Forum FiestaKlubPolska -

Porady eksploatacyjne - [MK3] FAQ - OBROTOMIERZ , OZNACZENIE I RODZAJE

luxeon - 9 Kwi 2007, 15:44
Temat postu: [MK3] FAQ - OBROTOMIERZ , OZNACZENIE I RODZAJE
Sporo problemów sprawiają obrotomierze, więc czas na zaprezentowanie rodzajów jakie można spotkać w różnych wersjach fiest (MK3).

1. obrotomierz bez oznaczenia (powyżej 1,6 cm3 zasilanie ZI(gaźnik) lub ZS(diesel), ABS);
2. obrotomierz z oznaczeniem C (powyżej 1,6cm3 zasilanie ZI(gaźnik) lub ZS (diesel), ABS);
3. obrotomierz z oznaczeniem V (do pojemności 1,3 cm3, zasilanie ZI(gaźnik) lub ZS (diesel), ABS);
4. druga strona druk niebieski Numer obudowy: 89FB-10848-BA;
5. obrotomierz z oznaczeniem 1E (do pojemności 1,3cm3, zasilanie ZI(wtrysk) lub ZS (diesel), ABS);
6. druga strona druk zielony;
7. obrotomierz z oznaczeniem 1E (do pojemności 1,3cm3, zasilanie ZI(wtrysk), ABS, AiRBAG);
8. druga strona druk zielony plus płytka ostrzeżenia (ABS, AiRBAG) Numer obudowy: 94FB-10848-BA









madek - 9 Kwi 2007, 16:51

Wszystko pieknie, ale nie wszystko sie sprawdza. Liczniki z oznaczeniem V były także seryjnie przy silniku z wtryskiem (1.3i).

Tutaj na dole jest tez wykaz. Troszke sie rozni, i chyba jest blizszy prawdy.

jackrzec - 10 Kwi 2007, 06:47

To jest "temat rzeka"... A wszystko przez brak umiejętności korzystania z wyszukiwarki na forum, bo co dwa miesiące jest to samo...
beacia_rafal - 7 Maj 2007, 21:45
Temat postu: jak zamontowac obrotomierz???
mam pytanko w takim razie jak mam fieste 1,1 wtrysk 90 rok to jaki licznik z obrotomierzem potrzebuje zeby bylo ok?? i czy instalacja jest juz puszczona czy musze dorabiac jak tak to w jaki sposob??
jackrzec - 8 Maj 2007, 17:45
Temat postu: Re: jak zamontowac obrotomierz???
beacia_rafal napisał/a:
mam pytanko w takim razie jak mam fieste 1,1 wtrysk 90 rok to jaki licznik z obrotomierzem potrzebuje zeby bylo ok?? i czy instalacja jest juz puszczona czy musze dorabiac jak tak to w jaki sposob??
Obrotek zapewne 1E lub V, instalacji razcej nie ma i trzeba robić. Tu jest napisane jak to zrobić
kubasa976 - 31 Maj 2007, 07:46

a czy jest mozliwosc zamontowanei jednego z tych oborotmierzy do mk3 diesel
jackrzec - 31 Maj 2007, 15:53

kubasa976 napisał/a:
a czy jest mozliwosc zamontowanei jednego z tych oborotmierzy do mk3 diesel
Tak, ale trzeba przerobić alternator. Też było o tym na forum ze 100 razy, tyko trzeba poszukać.
palic - 4 Lip 2007, 09:12

HEj
U mnie na obrotomierzu jest oznaczenie S - nie znalazłem takiego oznaczenia na listach powyżej - skad to sie wzięło?

Rafal - 1 Sty 2008, 22:05

Mam problem z licznikiem. chciałem trochę go zmienić i dokupiłem białe tarcze. Wyciągnąłem cały licznik odczepiłem elektrykę i linkę od prędkościomierza, delikatnie zdjąłem wskazówki i zamontowałem białe nakładki na tarcze. po złożeniu wszystkiego okazało sie ze obrotomierz nie działa;/ a przed cała operacja chodził jak nowy. po delikatnym poprawieniu wskazówki obrotomierz delikatnie podskoczył po włączeniu napięcia.
Ale dalej nie działał;/ co zrobić jak go naprawić? jak potem wykalibrować? tak samo z prędkościomierzem jak go wykalibrować? czy da sie coś wogule z tym zrobić?

kmb - 13 Sty 2008, 14:45

a jaki oznaczenie powinno byc w fiescie 1,4 na gaźniku z 89 roku?
amokk - 13 Sty 2008, 16:09

Bankowo "V" :i:

[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 20:28 ]
Kilka informacji na temat liczników z obrotomierzem :)

Poniżej licznik z literką V bez kontrolki AIRBAG z rocznika do 1993, tarcze wykonane z blachy :ra:
Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 274 kΩ (kiloomów) oraz potencjometr R8 (kolor zielony) o oporności od 0 do 100 kΩ (łączna oporność - 324 kΩ), więc pasuje bankowo do 1.1i (monowtrysk).



Następny licznik z literką 1E z kontrolką AIRBAG z rocznika 1994, jednak tarcze ma jeszcze z blachy zamiast już z plexi :ra:



Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 147 kΩ (kiloomów) oraz potencjometr R8 (kolor czerwony) o oporności od 0 do 30 kΩ (łączna oporność - 324 kΩ), więc w 1.1i (monowtrysk) zaniża obroty o połowę.

Ostatni licznik bez oznaczenia z kontrolką AIRBAG z rocznika 1994, tutaj tarcze są już wykonane z plexi :ra:



Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 147 kΩ (kiloomów) oraz potencjometr R8 (kolor czerwony) o oporności od 0 do 30 kΩ (łączna oporność - 324 kΩ), więc w 1.1i (monowtrysk) zaniża obroty o połowę.

W wyżej dwu wymienionych licznikach wystarczy wymienić opornik tak, aby łączna oporność wynosiła 324 kΩ, wtedy będzie pasował do 1.1i (monowtrysk).

Każdy kto chce kupić licznik z tarczami z plexi musi wiedzieć, że w rocznikach 1994 były liczniki z tarczami z blachy i z plexi (dodatkowa kontrolka AIRBAG czy wspólna kontrolka "P" i "!" nic nie znaczy).
Natomiast w rocznikach 1995 wszystkie już miały tarcze z plexi.
Wystarczy też spojrzeć na zdjęcia i dostrzec, że jest różnica jaką spowodował błysk aparatu od odbijających się tarcz :)

Jako ciekawostkę dodam, że w pierwszych dwu licznikach obrotomierz wskazuje obroty już podczas kręcenia, a w trzecim liczniku, tym z plexi, obrotomierz podczas kręcenia jest nieruchomy i dopiero po odpaleniu silnika zaczyna pokazywać obroty (występuje ładny efekt przejścia) :)

Mam tylko jedno pytanie: do czego jest ten układ (występował tylko w rocznikach od 1994) :?:


wojtek-54 - 11 Lut 2008, 11:58

witam!a jak mam MK3 z grudnia 1992 i 1,3 i to licznik musi byc z oznaczeniem IE?musze chyba cos przerobic zeby dzialal dobrze?prosze o pomoc.mam zamiar sobie wstawic licznik z obrotomierzem.dzieki za porade!
jackrzec - 12 Lut 2008, 13:46

amokk napisał/a:
Mam tylko jedno pytanie: do czego jest ten układ (występował tylko w rocznikach od 1994) :?:
Od kontrolki AIRBAGu. To jest swego rodzaju przekaźnik, tylko że zbudowany na tranzystorach, i jeśli dostanie prąd ze sterownika, to dopiero on rozłącza pełne 12V i kontrolka gaśnie.
sebadelta - 21 Mar 2008, 22:26

co do tego Mam tylko jedno pytanie: do czego jest ten układ (występował tylko w rocznikach od 1994) :?:
Od kontrolki AIRBAGu. To jest swego rodzaju przekaźnik, tylko że zbudowany na tranzystorach, i jeśli dostanie prąd ze sterownika, to dopiero on rozłącza pełne 12V i kontrolka gaśnie. ja mam tęz pytanie przerobiłem deske z mk4 do mk3 i ta kontrolka od poduszki pali mi się caly czas co musze zr0obić zeby zgasła

wojtek-54 - 27 Mar 2008, 12:02

witam!Jeszcze raz prosze o podpowiedz !a jak mam MK3 z grudnia 1992 i 1,3 i to licznik musi byc z oznaczeniem IE?musze chyba cos przerobic zeby dzialal dobrze?prosze o pomoc.mam zamiar sobie wstawic licznik z obrotomierzem.dzieki za porade!
Andrzej_1 - 4 Kwi 2008, 13:25

Witam.Podepnę się pod temat.Kupiłem ten licznik:
http://www.allegro.pl/ite...fiesta_mk3.html
Ma on oznaczenie 1E.Silnik mam na gaźniku.Co teraz zrobić (z tego co czytam tutaj powinien byc z oznaczeniem V) ?W temacie który założyłem opisałem już problem,powtórzę się jednak że po podłączeniu obrotka do drugiego pinu przy edisie po dodaniu gazu obrotek działa,przy mocniejszej przegazówce wskazówka dochodzi do końca i zostaje po delikatnym puknięciu w licznik opada do zera przy wolnych obrotach.Jakieś sugestie??Z góry dzięki.

Maly Mis - 26 Cze 2008, 18:34

witam mam problem bo kupilem licznik z obrotomierzem z oznaczeniem C ale zabardzo nie wiem gdzie i jak go podlaczyc do mk3 1.1 moze ma ktos schemat albo moze jakis link z podlaczeniem go ;-( pozdrawiam
Andrzej_1 - 2 Lip 2008, 18:39

Witaj!Nie potrzebujesz żadnego schematu aby podłączyć ten licznik.Cały trik polega na dołożeniu jednego kabla najlepiej ekranowanego.Sprawdź jednak czy nie masz go już w swojej instalacji(Ja miałem przy pierwszej fieścinie i to z roku 1989)Sposób jak podłączyć ten kabelek i gdzie masz na forum.
JoeMix - 4 Lip 2008, 11:32

Skoro to wątek o obrotkach, to 3 ciekawe tematy:

Obrotek Mk4 -> Mk3

Podłączenie obrotka do silnika Diesela

Podłączenie obrotka do bęzyniaka

kubasa976 - 13 Lip 2008, 18:00

mam obrotek o oznaczeniu EFI a wiec z 1.6, 16V
i chciałym go do diesla załozyc
jak wyjscie z alternatora zrobic wiem ale co dalej

[ Dodano: Wto Lip 15, 2008 22:33 ]
mam jeszcze jedno pytanie czy wyjscie z alternatora oznaczone literą 'W' to wyjscie na obrotomierz

czy musze robic według tego shematu zeby podłoczyc obrotomierz z benzyniaka http://img413.imageshack....=obrotek7sq.jpg

emceha - 8 Sie 2008, 09:48

amokk napisał/a:
Następny licznik z literką 1E z kontrolką AIRBAG z rocznika 1994... Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 147 kΩ (kiloomów) oraz potencjometr R8 (kolor czerwony) o oporności od 0 do 30 kΩ (łączna oporność - 324 kΩ), więc w 1.1i (monowtrysk) zaniża obroty o połowę


Odświerzę :-P Kupiłem taki licznik (1E) tylko bez kontrolki AIRbagu, włożyłem do siebie i ... obrotek pokazuje prawidłowo :yyy: Myślałem że będę musiał kombinować z opornikiem a tu pozytywna niespodzianka :) Ale jest inny problem - wskazania paliwa mają się nijak do oryginalnego licznika :sad: Przy zasięgu 530 - 550 km na pełnym baku wskaźnik paliwa przy stanie licznika dziennego 300 km z groszami (kasowany zawsze po zalaniu na full) pokazuje ponad połowę beny w baku :yyy: Co jest nie tak??? Raczej nie uwierzę że nagle FoFi pali zamiast 6,6 - 6,8 litra to 6/100km.

