs i załóz klatke.

pozdrawiam Czarny!

zefir - 9 Wrz 2007, 13:57

zadżebisty wizual zew:))
no wlasnie pomysl o klatce jesli chcesz sie gonic na powaznie.
gratki jesli robisz auto dla frajdy moze warto pomyslec o jakims customowym filtrze;D

Fordon - 9 Wrz 2007, 18:03

El Sepino zyje :) hehe fajny sleeper z tej fiesty... :D 1.6 pod maska 1.1 na klapie hehehe lubie takie zabawki... ciekaw jestem min ludzi jak reaguja na odejscie "1.1" hehe
Pozdro

Wojtass - 9 Wrz 2007, 18:39

Fajnaaaa :)
Też miałem ochotę na rajdówkę mk3 ale na kubełku i szelkach się skończyło. Poganiaj ją trochę po ulicy co by kilku kierowców "nawrócić".
Tylko jedna rzecz mnie razi - ABS do rajdów chyba trochę nie na miejscu.

Pozdro

Piesek - 9 Wrz 2007, 19:03

o kurde Fordon teraz to pozamiatałeś :D przypomniałeś mi Warlubie niach niach :D
adi08 - 9 Wrz 2007, 19:26

pvzon możesz napisać coś wiecej o tym tłumiku? Wiem że powszechnie wsadzają go do Sportingów... a do fiesty to nie jest przypadkiem za mała średnica?

Gratulacje kolejnej rajdówki... już niedługo może ja coś zaprezentuje :D pozdro

KUI3A - 9 Wrz 2007, 20:11

no widzę, że rajdówek przybywa

gratulacje

nad moją prace troche utkwiły ale nieuchronnie zmierzają ku końcowi.

dołączę siędo przedmówców jak chcesz mocniej poganiać to daj klatkę

i proponowałbym zamonotować fotel pasażera jak najniżej i maksymalnie cofnięty, nie da to duzo ale zawsze poprawi rozkład masy w aucie i zapewni korzystniejszy rozkład mas

PumaRST - 9 Wrz 2007, 20:23

Fajnie że kolejna rajdówka w FKP jest :yes: :jupi:

ładne auto i fajne wykonanie ale powiedz czemu nie wsadzałeś xr2i?? czyżbyś planował jakieś dziwne gaźniki??

pvzon - 9 Wrz 2007, 21:03

auto będzie służyć do kjsów ale nad klatką się jeszcze zastanawiam
KUI3A->co do fotela pilota to pójdzie do tyłu i w dół ( po prostu przed ostatnim startem włożyłem go na mocowaniach jakie były bo brakło czasu )
Adi ->co do tłumika to jest przelotowy i jakoś daje radę ( przelot jest minimalnie mniejszy )
PumaRST->nie robiłem go na xr2i bo w bloku ten silnik nie ma czujnika położenia wału ( plan był na xr2i ). Zastanawiam się nad jakimś sensownym gaźnikiem. Może macie jakieś propozycje?
Wojtass-> abs już był i nie chciało mi się go demontować
aha skrzynia jest z 1.1 i sobie radzi.
Dzięki za miłe słowa :)

Wojtass - 9 Wrz 2007, 22:05

Co do gaźników to może ja będe miał na sprzedaż - 2 Weberki 40mm, z filtrami K&N, na współnym kolektorze. Miałem to montować zamiast mojego DFTMa ale już sprzedaję Fiestę i nie wiem czy pójdą do nowego auta (jesli kupię mk2 to jak najbardziej :) ).
Jakby co, dam znać. Napewno będą ładnie współgrały z CVH, kwestia dorobienia (bo o kupnie w PL nie ma mowy) kolektora dolotowego, jednak już jestem w trakcie...

zefir - 9 Wrz 2007, 22:17

Wojtass napisał/a:
2 Weberki 40mm, z filtrami K&N, na współnym kolektorze.

ile chcesz za ten zestaw??

trzeci - 10 Wrz 2007, 09:47

Brawo, pvzon - niezły come back :)
Kiedy będzie Cię można zobaczyć w akcji ?
Powodzenia!

pvzon - 8 Paź 2007, 17:23

debiut zaliczony na pz w szczecinie, udało się zająć 8 miejsce na 29 startujących
tutaj trochę fotek z imprezy http://ligowiec.net/fotorelacja/mecz-10226/0
jak dobrze pójdzie to za tydzień kjs w gorzowie

PumaRST - 8 Paź 2007, 21:10

pvzon napisał/a:
debiut zaliczony na pz w szczecinie, udało się zająć 8 miejsce na 29 startujących


gratuluje :jupi: :brawo: :brawo: o życze dalszych sukcesów

czarny - 8 Paź 2007, 23:39

witam!!! gazniczki fajne ale za wysokie do cvh, trzeba by ciac maske

pozdro

adi08 - 9 Paź 2007, 17:38

są gdzieś wyniki z czsami z tej imprezy?

moje gratulacje :brawo:

pvzon - 6 Lis 2007, 14:10

wyniki z czasami można znaleść na www.podkalicki.pl/forum
w tym miesiącu udało się zająć 8 miejsce na 29 startujących, mimo że miałem problemy z hamulcami
nie orientujecie się gdzie mogę dostać zestawy naprawcze do gaźnika, konkretnie chodzi mi o webera dft 32/34 bo bym chciał go przejrzeć

Żółwik Tuptuś - 6 Lis 2007, 18:17

Gratuluję :) napisz jak się ma jazda tym do jazdy mk1 rallye

drugą przepustnicę masz otwieraną podciśnieniowo czy mechanicznie ?
Jeżeli masz wersje z mniejszym drugim przelotem ( inny mniejszy kolektor ) bo gaźnik jest z fiesty to polecam przejście na gaźnik od escorta( zmiana razem z kolektorem ) lepiej sie na górze zbiera .

[ Dodano: Wto Lis 06, 2007 18:20 ]
pomyśl o monowtrysku ( jak nie chcesz zmienaić głowicy ) lub o gaźnikach z motocykla ( jak masz rzeźbić pod stojące webery czy innne dellorto to pamiętaj że czpka w CVH jest na tyle duża i wysoka że jak mówi Czarny będzie problem żeby to upchnąć .

pvzon - 7 Lis 2007, 10:59

na pewno mk3 się słabiej zbiera na tym silniku al emyślę że o wiele lepiej się prowadzi, w mk1 miałem amory koni tu mam weiteca i muszę przyznać że się jeździ mk3 prościej. Do tego w końcu mam super ręczny i to bez hydrauliki.
Co do gaźnika to mam coś takiego:


tu jest taki gaźnik na aukcji allegro:
http://allegro.pl/item262...fiesta_1_6.html
Myślałem żeby go przejrzeć i wymienić wszystkie uszczelki itp a potem podjechać do fachowca na regulację. Aha druga przepustnica jest mechaniczna

Żółwik Tuptuś - 8 Lis 2007, 06:08

heh niestety tego sięspodziewałem i sam podejżewałem . Zawias i heble w mk1 dzieli przepaśćod tych z mk3 :( .

Można to usprawniać , ale nigdy nie będzie tak jak powinno .

Co do gaźnika to masz najlepszy gaźnik jaki wychodził w CVH ( ten od ikserki mk2 jest może lepszy jeżlei chodzi o dawkowanie paliwa , ale awaryjność otwierania drugiego przelotyu psuje całą zabawe )

Przepatrz luzy na przepustnicach i zobacz czy nie łąpie lewego luftu pod urządzeniem do ssania elektrycznego ( tam najbardziej lubi ) Zdjecie jest tak zrobione że nie widz eczy to wersja z powrotem paliwa do baku , aha i czy masz pompkę na bloku i wywalony zestaw z baku od mk3?

