Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK3] 1.8 D - duże spalanie

Kubaes - 22 Kwi 2007, 12:09
Temat postu: [MK3] 1.8 D - duże spalanie
Jak w temacie moja Fiestka pochłania ogromne ilości ON- w mieście spalanie wyszło mi ok 10l/100 km - od razu powiem że jej nie cisne (jeżdze raczej ekonomicznie), autko nie dymi, ma nowy filtr powietrza i zbiera się raczej OK.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to rozwalony termostat (wskazówka od temperatury ledwo wchodzi w pole "norm", tylko że wg. to wskazówka albo czujnik jest do dupy, bo ogrzewanie działa super,a z resztą teraz na dworze jest dosyć ciepło i termostat chyba niema aż takiego wpływu na apetyt).
Aha...niestety mam pompe Lucas, jeszcze jedno obroty na luzie są chyba OK,albo nawet ciut za niskie
Macie może jakieś pomysły co to może być.

Lokmen - 22 Kwi 2007, 13:13

a układ paliwoy jest szczelny - przewody paliwowe nie są prztarte lub popękane :?: pompa jest sxzczelna - niegdzie nie cieknie :?:
Fordon - 22 Kwi 2007, 13:32

Zrob foto silnika... i umiesc tu... wolne obroty mozna wyregulowac bez problemu, ale moze na pompie poszly uszczelniacze i cieknie gdziesz...
Kubaes - 22 Kwi 2007, 17:26

Wydaje mi się że taki duży wyciek bym zauważył- auto parkuje twardym podłożu i byłoby widać-z resztą w poprzedniej fieście miałem wyciek z pompy (dosłownie się lało) i spalanie wzrosło ok. litr na 100km.
Czy coś jeszcze może być przyczyną takiego spalania?W sumie boję się grzebać przy pompie wtryskowej, bo czytałem że Lucasa cieżko się ustawia :-/

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2007 17:27 ]
Ejjj.....kurde mam jeszcze jeden pomysł- nie mam w sumie porównania jak to auto powinno iść, ale moim zdaniem jak już pisałem wcześniej zbiera się w miare dobrze jak na 1,8D. Może winą są nieodpuszczające hamulce-muszę sprawdzić czy się będą grzały po jakiejś dłuższej trasie bez hamowania.

Fordon - 22 Kwi 2007, 18:00

Moze byc ze heble ci sie zapielky....
Gray-Wolf - 22 Kwi 2007, 20:18

Jeżeli więcej zużywa paliwa to znaczy że gdzieś idzie :? Powinien wiecej kopcić jeżeli brak wycieków.Widać to przy trochę większym gazowaniu.Jak u mnie wystarczyła regulacja zaworów gdyż luzów im zabrakło :-( No a jeżeli termostat puszcza to też będzie więcej palił bo silnik niedogrzany :?

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2007 20:24 ]
A jeżeli chodzi o zużycie paliwka (oranżady :D ) w mieście to mi pali 6 latem, a 8 zimą. Na trasie 4.
Pozdro :)

Kubaes - 22 Kwi 2007, 20:29

Gray-Wolf napisał/a:
Jak u mnie wystarczyła regulacja zaworów gdyż luzów im zabrakło :-(


No coż o tym nie pomyślałem, ale czy to może być przyczyną aż tak dużego spalania??

Gray-Wolf napisał/a:
No a jeżeli termostat puszcza to też będzie więcej palił bo silnik niedogrzany :?


No ale termostat jest raczej OK, a poza tym na dworze jest dosyć ciepło, więc wydaje mi się że to raczej nie będzie miało takiego wpływu na spalanie.