Marcinowaty - 8 Wrz 2008, 17:55

A słuchajcie, do fiesty mk3 można zamontować inny obrotomierz, np lumela z dużego fiata?? Mam takowy nowy i jak to zrobić. Silnik 1,3 na wtrysku, 1995r
JoeMix - 8 Wrz 2008, 18:34

Będzie prawdopodobnie kłamać,, trzeba przerabiać
kulert - 7 Paź 2008, 17:13

Odswierzę temat... Mam obecnie licznik bez oznaczenia, i nie działa zbytnio jak nalezy temp mocno przekłamana to samo z poziomem paliwa i brak kontrolki poduszek :/ Potrzebuje licznik 1E z obrotomierzem i kontrolka Airbagu... szukałem wszędzie allegro, ASO i po jakis stronach w necie.... nie ma, wie ktos moze gdzie cos takiego wyjątkowego znajde??? Bede mega wdzieczny za pomoc
Miły - 7 Paź 2008, 17:32

słabo szukałeś...

http://moto.allegro.pl/it...esta_od_ss.html

http://moto.allegro.pl/it...sta_92_rok.html

:ok:

kulert - 8 Paź 2008, 18:50

Dzieki kolego za chęci pomocy ale to są własnie takie których nie chce nie maja one kontrolki poduszek :( ja potrzebuje cos takiego


filon - 7 Lut 2009, 18:09

Chcę przerobić obrotomierz bo kupiłem do mojej fiesty 1.1i taki z literką 'v' i raczej pokazuje za dużo.Jaki powinien być opornik i potencjometr bo wyżej jest podane ale nie wiem o co chodzi w trzech przypadkach podane że suma wynosi 324 kohm ale jak 174+ 30 może wynieść 324?
Brovar82 - 17 Mar 2009, 22:23

Witam mam fieste 1.3 kat wersja GFJ z 1994r ma airbag x2 i chciałbym zmienic licznik zwykły na licznik z obrotomierzem i nie mam zielonego pojęcia jaki dobrać licznik
:sad: bardzo prosze o rade :| dobrze by było gdyby była jakaśinstrukcja jak go podłączyć

JoeMix - 18 Mar 2009, 09:10

Brovar82, wszystko jest na forum - poszukaj.
Brovar82 - 18 Mar 2009, 22:36

nic nie moge znaleśc od niedawna mam fieste i nie bardzo znam sie na samochodach dlatego prosze o pomoc nie wiem jaki kupićlicznik nie mam pojęcia :sad:
może jakieś linki albo coś :-)

JoeMix - 19 Mar 2009, 11:14

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23358 masz wypisane jakie obrotki do jakich silników, niżej jest też link do zagranicznej strony z szerszą chyba listą.
beybu - 20 Kwi 2009, 22:55
Temat postu: POMOCY!!!
Wiem koledzy że ten temat był ruszany naście razy ale ja mam dalej problem moja fiesta 1.1 monowtrysk wczesniej miała bardzo ubogi licznik bez obrotomierza i bez dystansu więc zakupiłem taki który ma :ok: z "V" wiec taki jak trzeba ale za nic on nie drgnie patrzyłem jest na pinie 10 kabelek który odpowiada za obrotomierz ale nie działa to jednak wiec miałbym prośbe abyście mi powiedzieli gdzie mam bezposrednio pociągnąć ten kabelek od obrotomierz bo podejżewam że jest gdzies przerwany. Pozdro
awa - 22 Kwi 2009, 09:44

O tu:

Wyprowadzasz kabelek tam gdzie idzie linka od prędkościomierza, i podłączasz do 2 od lewej kabelka w EDISie. Jak przeprowadzasz kabel to najlepiej użyj drutu i do niego przyklej kabel bo tka to ciężko jest. No i nie ucinaj kabelka w EDISie tylko natnij lekko izolacje i tam dolutuj kabel od obrotka.

beybu - 22 Kwi 2009, 09:51

Dzięki WIELKIE od razu lecę na garaż to wytestować i mam nadzieje że zadziała Pozdro
marimar - 24 Kwi 2009, 21:17

witam
dzieki temu postowi założyłem licznik z obrotkiem z "anglika" z oznaczeniem V i wszystko działa jak należy,tylko zamiast kontrolki AIR BAGU zapala się na sekunde kontrolka świec żarowych ,czy to narmalne i nic mi się nie spali?

JoeMix - 24 Kwi 2009, 22:28

Jak masz kontrolkę świec znaczy zegary deselowskie,,,
jackrzec - 24 Kwi 2009, 22:33

MARIMAR napisał/a:
dzieki temu postowi założyłem licznik z obrotkiem z "anglika" z oznaczeniem V i wszystko działa jak należy,tylko zamiast kontrolki AIR BAGU zapala się na sekunde kontrolka świec żarowych ,czy to narmalne i nic mi się nie spali?
Normalne bo masz zegary z wersji bez airbaga. A w tej zamiast kontrolki poduszki jest dieslowska
JoeMix napisał/a:
Jak masz kontrolkę świec znaczy zegary deselowskie,,,

Nieprawda! W każdych zegarach od mk3 (bez airbaga) jest ta kontrolka. I jeśli to nie diesel i nie ma poduszki, to po prostu jest pusta.

maczeta10 - 24 Kwi 2009, 23:23

A ja mam problem ze swoimi zegarami 1E nie idzie żadnym znanym sposobem przerobić ich tak aby działały poprawnie wymieniałem już wszystko tak jak w opisach wcześniejszych i teraz jest potencjometr 0-100k/om wlutowany i opornik 224k/om ( by i 274k/om) i poprawnie wskazuje do 3tyś obrotów ale za chiny ludowe nie chce wejść powyżej tego zakresu :(
Nie mam już do niego siły już tyle kombinacji próbowałem że masakra i ciągle nic :( Ma ktoś jakieś sugestje ?

Parch - 24 Kwi 2009, 23:46

maczeta10 napisał/a:
Ma ktoś jakieś sugestje ?


Tak. Dwie:

1. Zjebałeś obrotomierz
2. Był już i lubię chleb ze smalcem

maczeta10 - 25 Kwi 2009, 00:30

Parch, Ale wiele wnoszącą do tematu odpowiedz dałeś :D tak więc pierwsza opcja nie możliwa zostaje druga. Na orginalnych opornikach itp. przekłamywał obroty o połowę niestety też wskazywał tylko do 3 tyś. Przypuszczam że coś musi być skopane niestety a szkoda bo licznik z plexy.
marimar - 25 Kwi 2009, 09:20

jackrzec napisał/a:
Normalne bo masz zegary z wersji bez airbaga. A w tej zamiast kontrolki poduszki jest dieslowska



no tak ,ale w tamtych zegarach kontrolka od AIR BAGU zapalała się na około 5 sekund,a teraz ta od tych świec żarowych zapala się tylko na sekunde,czy tak może być?

Koziołek0 - 12 Lip 2009, 18:51

czesc
moze mi ktos pomoc? - czytam i czytam te wypowiedzi a i tak nic nie rozumiem...
chodzi mi oto czy da sie do fiesty 1.1poj z 93r na monowtrysku zamontowac licznik z obrotomierzem tak aby wszystko pasowalo i działało! - u mie nie ma poduszek ani abs-u - licznik mam taki:

a jesli sie da to czy duzo bedzie przerobek?

pozdrawiam!

JoeMix - 12 Lip 2009, 19:16

Nie da się.

Da się.

Obie odpowiedzi tak samo trafne.

Koziołek0 - 12 Lip 2009, 19:39

yyym???
Pele - 12 Lip 2009, 22:16

JoeMix daje Ci do zrozumienia że na odległość ciężko jest określić czy i który obrotomierz będzie u Ciebie działał :)
JoeMix - 13 Lip 2009, 04:51

Dokładnie, może się okazać że podłączysz zegary i będzie gitara, a może się okazać że brakuje np. instalacji od obrotka - jak to w fordzie, naprawdę wszystko jest opisane na forum.
Pele - 19 Lip 2009, 17:28

To i ja coś dopiszę :)

Obrotomierz Escorta (2E) pokazuje dobrze, dokupiony obrotomierz Fiesty (bez oznaczenia) zawyża i to dość sporo. Po dokładnych oględzinach płytki są identyczne:



Ale jest jedna różnica, jeden jedyny rezystor jest inny (inne kolory pasków)[oraz dwa elementy oznaczeniami się różnią]:



Jako że oba obrotomierze mają inną skalę:



stwierdziłem że nie ma sensu przekładać całej płytki z cewką (??) [ma inne oznaczenia] bo będzie mi wskazówka wychodziła poza skalę ale przelutuję samą płytkę bo nie widzę sensu bawić się z samym rezystorkiem :)

Teraz obrotomierz prawdopodobnie prawidłowo pokazuje, tak na szybko sprawdzałem i w miarę ok, ale żeby to dobrze obadać potrzeba czasu :)

*Silnik z instalacją mam z Escorta i dlatego przerabiałem obrotek Escortowski :-)

JoeMix - 19 Lip 2009, 18:45

Jeżeli elektronika obrotka mającego cały zakres na 180stopniach pracuje na wskazówce mającej cały zakres na 90 stopniach to raczej nie będzie dobrze pokazywać.
Pele - 28 Lip 2009, 10:46

JoeMix, tak też myślałem, dlatego przelutowałem tylko płytkę, wszystkie elementy były takie same oprócz jednego rezystora, czyli tak jakbym przelutował sam rezystor. Po testach prawie 100 km mogę już co nieco napisać ... Wolne obroty pokazuje mi w przedziale 1000 - 1500, nie udało mi się przegazować do odcięcia ale przy bardzo wysokich obrotach już zamyka te 7k ;/ Podejrzewam że odcięcie miałby przy jakiś 8k ...

JoeMix, masz może jakiś pomysł co wlutować żeby dobrze pokazywało ?? Może wsadzić starą płytkę i przelutować sam rezystor ??

JoeMix - 28 Lip 2009, 18:22

Pele, na twoim miejscu zmienił bym na wskaźniku skalę, wyszło by do jakichś 4,5 tyś więc wydaje mi się że wystarczająca, bo jak przełożyłeś elektronikę z eskorta do obrotka we fieście, to skala tera będzie wyglądać tak:

czyli na obecnym 6tyś będzie 4, a na 7 jakieś 4,5tyś,,,

Pele - 7 Sie 2009, 22:57

JoeMix, niech Ci będzie :-P Po dłuższych testach wskazówka wychodzi poza skalę ;/ Jest możliwość znalezienia gdzieś info na temat jaki rezystor trzeba zmienić ?? Zmiana skali za bardzo mi nie pasuje :|
mechcom - 9 Sie 2009, 21:04
Temat postu: Pomocy!!! :)
Witam chce załozyć licznik z obrotomoerzem do mojej fiestki :-)
ale mam problem i licze ze pomożecie mi :ok: Szukałem na forum ale nie znalazłem wiec spokojnie mi tu :hihihi:

Problem polega na tym ze na 10 pinie na kostce c jest przy liczniku nie mam kabelka ;-(
ale przeczytałem to i tam jest na tym obrazku pokazne ze 2 od prawej kabelek jest odpowiaddajacy za obrotek :

awa napisał/a:
O tu:
Obrazek
Wyprowadzasz kabelek tam gdzie idzie linka od prędkościomierza, i podłączasz do 2 od lewej kabelka w EDISie. Jak przeprowadzasz kabel to najlepiej użyj drutu i do niego przyklej kabel bo tka to ciężko jest. No i nie ucinaj kabelka w EDISie tylko natnij lekko izolacje i tam dolutuj kabel od obrotka.


no i tu moje zdziwnienie ze mam własnie ten jakis kabelek tam podłaczony pod 2 pin od prawej ;-( ale przy kostce licznika nic nie mam Wiec co mam zrobic zeby mogł zamontowac obrotek? :sad: Pomocy :ok:

