Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK3] Strumienica

rosol1988 - 31 Maj 2007, 11:56
Temat postu: [MK3] Strumienica
Witam,

Prosze o pomoc w wyborze strumienicy do fofci 1,4 91' w przedziale od 0 do 50 zl

pozdro

Qzyn - 31 Maj 2007, 12:16

Jesli chcesz szczera odpowiedz to mozesz wybrac dowolna/najtansza i srednicy podobnej do srednicy twojego wydechu. Kazda z nich da mniej wiecej tyle samo, czyli: wyglad ala katalizator, dobre poczucie swiadomosci jej posiadania i i przyrost mocy +- 0 koni mechanicznych.
Pozdrawiam

Piter - 31 Maj 2007, 12:22

A co za różnica?
Łuskowa ma być.

zoharek - 31 Maj 2007, 12:45

A da się znaleźć takie o dużej średnicy, powiedzmy 8-9cm (dokładnie będę musiał zmierzyć), bo czeka mnie przy robieniu wydechu wypatroszenie katalizatora, a obudowa przy moim 1.3i jest dość śmieszna jak wiecie.
Piter - 31 Maj 2007, 12:49

Jest chyba taka sama jak przy 1.1
zoharek - 31 Maj 2007, 13:03

A nie wiem jaka jest przy 1.1, ale u mnie katalizator jest tuż za kolektorem wydechowym, jest pionowo i ma zaje**** szeroki wlot i wylot.
SUDi - 31 Maj 2007, 13:42

dołączam sie do pytania poprzednika. co można wstawić/co będzie pasować na miejsce kata który jest pionowo tuż za kolektorem wydechowym? czy ewent. jakis "katalizator uniwersalny" bedzie mozna dopasowac?
fiesta mk4 endura 1.3i

tomcio1600 - 31 Maj 2007, 15:59

Jesli w 1.3 jest tak samo jak w 1.1i to lepiej nie wyrzucac tej malej puchy (tuz za kolektorem) jest ona dosc krotka i szeroka wiec jesli umiesz spawac to otworz ja sobie od gory, wycianij wklad i zaspawaj, na to idzie aluminiowa oslona wiec nie bedzie nic widac.
Wywalic mozesz sobie ten wlasciwy katalizator. (jego mozesz wyciac i wstawic rurke badz tez go tylko wybebeszyc)
Temat strumienic byl przerabiany... szkoda tylko kasy.
"Przyrost" mocy jedynie chyba w podswiadomosci :)

Piter - 1 Cze 2007, 07:40

Jak chcesz wywalić zupełnie katalizator na rzecz np.strumiennicy to śmiało możesz wywalic i ten mały podgrzewacz czy jak to sie tam nazywa fachowo.
zoharek - 1 Cze 2007, 07:48

No wiem, że katalizator potrzebuje gorące spaliny, ale jaki podgrzewacz? Chodzi ci o to cudo z białym kabelkiem wpięte w kolektor wydechowy?

(czy to zupełnie co innego)

Tommy - 1 Cze 2007, 08:13

Raczej nie o to ;-) Jak zerkniesz pod auto to zobaczysz, że tuż przed katem jest jeszcze taka mała puszeczka. To raczej o nią się rozchodzi (zakłądając, że Twój wydech jest taki jak w 1100i)
Pozdro ;-)

Piter - 1 Cze 2007, 08:45

Tommy napisał/a:
Raczej nie o to ;-) Jak zerkniesz pod auto to zobaczysz, że tuż przed katem jest jeszcze taka mała puszeczka. To raczej o nią się rozchodzi (zakłądając, że Twój wydech jest taki jak w 1100i)
Pozdro ;-)

Tak o to.

SUDi - 1 Cze 2007, 09:07

mam taki katalizator jak tutaj :
http://moto.allegro.pl/it...atalizator.html
co wstawić zamaist niego jak jest daki duży otwór do kolektora?

