Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Swap silnika z XR2 za diesla 1.6 ?

Abarth - 4 Wrz 2007, 21:15
Temat postu: Swap silnika z XR2 za diesla 1.6 ?
Chcialem sie dowiedziec czy ktos wykonywal takiego swapa? :) trzeba bedzie duzo rzeczy przerabiac pod ten silnik? Ile mniej wiecej by to kosztowalo ? Pytam z czystej ciekawosci :P
Żółwik Tuptuś - 4 Wrz 2007, 23:35

masz bude od ikserki i chcesz zrobic " odnowę biologiczną " ? tan z czystej ciekawości pytam :P
diodalodz - 5 Wrz 2007, 11:33

w dizelku jest inna instalacja elektryczna która jest najłatwiej przełożyć razem z silnikiem . Przewody od baku zostaja , chłodnica nie wiem . Ja robiłem przekładke z 1.1 na 1.6D i jedyny problem to cieżar 1.6D bo jak nie masz podnośnika to 4 chłopa trzeba a 1.1 wyciągam i wkładam sam .
vegetagt - 30 Wrz 2007, 00:14

hmm moze sie podepne ciutke pod temat ;)

Czy przy swapie silnika z 1.1c na 1.6 od xr2 będą jakieś niespodzianki, typu za mało wytrzymałe częsci? ( półosie itp )

Żółwik Tuptuś - 30 Wrz 2007, 00:47

vegetagt napisał/a:
hmm moze sie podepne ciutke pod temat ;)

Czy przy swapie silnika z 1.1c na 1.6 od xr2 będą jakieś niespodzianki, typu za mało wytrzymałe częsci? ( półosie itp )


i tak i nie :)

Zeswapowałęm kiedyś 1.6 na mocno wymęcozne podzespoły od 1.1 i było - hmmm różnie :)

Sprzęgło będzie od xr2 bo to od 1.1 nie podejdzie na zamach od 1.6 więc tutaj nie ma problemów ( łoożysko mozesz zoatwiaćod 1.1 )

Skrzynia od 1.1 wytrzyma spokonjnie codzienną jazdę z 1.6 ( nawet przy wykożystaniu mocy , ale bez głupot w postaci palenia gumy ) no i pod warunkiem że przed swapem była w dobrym stanie .

przeguby, półosie - jeżeli były w dopbrym stanie to wytrzymają ( ale jeżlei będziesz je katował to nawet w 1.1 nie pojeżdżą długo )

heble - totalna wymiana - nie nadają sie , zresztą nawet do 1.1 ledwo starczają ( nawet jak saświerzo poskładane )

Wszystko zależy jak jeździsz :)

[ Dodano: Nie Wrz 30, 2007 00:59 ]
zresztą tutaj :

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=15415

masz sawpowanie z 1.1 na 1.4 ( też cvh ) i to głównie na zabawkach od 1.1


aha - co do wagi silników to jest podobna ( choć znafcy twierdzą inaczej ) bo 1.1 ( OHV ) ma żeliwną głowicę która waży prawie tyle co blok , a co za tym idzie zawias od 1.1 choć będzie niebezpieczny i trudny do uprowadzenia to podoła utrzymaniu 1.6

Laskosz - 30 Wrz 2007, 19:26

Zóff kolega ma z boku napisane że ma mk2 więc jego swap to jak zjedzenie rano bułeczki i popicie herbatą :) o ile buda wytrzyma bo ja widziałem tylko jedno zdrowe mk2 na oczy :8:
Darekmk3 - 30 Wrz 2007, 20:21

Laskosz napisał/a:
ja widziałem tylko jedno zdrowe mk2 na oczy :8:

ja tez ale od Presta,a Ty od kogo ? :)

ps no i od Adiego ale to inna bajka... :)

Laskosz - 30 Wrz 2007, 20:31

Ja też od Presta ;]
xr2fun - 30 Wrz 2007, 20:56

Darekmk3 napisał/a:
Laskosz napisał/a:
ja widziałem tylko jedno zdrowe mk2 na oczy :8:

ja tez ale od Presta,a Ty od kogo ? :)

ps no i od Adiego ale to inna bajka... :)

Mało widziałeś :ok: Co się odwlecze to..... :P Podejrzewam, że mam po zeszłorocznym liftingu jedną z nielicznych XR2 Mk2 w oryginalnym b. dobrym stanie.

Laskosz - 30 Wrz 2007, 21:13

no twoją chętnie też zobacze :) może sie wreszcie wybierzesz na zlocik ogólnopolski :)
Żółwik Tuptuś - 30 Wrz 2007, 21:13

xr2fun - oryginalne ikserki wyginęły jak mamuty . Cieszę się że jedna z nich jest u Ciebie bo będzie jej tam dobrze :) . Swoją drogą ja ja się moim festyniarskim parowozem przytoczę to będzie wstyd stanąć koło pięknie odrestaurowanego oryginału :ups:
xr2fun - 30 Wrz 2007, 21:38

Czapka z głowy - więcej dokonałeś niż ja. Wczoraj kupiłem niemiecką gazetę w EMPIKU i jest tam artykuł na temat Fiest XR2. Na kontynencie praktycznie wyginęły, jedynie w GB jest ich sporo. Ceny w D za w miarę dobrą XR2 MkII około 3000 Eu prawie 100% więcej niż za MkIII. Trochę to daje do myślenia ( mnie akurat po kieszeni bo ciągle czegoś szukam ). Ostatnio robiłem przegląd i diagnosta zrobił wielkie oczy jak przy próbie hamulców auto wyskoczyło z rolek :luzik: a reszta perfekt. Fiesta zostaje na zawsze :zwyciężca:
Żółwik Tuptuś - 30 Wrz 2007, 23:15

Nie więcej !!
Moje auto to pokrętna droga od motoryzacyjnego laika na którym widać wszystkie ślepe zaułki i nauki ( np spawanie :8: ) do stanu obecnego .
Twoje auto to przygotowywana od podstaw koncepcja z profesjonalnym wykonaniem , wiedza i doświadczeniem .
Przerastasz mnie o parę klas doświadczeniem i umiejetnościami .

