Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel

Fordon - 4 Lut 2007, 13:07
Temat postu: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Podstawowa sprawa to posiadanie silnika np. z Mondeo, ktory trocje rozni sie od naszej starej jednostki jaka jest 1.8D a mianowicie:
-alternator znajduje sie z tylu a nie z przodu (przyda sie nam fabryczny z 1.8D)
-szersze kola pasowe , ktore to bedzie trzeba podmienic na te od 1.8D

Dalej przedstawiam co trzeba przerabiac:
-czerwonymi strzalkami oznaczylem sroby ktore nalezy odkrecic nastepnie zdemontowac kolektor dolotowy i jechac na zaspawanie otworu do recyrkulacji spalin z ktorego najczesciej wystepuja wycieki oleju pochodzacego z turbiny.
-zielone strzalki przedstawiaja miejsce mocowania alternatora w Mondeo, gorna strzalka przedstawia miejsce przykrecania lapy od naszego 1.8D.
-zolte strzalki pokazuja co musimy odkrecic i zdemontowac
-strzalka z * pokazuje fabryczna lape mocujaca silnik w Mondeo ktora i tak musimy zdemontowac

-zolte strzlki przedstawiaja kolejne elementy ktore odkrecamy i sa to w tym przypadku:
a) lapa
b) kola pasowe
c)pompa wpsomagania
-strzalkami zielonymi zaznaczylem przewody ktore beda wykorzystane podczas podlanczania jednostki do obiegu chlodzenia (weze pochodza z Mondeo)
-strzalka czerwona pokazuje przwod ktory bedziemy musieli zaslepic

-zolte strzalki pokazuja kolektor dolotowy ktory jest najlepszym z 4 rodzaji kolektorow.
-strzalki czerwone z * pokazuja miejsce po pompie wspomagania z Mondeo
-zielone strzalki dotycza ukladu rozrzadu ktory nalerzy kategorycznie wymienic wraz z napinaczami oraz rolkami prowadzacymi a jesli zachodzi taka potrzeba to rowniez pompe wody.

Natepny krok to odkrecenie 2 masowego kola zamachowego i zastapienie fabrycznym kolem z 1.8D oraz fabrycznym sprzeglem, na to wszystko mozemy zastosowac skrzynie 1.6D lub 1.8D... Nie polecam skrzynek z bezyniakow :!:

Do swapa nalezy wyciagnac prawie wszystko z komory silnika tj. :
-chlodnica
-wszystkie przewody gumowe (wczesniej zaznaczcie ktore gdzie przychodzily)
-zbiorniczek wyrownawczy wraz z przewodami
Kolejny krok to odpowiedni dobor Intercoolera, ja zastosowalem IC pochodzacy z Transita 2,5TDCI , rownie dobrze moze byc z Saab-a, z Focus-a, wazne zeby zostal umieszczony tak aby nie przeszkadzalo to zadnym innym podzespolom np chlodnicy.

Caly silnik po umieszczeniu go na "swoim" miejscu zapinamy pod fabryczna wiazke 1.8D, a filtr paliwa umieszczamy na scianie grodziowej tak aby znajdowal sie dosc daleko od kolektora wydechowego (nie musze tlumaczyc co moglo by sie stac).

Dodatkowo mozemy przerobic uklad wlanczania sie wentylatora na chlodnicy zeby w upalne dni podczas jazdy byl on caly czas wlaczony, a w normalne sam sie zalanczal.
old

Po wszystkim zobimy orurowanie silnika czyli:
-umieszczenie filtra powietrza i doprowadzenie przewodami gumowymi lub tez el. gumowe + kwasiak do turbiny
-wyjscie z turbiny do Intercoolera (dosc problematyczne ze wzgledu na mala ilosc miesca)
-wyjscie z IC do kolektora dolotowego
Dodatkowo mozemy zastosowac zegary takie jak:
-tep. oleju
-cisnienie doladowania (fabrycznie wynoszace 1 bar)
-cisnienie oleju
Ostatnia rzecz to uklad wydechowy ktory ma 2,5" o dobrze bylo by miec kawalek ukladu wydechowego z Mondeo zeby dalej modz modzic z wydechem...

Pozdrawiam i zycze udanego swapowania. :devil:

Fordon - 16 Lut 2007, 22:05

tomallus1 napisał/a:
A da radę modzić przy pompie i turbinie, tzn. czy można podnosić dawkę i doładowanie oraz czy dawka jest regulowana wraz ze wzrostem doładowaniai czy tą regulację też można zmienić?

Tak da sie ale T2 ktora jest zastosowana fabrycznie nie ma juz za duzego pola do popisu i niestety jest niezbedna wymiana na mocniejsza np. T25 , GT25 lub T3. wszystko zalezy od tego jakie cisnienie ma obecnie turbawka fabrycznie na 1997r ma 1 bar wczesniejsza wersja od 0,8 do 0,9bara najczesciej jest na poziomie 0,7 do 0,8 bara(zalezne od stanu, przebiegu oraz jak silnik byl eksploatowany).
Dawki paliwa ustawia sie na pompie a poniewaz pompa oraz wtryski wydola tak daleko az tlokow nie wypali ;) w porownaniu z TDDI mamy mozliwosc indywidualnego wysterowania oraz wyregulowania dawek, pomijajac fakt ze TDDI ma juz zmienna geometrie lopatek oraz ECU ktore dosc porsto "zawirusowac" .
Wiecej dokladnych informacji podam dopiero po testach ze swoja jednostka zeby nie narazac Was na wydatki lub ewentualne niespodzianki ;)

Pozdrawiam

gRuHa - 26 Lut 2007, 23:42

Fordon, pozwolę sobie Ciebie poprawić...
TDDI nie ma zmiennej geometrii łopatek... ma regulację ciśnienia śrubą imbusową, ale jest to zmiana geometrii na stałe, czyli każdy już wie jakie są plusy i minusy...
dopiero TDCi 115KM (i 125KM) miało zmienną geometrię...

BTW czy do silnika z Fiesty nie dałoby rady przeszczepić właśnie turbo ze zmienną geometrią?? bo i tak dawka paliwa jest regulowana korektorem na pompie, więc możnaby wyeliminować turbodziurę...

kolejne pytanie to czy nie da się robić tego moda na podstawie silnika 1.8D dokładając do niego kolektory, pompę z kolektorem dawki, chłodniczkę oleju i chyba zmieniając pompę wodną??

Fordon - 27 Lut 2007, 11:58

Cytat:
BTW czy do silnika z Fiesty nie dałoby rady przeszczepić właśnie turbo ze zmienną geometrią?? bo i tak dawka paliwa jest regulowana korektorem na pompie, więc możnaby wyeliminować turbodziurę...

Jesli chodzi o te TD-ki niestety nie da sie poniewaz czym to wysterujesz?? One nawet ECU nie maja (tzn. maja ale jak by nie mialy ;) ) w tym bol ze nie bylo by urzadzenia ktorze wysterowalo by w danym momencie na turbinie geometrie a zarazem regulowalu plynnie dawki paliwa itd.
Cytat:
kolejne pytanie to czy nie da się robić tego moda na podstawie silnika 1.8D dokładając do niego kolektory, pompę z kolektorem dawki, chłodniczkę oleju i chyba zmieniając pompę wodną??

Taki zabieg moze okazac sie drozszy...poniewaz potrzebowali bysmy:pompe wtryskowa z zaworem booster-a,inne wyjscie ukladu chlodzenia wraz z termostatem woskowym ktory odpowiada za obroty zimnego silnika,chlodniczka oleju wraz z magistrala na turbo, kolektory oba, dodatkowa rurke prowadzaca ciecz do chlodniczki oleju,pompa wody moze byc z 1.8D jak rowniez z 1.8TD nie robi, anglicy dali od wolnossaka ja mam zalozona od TD :) do tego dochodzi slpyw oleju z turbiny a trzeba wiedziec to ze splyw wchodzi do bloku silnika a nie do miski, miske oleju mozna dac od 1.8D niczym sie nie roznia ani wewnatrz ani z zewnatrz...

gRuHa - 27 Lut 2007, 18:08

Fordon napisał/a:
Jesli chodzi o te TD-ki niestety nie da sie poniewaz czym to wysterujesz??

to onę są sterowane elektroniką?? wydaje mi się że mają zwykłą membranę i strowanie ciśnieniem tak jak w starszych TDI VAGa... chyba ze są sterowane tak jak EGR, że regulacja jest dokonywana sprężonym powietrzem, ale owo powietrze jest dozowane przez elektronikę...
Fordon napisał/a:
a zarazem regulowalu plynnie dawki paliwa itd.

tym już się zajmuje korektor na pompie wtryskowej, który reguluje dawkę w funkcji ciśnienia, więc tak na logikę to chyba dałoby radę tylko tym to załatwić, ale nie rpóbowałem więc nie wiem...
Fordon napisał/a:
slpyw oleju z turbiny a trzeba wiedziec to ze splyw wchodzi do bloku silnika a nie do miski

a są jakieś przeciwwskazania jeśli chodzi o spływ do miski??
w większości autek z turbo spływ jest właśnie do michy...

