Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - światła dzienne

lehu8 - 1 Mar 2007, 16:45
Temat postu: światła dzienne
Jak by zrobić takie światła dzienne, co o tym myślicie :i: ;-)
http://smg.photobucket.co...nt=obraz120.jpg

Marcin - 1 Mar 2007, 16:54

z daleka i pod słońce raczej niewiele bedzie je widac
lehu8 - 1 Mar 2007, 16:56

Właśnie o to chodzi że widać je bardzo dobrze a to tylko żarówka 5W, normalnie zastosowałbym 15W ;-)
odyniec - 1 Mar 2007, 19:59

eee myslalem nad tym, z tym ze jak to zrobic? zarowka dwuzarnikowa w tym musi byc??
hbr - 1 Mar 2007, 20:03

lehu8 napisał/a:
Jak by zrobić takie światła dzienne, co o tym myślicie
http://smg.photobucket.co...nt=obraz120.jpg


Jakiś schemat, opis?

Marcin - 1 Mar 2007, 21:02

lehu8 napisał/a:
Właśnie o to chodzi że widać je bardzo dobrze a to tylko żarówka 5W

sprawdzałeś pod/z słońce i z dosyć daleka? bo jakoś nie jestem przekonany żeby aż tak dobrze było je widać. Druga sprawa to czy miśki sie nie przyczepia....

hbr - 1 Mar 2007, 21:06

Marcin napisał/a:
Druga sprawa to czy miśki sie nie przyczepia....


A dlaczego mieliby? W hondach też tak jest przecież.

Marcin - 1 Mar 2007, 21:17

ale nie kierunek razem ze światłem dziennym/mijania... jakoś nie kojarze... :he:
hbr - 1 Mar 2007, 21:19

Marcin napisał/a:
ale nie kierunek razem ze światłem dziennym/mijania... jakoś nie kojarze...


V generacja chyyba. Ale głowy nie dam. I nie wiem, czy wszystkie, może tylko amerykańskie wersje or sth. Wiem, że widziałem ;)

Marcin - 1 Mar 2007, 21:22

hbr napisał/a:
może tylko amerykańskie wersje

to już prędzej, u nich w każdym chyba sa takie wynalazki

lehu8 - 1 Mar 2007, 23:29

Marcin napisał/a:

sprawdzałeś pod/z słońce i z dosyć daleka? bo jakoś nie jestem przekonany żeby aż tak dobrze było je widać. Druga sprawa to czy miśki sie nie przyczepia....

Jak będzie lepsza pogoda to sprawdzę na większej odległości ;-)
No właśnie, tylko co na to miśki :he: zawsze mogę powiedzieć że tak kupiłem z niemiec :D

[ Dodano: Czw Mar 01, 2007 23:32 ]
odyniec napisał/a:
eee myslalem nad tym, z tym ze jak to zrobic? zarowka dwuzarnikowa w tym musi byc??

nie, drugą oprawkę można zamontować z żarówką 8)

[ Dodano: Czw Mar 01, 2007 23:33 ]
Marcin napisał/a:
hbr napisał/a:
może tylko amerykańskie wersje

to już prędzej, u nich w każdym chyba sa takie wynalazki

fiesta americana :-D

sq7jzi - 3 Mar 2007, 19:49

a co powiecie o zastosowaniu takich źródeł światła ? Nie koniecznie do świateł dziennych, ale wogule w samochodzie.
http://www.impelshop.com/?item=20576

dr_Henio - 14 Mar 2007, 15:08

ciekawe to swiatelko w kierunku ale i do koloru moga sie przyczepic !

swiatlo dzienne biale a kierunek pomaranczowy, jak to pogodzic? pomalowac pol zarowki?

Radziu - 14 Mar 2007, 15:57

Mi by sie takie cos widzało jak ma lehu8 ale jako postojówki tak jak w escorcie xr3.
odyniec - 14 Mar 2007, 23:27

dr_Henio napisał/a:
ciekawe to swiatelko w kierunku ale i do koloru moga sie przyczepic !

swiatlo dzienne biale a kierunek pomaranczowy, jak to pogodzic? pomalowac pol zarowki?


wersje amerykanskie tak maja, pomaranczowe postojowki. przykladem moze byc mb 126. fajnie to wyglada.

lehu8 - 14 Mar 2007, 23:32

dr_Henio napisał/a:

swiatlo dzienne biale a kierunek pomaranczowy, jak to pogodzic? pomalowac pol zarowki?