Co do cen aut - jest to najlepszy objaw że mk2 w wersji XR2 jest pełnoprawnym klasykiem - te auta odbiły się od dna i teraz będąmiały tylko lepiej . Niestety sytuacja dotyczy Niemiec - powiedz komuś w polsce że za ikserkę w mk2 ma dać równowartość 2 - 4 ikserek w mk3 ( lub 10 - 20 zwykłych mk3 ) ehh niestety u nas to nadal ma formy abstrakcji :(

Swoją drogą - zastanawiam sie co zrobić z moim drugim MK1 - z jednej strony mógłbym wykożystać doświadczenia z Interceptora i stworzyć naprawde fajne i prędkie auto - z drugiej zaczyna mnie pociągać wizja oryginału ( szkoda że to tylko 1.1 :( )
Co radzisz xr2fun ?

zefir - 1 Paź 2007, 09:20

wiesz co z szara zolw?? hehe

sorrki za OT ;P

xr2fun - 1 Paź 2007, 21:19

Laskosz napisał/a:
no twoją chętnie też zobacze :) może sie wreszcie wybierzesz na zlocik ogólnopolski :)

Chętnie bym pojechał ale "XXL" lat temu. Mało czasu na wszystko a kto by na "dziadka" zwracał uwagę. Ale kto wie? Nie mówię nie!

markos2101 - 6 Lis 2011, 21:07

Laskosz napisał/a:
więc jego swap to jak zjedzenie rano bułeczki i popicie herbatą

chciałbym odgrzebać temat - czy 1.6D można bez problemu wsadzić do innej budy mk2 ?

van - 6 Lis 2011, 21:11

markos2101 napisał/a:
Laskosz napisał/a:
więc jego swap to jak zjedzenie rano bułeczki i popicie herbatą

chciałbym odgrzebać temat - czy 1.6D można bez problemu wsadzić do innej budy mk2 ?
ja trochę nie rozumiem pytania ? Chcesz wsadzić 1.6D z wiesty mk2 do drugiej fiesty mk2 która miała wcześniej przykładowo 1.1 ? Czy tak ? Bo jeśli tak to oczywiście że jest to możliwe i bardzo proste bez przeróbek
Żółwik Tuptuś - 6 Lis 2011, 21:22

o w morde - jak super , że ten temat odkopaliście :)

Mk2 od XR2Fun-a jest teraz w moich rękach , podobnie jak Wanna ( zwana wtedy z racji wykonywanej funkcji Interceptorem )

Heh - Życie pisze dziwne scenariusze :)

ps : Da sie .

vegetagt - 6 Lis 2011, 23:03

o moj post ! :) Pierwsza przymiarka do przelozenia silnika 4 lata temu. Zobaczymy ile półosie i przeguby wytrzymają :)
Pyros - 7 Lis 2011, 01:04

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Mk2 od XR2Fun-a jest teraz w moich rękach

Kupiłeś jego xr'kę :) ?

markos2101 - 7 Lis 2011, 08:06

van81 napisał/a:
nie rozumiem pytania ?


Dokładnie tak. Chcę kupić jakieś mk2, poprawić mu budę i przeszczepić silnik z mojej fiesty

van - 7 Lis 2011, 09:32

markos2101 napisał/a:
van81 napisał/a:
nie rozumiem pytania ?


Dokładnie tak. Chcę kupić jakieś mk2, poprawić mu budę i przeszczepić silnik z mojej fiesty
jak najbardziej się da, natomiast znalezienie dobrej budy nie będzie łatwe bo temat już mocno deficytowy
markos2101 - 7 Lis 2011, 13:11

van81 napisał/a:
znalezienie dobrej budy


chyba każda będzie lepsza od mojej ;)

Żółwik Tuptuś - 7 Lis 2011, 20:40

Pyros, :yes:
Stunt_Man - 7 Lis 2011, 21:05

vegetagt napisał/a:
o moj post ! :) Pierwsza przymiarka do przelozenia silnika 4 lata temu. Zobaczymy ile półosie i przeguby wytrzymają :)

jak masz oryginalne przeguby forda i nie bedziesz tego męczył na skręconych kołach towytrzymają długo. ja męczyłem przeguby z 1.1 przy 2.0 i do tego jeden jeździł z rozdartą osłoną przez pół roku. ostatnio jak ją wymieniałem to przegub jak nówka

Pyros - 7 Lis 2011, 23:48

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Pyros, :yes:

Lepiej nie mogła trafić!! Gratuluje i zazdroszczę :)
W przyszłym roku na YTP bedzie poważna konkurencja <8>


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group