Fordon - 27 Lut 2007, 21:29

Tak maja jakas tam elektronike, nawet sie w nia nie zglebialem, ma przeplywke na dolocie ktora i tak mozna rozbic o kant ass, ma wlasnie ten korektor na koniku gazu tez go wywalasz, pompa ma sterowanie z turbiny (cienieniowo) wlasnie zaworem boostera ktory czesto gesto nawala na membrankach i przepuszcza paliwo wtedy silnik glupieje i wpada na obroty, EGR tez jest sterowant cisnieniowo ale to sie od razu odlancza... Bez kompletnej wiazki nie ma co sie podchodzic, z reszta po co sie tak bawic jak mozna ze spokojem wysterowac turbine na Waste gate pod dane cisnienie robocze, dodatkowo stroisz pompe na odpowiednie dawki, a pompa ma taka wydolnosc az garow nie wypali na wylot... Im mniej elektroniki tym mniejsza awaryjnosc takiej jednostki, poniewaz kupujesz zegar Boost-u podpinasz sie nim przed kolektorem dolotowym i masz na bierzaco konrole, pompe wystroic moze dobry dieselman i tyle po krzyku...
Jesli chodzi o splyw do miski :he: jest ona w 99% przypadkow aluminiowa, to juz dochodzi koszt spawania alu, dalej trzeba tak doprowadzic splyw oleju zeby nie walil goracym olejem zaraz kolo smoka...Wole fabryczne rozwiazanie.

gRuHa - 27 Lut 2007, 23:20

Fordon napisał/a:
z reszta po co sie tak bawic jak mozna ze spokojem wysterowac turbine na Waste gate pod dane cisnienie robocze, dodatkowo stroisz pompe na odpowiednie dawki, a pompa ma taka wydolnosc az garow nie wypali na wylot...

i spać spokojnie - to fakt...
swoją drogą ciekawe jakie ćiśnienie max. mozna uzyskać na tych wtryskach i na ile jest to efektywne jeśli chodzi o rozpylanie mieszanki...

Fordon napisał/a:
dalej trzeba tak doprowadzic splyw oleju zeby nie walil goracym olejem zaraz kolo smoka...

czyli ta chłodniczka to też tak bardziej dla picu tam jest??
czyli albo montuje się wszystko tak jak fabrycznie i ma sprawe w dupie dopóki się coś nie zepsuje (nie wiem tylko co mogłoby się zepsuć), albo trzeba dobrze zakombinować i dobrze uargumentować przed samym sobą, że obrana droga jest właściwa...

Fordon - 27 Lut 2007, 23:51

Cytat:
swoją drogą ciekawe jakie ćiśnienie max. mozna uzyskać na tych wtryskach i na ile jest to efektywne jeśli chodzi o rozpylanie mieszanki...

Testy beda trwaly... mam razem 8 wtryskow do testow :devil: wiec zobaczymy co i jak pozniej podam dokladne wartosci do jakich wtryski rozpylaja a nie leja :)
Nie ma co szukac tu wartosci jak w TDCI :)
Cytat:
czyli ta chłodniczka to też tak bardziej dla picu tam jest??
czyli albo montuje się wszystko tak jak fabrycznie i ma sprawe w dupie dopóki się coś nie zepsuje (nie wiem tylko co mogłoby się zepsuć), albo trzeba dobrze zakombinować i dobrze uargumentować przed samym sobą, że obrana droga jest właściwa...

Chlodniczka tam dla picu nie jest a schemat chlodzenia wyglada mnie wiecej tak

Na przykladzie CVH 1.6RST.
Glownie chodzi o to zeby goracy olej nie byl sasysany przez pompe oleju poniewaz moze to doprowadzic do uszkodzenia silnika, kombinacje sa mozliwe tylko teraz pytanie jak daleko chce sie poprowadzic waz ze splywem oleju, tak aby bylo to logiczne i zeby bylo to dosc oddalone od smoka. :)

gRuHa - 28 Lut 2007, 00:45

Fordon napisał/a:
Testy beda trwaly... mam razem 8 wtryskow do testow wiec zobaczymy co i jak pozniej podam dokladne wartosci do jakich wtryski rozpylaja a nie leja
Nie ma co szukac tu wartosci jak w TDCI

hmmm... nice :D
czekam z niecierpliwością :D
widzę, że mamy podobne zacięcie do szeroko pojętego "kombinowania", bardzo mnie to cieszy, bo mogę w tym momencie czerpać ze studni Twojej wiedzy :D

Fordon napisał/a:
Chlodniczka tam dla picu nie jest a schemat chlodzenia wyglada mnie wiecej tak

czyli mam rozumieć, że chłodniczka oleju jest chłodzona wodą z układu chłodzenia??
IMO lekki bezsens, bo chłodzimy olej mający temp. ok.120-140*C, cieczą o temp. 90*C, różnica temperatur niewielka, a pojemność cieplana i jednej i drugiej cieczy dość znaczna. Z drugiej strony to też nie można tego oleju tak strasznie ochładzać, bo by się nam nigdy silnik nie rozgrzał... a zatem po raz kolejny spotkanie z Horacym i szukanie "złotego środka"... :-P
gdzie BTW jest wprowadzany ciepły olej do bloku silnika?? w okolice jakiego podzespołu??

odyniec - 28 Lut 2007, 00:56

olej zimny tez byc nie moze bo nie po to sie grzeje silnik i na rozgrzanym lepiej chodzi, aby go potem zaraz chlodzic do 10st. C...
PumaRST - 28 Lut 2007, 08:18

gRuHa napisał/a:
czyli mam rozumieć, że chłodniczka oleju jest chłodzona wodą z układu chłodzenia??
IMO lekki bezsens,


nie do końca:

jak wiadomo woda sie szybciej nagżewa niż olej przezco taki wymiennik ciepła (zwany chłodniczklą) najpierw przyspiesza nagżewanei sie oleju a potem obniza jego temperature.
W grungie rzeczy jest to całkiem mondre urządzenie.

Czasem Angole tez robią tak:

czyli najpierw wyjście na chłodnice oleju a zaraz za nia wymiennik ciepła.

Fordon - 28 Lut 2007, 15:35

Cytat:
gdzie BTW jest wprowadzany ciepły olej do bloku silnika?? w okolice jakiego podzespołu??

Jak bede mial chwile to zrobie dokladna fotke jak to wyglada itd. a puki co silnik siedzi w starej budzie tzn. lezy bo ploze pod skrzynia jakis idiota przyspawal :zly:

gRuHa - 28 Lut 2007, 23:11

PumaRST napisał/a:
jak wiadomo woda sie szybciej nagżewa niż olej przezco taki wymiennik ciepła (zwany chłodniczklą) najpierw przyspiesza nagżewanei sie oleju a potem obniza jego temperature.
W grungie rzeczy jest to całkiem mondre urządzenie.

no faktycznie, ma to sens na tej zasadzie jak przedstawiłeś...
z tym że kolejne "ALE" to to że woda w dieselu nagrzewa się i tak dość powoli i to raczej właśnie ona nie pozwala się rozgrzać oliwce, która nagrzewa się szybciej ze względu na tarcie (mówię tutaj o warunkach bardziej zimowych)

PumaRST - 28 Lut 2007, 23:48

gRuHa napisał/a:
PumaRST napisał/a:
jak wiadomo woda sie szybciej nagżewa niż olej przezco taki wymiennik ciepła (zwany chłodniczklą) najpierw przyspiesza nagżewanei sie oleju a potem obniza jego temperature.
W grungie rzeczy jest to całkiem mondre urządzenie.

no faktycznie, ma to sens na tej zasadzie jak przedstawiłeś...
z tym że kolejne "ALE" to to że woda w dieselu nagrzewa się i tak dość powoli i to raczej właśnie ona nie pozwala się rozgrzać oliwce, która nagrzewa się szybciej ze względu na tarcie (mówię tutaj o warunkach bardziej zimowych)


to przysłoń chłodnice do połowy tekturą i bedzie sie woda rozgrzewac

gRuHa - 1 Mar 2007, 21:17

PumaRST napisał/a:
to przysłoń chłodnice do połowy tekturą i bedzie sie woda rozgrzewac

spoko jak będę już miał co przysłaniać to napewno nie omieszkam :he:

Fordon - 3 Kwi 2007, 13:16

Co by nudno nie bylo pokazuje jak jest rozwiazany splyw oleju z turbiny :)


oraz rozwiazanie w przypadku TD "chlodniczki" oleju...


