Forum FiestaKlubPolska -

Porady eksploatacyjne - KODY MIGOWE

szynszyl - 12 Mar 2007, 20:05
Temat postu: KODY MIGOWE
Wykonanie testera i procedura odczytywania - by Abla

Kody 3-cyfrowe ZETEC-a

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


edit od bidżeja

Na podstawie książki "KODY USTEREK - Poradnik diagnosty samochodowego". Informacje delikatnie przesiane pod kątem EEC IV stosowanego w Fiestach MKIII. Idąc za terminologią z książki, to jest EEC IV w wersji wzbogaconej (z pamięcią dynamiczną), generujący kody 2-cyfrowe. Z racji wieku książki EEC V zostało potraktowane marginalnie jako nowinka, z której kody odczytuje się tylko odpowiednim czytnikiem (w sumie na tamte czasy to racja - nie było jeszcze wyświetlaczy w zegarach w MK4).

Tabela co i jak odnośnie sterowników:

Kod:
MODEL                                     KOD SILNIKA    LATA PROD.:       SYSTEM:

Fiesta 1.1 oraz Van, z katalizatorem.........G6A        od 1989            Ford EEC IV
Fiesa 1.25...................................DHA        od 1995            Ford EEC V
Fiesta 1.3 Van Courier, z katalizatorem......HCS        od 1991 do 1994    Ford EEC IV
Fiesta 1.3i oraz Courier, z katalizatorem....J6B        od 1991 do 1996    Ford EEC IV
Fiesta 1.3 oraz Courier......................JJA        od 1995            Ford EEC V
Fiesta 1.4i oraz VAN, z katalizatorem........F6E        od 1989 do 1995    Ford EEC IV
Fiesta 1.4...................................FHA        od 1995            Ford EEC V
Fiesta Classic 1.4...........................PTE F4A    od 1995 do 1996    Ford EEC IV
Fiesta XR2i 1.6, z katalizatorem.............LJD        od 1989 do 1993    Ford EEC IV
Fiesta RS Turbo 1.6..........................LHA        od 1990 do 1992    Ford EEC IV
Fiesta 1.6i, bez i z katalizatorem...........LUC        od 1989 do 1992    Ford EEC IV
Fiesta XR2i 1.6..............................LJC        od 1989 do 1993    Ford EEC IV
Fiesta 1.6i 16v..............................L1G        od 1994 do 1995    Ford EEC IV
Fiesta XR2i 1.8 16v, z katalizatorem.........RDB        od 1992 do 1995    Ford EEC IV
Fiesta 1.8i 16v, z katalizatorem.............RQC        od 1992 do 1995    Ford EEC IV



LOKALIZACJA ZŁĄCZA SAMODIAGNOSTYKI - FIESTA CFi, EFi, Zetec:

Złącze samodiagnostyki 3-stykowe znajduje się w komorze silnika za lewym reflektorem lub lewym błotnikiem.




OGÓLNE ZASADY ODCZYTU 2-CYFROWYCH KODÓW USTEREK W SYSTEMIE FORD EEC IV

1. Przed przystąpieniem do niżej opisanych czynności należy przeczytać tekst o odczycie kodów za pomocą i bez pomoce czytnika kodów usterek [to dzieci z FKP mają już obcykane na pamięć - przyp. bidżej].

2. System stosowany do 1988 roku nie miał pamięci dynamicznej. Dlatego w odniesieniu do samochodów z tymi systemami należy pominąć informacje o pamięci dynamicznej.

3. Kody "twarde" to kody wytwarzane przez usterki istniejące podczas sprawdzania. Kody "miękkie" to kody wytworzone podczas ostatnich 10 lub 40 jazd (zależnie od pojazdu), lecz nie występują podczas sprawdzania. Kody "miękkie" są przechowywane w pamięci dynamicznej. UWAGA: Przez jazdę rozumie się okres od uruchomienia silnika, gdy temperatura płynu chłodzącego była niższa od 49 st. C, do chwili, gdy temperatura płynu chłodzącego przekroczy 65 st. C.

4. Ford EEC IV w wersji wzbogaconej (2-cyfrowy) ma 3 tryby rozpoznania usterek i tryb obsługowy. Tryby rozpoznania usterek są następujące:
- tryb 1 - zapłon włączony, silnik nie pracuje - statyczne sprawdzenie czujników silnika i odczyt kodów "twardych" i "miękkich".
- tryb 2 - silnik pracuje - sprawdzenie czujników silnika podczas jego pracy, na biegu jałowym lub podczas jazdy próbnej;
- tryb 3 - silnik pracuje, a system znajduje się w trybie obsugowym - dynamiczne sprawdzenie czujników silnika; w trybie obsługowym można zmieniać punkt zapłonu i prędkość biegu jałowego; nie można robić tych regulacji poza trybem obsługowym.

5. Chociaż tryby są niezależne od siebie i mogą być wykonane oddzielnie, to w celu uzyskania dokładniejszych rezultatów zaleca się wykonanie ich w następującej kolejności:

6. Wykonać procedurę wg trybu 1. Zapisać kody zarejestrowane w pamięci dynamicznej, lecz nie usuwać jeszcze usterek na tym etapie. Przed przejściem do wykonania procedury wg trybu 2 wszystkie usterki odpowiadające kodom "twadrym" muszą być usunięte (w kolejności emitowania), aż do wyemitowania kodu "11". Na razie zignorować kody "miękkie".

7. Wykonać procedurę wg trybu 2 na postoju lub podczas jazdy. Naprawić wszystkie usterki przed przejściem do wykonania procedury wg trybu 3.

8. Wykonać procedurę wg trybu 3. Naprawić wszystkie rozpoznane usterki i dokonać regulacji w trybie obsługowym (jeśli potrzeba) UWAGA: W pojazdach wyprodukowanych w i po 1988 roku nie wolno przeprowadzać sprawdzenia pracującego silnika, jeśli przed jego rozpoczęciem istnieją "twarde" kody.

9. Kody usterek, które zostały odczytane z pamięci dynamicznej mogą być teraz rozpoznane, a usterki naprawione. Usunięcie przyczyn wywołujących kody "twarde" podczas trzech procedur sprawdzających może zlikwidować powody wytwazania kodów "miękkich" bez dalszego sprawdzania/

10. W celu uniknięcia błędów między poszczególnymi sprawdzeniami dobrze jest wyłaczyć zapłon i zrobić 10-sekundową pauzę.

11. Przed rozpoczęciem procedur samdiagnostycznych należy sprawdzić, czy spełnione są następujące warunki:
- silnik osiągnął temperaturę normalnej pracy,
- dźwignia automatycznej skrzyni biegów znajduje się w położeniu "N" lub "P"
- hamulec awaryjny jest pewnie zaciągnięty,
- klimatyzacja jest wyłączona,
- przewody korektora oktanowego i regulacji biegu jałowego (tryb obsługowy) są odłączone (w odpowiednich przypadkach).

ODCZYT KODÓW USTEREK BEZ POMOCY CZYTNIKA KODÓW - KODY BŁYSKOWE

UWAGA: w trakcie pewnych procedur sprawdzania jest możliwe wytworzenie dodatkowych kodów usterek. Należy zwrócić uwagę na to, by żaden kod wytworzony podczas realizacji procedury sprawdzania nie zafałszował wyników sprawdzania.

1. Przed rozpoczęciem sprawdzania upewnić się, czy silnik osiągnął temperaturę normalnej pracy.

2. Podłączyć diodę świecącą LED [albo brzęczyk jak u abli, co dzieci z FKP świetnie wiedzą - przyp. bidżej] między zacisk 3 złącza samodiagnostyki (przewód ujemny) i dodatni biegun akumulatora:



3. Zmostkować styki "1" i "2" w złączu samodiagnostyki.


TRYB 1:

4. Włączyć zapłon (nie obracać wału korbowego, jeśli silnik nie daje się uruchomić). Po około 45s dioda LED zacznie emitować 2-cyfrowe kody błyskowe w następujący sposób:
- 2 cyfry są reprezentowane przez 2 serie błysków;
- pierwsza seria błysków oznacza dziesiątki, a druga seria jednostki;
- w serii dziesiątek i jednostek 0.5-sekundowe błyski przedzielone są 0.5-sekundowymi przerwami;
- 2-sekundowa pauza oddziela dziesiątki od jednostek, kolejne kody przedzielone są 4-sekundową przerwą. Po wyemitowaniu wszystkich kodów następuje 6-9-sekundowa pauza, po której emitowany jest pojedynczy błysk (kod oddzielający), po drugiej pauzie (6-9 sekund) emitowany jest następny pojedynczy błysk i chwilowe kody usterek zapisane w pamięci dynamicznej;
- kod "12" to jeden 0.5-sekundowy błysk oraz następująca po nim 2-sekundowa przerwa i dwa kolejne 0.5-sekundowe błyski w odstępie 0.5 sekundy.

5. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać numer kodu. Znaczenie kodu usterki odczytać z tabeli.

6. W pewych punktach procedury odczytu kodów emitowane będą polecenia, które obsługa powinna wykonać. Jeśli wyemitowane polecenie nie zostanie wykonane, to zarejestrowany zostanie kod błędu, a procedura dczytu kodów będzie musiała być powtórzona.

7. Jeśli pojawi się kod "10" (niektóre pojazdy z automatyczną skrzynią biegów, wyprodukowane po 1991 roku), należy wcisnąć do oporu i zwolnić pedał przyspieszenia i pedał hamulca (musi zostać uaktywniona funkcja "kickdown" - pełnego wciśnięcia przepustnicy). Jeżeli odpowiednie czynności nie zostaną wykonane w ciągu 10 sekund od chwili pojawienia się kodu "10", urządzenie sterujące zarejestruje kod usterki. Wtedy należy wyłączyć zapłon; odczekać 10 sekund i ponownie rozpocząć procedurę odczytania kodów wg trybu 1.

8. Kody usterek wytwarzane przez system wzbogacony (bez pamięci dynamicznej) można odczytać tylko wtedy, gdy wystąpiła jakakolwiek usterka systemu i zapłon jest włączony. Jeżeli usterka ma charakter trwały (istnieje cały czas), to odpowiedni kod będzie wpisywany przy okazji każdego włączenia zapłonu. Jeżeli usterka ma charakter chwilowy, to wyłączenie zapłonu powoduje skasowanie jej kodu.

9. Wszystkie emitowane w tym etapie kody odpowiadają usterkom "twardym".

10. Wyemitowanie kodu "11" oznacza, że w pamięci nie ma więcej kodów.

11. Po wyemitowaniu wszystkich kodów będą one 1 raz powtórzone. Co nastąpi potem zależeć będzie od wersji pojazdu.

12. Wersje bez pamięci dynamicznej:
- wyświetlony zostanie kod "10", który oznacza, że urządzenie sterujące rozpoczęło procedurę sprawdzania połączeń,
- przejść do punktu 14 i wykonać procedurę sprawdzania połączeń.

13. Wersje z pamięcią dynamiczną:
- wyświetlony zostanie kod oddzielający (kod "10" w silnikach 2.4/29 V6 lub kod "20" w innych silnikach), po czym emitowane będą kody zarejestrowane w pamięci dynamicznej (UWAGA: wyemitowanie kodu "11" oznacza, ze w pamięi nie ma żadnych kodów).
- po wyemitowaniu wszystkich kodów z pamięci dynamicznej będą one jeden raz powtórzone, po czym zostaną skasowane i zostanie wyświetlony kod "10" oznaczający, że urządzenie rozpoczęło procedurę sprawdzania połączeń;
- przejść do punktu 14 i wykonać procedurę sprawdzania połączeń

SPRAWDZANIE POŁĄCZEŃ:

14. Wszystkie "podejrzane" elementy, przewody i połączenia powinny zostać teraz delikatnie poruszone lub obstukane. Jeżeli urządzenie sterujące wykryje usterkę podczas tych czynności, to zostanie ona zarejestrowana w pamięci dynamicznej. Powtórzyć procedrę wg trybu 1 w celu odczytu usterek wykrytych podczas sprawdzania połączeń i zarejestrowanych w pamięci dynamicznej.

15. Naprawić wszystkie usterki w kolejności emitowania ich kodów. Powtarzać procedurę wg trybu 1 do chwili, aż nie będą wytwarzane kody "twarde", po czym przejść do procedury wg trybu 2. UWAGA: W celu uniknięcia błędów dobrze jest wyłączyć zapłon i odczekać 10 sekund przed powtórzeniem procedury wg trybu 1 lub przed rozpoczęciem procedury wg trybu 2.

16. Zakończyć odczyt kodów: wyłączyć zapłon i usunąć mostek oraz diodę LED.

TRYB 2:

17. Podłączyć diodę LED między styk "3" złącza samodiagnostyki (ujemny przewód) i dodatni biegun akumulatora.

18. Uruchomić silnik. Odczekać 4 sekundy, po czym zmostkować styki "1" i "2" w złączu samodiagnostyki.

19. Po kilku sekundach dioda LED zacznie emitować 2-cyfrowe kody błyskowe. Opis sposobu emitowania kodów znajduje się w podpunkcie dotyczącym trybu 1.

20. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać numer kodu. Znaczenie kodu usterki odczytać z tabeli.

21. Kody będą wyświetlane jeden po drugim podczas pracy silnika. Kod "11" oznacza brak kodów w pamięci.

22. Wszystkie "podejrzane" elementy powinny zostać teraz delikatnie poruszone lub obstukane i (lub) pojazd powinien odbyć jazdę próbną.

23. Naprawić wszystkie usterki w kolejności emitowania ich kodów. Powtarzać procedury wg trybu 1 i 2 do chwili, aż nie będą wytwarzane kody "twarde", po czym przejśc do procedury wg trybu 3.

24. Zakończyć odczyt kodów: wyłączyć zapłon i usunąć mostek oraz diodę LED. UWAGA: Mostek i dioda LED mogą zostać podłączone, jeśli ma nastąpić powtórzenie procedur wg trybu 1 lub trybu 2.

TRYB 3 (i tryb obsługowy)

UWAGA: W sytemie EEC IV zamontowanym w silnikach wyprodukowanych w roku 1988 i później nie jest możliwe wykonanie procedur wg trybu 3, jeśli nie usunięto wszystkich "twardych" usterek.

25. Wyłączyć zapłon.

26. Podłączyć diodę LED między styk "3" złącza samodiagnostyki (ujemny przewód) i dodatni biegun akumulatora.

27. Zmostkować styki "1" i "2" w złączu samodiagnostyki.

28. Włączyć zapłon, odczekać 3 sekundy, urchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym.

29. Utrzymywać prędkość silnika na poziomie 2000 obr/min do chwili osiągnięcia przez silnik normalnej temperatury pracy.

30. Wyemitowanie kodu "50" będzie oznaczać rozpoczęcie procedury samodiagnostyki. Jeżeli ten kod jest emitowany oddzielnie albo razem z jednym lub kilkoma kodami usterek czujnika temperatury płynu chłodzącego, to albo temperatura silnika jest za niska, albo czujnik temperatury płynu chłodzącego sygnalizuje zbyt niską temperaturę. Przyczyną sygnalizowania zbyt nieskiej temperatury przez czujnik temperatury płynu chłodzącego może być uszkodzenie układu chłodzenia silnika lub błąd czujnika. Procedura wg trybu 3 się nie rozpocznie, dopóki urządzenie sterujące nie rozpozna, że silnik osiągnął temperaturę normalnej pracy.

31. Po rozpoznaniu przez urządzenie sterujące, że silnik osiągnął właściwą temperaturę możliwe jest rozpoczęcie procedury. Prędkość silnika wzrośnie do prędkości "szybkiego" biegu jałowego podczas sprawdzania przez EEC IV czujników i elementów wykonawczych. UWAGA: Jeśli nie nastąpi wzrost prędkości silnika w ciągu 60 sekund, trzeba sprawdzić, czy silnik ma temperaturę normalnej pracy i ponowić procedurę. Jeśli jedno z połączeń obsugowych jest używane, wyemitowany zostanie odpowiedni kod, a procedura zaniechana.

32. Gdy wyświetlony zostanie kod "10", wsicnąć pedał przyspieszenia w celu gwałtownego zwiększenia prędkości silnika do ponad 3000rpm (4000rpm w silnikach z katalizatorem). Odczekać, aż silnik ponownie osiągnie prędkość biegu jałowego. Wciśnięcie pedału przyspieszenia obciąża przepływomierz lub czujnik ciśnienia bezwzględnego, czujnik położenia przepustnicy i inne czujniki dynamiczne. Kody usterek zostaną zarejestrowane, jeśli sygnały nie odpowiadają oczekiwanym wartościom.

33.Kody usterek rozpoznane podczas wykonywania procedury wg trybu 3 będą teraz wyemitowane. Usterki odpowiadające kodom muszą być naprawione przed przejściem do trybu obsługowego.