Dragon21 - 25 Sie 2009, 18:12

witam jestem nowy na forum i napaliłem się zeby założyć licznik z obrotomierzem i nie wiem czy jaki ktokolwiek będzie pasować do fiesciny 1.1 z 90r może mi ktoś pomóc i powiedzieć jaki może pasować bo nie mogę się połapać z tymi oznaczeniami jakie sa podane na forum
mechcom - 25 Sie 2009, 18:30

wiesz tez mam 1.1 i wszyscy mowili ze bedzie pasował o oznaczeniu "V" ale sie przeliczyli bo mi pokazywał 3tys obrotów na wolnych obr gy
Dragon21 - 25 Sie 2009, 18:56

a nie powinien mieć na wolnych okuło 1 tys ? bo jutro odbieram silnik od kolesia który zajmuje się tłokami i takimi bo miałem robiony kapitalny i nie mogę przekraczać 3 tys przy docieraniu

[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 19:58 ]
taki licznik by pasowal do mojej fiesciny ??
Kod:
http://allegro.pl/item724106712_zegar_licznik_fiesta_92_rok.html

mechcom - 25 Sie 2009, 19:02

Dragon21 napisał/a:
a nie powinien mieć na wolnych okuło 1 tys ?


owszem powinien gy ale czemu mi pokazywał 3 tys nie wiem :| a teraz nie mam czasu zeby sie z tym narazie pobawic gy ale w sobote bedzie czas wiec zacznie sie :ok:

teoretycznie powinien ale nigdy nic nie wiadomo gy aaaa i inst jak nie masz do obrotka musisz zrobic Co i jak jest opsiane na forum

Dragon21 - 25 Sie 2009, 19:31

ok dzieki za pomoc :)
slawomir-l - 4 Wrz 2009, 18:44
Temat postu: obrotek c.d.
Witam wszystkich zainteresowanych

miałem w swojej 1 fofi takie zegary:
http://img409.imageshack.us/i/licznikv02pp4.jpg/
oczywiscie z obrotkiem
chciałem to przełozyc do 1.1 '94 gdzie miałem zegary bez obrotka
kontrolke od swiec zarowych zamieniłem na kontrrolke poduszek wycinajac z zegarów potrzebny mi obrazek zapalała sie na sekunde wiec przelutowałem płytke z licznika bez obrotka gdyz płytka odpowiada wg. mniue tylko za kontrolka air bag
a co ma do obrotka??
i dlaczego wystepuje w liczniku bez niego skoro ma jakis wpływ??

do licznika z obrotkiem:

przecinajac w zaznaczonym miejscu i wlutowujac tam płytke

EFEKT:
poduszka" zamieniona kontrolka od swiec żar." gasnie po 4 sek.
ale obrotek przestał działac
hmmm
cos nie tak przylutowałem??
ma ta płytka jakis wpływ na działanie obrotka przeciez ona tylko jest wlutowana w przewód masowy który łaczy sie z obrotkiem

zerknijcie i na to
:)
instalacja pociagnieta zgodnie z tym co znalazłem na forum w dziale szukaj...:)

JoeMix - 7 Wrz 2009, 08:21

No jest wlutowana w przewód masowy bo wymaga masy i zasilania tak samo jak obrotek - cała elektronika obrotka jest w obrotku wychodzą tylko 3 przewody +/- i sygnałowy - powinien działać bez zegarów całkiem.
luk-90 - 7 Wrz 2009, 18:53

założyłem ostatnio licznik z obrotkiem, musialem pociągnąc ekranowany kabel od edisa, teraz pytanie czy ekran z kabla trzeba podlaczyc pod mase, czy zostawic tak jak jest nigdzie nie podłączony?? i czy ma to wpływ na wskazanie obrotka
JoeMix - 7 Wrz 2009, 19:01

Wpływu na działanie nie ma,,, ekran możesz podłączyć do masy.
luk-90 - 14 Wrz 2009, 19:01

Zauważyłem ostatnio, że obrotek przeklamuje. Bieg jalowy pokazuje ok, jak zimny odpalam to ok 1300 obr jest jak wlacze swiatla to podskakuje do ok 2000. Im wyższe obroty tym bardziej praklamuje( za duzo pokazuje), jadać na 3 biegu przy 60 bez swiatel jest ok 3000rpm, lecz wlaczenie swiatel skutkuje podskokiem do ok 3700- 4000 rpm. Wiecie moze jak wyeliminowac ten problem??
bidżej - 8 Paź 2009, 16:13

no to ja dodam coś intrygującego:

w mojej MK3.5 ('95) 1.1 HCS CFI z fabryczną instalacją pod obrotek nie działa obrotomierz z MK3 ('89) 1.1 HCS CFI (ozn. V). nie działa też inny, podobno z 1.3 (bliższych danych o aucie brak, ozn. zegarów S, ale obrotek przeszczepiony z innych). co łączy oba nie działające? mają okrągłe wskazówki. obrotomierz ze wskazówką ostrą chodzi bez zająknięcia. sytuacja wygląda IDENTYCZNIE w przypadku MK3 ('92) 1.3 HCS CFI (instalacja również fabryczna). z tego wynika, że to na pewno nie kwestia różnicy między MK3 a MK3.5

co ciekawe, obrotomierze ze wskazówką ostrą i okrągłą zachowują się zupełnie inaczej po tryknięciu wskazówki palcem. "okrągłe" chodzą ciężej, szybko też wracają do zera, "ostre" obracają się znacznie delikatniej, ale do położenia wyjściowego wracają wolniej, jak "przez masło"

w przyszłym tygodniu dokładnie pomierzymy z lukim wszystkie 3 obrotki i mam nadzieje zobaczymy w czym rzecz :yyy:

luk-90 - 16 Paź 2009, 17:41

Ponawiam, moje pytanie, czy ktos moze cos poradzic odnosnie przeklaman mojego obrotka??
Na biegu jałowym chodzi ok, do 3 tys obr jest ok, powyzej zaczyna przeklamywać ok 1tys za duzo, dodam, że włączenie światel skutkuje skokiem wskazówki ok 800 obr wyzej. Jakieś porady, rozwiązanie problemu?? Może ekran przewodu podłączyć do masy??

KAMIL82 - 17 Lis 2009, 11:56

musisz dac wiekszy opornik r7.ja miałem tak jak ty,tylko ze obrotek EFI do 1.1,przelutowałem rezystor 274komy i tak samo było ale jak dałem 310 omów było ok.to jest 3 min roboty

[ Dodano: Wto Lis 17, 2009 22:30 ]
luk-90 wyjmujesz zegary zdejmujesz szybke przednia i z tyłu obrotomierz masz na dwie gwiazdki przykręcony.odekrecasz i wyjmujesz delikatnie obrotomierz.jak bedziesz miał go w reku to zauwazasz rezystor R7 bo jest podpisany (na samym rogu) w zaleznosci jaki masz symbol zegarów dolutowujesz rezystor za 10groszy.do 1.3 twojego tez pewnie muszisz dla pewnosci kupic 310kiloom bo pewnie masz rezystor nastawny R8 tylko do 30kilo omówa nie do 100...pozdr

luk-90 - 18 Lis 2009, 11:38

Rozkręciłem zegar jak mowiełeś, rezystor r7 = 274kOhm, natomiast rezystor nastawnt r8 mam ustawiony na 41kOhm, jak nastawię go na max oporność to ma 93kOhm. Czy jak zostawię te 93kOhm na R8 to nie będzie działać??

edit:
Więc rezystorem nastawnym ustawiłem 50kOhm co daje rezystancje r8+r7=324kOhm jak wszyscy piszą powinno być i nic nie pomogło. następnie zwiększyłem r8 do 77kOhm zeby po dodaniu r7(274 kOhm) było 350kilo(czyli tak jak bym przelutował r7 na 310kilo jak radził kamil) i nic to nie pomogło

edit 2: Po przemyśleniach, skoro obrotek zawyża to trzeba zmniejszyć rezystancje, więc tak też zrobiłem i efekty pozytywne, wskazówka nie biega już jak bym miał japońca pod maską :P
ustawiłem r8 z 41kOhm na ok15kOhm i wskazówka już nie podnosi sie o 1000 obr po wlączeniu świateł, wskazuje na luzie ok 800-900 czyli dobrze, jadąc na 3biegu 60 km/h wskazuje 3k obr na 4 troszke powyzej 2tys obr. Morał trzeba samemu dobrać rezystancje. Pozdro

Pojawił się inny problem, wyjołem wskazówke paliwa tylko nei pamiętam w jakiej była pozycji, bo ruszała się i jak teraz prawidłowo ją zamocować(tak wiem jestem lol :P )??

KAMIL82 - 18 Lis 2009, 19:52

mówiłem ci ze r8 ma regulacje ale czasem jest tak ze ma tylko do 30kOhm. troszke sie pobawiłem i wyregulował sobie na piateczke.nie zmieniałem nastawnego bo tam jest oryginał nie chciałem grzebac juz....ja tak samo miałem z obrotkiem przy wyjmowaniu wskazówka mi wyleciała to walczyłem godzine zeby ją poprawie ustawic ale udało sie bo miałem drugi i zerknąłem jak zachowuje sie sie w nim wskazówka.z poziomem paliwa bedzie ci ciezej włozyc dobrze szczerze mówiac to bym kupił za 15zł inny. ale próbuj moze4 ci sie uda jak wiesz ile masz wachy w aucie...
powodzonka

luk-90 - 18 Lis 2009, 20:39

No właśnie zanim zabrałem sie za licznik, miałem już reszte wachy, zalałem w karnister 5l i do bagażnika, wyjadę do zera, ąż stanie, wtedy zaleje i ustawię wskazówkę paliwa na początek czerwonego pola, tak żeby 5 litrów to była rezerwa, myślę, że tak będzie ok, co sądzicie??
bidżej - 19 Lis 2009, 08:16

luk-90, głupi pomysł.
luk-90 - 19 Lis 2009, 13:05

No to co radzisz??
bidżej - 19 Lis 2009, 13:27

zalać do pełna i ustawić pionowo - dokładniej i zdrowiej dla samochodu :fox:
luk-90 - 19 Lis 2009, 14:20

Na to też już wpadłem, tylko trzeba jeszcze mieć za co zalać do pełna, mam większe wydatki, jak zalewanie do pełna
bidżej - 19 Lis 2009, 14:22

co za różnica zalać raz za 120 a 3 razy po 40? gy
luk-90 - 19 Lis 2009, 14:36

Po pierwsze to 40l x 4.23zl/l(tyle u Mnie kosztuje teraz) = 170zl
Po drugie daje to wrazenie mniejszego dawania po kieszeni :-)

edit: jadać przez miasto bena się skończyła, zalałem 5 l co maiłem w bagażniku, podjechałem na najblizsza stację i zalałem kolejne 5 litrow, po czym na parkingu ustawilem wskazówke paliwa na 1/4baku i myslę będzie dobrze

KAMIL82 - 19 Lis 2009, 20:43

dokładnie po co lac do pełna.na pierwszej kresce jest 10litrów.pojezdzisz jakis czas to zauwazysz czy dobrze pokazuje wskaznik waszki...
JoeMix - 20 Lis 2009, 11:11

O tak wskaźnik we fieście to ma ogólną dokładność 10 litrów, a nie do kreski :hihihi: Druga sprawa to lepiej raz zainwestować do pełna i potem sobie za każdym razem po 40 zeta do pełna bo 1) mamy kontrole nad spalaniem 2) lepiej dla auta głownie dla pompy paliwa,
Pisze to już któryś raz, tankuje swoje auta raz w tygodniu w poniedziałek zawsze do odbicia dystrybutora i dolewam do pełnego litra dla prostszej matematyki,,, wiem ile jeździłem i mam możliwość przewidzenia wile wejdzie,,, jest radość jak wejdzie mniej i szukanie problemu jak wejdzie więcej.

bidżej - 20 Lis 2009, 11:16

JoeMix, skoro dla kolegów 3x40 < 120, a 3x50 << 150 to co poradzisz gy
Mariusz21 - 19 Sty 2010, 18:37

witam ja tez ostatnio zmienilem licznik. z tego co wiem jest on z fiesty MK3.5 ('95) 1.1 HCS CFI i z OZNACZENIEM " S" oczywiscie jak u większości problem bo obrotomierz nie chodzi.

z tego co wywnioskowałem po waszych odpowiedziach i to co napisał np :
KAMIL82
musisz dac wiekszy opornik r7.ja miałem tak jak ty,tylko ze obrotek EFI do 1.1,przelutowałem rezystor 274komy i tak samo było ale jak dałem 310 omów było ok.to jest 3 min roboty
tylko ze ten jest najprawdopodobniej CFi i nie wiem co tu poradzić.

