Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Orginalny immobilizer fiesta mk3

ejjj - 28 Mar 2007, 11:46
Temat postu: Orginalny immobilizer fiesta mk3
Moje pytanie brzmi czy komp.z immobilizerem można zastąpić bez żadnych przeróbek zwykłym komputerem (bez immobilizera) sprawa dotyczy fiesty mk3 rok 95 silnik 1.1
Mafios - 28 Mar 2007, 12:07

przeciez imobilaser nie jest w kompie !!!!!!!!! to tylko fiesta
ejjj - 28 Mar 2007, 12:18

niestety jest w kluczyku
Mafios - 28 Mar 2007, 13:42

ale przeciez tlumacze CI jak krowie na granicy za poza tym czujnikiem kolo stacyjki imobilaser nie ma nic wspolnego z kompem bo sam mam w swojej krowie a byla 1.3 a teraz jest 2.0 i immobilaser dziala !
ejjj - 28 Mar 2007, 14:39

już to wiem z autopsji
stasiek49 - 28 Mar 2007, 18:37

Mafios, to powiedz do czego jest podłączony ten czujnik?
jackrzec - 28 Mar 2007, 23:45

Mafios - mylisz się. Immo jest podłączony pod kompa jednym przewodem (minimum jednym) razem z czujnikiem położenia wału. Ty zmieniałeś wersję z immo na wersje z immo i dlatego pasowało.
gaszu - 29 Mar 2007, 00:03

Chłopaki - w MK3,5 z 1995 IMMO (PATS) występuje jako osobny moduł. Pod kluczykiem w kolumnie jest tylko pętla indukcyjna. IMMO z ECU synchronizuje się za pomocą jednego kabelka, ale to nie wszystko. Z immo idą 2 kabelki, które zwierają ze sobą czujnik wału, gdy wystąpi nieautoryzowana próba odpalenia auta. Jak macie problem z PATS'em, to PW proszę - mam go rozpykanego...
jackrzec - 29 Mar 2007, 08:30

gaszu napisał/a:
mam go rozpykanego...
Ja też i dlatego piszę o tym kablu :ok:
Mafios - 29 Mar 2007, 09:41

jackrzec napisał/a:
Mafios - mylisz się. Immo jest podłączony pod kompa jednym przewodem (minimum jednym) razem z czujnikiem położenia wału. Ty zmieniałeś wersję z immo na wersje z immo i dlatego pasowało.


i tu sie mylisz komp z 1.8 jest z 92 roku raczej w tym okresie nie bylo imobi. a napewno dziala bo innym kluczkiem jej nie zaplisz prosciej wez jak masz imobilaser zaloz kompa od jakiejs starej fiesty i zobaczysz e ten jeden kabelek nie ma znaczenia a 2 ten komp co byl w orginale z imobi. poszedl do starej fiesty ktora go nie ma i tez chodzi

jackrzec - 29 Mar 2007, 15:16

A to ciekawe! Bo jak odłączyłem ten kabel, to rozrusznik kręcił, a zapalić nie można było - brak iskry. Z tego co Ty piszesz wynika, że immo to pic na wodę, ale przynajmniej u mnie w obu fiestach dziala jak trzeba. Kompa podmieniałem, bo brałem na sprawdzenie od kumpla (myślał że ma skopany) i jego komp u mnie działał, ale mój u niego już nie.
szynszyl - 29 Mar 2007, 19:47

jackrzec, kolega Mafios, widocznie ma immo w pieron wypięte.. tylko sam nie wie..
Mafios - 30 Mar 2007, 12:15

to ciekawe bo jak zalozylem inna stacyjke to nie chciala odpalic
odyniec - 30 Mar 2007, 14:20

a co ma stacyjka do immo?
stasiek49 - 30 Mar 2007, 20:01

odyniec, kluczyk z innym kodem
odyniec - 30 Mar 2007, 20:28

to wiem... ale mafios mowi wpierw ze jego immo nie dziala a potem mowi ze dziala...
Mafios napisał/a:
to ciekawe


sama stacyjka niema nic do immo. immo to czujnik ktory jest obok stacyjki, ktory reaguje na sygnal, ktory jest kluczyku...

jackrzec - 31 Mar 2007, 01:55

Ale jak stacyjka inna, to i kluczyk inny - chyba że drugi kluczyk wisi jako brelok obok.
diodalodz - 31 Mar 2007, 03:49

prościej przełożyć transpondery z jednego klucza do drugiego albo zrobić klon transpondera na czystej kostce . to na stacyjce to tzw "okular" czyli pętla magnetyczna . Pojawia sie pytanie co odcina immo bo jeśli blokuje czujnik wału pierwsza ginie iskra . a jeśli tak musi być po drodze jakiś klucz tranzystorowy który rozłącza obwód czujnika albo zwiera go np do masy . Trzeba zbadać mienikiem co pojawia sie po zaczytaniu klucza na przewodzie idącym do kompa i podać to samo . Prosta sprawa . W tych rocznikach nie było raczej kostki sprzęrzonej z immobiliserm i kod klucza przechowywany jest w pudełu od immo . W późniejszych wersjach forda bywało różnie . Bo kod klucza odblokowywał immo a immo wysyłało kod do komputera który odblokowywał zapłon albo wtryski . W probe np do 94 roku immo posiadało 2 przekaźniki które rozłączały obwody komputera i odcinały wtryski (to na kompie z mazdy) potem był też komputery prod mitshubishi ale już miały blokade mapy paliwa wykonana kodem i tam był mały problem . Ale dało rade podłożyć kompa z nowszej madzi tylko trzeba było kilka pinów w kostce zamienić .
Mafios - 31 Mar 2007, 08:39

odyniec napisał/a:
to wiem... ale mafios mowi wpierw ze jego immo nie dziala a potem mowi ze dziala...
Mafios napisał/a:
to ciekawe


sama stacyjka niema nic do immo. immo to czujnik ktory jest obok stacyjki, ktory reaguje na sygnal, ktory jest kluczyku...


ty odyniec ty mnie nie ucz ja wiem ze stacyjka nic nie daje tylko dla przykladu dalem ze zalozylem zwykla stacyjke bez kluczyka magnetycznego i nie odpalala tylko mrygala ta czerwona dioda na zegarku


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group