34. Kod "11" oznacza, że w pamięci nie ma kodów; następujący po nim kod "60" sygnalizuje początek trybu obsługowego.

TRYB OBSŁUGOWY

35. Gdy urządzenie sterujące znajduje się w trybie obsługowym, zapłon i prędkość biegu jałowego są wyłączone spod nadzoru urządzenia sterującego i możliwe jest dokonanie regulacju bazowego punktu zapłonu (MODELE Z ROZDZIELACZEM) oraz bazowej prędkości biegu jałowego (tam, gdzie to możliwe). W przypadkach gdy nie jest możliwa regulacja bazowego punktu zapłonu (modele z zapłonem bezrozdzielaczowym) lub bazowej prędkości biegu jałowego, wziąż można sprawdzić wartości i porównać je z wartościami w danych technicznych. Jeżeli zmierzone wartości są nieprawidłowe, to wskazuje to na uszkodzenie systemu lub urządzenia sterującefo.

36. Po 2 minutach (modele z katalizatorem) lub 10 minutach (modele europejskie bez katalizatora) wyświetlony zostanie kod "70". Oznacza to zakończenie trybu obsługowego oraz przejęcie kontroli nad punktem zapłonu i prędkością biegu jałowego przez urządzenie sterujące. Jeżeli regulacje nie zostały zakończone, należy ponownie wywołać kod "60" przez powtórzenie procedur wg trybu 3 i obsługowego.

37. Zakończyć odczyt kodów: wyłączyć zapłon oraz usunąć mostek i diodę LED.

38. Pamiętać o ponownym podłączeniu przewodów korektora oktanowego i regulacji biegu jałowego, jeśli zostały one odłączone przed rozpoczęciem procedury samodiagnostyki.

KASOWANIE KODÓW USTEREK BEZ POMOCY CZYTNIKA KODÓW USTEREK (Ford EEC IV)

1. Kody usterek przechowywane w pamięci dynamicznej (kody "miękkie") są automatycznie kasowane po zakończeniu procedury odczytu, a urządzenie sterujące przechodzi do trybu sprawdzania połączeń. Kody "twarde" nie są zachowywane po wyłączeniu zapłonu.

KODY BŁĘDÓW - FORD EEC IV W WERSJI WZBOGACONEJ, KODY 2-CYFROWE:

[UWAGA: to są wszystkie kody, jakie w ogóle jest w stanie wygenerować EEC IV - więc jak coś nie pasuje, to nie płakać proszę.]

10 - Kod polecenia. Wymaga od obsługi: włączenia zapłonu bez włączana silnika i sprawdzenia połączeń; uruchomienia silnika i obciążenia silnika przez przestawienie przepustnicy; prędkość silnika musi przekroczyć 2500rpm.
11 - W pamięci nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające.
13 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jgo obwód.
14 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód.
15 - Czujnik położenia przepustnicy (CPP) lub jego obwód.
16 - Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód.
17 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze (MAP sensor) lub jego obwód.
18 - Niskie napięcie akumulatora.
19 - Pamięć dynamiczna lub jej obwód, zakończyć i ponowić proces samodiagnostyki. Jeżeli kod powtórzy się, sprawdzić obwód urządzenia sterującego.
20 - Kod oddzielający. Oddziela kody "twarde" od kodów "miękkich".
21 - Zapłon, nieregularny sygnał.
22 - Przepływomierz powietrza pierwszy lub jego obwód, napięcie za wysokie.
23 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, napięcie za wysokie.
24 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód.
25 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód, napięcie za wysokie.
26 - Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za wysokie
27 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwód, wartość za duża.
28 - Sonda lambda 1 lub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V), bogata mieszanka lub uszkodzona sonda.
29 - Sonda lambda 2 lub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V), bogata mieszanka lub uszkodzona sonda.
30 - Kod-znacznik, oznacza urządzenie sterujące dla silników 6-cylindrowych [dzieci z FKP to raczej nie interesuje gy ].
31 - Elektroniczne urządzenie sterujące lub uszkodzenie obwodu pamięci satłej / pamięci o dostępie swobodnym.
32 - Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za niskie.
33 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, napięcie za niskie.
34 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód.
35 - Czujnik położenia przepustnicy (CPP) lub jego obwód, napięcie za niskie.
36 - Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za niskie.
37 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwód, wartość za mała.
38 - Sonda lambda 1 lub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V), uboga mieszanka lub uszkodzona sonda.
39 - Sonda lambda 2 lub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V), uboga mieszanka lub uszkodzona sonda.
42 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwód.
43 - Czujnik położenia przepustnicy (CPP) lub jego obwód.
44 - Nie wykonana lub zbyt późno wykonana czynność przestawienia przepustnicy.
45 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód.
46 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, nie osiągnięta maksymalna prędkość obrotowa.
47 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, nie osiągnięta minimalna prędkość obrotowa.
48 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód.
50 - Zamontowana europejska wersja urządzenia sterującego.
51 - Włączona klimatyzacja, wyłączyć klimatyzację i powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
52 - Automatyczna skrzynia biegów: dźwignia ustawiona w położeniu "D", przestawić do położenia "N" lub "P" i powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
53 - Zwarty do masy pierwszy przewód regulacyjny liczby oktanowej. Odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
54 - Zwarty do masy drugi przewód regulacyjny liczby oktanowej. Odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
55 - Zwarty do masy przewód regulacyjny prędkości biegu jałowego. Odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
57 - Przepustnica przestawiona podczas procedury samodiagnostyki (przed kodem "10"), powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
58 - Fazowanie wzrostu sygnału zapłonu (sygnału inicjującego), modyfikacja sygnału zapłonu.
59 - Potencjometr CO lub jego obwód, poza obszarem sprawdzania.
60 - Początek trybu obsługowego.
61 - Spadek mocy - cylinder 1.
62 - Spadek mocy - cylinder 2.
63 - Spadek mocy - cylinder 3.
64 - Spadek mocy - cylinder 4.
65 - Wyłącznik hamulce włączone/wyłączone.
66 - Wyłącznik "kickdown" (pełnego wciśnięcia przepustnicy) lub jego obwód.
67 - Czujnik temperatury paliwa lub jego obwód.
68 - Zawór elektromagnetyczny turbodoładowania lub jego obwód.
69 - Zawór elektromagnetyczny turbodoładowania lub jego obwód.
70 - Koniec trybu obsługowego.
72 - Zawór regulujący ciśnienie doładowania (tylko 1.6 CVH Turbo) lub jego obwód.
73 - Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym lub jego obwód.
74 - Zawór elektromagnetyczny zmiany 3/4.
75 - Zawór elektromagnetyczny blokady sprzęgła przetwornika momentu.
76 - Wskaźnik "hamulec włączony".
77 - Wskaźnik "kickdown".
78 - wyłącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy, wyłącznik nie był uaktywniony podczas procedury samodiagnostyki. Sprawdzić, czy wyłącznik jest zamontowany, jeśli tak, powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
91 - Sonda lambda lub jej obwód, zmienione połączenia (silnik 2.0 DOHC 16V).

siepraw - 16 Kwi 2007, 20:47

Własnie uzylem testera. na pracujacym silniku wszystko wyszlo OK!

Jedna mala uwaga dla osob ktore beda uzywaly tego testera po raz pierwszy:
-Po odpaleniu silnika i wyswietleniu badź wypiszczeniu kodu 50, nastepuje dluga (kilka minut) przerwa gdzie nic sie nie dzieje i dopiero po jakims czasie wchodzi na wysokie obroty i dzieje sie to wszystko o czym napisal Abla. Takze trzeba cierpliwosci, nie rezygnujcie za wczesnie. (tak jak ja zrobilem za 1 razem).

Przy wyłączonym silniku natomiast mialem (mam) maly klopot. Otóż po rozpoczeciu testu (jedno krótkie migniecie) "wymiagał" mi sie kod 73 którego nie ma w tabelce Abla. Co to może znaczyć? Ten kod 73 powtórzył sie dwa razy, następnie pojawił sie kod separacji i kody 11x2 i 10. Rozumiem że błędy po kodzie separacji sie nie wyświetlily ponieważ raz zawaliłem test i pamieć sie skasowała, ale skąd sie wziął kod 73? I co on oznacz??

Dzięki za odpowiedzi ipomoc!!