Ten gaźnik można fajnie obrobić , a kupowanie drugiego chyba mija sięz celem ( no chyba ze dla eksperymentów ) bo będzie taki sam stan .

Jak ustawiałęś zapłon i czy aparat jest bezstykowy ?

pvzon - 8 Lis 2007, 10:47

jest to wersja z powrotem paliwa, pompa jest mechaniczna a bak jest z gaźnikowej wersji mk3. Gaźnika nie chcę kupować innego tylko pobawić się z tym co mam. Ogólnie chodzi całkiem ok ale mam zamiar wymienić wszystkie uszczeclki itp a potem pobawić się ustawieniami żeby coś szybciej fiesta jeździła.
Zapłon ustwaiałem metodą prób i błędów aż znalazłem chyba najlepsze ustawienie.
Aparat jest bezstykowy.

Żółwik Tuptuś - 8 Lis 2007, 19:08

W takim razie polecał bym pompke elektryczna z japończyka gaźnikowego ( ewentualnie z monowtrysku ) .

Co do zabawy z gaźnikiem to zasada jest taka, że należy sprowadzić do minimum promień krzywizny każdego przekroju znajdującego się w strefie przepływu ( dotyczy to nie tylko gaźnika ale także jego pasowania z kolektorem , kolektora i jego pasowania z głowicą ) . 1.6 CVH przy 6000 RPM zasysa przez gaźnik 80 litrów mieszanki na sekundę, co przy dwóch przepustnicach fi 32 i 34 mm otwartych na maksa oznacza prędkość strugi prawie 200 km/h. W związku z tym wszystkim odlewom o przekroju zbliżonym do prostokąta nadać trzeba przekrój podobny do lotniczego profilu dwuwypukłego - najlepiej laminarnego.
Co w praktyce oznacza :

http://www.capri.pl/image/forum/103869/48453

po lewej stronie standardowa gardziel po prawej jej korekcja .

( źródło wiedzy i zdjęć - Krk4M & prof. Stefan Szczeciński )

Tutaj masz także opisane jak to zrobić

http://www.fiat-furious.p.../mod_gaznik.htm

Bawiłęm sie w podobny sposób , a tutaj wszystko ładnie chłopaki zebrali więc nie bede swoim bełkotem zaśmiecał forum .

Dodam tylko że jeżeli wypolerujesz kolektor ssacy możesz mie cproblemy z odpalaniem zimnego ( będzi esiemieszanka skraplała na ściankach ) optymalnym rozwiązaniem jakie znalazłęm to dogładzenie papierem 240 z wzdłużnymi rysami ( tak jak mieszanka płynie ) .

Pomyśl tez o wywaleniu przepustnic ssania i dorobieniu blachy na góre gaźnika z otworami na przeloty aby przykryć go ( będzie mniej zawirowań ) wady - brak ssania :) zalety - zmniejszenie oporów przepływu .

Na koniec - jeżeli masz taką puszkę foltra jak na zdjećiu pomyśl o lepszym wyprowadzeniu zasysu powietrza i o zablokowaniu klapki lato/zima w pozycji lato ( nie wywalaj jej bo będzie zasysał powietrze znad kolektora też .


ps : reparaturki jakies pół roku temu widziałęm na allegro .

pvzon - 9 Lis 2007, 10:30

przepustnice od ssania są cały czas otwarte na maxa bo ssanie jest odłączone. Dzięki za ten arytuł, będzie co robić w długie zimowe wieczory.
Żółwik Tuptuś - 9 Lis 2007, 20:01

Nie ma za co :)

pomyśl o wywaleniu tych przepustnic . pomimo tego żesą otwarte to stwarzająopory i zawirowania .

Widziałem kiedyś zrobiony profi gaźnik i w nim były nawet ośki i śrubki od przepustnic głównych obrabiane żeby były jak najcieńsze ( nie mówiąc już o wywaleniu ssania i zaślepieniu otworów po ośkach )

pvzon - 14 Lis 2007, 13:32

jako że wpadło mi parę luźnych $ to chciałbym po zrobieniu gaźnika kupić jakiś sportowy wałek, myślałem o zestawie kenta cvh 22, chyba że macie jakieś lepsze propozycje do gaźnikowego cvh?
p.s.: czy do tego zestawu wymagana też jest wymiana kółka rozrządu?

PumaRST - 14 Lis 2007, 13:51

pvzon napisał/a:
jako że wpadło mi parę luźnych $ to chciałbym po zrobieniu gaźnika kupić jakiś sportowy wałek, myślałem o zestawie kenta cvh 22, chyba że macie jakieś lepsze propozycje do gaźnikowego cvh?
p.s.: czy do tego zestawu wymagana też jest wymiana kółka rozrządu?


co do propozycji to zobacze w domu co ma Pipercams w swoije ofercie oraz Catcams.

co do kółka nie musisz go zmienic ale jesli by było to pozwoliło by przefazowac wałek co napewno by wpłyneło dobrze na moc.

adi08 - 14 Lis 2007, 14:11

ja też chętnie sie czegoś dowiem na temat wałka :D
PumaRST - 14 Lis 2007, 14:18

adi08 napisał/a:
ja też chętnie sie czegoś dowiem na temat wałka :D


efi rozumiem

pvzon - 14 Lis 2007, 14:43

PumaRST napisał/a:
pvzon napisał/a:
jako że wpadło mi parę luźnych $ to chciałbym po zrobieniu gaźnika kupić jakiś sportowy wałek, myślałem o zestawie kenta cvh 22, chyba że macie jakieś lepsze propozycje do gaźnikowego cvh?
p.s.: czy do tego zestawu wymagana też jest wymiana kółka rozrządu?


co do propozycji to zobacze w domu co ma Pipercams w swoije ofercie oraz Catcams.

co do kółka nie musisz go zmienic ale jesli by było to pozwoliło by przefazowac wałek co napewno by wpłyneło dobrze na moc.

ok dzięki.
Myślałem jeszcze o takim filtrze: http://cgi.ebay.co.uk/WEB...VQQcmdZViewItem
Ma on tylko wpływ na moje dobre samopoczucie czy daje coś więcej? :)

zefir - 14 Lis 2007, 15:47

fajny custom filter, napewno bedzie lepiej mu sie bedzie lepiej odychalo jak dobrze sie wymodzi dolot

mysle ze pipercams CVHBP285C byly zadżebisty,2000- 7000+

15 BHP 280 deg 280 deg .495"
12.57mm
.495"
12.57mm
106 deg .096"
2.43mm
.096"
2.43mm
HYDRAULIC
£150 Blank

PumaRST - 14 Lis 2007, 19:15

wsumie dobór wałka też bedzie zależny jak daleko bedziesz chciałkręcić silnik.

jesli seryjnie czyli do jakiś 6500obr to z produktów Kenta ten wałek jest chyba najlepszy (wedłóg mnie) - CVH22

PiperCams -

fajny wałek jest CVHBP285C ale obawiam sie że sie okaże ze jak nie zakręcisz minimum do 7000obr to nie pokaże swojej mocy. producent pisze o mocnym środkowym zakresie obrotów i dużym wzroście mocy na górze tylko że ta góra to 7000+.

Pozostałe wałki to takie popierdółki w porównaniu do KENTA CVH22 wiec sie nie rozczulałem nad nimi.

co do CatCamsa to nie znalazłem produktów pod ten silnik.


Jesli moge wyrazić swoja opinie, to jesli nie zamierzasz kręcić wysoko 7000-7500) co by sie wiązało z przejściem na mechanike to Kent CVH22 wychodzi według mnie najlepiej.


ADI co do EFI to wsumie te same pytanie, jak daleko chcesz kręcić silnik?? w Piperze czy w Kencie jest sporo wałków tylko trzeba pomyśleć nad czymś odpowiednim.