:)

gRuHa - 3 Kwi 2007, 17:50

miło, że odświeżyłes wątek :D
ja znalazłem coś TAKIEGO
IMO dość ciekawa sprawa...

czarny - 15 Kwi 2007, 14:25

witam!! mam 2 pytania
1 do pumy. ten filtr oleju to chyba z renault bo one mają takie malutkie.
2 do fordona i kolegów dizlowców. czy silniczek od sierry 1.8 td 75 km bedzie dobrze pasował w miejsce 1.8 d we fieście czy trzeba z mondeo lub escorta ??? i czy też można go wzmocnić i czt nie łatwiej go wysterować. z góry dzieki za odpowieć pozdrawiam

czarny

Fordon - 15 Kwi 2007, 22:31

czarny napisał/a:
witam!! mam 2 pytania
1 do pumy. ten filtr oleju to chyba z renault bo one mają takie malutkie.
2 do fordona i kolegów dizlowców. czy silniczek od sierry 1.8 td 75 km bedzie dobrze pasował w miejsce 1.8 d we fieście czy trzeba z mondeo lub escorta ??? i czy też można go wzmocnić i czt nie łatwiej go wysterować. z góry dzieki za odpowieć pozdrawiam

czarny

sierra ma silnik ulozony wzdluznie a nie poprzecznie i jest zupelnie inny kolektor dolotowy jak i wydechowy a niezeli escort i mondeo...
sa dostepne 3 wersje tych TD-kow 75KM bez IC , 88KM z IC i 90KM z IC, jesli podkrecac takiego klekota to trzeba zwrocic uwage na turbine czy jest wyposazona w GT15 czy tez w T2...oznaczenia dla danych turbin w danym modelu forda...
Mondeo TD (93-) 1,8 D 452063-2 GAR TB0273
Mondeo TD (93-) 1,8 D 452124-4 GAR GT1544
Escort TD (96-) 1,8 D 452084-9,11 GAR GT1544
Escort TD (96-) 1,8 D 452084-4 GAR GT1544
Escort TD (93-) 1,8 D 452014-4 GAR TB0259

:-)

odyniec - 15 Kwi 2007, 22:40

Fordon, ale ten silniczek powinien podejsc... niby (bo tylko w prospektach) byly fiestki td 75KM :he:
Fordon - 15 Kwi 2007, 22:53

odyniec napisał/a:
Fordon, ale ten silniczek powinien podejsc... niby (bo tylko w prospektach) byly fiestki td 75KM :he:

Tak podejdzie przy lekkich kombinacjach z osprzetem, ale pytanie po co brac starego TD-ka z poczatku lat 90 jak mozesz kupic jednostke w lepszym stanie np z 96r majaca 90KM i 181Nm...

czarny - 21 Kwi 2007, 15:40

witam!!! dzieki za wyjasnienie. wymiana kolektorów to zaden problem. chodzi mi o sam silnikczy podejdzie i czy nie ma różnic podłączeniu instalacji, czy czasem nie ma takiego triku jak w transicie. raz jest pompa sterowana mechanicznie a raz elektronicznie.. pozdrawiam

czarny!!!

Fordon - 21 Kwi 2007, 16:29

Sierra ma sterowane wszystko mechanicznie , cisnieniowo lub podcisnieniowo, TD w Escortach i Mondeo sterowane sa za pomoca pseudo elektroniki, bez ktorej da rade to obejsc i podminasz dana jednostke pod swoja fabryczna z 1.8D roznica w nowszych TD to inna wtyczka czujnika odpowiadajacego za wlaczenie wentylatora, ja zrobilem tak ze sam wlaczam i wylaczam kiedy chce a dodatkowo w razie bym mi sie zapomnialo to czujnik pasuje od 1.8D wolnossacego ;) i podpinasz go fabryczne zlacze :) Silnik podejdzie bez zadnego ale bo to ten sam odlew bloku.
W razie potrzeby chetnie pokaze fotki co gdzie i do czego :)

[ Dodano: Wto Maj 01, 2007 00:52 ]
Roznice miedzy pompami wody 1.8TD a 1.8D... widac dosc dokladnie na foto ze TD ma 2 wyjscia a wolnossak tylko 1...

Dlasze roznice przedstawie pozniej :)

[ Dodano: Sob Maj 05, 2007 21:38 ]
Znalazlem opcje dla sknerusow... jak zrobic z wolnossaka TD-ka... ale no wlasnie jest to ale poniewaz nigdy nie wiadomo jak zachowa sie dany silnik pod doladowaniem...
1.8D wolnossak ma zaslepke w miescu technologicznym gdzie TD ma splyw oleju, dalej potrzebny wam bedzie caly osprzet silnika:od pompy przez wtryski po kolektory pompe oleju, przewody wodne...wiec tak czy siak lepiej kupic TD-ka :D

gRuHa - 27 Maj 2007, 14:58

Fordon napisał/a:
1.8D wolnossak ma zaslepke w miescu technologicznym gdzie TD ma splyw oleju

coraz bardziej lubie to lenistwo forda :D
Fordon napisał/a:
nigdy nie wiadomo jak zachowa sie dany silnik pod doladowaniem...

co sugerujesz?? jakie mogą być skutki uboczne??

Fordon - 27 Maj 2007, 20:14

gRuHa napisał/a:
Fordon napisał/a:
1.8D wolnossak ma zaslepke w miescu technologicznym gdzie TD ma splyw oleju

coraz bardziej lubie to lenistwo forda :D
Fordon napisał/a:
nigdy nie wiadomo jak zachowa sie dany silnik pod doladowaniem...

co sugerujesz?? jakie mogą być skutki uboczne??

Jednostka ktora jezdzila od fabryki bez turbo i ma XXX przebiegu dostanie obciazenie w postaci turbo moze sie posmarkac, ale nie musi...
I tak wolal bym od razu kupic TD-ka niz bawic sie w uturbianie, bo same czesci skladowe (niezbedne) do takiej zabawy moga wyjsc nam na rowno kosztorysem z uzywka TD, no i jeszcze ta loteria czy stary 1.8D nie padnie...

gRuHa - 27 Maj 2007, 22:33

Fordon napisał/a:
Jednostka ktora jezdzila od fabryki bez turbo i ma XXX przebiegu dostanie obciazenie w postaci turbo moze sie posmarkac, ale nie musi...

jedyny powód jaki przychodzi mi do głowy to zmęczenie materiału, ale IMO ma to znikomy wpływ skoro jednostki zbudowane na tych samych podzespołach występowały w wersji z turbo i N/A, poprostu myślę, że tak nadmiarowo wykonane komponenty(przygotowane też pod turbo) nie miały większej szansy się jakoś tragicznie zużyć w silniku N/A...
ponadto jeśli nasz stary 1.8D ma ciśnienie sprężania trochę niższe od nominalnego (a nigdy nie będzie inaczej) to jeśli je trochę podniesiemy dorzucając turbo to na logikę niewiele przekroczymy serię (nie wiem o ile wzrasta ciśnienie) i przez to w niewielkim stopniu obciążymy silnik
wniosek z tego taki, że po uturbieniu trzeba na nowo dotrzeć silnik

Fordon napisał/a:
I tak wolal bym od razu kupic TD-ka niz bawic sie w uturbianie, bo same czesci skladowe (niezbedne) do takiej zabawy moga wyjsc nam na rowno kosztorysem z uzywka TD, no i jeszcze ta loteria czy stary 1.8D nie padnie...

tutaj jeszcze dochodzi kwestia możliwości warsztatowych...
bo jeśli ktoś dysponuje wyłącznie kanałem to wiadomo, że łatwiej będzie mu uturbić niż wyciągnąć silnik i wstawić TD (chyba że facet ostro ładuje na siłowni :P )

Fordon - 28 Maj 2007, 09:33

:he: Z TD-ka nie wyciagalem garow wiec nie powiem czy 1.8D i TD posiadaja te same piescienie... najlepszym pomyslem bylo by wyremontowanie diesla i dopiero dokladanie osprzetu turbo, dalej docieranie na 0,6 do 0,7 bara ale tak czy siak czesci skladowe do turbo moga wyniesc wiecej niz kupno TD-ka juz przygotowanego pod obciazenie i jezdzacego pod obciazeniem...
Laskosz - 28 Maj 2007, 17:48

a czy tłoki nie sa inne ?
Fordon - 28 Maj 2007, 21:51

Tloki sa takie same... ford nawet nie pokwapil sie o odprezenie jednostki... pojemnosc w obu przypadkach to 1753cm³
gRuHa - 29 Maj 2007, 20:09