Co Ciekawe jak w pierwszych chwilach załączę zapłon (do zapalenia się kontrolek)
leciutko pod 500 obrotów podskoczy kreska z obrotka nie wiem czy to ma cos za znaczenie ale może coś ktoś poradzi i doradzi.

bidżej - 19 Sty 2010, 18:40

jakie zegary miałeś wcześniej?
Mariusz21 - 19 Sty 2010, 18:43

takie standardowe :

http://amin.swistak.pl/000/009/9116_222_p.jpg

bidżej - 19 Sty 2010, 18:50

no to zonk, miałem odwrotną sytuację: obrotki z fiest starszych niż '93 nie działały u mnie w mk3.5 z '95. Problem rozwiązałem tak, że do zegarów przełożyłem sobie obrotek z fiesty z 93 i działa :)

w razie czego mam starsze zegary (1.1 HCS CFI z '89) które u mnie nie działały, mógłbyś sobie zrobić przeszczep... :-P

Mariusz21 - 19 Sty 2010, 18:54

tyle że mi też zależy na tym ,że te są wersja blue :) ładnie się to z samochodem komponuje i z podświetleniem. jak sie upre to zrobie to, jeszcze nie wiem jak ;p ale może podpytam elektryka i u mnie mechanika od fordów.
chyba że ktoś z was wie to byłbym wdzięczny :)

JoeMix - 19 Sty 2010, 19:00

Jak obrotek jest martwy to znaczy ze jest niepodłączony,,, jak przekłamuje to się kombinuje rezystorami, ale jak przygazujesz i leży martwy to raczej nie dostaje sygnału,,, te że w chwili włączenia zapłonu sobie na chwile podskakuje i opada na 0 to normalne,,,
bidżej - 19 Sty 2010, 19:00

przeszczep polega na tym, że w te tarcze które masz, wkładasz inny mechanizm obrotomierza - czyli zegary wyglądają tak samo.

KLIK - poczytaj koło 3 strony o moich przygodach z niebieskimi zegarami i obrotomierzem :)

[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 19:01 ]
JoeMix, właśnie niekoniecznie trup...

JoeMix - 19 Sty 2010, 19:25

bidżej, no masz racje, w sumei to nie pomyślałem że to ford,,, Mariusz21, odłącz sygnał od obrotka (zasilanie i masę zostaw) podłącz do jakiegoś przewodu w izolacji, przeciągnij pod maskę (oknem) i koniec przewodu owiń kilkukrotnie przewód od świecy (którejkolwiek) - nawiń na przewodzie WN sprężynkę tak z 5cm długości (owiń taśma izolacyjną by się nie rozwinęła) ,,, bez połączenia elektrycznego, czyli przewód w izolacji... odpal motor i zobacz czy obrotek coś wskazuje,,,
Mariusz21 - 20 Sty 2010, 11:36

JoeMix
Dzięki jak tylko znajdę troche czasu to na pewno zobacze czy to pomoże i napisze na forum :)
jak to zadziała to masz u mnie flaszke :)

JoeMix - 20 Sty 2010, 13:42

To jest takie doraźne co ma na celu sprawdzenie czy obrotek reaguje na jakieś sygnały :P
Mariusz21 - 20 Sty 2010, 18:03

No tak tak wiem ale jeśli będzie reagował to jest szansa, że da się to zrobić.
bidżej - 20 Sty 2010, 18:22

szczerze wątpię, przechodziłem to już... no chyba że cud czy coś :-P
Mariusz21 - 26 Sty 2010, 19:20

Dobra więc tak obrotek chodzi podłączyłem go :) tylko przekłamuje bo na postoju pokazuje mi 500 obrotów. podczas jazdy też oczywiście przekłamuje pokazuje jakies 1,5 tyś
Więc prośba do was co zrobić żeby temu zaradzić???

bidżej - 26 Sty 2010, 20:37

masz tu opisane, trzeba zmienić opornik, chyba R7
fouks - 28 Sty 2010, 18:45

Witam. Wertowałem wszystkie posty i się nie doczytałem.
Mam fieste mk'3 1989 rok 1.1C i chodzi o to że ta kostka która byla tam na zdjęciu u mnie wygląda inaczej. Jest mniej tych przewodów i niema zielono czerwonego. Czy w ogóle da się podłonczyć w tej fieścinie obrotek? Mam obrotomierz od fiesty 1.1 5 drzwiowej. Prosze o szybką odpowiedź

jackrzec - 28 Sty 2010, 19:50

To jest FAQ a nie temat do dyskusji! Dioda czy Szynszyl - wywalcie to w cholere!
fouks - 29 Sty 2010, 09:18
Temat postu: [MK3] Fiesta 1.1C '89 Obrotomierz
Witam.
Na wstępie to przepraszam za założenie kolejnego tematu o obrotomierzu, ale nie znalazłem żadnych informacji dotyczących mojej fiesty.
Mam fieścisza 1.1C z '89 roku. Przełożyłem sobie zegary z obrotkiem(bez oznaczenia).
Problem polega na tym że ta wtyczka (edis?) wygląda całkiem inaczej niż na wszystkich zdjęciach które widziałem. Zawinełem kabelek od obrotka o przewód WN i nic nie wskazało. Odizolowałem pare przewodów w tej kostce i też nic (wg instrukcji).
Czy podłanczał ktoś obrotomierz w takiej fieścinie jak moja?
Z góry dzięki za pomoc

diodalodz - 30 Sty 2010, 13:28

poszukaj w okolicy ESC zielonego przewodu i tam podłącz .
a jeśli nie to spróbuj pod jedną połowę cewek .
Schemat ESC jest w książce napraw.

fouks - 30 Sty 2010, 19:12

ESC? Połowę cewek nie za wiele mi to mówi ;/
matrix-1990 - 30 Sty 2010, 19:15

szukanie nie boli :P
fouks - 30 Sty 2010, 19:21

No tak napisanie o co chodzi jeżeli już się zachciało napisać jakiegokolwiek posta też nie boli...
Domyślam się tylko że ESC to ten moduł za napisem "motocraft" a cewki nie ma

diodalodz - 31 Sty 2010, 04:17

cewki są dwie w jednej obudowie za silnikiem .
Ida do nich 3 przewody środkowy to zasilanie skraje to "minusy" cewki 1 i4 cylinder 2 i 3 cylinder . moduł jest na podszybiu ma napisane albo Motocraft albo ESC na czerwonym tle i idzie do niego jedna kostka i jeden wąż podciśnienia . W kostce poszukaj przewodu o kolorze zielonym . Jeśli go niema trzeba kombinować na cewkach .

fouks - 31 Sty 2010, 10:18

dzieki wielkie dziś bede tego szukał dam znać potem
EDIT: Wielkie dzięki obrotek ruszył :) dodam zdjęcie tego wcięcia może kiedyś komuś się przyda:) Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje.

JAk widać obrotek jest bez oznaczenia i pokazuje dobrze bez żadnych przekłamań:)

diodalodz - 31 Sty 2010, 17:28

troche morderczy system podłączenia bo za modułem zapłonowym (pod blachą) ten przewód się kończy w kostce . Ale spoko ważne że działa .
biger - 6 Lut 2010, 12:30

a co mam zrobic jak obrotek pokazuje czasami dobrze,leczy jak coś elektrycznego włacze np,światła stop to skacza obroty ale + 500 albo -500 to samo z kierunkami skacze w rytm kierunków! co jest nie tak?
daro_zory - 6 Sie 2010, 14:27

Ciekawostka: wrzuciłem do mojej 1.1i obrotomierz z oznaczeniem 1E i... działa bez problemów :) Nie przekłamuje obrotów, nie skaczą przy włączaniu odbiorników. Być może poprzedni użytkownik już wszystko przerobił, ale tak czy siak obrotek bardzo cieszy oko ;)
Maher - 9 Sie 2010, 15:08

Kupilem licznik z obrotkiem i teraz mam pytanie czy tarcze sa z plexi? Z ktorego to roku bylo to nie wiem ale wskazowka obrotow nie drga mi przy kreceniu tylko jak juz uruchomi sie silnik to sie wlacza, oznaczenia przy obrotku zadnego nie mam, bez kontrolki AIR BAG, ale jest przerwa pomiedzy kontrolkami "oil" i "!". Wydaje mi sie ze sa to tarcze z plexi ale nie jestem do konca przekonany, pomoze mi ktos ?
bidżej - 9 Sie 2010, 15:14

:yyy: to w zasadzie widać na pierwszy rzut oka jak się ma zegary w ręce...

zdejmij przednią ramkę i zobacz jak są wykończone brzegi zegarów - jak zagięte "naokoło" to blacha, jak obcięte na równo to pleksa.

albo wykręć któryś zegar i zobacz jak wygląda z tyłu.

a rocznikowo zegary z pleksy pojawiły się w MK3.5, czyli jakoś od początku 1994.

Miły - 9 Sie 2010, 15:25

zaświeć na zegary latarką - jak się światło odbije to są z blachy, a jak nie to pleksi
Maher - 11 Sie 2010, 10:25

Miły napisał/a:
zaświeć na zegary latarką - jak się światło odbije to są z blachy, a jak nie to pleksi


Blacha...

dawix15 - 16 Sie 2010, 22:00

ja mam obrotek z oznaczeniem C z fiestki. ale nie bardzo czaje jak go podlączyć, bo robie tak jak jest opisane a on ciągle jest na 0 ;((

jest udało sie :P obrotek z oznaczeniem C zadziałał ale pokazuje tylko do 3 tys obr. jaki bym musiał wsadzić opornik zamiast tego R7?? pilne P0mocY

tajmus - 12 Wrz 2010, 18:14

89fb-10841-bc - o takim oznaczeniu moge tanio nabyc licznik z obrotkiem. spasuje to do 1.3i 95 bez rzezby?? bedzie trzeba to sie zrobi :-)
Raxy - 24 Wrz 2010, 13:52

Witam, dziś zamontowałem licznik z obrotomierzem z oznaczeniem "V".
Podpiąłem 10. pin przy licznikach do zielono-żółtego kabelka przy module.
Normalnie jadąc bez świateł pokazuje 2 razy więcej obrotów.
Jak włącze światła, to całkowicie spada do zera.
Ma ktoś pomysł, co trzeba zrobić? Wymienić jakiś rezystor czy opornik?
Z góry dzięki za pomoc.

bidżej - 28 Wrz 2010, 08:03

Raxy, wszystko masz napisane w tym temacie... :fox:
diablo189 - 4 Paź 2010, 20:38

mam fieste z 93r mialem silnik 1,3 na gazniku a terazx mam 1,6 cvh. jaki licznik z obrotkiemna pleksie mi podejdzie?
kuba87 - 24 Paź 2010, 15:19

dobra teraz ja
chcę zrobić up w "drugie strone"
czyli obrotek 1E przerobić aby poprawnie działa przy silniku 1.6 CVH

etzmen - 27 Paź 2010, 18:39

Witam. Zalozylem dzis zegary z obrotkiem i mam kilka pytan. Na zielono-czerwonym kabelku od EDIS-a odsłoniłem izolacje i wpialem tam przewód, który nastepnie zamiast do wtyczki pod pin 10 przylutowałem prosto do tego kołeczka który wystaje z tylu obrotomierza. Tak bylo mi latwiej :) .

Obrotek zadziałał ale wydaje mi sie ze pokazuje obroty tak o 500-700 za duze (jest to wersja V). Co moze byc tego przyczyna? Czytalem ze zle dobrany obrotomierz pokazuje 2 razy za mala wartosc lub wcale nie dziala ale nie spotkalem sie nigdzie wczesniej zeby komus zawyżał o 500 obr/min :|

Druga sprawa to predkosciomierz..o ile do 50 pokazuje w miare prawidłowo to powyzej tej wartosci wskazówka bardzo leniwie sie podnosi i o ile wczensiej fiestka smigala bez problemu ponad 120 to teraz ciezko jest dobić do 100 :/. Czy przyczyna moze byc zle wlozona linka od predkosciomierza?