Tommur - 16 Kwi 2007, 20:59

Musiałeś odczekać kilkas minut, bo silnik był nie zagrzany. Najlepiej chwile pojeździć aż silniik osiągnie normalną temperaturę, jesli tak zrobisz to obroty zaczną skakać koło 30sek po odpaleniu silnika i wyświetleniu kodu 50

kod 73. Z tabeli kodów którą mam ja wychodzi z jednej "zawór elektromagn. filtra z węglem aktywnym lub jego obwód" - ale tego chyba nie masz :rotfl:
drugi opis kodu 73 to "czujnik położenia przepustnicy lub brak jego reakcji podczas sprawdzania" - i to bym kolego obstawiał. :hihihi:

bitar - 27 Maj 2009, 11:15

Kody błędów
10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę.
11 Brak usterek.
12 Miernik przepływu powietrza 1.
13 Czujnik temperatury chłodziwa.
14 Czujnik temperatury powietrza.
15 Czujnik położenia przepustnicy.
16 Miernik przepływu powietrza 2.
17 Czujnik MAP.
18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator.
21 Nieregularny sygnał zapłonu.
22 Miernik przepływu powietrza 1, zbyt wysokie napięcie.
23 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt wysokie napięcie.
24 Czujnik temperatury powietrza.
25 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt wysokie napięcie.
26 Miernik przepływu powietrza 2, zbyt wysokie napięcie.
27 Czujnik MAP, zbyt wysoki sygnał (częstotliwość).
28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
29 Czujnik tlenu 2, (cylindry 2 i 3), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
31 Uszkodzenie RAM / ROM, uszkodzony ECU.
32 Miernik przepływu powietrza 1, zbyt niskie napięcie.
33 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie.
34 Czujnik temperatury powietrza.
35 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt niskie napięcie.
36 Miernik przepływu powietrza 2, zbyt niskie napięcie.
37 Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie.
38 Czujnik tlenu 1 (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
39 Czujnik tlenu 2 (cylindry 2 i 3), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
41 Miernik przepływu powietrza 1, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
42 Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
43 Położenie przepustnicy, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
44 Przepustnica otwarta zbyt późno lub nie otwarta, powtórzyć test na pracującym silniku.
45 czujnik prędkości pojazdu.
46 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min).
47 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min) lub jest ona za niska do testowania
czujnika tlenu czy zaworu E.G.R.
48 Regulator biegu jałowego / czujnik położenia przepustnicy.
49 EGR (recyrkulacja spalin)
50 Kod identyfikacyjny modułu EEC4, jeśli w czasie testu na pracującym silniku nie pojawi się kod 50, to
należy sprawdzić numer części modułu EEC 4.
51 Włączona klimatyzacja, wyłączyć klimatyzację i powtórzyć test na pracującym silniku.
52 Przekładnia automatyczna w 'D' lub ruch pojazdu: wybrać 'N / P', powtórzyć test na pracującym silniku.
53 Uziemione złącze oktanowe 1, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
54 Uziemione złącze oktanowe 2, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
55 Dopasować kabel, z uziemieniem, wyjąć złącze, powtórzyć test przy pracującym silniku.
56 Brak sygnału z czujnika stukania.
57 Przepustnica została przesunięta zbyt wcześnie, powtórzyć test na pracującym silniku.
58 Moduł zapłonu, niestabilny prąd sygnału zapłonu.
59 Regulacja CO %, potencjometr.
60 Kod przeglądu: sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować, bieg jałowy i ustawienie zapłonu.
61 Utrata mocy cylinder 1, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
62 Utrata mocy cylinder 2, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
63 Utrata mocy cylinder 3, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
64 Utrata mocy cylinder 4, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
65 Utrata mocy cylinder 5, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.Silniki DOHC: Wyłącznik hamulca.

kllimek - 28 Maj 2009, 15:31

a ja posiadam gniazdo 2 pinowe
http://img14.imageshack.u...28052009333.jpg
i czy jest mozliwość podlączenia ta metoda jak wyzej??

Tommur - 28 Maj 2009, 22:40

2 pinowe? Coś kręcisz
tommirs - 8 Lip 2009, 09:52

Fajna sprawa i niezła zabawa z tym testem.
Zrobiłęm go na silniku zetec i na pracującym wyszło wszystko OK,
na zimnym tez ok, ale po separacji wyskoczyło kilka błedów w historii m inn przepływomierz, który wymieniałem oraz czujnik prędkości...hm..ma on jakis wpływ na sterowanie silnkiem?

Tommur - 8 Lip 2009, 10:58

Wystarczy, jeśli na pracującym silniku odłączyłeś kabel od przepływki lub czujnika i błąd jest zapisywany w pamięci. Po przeprowadzeniu testu który zrobiłeś, błędy są usuwane z pamięci. Jak zrobisz go ponownie po 10min jazdy i będzie znów w pamięci. Znaczy to, że coś kompowi nie pasi dalej.
Ad@mus - 24 Sty 2010, 17:44

jakiego rezystora mam uzyc do budowy testera??
bidżej - 24 Sty 2010, 18:04

Ad@mus, zrób sobie na piszczyku (przed wakacjami zapłaciłem za takie ustrojstwo chyba 3 pln). żadnych rezystorów i korzysta się łatwiej - podłączasz, siadasz w aucie i słuchasz :fox:
Ad@mus - 24 Sty 2010, 18:32

to podaj mi dokladny made jak mozesz...jaki piszczek itp
Marcin - 24 Sty 2010, 19:45

Ad@mus napisał/a:
jakiego rezystora mam uzyc do budowy testera??

np. 1k powinien być ok, byle nie mniej niż jakieś 600ohm

bidżej - 24 Sty 2010, 19:46

jakikolwiek jednotonowy 12v (2 kabelki) ze sklepu elektronicznego. TUTAJ przykład z allegro.
Madam - 11 Lut 2010, 05:44

Buzzer na ciepłym silniku nie pracujacym podał kod błędu - 35

35 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt niskie napięcie. - co może powodowac ze napiecie jest za niskie???

Natomiast na ciepłym pracujacym silniku kody w takiej kolejnosci - 48 - 42 - 43 - 48 - 42 - 43

Kod 35 i 43 sa kodami CPP. W tabeli kilka kodów oznacza to samo. Czym one tak naprawde różnia się. Sugerowałem sie ta stroną - http://www.fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/

Co u mnie jest nie tak i za co sie wziac przy naprawie?

48 Regulator biegu jałowego / czujnik położenia przepustnicy.
42 Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
43 Położenie przepustnicy, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.

JoeMix - 11 Lut 2010, 07:52

Madam napisał/a:
35 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt niskie napięcie. - co może powodowac ze napiecie jest za niskie
Uszkodzenie czujnika,,,
Madam - 11 Lut 2010, 08:21

Czytałem post na forum o reanimacji CPP. Czy w moim przypadku próba naprawy z wstrzykiwaniem srodka wd-40 lub podobnego do wnetrza czujnika cos pomoze. Czy jedynie wymiana na sprawny mnie czeka.
JoeMix - 11 Lut 2010, 08:35

Madam napisał/a:
Czy w moim przypadku próba naprawy z wstrzykiwaniem srodka wd-40 lub podobnego do wnetrza czujnika cos pomoze
Psiknij to się przekonasz, skąd mamy wiedzieć czy pomoże,,,
Madam - 15 Lut 2010, 10:22

Wymontowałem silniczek krokowy. Rozkrecilem go . Styki w silniczku nienaruszone. Dla swietego spokoju spryskalem kontakt S od stykow. Po podaniu napiecia sz zasilacza silniczek ładnie bez oporow pracyje . Trzpien wysuwa sie i chowa. Styki przepustnicy w srodku silniczka tez sie rozwieraja - ale tylko wtedy gdy wcisne palcem koncowke trzpienia. Chyba tak musi byc??

Wymontowalem tez CPP. Wywiercilem dwa otworki i wpuscielm Kontakt pr do potencjometrow.
Rezystancja CPP ładnie sie zmienia w zakresie od 5kohm do 1 kohm. Nie ma zadnych dziur w opornosci.

Miedzy cerwonym a zielonym zakres od 5 kohm do 1 kohm. Miedzy zoltym a zielonym stala wartosc 4 kohm. Miedzy zoltym a czerwonym od 1kohm do 5 kohm.

Zamontowalem wszystko. Uruchomilem silnik. Przejechalem sie kilka kilometrow. Po drodze gasilem silnik na postoju i znowu odpalalem. Pozniej zrobilem test na nie pracujacym silniku i dalej mam ten sam blad 35. Czy to oznacza ze czujnik jest juz uszkodzony na stale mimo tego ze rezystancja zmienia sie plynnie w wartosciach podanych jak wyzej.