Fordon napisał/a:
tak czy siak czesci skladowe do turbo moga wyniesc wiecej niz kupno TD-ka juz przygotowanego pod obciazenie i jezdzacego pod obciazeniem...

i znowu okazało się że masz rację

Piesek - 29 Maj 2007, 20:20

i tu Konrad jesteś w błędzie, jak jeszcze nie swapowałem silnika, to rozmyślałem nad dołożeniem turbo do swojego diesla. Mam znajomego który pracuje w serwisie forda i specjalnie sprawdzał czym się różni i z tego co mówił w pierwszy momencie skrzynia biegów się sypnie bo jest inna, potem dół silnika. Ale ta rozmowa była prowadzona 1,5 roku temu więc dokładnie nie powiem co i jak, tylko tyle z tego pamiętam.... ale wiem że to nie jest tylko uturbiona jednostka diesla
Fordon - 29 Maj 2007, 21:09

Piesek napisał/a:
i tu Konrad jesteś w błędzie, jak jeszcze nie swapowałem silnika, to rozmyślałem nad dołożeniem turbo do swojego diesla. Mam znajomego który pracuje w serwisie forda i specjalnie sprawdzał czym się różni i z tego co mówił w pierwszy momencie skrzynia biegów się sypnie bo jest inna, potem dół silnika. Ale ta rozmowa była prowadzona 1,5 roku temu więc dokładnie nie powiem co i jak, tylko tyle z tego pamiętam.... ale wiem że to nie jest tylko uturbiona jednostka diesla

Dol silnika wyglada identycznie to akurat porownywalem, skrzynia ze jest inna to tez wiem ale sie nie posypala o dziwo po mimo katowania dzien w dzien auta, nawet tlumiki drgan skretnych na tarczy sprzegla sa cale :yyy: wczesniej juz wypisywalem roznice miedzy 1.8D a 1.8TD... w ASO to im sie numerami bedzie roznic bo sa inne oznaczenia dla czesci 1.8D a 1.8TD. Wyzej tez pisalem ze to jest loteria czy po uturbieniu nie zrobi sie kaszana... mozliwosc uturbienia jest ale :he: nie wiadomo jak zachowa sie silnik ktory wczesniej nie mial takich warunkow pracy i nagle po ilus setkach tys. km dostaje turbine...

tomallus1 - 31 Maj 2007, 16:24

Diesla pod turbo się nie odpręża. W większości przypadków D i TD różnią się np. wolnossący nie ma natrysku oleju na denka tłoków (nie wiem jak w przypadku forda), mogą, choć nie muszą, mieć inne pierścienie, tłoki również.

Dzisiaj patrzyłem tak na swoją mułowatą fiestę (ładna jest) i myśląc o przyszłych cenach benzyny i chęci zmiany auta na dizla, pomyślałem o swapie na mondeowego TDka. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Czy jest sens wkładać diesla, w miejsce gaźnikowej benzyny, duże różnice w budowie (mam bude po blacharce i malowaniu i ogólnie auto na piko belo, szkoda sprzedawać)?
2. Ile może to kosztować (silnik TD bez osprzętu, osprzęt z D fiestowego, skrzynia itp.)?
3. Najważniejsze, ile KM i Nm da rade wycisnąć z tej jednostki (sterowana całkowicie mechanicznie bez elektroniki) lub o jakich mocach wiecie, macie w TDekach?

Fordon - 31 Maj 2007, 19:25

Tloki sa identyczne ;) sprawdzalem wlasnie :D
Cytat:
1. Czy jest sens wkładać diesla, w miejsce gaźnikowej benzyny, duże różnice w budowie (mam bude po blacharce i malowaniu i ogólnie auto na piko belo, szkoda sprzedawać)?

potrzeba: zbiornika, korektor sily hamowania tyl, reduktory (gruszki) sily hamowania, wiazka, przewody paliwowe, zawieszenie przod, poduszki silnika skrzyni,chlodnica, kpl. wezy ukladu chlodzenia, alternator, rozrusznik, skrzynia, polosie,silnik.
dalej rzeczoznawca ktory musi stwierdzic czy poprawnie zostala dokonana zmiana zasilania, przeglad, nowe dokumenty... mozna jezdzic z papierem od bezyny ale trzeba zadac sobie pytanie jak dlugo ??
Cytat:
Ile może to kosztować (silnik TD bez osprzętu, osprzęt z D fiestowego, skrzynia itp.)?

silnik zalezy od stanu, rocznika i znajomosci od 2 tys w gore za dobry egzemplaz, skrzynia normalnie kosztuje kolo 250-350zl z 1.6 lub 1.8D, alternator kolo 50-80zl, rozrusznik 30-80zl, dalej nie wiem bo ja mialem wszytko juz przy swojej starej fiescie :D

Cytat:
3. Najważniejsze, ile KM i Nm da rade wycisnąć z tej jednostki (sterowana całkowicie mechanicznie bez elektroniki) lub o jakich mocach wiecie, macie w TDekach?

na fabrycznej turbinie do 125KM bez wiekszych wydatkow, dalej koszta sa bardzo duze...
moce sa podawana naprawde rozne ale anglicy sa w sumie nygusy i nie zabardzo chca sie bawic z tym...

gRuHa - 31 Maj 2007, 21:35

tomallus1 napisał/a:
1. Czy jest sens wkładać diesla, w miejsce gaźnikowej benzyny, duże różnice w budowie (mam bude po blacharce i malowaniu i ogólnie auto na piko belo, szkoda sprzedawać)?

tutaj rzeczywiście sens jest spory, bo masz już zdrową budę
w projekcie Pieska masz opisaną przekładkę z diesela na benzynę, więc teoretycznie jak sobie odwrócisz kolejność to będziesz miał jako taki pogląd co i jak...
IMO warto :!:

odyniec - 31 Maj 2007, 21:40

tomallus1 napisał/a:

Dzisiaj patrzyłem tak na swoją mułowatą fiestę (ładna jest) i myśląc o przyszłych cenach benzyny i chęci zmiany auta na dizla, pomyślałem o swapie na mondeowego TDka.

oł je... wkoncu ktos zaczyna doceniac dusze dieselka ;)

1sc1 - 1 Cze 2007, 11:40
Temat postu: 1.8 Endura DE na 1.8 TD intercooler
Witam, mam pytanie do Fordona (lub też do innych zorientowanych) - czy mógłbyś wymienić elementy osprzętu, które trzeba wymienić (oraz jakich przeróbek należy dokonać) na te od 1.8 TD (z intercoolerem) w przypadku pozostawienia silnika wolnossącego 1.8 Endura DE w fiestce MK 4 z 98 r. (samochód używam od 2000 roku i po prostu wiem co mam - szkoda byłoby mi wymieniać silnik)? Precyzyjnej odpowiedzi w dotychczasowych postach nie znalazłem (dot. silnika Endura DE). Dzięki.

Pozdrawiam,
Slawek

Fordon - 1 Cze 2007, 16:30

Pierwdza sprawa to kolektory dolot i wydech... musisz miec taki jak u mnie jest poniewaz inny rodzaj nie podejdzie.

w sumie wszystko bylo wczesniej wymienione co potrzeba do swapa lub podmiany, zasadnicza roznica to uklad rozrzadu starego i nowego typu gdzie w nowym typie jest napinacz na mimostrodzie...
Ile chcesz wydac na takie uturbienie 1.8D ?? to odpowiem ci czy warto w ogole podchodzic do tematu...

gRuHa - 1 Cze 2007, 21:17

Fordon napisał/a:
w nowym typie jest napinacz na mimostrodzie...

co to znaczy :?: :roll:
(sry, bo może głupie pytanie)

Ad@mus - 1 Cze 2007, 22:07

gRuHa napisał/a:
Fordon napisał/a:
w nowym typie jest napinacz na mimostrodzie...

co to znaczy :?: :roll:
(sry, bo może głupie pytanie)

tzn ze napina sie zaleznie od obrotow

gRuHa - 1 Cze 2007, 22:25

Cytat:
tzn ze napina sie zaleznie od obrotow

sprytne, dziękóweczka :!:

1sc1 - 4 Cze 2007, 12:43

Fordon napisał/a:
Pierwdza sprawa to kolektory dolot i wydech... musisz miec taki jak u mnie jest poniewaz inny rodzaj nie podejdzie.
[url=http://img181.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
w sumie wszystko bylo wczesniej wymienione co potrzeba do swapa lub podmiany, zasadnicza roznica to uklad rozrzadu starego i nowego typu gdzie w nowym typie jest napinacz na mimostrodzie...
Ile chcesz wydac na takie uturbienie 1.8D ?? to odpowiem ci czy warto w ogole podchodzic do tematu...


