Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - Fiesta MK2 XR2 by AdamB ;-)

AdamB - 31 Lip 2007, 02:20
Temat postu: Fiesta MK2 XR2 by AdamB ;-)
Witam
Nie chciałem tworzyć topiku dotyczącego mojego autka kiedy nie działo się za wiele, jednak od samego początku plany odnośnie jego losów były dość sprecyzowane. W ostatnim czasie zaczęło dziać się znacznie więcej, dlatego teraz postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami.

Nazwa tematu sugeruje, że sprawa dotyczy Fiesty w wersji XR2, jednak faktycznie autem bazowym jest zwykła Fiesta 1,1 i to w najbardziej okrojonej wersji. Zakupiłem ją w styczniu, aby mieć czym dojeżdżać do pracy. Głównym powodem dlaczego kupiłem ten konkretny model, był jego stan blacharski. Stwierdziłem, że z mechaniką zawsze można się bawić, jednak w chwili kiedy nie ma się ona czego trzymać to zaczyna się dramat, a wszelka zmiana tego faktu jest trudna i czasochłonna. Poprzedni właściciel zadbał o wymianę progów, widać że wstawiał reperaturki błotników, konserwował systematycznie podwozie itp. Słowem dbał żeby jakoś się to wszystko trzymało kupy. Początkowe plany rozbudowy przewidywały rozpoczęcie prac na przełomie kwietnia i maja, tak aby na spokojnie zdążyć do symbolicznej daty Rajdu Finlandii (miałem plan wybrać się tam tym autem). Ponieważ nie dysponuję własnym warsztatem postanowiłem wynająć w okolicy jakiś garaż. Pomimo wstępnej rezerwacji wynajmu właściciel na tydzień przed datą, kiedy miałem się wprowadzać wycofał się. Przemyślałem wówczas ten temat na spokojnie i odłożyłem wszystko w czasie. Wbrew pozorom chyba dobrze się stało...

Na początku lipca w celu odreagowania pisania pracy magisterskiej powróciłem do tematu... W pierwszej kolejności postanowiłem dokonać drobnych napraw blacharskich. Prace skupiły się głównie na wykonaniu wyprawek oraz załataniu dziury w podszybiu. Poza tym w zasadzie nie było za wiele co robić. Na koniec wszystkie naprawiane elementy zostały pomalowane na czarno. Nie są to ostateczne barwy. W przyszłości jak znajdę motywację postaram się ujednolicić kolor nadwozia.

W obecnej chwili zakupiłem Fiestę XR2, która posłuży jako dawca części. Dokonałem wstępnej analizy stanu silnika i wyniki okazały się rokujące nadzieję, że wszystko będzie w porządku. Poza przełożeniem układu napędowego, zamierzam przeszczepić elementy układu hamulcowego, zawieszenia oraz wnętrza. Wszystko zależy od stanu technicznego poszczególnych części.

Na swojej stronie stworzyłem galerię, w której będę umieszczał kolejne etapy rozbudowy. Umieściłem tam na razie wszystkie dotychczasowe zdjęcia jakie posiadam. Pod zdjęciami znajdują się daty, więc łatwo można umiejscowić wszystko w czasie.

Oto link do galerii:
http://adamb.art.pl/main....g2_enterAlbum=1

A oto przyspieszona wersja historyjki dla leniwych;-) :
Auto bazowe tuż po zakupie - http://adamb.art.pl/main.php/d/927-2/05.JPG
W trakcie malowania - http://adamb.art.pl/main.php/d/931-2/06.JPG
Dawca części XR2 - http://adamb.art.pl/main.php/d/947-2/10.JPG
Badanie stanu silnika 1,6CVH - http://adamb.art.pl/main.php/d/943-3/09.JPG

Pozdrawiam
Adam

odyniec - 31 Lip 2007, 17:18

czy to nie jest ta xr'ka co w zielonej stala na sprzedaz?
AdamB - 31 Lip 2007, 17:42

Tak to jest dokładnie ona. Jako samochód to już sie do niczego nie nadaje. Amortyzator z przodu już prawie sam sobie wyszedł. Podłużnice natomiast są całe wzdłuz popękane. Najważniejsze, że jest to jednak XR-ka a nie Escort, bo nie powinno być kłopotów z tym, że podczas przekładki silnika czegoś nagle będzie brakować. No i poza tym cała masa innych klamotów, która się z pewnością przyda.
LOY - 31 Lip 2007, 17:54

pierwszy raz widzę zeby malując w zupełnie inny kolor nie demontowac nawet tylnych lamp .....zbyt wrażliwy chyba jestem na taką robote ..powodzenia w resto ...i moze rozwin w sobie odrobine dokładnosci ...bo czarno widze przyszłosc tej prawie XR-ki :he:
AdamB - 31 Lip 2007, 18:27