Moze cos z kablami od wtyczki jest nie tak. Czerwony biegnie do 47 zolty do 46 a zielony do 26. Jak sprawdzic czy sa tam przejscia. Ma ktos rozpiske numeryczna wyjsc - we wtyczce tej duzej plaskiej pod maska od komputera modulu eec IV. To chyba do niej biegna te przewody od CPP. Jest tam w tej trojkatnej wtyczce kabelek brazowy - brazowo zielony - brazowo czarny. Gdzie te kabelki biegna?? Jak sprawdzic czy maja przejscie??

laureth7 - 19 Cze 2010, 11:27

a jaka jest przyczyna tego, ze po podłączeniu wszystkiego jak wyżej opisane i przekreceniu kluczyka w stacyjce nic sie nie dzieje? dioda jak swieci nadal ciagle, żadnych kodów nie generuje?
bidżej - 19 Cze 2010, 11:34

a wszystko podłączone do dobrej wtyczki? często są obok siebie 2 identyczne, ważne, żeby podłączyć się do tej o odpowiednich kolorach przewodów. jeśli nie będzie odpowiedniej, to poszukaj przy nogach kierowcy, w słupku drzwiowym po lewej stronie klapki, a pod nią wtyczki na 16 pinów - bo i takie przygody się zdarzają, szczególnie w classicach z 1996 r.
laureth7 - 21 Cze 2010, 13:21

przy akumulatorze mam jedna wtyczkę, trojkątną, z odpowiednimi kolorami przewodów, i do niej sie podłączam i nic :sad:
a wewnątrz samochodu jest faktycznie ta 16pinowa, jedna, drugiej trójkątnej nie mam, wiec test chce robić w tej co trzeba :-P
proszę o pomoc

bartollo - 30 Sie 2010, 18:31

Panowie co to za błędy i jak się ich pozbyć :

Fiesta 1.3i
Kody
48
35
20

Freeman - 30 Sie 2010, 18:53

48- Regulator biegu jałowego / czujnik położenia przepustnicy.
35- Czujnik położenia przepustnicy, zbyt niskie napięcie.
20- Kod separacji

Dodatkowo wszystko masz opisane w linku w pierwszym poście

bartollo - 30 Sie 2010, 18:58

Źle się wyraziłem :) Wiem jakie są to błędy ale nie wiem czym spowodowane i jak je usunąć.

Jakieś sugestie ??

qwerty67 - 30 Sie 2010, 20:05

bartollo, Cpp i krokowy do czyszczenia... jak dokonać jest w faku
bartollo - 30 Sie 2010, 21:01

qwerty67 Dzięki jutro się tym zajmę :)
diablo189 - 19 Wrz 2010, 10:42

mam problem ze czytaniem bledow :| wychodzi mi cos takiego na samym zaplonie 7 3 7 3 2 1 1 1 1 1 a na odpalonym 5 i koniec ;-(
Rebel - 19 Wrz 2010, 11:23

diablo189 napisał/a:
mam problem ze czytaniem bledow :| wychodzi mi cos takiego na samym zaplonie 7 3 7 3 2 1 1 1 1 1 a na odpalonym 5 i koniec ;-(


Najpierw znajdź tabele kodów dla swojego sterownika. Skad mamy wiedzieć czy nie pominąłeś czegoś może jakiegoś zera? Jeżeli używasz diody to nagraj filmik albo zarejestruj dźwięk w przypadku buzzera.

Przy odpalonym silniku przynajmniej w 1.1 i 1.3 po kodzie 5 trzeba wcisnąć gaz do dechy na jakieś 2 sek. a potem lecą kolejne błędy.

Nikuś - 3 Paź 2010, 21:37

że się zapytam, czy jest coś takie możliwe w mk4? albo coś podobne?
bidżej - 3 Paź 2010, 21:40

nie, od MK4 wzwyż potrzeba odpowiedniego interfejsu diagnostycznego.
Nikuś - 3 Paź 2010, 21:47

bidżej, sobie teraz przypomniałem że mk4 można wrzucić w tryb diagnostyczny :) "bulbup" czy coś takiego...
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=22889

kuba87 - 3 Paź 2010, 21:52

a powie mi ktos czy w 1.6 CVH EFi 110KM procedura jest taka sam jak w 1.1 i czy kody błedow sa takie same?
bidżej - 3 Paź 2010, 22:21

Nikuś, o ile masz zegary z wyświetlaczem (bo były i bez, wyświetlacz standardowo wszedł od MK5)

kuba87, wg moich informacji (popartych literaturą :-P ) kody błędów dla sterowników EEC IV w Fiestach MK3 są te same dla CFi i EFi

kuba87 - 3 Paź 2010, 22:30

więc procedura pewnie tez dzięki za info :D
sugeruję się tym ze kostka diagnostyczna jest taka sama

bidżej - 3 Paź 2010, 22:32

kuba87, otóż to, procedura jest identyczna. i nawet w zasadzie decyduje o tym kostka :)
Nikuś - 4 Paź 2010, 15:24

bidżej, ano udało mi się - końcówka produkcji + troszkę lepsza wersja.

Sprawdziłem błędy, wyskoczyły mi te same błędy co wspomniane w tym temacie: 0115 i 9318. Tylko że tam nie jest napisane co może te błędy powodować :/ .Błąd 9318 jest dla mnie dziwny ponieważ w trybie diagnostycznym pokazało mi napięcie 12,1. Nie wiem natomiast co może powodować błąd 0115. Czujnik układu chłodzenia? Jeśli tak, to ile ich tam znowu jest? bidżej, co tam Twoje informacje (poparte literaturą) mówią na ten temat? :-P

bidżej - 4 Paź 2010, 18:02

takich kodów nima w mojej literaturze, bo to są już znormalizowane... wpisz je w google i będziesz miał odpowiedź...
Nikuś - 4 Paź 2010, 18:44

bidżej, próbowałem to wygooglować i nie pisze nic poza opisem błędu.

Nadal ładnie proszę o wytłumaczenie potencjalnych przyczyn błędu:
9318 - "Niskie napięcie akumulatora." Z jednej strony w teście diagnostycznym pisze napięcie 12,1V, napięcie zmierzone miernikiem to 12,6, z drugiej pojawia się błąd...

0115 - "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka". Jedyny czujnik który znalazłem w układzie chłodzącym w Microcacie to część nr 16.


Nie wiem jak mam odczytać ten błąd i jak się za to zabrać. Nie wiem czy ten czujnik to termostat czy może jeszcze jakieś inne cholerstwo. Na necie po numerze finis nic mi nie wyrzuciło. I nie chcę zakładać nowego tematu w mechanice, żeby nie robić bałaganu. Więc mam nadzieję że ktoś kto ma odpowiednią wiedzę to mi pomoże.

bidżej - 4 Paź 2010, 20:27

gdzie jest czujnik temperatury silnika dla ECU w Endurze to Ci nie powiem bo nie pamiętam...

co do niskiego napięcia: wystarczy, że w ciągu kilkudziesięciu ostatnich odpaleń silnika sterownik raz wykrył niskie napięcie i błąd będzie się utrzymywał (analogicznie z czujnikiem temperatury).

poczytaj więcej np. tu albo tu. w googlach jest tego jeszcze trochę, pisz ford błąd xxxx :)

diablo189 - 4 Paź 2010, 20:37

a ja mam teraz problem taki ze jak odpale to dioda mi mruga :| jak dam wiecej gazu to szybciej ;-| oco mu chodzi???????
kecaj999 - 14 Sty 2011, 15:56

mam problem, mianowicie po podlaczeniu buzzera i odpaleniu silnika nic sie nie dzieje (jak u kolegi laureth) probowalem podlaczyc w tej kostce na 3 sposoby i na zadnej kombinacji nie podawalo bledow - caly czas piszczy. Pomoze ktos?
Tommur - 14 Sty 2011, 17:36

A bez odpalania się nie da? Przecież wystarczy tylko przekręcić kluczyk. Czytałeś stronę 1 tematu jak robić test? Podłączyłeś do odpowiedniej kostki?
kecaj999 - 14 Sty 2011, 20:48

tak, podlaczylem do kostki nad lampa kolo ako (kostka z czerwona zaslepka) na wylaczonym silniku to samo, dodam ze silnik rozgrzany - wszystko jak w opisie. Gdybym znalazl odp w 1 stronie tematu to nie pisalbym postu :)
Tommur - 14 Sty 2011, 20:58

a ile kabli wychodz w kostki? Jak 2 to nie ta kostka.. U mnie po podłączeniu święci dioda (u ciebie piszczy). Przekrecam kluczyk, i po 5 sek zaczynają lecieć kody
kecaj999 - 14 Sty 2011, 21:17

do kostki wchodza 3 kable, podlaczylem jak w instrukcji potem kombinowalem zmieniajac mostkowanie kabli i podlaczenie do buzzera - w sumie 3 kombinacje. Na innych kombinacjach niz w instrukcjii buzzer piszczal jakby ciszej. Po przekreceniu kluczyka i odpaleniu przez jakies 2-3 min nic, caly czas piszczy.
Smok - 23 Lut 2011, 15:48

A ja mam 1.3i HCS'a z 96r. - jeszcze się nie zabierałem za test ale będę musiał bo obroty mi bardzo powoli spadają do jałowych po dodaniu gazu. Tylko, że mam pytanie a jeszcze nie sprawdzałem czy mam dwa złącza czy jedno ale na pewno jedno złącze mam pod nogami kierowcy w boczku. Jeśli to pod maska się nie znajdzie ma ktoś opis tego złącza w kabinie?
Madam - 26 Lut 2011, 06:36

Na ciepłym niepracującym silniku nie miałem błędów. Czyli podczas ostatnich 40 uruchomień silnika nie zanotowano nieprawności.

