Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [Inny] Sprzęgło - sprawdzanie sprawności

TicTac - 17 Cze 2007, 23:56
Temat postu: [Inny] Sprzęgło - sprawdzanie sprawności
Czy da się w jakiś konkretny sposób sprawdzić w warunkach polowych czy sprzęgło jest jeszcze na tyle dobre, że da rade pojeździć na nich jakiś dłuższy okres czasu ?
Longer_007 - 18 Cze 2007, 00:28

Wrzucasz 2 bieg, trzymasz hamulec, puszczasz sprzeglo tak jakbys ruszal. Jesli auto zgasnie jest ok, jesli nie tzn ze sie slizga, Tez jest drugi sposob, jedziesz na 4 okolo 60 km/h i dajesz po gazie, jesli ciagnie to jest ok, ale ten drugi sposob trudno wyczuc wiec mysle, ze pierwszy jest dokladniejszy :)
TicTac - 18 Cze 2007, 11:15

Aha...czyli jeżeli silnik będzie pracował na drugim biegu bez sprzęgła wciśniętego tzn. że się kończy. A czy nic się przez takowy test nie stanie z silnikiem lub ze sprzęgłem ??
szef-mk3 - 18 Cze 2007, 13:10

nie sądzę, jeśli sprzęgło się już ślizgało wcześniej także nic złego sie nie stanie
tomcio1600 - 18 Cze 2007, 16:30

Longer_007 czy ja mam takie wrazenie czy zacytowales moja wypowiedz z innego posta :p (odnośnie sprzegla) ? Normalnie na łatwizne idziesz... :)
Longer_007 - 19 Cze 2007, 00:14

tomcio1600 napisał/a:
Longer_007 czy ja mam takie wrazenie czy zacytowales moja wypowiedz z innego posta :p (odnośnie sprzegla) ? Normalnie na łatwizne idziesz... :)

Nie zacytowalem, ale posluzylem sie wiedza z Twojego posta, a to zmienia postac rzeczy :)

diodalodz - 19 Cze 2007, 13:11

powiem ci tak czasami słoneczka pękaja po 5 tyś bo sprężyny maja za mocno zahartowane . Wiec testu nie ma . Jeśli sie nie ślizga i nie wyje łożysko oporowe to troche życia jeszcze ma .
Czacza - 20 Cze 2007, 22:00

No i jak musisz sie zaprzec o fotel, zeby wcisnąć pedal to umiera. Albo jeśli jednocześnie wysprzęglone ciągnie, a spina porządnie dość wysoko, to też juz kaplica.
Piter - 21 Cze 2007, 09:44

Chwila, chwila bo nie rozumiem. Co jest nie tak gdy:
1. "Brakuje pedału" czyli po max wciśnięciu pedału sprzęgła nie można wrzucić biegu
a co gdy:
2. Sprzęgło bierze już w najwyższym położeniu pedału lub inaczej mówiąc trzeba pedał prawie zupełnie pościć żeby wysprzęglić
???

diodalodz - 21 Cze 2007, 11:38

Cytat:
2. Sprzęgło bierze już w najwyższym położeniu pedału lub inaczej mówiąc trzeba pedał prawie zupełnie pościć żeby wysprzęglić
???
Koniec tarczy albo pęknięte sprężynki w docisku
Piter - 22 Cze 2007, 07:57

No dobra.
To jesli :

diodalodz napisał/a:
Cytat:
2. Sprzęgło bierze już w najwyższym położeniu pedału lub inaczej mówiąc trzeba pedał prawie zupełnie pościć żeby wysprzęglić
???
Koniec tarczy albo pęknięte sprężynki w docisku


To co gdy:
"Brakuje pedału" czyli po max wciśnięciu pedału sprzęgła nie można wrzucić biegu

jackrzec - 22 Cze 2007, 08:46

FKP Piter napisał/a:
To co gdy:
"Brakuje pedału" czyli po max wciśnięciu pedału sprzęgła nie można wrzucić biegu
Docisk/"słoneczko", albo linka (choć to rzadziej)
Piter - 22 Cze 2007, 09:29

No właśnie. Czyli co? W jednym i drugim przypadku to wina docisku ale w pierwszym to raczej koniec tarczy?
diodalodz - 22 Cze 2007, 09:57

hm jak nie możesz wysprzęglić to pęka linka albo słoneczko w docisku . Robi się pęknięcie odrazu za blaszką aż do końca . Jeśli pękną ci te płaskie blaszki od wewnątrz docisku sprzęgło zaczyna się ślizgać .
Matis - 7 Lip 2007, 13:18

diodalodz napisał/a:
powiem ci tak czasami słoneczka pękaja po 5 tyś bo sprężyny maja za mocno zahartowane . Wiec testu nie ma . Jeśli sie nie ślizga i nie wyje łożysko oporowe to troche życia jeszcze ma .
w jakim momencie wyje łożysko oporowe? przy ruszaniu i podczas jazdy czy tylko przy ruszaniu ?
diodalodz - 7 Lip 2007, 19:37

podczas pracy na biegu jałowym na luzie słychać najczęściej łożysko
Kuzyn - 8 Lip 2007, 12:21

przy wciśniętym pedale sprzęgła
Bez - 20 Gru 2010, 14:26

Witam
trochę odśnieżę temat
a co gdy po tych testach jest ok ale niekiedy słychać takie sprężyste pęknięcia ?? i to dzieje się jak wciskam pedał .......