No i trzecia sprawa, bardzo krotka :) przy jakich obrotach w silniku 1.1 na wtrysku nastepuje odcięcie zapłonu? Nastepuje wogóle? :D Przy mocniejszym potraktowaniu pedalu gazu wskazowka wyszla poza skale :9:

bidżej - 27 Paź 2010, 18:41

1. potencjometr z tyłu obrotomierza - pokręć nim i ustaw sobie jak trzeba
2. tak (o ile auto jedzie z tą samą prędkością co wcześniej, tylko prędkościomierz kłamie :-P )
3. 5250 lub chwilowo 5750rpm (jak pamiętam, w każdym razie ten rząd wielkości)

etzmen - 27 Paź 2010, 19:06

bidżej, nie spodziewalem sie tak szybkiej odpowiedzi ;) dzieki.

Przyznam szczerze ze nie widzialem z tylu zadnego potencjometra :9: on jest gdzies schowany w srodku?

5250 lub 5750 :O? u mnie wskazowka poszla poza 7 tys tak z pol cm i dopiero zaczal przerywac :|

bidżej - 27 Paź 2010, 19:08

więc kłamie Ci obrotek. to są wartości fabryczne (no chyba że masz gaz i pokombinowane ustawienia centralki). potencjometr znajdziesz po wyjęciu obrotomierza z białej obudowy zegarów, na płytce.
etzmen - 27 Paź 2010, 19:39

mam gaz ale ten test robilem na benzynie (o ile to cos zmienia ;P)

orientujesz sie moze jak tym potencjometrem krecic :P ? czy bede musial za kazdym razem skladac to wszystko i podlaczac?

bidżej - 27 Paź 2010, 21:46

z tego co gadałem z tajmusem:
odwrotnie do kierunku wskazówek zegara podnosisz wskazania
zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara obniżasz wskazania

ale tak czy tak licz się z tym, że nie od razu dobierzesz opór jak należy...

jeśli kręcenie potencjometrem nic nie da, to może się okazać że ktoś dłubał przy wskazówce.

etzmen - 27 Paź 2010, 22:10

ok jutro bede probowal, wielkie dzieki za odpowiedzi :)

[ Dodano: Sob Paź 30, 2010 11:23 ]
Nie rozbieralem obrotka bo problem okazal sie bardziej zlozony :/.
Jego wskazania zmieniaja sie po włączaniu i wyłaczaniu odbiorniów pradu takich jak np. przelaczenie na gaz, wlaczenie swiatel mijania, nadmuchu powietrza, czy zapalenie sie swiatla stop w czasie hamowania.
Roznice siegaja nawet 1000 obr. min. Czemu tak sie dzieje? Jakies zwarcie czy cos? ;-(

przemyslavcobra - 20 Lis 2010, 10:00
Temat postu: Dodatkowy obrotek
Posiadam takie oto cudo http://moto.allegro.pl/ea...1201535767.html Jeśli podłączę kabel sygnałowy pod zielono-czerwony omawiany wyżej, będzie działać? Pod co podłączyć zasilanie żeby działał po przekręceniu kluczyka dopiero?
draglukasz - 7 Lut 2011, 21:42

WitaM!
chlopaki pomóżcie!
mam MK3 1.1 poj. Założyłem LPG- moja wersja fiesty jest dosyć uboga. W zegarach nie mam opcji "kasowania kilometrów" czy jakoś tak sie to zwie. Czy jak kupię sobie licznik z taką opcją to nie będzie problemu z przekładką?
chce kupić coś takiego
http://allegro.pl/licznik...1407032606.html

Bardzo przudatne jest to ponieważ przy tankowaniu LPG zeruję sobie licznik i wiem ile kilometrów pojadę na gazie...

bidżej - 7 Lut 2011, 21:52

nie będzie żadnego problemu, "licznik przebiegu dziennego" (bo tak to się zwie) jest zrealizowany w samych zegarach, na dodatkowej przekładni napędzanej od linki prędkościomierza (podobnie jak licznik przebiegu całkowitego).
draglukasz - 7 Lut 2011, 21:55

bidżej napisał/a:
nie będzie żadnego problemu, "licznik przebiegu dziennego" (bo tak to się zwie) jest zrealizowany w samych zegarach, na dodatkowej przekładni napędzanej od linki prędkościomierza (podobnie jak licznik przebiegu całkowitego).


dzięki kolego :)
A bardzo skomplikowana jest sama wymiana? nie mogę znaleźć samego opisu jak ściągnąć stare zegary...

bidżej - 7 Lut 2011, 22:50

nic trudnego, 6 śrubek i linka prędkościomierza. o ściąganiu linki sam pisałem nie raz.

EDIT:
do tego oczywiście wtyczka-elektryczka :-P

gniewny - 7 Lut 2011, 23:07

skoro ja dałem sobie radę to na prawdę nic trudnego ;)

gorszą sprawę mam z obrotkiem, który pokazuje mi zaniżoną wartość...przelutowałem rezystor na 270k, czyli tyle ile powinno miec 1,3 ale dalej za nisko,nie wiem co jeszcze moge zrobic, a szkoda, zeby sie zmarnowały zegary na pleksi :(

acti357 - 8 Lut 2011, 11:30

gniewny, Wstaw dobry potencjometr (470k) i dopasuj wskazanie według wolnych obrotów (ok. 750 na rozgrzanym silniku).
gniewny - 8 Lut 2011, 14:09

Oznaczenie licznika to 2E..

sądząc po tym, muszę mieć łączną oporność 324k...

według tego, co jest napisane wyżej (i niżej)
Kod:
Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 274 k (kiloomów) oraz potencjometr R8 (kolor zielony) o oporności od 0 do 100 k (łączna oporność - 324 k), więc pasuje bankowo do 1.1i (monowtrysk).


mam wlutowany rezystor 270k, tak więc wychodzi na to, że potencjometr muszę mieć 50-54k, tak? :)

acti357 - 8 Lut 2011, 15:40

gniewny, teoretycznie tak, u siebie zrobiłem dokładnie jak w instrukcji i nic nie pokazywał. Wlutowałem potencjometr zamiast rezystora i dopasowałem na oko :)
krowka1991 - 10 Mar 2011, 18:31
Temat postu: jak zrobic i od czego zaczac
witam jestem nowy na forum...
mam pytanie czy moglby mi ktos zaprezentowac jak i wogule od czego zaczoc mam fiestke 95 rok 1.3KAT nie mam w niej obrotomierza chce taowy miec ale nie bardzo wiem od czego zaczoc bede mial zegary oryginalne z obrotomierzem ale jak co i gdzie podlaczyc
pomocy

Pietrekk - 10 Mar 2011, 18:38

Teoretycznie podepniesz się pod chyba środkowy kabel na cewce i będzie działać. A działać będą z każdym oznaczeniem, u mnie Stuntman obrotek z EFI podłączył na 1.1i i działał, na cvh też działa tak samo podłączony.
jackrzec - 10 Mar 2011, 19:35

Pietrekk, w mk3 z 95 na 99% jest juz kabel przy liczniku. W obu moich fiestach był.
krowka1991, zobacz po wyjęciu starego licznika czy we wtyczce masz przewód zielony na pinie 10 (numery pinów masz na tym żóltym plastiku przy liczniku). Jesli masz, to musisz sobie sprawić licznik z mk3,5 (94-95) z oznaczeniem obrotka 1E z kontrolka airbagu, bo inaczej będziesz musiał go przerabiać. Jesli licznik będziesz miał, to tylko wpinasz go i po sprawie. Na allegro znalazłem tylko jeden taki: http://moto.allegro.pl/li...1500343552.html

Pietrekk - 10 Mar 2011, 19:43

No ja kabla nie miałem, ale w kostce z wiązką był, ale tak czy tak, jeśli będzie miał nawet licznik z innej wersji z airbagiem to może przerobić, pod kabel na cewce i działać też będzie, zawsze jakaś alternatywa.
jackrzec - 10 Mar 2011, 19:47

Po co ma kombinować z cewka jak w EDISIE ma gotowe wyjście. Jesli kabla nie będzie, to jest puste miejsce - wystarczy stamtąd pociągnąć przewód do licznika i po sprawie.
pavciio - 11 Mar 2011, 10:21

Ciężko mi zrozumieć to co jest tu napisane... Mam Fiestę mk3 z 91 roku z silnikiem 1.1 i mam też Fiestę z silnikiem 1.3 z 89 roku (chyba, bo to składak :P ) ta z silnikiem 1.3 posiada obrotomierz, ale nie da się już nią jeździć... Chciałbym przełożyć obrotek do Fiesty z silnikiem 1.1... nie do końca wiem czego mam w końcu szukać... Nie prościej jednak w razie czego pociągnąć ten kabel od cewki?
jackrzec - 13 Mar 2011, 18:12

pavciio napisał/a:
Nie prościej jednak w razie czego pociągnąć ten kabel od cewki?
Nie. Ciągnij od edisa. EDIS jest na ścianie grodziowej i ma wyjście przeznaczone na obrotka - po co kombinować?
Sake - 19 Mar 2011, 10:09

Kupiłem do mojej Fiesty 1.3i zegary z obrotomierzem. Po podłączeniu wszystko działa poza obrotomierzem. Nie wiem jakie oznaczenie maja zegary, ale jesli powiecie gdzie to sie sprawdza, to zrobie to i wam powiem.
Jestem zielony w sprawach elektryki, wiec wytłumaczcie mi (nie pogardze zdjeciami) jak mam pociągnąć kabel z Edisa żeby obrotomierz ożył??

u mnie wygląda to tak:

z tego co wyczytałem, w "mojej" wersji nie ma pinów nr 2 i 11.
i co teraz??

jackrzec - 19 Mar 2011, 20:37

Sake napisał/a:
z tego co wyczytałem, w "mojej" wersji nie ma pinów nr 2 i 11.
Wyjmij wtyczke i zobacz czy wystaje bolec na drugim pinie - jeśli jest, to musisz pociągnąc od niego przewód (przerób wtyczke tak, żeby był ten przewód). Jak nie ma w edisie drugiego pinu, to gorsza sprawa. Najpierw sprawdź, potem pomyślimy.
Sake - 19 Mar 2011, 20:43

Oks, jutro rano sprawdze.
Przerobic czyli przewiercić wtyczke na wylot? Tak to zrozumiałem ;/

Nazajutrz:
Wyjąłem wtyczke i na szczescie okazało sie ze na 2. pinie jest bolec.
Co dalej, gdzie ten przewód poprowadzic, do zegarów? Jeśli tak to gdzie dokładnie mam go podłączyć? Jestem zielony w sprawach elektryki :ups:

jackrzec - 20 Mar 2011, 12:48

Sake napisał/a:
Jeśli tak to gdzie dokładnie mam go podłączyć?
Zalezy jaki masz licznik. Daj fotkę tyłu licznika (tam gdzie te ścieżki), to powiem. Zapewne na pin w liczniku oznaczony jako 10 (w tym żółtym plastiku na złączu)
Sake - 20 Mar 2011, 16:41

Fota ścieżki liczników, myśle że jest w miare czytelna mimo że robiona telefonem. Obok zdjecie jakiejś kontrolki. Daje, bo to może być ważne.

jackrzec - 20 Mar 2011, 18:06

Pin 10 jest od obrotka. Czyli ciągnież kabel od pinu 2 w edisie do pinu 10 w liczniku i wszystko.
skoh - 26 Mar 2011, 09:27