Generalnie niestety wałkiw CVH szału nie robią.

xr2fun - 14 Lis 2007, 19:44

Potwierdzam CVH 22 najbardziej rozsądny kompromis ( moja opinia wg specyfikacji - na razie wałek gdzieś leży ). Za ostre wałki powodują nierówną pracę silnika z dołu i mają moment obrotowy przesunięty w górny zakres obrotów. Auto nie ma dołu.
pvzon - 15 Lis 2007, 11:07

ok dzięki za odpowiedzi, w takim razie zamawiam cvh22 plus kóło rozrządu. A możecie jeszcze wyrazić swoją opinię o tym filtrze który pokazałem?
zefir - 15 Lis 2007, 11:17

Cytat:
fajny wałek jest CVHBP285C ale obawiam sie że sie okaże ze jak nie zakręcisz minimum do 7000obr to nie pokaże swojej mocy. producent pisze o mocnym środkowym zakresie obrotów i dużym wzroście mocy na górze tylko że ta góra to 7000+.


masz Puma racje w sumie nie pomyslalem o tym, ciekawe co Pipercam sugeruje zeby robic CVH na grube 7000 obr/min...

no ja mowie , jesli bedzie zrobiony profi dolot, bedzie duzo wiecej powietrza do zabawy i regulacji ;)

PumaRST - 15 Lis 2007, 11:24

pvzon napisał/a:
ok dzięki za odpowiedzi, w takim razie zamawiam cvh22 plus kóło rozrządu. A możecie jeszcze wyrazić swoją opinię o tym filtrze który pokazałem?


filtr fajny ale przydało by sie zrobić na niego nawiew taki jak ma Impreza GT (tylko ze ona ma wlot na IC a nie na filtr) ale coś takiego. Napewno to pomoże żeby dostarczyć wiecej powietrza.

adi08 - 15 Lis 2007, 19:52

pvzon napisał/a:
ok dzięki za odpowiedzi, w takim razie zamawiam cvh22 plus kóło rozrządu. A możecie jeszcze wyrazić swoją opinię o tym filtrze który pokazałem?


dokładnie taki sam miałem w mojej XR2 mk2... z wlotem powietrza na masce na pewno cos poprawi

[ Dodano: Czw Lis 15, 2007 19:53 ]
PumaRST napisał/a:


ADI co do EFI to wsumie te same pytanie, jak daleko chcesz kręcić silnik?? w Piperze czy w Kencie jest sporo wałków tylko trzeba pomyśleć nad czymś odpowiednim.

Generalnie niestety wałkiw CVH szału nie robią.


mam wałek u siebie po Qzynie tylko zastanawiam sie czy go wsadzać...

pvzon - 18 Lis 2007, 14:32

Byłem dziś w stargardzie i udało się zająć pierwsze miejsce w zawodach o najzręczniejszego kierowcę stargardu :)
Tak patrzę żę Danio sprzedaje silnik z rsa i się zastanawiam czy zamiast nie wzmacniać mojego cvh nie zrobić swapa..

zefir - 18 Lis 2007, 16:35

gratki zia ;))
trzeci - 18 Lis 2007, 19:35

pvzon napisał/a:
Byłem dziś w stargardzie i udało się zająć pierwsze miejsce w zawodach o najzręczniejszego kierowcę stargardu :)

Gratki :brawo:
A silnik od Danio wart rozważenia :myśli:
Pozdro ...

pvzon - 24 Gru 2007, 10:37

mała zmiana, kupiłem sprężyny supersporta - 40mm

taka jest różnica między serią z xrki a tymi sprężynami


a tak wygląda auto ( zdjęcie lipne bo robione komórką )

Od razu pojechałem na testy i muszę powiedzieć że jeździ się świetnie na tej kombinacji amoty weiteca plus te sprężyny ( tylko jest cholernie twardo )

adi08 - 24 Gru 2007, 11:59

no ładnie ładnie...

ja ide z w zupełnie inną strone... chce podwyższyć XRke :D

ważyłeś już fiestke?

odyniec - 24 Gru 2007, 12:54

powiedzcie mi taką rzecz, a jak wygląda sprawa 2 sprężyn?! możliwe w mk3? kiedyś na forum była mk6 rajdówka i miała właśnie 2 komplety sprężyn założone... to pewno będzie i wyżej ale i też lepiej, bo o ile 1sza spręzyna za wyboje odpowiada i ich amortyzacje, o tyle druga wieksza powoduje, ze zawieszenie jest twardsze.
pvzon - 24 Gru 2007, 13:13

adi08 napisał/a:
no ładnie ładnie...

ja ide z w zupełnie inną strone... chce podwyższyć XRke :D

ważyłeś już fiestke?

jeszcze się nie udało zważyć bo muszę poczekać na wolną sobotę, powinna być po świętach.
Ja też nie chciałem obniżać ale mam amory -30 do -60 i na seryjnych sprężynach to średnio działało a teraz jest ok. a wcale nisko nie siedzi na szczęście.

adi08 - 24 Gru 2007, 13:24

odyniec napisał/a:
powiedzcie mi taką rzecz, a jak wygląda sprawa 2 sprężyn?! możliwe w mk3? kiedyś na forum była mk6 rajdówka i miała właśnie 2 komplety sprężyn założone... to pewno będzie i wyżej ale i też lepiej, bo o ile 1sza spręzyna za wyboje odpowiada i ich amortyzacje, o tyle druga wieksza powoduje, ze zawieszenie jest twardsze.


jest to możliwe w mk3

[ Dodano: Pon Gru 24, 2007 13:24 ]
pvzon napisał/a:
adi08 napisał/a:
no ładnie ładnie...

ja ide z w zupełnie inną strone... chce podwyższyć XRke :D

ważyłeś już fiestke?

jeszcze się nie udało zważyć bo muszę poczekać na wolną sobotę, powinna być po świętach.


więc czekam z niecierpliwością

Żółwik Tuptuś - 24 Gru 2007, 16:24

hmm - z tego co widzę to na najbliższym ogólnopolskim naprawdę trzeba będzi edla Was osobną klasę zrobić .

Brawo - ziarnko do ziarnka i zrobimu rajdówkę ( ee jakoś tak to szło :cojest: )

Daras84 - 24 Gru 2007, 21:13

tylko zoabczymy co ztego rajdowania na ogolnopolskim wyjdzie niby tyle tego jest ... a puki co niewidizalem zadnej na ogolnoplskim ... :( a skzoda ;(
odyniec - 25 Gru 2007, 01:57

adi08 napisał/a:
odyniec napisał/a:
powiedzcie mi taką rzecz, a jak wygląda sprawa 2 sprężyn?! możliwe w mk3? kiedyś na forum była mk6 rajdówka i miała właśnie 2 komplety sprężyn założone... to pewno będzie i wyżej ale i też lepiej, bo o ile 1sza spręzyna za wyboje odpowiada i ich amortyzacje, o tyle druga wieksza powoduje, ze zawieszenie jest twardsze.


jest to możliwe w mk3
a można zapytać o koszt, efekt końcowy i... takie małe porównanie wydajność/cena?
adi08 - 25 Gru 2007, 22:58

odyniec napisał/a:
adi08 napisał/a:
odyniec napisał/a:
powiedzcie mi taką rzecz, a jak wygląda sprawa 2 sprężyn?! możliwe w mk3? kiedyś na forum była mk6 rajdówka i miała właśnie 2 komplety sprężyn założone... to pewno będzie i wyżej ale i też lepiej, bo o ile 1sza spręzyna za wyboje odpowiada i ich amortyzacje, o tyle druga wieksza powoduje, ze zawieszenie jest twardsze.


jest to możliwe w mk3
a można zapytać o koszt, efekt końcowy i... takie małe porównanie wydajność/cena?