Przy teście na uruchomionym silniku mam: 48 42 43 47

Jeden z kodów błędów mówi o CPP. Dlaczego podczas pierwszego testu ten kod nie został wyświetlony. Jeśli CPP jest uszkodzone to powinien ten błąd być zapisany w pamięci tych 40 uruchomień.


42 Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
43 Położenie przepustnicy, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
47 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min) lub jest ona za niska do testowania czujnika tlenu czy zaworu E.G.R.
48 Regulator biegu jałowego / czujnik położenia przepustnicy.

Co oznacza błąd 42 i 47?? Mam powtórzyć TEST??

bidżej - 26 Lut 2011, 08:32

oznaczają tyle, że nie postępowałeś wg instrukcji i nie wcisnąłeś gazu w podłogę kiedy trzeba było - przynajmniej tak twierdzi sterownik.
Madam - 21 Mar 2011, 10:08

Powtórzyłem test w sobotę trzy razy i za każdym razem mam tylko jeden błąd - 48 (stycznik regulacji biegu jałowego).

Nie wiem tylko dlaczego bo silniczek krokowy pracuje normalnie. króciec wysuwa sie i chowa. Nie ma żadnych zaciec. Podłączyłem do wtyczki korkowca napięcie z akumulatora (bolec wysuwał się a później po zmianie biegunów chował). Wiec skąd ten błąd??

Auto jest strasznie mułowate jak sie rozgrzeje. Nie da sie jeździć.

bidżej - 21 Mar 2011, 10:11

sprawdź też CPP
JoeMix - 21 Mar 2011, 10:19

Madam napisał/a:
(stycznik regulacji biegu jałowego)
Madam napisał/a:
Nie wiem tylko dlaczego bo silniczek krokowy pracuje normalnie. króciec wysuwa sie i chowa. Nie ma żadnych zaciec. Podłączyłem do wtyczki korkowca napięcie z akumulatora (bolec wysuwał się a później po zmianie biegunów chował). Wiec skąd ten błąd??
Błąd jak sam napisałeś dotyczy stycznika (krańcówki) a nie silniczka krokowego,,, skoro sprawdzałeś silniczek (2 przewody) to krańcówka to te pozostałe 2 przewody,,,
Madam - 21 Mar 2011, 10:21

CPP tez sprawdzalem. Plynnie zmienia sie opor bez zadnych dziur.

CPP jest prawie nowy.

Juz nie mam sily na tego mojego mula. W innym poscie napisalem o MAPIE i Sondzie.

FiFa - 19 Kwi 2011, 21:32

A ja mam taki problem ze na odpalonym silniku, wyskoczył mi najpierw kod 998 (czujnik temperatyur??) a nastepnie 113 (nie wiem dokladnie co to jest) i silnik zgasł i nie mozna przpeprowadzic dalej testu...
Na samym zaplonie tez jest pare błedów, ale wiekszosc zrozumiałem i wiadomo o co chodzie :) Tylko nie iwem dlaczego przy zapalonym silniku nie moge sprawdzic błedow...
Aaaa i silnik to 1.8 16v 130 KM

marimar - 10 Cze 2011, 14:48

witam

podepnę się pod temat

przeszukałem całe forum i neta ,dużo się dowiedziałem ale jeszcze trapi mnie parę spraw
moja fiestka dziwnie się zachowuje ostatnio i zrobiłem teścik w końcu i wyszło na pracującym silniku kod 47,wiem że to krokowy ,czyściłem go wielokrotnie i pomagało ale ostatnio już nie,naczytałem się o krokowym wiele ale jednego nie wiem?

jak musi działać krokowiec,chodzi o jego pracę ,zauważyłem że jak puszczę pedał gazu to trzpień w krokowcu chowa się ale "takimi dziwnymi skokami" czy to normalne ?czy powinien schować się płynnie?

a test przy nie pracującym silniku to błąd 33 wyskoczył ale to może być czujnik uwalony

fiestka w tej chwili strasznie muli,chodzi jak by na 3 gary i "pierdzi w tłumik"

wszelkie rady mile widziane

kuba87 - 23 Lip 2011, 15:47

37 Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie
wypiszczał mi to na drugim komputerze co to moze być?

Nikuś - 23 Lip 2011, 16:28

kuba87, a aku multimetrem sprawdziłeś?
kuba87 - 23 Lip 2011, 18:06

35 - Czujnik położenia przepustnicy (CPP) lub jego obwód, napięcie za niskie.
36 - Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za niskie.
z tym ze załozyłem nowe przewody w wiązce głównej silnika od map sensora potencjometru Co silniczka krokowego oraz CPP
tak sprawdziłem
aku naładowany ładowanie też w porządku
poodpięciu węzyka od map sensora obroty są ok (900)
ale jest bardzo przelany

kuba87 - 23 Lip 2011, 19:24

nowe przewody masowe jeszcze zrobiłem i ch&&
dalej to samo;/
już nawet przestał reagować na regulacje potencjometrem Co odpięcie go też nic nie daje
silnik chodzi bez potencjometru
brak słów ;-|

Tommur - 24 Lip 2011, 15:25

A wiązkę silnika podmieniałeś?
U trzeciego walczyliśmy z pomiarami prawie 2 miechy. Wymiana wiązki 1 godzina i auto chodzi jak malina. Nie znajdziesz zimnego lutu lub naderwanego kabla. Mi też wydawało się to proste :)

kuba87 - 24 Lip 2011, 20:17

nic wiązka zamówiona
przeslę kasę i czekam az przyjdzie
a z tą :twisted: jeszcze nie skonczyłem

Mazi89 - 14 Wrz 2011, 12:26

Czy do wykonaniu testu mogę użyć żarówki ? Dodam, że żarówka po podłączeniu do akumulator świeci bardzo dobrze, ale jak podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją to nic się nie dzieje. Żarówka się nie świeci nawet po odpaleniu silnika. Sprawdzałem wszystko kilka razy, różne kombinacje i nic...
JoeMix - 14 Wrz 2011, 12:40

Żarówka może mieć za dużą moc żeby zadziałać, to wyjście z sygnałem, który powinien być odczytany przez tester,,, dioda LED czy piszczy na tym zadziała, a żarówka mogła uszkodzić układ wewnątrz komputera.
zdaszek - 15 Wrz 2011, 21:46

Witam.
U mnie tester (buzzerek) wypikał kod 19 co na stronie Abli oznacza pamięć elektronicznego urządzenia sterującego
Zaczęło się od tego, że została założnona instalacja gazowa, co jak już teraz wiem było wielkim błędem ;-(
Kilka tygodni temu miałem przygody związane z tym, że iska byla tylko na dwóch cylindrach.
Okzało się, że filtr gazu latając sobie luźno za puchą filtra powietrza przetarł mi wiązkę przewodów idącą z ECU do silnika.
Jako że obudowa filtra od gazu jest najprawdopodobniej z mosiądzu, to elegancko zwierała mi ze sobą 4 lub 5 przewodów biegnących od kompa do silnika.
Jednym z przetartych przewodów był ten który biegnie do cewki. Poizolowałem to i spokój, działa "prawie" dobrze.
"Prawie" czyli ma muła na benzynie. Na gazie auto zbierało się przyzwoicie (jak na 1.4 oczywiście) natomiast na benzynie jest muł niesamowity. Conajmniej jakbym przyczepkę ciągnął ;-|
Instalacja g... została zdemontowana, gdyż powodowała więcej szkód niż korzyści...