Potwierdzam, w mk3,5 z września 94 również instalacja była już przystosowana do obrotomierza. Wystarczyło kupić zegary z obrotomierzem 1E (ja mam jeszcze z metalową tarczą i ostrą wskazówką) i kontrolką Airbag (oznaczenie (!)(P) blisko siebie) i wszystko działa plug & play. Przełożyłem tylko swój prędkościomierz, raptem dwie śruby. Dzięki za wskazówki odnośnie właściwego doboru obrotomierza.
karolusms - 4 Kwi 2011, 20:34

czy moglby ktos tutaj opisac prosto i zetelnie jaka wartosc rezystancji powinna byc w obrotkach do danego silnika by kazdy mogl bez glopich pytan sobie przerobic obrotek i do tego info co zrobic zeby wskazowka nie skakala przy wlaczaniu swiatel czy kierunkowskazow.....sam kupilem zegary z obrotkiem i mam metlik w glowie......nie zabardzo kumam co i jak wiec bede musial bawic sie az cos osiagne :/ ... to mial byc FAQ a na takiego nie wyglada.....

wogole jak ja mam to rozumiec: "
Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 147 kΩ (kiloomów) oraz potencjometr R8 (kolor czerwony) o oporności od 0 do 30 kΩ (łączna oporność - 324 kΩ), więc w 1.1i (monowtrysk) zaniża obroty o połowę. " jakim cudem 147 + 30 daje 324 ??

bolo2610 - 2 Lut 2012, 10:15

witam.zakupilem taki oto obrotek uniwersalny do fiestolota i wzialem sie za podlaczanie.zasilanie i podswietlenie juz ogarnalem,zostal mi tylko kabel sygnalowy .z tego co wyczytalem na forum to nie taka prosta sprawa( w kadecie starczylo podpiac pod konektorek w cewce)wywiedzialem juz ze jak podlacze pod aparat zapl. to bedzie pokazywal polowe obrotow i ze najlepiej/najprosciej podlaczyc sie pod edisa.czyli rozumim ze ten przewod (zielony)z obrotka do 2 pinu z wtyczki edis'a i bedzie smigac bez przeklamania?pytanie:drugi pin ale od lewej czy od prawej stojac przed autem?
JoeMix - 2 Lut 2012, 11:07

Obrotki uniwersalne są zaprogramowane by liczyć impulsy z układu zapłonowego,,, wyjście na obrotomierz może być ale nie musi taktowane taką samą liczbą impulsów, więc obrotek i tak może przekłamywać,,,
bolo2610 - 2 Lut 2012, 13:37

rozumiem,jednak chcialbym to sprawdzic .patrzalem we wtyczke i 2 od lewej jest pusty(nie dochodzi tam zaden przewod),a drugi od prawej jest oin,dochodzi zielony przewod.ktory to powinien byc?drugi od lewej czy od prawej?jesli od lewej to lipa.w takim razie gdzie moge podlaczyc kabel sygnalowy od obrotka uniwers.??
edit
znalazlem cos takiego:
''odłącz sygnał od obrotka (zasilanie i masę zostaw) podłącz do jakiegoś przewodu w izolacji, przeciągnij pod maskę (oknem) i koniec przewodu owiń kilkukrotnie przewód od świecy (którejkolwiek) - nawiń na przewodzie WN sprężynkę tak z 5cm długości (owiń taśma izolacyjną by się nie rozwinęła) ,,, bez połączenia elektrycznego, czyli przewód w izolacji... odpal motor i zobacz czy obrotek coś wskazuje,,,''
to by bylo dla mnie idealne wyjscie-tylko czy nadaje sie to na stale rozwiazanie,jak z dokladnoscia,czy przewod sygnalowy w miejscu w ktorym bedzie oplatal kabel wn odizolowac czy caly by mial byz zaizolowany?

JoeMix - 2 Lut 2012, 13:56

Tu jest 7 stron tematu i naprawdę chyba jest już wszystko napisane,,, obrotek możesz podłączyć pod cewkę tylko trzeba go przełączyć, o ile jest taki dobry że można go podłączyć do innego silnika niż 4 cylindrowy,,, bo jak nie to znaczy że taki on uniwersalny jak klucz 13 - pasuje na każda śrubę 13 :P

Sprężyna na przewodzie WN przewodem izolowanym nie trzeba go obskubywać,,, może tak być na stałe,,, tylko w Twoim przypadku pewnie będzie połowa i 2 sprężyny musiałbyś dać,,, po jednej na każdą parę świec...

bolo2610 - 2 Lut 2012, 13:58

znalazlem cos takiego:
''odłącz sygnał od obrotka (zasilanie i masę zostaw) podłącz do jakiegoś przewodu w izolacji, przeciągnij pod maskę (oknem) i koniec przewodu owiń kilkukrotnie przewód od świecy (którejkolwiek) - nawiń na przewodzie WN sprężynkę tak z 5cm długości (owiń taśma izolacyjną by się nie rozwinęła) ,,, bez połączenia elektrycznego, czyli przewód w izolacji... odpal motor i zobacz czy obrotek coś wskazuje,,,''
to by bylo dla mnie idealne wyjscie-tylko czy nadaje sie to na stale rozwiazanie,jak z dokladnoscia,czy przewod sygnalowy w miejscu w ktorym bedzie oplatal kabel wn odizolowac czy caly by mial byz zaizolowany?
tak ,ma przrelacznik :-P
pod cewke to znaczy w ktorym miejscu dokladnie?z tego co patrzalem pod mache to aparat znajduje sie z tyly silnika i malo tam widac,to jest aparat zintegrowany z cewka czy jak??gdzies byl post ze we fiescie tak podlaczony(pod cewke) moze przeklamywac o polowe w dol i by musial byc do dwucylindrowca czterosuwa...

_________________

JoeMix - 2 Lut 2012, 14:34

bolo2610 napisał/a:
z tego co patrzalem pod mache to aparat znajduje sie z tyly silnika i malo tam widac,to jest aparat zintegrowany z cewka czy jak?
1,1i w mk3 nie ma aparatu zapłonowego, ma tylko cewkę,,,
bolo2610 - 2 Lut 2012, 14:41

i pod co sie tam podlaczyc?(w kadecie byl to jeden z 4 konektorkow)
a co sadzisz o tej metodzie z owinieciem przewodu wn?

JoeMix - 2 Lut 2012, 14:48

Cytat:
a co sadzisz o tej metodzie z owinieciem przewodu wn?
Moja metoda :-P podpatrzona u monterów instalacji LPG, centralki setek aut dobrze tak współpracowały,,, jak w ten sposób u siebie podłączam obrotki testowe, lampy do ustawiania zapłonu itp,,,
bolo2610 - 2 Lut 2012, 20:27

yy owinalem tak przewod (ok 3 razy ) wokol pierwszego wn z prawej i ...nic...ani w izolacji ani bez.moze za malo razy owinalem??(spieszylem sie troche ,zimno bylo :kaput: )
JoeMix - 2 Lut 2012, 22:48

Sprężynka musi mieć tak z 5 cm długości zwój przy zwoju ciasno,,, wiec tak z 12 razy myślę,,, tam się musi indukować napięcie,,,
bolo2610 - 3 Lut 2012, 09:46

JoeMix napisał/a:
Sprężynka musi mieć tak z 5 cm długości zwój przy zwoju ciasno,,, wiec tak z 12 razy myślę,,, tam się musi indukować napięcie,,,

tak myslalem,na razie jestem na etapie rzezbienia panelu do osadzenia obrotka w miejscu zegarka.po kilku przymiarkach na stopce ,obok zegarow czy na slupku wybralem miejsce po zegarku obok nawiewow.bedzie wygladal jak fabrycznie i nie rzgal w oczy .jak skoncze wrzuce fotki.

bolo2610 - 8 Lut 2012, 16:02

no i lipa,wszystko dopracowane,zasilanie,panel itp.owinalem sygnalowy wokol przewodu zapl.(ponad metr kabla,wyszlo ok 25cm''oplotu)i nic.wskazowka ledwo dryga przy przegazowaniu.no to mowie nic ,inaczej-podlaczylem sie pod 2 od lewej we wtyczce od ecu(zielony) i ruszyloale:
-niby pokazuje dobrze 800rpm,ale jak pukne w obrotek to spada na 500(faktycznie jest ok 800)
-wskazowka chodzi jak w smole z opoznieniem
-nawet przy ostrej przegazowce wskazowka dochodzi max do 1500rpm
co moze byc przyczyna?czy ten sygnal z tej wtyczki jest pelnowartosciowy czy przeklamuje o polowe?jasli tak to jak poradzic
nie chcialbym nieslucznie odsylac obrotka do sprzedawcy.

JoeMix - 8 Lut 2012, 16:12

bolo2610, jak podłączyłeś się pod pin w cewce to masz 1/2 wskazań na obrotku,,, bo sygnał tam jest 2 razy rzadziej niż w analogicznym silniku z klasycznym zapłonem,,,
bolo2610 - 8 Lut 2012, 16:31

dokladnie to podlaczylem sie pod zielony przewod ,drugi od lewej w tej wtyczce do ecu na scianie grodziowej.
jesli tam tez jest ''zadki''sygnal to co mam zrobic?podejrzewam ze wstawic jakis ''wihajster''elektryczny?? (z elektroniki jestem noga :rotfl: )

JoeMix - 8 Lut 2012, 16:34

Obrotomierz przerabiać trzeba,,,
bolo2610 - 8 Lut 2012, 16:40

cytujw JoeMix
''No właśnie, jak pisałem,,, jak chce się do fiesty podłączyć obrotek pod cewkę to musi być skonfigurowany jak na dwu cylindrowy silnik czterosuwowy,,, bo skonfigurowany na 4 będzie pokazywał połowę, bo dostaje tylko polowe impulsów,,,''
dokladnie,tylko jak??
z drugiej strony w tym samym poscie Pietrekk pisze:
''W moim przypadku było tak ze bodajże drugie gniazdo od lewej było całkiem puste, zaślepione, tam wpiąłem sygnał od obrotka, w niektórych jest tam kabel, z tego co dobrze wiem to zielony, jeśli jest to pod niego poporstu się podpinasz. Sygnał do niego wziąłem z zegarka, bo po przekręceniu stacyjki jako tako on dostaje sygnał i się podświetla. Wszystko grało jak ta lala, obroty pokazywało dobrze.''
to juz nic nie kumam.
ew w przypadku przerabiania obrotka to doczytalem ze powinien on miec jakas tam opornosc zeby smigac,czyli co otworzyc go,sprawdzic jakie ma oporniki i ew. zmienic na odpowiednia wartosc??
shit natknalem sie na zdjecie na ktorym obrotek jest podpiet pod drugi ale od prawej (stojac przed autem):bezradny:
http://img25.imageshack.u...8042009004o.jpg
to w koncu pod ktory mam sie podlaczyc??

bolo2610 - 8 Lut 2012, 18:54

JoeMix help please ;-(
JoeMix - 8 Lut 2012, 19:19

Drugi pin, zielony przewód,,,

Na tym zdjeciu jest http://img25.imageshack.u...8042009004o.jpg a na tym go nie ma http://www.fotosik.pl/sho...7c75e70063b2ce3 dlatego wydaje mi się ze ten czerwony przewód jest źle podpięty (ale pewności nie mam, ja mam gaźnik i inny moduł zapłonowy)

bolo2610 - 8 Lut 2012, 19:26

a jak z tym opornikiem w obrotku?poradzisz cos?szkoda mi go bo naprawde fajnie by wygladal,no i kosztowal troche.


no i dlaczego nie dziala metoda owiniecia na przewod WN?
w sumie owinalem z metr przewodu i nic.probowalem nawet cienszego (dolozylem do tego metra) i lipa.probowalem na dwoch roznych przewodach


co do podlaczenia pod wtyczke to dokladnie podlaczylem sie do drugiego od lewej z tego zdjecia z czerwonym,na tym drugim zdjeciu to miejsce jest puste bez kabla

JoeMix - 8 Lut 2012, 19:42

bolo2610 napisał/a:
a jak z tym opornikiem w obrotku?
Każdy obrotek działa tak samo, to znaczy w jakiejś jednostce czasu liczy impulsy na przewodzie sygnałowym i potem przelicza by uzyskać wynik w obr/min,,, konstrukcyjnie każdy jest inny, więc trzeba by rozgrzyźć obrotomierz, i podmienić elementy tak by wynik był prawidłowy,,,
bolo2610 napisał/a:
no i dlaczego nie dziala metoda owiniecia na przewod WN?
Metoda polega na tym iż na przewodzie owiniętym wkoło PWN ma się indukować napięcie, może być tak ze obrotek takiego sygnału nie toleruje i dlatego martwy jest,,,
bolo2610 - 8 Lut 2012, 19:50

dzieki wielkie
no nic to zaryzykuje i otworze ten obrotek i sprawdze jakie ma oporniki.a jestes pewien na 100%ze w tym przewodzie z cewki do ecu idzie taki ''ubogi''sygnal?bo moze ten obrotek jest walniety a jak go otworze to po gwarancji bedzie.
a jakbym jakis (jaki?)opornik na przewod sygnalowy dodal?
bo jak to wyglada z tym oporem im mniejsza liczba cyl tym mniejszy opr czy wiekszy ma byc?

