|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Elektryka - Orginalny immobilizer fiesta mk3
ejjj - 28 Mar 2007, 11:46 Temat postu: Orginalny immobilizer fiesta mk3 Moje pytanie brzmi czy komp.z immobilizerem można zastąpić bez żadnych przeróbek zwykłym komputerem (bez immobilizera) sprawa dotyczy fiesty mk3 rok 95 silnik 1.1
Mafios - 28 Mar 2007, 12:07
przeciez imobilaser nie jest w kompie !!!!!!!!! to tylko fiesta
ejjj - 28 Mar 2007, 12:18
niestety jest w kluczyku
Mafios - 28 Mar 2007, 13:42
ale przeciez tlumacze CI jak krowie na granicy za poza tym czujnikiem kolo stacyjki imobilaser nie ma nic wspolnego z kompem bo sam mam w swojej krowie a byla 1.3 a teraz jest 2.0 i immobilaser dziala !
ejjj - 28 Mar 2007, 14:39
już to wiem z autopsji
stasiek49 - 28 Mar 2007, 18:37
Mafios, to powiedz do czego jest podłączony ten czujnik?
jackrzec - 28 Mar 2007, 23:45
Mafios - mylisz się. Immo jest podłączony pod kompa jednym przewodem (minimum jednym) razem z czujnikiem położenia wału. Ty zmieniałeś wersję z immo na wersje z immo i dlatego pasowało.
gaszu - 29 Mar 2007, 00:03
Chłopaki - w MK3,5 z 1995 IMMO (PATS) występuje jako osobny moduł. Pod kluczykiem w kolumnie jest tylko pętla indukcyjna. IMMO z ECU synchronizuje się za pomocą jednego kabelka, ale to nie wszystko. Z immo idą 2 kabelki, które zwierają ze sobą czujnik wału, gdy wystąpi nieautoryzowana próba odpalenia auta. Jak macie problem z PATS'em, to PW proszę - mam go rozpykanego...
jackrzec - 29 Mar 2007, 08:30
gaszu napisał/a: | mam go rozpykanego... | Ja też i dlatego piszę o tym kablu
Mafios - 29 Mar 2007, 09:41
jackrzec napisał/a: | Mafios - mylisz się. Immo jest podłączony pod kompa jednym przewodem (minimum jednym) razem z czujnikiem położenia wału. Ty zmieniałeś wersję z immo na wersje z immo i dlatego pasowało. |
i tu sie mylisz komp z 1.8 jest z 92 roku raczej w tym okresie nie bylo imobi. a napewno dziala bo innym kluczkiem jej nie zaplisz prosciej wez jak masz imobilaser zaloz kompa od jakiejs starej fiesty i zobaczysz e ten jeden kabelek nie ma znaczenia a 2 ten komp co byl w orginale z imobi. poszedl do starej fiesty ktora go nie ma i tez chodzi
jackrzec - 29 Mar 2007, 15:16
A to ciekawe! Bo jak odłączyłem ten kabel, to rozrusznik kręcił, a zapalić nie można było - brak iskry. Z tego co Ty piszesz wynika, że immo to pic na wodę, ale przynajmniej u mnie w obu fiestach dziala jak trzeba. Kompa podmieniałem, bo brałem na sprawdzenie od kumpla (myślał że ma skopany) i jego komp u mnie działał, ale mój u niego już nie.
szynszyl - 29 Mar 2007, 19:47
jackrzec, kolega Mafios, widocznie ma immo w pieron wypięte.. tylko sam nie wie..
Mafios - 30 Mar 2007, 12:15
to ciekawe bo jak zalozylem inna stacyjke to nie chciala odpalic
odyniec - 30 Mar 2007, 14:20
a co ma stacyjka do immo?
stasiek49 - 30 Mar 2007, 20:01
odyniec, kluczyk z innym kodem
odyniec - 30 Mar 2007, 20:28
to wiem... ale mafios mowi wpierw ze jego immo nie dziala a potem mowi ze dziala...
Mafios napisał/a: | to ciekawe |
sama stacyjka niema nic do immo. immo to czujnik ktory jest obok stacyjki, ktory reaguje na sygnal, ktory jest kluczyku...
jackrzec - 31 Mar 2007, 01:55
Ale jak stacyjka inna, to i kluczyk inny - chyba że drugi kluczyk wisi jako brelok obok.
diodalodz - 31 Mar 2007, 03:49
prościej przełożyć transpondery z jednego klucza do drugiego albo zrobić klon transpondera na czystej kostce . to na stacyjce to tzw "okular" czyli pętla magnetyczna . Pojawia sie pytanie co odcina immo bo jeśli blokuje czujnik wału pierwsza ginie iskra . a jeśli tak musi być po drodze jakiś klucz tranzystorowy który rozłącza obwód czujnika albo zwiera go np do masy . Trzeba zbadać mienikiem co pojawia sie po zaczytaniu klucza na przewodzie idącym do kompa i podać to samo . Prosta sprawa . W tych rocznikach nie było raczej kostki sprzęrzonej z immobiliserm i kod klucza przechowywany jest w pudełu od immo . W późniejszych wersjach forda bywało różnie . Bo kod klucza odblokowywał immo a immo wysyłało kod do komputera który odblokowywał zapłon albo wtryski . W probe np do 94 roku immo posiadało 2 przekaźniki które rozłączały obwody komputera i odcinały wtryski (to na kompie z mazdy) potem był też komputery prod mitshubishi ale już miały blokade mapy paliwa wykonana kodem i tam był mały problem . Ale dało rade podłożyć kompa z nowszej madzi tylko trzeba było kilka pinów w kostce zamienić .
Mafios - 31 Mar 2007, 08:39
odyniec napisał/a: | to wiem... ale mafios mowi wpierw ze jego immo nie dziala a potem mowi ze dziala...
Mafios napisał/a: | to ciekawe |
sama stacyjka niema nic do immo. immo to czujnik ktory jest obok stacyjki, ktory reaguje na sygnal, ktory jest kluczyku... |
ty odyniec ty mnie nie ucz ja wiem ze stacyjka nic nie daje tylko dla przykladu dalem ze zalozylem zwykla stacyjke bez kluczyka magnetycznego i nie odpalala tylko mrygala ta czerwona dioda na zegarku
|
|