napisze to w ten sposób... "wydajność" DUŻA, cena jeszcze większa... ale celowość zastosowania znikoma (mam na myśli, że to jest rozwiązanie typowo sportowe i kupowanie takiego zawieszenia powiedzmy że do "Cywila" żeby tylko mieć, moim zdaniem mija się z celem) pozdrawiam Adam

squadak - 2 Sty 2008, 10:54

adi08 napisał/a:
no ładnie ładnie...

ja ide z w zupełnie inną strone... chce podwyższyć XRke :D

ponad serie? :D
ja wsadzilem na zime seryjne sprezyny i amorki gt cupline - jest wyzej i troche sztywniej niz seria

Danio - 2 Sty 2008, 13:21

squadak napisał/a:
adi08 napisał/a:
no ładnie ładnie...

ja ide z w zupełnie inną strone... chce podwyższyć XRke :D

ponad serie? :D
ja wsadzilem na zime seryjne sprezyny i amorki gt cupline - jest wyzej i troche sztywniej niz seria


Adi kupił obniżoną ...ale i tak za każdym razem jak stoi koło mojej to sie boje o swoje Eibachy - bo sobie ząbki ostrzy :P

adi08 - 2 Sty 2008, 18:36

squadak napisał/a:
adi08 napisał/a:
no ładnie ładnie...

ja ide z w zupełnie inną strone... chce podwyższyć XRke :D

ponad serie? :D
ja wsadzilem na zime seryjne sprezyny i amorki gt cupline - jest wyzej i troche sztywniej niz seria


Tak jak Daniel napisał... kupiłem XRke już na niższych sprężynach ale nie specjalnie one przypadły mi do gustu... i prawdopodobnie będe chciał kupić oryginalne sprężyny z XRki

Laskosz - 2 Sty 2008, 19:24

adi08 napisał/a:
i prawdopodobnie będe chciał kupić oryginalne sprężyny z XRki

możemy sie zamienić ;/

pvzon - 21 Mar 2008, 11:53

w końcu udało się zważyć fiestę, wyszło 850 kg na wadze ze złomu więc teoretycznie jest dokładna. przez zimę udało się dokupić kilka ładnych oponek, zregenerować gaźnik i ogólnie przejrzeć auto. Udało się też kupić to:
[img=http://img149.images...0024gd1.th.jpg]
i będę zmieniał w lato silnik na ten:
[img=http://img149.images...0017iy4.th.jpg]

[img=http://img149.images...0016ae3.th.jpg]
trochę mi szkoda zmieniać 1.6 bo nigdy mnie nie zawiodła ale w klasie ciężko się walczy z vtecami a przy 1.8 powinno być łatwiej ;)

tommirs - 21 Mar 2008, 12:18

Niby racja, z vtecami łatwo nie jest ani też z pugami i innymi vtsami.
Ale jak dojdą Ci asterki gsi to nie będzi gorzej??

PS będziesz na Magnolii?

adi08 - 21 Mar 2008, 12:40

tommirs napisał/a:
Niby racja, z vtecami łatwo nie jest ani też z pugami i innymi vtsami.
Ale jak dojdą Ci asterki gsi to nie będzi gorzej??


Astra GSi to jest pikuś... bo cholernie cieżka kobyła która nie jest dobrym sprinteremprędzej bałbym się np Clio Williams (chyba tak to sie pisze) albo wydumek typu Corsa A z silnikiem 2.0 od Astry GSi :) już pomijam fakt że nieraz sie zdarza że łacza klase do 2000 z klasa powyżej 2000 i w takiej sytuacji niestety poległes już w przedbiegach :D pozdro... owocnej pracy :)

PS. jeżeli już mowa o auta i klasach w KJS itp to ostatnio byłem pod bardzo dużym wrażeniem CCS !!! Widziałem jak niektóre egzemplaże dosłownie znikają z pola widzenia... bardzo lekkie (w serii około 730kg), z silnikiem 1,2 na 4 przepustnicach... ehh... rozmarzyłem sie :D :D:D sorki za OT

pvzon - 21 Mar 2008, 13:18

tommirs napisał/a:
Niby racja, z vtecami łatwo nie jest ani też z pugami i innymi vtsami.
Ale jak dojdą Ci asterki gsi to nie będzi gorzej??

PS będziesz na Magnolii?

akurat w szczecinie jest full hond a o asterkę ciężko więc może coś z tego wyniknie he he. Na magnolii jestem obowiązkowo ale jeszcze z 1.6

PumaRST - 21 Mar 2008, 16:01

moim zdaniem to dobrą droge obierasz, w klasie do 1600 xr2i jest bez wiekszych szans z Hondami i francuzami a ich chyba wszedzie jest pełno. w Klasie 1600-2000 wzasadzie oprócz clio 16v 1,8 czy 2,0 reszta jest jak najbardzioej w zasięgu. zreszta nei twierdze ze Renault nie jets ale ono ma niesamowite zawieszenie i to jest główna przewada nad FoFi.

Tak czy inaczej dobra drog według mnie i życze powodzenia

pvzon - 31 Mar 2008, 23:24

jako że tegoroczna magnolia jest prawdopodobnie ostatnią w formule kjsu bo w przyszłym roku chcą zrobić 3 ligę i pewnie będzie problem z wystartowaniem ( graty w aucie z homologacją itp ) to postanowiłem że zmieniam silnik jeszcze przed tą magnolią, mam nadzieję że zdąże :)
Żółwik Tuptuś - 1 Kwi 2008, 06:34

Powodzenia :) .

Na YT Party przed wyścigiem zaczepił mnie współtwórca Twoich projektów . Miło było powspominać Twoje mk1 . MAm nadzieje że Ci się uda przekładka i ten rok fiesty zaakcentują swoja obecność w wielu dziedzinach sportu :)

Trzymam kciuki .

pvzon - 2 Kwi 2008, 13:51

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Powodzenia :) .

Na YT Party przed wyścigiem zaczepił mnie współtwórca Twoich projektów . Miło było powspominać Twoje mk1 . MAm nadzieje że Ci się uda przekładka i ten rok fiesty zaakcentują swoja obecność w wielu dziedzinach sportu :)

Trzymam kciuki .

wspominał mi Kosa że z Tobą rozmawiał
pozdrawiam
dwie fotki z ostatniego startu w Stargardzie Szcz.




[ Dodano: Pon Kwi 07, 2008 11:02 ]
silnik z rs-a mamy wyciągnięty, ze wszystkimi pierdołami, został tylko wydech i bak. dziś cvh wychodzi z rajdówki, mam nadzieję że bez problemów

[ Dodano: Czw Kwi 10, 2008 02:40 ]
silnik z rsa już na miejscu

[ Dodano: Pon Kwi 14, 2008 10:56 ]
udało się włożyć rs-a, dzięki pomocy Diody odpalił, szkoda że po Magnolii :(
zostało jeszcze trochę pierdół do zrobienia ale na weekend będzie gotowa
fotka robiona na szybko fonem :)
[img=http://img501.images...e006ho2.th.jpg]
zostało mi jeszcze przełlożyć tylni stabilizator i na razie będzie spokój :)

[ Dodano: Sro Kwi 16, 2008 15:22 ]
wczoraj odbyły się pierwsze próbne jazdy :) zbiera się bardzo ładnie, jest tylko troche problemów z wolnymi obrotami ale w weekend to zrobię. w weekend porobię parę fotek