Tak więc - co mogę zrobić aby "usunąć usterkę" w postaci błędu 19 ?
Wymienić komputer silnika ?
Wyczytałem, że jakiś koleżka wsadził kompa z 1.1i ale efektów nie opisał...

ps. spalanie w tej chwili jest na poziomie 10,5l/100km w trasie bez przekraczania 100km/h
spalania w mieście nie badałem bo mam za słabe nerwy :V:

bidżej - 15 Wrz 2011, 21:53

uwalony komp, będzie do wymiany... :(
a CVH 1.4 CFI na komputerze od HCSa 1.3 CFI chodzi kulawo, pytaj lukiego...

zdaszek - 15 Wrz 2011, 22:01

hmm, no trudno.
zakładam że na kompie od 1.6 efi będzie też do bani...

JoeMix - 16 Wrz 2011, 09:07

zdaszek napisał/a:
zakładam że na kompie od 1.6 efi będzie też do bani...
CFI na kompie od EFI w ogóle raczej nie pojedzie,,,

Wykonaj jeszcze raz reset kompa i wtedy zaczytaj błędy, bezpośrednio po resecie i po zrobieniu trochę kilometrów,,,

zdaszek - 16 Wrz 2011, 11:15

Tak właśnie zrobiłem.
JoeMix - 16 Wrz 2011, 11:24

No to komp do wymiany,,,
zdaszek - 16 Wrz 2011, 12:04

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.
Razem z kompem wymieni się silnik gy

Mazi89 - 16 Wrz 2011, 14:04

Witam serdeczenie,

Zrobiłem dzisiaj test na odpalonym silniku i wyszły błędy:
28 - sonda lambda
37 - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
42 - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym

Ten błąd z sondą jest dziwny, gdyż sonda była wymieniana w czerwcu na nówkę sztukę... Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym to MAP sensor? Tak jak pisałem tutaj: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=58569 mam problem z zalewaniem silnika. Czyściłem ten ostatni przewód, który idzie do map sensora i wyglądał na czysty. Mam wyczyścić wszystkie przewody? Może być tak, że z powodu źle działającego map sensora świruje też sonda lambda?

JoeMix - 16 Wrz 2011, 14:32

Mazi89 napisał/a:
Ten błąd z sondą jest dziwny, gdyż sonda była wymieniana w czerwcu na nówkę sztukę...
Błąd odczytu sony może się pojawić na dobrej sondzie, wystarczy ze jakiś inny podzespół silnika sprawi ze odczyt z sondy wyjdzie poza optimum i już zostanie zgłoszony błąd,,,
Mazi89 - 16 Wrz 2011, 14:40

JoeMix napisał/a:
Mazi89 napisał/a:
Ten błąd z sondą jest dziwny, gdyż sonda była wymieniana w czerwcu na nówkę sztukę...
Błąd odczytu sony może się pojawić na dobrej sondzie, wystarczy ze jakiś inny podzespół silnika sprawi ze odczyt z sondy wyjdzie poza optimum i już zostanie zgłoszony błąd,,,

Ok. Czyli od czego zacząć? Od wymiany map sensora?

---

Map sensor zmieniony. Paliwem już nie śmierdzi. Auto jeździ normalnie, ale tylko na ciepłym silniku. Jak chwilę postoi to mam problem z odpaleniem. Tzn odpala tylko po dodaniu gazu, a jak puszczę gaz to od razu gaśnie :/ Gdzieś tak po minucie od odpalenia wszystko wraca do normy i samochód elegancko trzyma obroty... Hehe już nie mam siły do tej mojej skarbonki :P Zrobię trochę kilometrów i zobaczę co pokaże komputer.

JoeMix - 21 Wrz 2011, 13:55

Jak temperatura ma znaczenie to sprawdź czujnik pod kolektorem, bo po nim się komp kapuje jaka jest temperatura motoru.
bolo2610 - 22 Sty 2012, 13:48

witam.wlasnie dzisiaj postanowilem zrobic poprzadek z fiesta tzn. czyszczenie dolotu ,wtrysku,odmy itp,oraz zrobic diagnostyke.zlozylem tester na brzeczyku i kiedy mialem sie zabrac za podlaczenie zauwazylem ze mam dwie :9: kostki diagnostyczne-jedna czarna druga biala.do ktorej mam sie podpiac??
http://desmond.imageshack...73j.jpg&res=gal


i nie bardzo kumam o co chodzi z tym:
-przewody korektora oktanowego i regulacji biegu jałowego (tryb obsługowy) są odłączone (w odpowiednich przypadkach).
ktore to przewody?

madek - 22 Sty 2012, 14:06

bolo2610, złącze diagnostyczne to to czarne, zaślepione czerwoną wtyczką

a to drugie to nie wiem o czym piszesz, skąd to wziąłeś?

bolo2610 - 22 Sty 2012, 14:15

no wlasnie to drugie jest takie samo tylko biale,tez zaslepione czerwona zatytka.obie kostki sa polaczone tasma izol.

madek - 22 Sty 2012, 14:23

"to drugie" to miałem na myśli to co napisałeś niżej:

bolo2610 napisał/a:
i nie bardzo kumam o co chodzi z tym:
-przewody korektora oktanowego i regulacji biegu jałowego (tryb obsługowy) są odłączone (w odpowiednich przypadkach).
ktore to przewody?


podłączałem tester zarówno w 1.1 jak i 1.8 i nie trzeba robić nic więcej poza tym co jest napisane tutaj: http://fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/#tester

a sądząc po kolorach przewodów to na 100% potrzebujesz czarnej wtyczki

bolo2610 - 24 Sty 2012, 19:25

dzieki za pomoc
bolo2610 - 30 Sty 2012, 15:10

no i stalo sie,dzisiaj po odebraniu fiestolota od doktora(linka sprzegla i termostat-przy -10st.nie mialem epy tego robic samemu :-P )przejechałem 2 km,pochodzila sobie troche,i jak sie nagrzala(wskazowka doszla do M ale chlodnica byla zimna) zrobilem diagnostyke-na zgaszonym 0 bledow,na odpalonym kod46-za wysokie obr.na biegu jalowym-nie zauwazylem ale nie mam obrotomierza.w najblizszych dniach bede zakladal obrotek to sprawdze jakie ma obroty na jalowym ale wedlug mnie sa ok.
i tu moje pytanie-w warsztacie wyjeli aku ,czy nie spowodowalo to wykasowania bledow ??jesli tak to czy te 10min jak fiesta chodzila wystarczy zeby zrobic test?
p.s. mam nadzieje ze wymiana termostatu obnizy znaczaco spalanie bo mnie szlag trafi ;-( szczerze mowiac sadzilem ze wywali blad sondy ale bledow 0.

madek - 30 Sty 2012, 15:28

bolo2610 napisał/a:
w warsztacie wyjeli aku ,czy nie spowodowalo to wykasowania bledow ??

spowodowało
bolo2610 napisał/a:
jesli tak to czy te 10min jak fiesta chodzila wystarczy zeby zrobic test?

do testu na odpalonym silniku nie ma to znaczenia (chociaż mógł się jeszcze nie zdązyć ustawić stąd te podwyższone obroty), ale test na niepracującym nie ma sensu bo on wyrzuca błędy z ostatnich 40 cykli działania silnika

bolo2610 - 30 Sty 2012, 15:34

thx madek
czyli pojezdzic pare dni i powtorzyc.
co do sondy to powinno w zasadzie wyrzucic nawet po jednym cyklu???
edit 2,02,12
dzisiaj zrobilem ponowna diagnostyke (przejechalem ok 50km -ok 10cykli)
na zaplonie-0 bledow
na odpalonym blad 48(pokazal sie po przegazowaniu)czyli
48 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód.
lub z innego zrodla:
48 stycznik regulacji biegu jałowego
przy poprzedniej diagnostyce wywalilo kod 46 czyli
46 zbyt duża prędkość obrotowa biegu jałowego podczas kontroli
lub z innego zrodla
46 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, nie osiągnięta maksymalna prędkość obrotowa.
oba zrodla to fkp
domyslam sie ze to slawetny cpp?
czy moze on powodowac nadmierne spalanie?generalnie fiesta jezdzi normalnie(nie muli-chyba ze nie zwrocilem uwagi bo moze powinna byc szybsza a ja nie mam porownania)spalania dokladnie nie sprawdzalem ale po przejechaniu 150km wskaznik z full spadl na polowe to by wychodzli ponad 10l na 100km :głowąwmur:
poza tym problemow z obrotami nie zauwazylem,jakiegos falowania czy zeby byly za niskie czy za wysokie
edit:
.doczytalem ze cpp do spalania ma niewiele ale wpadlem na cos innego-wymienilem kilka dni temu termostat a wskazowka na blacie i tak dochodzi tylko do M,czy ten sam czujnik temp podaje info na zegary i do kompa?moze to czujnik walniety i podaje zla wartosc na kompa.