Fordon - 22 Kwi 2007, 21:11

A problemu z odpalaniem nie masz?? bo jak by wyciekalo paliwo to byl by prblem z odpalaniem, jezeli za duze dawki by miala to kopcic zacznie... u siebie w TD-ku wywalilem termostat bo temp. pracy mial juz po 3 km :devil:
Kubaes - 22 Kwi 2007, 21:17

Odpalała w miarę OK, chociaż po wymianie elektrozaworu odpowiedzialnego za gaszenie odpala ciut gorzej- tak jakby przez niego zasysała powietrze i paliwo się cofało-ale wokół niego jest sucho, czyli ropka nie spieprza tamtędy, tylko co najwyżej zaciąga powietrze na postoju.
Jedyną rzeczą która mnie niepokoi to "dziwny" zapach spalin zaraz po odpaleniu, ale po kilku sekundach pracy jest OK (oleju nie bierze-przez 600 km nie wzięła ani grama więc może to świece-ale to nie ma wpływu na spalanie :-/ )

Fordon - 22 Kwi 2007, 21:38

Zapach spalin masz z tej nieszczesnej 2 rurki po odpaleniu puszcza dymka w gore a po drodze jest silniczek wentylatora i tamtedy przedostaje sie ten zapach :)
kratek - 22 Kwi 2007, 21:51

u mnie bylo to samo...jedyną radą jest wyciecie tych "kul" i wstawienie połaczenia elastycznego z siatki :D ...tanio i niezawodnie - bo mam to u siebie od 2 lat i jest Si 8) a kosztowalo mnie to 30 zł.....

bo mozesz tez kupic te calą rure z katalizoatorem za ok 1700 zł :hahaha:


pozdro

Kubaes - 24 Kwi 2007, 12:40

kratek napisał/a:
u mnie bylo to samo...jedyną radą jest wyciecie tych "kul" i wstawienie połaczenia elastycznego z siatki :D

kratek, nie rozumiem jakich kul- chodzi o kata?
Moj wydech i tak ktos "tuningowal" i mam tylko kata (jest jakis nieorginalny z data produkcji 11/2000) oraz ostatni tlumik (na schematach widzialem ze powinien byc jeszcze tlumik srodkowy).

W sumie to przy zatkanym kacie auto nie powinno sie zbierac a moj idzie raczej OK.


Słuchajcie, mam jeszcze jeden pomysł- może auto non-stop pracuje na ssaniu, tylko że gdzie w pompie Lucasa jest coś odpowiedzialnego za ssanie? :-/

Fordon - 24 Kwi 2007, 12:58

Na obudowie termostatu jest taki czujnik, ktory w Boschu steruje pocisnieniowo ssanie a w Lucasie bynajmniej w TD jest sterowany termostatem woskowym i cos tam jest jeszcze do podpiecia pod wiazke Mondeo :P nie wiem jak w wolnossaku...

Wolnossak Bosch

Kubaes - 24 Kwi 2007, 13:12

No właśnie to że w TDku jest termostat włoskowy który często się psuje to wiem, ale kurde w Lucasie w wolnossącym (przynajmniej moim) nie ma tego cuda :-/ .
Na tej stronce ( http://www.ford.sklep.pl/...n,246406,0.html ) sprzedają taki termostat do pompy Lucas i to nawet do Fiesty D, tylko że do mojej dochodzi tylko linka od gazu i kabelek od elektrozaworu. I tutaj prośba do wszystkich o zamieszczenie fotki silnika (pompy wtryskowej) diesla w Fieście z pompą Lucasa.

P.S. Fordon, wczoraj dotarła paczuszka, dzięki za szybki i udany interesik ;-)

Gray-Wolf - 24 Kwi 2007, 17:49

kratek napisał:
"wstawienie połaczenia elastycznego z siatki"
Mam pytanko, czy pasuje od jakiejś konkretnej marki pojazdu.Czy są uniwersalne i tylko dopasowywać wg.wymiarów?
Pozdro :)

kratek - 24 Kwi 2007, 19:50

nie ma konkretnej marki - dobralem srednice do rur....