Marcinus - 1 Cze 2007, 09:36

Katalizator jest drugi w układzie za pierwszym tłumikiem licząc od kolektora chyba że sie myle ale umnie tak było !
zoharek - 1 Cze 2007, 10:57

Marcinus, u mnie puszka katalizatora jest zaraz za kolektorem wydechowym, przed portkami.
SUDi - 1 Cze 2007, 11:18

@zoharek :
mam taki sam katalizator. dowiedzialem sie ze zadna strumienica nie pasuje do tego wylotu.

zefir - 1 Cze 2007, 11:35

LUDZIE po co wam te pieprzone struminice???????
malo bylo na forum

rurke wspawac i wsio

Tommy - 1 Cze 2007, 11:42

popieram :ok:
zoharek - 1 Cze 2007, 12:12

A jak mnie nic nie kosztuje to co za różnica czy będzie mieć te łuski rura czy nie :P
Piter - 1 Cze 2007, 12:19

Żadna róznica.
Marcinus - 3 Cze 2007, 20:59

Podepne sie pod temat wstawiłem zdjecie i zaznaczyłem strzałką miejsce gdzie mam jakiś mały tłumik jest przed kataliztorem zaraz tam gdzie rure sie odkreca od kolektora co to jest bo mam dziure w tym a nie moge tego nigdzie znaleść ?


Tommy - 3 Cze 2007, 21:15

Podgrzewacz czy jakoś tak... Z tego co wiem to ma on za zadanie zwiększać temp. spalin zanim wpadną one do kata. Ja bym w nigo wspawał rurkę jeśli już jest dziurawy... :D
szynszyl - 3 Cze 2007, 21:20

Tommy napisał/a:
Podgrzewacz czy jakoś tak...
eee..powaga? ja tam nic nie miałem.. budowa rury podobna. w tym pionowym jest dziura na sonde lambda..
Tommy - 3 Cze 2007, 22:23

U mnie wygląda to tak, że w miejscu zaznaczonym dużą strzałką jest właśnie ta mała puszka (kształtem trochę podobna do kata), natomiast sonda znajduje się w miejscu zaznaczonym małą strzałką. Z tego co wiem (nie są to żadne naukowo potwierdzone informacje ;-) ) ta mała puszka ma za zadanie zwiększenie temp. spalin przed ich wejściem do katalizatora. Ma to zwiększać jego skuteczność czy cuś... Nie jestem w stanie tego potwierdzic na 100% więc lepiej żeby wypowiedział się ktoś bardziej obeznany w tej kwestii :)


Pozdro :-)

Piter - 3 Cze 2007, 22:27

Tommy, dokładnie Tak.

szynszyl napisał/a:
Tommy napisał/a:
Podgrzewacz czy jakoś tak...
eee..powaga? ja tam nic nie miałem.. budowa rury podobna. w tym pionowym jest dziura na sonde lambda..

Może u Ciebie nie było. Ale w 1.1 jest.

Tommy Jeśli chcesz to wymienić to jest komplet z katem.
Możesz to całkiem wywalić, kat i tak już pewnie sobie nie radzi.

Marcinus - 3 Cze 2007, 22:28

Tommy napisał/a:
U mnie wygląda to tak, że w miejscu zaznaczonym dużą strzałką jest właśnie ta mała puszka (kształtem trochę podobna do kata), natomiast sonda znajduje się w miejscu zaznaczonym małą strzałką. Z tego co wiem (nie są to żadne naukowo potwierdzone informacje ) ta mała puszka ma za zadanie zwiększenie temp. spalin przed ich wejściem do katalizatora. Ma to zwiększać jego skuteczność czy cuś... Nie jestem w stanie tego potwierdzic na 100% więc lepiej żeby wypowiedział się ktoś bardziej obeznany w tej kwestii


tak jak piszesz umnie identycznie czyli moge to wywalic i nic nie zepsuje np sondy

Tommy - 4 Cze 2007, 08:07

Sonda znajduje się przed tym "podgrzewaczem" więc taka operacja nie powinna jej zaszkodzić, tylko sam nie wiem czy wybebeszając tą puszkę nie byłoby dobrze zabrać się od razu za kata (skoro ta puszka jest już dziurawa to kat zapewne też nię będzie w zbyt dobrej kondycji...) Pozbawienie kata tego podgrzewacza teoretycznie może obniżyć jego skuteczność, ale jak to będzie wyglądało w praktyce to już trudno powiedzieć...
I mam tu małe pytanko do FKP Piter
Nie orientujesz się może czy jest możliwa zamiana tego odcinka wydechu, na którym znajduje się kat (wersja z wtryskiem) na odcinek z z wersji gaźnikowej (fabrycznie bez kata) Byłoby to znacznie lepsze niż prucie i spawanie, tylko nie wiem czy te wydechy miały taki sam kształt..