Fordon,
1/. Właściwie moje pytanie dotyczyło: pompy paliwa (czy możesz wkleić foty pompy z td), kolektorów (czy te właściwe mają jakieś symbole, jak je rozpoznać?), tzw. rury do turbo (czy były różne w td?) plus innych ewentualnie koniecznych elementów w układzie turbiny.
2/. Pisząc o różnicy w rozrządzie - piszesz o rozrządzie w 1.8D i 1.8 Endura DE wolnossącym?
3/. Pytanie o kwotę - myśle o kwocie do 3 kPLN, ale niewiele będę w stanie sam wykonać i nie mam "specjalnego" dostępu do części.
Dzięki za odpowiedz,
Pzdr.,
Slawek

gRuHa - 4 Cze 2007, 16:44

1sc1 napisał/a:
pompy paliwa (czy możesz wkleić foty pompy z td), kolektorów (czy te właściwe mają jakieś symbole, jak je rozpoznać?), tzw. rury do turbo (czy były różne w td?) plus innych ewentualnie koniecznych elementów w układzie turbiny.

chyba chodziło Ci o pompę wtryskową, pompa te różni się boosterem, poprostu szukasz pompy wtryskowej do Mondeo/Escorta 1.8TD z danego przedziału roczników
kolektor wydechowy najłatwiej jest kupić razem z turbiną i zrobić jej wtedy poważne oględziny żeby nie wpakować się po uszy w gówno, ssącego musisz szukać po szrotach, allegro itd.
rury do turbo nie muszą być jakieś szczególne co widać na przykładzie Fordona, musisz polować na jakieś układy dolotowe o odpowiedniej średnicy, rury gumowe, względnie kupić z metra rurę z kwasówki i odpowiednie kolanka + łączniki elastyczne...
1sc1 napisał/a:
Pytanie o kwotę - myśle o kwocie do 3 kPLN, ale niewiele będę w stanie sam wykonać i nie mam "specjalnego" dostępu do części.

popatrz na allegro za taką kwotę masz KOMPLETNY silnik 1.8TD z Mondeo/Escorta, który dodatkowo możesz sprawdzić np. w aucie, które idzie na rozbiórkę, bo w swoim musiałbyś i tak zrobić jako taki remont przynajmniej wymieniając uszczelnienia i sprawdzając gładzie cylindrów...
jak sam napisałeś niewiele możesz zrobić sam, a mi się wydaje że przeróbka z N/A na Turbo to raczej robota dla domorosłych majsterkowiczów z książką serwisową + regulacje i wydech dla mechanika, a SWAP jako taki raczej dla majstra z dźwigiem/windą

Fordon - 4 Cze 2007, 18:13


Pompa Lucas dla TD ;)

kolektor wydechowy i turbina T2

Magistrala olejowa wraz z wymiennikiem ciepla i wysciem smarowania turbiny...

Pompy wody z lewej TD z prawej wolnossak...

kolektor ssacy poznasz po napisie Turbo... :) jest najczesciej spotykanym w mondeo, ostatnio widzialem taki kolektor na allegro za 50zl.
Cytat:
Pisząc o różnicy w rozrządzie - piszesz o rozrządzie w 1.8D i 1.8 Endura DE wolnossącym?

Roznica w przypadku 1.8D, TD a 1.8Endura DE, jak i TD, roznie sie trafia bo kapy zaworowe sa identyczne roznia sie tylko napisem...
za 3 tys hmmm watpie zebys sie zmiescil... na dobra sprawe to za kpl rozrzad, pompe wody, swiece, filtry, olej, plyny: chlodniczy , hamulcowy juz prawie pojdzie 1 tys ;) a gdzie tu jeszcze orurowanie silnika... mozna tez zrobic tak jak anglicy po taniosci i prostocie...

gRuHa - 4 Cze 2007, 19:41

Fordon napisał/a:
mozna tez zrobic tak jak anglicy po taniosci i prostocie...

IMO w tym momencie gra nie warta świeczki, bo co niby ma dawać ten IC??

Fordon - 4 Cze 2007, 20:02

gRuHa napisał/a:
Fordon napisał/a:
mozna tez zrobic tak jak anglicy po taniosci i prostocie...

IMO w tym momencie gra nie warta świeczki, bo co niby ma dawać ten IC??

nic... siedziec dla picu... to jest fabryczne rozwiazanie, tzn. jedno z 4 ;)

gRuHa - 4 Cze 2007, 20:30

Fordon napisał/a:
nic... siedziec dla picu... to jest fabryczne rozwiazanie, tzn. jedno z 4

tak tylko fabrycznie maska w mondku i essim jest odpowiednio wentylowana, przez co ma to ręce i nogi (małe, bo małe, ale ma)

Fordon - 4 Cze 2007, 20:49

gRuHa napisał/a:
Fordon napisał/a:
nic... siedziec dla picu... to jest fabryczne rozwiazanie, tzn. jedno z 4

tak tylko fabrycznie maska w mondku i essim jest odpowiednio wentylowana, przez co ma to ręce i nogi (małe, bo małe, ale ma)

Fabrycznie nie jest to nawet dobrze rozwiazane... bo chlodzenie IC jest znikome przez jego nie fartowne umieszczenie tuz nad kolektorami...

gRuHa - 4 Cze 2007, 21:00

Fordon napisał/a:
bo chlodzenie IC jest znikome przez jego nie fartowne umieszczenie tuz nad kolektorami...

ten absurd juz pozwoliłem sobie pominąć :P

1sc1 - 5 Cze 2007, 12:40

Fordon napisał/a:
[url=http://img73.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
Pompa Lucas dla TD ;)
[url=http://img69.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
kolektor wydechowy i turbina T2
[url=http://img64.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
Magistrala olejowa wraz z wymiennikiem ciepla i wysciem smarowania turbiny...
[url=http://img518.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
Pompy wody z lewej TD z prawej wolnossak...
[url=http://img74.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
kolektor ssacy poznasz po napisie Turbo... :) jest najczesciej spotykanym w mondeo, ostatnio widzialem taki kolektor na allegro za 50zl.
Cytat:
Pisząc o różnicy w rozrządzie - piszesz o rozrządzie w 1.8D i 1.8 Endura DE wolnossącym?

Roznica w przypadku 1.8D, TD a 1.8Endura DE, jak i TD, roznie sie trafia bo kapy zaworowe sa identyczne roznia sie tylko napisem...
za 3 tys hmmm watpie zebys sie zmiescil... na dobra sprawe to za kpl rozrzad, pompe wody, swiece, filtry, olej, plyny: chlodniczy , hamulcowy juz prawie pojdzie 1 tys ;) a gdzie tu jeszcze orurowanie silnika... mozna tez zrobic tak jak anglicy po taniosci i prostocie...
[url=http://img240.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


Dzięki za foty i info,
Pzdr,
Slawek

gRuHa - 5 Cze 2007, 20:35

1sc1, oczywiście zbieraj hajs, bo jego brak jest równoważny z okropnymi nadziejami...
uzbieraj sobie na luzaku jakieś 5tys., żeby mieć na ewentualne niespodzianki

zefir - 5 Cze 2007, 20:36

dodam od siebie ze najmniejsze syfy kosztuja najwiecej ;/ ///
wiem po sobie ,

Misior - 27 Cze 2007, 22:14

Witajcie.przymierzam się do swapa i mam małe pytanie.
mam dawce i chciałem się dowiedzieć czy będą jakieś problemy ze swapem tego silnika 1.8TD z mondeo 1993r do fiesty courier 1.8 D z 1997r
dawce kupuje kompletnego i jestem w stanie przełożyć silnik w domu. moge mieć małe problemy z podłączeniem ale napewno dam rade :-P

i mam jeszcze drugie pytanie. czy o turbine trzeba dbać tak jak w benzyniakach i innych dieslach(tzn. głównie chodzi o nie gaszenie auta zaraz po zatrzymaniu.

Pozdro dla wszystkich

odyniec - 27 Cze 2007, 23:46

a w ktorych autach o turbine sie nie dba?
nie gasisz auta zaraz po zatrzymaniu po dluzszej trasie albo katowaniu turbinki.
na zimnym nie dajesz w piec.