a poza to chodzilo mi o "kule" na ktorych pracuje caly wydech - jak rzucisz okiem na kolektor wydechowy, zobaczysz o co chodzi ;-) jesli bedą ciemne, odymione - to przyczyny wydobywających sie spalin. Z biegiem lat to wlasnie polaczenie wyrabia sie i powstaje nieszczelosc :mad

Fordon - 24 Kwi 2007, 20:00

Hmmm chodzi o to ze z gory wuglada twoj silnik mniej wiecej tak...
Wychodzi mi na to ze jednak masz termostat woskowy taki jak w TD-ku ale nie bedziesz mial boostera :D
Ps. oby dwururka dobrze sie sprawowala :)

[ Dodano: Wto Kwi 24, 2007 21:04 ]
Kratek mowiac kule ma na mysli to co jest o gory dwururki zamiesczonej na foto...
Gray-Wolf Henmar w bydgoszczy wykona ci to fachowo i dosc tanio... :)

Kubaes - 25 Kwi 2007, 10:05

No ale czy przez nieszczelność wydechu może być tak kosmiczne spalanie??
U mnie te kule są szczelne-wczoraj wymieniałem tą nieszczęśliwą dwururkę i akurat na tym łączeniu było OK.

Dzisiaj jak wróce do domu z uczelni to wrzucę fotkę mojego silnika i pompy moze Wy namierzycie ten termostat woskowy, bo ja go nie wiedzę ani na oko nie wygląda aby coś brakowało (oglądałem pompy Lucasa na allegro i były takie same jak moja-nie miały nic więcej)

Fordon - 25 Kwi 2007, 14:18

Wydech nie ma nic do spalania... zrob foty i umiesc je :)
Kubaes - 26 Kwi 2007, 17:25

http://moto.allegro.pl/it...1_8_diesel.html

mam dokładnie taką samą pompę wtryskową i na tej też nie widać nigdzie termostatu woskowego...chyba że to cholerstwo siedzi w środku.

Po wstawieniu dwuruki zauważyłem że auto zaraz po odpaleniu puszcza sobie dymka, później już nie kopci(to chyba wina swiec), aha wymieniłem czujnik temperatury od deski i termostat jest OK.

Fordon - 26 Kwi 2007, 22:24

Jutro dorobie fotki co gdzie przychodzi... na dzis znalazlem takie fotki... Zolta strzlka konik ssania, zielona konik gazu ;) jutro zrobie dokladne fotki swojej pompy :)

malek - 27 Kwi 2007, 14:46

Ja też mam temperaturę lekko ponad norm, a często nawet na tym białym polu poniżej i pali mi poniżej 6 w mieście
thomasg - 27 Kwi 2007, 14:56

malek, skołowałeś mnie swoją wypowiedzią :he: :-P , masz ponad norm czy często niedogrzany ?

gdzie wogóle musi być wskazówka (co wskazywać) aby temp. była jak najbardziej optymalna ? ( taki mały OT)

Fordon - 27 Kwi 2007, 23:02

Wejscie do woskowca

to jest spod obudowy termostatu zerknij tam....

Termostat woskowy, ktory wchodzi w obudowe termostatu oraz idzie do konika ssania...
Pompa ktora pokazales na allegro nie ma fotki od gory... ;-( Tak czy inaczej czeka cie wizyta u dobrego szpeca od diesli, bo na odleglosc ciezko cos doradzic...

Kubaes - 28 Kwi 2007, 12:49

Udało mi się obfocić moją pompę i obudowę termostatu i już zupełnie nic nie kapuje- u mnie nie ma w obudowie teromostatu nawet miejsca na woskowca- kurde czy ja zawsze muszę mieć jakieś wynalazki ;-( Z resztą zobaczcie sami. Aha jeszcze jedno pytanie na ostatnim zdjęciu zaznaczyłem jakąś puszkę do której idą przeowdy paliwowe- najpierw jest ta puszka, a później filtr paliwa- to jest podgrzewacz??