To malowanie było bardziej na zasadzie zabezpieczenia przed korozją. Nie będę też ukrywał, że wygląd zewnętrzny odgrywa dla mnie rolę bardziej drugorzędną. Najważniejsze, żeby blacha była cała. W przyszłości może siknięta będzie całość, ale to jak już mechanicznie wszystko będzie w pełni dopracowane.
diodalodz - 15 Sie 2007, 23:41

elegancko
AdamB - 15 Sie 2007, 23:42

Zatem można powiedzieć, ze główne prace zostały zakończone. Zdjęcia z kompletowania auta do wersji XR2 uzupełniłem w galerii. Zainteresowanych zapraszam pod adres: http://adamb.art.pl/main....g2_enterAlbum=1 . Nie ma jeszcze fotek po zakonczeniu prac bo jak juz to zaczelo jezdzic to zapomnialem o pstrykaniu zdjeć ;-).

Zakres dokonanych prac wygląda następująco:
- Montaż tylnego spryskiwacza i wycieraczki
- Montaz prawego lusterka
- Montaż drugiej lampy przeciwmgielnej oraz halogenów
- Wymiana osłon przeciwsłonecznych na odchylane
- Wymiana foteli na pogłębiane
- Montaż czujników w drzwiach (nawet na tym Ford oszczędzał i nie miałem dotychczas)
- Montaż tylnych pasów bezpieczeństwa
- Nagrzewnica z XR2 (skompletowana z dwóch nagrzewnic)
- deska rozdzielcza i inne takie z XR2
- przełożenie całej instalacji elektrycznej
- Wymiana zawieszenia
- Wymiana układu hamulcowego (bez przewodów hamulcowych)
- Oczywiście przekładka silnika ze skrzynią oraz całym osprzętem :-)
- no i inne bajery jakie tylko zauważyłem typu zegarek koło lusterka :-)

W najbliższym czasie pozostało do założenia ospojlerowanie, ale wymaga ono odnowienia. Odnośnie szyberdachu to nie będę go zakładał. Poza tym to teraz trzeba tym jeździć i wszystko zgrać do samego końca. Potem zobaczymy co będzie dalej ;-)...

[ Dodano: Pon Sie 27, 2007 23:58 ]
Dzisiaj zaopatrzyłem się w urządzenie G-Tech firmy TESLA, a co za tym idzie wreszcie nadażyła się okazja wyrażenia w liczbach tego jak przyspiesza opisywane autko :-) . Niestety urządzenie, którym dysponowałem zostało sprowadzone z USA, dlatego pomiar dokonany został od 0 do 60Mph. Mimo wszystko wynik okazał się być lepszy od oczekwiań. Autko od 0 do 60Mph napędziło się w zaledwie 8,7s. Nie robiłem pomiaru drogi hamowania, bo testy robiłem na drodze publicznej i nie chciałem, żeby ktoś zaparkował w moim bagażniku. Urządzenie to posiada również możliwość określenia maksymalnej mocy, ale aby to obliczyć potrzebna jest znajomość dokładnej masy pojazdu (oczywiście w funtach ;-) ). Ponieważ moja waga domowa waży do 200kg, wydaje się być ona bezużyteczna :-) . :luzik:

[ Dodano: Pon Paź 15, 2007 23:20 ]
http://pl.youtube.com/watch?v=vDB761sJOu4
Oto filmik z pomiaru przyspieszenia 0-100km/h. Niestety chyba zaczęło się ślizgać sprzęgło...

kostek88wjcz - 22 Paź 2007, 17:26

jak dla mnie wypas, tylko sposob malowania jest jak dla mnei drazliwy :) Załóż jeszcze ospojelerowanie od xr-ki (pomaluj je struktura , przynajmniej ja tak zrobilem z deska w mojeje fiescie i wyglada znacznie lepiej niz orginalna brazowa ) Życze jak najbardziej udanych dalszych prac nad bolidem . Pozdrawiam i czekam na nowe malowanie :) ) i nie tylko .
AdamB - 23 Paź 2007, 16:30

Dzieki za mile slowa. Wlasnie kombinuje jak odnowic ospojlerowanie. Nie chce wieszac jego w tym stanie, w ktorym jest obecnie. Niestety nie mam na razie jeszcze rozsądnego pomysłu na odnowe. Moze warto pomalowac je tak jak napisales. Moze ktos jeszcze ma jakies pomysly???

[ Dodano: Wto Sty 01, 2008 18:36 ]
Krótka fotorelacja z testu bojowego ;-).
Zapraszam:
http://www.adamb.art.pl/m...ne/fiesta/wien/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group