Fordon - 28 Cze 2007, 11:04

Misior napisał/a:
Witajcie.przymierzam się do swapa i mam małe pytanie.
mam dawce i chciałem się dowiedzieć czy będą jakieś problemy ze swapem tego silnika 1.8TD z mondeo 1993r do fiesty courier 1.8 D z 1997r [url=http://img233.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
dawce kupuje kompletnego i jestem w stanie przełożyć silnik w domu. moge mieć małe problemy z podłączeniem ale napewno dam rade :-P

i mam jeszcze drugie pytanie. czy o turbine trzeba dbać tak jak w benzyniakach i innych dieslach(tzn. głównie chodzi o nie gaszenie auta zaraz po zatrzymaniu.

Pozdro dla wszystkich

Podstwowa rzecz to nie wiem jak w MK4 jest podwieszany silnik musisz sam zobaczyc czy bedziesz musiszl podmieniac sporo osprzetu... wg. mnie silnik sam z siebie wejdzie, mozesz go podpiac pod oryginalna wiazke... ale trzeba bedzie wywalic "przeplywke" nie wiem czy spomaganie podejdzie ci od tak i alternator ktory jest w mondeo z tylu jednostki... jesli w MK4 silnik jest odsuniety dalej jak w MK3 to dobrze bo smiesci ci sie jednostka bez podmieniania kol pasowych ale jesli jest tak samo jak w MK3 to bedziesz musial ze swojego silnika sporo rzeczy zabierac... reszta elementow ktore sa do podmiany znajduja sie na poczatku tematu :)

Misior - 28 Cze 2007, 11:34

Fordon napisał/a:
Misior napisał/a:
Witajcie.przymierzam się do swapa i mam małe pytanie.
mam dawce i chciałem się dowiedzieć czy będą jakieś problemy ze swapem tego silnika 1.8TD z mondeo 1993r do fiesty courier 1.8 D z 1997r [url=http://img233.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
dawce kupuje kompletnego i jestem w stanie przełożyć silnik w domu. moge mieć małe problemy z podłączeniem ale napewno dam rade :-P

i mam jeszcze drugie pytanie. czy o turbine trzeba dbać tak jak w benzyniakach i innych dieslach(tzn. głównie chodzi o nie gaszenie auta zaraz po zatrzymaniu.

Pozdro dla wszystkich

Podstwowa rzecz to nie wiem jak w MK4 jest podwieszany silnik musisz sam zobaczyc czy bedziesz musiszl podmieniac sporo osprzetu... wg. mnie silnik sam z siebie wejdzie, mozesz go podpiac pod oryginalna wiazke... ale trzeba bedzie wywalic "przeplywke" nie wiem czy spomaganie podejdzie ci od tak i alternator ktory jest w mondeo z tylu jednostki... jesli w MK4 silnik jest odsuniety dalej jak w MK3 to dobrze bo smiesci ci sie jednostka bez podmieniania kol pasowych ale jesli jest tak samo jak w MK3 to bedziesz musial ze swojego silnika sporo rzeczy zabierac... reszta elementow ktore sa do podmiany znajduja sie na poczatku tematu :)

wspomaganie mam i jest przykrecone do kołyski więc nie wiem czy to coś wyjaśnia. w tej chwili mam pompe na szeroki pasek(mikropasek) jeżeli o to chodzi i alternator chyba jest z tyłu ale nie mam teraz auta przy sobie więc nie wiem na 100% :ups:

Fordon - 28 Cze 2007, 12:31

Ja na odleglosc nie poradze za bardzo przy MK4 poniewaz nie mialem za bardzo okazji ogladac osprzetu i reszty podzespolow... musisz pojechac Courierem tam gdzie jest Mondeo i porownywac co pasuje a co nie pasuje...
Misior - 28 Cze 2007, 14:40

Fordon napisał/a:
Ja na odleglosc nie poradze za bardzo przy MK4 poniewaz nie mialem za bardzo okazji ogladac osprzetu i reszty podzespolow... musisz pojechac Courierem tam gdzie jest Mondeo i porownywac co pasuje a co nie pasuje...

odległość 350km :-)

Rkalitka - 23 Sty 2008, 14:57

Siemanko!! Mam do was takie pytanko i w sumie problem mojego brachola....mianowicie niedawno kupil escorta 1.8d 93 rok i byl strasznie molny...jakos udalo mu sie zalatwic 1.8td z mondeo 94 rok zalozyl i podpial stara wiazke elektryczna i okazuje sie ze auto normalnie odpala turbina chodzi a silnik jednak nie ma odejscia i jest bardziej mulowate niz mondeo ktore jest ciezsze przzeciesz!!! bawil sie z pompa ale nic nie dalo wtryski sa si turbo tez!!! w czym moze tkwic problem?? zepsuta pompa??(nie byla sprawdzana) a moze ta nieszczesna elektronika?? prosze o pomoc bo jak dalej tak pojdzie to na zawsze bedzie jezdzil moja fiescina!!!!!!!!!! ;-(

[

Fordon - 23 Sty 2008, 20:24

Silnik jest zapiety na MTX skrzyni czy na ori z 1.8d ?? skad wiesz jakie cisnienie doladowania ma?? w jaki sposob bawil sie pompa tzn co robil?? ktorego TD macie 75KM,88KMczy 90KM, jaka turbina tam jest i czy ma luzy na wirniku??
Zamiesc foty tego silnika jak go podpieliscie.

Rkalitka - 5 Mar 2008, 23:58

a wiec: skrzynia jest oryginalna z 1.8d sprzęglo i kolo zamachowe tez, wiazke elektryczna podpial z 1.8d nie zakladal tego komputerka(czy co to tam bylo w mondeo) silnik ma 90 koni z IC nie wiem jaka jest turbina wiem ze wiozl do sprawdzenia i powiedzieli iz jest wporzo....co myslisz??

[ Dodano: Czw Mar 06, 2008 00:01 ]
w popie cos regulowal zero efektow, probowal zalozyc stara z 1.8d ale rowniez tak samo!!

[ Dodano: Czw Mar 06, 2008 00:02 ]
nie mam przy sobie zdjec ale ogolnie silnik wstawil tak jak byl w mondeo czyli z IC na kolektorze....

Fordon - 7 Mar 2008, 16:16

Ja nie powiem czy silnik ma 90KM czy 88KM...kwestia tego jaka jest pompa, jaka turbina i w jakim stanie jest silnik...
Sama pompa to go tylko zalac mozna i bedzie sie dlawic auto... podstawowa sprawa to posiadanie wskaznika boostu, oraz dodatkowy i dokladny wskaznik temp. wody... ;)
Najpierw zrobice tam luzniejszy wydech i podjezdzicie na hamownie... :) Tyle moge podpowiedziec...

Rkalitka - 7 Mar 2008, 21:17

wydech to juz jest tak luzny ze.... :-P czyli jezeli dobrze cie rozumiem to trzeba sprawdzic w praktyce jak z ta turbina tak?? jest jeszcze druga sprawa ze ic jest w oryginalnym miejscu na silniku, moze "powietrza" mu brakuje...co myslisz??
Fordon - 8 Mar 2008, 16:17

Rkalitka napisał/a:
wydech to juz jest tak luzny ze.... :-P czyli jezeli dobrze cie rozumiem to trzeba sprawdzic w praktyce jak z ta turbina tak?? jest jeszcze druga sprawa ze ic jest w oryginalnym miejscu na silniku, moze "powietrza" mu brakuje...co myslisz??

Turbine rozpoznac idzie po zimnej stronie, GT17 ma aluminiowy kolniez, a T2 posiada plastikowy dolot przykrecany do zimen strony muszli...
Jaki Downpipe macie tam?? seria czy 3"?? i wydech jak macie tam rozwiazany ?? 2" czy 2,5"?? bo ja nie mam zadnego tlumika i jest hmmm dosc cicho...
Osadzenie IC w seryjnym miejscu jest troche pomylka bo w cieplejszy dzien bedzie "puchnac" silnik, sa tego plusy jak i minusy, bo do jazdy na co dzien jest OK bo turbina nie musi napelniac tak dlugo ukladu w porownaniu do tego co ja mam zrobione...
Jak chcecie dlubac dalej to pojedzcie na hamownie i dopiero zacznijcie dalej dlubac... kupcie MBC, wskaznik boostu. Dalej zrobcie mi foto tego silnika to bede mogl jakos podpowiedziec co dalej modowac i obowiazkowo jaka turbina bo nie chce miec na sumieniu waszej turbiny... :)

Pozdrawiam

Rkalitka - 8 Mar 2008, 19:21

kolnierz jest aluminiowy o ile pamietam... wydech to tylko jeden koncowy tlumik i tez jest cicho... zdjecia umieszczsze jak je zdobede a bede w domu na swieta dopiero!! co do tuningowania tego to najpierw trzeba dowiedziec sie dlaczego nie rozwija pelnej mocy....
a nie rozwija poniewaz brachola szwagier z mondeo i takim SAMYM td jest duzo szybszy niz nasz escort(ktory jest duzo lzejszy) wiec cos tuaj nie gra...
zdjecia gdy bede mial-dolacze konkretne dane turbo i reszty tez i moze wtedy latwiej bedzie cos ustalic... ;-|

Exodos - 18 Maj 2008, 10:39

Wszystko pięknie ładnie, ale:

Cytat:
Natepny krok to odkrecenie 2 masowego kola zamachowego i zastapienie fabrycznym kolem z 1.8D oraz fabrycznym sprzeglem


Gdzie ty w 1.8 TD z mondka masz koło dwu masowe ? dopiero MkIII miały dwu masówki, MkI i MkIIgo nie miały.