JoeMix - 2 Lut 2012, 14:38

1,1i nie ma żadnego zaworu biegu jałowego,,, najbardziej pasuje mi stycznik który jest w silniczku (krokowym) który rozpoznaje czy pedał gazu jest naciśnięty czy nie i czy przepustnica jest do końca zamknięta (wiadomo, zwolniony pedał = bieg jałowy)
bolo2610 napisał/a:
czy ten sam czujnik temp podaje info na zegary i do kompa?moze to czujnik walniety i podaje zla wartosc na kompa
Nie ten sam, czujnik kompa jest wkręcony od spodu w kolektor ssący i ma dość duży wpływ na spalanie,,,
bolo2610 - 2 Lut 2012, 14:50

JoeMix napisał/a:
1,1i nie ma żadnego zaworu biegu jałowego
hehe co marka to inaczej-w mazdzie to wlasnie ten zawor pelni funkcje silniczka krokowego i spotkalem sie z opinia ze to w sumie jeden pies i jak zwal tak zwal(roznia sie sposobem sterowania)
,,, najbardziej pasuje mi stycznik który jest w silniczku (krokowym) który rozpoznaje czy pedał gazu jest naciśnięty czy nie i czy przepustnica jest do końca zamknięta (wiadomo, zwolniony pedał = bieg jałowy)
co radzisz?
bolo2610 napisał/a:
czy ten sam czujnik temp podaje info na zegary i do kompa?moze to czujnik walniety i podaje zla wartosc na kompa
Nie ten sam, czujnik kompa jest wkręcony od spodu w kolektor ssący i ma dość duży wpływ na spalanie,,,

no tak ale w takim ukladzie wymienic go pro forma?
to spalanie mnie dobija ,liczylem ze wywali sonde ale nie...jesli nie wywala bledu to na 100%jest dobra?
dziwi mnie ze po wymianie termostatu(moze bylo tak wczesniej tez) waz gorny po dluzszej jezdzie)jest goracy a dolny chlodny.w ogole ten gorny po ok 10min.jak auto chodzi potrafi byc np do polowy mocno cieply(od str.termostatu) o a od polowy w strone chlodnicy zimny
(moze lopatki alternatora go tak chlodza?)wiem ze to nie ten dzial ale rece mi juz opadaja,duzo od fiesty nie wymagam,tylko zeby palila w normie a tu zonk.co auto to walka ze spalaniem :głowąwmur:

JoeMix - 2 Lut 2012, 15:05

bolo2610 napisał/a:
jesli nie wywala bledu to na 100%jest dobra?
Nie to tylko komputerowi się wydaje że jest dobra, bo pewnie sygnał jaki mu daje mieści się w jakichś klamerkach,,, wąż góry jest ciepły co nim wychodzi goracy płyn na chłodnice, dolny jest zimny bo płyn wyziębił się w chłodnicy,,, w 1,1 dobrym modem jest wsadzenie wysokiego termostatu, np. 94 czy 96 stopni,,,
bolo2610 - 2 Lut 2012, 20:22

we wtorek jade sprawdzic sonde(do goscia ktory od zawsze robil mi wszystkie auta kiedys zakladal lpg,ma zrobiony wlasnorecznie tester ktory dokladnie pokazuje jak chodzi sonda i w jakim zakresie obrotow oraz czy dostatecznie szybko reaguje,zreszta w mazdzie tez komp nie wywalal a na testerze wyszlo ze chodzi tylko w minimalnym zakresie)
co do ukladu chlodzenia to oblukalem dzisiaj dokladnie:odpalilem i po ok 5 min waz dolny w miejscu gdzie wychodzi z pompy zrobil sie goracy,od ok polowy weza w strone chlodnicy byl zimny(alternator konkretnie tam dmucha)ten cienczy co idzie do zbiorniczka byl goracy,ten gruby gorny byl zimny,ale na dlugosci ok 3-5cm od termostatu zrobil sie cieply.sam termostat na dole byl goracy,u gory cieply.chlodnica cala zimna.weze od nagrzewniczki gorace.czyli na moje wychodzi ze jest ok.termostat zalozylem gates'a 92*c
z tego co wyczytalem na forum o termostatach to niezly bigos z tym jest,niby sie lekko uchyla juz wczesniej,pozniej sie otwiera caly...ogolnie ogrzewanie w aucie chodzi cacy i nagrzewa sie szybko.dodatkowo odkrylem ze z chlodnicy lekko saczy ;-(
a czujnik temp.ten od zegarow jak dotknalem to sie rozlecial w palcach :hahaha: i znowu wydatek

Ciapek - 12 Kwi 2012, 06:20

JoeMix napisał/a:
w 1,1 dobrym modem jest wsadzenie wysokiego termostatu, np. 94 czy 96 stopni

Dlaczego? Możesz podać konkretny nr katalogowy takiego termostatu?

Delko - 10 Lip 2012, 13:04

:ok:
gacznik - 12 Sie 2012, 15:42

Może mi ktoś to rozszywrować bo ja tam nic nie widzę:
http://www.youtube.com/watch?v=-9evMOwQ_0Y

bobson - 2 Paź 2012, 11:32

Czy ktoś z użytkowników posiada rozpiskę drugiej wtyczki 3pinowej od FDS2000?
madek - 10 Lis 2012, 15:47

Dzisiaj podłączyłem tester z ciekawości, bo mam czasem problem z gaśnięciem silnika na luzie (tylko z rana przy zimnym silniku). Wyrzuciło kody 124, 125 oraz 211. Dwa pierwsze to czujnik przepustnicy i to mnie martwi bo jest praktycznie nowy, zrobiłem na nim jakieś 8 tyś km.
Za to zastanawia mnie 211, bo pdf mówi że to Sygnał PIP (moduł zapłonu). Ktoś miał doświadczenia z takim błędem, co to może powodować? I co to właściwie jest?

JoeMix - 11 Lis 2012, 21:31

Do modułu zapłonu idą przewody z czujnika położenia wału,,, w pewnym sensie to autonomiczny moduł który steruje iskrą na świecach,,, jednak komputerek wtrąca tam swoje 3 grosze przesuwając moment zapłonu na podstawie danych z innych czujników,,, u nas znany jako EDIS bodajże,,, (bo były wersje gdzie zapłonem sterował bezpośrednio komputer)
stafcio - 18 Mar 2013, 16:33

odgrzeję kotleta,

znalazłem fajny manual:
http://www.gunson.co.uk/i...G4160_G4152.pdf

jay - 12 Paź 2014, 19:10

Witam,nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę tutaj;
Mogę prosić o zinterpretowanie kodów na chodzącym silniku?
Fiesta mk3,temp pracy to ok 70st,silnik 1.8 16v 115ps,wiązka futura ale ecu z 1.6 16v
Na samym zapłonie wywala mi kod 51 i 52 a nie mam ani klimy ani automatycznej skrzyni :/ próbowałem samemu to ogarnąć ale nie daje rady,link do filmu;
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

vegetagt - 12 Paź 2014, 20:22

1.6 16v z jakiego auta? Bo escort i mondeo miały kody 3znakowe. Fiesta nie mam pojęcia, mozliwe, ze tez.

wg mnie to są błędy
653 Przekażnik sterowania przekładnią - brak aktywności podczas autotestu
521 Zasilanie pompy wspomagania - brak zasilania

jay - 12 Paź 2014, 20:49

Dzięki za szybką odpowiedz,sprostowanie ponieważ ecu jest od 1.8 RDA 105ps ale nie wiem z jakiego auta,ecu ponoć jest od Kuby87 ;)
Więc teoretycznie wychodzą błedy braku wspomagania,mnie martwi spalanie średnie na poziomie 12-13 L oraz wczoraj miałem problem dogonić astre f z lekko dłubniętym 1.4 na pełnym wtrysku...

Bizuu - 10 Cze 2016, 21:28
Temat postu: KODY MIGOWE
Z ciekawości sprawdziłem kody błędów w mojej Fiescie i jakim cudem wymigało mi kod 52 skoro mam manualną skrzynię biegów? :D

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Dodano po 8 godzinach 4 minutach 12 sekundach:
Już rozszyfrowałem sprawę :)
Poprzez sprawdzenie VIN w necie dowiedziałem się że kiedyś Fiesta była w automacie, czyli komputer został :>


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group