druga żarówka ;-)

odyniec - 15 Mar 2007, 16:07

albo 2 zarowki, albo zarowka pomaranczowa dwuzarnikowa (o ile taka istnieje), ze przy postojowych daje 5W, a przy kierunku 15W.
Wojtass - 15 Mar 2007, 16:50

Miałem u siebie światła dzienne, jednak żarówki 5W może uda się dopiero dostrzec w nocy. Żeby to mialo sens musi być żarówka 21W, z resztą z takimi są sprzedawane (mówię o tych homologowanych, np. Wesema). Są one legalne, od 2003 prawo europejskie dopuszcza takie świecidełka, więc teoretycznie nawet jeśli w Polsce wejdzie już w końcu przepis o obowiązkowym używaniu świateł mijania w dzień będzie można używać dziennych, w końcu jestśmy w Unii. Trzeba zrobić taki układ żeby światła te wyłączały się same podczas włączania świateł mijania.
Jeśłi chodzi o umieszczenie ich w kloszach kierunków w Fieście w zasadzie moznaby jeździć, jednak same żarówki kierunków trzebaby przenieść w inne miejsce tak, żeby wzajemnie sie nie 'zaślepiały'.

lehu8 - 15 Mar 2007, 18:48

Wojtass napisał/a:

Jeśłi chodzi o umieszczenie ich w kloszach kierunków w Fieście w zasadzie moznaby jeździć, jednak same żarówki kierunków trzebaby przenieść w inne miejsce tak, żeby wzajemnie sie nie 'zaślepiały'.

w innym miejscu tzn. pod spodem zamontowałbym żarówkę od dziennego 15W a kierunku ma 21W więc nie powinny się zaślepiać ;-)

FiFa - 15 Mar 2007, 19:04

Jestem tego pewny ze w Polsce nie mozna miec w kierunku zadnego innego oswietlenia, w kierunku tylko zarówka do kierunkowskazów, za takie cos stracisz dowod przy pierwszym zatrzymaniu przez smerfy. W amerykanskich wersjach samochodow faktycznie tak jest, ale oni maja wszystko inaczej z tyłu tez maja kierunki czerwone, a w polsce tez tracisz za takie cos dowod i nie ma tłumaczenia ze to amerykanskie... A pozatum w amerykanskich samochodach w kierunku sa postojowki, a nie zarowki do jazdy dziennej.... A miejsce na swiatła dzienne mozemy sobie znalzec gdzie indziej a nie w kierunku....
Lokmen - 15 Mar 2007, 19:07

dobrze gada - dodam jeszcze ze jest kłopot z autami sprowadzonymi ze stanów przy przeglądzie technicznym - auto nie przechodzi badań dopuki nie przerobi sie instalacji na europejską
lehu8 - 15 Mar 2007, 20:00

FiFa napisał/a:
Jestem tego pewny ze w Polsce nie mozna miec w kierunku zadnego innego oswietlenia, w kierunku tylko zarówka do kierunkowskazów, za takie cos stracisz dowod przy pierwszym zatrzymaniu przez smerfy.

tego się właśnie obawiam :he: chyba sobię odpuszczę ;-)

odyniec - 15 Mar 2007, 23:36

FiFa, a co jesli lampa ma w sobie zintegrowany kierunek, np VW Golf IV ?
tez kierunki sa w jednej lampie z lampami mijania, drogowymi i postojowymi...
zas, mb126 ma w kierunku przednim i tylnim zarowke, ktora jest swiatlem mijania, i nikt problemow z tego wzgledu nie robi.

Lokmen - 15 Mar 2007, 23:39

odyniec napisał/a:
FiFa, a co jesli lampa ma w sobie zintegrowany kierunek, np VW Golf IV ?
tez kierunki sa w jednej lampie z lampami mijania, drogowymi i postojowymi...
jakbyś chłopczyku nie zauważył ta lampa jest odzielona - tzn. każda żarówka jest przegrodzona i spełania ściśle swoją okresloną funkcję
ed - 22 Mar 2007, 10:06

Witam
Szanowi Koledzy

Sprawa wyglądu..... OK !!!!

ale........... uważam, że bardziej istotne jest by było to legalne, z homologacją! Przykro byłoby za takie świecidełka stracić dowód rejestracyjny, płacić mandaty, robić ekstra przeglądy, itp. itd........... za dużo może to kosztować czasu i pieniędzy!