JoeMix - 8 Lut 2012, 20:51

Eh, widzę że nie chce Ci się szukać i czytać, ale wiesz co, mnie tez nie, dlatego napisze z głowy,,, Fiesta ma silnik 4 suwowy, czyli na jeden cykl pracy przypadają 4 suwy, czyli 2 obroty wału,,, jak byś do silnika jednocylindrowego podłączył obrotomierz pod zapłon to w ciągu minuty musiałby policzyć impulsy z cewki zapłonowej i pomnożyć je razy 2 aby otrzymać prawidłowy wynik,,, Fiesta ma silnik 4 cylindrowy, kiedyś uważali ze takie rozwiązanie jest najlepsze że w danej chwili na każdym cylindrze występuje inny suw,,, klasyczny układ zapłonowy ma przerywacz i rozdzielacz który dzieli iskrę na kolejne cylindry, z racji iż są 4 to musi być to 4 razy częściej niż w silniku jedno cylindrowym, dlatego wypada 2 impulsy na jeden obrót wału,,, obrotomierz liczy przez minutę i wynik dzieli na pół,,, ponieważ przerywacz to element mechaniczny wymagający obsługi i kalibracji ktoś wpadł na pomysł aby go wywalić z auta, i tak jest we Fieście, jest układ zapłonowy DIS, który ma 2 cewki, gdzie każda ma po 2 wyjścia, tak więc każdy cylinder ma soją parę w której pracuje, jak na jednym jest zapłon mieszanki, to na drugim jest wydech, obie świece pracują równocześnie, ale silnikowi to nie przeszkadza że mu się iskrzy w spalinach,,, pozbywając się rozdzielacza, Ford pozbył się masy problemów,,, efektem ubocznym jest to że silnik pracuje jak 2 cylindrowy (bo ma 2 cewki, pracujące na zmianę) dlatego na jeden obrót silnik wypada jeden impuls, i każdy standardowy obrotek podłączony do tego silnika pokaże tylko połowę wartości obrotów,,, więc
bolo2610 napisał/a:
jestes pewien na 100%ze w tym przewodzie z cewki do ecu idzie taki ''ubogi''sygnal?
Jestem tego pewny,,,
bolo2610 napisał/a:
a jakbym jakis (jaki?)opornik na przewod sygnalowy dodal?
Po tym tekście się orientuję iż Ty niestety się nie orientujesz,,, moja propozycja to nieruszanie tego obrotka, bo pojęcia o tym nie masz, otworzysz zobaczysz garść elementów dyskretnych, może jakiś scalak, przy odrobinie szczęścia złożysz i będzie jak było, przy pechu popsujesz i będzie po obrotku,,,, bo to jest tak jakby od osoby która nie do końca orientuje się jak koło w samochodzie zmienić oczekiwać by wyregulowała dobrze zapłon,,, to ze w standardowym fabrycznym obrotomierzu wystarczy jeden opornik wymienić na inny nie znaczy ze w uniwersalnym tez tak będzie,,, poza tym kiepski z niego uniwersalny jak nie da się przełączyć liczby cylindrów,,,
bolo2610 - 9 Lut 2012, 09:39

i o taka odpowiedz mi chodzilo :ok: wiem ze jest szukajka i umiem z niej korzystac ,ale czasem przebrniecie przez tony postow o podobnym tyltule lub zawartosci a jednak nie dajacych odpowiedzi zajmuje dosc duzo casu,a baba patrzy spode lba ;/ -''znow pol dnia przy aucie a drugie pol przy kompie''dodatkowo synek co 3 minuty pyta kiedy pojdziemy na sanki :rotfl: tak wiec czasem naprawde nie ma wyjscia i potrzeba szybkiej odp.zeby wojny nie bylo.
mam juz ciutke doswiadczenia z ''forami''-mazdaspeed,astrag,ktk...
ale tu na fkp zauwazylem ze ogrom tematow (usterek i problemow)jest naprawde pokazny,przez co komus kto pierwszy raz ma forda(ja)ciezko czasem polapac sie w prostych rzeczach.w dodatku jestem dosc drobiazgowy i wole spytac 2 razy jak nie mam pewnosci niz cos sfajczyc.
co do dzialania silnikow spalinowych to cos tam wiem o ich dzialaniu(kilka nawet rozebralem na czynniki pierwsze :-P )zreszta poki mialem dostep do garazu i narzedzi to wszystkie naprawy robilem sam(lacznie z grzebaniem w hydraulice przy citroenach :twisted: ) ale dzieki za kazda pomoc .
doszukalem sie info ze mozna by zlozyc ''podwajacz sygnalu'',ale mysle ze lepszym rozwiazaniem bedzie sprzedac ten obrotek i kupic taki z przelacznikiem 2/4 cylindry.
http://allegro.pl/obrotom...2090268980.html
bo ten co mam to ma przelacznik ale 4/6/8
ten cyfrowy moze wizualnie bez rewelacji ale funkcje swoja spelni.
a o elektronice to faktycznie pojecia zbytnio nie mam :krzesłemgo:

bidżej - 9 Lut 2012, 09:40

tjaaaa... a za 30 zika kupisz oryginalne zegary z obrotkiem.
bolo2610 - 9 Lut 2012, 09:47

wiem bidzej,ale tam tez nie jest taka prosta sprawa z tego co widze.
trzeba odpowiedni typ znalezc a i tak nie ma pewnosci ze ktos go nie przerabial .
poza tym chyba i tak trzeba sygnal doprowadzic do obrotka???
ale moze masz racje.rozumiem ze jak bedzie z obrotkiem typowo do 1.1 to musi dzialac plug&play bez zadnych przerobek?np
http://allegro.pl/ford-fi...2053151771.html

bidżej - 9 Lut 2012, 09:59

ten prawdopodobnie nie zatrybi - jest z przed 1992. znajdź zegary z obrotkiem od MK3.5 (1994-1995), ostrymi wskazówkami i odpowiednim oznaczeniem. jeśli masz zielony przewód na szerokiej wtyczce od EDISa to instalacja pod obrotek gotowa. nawet, jeśli będziesz musiał przelutować rezystor (co jest mało prawdopodobne jeśli chwilę poszukasz odpowiedniego obrotka), to to jest dziecinnie łatwe - odkręcasz 6 śrubek, wyciągasz zegary, 2 kolejne śrubki i obrotomierz na wierzchu, a rezystor z tyłu jak na dłoni.

mnie by było szkoda czasu na zabawy i dłubanie kabli z uniwersalnymi, które w dodatku wyglądają pasztetnie.

bolo2610 - 9 Lut 2012, 10:20

co prawda ten INXXA wygladal nie najgorzej w miejscu zegarka(oczywiscie w odpowiedniej ramce)al ten cyfrowy nijak mi nie pasuje wizualnie(w kadecie fajnie go wpasowale w zegary w srodku ale w fiescinych malo miejsca)tak wiec ten inxx juz wystawiony na allegro i za ta kase poszukam ori zegarow z obrotkiem.jak juz to spytam jakie maja miec oznaczenie? :-P
bidżej - 9 Lut 2012, 10:24

http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0 ;/
bolo2610 - 9 Lut 2012, 10:53

thx
karino - 10 Lut 2012, 08:59

Ktos przerabial zegary z oznaczeniem C do fiesty mk3 93rok 1.3 na mono ?????
JoeMix - 10 Lut 2012, 10:05

Masz jakieś wskazanie czy teoretycznie rozważasz?
turek86 - 16 Lut 2012, 13:42

Witam, może ja się podzielę moimi doznaniami przy montażu obrotomierza to wielu osobom się coś rozjaśni, chociaż i tak wszystko było już powiedziane ... Zacząłem od demontażu starego licznika (najprostsza wersja) i sprawdzenia jak wygląda sprawa z pinem nr 10. Przewodu żadnego tam nie znalazłem więc musiałem pociągnąć kabelek od EDISa. Przy wczepionej wtyczce w moduł EDIS patrzymy na drugi od prawej przewód, u mnie był zielony. Patrząc na lewo i nieco w dół od modułu zapłonu jest 4 - stykowe złącze a jeden z przewodów (u mnie zielono-czerwony) łączy się właśnie z tym zielonym przewodem drugim od lewej w EDIS. Ja podpiąłem się właśnie pod ten zielono-czerwony przewód ściągając trochę izolacji i wplatając przewód mający iść do obrotomierza. Całość zakleiłem solidnie taśmą izolacyjną i wygląda jak fabryka. Z drugiego końca tego przewodu ściągnąłem trochę izolacji i tak przygotowany poprostu wsadziłem na ścisk w złącze do zegarów. Teraz kwestia samego obrotomierza ... otóż znalazłem na szrocie dwa, jeden z literką V i wskazówkami zwykłymi a drugi był bez oznaczenia i miał wskazówki ścięte na końcach. Pomierzyłem oba i na obu łączna rezystancja rezystora R7 i potencjometru regulacyjnego była taka sama - 324kOHM. Wybrałem oczywiście ten bez oznaczenia ;/ głównie ze względów estetycznych. Podłączyłem wszystko, odpalam i ... wszystko tak jak powinno być. Obrotomierz utrzymuje się na wolnych obrotach na poziomie 1000 obrotów, prędkościomierz jak najbardziej ok. Cały montaż ogranicza się do dwóch czynności, podłączenia (jeżeli ktoś nie ma) przewodu z EDIS do zegarów i odpowiedniej kalibracji jeżeli takowa jest potrzebna. Nie ma siły żeby nie działało. Pozdrawiam :piwkowanie:
bolo2610 - 16 Lut 2012, 19:01

Przy wczepionej wtyczce w moduł EDIS patrzymy na drugi od prawej przewód,
u mnie był zielony. Patrząc na lewo i nieco w dół od modułu zapłonu jest 4 - stykowe złącze a jeden z przewodów (u mnie zielono-czerwony)
łączy się właśnie z tym zielonym przewodem drugim od lewej w EDIS. anie:[/quote]
to w koncu od lewej czy od prawej??

turek86 - 16 Lut 2012, 20:09

Zielony przewód ( drugi od prawej ) w EDIS łączy się z zielono-czerwonym w czteropinowym złączu obok ... przepraszam jeśli niejasno napisałem.
maciejek - 17 Lut 2012, 19:08

u mnie był zielony przewód ale nie było instalacji, musiałem wpiąć się w ten przewód innym i poprowadzić do obrotka. Mój obrotomierz nie ma żadnych oznaczeń.
dżolero - 26 Lut 2012, 19:56

mam pewno pytanie. silnik mam z escorta mk5 1.6cvh. sam obrotek w licznik nie pasuje. a jak by cała płytke ta z wlutowanymi opornikami przelutowac do mojego obrotka?? chodziło by?
Marek - 27 Lut 2012, 19:20

Jak masz obrotek w zegarach z fiesty to wystarczy, ze go poprawnie podlaczysz i bedzie dzialac :)
Stunt_Man - 28 Lut 2012, 15:41

z czego masz obrotomierz ten w fieście?
dżolero - 28 Lut 2012, 18:02

oznaczenie 1e lub 1v. ale mam z escorta z którego przełozyłem silnik. całosc nie miesci sie w miejsce tych z fiesty a chciałbym by to chodzio. w 1.3i zaniżał obroty o połowe
Stunt_Man - 29 Lut 2012, 15:38

ja już nie pamiętam jak to sie robiło :rotfl:
w cvh sie podpinało sygnałowy kabel do jednego z przewodów cewki (prawy albo lewy)
dobrze myśle? dawno sie nie bawiłem a mam krótką pamięć :rotfl:

JoeMix - 29 Lut 2012, 16:21

Stunt_Man napisał/a:
w cvh sie podpinało sygnałowy kabel do jednego z przewodów cewki (prawy albo lewy)
to nie takie proste, jak jest zapłon DIS to bez równicy który bo jest jak w HCSie, jak jest klasyczny z rozdzielaczem to pod ujemny zacisk cewki.
Michał-ek - 4 Cze 2012, 18:39
Temat postu: [MK3] Podłączenie obrotomierza
Witam, mam fieste 1.1 50 KM orginalnie nie posiadał obrotomierza więc zakupiłem na szrocie za 20 zł. zamontowałem, ale jest problem z tego względu, że nie działa.
pin 10 ma blaszkę, wtyka ma kabel zielony z pinu 10, więc co może być nie tak ?
zaznaczę iż elektryka zegarów w pełni działa tylko obrotomierz stoi w miejscu, gdzieś czytałem ze wystarczy opornik zmienić tak aby oporność całego licznika miała 324 Ohm. oznaczenie licznika ''V'' . i drugie pytanie gdzie wlutować ten opornik ? (100 Ohm ?)

trzeci - 4 Cze 2012, 19:47

Poczytaj ten temat - KLIK
Może tam będzie odpowiedź.