szynszyl - 4 Cze 2007, 08:09

Tommy napisał/a:
byłoby dobrze zabrać się od razu za kata
jak go wywalisz to nic mu nie zaszkodzi..
Tommy napisał/a:
Pozbawienie kata tego podgrzewacza teoretycznie może obniżyć jego skuteczność
jak? skorogo nie bedzie? jak już to sondzie lambda.. bo bedzie niedogrzana. gdzies mi sie obiło że temp jej pracy to ok 400 st. C (a może 500) brak kata obniża jej temp. ..to akurat na pewno wiem
Tommy - 4 Cze 2007, 08:17

szynszyl napisał/a:
Tommy napisał/a:
Pozbawienie kata tego podgrzewacza teoretycznie może obniżyć jego skuteczność
jak? skorogo nie bedzie?


kolega Marcinus pytał tylko o ten podgrzewacz i nie wiem czy ma też zamiar pozbywać się katalizatora, stąd moja odpowiedź

A jeśli chodzi o sondę to jak najbardziej przyznaję Ci rację

Marcinus - 4 Cze 2007, 08:17

najlepsze z tego wszystkiego jest to że ja niemam juz kata od 2 lat a ten podgrzewacz jest bo go nie wyciąłem !
szynszyl - 4 Cze 2007, 08:18

Tommy, i się wyjaśniło.. ;-)
Tommy - 4 Cze 2007, 08:25

Zwracam honor panie prezes :D
szynszyl - 4 Cze 2007, 08:26

Tommy, ja nie wiem czy mam w ogóle honor :D
Tommy - 4 Cze 2007, 08:28

szynszyl napisał/a:
Tommy, ja nie wiem czy mam w ogóle honor


To zupełnie tak jak ja :hahaha:
Ale do prezesa to zastrzeżeń nie ma :D :D :D

Piter - 4 Cze 2007, 09:47

Marcinus, jak nie masz juz kata to nie spawaj tylko wywal to.
Tommy, nie wiem czy miały taki sam kształt i czy podejdzie identycznie. Jak chcesz to wywal to wszystko razem z katem i daj rure i np.strumiennice żeby wyglądała jak kat.

Tommy - 4 Cze 2007, 12:02

Taki mam plan tylko liczyłem, że zaoszczędzę sobie trochę spawania ;-)
szynszyl - 4 Cze 2007, 13:27

FKP Piter napisał/a:
daj rure i np.strumiennice żeby wyglądała jak kat.
nie każda strumienica wygląda jak kat... a zakłądania dziadostwa za 44 zł mija sie z celem. lepiej w kawał rury zainwestować i pospawać - przeglądy masz od ręki.
Piter - 4 Cze 2007, 13:34

szynszyl napisał/a:
FKP Piter napisał/a:
daj rure i np.strumiennice żeby wyglądała jak kat.
nie każda strumienica wygląda jak kat... a zakłądania dziadostwa za 44 zł mija sie z celem. lepiej w kawał rury zainwestować i pospawać - przeglądy masz od ręki.

Ale są takie co wyglądaja jak kat.
Sam taką miałem.

Chcesz rure - daj rure.
Chcesz żeby wyglądało jak kat - daj strumiennice co wygląga jak kat lub wybebesz kata.

szynszyl - 4 Cze 2007, 13:34

FKP Piter napisał/a:
ub wybebesz kata.
i wstaw rure... mniej buczy
Tommy - 4 Cze 2007, 13:41

Plan miałem następujący: kupić ten odcinek wydechu od gaźnikowca (orginalnie bez kata i podgrzewacza) i naspawać na niego niego obudowę z kata. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić czy ten odcinek w wersji gaźnikowej jest zamienny z tym z wtrysku i chyba jednak będę zmuszony przebudować ten, który aktualnie mam założony tj. wspawać rurkę zarówno w kata jak i w podgrzewacz.
szynszyl - 4 Cze 2007, 13:42

i masz raz na długi czas.. tylko ta rure taka lepsza kup.. bo tam gorąco

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group