Ale do rzeczy!!!

Pytanie, jak podłączyć w MK3 dodatkowe światła dzienne, tak, by paliły się jednocześnie z postojowymi, oraz by wszystko gasło po wyłączeniu kluczyka?

Pytanie 2, jak przerobić w MK3 by przy włączonych normalnie światłach mijania i przy wyłączeniu kluczyka wszystko gasło? (fabrycznie mam tak, że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki gasną światła mijania, ale wciąż palą się postojowe!) Warunek!!! włączenie samych świateł postojowych musi pozostać bez zmian!!!! muszą działać po wyłączeniu stacyjki!!!

Takie coś miałem kiedyś zrobione w maluszku, schemat elektryczny 126p był dla mnie bardziej przejżysty niż fiesty. mam schemat z książki do naprawy fiesty, ale tam są podane tylko połączenia wiązek kabli pomiędzy poszczególnym odbiornikami, bez wchodzenia w szczegóły, a mnie właśnie chodzi o te SZCZEGółY POłąCZEŃ.

Pozdrawiam, ed

jackrzec - 22 Mar 2007, 19:25

ed napisał/a:
mnie właśnie chodzi o te SZCZEGółY POłąCZEŃ.


Masz "szczegóły" : http://jackrzec.republika...wn_lampy_gl.jpg

ed - 23 Mar 2007, 14:18

Wielkie dzięki sprobuję rozpracować ten schemacik
rychuochucki - 16 Kwi 2007, 23:47

Zasilanie do świateł dziennych można wziąć z postojówek przez włącznik przekaźnik, który wraz z włączeniem świateł mijania wyłącza światła dzienne. Przepisy mówią, że przy włączonych światłach dziennych mają się świecić TYLKO tylne postojówki, przednie nie!!! Niestety w MK3 jest tylko podstawowy problem, bezpieczniki od postogówek są podpięte stronami (1 - lewa przód i tył oraz 2 - prawa przód i tył), obawiam się że bez ingerencji w instalacje się nie obejdzie i trzeba będzie przełączyć bezpieczniki na: 1 - tył (lewa i prawa) i 2 - przód (lewa i prawa) i wtedy na dodatkowym włączniku albo i przekaźniku podpiąć przednie postojówki. Czekam na opinie.............
dday - 16 Kwi 2007, 23:56

rychuochucki napisał/a:
Niestety w MK3 jest tylko podstawowy problem, bezpieczniki od postogówek są podpięte stronami (1 - lewa przód i tył oraz 2 - prawa przód i tył), ....

nie tylko we fieście - jak się dobrze orientuje to wszędzie tak jest :yes:
niop i nie niestety - bo jak Ci coś walnie to chociaż jedno światło zostaje a nie siada np. cały tył :fox:
co by było jakby taka awaria przydażyła się w nocy, w trasie :?: nawet byś nie wiedział, że nie masz z tyłu świateł - a dowiedział byś się jakby na Tobie tir zaparkował :-P

rychuochucki - 17 Kwi 2007, 00:44

dday napisał
Cytat:
nawet byś nie wiedział, że nie masz z tyłu świateł - a dowiedział byś się jakby na Tobie tir zaparkował

masz trochę racji, chociaz zostaja jeszcze odblaski, oswietlenie tablicy no i stopy, a spiącemu tirowcowi i tak swiatla w niczym nie pomogą, ale wracając do tematu wynika, ze lepiej dać wszystko na oddzielnym obwodzie tzn. światła dzienne, tylne postojówki, bezpiecznik, włącznik, przekaźnik? moze jest tu jakis elektryk samochodowy, ktory ulituje sie nad amatorem..........

Marcin - 17 Kwi 2007, 18:04

można zastosować przekaznik który ma wiecej niz jeden styk zwierno-rozwierny i tym drugim wyprowadzeniem odlaczac postojowki z przodu, wszystko da sie zrobic :)
opos - 18 Kwi 2007, 07:56

Tak sobie rozmyslam o tych światłach dziennych i zastanawiam sie czy nie można by tu zamiast żarówek użyć diod led ,chocby z latarki. Tylko nie wiem co mówią przepisy na temat rozmieszczenia świateł dziennych tzn rozstaw i wysokość nad podłożem. No i jeszcze czy takie światła nie będą zbyt oślepiające. Co panowie na to. Oczywiście można też ten pomysł wyśmiać w końcu nie znam sie na elektryce.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group