[img=http://img156.images...ompayz4.th.jpg]

[img=http://img84.imagesh...dowape9.th.jpg]

[img=http://img156.images...tatupi6.th.jpg]

[img=http://img101.images...1235fn3.th.jpg]

I tajemnicza puszka:

[img=http://img101.images...waczmy4.th.jpg]

Cholera chyba coś popsułem z fotkami, ale jak się kliknie na link to się otwierają.

Fordon - 28 Kwi 2007, 19:41


Zielone strzalki miejsce na woskowca ;) czerwona- pod spodem obudowy lepiej widac na drugim foto ;)

Wizyta i tak i tak u dieslowca... bo to nie za za duzo wspulnego ze spalaniem...
Ta puszka to podgrzewacz paliwa najczesciej popsuty i czesto powodujacy zapowietrzanie sie ukladu...

Kubaes - 29 Kwi 2007, 12:07

No to widze że mam niezłego przeszczepa :he: , bo u mnie ni ch..a widać woskowca ;/
Coż chybą będę musiał się wybrać do jakiegoś magika od diesli- chociaż teraz spalanie spadło do 7,5 l/100km co jest już w miare satysfakcjonującym wynikiem, zaraz uciekam w małą trasę do Przyjezierza, więc zobaczymy ile mi spali ta franca.

Fordon, dzięki za wskazówki co gdzie i jak szukać.... :D

malek - 29 Kwi 2007, 13:46

thomasg napisał/a:
malek, skołowałeś mnie swoją wypowiedzią :he: :-P , masz ponad norm czy często niedogrzany ?

gdzie wogóle musi być wskazówka (co wskazywać) aby temp. była jak najbardziej optymalna ? ( taki mały OT)


mam czesto niedogrzany

CCOBRA5 - 3 Maj 2007, 17:15

A moim zdaniem to gówno do dupy się nie wróci szkłem dupy nie podetrze. :D
Kubaes - 3 Maj 2007, 18:05

Cytat:
A moim zdaniem to gówno do dupy się nie wróci szkłem dupy nie podetrze. :D


CCOBRA5, może coś jeszcze inteligentnego chciałbyś ewentualnie powiedzieć :fox: ;/

bartboro - 4 Maj 2007, 08:28

malek napisał/a:
thomasg napisał/a:
malek, skołowałeś mnie swoją wypowiedzią :he: :-P , masz ponad norm czy często niedogrzany ?

gdzie wogóle musi być wskazówka (co wskazywać) aby temp. była jak najbardziej optymalna ? ( taki mały OT)


mam czesto niedogrzany


Nie koniecznie masz silnik nie dogrzany - to co wskazuje wskaźnik na desce a jak sie zachowuje termostat i wentylator to zupełnie inna bajka. Ten czujnik od wskaźnika czesto sie psuje i wskazania są błędne.

malek - 4 Maj 2007, 09:50

yhm.... sam nie wiem - wydaje mi się że pokazuje dobrze - jak postoję w koreczku to wskazówka dochodzi do mniej więcej do połowy NORM i wtedy włącza się wentylator, a jak zaczynam wyjeźdzać z korka, to powietrze ochładza chłodnicę i za moment mam znowu na samym początku NORM albo lekko poniżej
bartboro - 5 Maj 2007, 18:52

malek napisał/a:
yhm.... sam nie wiem - wydaje mi się że pokazuje dobrze - jak postoję w koreczku to wskazówka dochodzi do mniej więcej do połowy NORM i wtedy włącza się wentylator, a jak zaczynam wyjeźdzać z korka, to powietrze ochładza chłodnicę i za moment mam znowu na samym początku NORM albo lekko poniżej


wiesz co u mnie wentylator włącza się na wyskokości litery "O" :) a przy normalnej jeździe wskzówka jest w połowie wskazania NORM. Ale zanim wymieniłem czujnik temperatury wskazówka zawsze była na poczatku pola NORM :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group