Piter - 16 Kwi 2008, 22:46

Dopiszę posta bo nie widać że nowe zmiany są. A są zacne :yes:
Ładnie siedzi. Gratuluję udanego swapa i życzę powodzenia w startach :)

pvzon - 17 Kwi 2008, 11:31

kilka fotek na szybko:



niestety musiałem zrezygnować z tłumika z df-a :(

naklejka została właściwa :)

jeszcze bajzel pod maską, w weekend to ogarnę


niestety jazda próbna zakończyła się utratą dowodu rejestracyjnego bo zatrzymały mnie pały i się przyczepili że jedno światło drogowe nie działa i jest podejrzenie nadmiernej ilości spalin- faktycznie fura trochę kopci :) może przez chwilowy brak filtra powietrza. W każdym razie przetrzepali wszystko-światła, wycieraczki, spryskiwacze, ręczny, układ kierowniczy, opony itp itd i stwierdzili że fura w super stanie poza tymi brakami :)
trzeba pojechać będzie na przegląd
na koniec wrażenia z krótko o wrażeniach z jazdy -> warto była spędzić dwa tygodnie nocą w garażu :)

Daras84 - 17 Kwi 2008, 11:48

no to gratukluje swapu ;) ale ten dolot na "trytytytki" to bym nawet ja nie zrobil ;P
Mafios - 17 Kwi 2008, 11:48

ale hazel :D :D
pvzon - 17 Kwi 2008, 12:13

Daras84 napisał/a:
no to gratukluje swapu ;) ale ten dolot na "trytytytki" to bym nawet ja nie zrobil ;P

to tak na przetrzymanie bo kupuję kit k&n :)

PumaRST - 17 Kwi 2008, 12:19

bardzo Fajny "no name" gratuluje i życze owocnych startów :yes:
SpiderMAN - 17 Kwi 2008, 17:25

Biała dziwka... Najlepszy jest napis 1.1i na klapie... :P :D
HEHE

eCo^ - 20 Maj 2008, 23:25

jak rozwiązałeś problem mocowania przedniej łapy silnika??, chyba ze masz dziury w podłużnicy
Mafios - 21 Maj 2008, 07:37

eCo^ napisał/a:
jak rozwiązałeś problem mocowania przedniej łapy silnika??, chyba ze masz dziury w podłużnicy


a jaki masz problem dziury na wylot dlugie pretny gwintowane i zarecasz po obustronach

Daras84 - 21 Maj 2008, 09:16

zalezy Mafios u nas jak robilismy u kruka to tylko dalo rade jedna tak dac na wylot bo przy drugiej podluznica zwezala sie ku dolowi i nie dalo rady tego czukiereczek..a przewiertac, wiec skrecilismy na jedna a reszte przyspawalismy :D :D
Bongo - 21 Maj 2008, 09:33

heheh a ja mam dane srubki od srodka w podluznicy...tylko ze trza wywiercic 2 dziury i sruby musza byc na imbuls bo maja małe łby..pozniej dobrze operowac skroconym umbulsem i jest elegancji...ale pvzon wes tam troche pozadku pod ta maska zrob :)
Ad@mus - 22 Maj 2008, 10:46

pvzon, napisales ze musiales zrezygnowac z wydechu DF-a
z tego co wiem DF ma dosyc luzny tlumik i w wielu domowych rajdowkach montuja
czy w cvh dawal rade a do zeteca jest juz slaby??
pytam bo chce cos pomajstrowac w moim autku na wydechu DF
pozdro

pvzon - 16 Gru 2008, 23:30

witam po dłuuuższym czasie :) auto w końcu jeździ i ma się dobrze. po zrobieniu kilku kilometrów stwierdzam że warto było zmienić cvh na zeteca, jedyny problem to trakcja a raczej jej brak :) chyba czas zrezygnować z 13 calowych felg i opon z gatunku mają bieżnik -> są ok . trzeba w końcu kupić coś sensownego
aktualna fotka


jedno pytanie bo mam zerwaną wtyczkę od sondy, czy ma ktoś jaki kolor idzie do jakiego?
plan na 2009 mam prosty -> jak najwięcej jeździć a nie grzebaćw garażu :)

Fordon - 7 Sty 2009, 18:10

Oby auto sie sprawowalo i jak naj mniej awarii w 2009r :)
pvzon - 25 Mar 2009, 19:18

pierwszy start w tym roku za mną, kjs w stargardzie i super wynik 8 miejsce na 35 startujących :) po 2 latach nie jeżdzenia super wynik. auto jeździ rewelacyjnie, warto było pobawić się we włożenie zeteca. jedyny problem miałem ze słabnącymi hamulcami ale ten zestaw powinien pomóc:

PumaRST - 25 Mar 2009, 19:30

gratuluje startu i wyniku, trzymam kciuki za kolejne. A hamulce powinny pomóc :yes:
Ad@mus - 25 Mar 2009, 20:01

zetec to jest jednak inna bajka
powiedz jak sie ten zestaw hamulcowy sie spisuje i ile kosztuje??
ja tez musze cos pomyslec bo po 40 000 juz sa nie kuku

pvzon - 26 Mar 2009, 18:14

zestaw wczoraj założyłem więc jak się spiuje napisze później. a koszty: tarcze kupiłem po kosztach 180 zł za dwie :) klocki 110 a płyn 35
Rkalitka - 16 Kwi 2009, 21:53

miło to sie prezentuje...sleeeeper :yes: też szukam tarczek... :V:
pvzon - 27 Kwi 2009, 22:41

za nami magnolia.. ogólnie lipa bo na pierwszym oesie rozwalił się dolot i zaczęło auto masakrycznie zalewać. ale jakoś się dokulaliśmy do mety :) hamulce spiały się na medal zero problemów z przegrzewaniem. jedyny problem mam z tyłem bo za mocno łapie, z powodu obniżenia budy korektor daje za dużą siłę hamowania i czasem stawia auto bokiem. coś muszę z tym pomyśleć.
dolot mam już złożony nowy i tym tygodniu będzie złożony nowy układ wydechowy plus rozpórki
najfajniejsza fota z magnolii:

sowa - 27 Kwi 2009, 22:45

jedyna załoga która prócz met lotnych miała tez lotne starty :-)

ale i tak mimo perypetii gratki niezłej pozycji w generalce :ok:

Żółwik Tuptuś - 27 Kwi 2009, 23:03

pvzon, - od czego masz korektor siły hamowania ??
Daras84 - 27 Kwi 2009, 23:44

były seryjnie w niektorych fiestach
pvzon - 27 Kwi 2009, 23:46

korektor to seria z fiesty, ten nad tylną belką. po obniżeniu nadwozia wydaje mu się że tył jest ciężki i daje za dużą siłę hamowania. mam plan żeby go jakoś ustawić po swojemu
Żółwik Tuptuś - 28 Kwi 2009, 21:52

Nie wiem jak to było sterowane , ale jak tak jak w normalnych samochodach to na chama można podgjąć pręt sterujący , lub zastosować śrubę regulującą ( ja tak zrobiłem )
pvzon - 28 Kwi 2009, 22:45

i taki mam plan żeby wyrzuci te pręty i dać wszystko na śruby , tylko tak się zastanawiam jaki dać procent siły hamowania przedniej osi?
Parch - 28 Kwi 2009, 23:19

Ale przecież korektor siły hamowania na tylnej belce chyba można wyregulować. O ile mnie pamięć nie myli to na każdej "połówce" jest śruba do regulacji wysokości cięgła łączącego korektor z belką.

Na zdjęciu poniżej oznaczona literką "B".


Sorry za jakość, ale po powiększeniu chyba widać o co chodzi.

Daras84 - 28 Kwi 2009, 23:40

dokładnie je sie reguluje, cos ala np galki z ukl keirowniczego.
Żółwik Tuptuś - 30 Kwi 2009, 21:03

Kurde - jak w normalnym samochodzie :)

A ta regulacja jest rozdzielna ( lewe prawe koło ) ? czy wspólna ?