Virus_GSM - 20 Gru 2010, 15:17

Witam

Podłącze się pod temat.

Podczas mrozów po uruchomieniu silnika rano i puszczeniu sprzęgła skrzynia zaczynała wyć a auto jakby delikatnie do przodu chciało jechać. Po 2-3 min wszystko wracało do normy. Wczoraj w nocy podczas jazdy gdy wcisnołem sprzęgło usłyszałem jakieś tyrkotanie z szkrzyni, rano to samo. Wciskam sprzęgło w skrzyni coś tyrkocze i czasami ciężko wrzucić bieg?

Tarcza sprzęgła się kończy? - Nie ślizga
Docisk?
Łożysko oporowe?

Auto chce oddać do mechanika i nie chce dać się naciągnąć na koszty

cradleoffilth - 20 Gru 2010, 21:30

Bez napisał/a:
Witam
trochę odśnieżę temat
a co gdy po tych testach jest ok ale niekiedy słychać takie sprężyste pęknięcia ?? i to dzieje się jak wciskam pedał .......


To znaczy ze za niedługo peknie linka sprzegla :]
A na powaznie, to nie wiem z czym to jest zwiazane ale zawsze jak mialem takie objawy co jakis czas, to niedlugo potem pekala linka sprzegla :] Ostatnio kupilem lepsza linke i juz dlugo jezdze bez takich objawow...

dżolero - 20 Gru 2010, 21:36

wciskasz sprzeglo do dna, wrzucasz 5 bieg, zaciagasz reczny, prawa noga, jednoczescie (to wymaga troche kombinowania) wciskasz gaz i hamulec, mozesz pięta hamulec palcami gaz, w momencie jak osiagniesz tym sposobem jakies 2.5tys obrotow, zaczynasz puszczac sprzeglo, jezeli sprzeglo jest zajechane, silnik bedzie sie "meczyl" wyprawial rozne dziwne rzeczy, jezeli sprzeglo jest wporzadu, zaraz po pozycji pol sprzegla auto zgaśnie. pozdrawiam
Kadzax - 20 Gru 2010, 21:40

Moim zdaniem to jak laik wsiądzie po raz pierwszy do auta to i tak powyższe metody się nie sprawdza.
Najlepsza metoda to obserwacja obrotka(a gdy nie ma trzeba zdać się na słuch).
Nie mniej jednak problem naprawdę trudny do ogarnięcia przez kogoś kto kupuje 1-sze auto.

KxL - 21 Gru 2010, 11:58

A o czym moze swiadczyc taki objaw: auto odpalone, na biegu jalowym (na luzie) delikatnie ciagnie, tzn. jest to odczuwalne jedynie na plaskim odcinku, np. asfalt. Ponadto po wcisnieciu pedalu sprzegla obroty ida nieznacznie w gore( o jakies 50-100 obr/min).
JoeMix - 21 Gru 2010, 12:03

KxL napisał/a:
A o czym moze swiadczyc taki objaw
Teraz, w zimę? O obecności oleju w skrzyni :hihihi:
TomQ - 21 Gru 2010, 21:16

JoeMix napisał/a:
Teraz, w zimę? O obecności oleju w skrzyni :hihihi:

:hahaha: :hahaha: :hahaha:

A może zębatki się namagnesowały ;-)

szynszyl - 21 Gru 2010, 21:36

TomQ, akurat to nie jest śmieszne.. to po prostu prawda
TomQ - 22 Gru 2010, 10:46

Wiem, że prawda.
Nie trzeba mieć doświadczenia mechanika samochodowego, by zdawać sobie sprawę z gęstości oleju w niskich temperaturach i przełożenia się tego na zachowanie skrzyni biegów.

Rozśmieszyła mnie forma podania tej informacji + kilka, wcześniej wypitych drinków ;-).

GrubyP - 4 Sty 2011, 17:45

To i ja się podłącze.

A co może być gdy:

jest lekka górka i np 4 osoby w samochodzie i wrzucam 1 bieg, popuszczam lekko sprzęgło no i pasowałoby dodać gazu bo zdycha, (jak nie dodam to gaśnie) jak lekko pedał gazu pocisnę to na tym zasprzęglenieniu słychać pisk/obcieranie, po puszczeniu sprzęgła ustaje.

Jak ruszam bez gazu z płaskiego albo z niewyładowanym samochodem bez gazu to nie piszczy/trze się.

Bieg wsteczny ładnie się wbija, gaz do podlogi nie traci mocy itd. Tylko przy ruszaniu. Sprzęgło bierze gdzies w 1/3 od dołu.

Sfiesta - 28 Sty 2013, 16:05

Jako, że ostatnio się zagłębiam w tematy sprzęgieł, bo mam za sobą wymianę, to wkleję coś takiego: Objawy zużycia sprzęgła

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group