Fordon - 18 Maj 2008, 11:14

Polecam Auto date ;) i poszukaj a znajdziesz ze w zaleznosci gdzie bylo auto skladane i na jaki rynek puszczane byly MK2 wyposazone w 2 masy, fakt ze to jak trafic 6 w totka ale jest, tak samo tyczy sie 4 rodzajki kolektorow dolotowych, i 3 roznych zestawow sprzegla od dociskow, przez tarcze... sporo roznych glupot mozna sie dowiedziec z roznych zrodel zaczynajac od auto daty a konczac na wizycie w Płońsku w dawnej fabryce forda, dzieki takim przypadkowym delegacja mozna duzo wiedzy i innych rzeczy zdobyc.Baaa nawet powiem ci ze Endura - DE wystepowala bez "wtrysku sterujacego" tj. bez czujnika polozenia iglic wtryskiwaczy i tez jest to rzadkosc ale wystepuje :) roznych glupot sie mozna doszukac w Fordach wiec nie chce nawet sie wyklucac, bo nie o tym temat :)

Pozdrawiam

Exodos - 18 Maj 2008, 11:32

Przeglądałem różne katalogi specjalnie i we wszystkich występuje tylko jedno koło zamachowe, o dwu masówce nie ma żadnego słowa.
Empi - 18 Wrz 2008, 10:54

gdybym miał turbine od mondeo 1.8 td , kolektor ssący i kolektor wydechowy i zapał do pracy to co bym jeszcze potrzebował żeby uturbić moją fiestę 1.8 d ? Na początku pisze że jest potrzebny cały silnik od mondeo , a te części by nie wystarczyły?
Z góry thx

Fordon - 18 Wrz 2008, 15:59

Na szybko odpowiem a pozniej zrobie drugie FAQ jak uturbic Diesla.
-kolektor dolot (ten co jest na fotach bo inne nie zabardzo chca pasowac)
-kolektor wydech wraz ze sprezarka obojetnie czy GT17 czy T2 (ale sprawna sprezarka)
-pompa oleju wraz z wymiennikiem ciepla (woda-olej)
-pompa wtryskowa z 88KM wersji lub z 90KM wersji
-kawalek ukladu wydechowego
-intercooler mile widziany ( nie musi byc ale dobrze by bylo)
-orurowanie miedzy turbo a kolektorem (opcja bez IC)
-pompa wody escort TD (ma jedno a nie jak mondeo 2 wyjscia)
Troche checi i napewno sie uda ale z jakim skutkiem tego nie wiem, a to dla tego ze nie wiem w jakim stanie masz silnik.

Empi - 18 Wrz 2008, 17:51

Jakbyś zrobił drugi FAQ to już by było miodzio naprawde

tak sobie lookam jaki by był koszt mniej wiecej takiej inwestycji
i tak
kolektor ssący 50 zł
http://www.moto.allegro.p...deo_1_8_td.html

Kolektor wydechowy 60 zł
http://www.moto.allegro.p..._wydechowy.html

Turbina 300zł
http://www.moto.allegro.p..._bdb_tanio.html

pompa oleju 60zł
http://www.moto.allegro.p..._chlodnicz.html

pompa wtryskowa 350?
http://www.moto.allegro.p...8_td_lucas.html

pompa wody88 zł
http://www.moto.allegro.p...nowa_f_vat.html

600 + /nie liczylem orurowania i to jest koszt praktycznie minimalny

P.S. napewno by trzeba było wymieniać pompe wtryskową ?

Fordon - 18 Wrz 2008, 19:58

Pompe wtryskowa trzeba zmienic bo nie wysterujesz paliwa w momencie wzrastania cisnienia doladowania.
Pompa ktura pokazales pochodzi z wersji 75KM (nie posiada boostera).
Wiecej info w innym temacie. :)

zajcu200 - 18 Lut 2009, 16:06

Witam, mam takie pytanko

Mam okazję kupić fiestę Mk3 1.8D z zerwanym paskiem rozrządu, pytanie czy trzeba coś przerabiać jak chciałbym założyć tam silnik z escorta 1.8TD(92'-95')?

Fordon - 18 Lut 2009, 17:41

Wszystkie roznice sa podane w tym temacie na stronie pierwszej oraz w temacie turbimy diesla. Na wszystko jest odp.
Jesli nie znajdziesz na cos odp to zapytaj. :)
Uwazaj na escorta bo sa 3 rodzaje kolektora dolotowego, oraz wersje 75KM z IC i bez IC oraz 88KM z IC :) ten 75KM nie ma boostera na pompie( pokazane jest to na foto w tym temacie)

zajcu200 - 18 Lut 2009, 17:48

tzn. mi chodzi i tego najprostrzego 75km bez ic

ile rodzai w tym silniku jest kolektora dolotowego?

Fordon - 18 Lut 2009, 17:58

3 rodzaje kolektorow dolotowych, i 2 rodzaje wydechowych oraz 3 rodzaje zaworu EGR. Mowa oczywiscie o FWD a nie o sierce w RWD.
zajcu200 - 18 Lut 2009, 18:10

ale powiem szczerze nie interesuje mnie jaki jest tam kolektor tylko czy pójdzie te silniczek włożyć BEZ żadnych komplikacji.

Plan jest taki:

kupić wszystko jedno jaki silnik z escorta 1.8TD 75 km bez ic, wyciągnąć stary silnik z fiesty i zamontować "nowy" z essiego(skrzynia została by stara z fiesty 1.8D)

Pytanie czy to tam wszystko wejdzie pod maskę i czy silniczek będzie pasował na łapy?

Fordon - 18 Lut 2009, 18:26

Pokazane jest wszystko na pierwszej stronie w rocniach oraz w temacie o turbieniu.
Wszystko pasuje poczytaj tylko.Jest na wszystko odpowiedz.Skrzynia kola pasowe itp.

zajcu200 - 18 Lut 2009, 18:42

A mógłbyś mi to trochę wyklarować, bo tu piszą głównie o 1.8 TDI albo o uturbieniu 1.8D.

Przeczytałem cały ten temat ale konkretnek odp na swoje pytanie nie znalazłem.

Z góry dzięki za odp.

Fordon - 18 Lut 2009, 19:07

Generalnie to zarowno 1.8D/ TD i TDintercooler to ten sam blok silnika i ma te same miejsca konstrukcyjne, czyli i miejsca na montaz wieszakow osprzetu jak i lape silnika.
Trzeba zmienic tylko kolo pasowe z TD na to z 1.8D, oraz kolo zamachowe, sprzeglo dajesz tez z 1.8D,instalacje podpinasz identycznie jak w 1.8D.Moto pasuje bez problemu i najwiecej miejsca zostaje z tylu (od strony sciany grodziowej).

zajcu200 - 18 Lut 2009, 20:53

Ok dzięki

Ps ale czemu trzeba zmieniać koło zamachowe i sprzęgło?

Ew czy jak dam skrzynie biegów z 1.8TD to też trzeba koło zamachowe i sprzęgło zmieniać?