Parch - 2 Maj 2009, 10:38

Regulacja niestety rozdzielna, bo de facto są to dwa oddzielne korektory (jeden na lewe, drugi na prawe koło) przykręcone równolegle obok siebie na blaszce, którą jednocześnie przykręca się do "budy".
Żółwik Tuptuś - 2 Maj 2009, 10:58

Parch, - w takim przypadku , moje doświadczenie podpowiada żeby tych śrub regulacyjnych nie ruszać . Służy to bardziej do ustawienia takiej samej siły hamowania na obu kołach ( wyrównaniu różnic ) niż do ustawiania takie jakie tu ma mieć miejsce .
Ruszenie tego może mieć opłakane skutki , a samo wysterowanie żeby było tak samo na obu kołach bardzo trudne .

Moja rada - kombinuj z podgjęciem pręta co tym steruje , albo daj tam śrubę ( dużo trudniejsze ) a wyjściem chyba najlepszym ( choć najbardziej pracochłonnym ) będzie danie korektora nastawnego własnej konstrukcji . Jakby co - pytaj :)

pvzon - 2 Maj 2009, 13:41

najpierw spróbuję jakoś to ustawić po swojemu na sztywno , jak nie da rady to wywalę to w diabły i pomyślę nad innym patentem
a może uda mi się ustawić te regulacje fordowskie bo mam rolki w pracy więc może da radę to zrobić po równo

Żółwik Tuptuś - 2 Maj 2009, 13:44

bardziej mi chodzi o stan śrubek , ich odkręcalność i uszczelnienia . Ale powodzenia :)
pvzon - 14 Maj 2009, 20:57

może kto miał podobny problem to mi coś podpowie.. auto na maxa zalewa się paliwem jak jest podpięty czujnik położenia przeputnicy, jak go odepnę to jest ok ale falują obroty
przepływomierz jest ok. nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły

Fordon - 14 Maj 2009, 21:13

Jak wyglada przepustnica i jak czuje sie sonda?? zrob pomiary :) najprosciej sprawdzisz to miernikiem napiecie na TPS od 0,7V do 6V, Lambda od 0,1 do 0,9V.
Laskosz - 14 Maj 2009, 22:15

stawiam na sondę lambda :P kure czemu wasze się zalewają paliwem a moja nie chce? :hahaha:
Tommur - 14 Maj 2009, 22:17

Laskosz. to wymieńcie sie lambdami :twisted:

[ Dodano: Czw Maj 14, 2009 22:17 ]
Pvzon, jak co pisz. coś tam pomierzymy miernikiem i podłubiem w elektryce

pvzon - 16 Maj 2009, 22:42

o dziwo korektor ustawia się bezproblemowo, po kilku próbach udało się ustawić tył idealnie. dałem 50 % siły przodu, zobaczymy co z tego wyniknie.
silnika nie ruszałem bo jutro startujemy w kjsie w stargardzie szcz. i się bałem coś ruszać .
w każdym razie silnik cały czas się zalewa i chodzi bez czujnika położenia przepustnicy

Laskosz - 16 Maj 2009, 22:46

pvzon napisał/a:
i chodzi bez czujnika położenia przepustnicy

to nie ma znaczenia, u mnie też mogę wypiąć cpp i auto będzie chodzić, wymień albo odepnij sondę lambda

Żółwik Tuptuś - 16 Maj 2009, 22:50

pvzon, - no to git :) Moje obawy były nietrafne .

Powodzenia w Stargardzie :)

pvzon - 16 Maj 2009, 22:53

bez sondy jest to samo, a nową już zamówiłem
Tommur - 16 Maj 2009, 22:56

No bez sondy powinno tak być (i tak pali teraz Ci tyle samo). Będę jeździł za tobą z wiaderkiem.
A te przykrości nie zaczęły się po tym poślizgu i zgaśnięciu auta w Chojnie?

Laskosz - 16 Maj 2009, 22:59

hmmm a może przepływka świruje? jutro zerknę i napiszę Ci jak ją sprawdzic
pvzon - 17 Maj 2009, 20:50

no i po starcie w stargardzie, udało się zdobyć 3 plac w klasie. wyniki:
http://moto.stargard.pl/w...ajowka_2009.xls
a tutaj filmiki z magnolii i kjs wiosna ze stargardu
http://www.youtube.com/user/krolmleczak
teraz mam czas do września żeby ogarnąć auto hehe

Piter - 17 Maj 2009, 22:23

Gratulacje z wyniku.
Widowiskowy nawrót :jupi:
Czekamy do Września na jeszcze lepszy wynik :yes:

elmek13 - 17 Maj 2009, 23:50

No żeś depnął pedał, aż oponki zadymiły. Gratki.
odyniec - 18 Maj 2009, 00:16

to koło urzędu miasta?
Tommur - 18 Maj 2009, 13:43

Tak. On tam zawsze pali gume :rotfl:

A mogło być niebo lepiej kur...de! Na tym nawrocie straciłeś koło 12s, czyli 2miejsce w klasie i 5 w generalce. Ale i tak rozkręcasz sie z kajtka na kajtek. :devil:

tommirs - 18 Maj 2009, 17:07

na tym nawrocie 12 sekund??? hhehehe jak to wyliczyłeś? :hahaha:
pvzon - 18 Maj 2009, 18:14

ten nawrót był z kjsu wiosna w stargardzie 2 miesiące temu hehe troszkę mnie poniosło
dzisiaj pomierzyłem co pokazuje sonda i wyszło 0,2-0,3 volta więc sonda do wymiany , zobaczymy co będzie po wymianie.pytanko czy przy takim wskazaniu sondy komp wzbogaca mieszankę?
po 2 kajtkach mogę spokojnie polecić przednie hample czyli ate power diski i klocki ate, naprawde dają radę.
wieczorkiem powinienem mieć filmik z tego kjsu to dam linka

pvzon - 21 Maj 2009, 22:13

filmik z ostatniego kajtka:
http://www.youtube.com/wa...re=channel_page

odyniec - 21 Maj 2009, 22:44

a ten, na koniec coś się zepsuło?
mareno - 22 Maj 2009, 08:04

Na koniec caly misterny plan poszedl w p...u :-P A tak powaznie, to co tam sie stalo? Zagapiles sie przy hamowaniu?

Kod:
W cholerę poszedł, Marku w cholerę  ;-)
- trzeci

squadak - 22 Maj 2009, 11:40

hehe, ale pilota to masz malomownego :P
Tommur - 22 Maj 2009, 13:49

tommirs napisał/a:
na tym nawrocie 12 sekund??? hhehehe jak to wyliczyłeś?

Popatrz na sekundy filmu ile czasu nawracali. Niewazne i tak do miejsca drugiego zabrakło 2 sek. (tyle to chyba stracił co :-P )

TeasyM - 22 Maj 2009, 15:52

Co ja bym dała, żeby mieć takie kopyto w swojej CLX mk3 ' 93. Liczę, że jak tylko u kuzyna w komisie znajdzie się sportowa Fiesta to dostanę ją w swoje ręce, hehe.
P.S. Tommur czy mogę ukraść obrazek Zachodniopomorskiego Teamu?? Też taki kce :-P i pytam, czy zdarza się na spotach w Szczecinie na ten przykład wypróbować, jak to jest dosiąść sportową wersję? Tak tylko nieśmiało pytam, bo mam w planach pojawić się na kolejnym w Szczecinie - swoim pierwszym zaznaczę :ups:

pvzon - 22 Maj 2009, 21:55

to była druga pętla i pilot nagrywał filmik i dlatego mało mówił he he. co do końcówki to nie przewidziałem że kilkadziesiąt aut tak to wyślizga i nie było jak zahamować
dalej mam problem z sondą bo dziś podłączyłem nową i nie działa, przejście na kablach od kompa do sondy jest a nie nie ma napięcia

pvzon - 20 Cze 2009, 18:15

sonda ogarnięta, trzeba było dać zasilanie na grzałkę i masę na sonde bo nie było. ostatni problem jaki został to czujnik położenia przepustnicy. po podłączeniu go auto gaśnie . sam czujnik jest ok bo sprawdziłem oporność i niby jest ok. chyba będę jeździł bez tego czujnika hehe
w międzyczasie zrobiłem na gotowo cały wydech, katalizator wyleciał, i końcowy tłumik dałem przelotowy walkera.
jeszcze tylko rozpórki przód i tył i auto będzie na "gotowo" :)