Michał-ek - 4 Cze 2012, 19:54

przeglądałem to ze 5,6 razy i nic.
JoeMix - 4 Cze 2012, 21:51

Przejrzyj jeszcze raz, tam naprawdę jest wszystko opisane, obrotek w ogóle działa - dryga coś? Zły opornik to by były złe wskazania a nie brak wskazań, to ze przy sterowniku jest blaszka to nie znaczy ze przy obrotomierzu jest sygnał,,, pociągnij na krótko do testów przewód z zegarów do cewki WN są tam 3 przewody, podłącz pod dowolny skrajny.
macieklc - 5 Cze 2012, 19:03

jackrzec, siemka mam pytanko dotyczące obrotomierza w fordzie fiesta 1.1 mk3 jak zrobić ten obrotomierz aby działał jest oznaczony symbolem V i nie wiem jak i co podłączyć aby działał proszę o pomoc jam można prosze się odezwać na gg 42751310 :)
turek86 - 5 Cze 2012, 20:08

macieklc, jeżeli nie wiesz "jak zrobić ten obrotomierz żeby działał" to przeczytaj ten temat od początku. Myślę, że temat do zamknięcia, bo wszystko zostało powiedziane.
macieklc - 8 Cze 2012, 22:29

cześć mam problem mam rocznik 93 i nie mam wo gule pociągniętej kabli do obrotomierza , czy ktoś wie jak to zrobić zeby mi obrotomierz działał ?? proszę .
BuMeL - 9 Cze 2012, 07:52

Podciągnąć kabel. Dwa posty wyżej masz zdjęcie.
Altaro - 2 Paź 2012, 19:50
Temat postu: [MK3] Zegar z Obrotomierzem do Fiesta 1.1 '92
Witam. Na samym wstępie dodam że przeglądałem 2 dni to forum w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem ale w żadnym z nich nie ma jasnej odpowiedzi na to pytanie. Reasumując, żaden temat nie został w 100% rozwiązany. Tak więc. Jak w temacie posiadam Fieste 1.1 92' z zegarem bez obrotka. Kupiłem obrotomierz uniwersalny. Świeci ładnie, ale nic poza tym ;) Obrotów nie pokazuje. Wyczytałem że jedna kwestwia to Jakiś EDIS, druga to cewka i żadne z tych nie jest dokladnie wyjaśnione, bo każdemu wychodzi to inaczej. jeden podpina po 11 drugi po 2 następny po 3 PIN i tak generalnie nic nie wiadomo...

Rozumiem że do mojej fieściny zegary orginalne z obrotkiem to tylko te z oznaczeniem V i IE tak ? A co jeśli mam inne ? np S ?

Chcę kupić ten zegar : http://allegro.pl/ford-fi...2679274376.html

ten : http://allegro.pl/licznik...2682601840.html

bądź ten : http://allegro.pl/licznik...2682940113.html

który z nich będzie odpowiedni do mojego auta ? I jeśli już kupię któryś z nich, jak zrobić żeby obrotomierz działał i wskazywał realne pomiary. Bo tematów milion, a w żadnym jasnej odpowiedzi NIE MA... Pozdrawiam ;)

JoeMix - 2 Paź 2012, 20:33

Altaro napisał/a:
Wyczytałem że jedna kwestwia to Jakiś EDIS, druga to cewka i żadne z tych nie jest dokladnie wyjaśnione, bo każdemu wychodzi to inaczej. jeden podpina po 11 drugi po 2 następny po 3 PIN i tak generalnie nic nie wiadomo...
Bo tak już z Fiestą jest,,, na mało co jest jedna słuszna droga, najczęściej jest kilka możliwości i nigdy nie ma gwarancji co będzie u Ciebie,,,
Altaro napisał/a:
Kupiłem obrotomierz uniwersalny.
Uniwersalny obrotomierz jest do klasycznego układu zapłonowego, Fiesta niestety nie ma takiego, ma układ z podwójna cewką zapłonową,,,
Altaro napisał/a:
Rozumiem że do mojej fieściny zegary orginalne z obrotkiem to tylko te z oznaczeniem V i IE tak ?
Myślę że jak by zegary były te same to by oznaczenia miały takie same a nie różne,,,
Altaro napisał/a:
I jeśli już kupię któryś z nich, jak zrobić żeby obrotomierz działał
No jak nie masz w aucie instalacji to kwestia dołożenia jednego przewodu,,,
Altaro napisał/a:
i wskazywał realne pomiary.
A to kwestia drobnej kalibracji po montażu,,,
Altaro - 3 Paź 2012, 14:01

JoeMix napisał/a:
Altaro napisał/a:
Kupiłem obrotomierz uniwersalny.
Uniwersalny obrotomierz jest do klasycznego układu zapłonowego, Fiesta niestety nie ma takiego, ma układ z podwójna cewką zapłonową,,,

Dobra, czyli sportowy obrotek mogę już wymontowąc.

JoeMix napisał/a:
Altaro napisał/a:
Rozumiem że do mojej fieściny zegary orginalne z obrotkiem to tylko te z oznaczeniem V i IE tak ?
Myślę że jak by zegary były te same to by oznaczenia miały takie same a nie różne,,,


Mam na oku ten obrotek: http://allegro.pl/ford-fi...2612009107.html Nada się ?

JoeMix napisał/a:
Altaro napisał/a:
I jeśli już kupię któryś z nich, jak zrobić żeby obrotomierz działał
No jak nie masz w aucie instalacji to kwestia dołożenia jednego przewodu,,,

ok kabelka. Którego ? i skąd dokąd (można prosić o dokladne wytłumaczenie bądź zdjęcia ?

JoeMix napisał/a:
Altaro napisał/a:
i wskazywał realne pomiary.
A to kwestia drobnej kalibracji po montażu,,,

Jak się to kalibruje ?

trzeci - 3 Paź 2012, 14:26

Tutaj masz licznik od 1.1 z tego samego rocznika co Twój.

Podłącz go i sprawdż czy obrotomierz działa.
Jeśli tak to znaczy, że Ford był łaskawy i masz instalację gotową.
Jeśli nie będzie działał to znaczy, że musisz pociągnąć kabelek bo Ford jednak łaskawy nie był ;-))
Co i jak masz napisane tutaj: czytaj
Nawet bez zdjęć można sobie poradzić bo ścieżka nr 10 na zegarach jest opisana wyrażnie a i EDIS-a ciężko pomylić z inną złączką :)
Pozdro ...

Altaro - 3 Paź 2012, 14:39

Dzięki bardzo, przyślą mi zegary do podłącze, sprawdzę i się pochwalę na forum ;) Bardzo pomogłeś!
JoeMix - 3 Paź 2012, 14:49

Altaro napisał/a:
Dobra, czyli sportowy obrotek mogę już wymontowąc.
Będzie prawdopodobnie wskazywał połowę obrotów, jak ma regulację to może da rade ustawić.
Altaro napisał/a:
ok kabelka. Którego ? i skąd dokąd (można prosić o dokladne wytłumaczenie bądź zdjęcia ?
W gaźniku (taki silnik masz w profilu, może zlustruj to sobie żebyśmy nie błądzili) najlepiej się wpiąć w przewód sterujący cewką WN, na jej wtyczce są 3 sztuki, środkowy to zasilanie i tam jest stałe 12V natomiast zewnętrzne to impulsy sterujące wpinasz się pod jeden z nich, kultura nakazuje ten sterujący cewką obsługująca 1 cylinder.

Altaro, albo jak możesz to podjedz na Milionową w Łodzi...

Altaro - 4 Paź 2012, 08:33

Jak już napisałem w swoim kolejnym temacie, spotkała mnie przykra sprawa związana z tym że kobiety w tym kraju też dostają prawo jazdy... Babka mi zderzak wgniotła na parkingu -.- Teraz muszę się nim zajać. Wymienic i polakierować... więc zegary odchodzą na kolejny miesiąc... Ale jakbym sobie nie poradził, to na pewno Zgłoszę się na milionową ;p
Myszak - 7 Cze 2014, 21:26

Witam, z góry przepraszam za odgrzanie tematu, ale przewertowałem całość i nie znalazłem w nim odpowiedzi na problem, jaki mnie trapi. Otóż zakupiłem zegary z obrotomierzem w wersji V i zamontowałem je u siebie, a mam podstawową MK3 1.3 92'. Na samym początku na wolnych obrotach wskazywał ok 3000obr/min, później rozebrałem i zmierzyłem opór na R7 i R8, których suma wyszła ok 324kOhm, idąc dalej za propozycjami forumowców, zmniejszyłem opór na rezystorze nastawnym do 0, dzięki czemu na R7 miałem 274kOhm, dzięki czemu obroty spadły do ok 1500obr/min przy wolnych obrotach. Sprawdziłem go na drodze i przy licznikowych 90km/h pokazywał równo 4000obr/min( przy czym wyczytałem, że powinien wskazywać 2500obr/min). Gdzie jeszcze może leżeć problem? Czy ktoś miał podobne objawy?
Pozdrawiam serdecznie

[ Dodano: Pią Cze 27, 2014 11:46 ]
Rozumiem, że nikt się z tym jeszcze nie spotkał, a czy jest w ogóle jakakolwiek możliwość chociaż obniżenia tych wskazywanych obrotów?

Puff - 8 Lip 2014, 21:15

Jeśli przelicznik jest liniowy (a na 99% jest), to patrząc na wartości jakie zmierzyłeś, powinieneś albo wypruć rezystor 270kΩ (taki jest szereg, może mieć 274kΩ bo są tolerancje +/- w %) i wstawić na jego miejsce 220kΩ, albo dołączyć do niego równolegle 1,2MΩ. Oporniki musisz mieć z możliwie małą tolerancją - najlepiej 1%, ostatecznie 2%. Jak 0,5% będzie dostępny i niezbyt drogi, to możesz się pokusić, żeby go wziąć :)
Myszak - 24 Lip 2014, 13:02

Nie chcąc poprawiać Forda, szukałem jakiś czas innych liczników, próbowałem i w końcu okazało się że licznik z oznaczeniem S, całkowicie mi odpowiadał, gdyż jako jedyny nie zawyża ani nie zaniża obrotów i wszystko jest na swoim miejscu :)
W związku z czym mam do sprzedania licznik z obrotomierzem, w pełni sprawny z oznaczeniem V. ;)

kuba87 - 27 Lis 2017, 13:24

Elo, pytanko, xr2i przeswapowane na rs1800, nie działa obrotomierz. Tzn drga przy włączeniu zapłonu. Kręcenie potencjometrem r8 nie daje żadnego rezultatu. Podpowie ktoś coś?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group