Żółwik Tuptuś - 20 Cze 2009, 21:03

:jupi: dobrze że ostatnie " choroby wieku dziecięcego " wypleniasz :) . W takim razei pozostaje tylko życzyć powodzenia w startach i bezawaryjnej jazdy :)
pvzon - 2 Lip 2009, 22:55

kilka fotek z treningu na poradzieckim lotnisku w Kluczewie

jak widać było gdzie się ratować jak coś



2 godziny latania i cały środek auta w kurzu :)

Tommur - 3 Lip 2009, 11:38

No panie, bo szyber trza było domknąć i siedzieć w 50st C :rotfl: . Widzę testy przed Super Os-ami hehe.
pvzon - 7 Paź 2009, 10:42

No i kolejna impreza za nami, super os organizowany przez AK Szczecin na lotnisku Kluczewo. Sędziowało między innymi dwóch kolegów z FKP: Trzeci i Tommur Udało się zająć 7 miejsce w klasie na 12 aut więc w sumie lipa ale przed nami były: astra 2.0, 2 subaru, capri 2.9, civic 2.2 i 306 2.0 więc na długich prostych ciężko było powalczyć. ale na kjsie to im pokażemy hehe
fotka za startu:
[img=http://img196.images...6a2271o.th.jpg]
startowaliśmy pierwszy raz na 185/55/14 i jeździ się na tym sporo lepiej niż na 185/60/13.

kilka nowości w aucie:
wpadła rozpórka na tył:

do środka trafił wskaźnik temperatury wody:

po podłączeniu auta do kompa wyszło że pokazuje temp o 5 stopni niższą od tej jaka jest
spod maski wyleciał egr

został wyspawany wydech na "gotowo" tzn. wyleciał kat a na koniec trafił przelotowy tłumik walkera



ogarnięta też została w końcu elektryka, komp pokazuje zero błędów, odczucia z jazdy też sugerują że jest ok.

tommirs - 7 Paź 2009, 10:59

ale po co Ci podwójny wskaźniki temp. wody/płynu?
ori nie działa?
Co zrobiłeś z elektrozaworem EGR i wężykiem podciśnienia?

pvzon - 7 Paź 2009, 21:22

ori tak działał że udało mi się przegrzać silnik więc wolałem drugi raz nie ryzykować. podciśnienie mam zaślepione ale elektrozawór jest podłączony, nie wiem jak to działa :)
tommirs - 8 Paź 2009, 19:18

Fabrycznie, przy zimnym silniku zasysa część spalin do kolektora dolotowego do ponownego spalania.
Jak się silnik rozgrzeje to elektrozawór zamyka i nic się nie dzieje.

U siebie podłączyłem ten gumowy wężyk do dolotu powietrza, więc teraz zasysa mi czyste powietrze zamiast spalin. Nie wiem jak jest najlepiej, ja po prostu tak sobie wykminiłem:)
powodzenia w startach, pozdro

pvzon - 18 Lis 2009, 10:48

pytanko: która skrzynia będzie lepsza do rally? oryginalna z rs1800 czy z xrki 1.6 ?
PumaRST - 18 Lis 2009, 11:15

najlepiej to wsadzić przełożenie główne od xr2i 8v do skrzyni z xr2i 16v. i do tego dołożyć szpere z ERST
pvzon - 9 Kwi 2010, 15:40

kilka nowych fotek dzień przed Magnolią





w końcu zamontowany tylny stab

dawno nie miałem tak czystego auta hehe

tommirs - 10 Kwi 2010, 23:24

śliczna :hahaha:
trzeci - 11 Kwi 2010, 11:52

No fakt, brzydka jak noc w Kazachstanie ale BK przeszła bez problemu i 14 miejsce w generalce wyjęte.
Na chwilę obecną autko na prawdę nieżle się zbiera a driver nieżle ogarnia :)
Pozdro ...

Pele - 11 Kwi 2010, 18:25

http://www.youtube.com/watch?v=G_5RBjCyO7M

pvzon, chyba Ty :fox: Na forum AKS znalazłem.

trzeci - 11 Kwi 2010, 18:30

Tak, to przygoda z drzewkiem ;-))
Szkoda, bo trochę chłopaki stracili na tej próbie :|

pvzon - 11 Kwi 2010, 22:09

tak to my :) jeszcze jeden filmik :
http://www.youtube.com/watch?v=_dRZKOpINOU
opłaciło się poświęcić trochę czasu i przygotować porządnie samochód, sprawił się naprawdę świetnie. gdyby nie to drzewko było by pudło w klasie
ale i tak szukam 2.0 z mondka

Tommur - 12 Kwi 2010, 01:24

pvzon był ogień na zakrętach. Przynajmniej na mojej próbie. Acha kolega potwierdzi innym. ze stozek nie nadaje się na przejazd przez 'water splash' :devil: . gdyby nie praca auta na 3 garach pewnie na mojej urwałby jeszcze z 5s. Szmocy ubyło za duzo. Ale innym gasły wogóle auta.
pvzon - 5 Cze 2010, 00:22

muszę wyjąć skrzynię ( leje się olej z simmeringu wału ) i mam do wyboru 2 skrzynie do wrzucenia:
z 1.6 xr2i albo z rs 1800. która będzie lepsza do kjs itp ?

Ad@mus - 5 Cze 2010, 10:37

z xr2i jest krótsza, wiec pod KJS powinno byc lepiej,
ja mam skrzynke z s-ki i jest duzo krotsza od rs1800(u mnie 2-ka konczy sie na 100km/h u kolego w rs1800 2 leci nawet do 120km/h, oczywiscie wskazanie licznika) w zbieraniu sie tez u mnie jest lepiej :D

Żółwik Tuptuś - 5 Cze 2010, 11:36

Ad@mus, - ale skrzynia od xr2i ma biegi zestopniowane , pod idące z dołu CVH - czy nie będzie z tym problemu ( pytam , bo nie wiem )
Ad@mus - 5 Cze 2010, 12:07

na chłopski rozum mysle ze nie bedzie zle,
xr2i ma krotkie przelozenia zeby dychawiczny silnik xr2i dal sobie ze skrzynka rade...
chlopaki z gliwic ujezdzali nawet skrzynki z hcs-a pod zetecami, i mialo to odejscie nalezyte i krecilo sie sie do konca... poprostu bedzie strasznie krotko ale jechac pojedzie lepije jak na skrzyni z 16v
Daniowa ex śliwka jezdzila na bytomiu na skrzyni z hcs, a ja na skrzyni z s-ki i dostalem lejty, oba autka z 2l pod maska, a wygladalo to tak"
1. start-adamus ma w plecy ze wzgledu na brak trakcji
2. zapiecie 2ki sliwka odchodzi
3. dystans, odrabiam straty ze startu, tzn dochodze sliwke na predkosc ale sliwka jest dalej z przodu
4. koniec koncow sliwka wysbierała sie i obronila przed moim atakiem

ale!! tamta skrzynia ze sliwki umarła-podobno, a jesli chodzi o kjs to skrzynia z xrki tez moze umrzec... poszukal bym skrzyni z futra

pvzon - 5 Cze 2010, 12:22

do tej pory jeździłem na skrzyni właśnie z xr2i i w sumie byłem zadowolony. ale po 2 latach katowania boję się żeby się zaraz nie rozpadła( w oleju jest sporo opiłków hehe ) i trzeba będzie ją zrzucać raz jeszcze. a garażu leży taka z rs1800..
PumaRST - 5 Cze 2010, 22:28

jesli jesteś w stanie to podmień dyfry, to znaczy wsadź dyfer z xr2i do rs1800.
Piter - 10 Cze 2010, 23:29

PumaRST napisał/a:
jesli jesteś w stanie to podmień dyfry, to znaczy wsadź dyfer z xr2i do rs1800.

No i do stołu podano :ok:

pvzon - 10 Cze 2010, 23:47

w końcu wsadziłem całą skrzynię z rs bo z wolnym ciężko i nie bardzo miałem czas na rozbieranie. plus nowe simmeringi i olej. biegi wchodzą jak w mercedesie hehe
Żółwik Tuptuś - 11 Cze 2010, 20:07

pvzon napisał/a:
biegi wchodzą jak w mercedesie hehe


jak tak jak w moim , to Ci współczuję .

Tommur - 11 Cze 2010, 20:40

pvzon, a na RS-ie 20.06 trzeba zapier..... biegami haha. Będzie ciężko
pvzon - 11 Cze 2010, 22:50

odpowiem tak, gdybym miał tą skrzynię na magnolii to bylibyśmy w 10
Żółwik Tuptuś - 12 Cze 2010, 19:01

Heh - no to super :)

Wiem co to jest nieprecyzyjna skrzynia i jak wiele ona złego może narobić .

pvzon - 7 Paź 2010, 19:58

witam po dłuższym czasie. pytanie: jaką radzicie ustawić zbieżność przy pochyleniach -2 stopnie? oczywiście z przodu.
pP - 7 Paź 2010, 20:13

pvzon napisał/a:
jaką radzicie ustawić zbieżność przy pochyleniach -2 stopnie?


po pierwsze skąd wiedza, że -2? po drugie to radzę ustawić dobrze.. :) tzn ani zbieznie ani rozbieżnie ;/

Żółwik Tuptuś - 7 Paź 2010, 22:01

Ustaw na zero , ale z obciążeniem , z którym jeździsz ( czyli Ty + pilot itd )
pvzon - 7 Paź 2010, 23:18

pP napisał/a:
pvzon napisał/a:
jaką radzicie ustawić zbieżność przy pochyleniach -2 stopnie?


po pierwsze skąd wiedza, że -2? po drugie to radzę ustawić dobrze.. :) tzn ani zbieznie ani rozbieżnie ;/

mam w pracy sprzęt do geometrii. wg. fabryki zbieżność ma być minimalnie rozbieżna

mikolaj_r - 8 Paź 2010, 00:04

pvzon napisał/a:
pP napisał/a:
pvzon napisał/a:
jaką radzicie ustawić zbieżność przy pochyleniach -2 stopnie?


po pierwsze skąd wiedza, że -2? po drugie to radzę ustawić dobrze.. :) tzn ani zbieznie ani rozbieżnie ;/

mam w pracy sprzęt do geometrii. wg. fabryki zbieżność ma być minimalnie rozbieżna


Jak w większości aut przednionapędowych :)

Qzyn - 8 Paź 2010, 08:43

Hmmm, no to ja powiem tak: Ogolnie w rajdowce -2 stopnie to troche duzo. Idealnie by to bylo na tor. Ale jak juz tyle masz to mozesz zostawic a co do zbieznosci to generalnie troche w rozbioegu bym ustawil. A ile? Ustaw 20 minut i potestuj, jak bedzie zle to przestaw i tyle. Rajdowki to nietypowe auta i musisz ja ustawic pod siebie. Gorzej sprawa sie ma jak jezdzisz na slickach bo maja przerabanie sztywne boki i tutaj musisz idealnie sie wtrzelic ze zbieznoscia, inaczej auto bedzie bardziej nerwowe.
Powodzonka ;)

pvzon - 9 Paź 2010, 17:56

ustawiłem na zero zbieżność,zobaczymy jak się będzie jeździć. a pochylenia dałem na -2 stopnie bo impreza w której jedziemy jest po w miarę równym betonie
Rkalitka - 18 Paź 2010, 22:34

Widuje Twoją fiestę pod feuvertem na Ku Słońcu....Ciebie niestety nie wypatrzyłem żeby pogadać jeszce :|

Ale z bliska fiestolot wyglądabojowo :ok:

pvzon - 11 Mar 2011, 13:12

mam możliwość kupić silnik z rs2000.pytanko co muszę mieć koniecznie z osprzętu z rs2000 a co może zostać z rs1800 albo 1.6 xr2i? chodzi mi o altka dolot elektrykę kompa łapy itd?
Ad@mus - 11 Mar 2011, 14:37

cały przod...z zeteca nic nie podejdzie
trzeci - 27 Mar 2011, 22:17

Póki co, z 1.8 pod maską, Radek objechał sporo mocniejszych aut i wyjął 2 miejsce w generalce i w klasie w KJS Wiosna 2011 :brawo:
Fotka brzydkiej ale prentkiej Fiesty ;-)

tommirs - 28 Mar 2011, 01:21

ooo..znam tam kilka załóg. tym bardziej gratulacje!
Niezły wynik!

Qzyn - 28 Mar 2011, 08:32

Wow, elegancko - wielkie gratki :jupi:
Tommur - 28 Mar 2011, 10:38

Próby były kręte i techniczne więc tym bardziej gratulacje. :) . Moc wczoraj miała mniejsze znaczenie. Tak trzymać old
Żółwik Tuptuś - 28 Mar 2011, 20:55

pvzon, - wielkie gratki :ok:
pvzon - 28 Mar 2011, 21:26

dzięki za gratulacje. Do teraz się zastanawiam jak to się udało zrobić hehe. Auto stało od października w garażu , w sobotę pojechałem tylko a przegląd,założyłem navigatory :) i jazda
Rkalitka - 28 Mar 2011, 22:06

Gratuluje - na prawdę jest czego. :yes:
kuba87 - 28 Mar 2011, 22:13

owszem jest czego :D
pierwszy start w sezonie i udany oby tak dalej :D

pvzon - 29 Mar 2011, 21:27

od pewnego czasu miałem problem ze spalinami, konkretnie z nadmiarem tlenków azotu czyli nie spalaniem całego paliwa. myślałem że problem tkwi w dawce paliwa, sonda, przepływka albo wtryskiwacze. ale dziś stwierdziłem że zmierzę kompresję i wyszło 11, 9, 6 i 3 hehe
kuba87 - 29 Mar 2011, 21:32

łoj...
chyba się silnik skonczył

Laskosz - 29 Mar 2011, 22:17

kuba87 napisał/a:
chyba się silnik skonczył

ale popisowy nr dał :ok:

pvzon - 30 Mar 2011, 20:38

jutro zrzucę głowicę i zobaczymy co jest grane
jackrzec - 30 Mar 2011, 21:39

Nie mam pojęcia jak to się stało, że ja o tej imprezie nie wiedziałem :fox:
pvzon - 31 Mar 2011, 16:37

motor idzie na złom, pierścieni brak, rysy na cylindrach, zawory nieszczelne. mam drugi silnik z essiego xr3i i będą go wkładał. wymienię pierścienie,głowicę dałem żeby ją ogarneli, zawory uszczelniacze itd.
jakie oznaczenia mają wałki z rs 1800 bo nie bardzo widzę różnicę pomiędzy tymi z fiesty a escorta?

madek - 31 Mar 2011, 17:28

pvzon, szukaj na forum, ktos dawal nawet fotki (z tego co wiem po oznaczeniach się nie dojdzie)
Laskosz - 31 Mar 2011, 20:36

jakby co to mam wałki z 2.0 mondeo na sell

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group