Fordon - 18 Lut 2009, 21:06

Zeby zapiac skrzynie z 1.8D pod TD musisz dac kolo zamachowe z 1.8D i sprzeglo.
Skrzyni z 1.8TD nie zapniesz od tak, bo ma inny uklad wybierania biegow a za razem to juz nie IB gdzie sprzeglo kosztuje 320zl tylko MTX75 gdzie to sprzeglo to koszta ponad 1000zl

zajcu200 - 19 Lut 2009, 16:25

Jeszcze jedno: czy cały układ wydechowy pasuje bez problemu?
Fordon - 19 Lut 2009, 17:51

Nie uklad wydechowy nie pasuje wogole, chyba ze masz kawalek fabrycznego z escorta, a dokladnie potrzebujesz down pipe idacy od turbiny pod auto, dalej mozesz dac lacze elastyczne i reszte wydechu z 1.8D ale uprzedzam bedzie mulic od dolu obrotow.
Najlepsza sprawa jest zrobienie na koncu down pipe lacza elastycznego (plecionka) danie rury 2,25" pozniej jeszcze jedno lacze elastyczne i koncowy przelotowy tlumik, bedzie to lekko warczec ale tylko do mementu zalaczenia sie turbiny.

adik_19_06 - 13 Kwi 2009, 08:58
Temat postu: fiesta mk4 1996 18d
Witajcie mam pytanko-żywot jednostki napedowej w mojej fiestce dobiegł końca :głowąwmur: -zerwał sie pasek rozżądu silnik 18d endura.naprawa by kosztowała około 1800 zł a i tak nie bedzie czym jechać.moge kupić za 1500 zł 18td endura z escord 1996 roku wersja angielska(cały samochód) -pytanie czy to będzie pasować czy będzie lepiej sie zbierać niż 18d ? Prosze o rade.
Fordon - 13 Kwi 2009, 15:29

Tak pasuje plug&play, tylko musisz poprzekladac pare rzeczy z 1.8D do TD, wczesniej jest wszystko opisane.Czy sie bedzie lepiej zbierac to napewno, ale tez musisz zobaczyc czy to jest 75KM czy tez 90KM wersja.
kaka-piotr - 13 Paź 2009, 08:18

Witam.

Mam pytanko.
Zrobiłem swap silnika 1.8d na 1.8 td ale jeszcze go nie odpalałem. Zastanawiam się co mam zrobić z elektroniką na pompie wtryskowej bo w starym była pompa Bosch a jest teraz Lucas czy to zadziała? Jak to rozwiązać ten problem?

Fordon - 13 Paź 2009, 13:37

MK4 ma juz EDC wiec musisz czujniki przepiac z pompy boscha na Lucasa, tzn ten czujnik polozenia konika gazu, dalej czujnik wyprzedzenia katu wtrysku i na koniec przydalo by sie prawidlowo podpiac elektrozaworki :) Jesli mialem podgrzewac paliwa to go tez podepnij...
Ogolnie to ta "elektronika" nie robi nic poza wywalaniem bledow i paroma pomiarami, taki sam silnik zapinalem pod stara fiestez 91r gdzie byl tylko przekaznik do grzania swiec, czujnik temperatury i czujnik cisnienia oleju, auto jezdzilo i nadal jezdzi :)

kaka-piotr - 13 Paź 2009, 20:32

No właśnie tu jest cały problem że nic nie pasuje z jednej pompy do drugiej, wiem że mozna przepiąć kable ale do tej elektroniki na pompie nad wyjściami do wtrysków idą trzy czarne kable i amen, co do czego to chyba sam Pan Bóg nie wie!!! A nie da się pozbyć całej tej elektroniki oczywiście zawór musi zostać ale reszta mi nie potrzebna. Jak to zrobić? Prubowałem odpalić ale nie podaje paliwa a zawór już działa tylko to coś z tyłu pompy chyba nie pozwala puścić cieczy JAK TO WYWALIĆ? POMOCY!!! ;-(
Fordon - 14 Paź 2009, 13:50

Daj foto silnika i tych czujnikow,bo jak dobrze pamietam to Mondeo i essi z TD endura ma wtrysk sterujacy z czujnikiem polozenia iglic... Potrzebne sa foty, dalej zrobie ci rozpiske co gdzie podlaczac... jest jeszcze mozliwosc ze ktos przestawil kat wtrysku lub jest zle zlozony rozrzad... bo tak to ten silnik nic po za paliwem i grzaniem swiec nie potrzebuje...
kaka-piotr - 14 Paź 2009, 18:43

Tak właśnie to jest ten silnik co mówisz z wtryskiem sterującym. Jutro wstawie fotki bo dzisiaj mnie śniegiem zasypało i nic nie grzebałem ale jutro ostro do roboty. A rozrząd był nie ruszany oczywiście poza wymianą pompy wody ale kół nie tknołem tak więc powinno być ok.
Fordon - 14 Paź 2009, 19:02

No nie trzeba "tykac" same sie ruszaja dla tego zadam 2 glupie pytania:
nr1 czy zablokowales walek rozrzadu przed sciagnieciem paska bo pompa wodna w dieslu jest napedzana z pasaka ???
nr2 czy ten silnik byl odpalany zanim zostal zakupiony i czy go sluchales sam osobiscie jak pracowal ???

kaka-piotr - 15 Paź 2009, 20:38

Tak blokowałem koła a silnik wyjąłem z anglika bo miałem całe mondeo, więc co do silnika jestem pewny na 100%. Ale jak sie nie myle to na pompie sa dwa zaworki jeden regulacji kąta wtrysku a drugi właśnie ten na tyle pompy od gaszenia. problem rozwiązałem w taki sposób: we Fieście jest immobilizer i w mondeo też był, to był cały problem bo po podłączeniu pompy z mundka do elektroniki fiesty immo mrygało i nie chciał zapalić, więc rozebrałem troche obie pompy i elktronike z pompy fiesty(Bosch) podłączyłem do pompy z mondeo(Lucas) i oprucz tego musiałem wymienić zawór od gaszenia bo w nim jest immobilizer, założyłem normalny i odziwo DZIAŁA!!!!!!!!!!!!!! Na tym kończę mój swap dziękuję za pomoc serdecznie. Mogę powiedzieć tylko tyle że warto się troche pobawić, jest lepiej troche inna jazda polecam. Taka moja uwaga co do sprzęgła ja zastapiłem ogryginalne o srednicy 210mm dociskiem i tarczą z fiesty 1.8 td 75 KM srednica 220mm pasuje do oryginalnego dwumasu a powieszchnia dolegania tarczy jest nawet trochę wieksza niż w mondeo (228mm). Pozdrawiam. :ok:
Fordon - 16 Paź 2009, 13:36

No to teraz wypadalo by opisac Fieste w dziale nasze auta bo chetnie zobacze jak to tam upchales... szkoda ze nic o immo nie pisales wczesniej...
skola - 8 Sty 2010, 23:25

Mnie interesuje z kąd wy wiecie gdzie co pod co podpiać że na końcu to wszystko śmiga ?? chciałabym zacząć moją przygodę właśnie z takimi modyfikacjami jak lub od czego zacząć ?? :ups:
Fordon - 9 Sty 2010, 15:32

Skad, hmmm najczesciej z wlasnego doswiadczenia a w zasadzie glownie ze swojego doswiadczenia... Zacznij od sprawdzenia stanu technicznego silnika, tj jaka jest kompresja, w jakim stanie masz uklad przeniesienia napedu, uklad zawieszenia np amortyzatory elementy metalowo gumowe, mozesz wzmocnic na dzien dobry caly uklad hamulcowy stosujac zestaw hebli z escorta MK7 z wentylowanymi tarczami i wiekszym zacisku o wiekszej stednicy tloczkow, dalej zrobic na nowych czesciach heble tyl zeby bylo to nowe i bardzo skuteczne, na koniec dobry plyn halulcowy, np Ferrodo Racing DOT5.1 lub Motoul RBF 600 lub 660 5.1 pelen syntetyk.
rapet - 7 Mar 2010, 20:08

Mam pytanie

Gdybym miał silnik 1.8TD 90KM z całym osprzetem z Mondeo jaki byłby przypuszczalny koszt takiej wymiany jakbym komuś zlecił taką wymiane ??

Fordon - 7 Mar 2010, 20:41

No nie bedzie to tani biznes bo trzeba troche przekladac zabawek... najprostrzy sposob podzwon po mechanikach i uslyszysz ceny oraz odpowiedzi w stylu czy pan sie dobrze czuje ?? wiesz ogolnie rzadko kto sie podejmnie takiej zabawy... jak jeden dzownil po mechanikach lacznie z firma ktora u nas fordami sie zajmuje poddala sie, a chodzilo o przekladke z RS2K na 2300 ze scorpio :)
rapet - 24 Kwi 2010, 19:10

Fordon ale np. daje tobie moją mk4 1.8d i silnik 1.8td 90KM z całym osprzętem co tam będziesz chciał jaki jest koszt twojej robocizny .Daje ci autko z 1.8d 60KM a odbieram 1.8TD 90-100KM . Ile czasu to zajmuje np.biore tydzień urlopu i sprawa załatwiona Głupie bo głupie pytania ,ale wiesz nie wiem czy robić samemu czy dawać komuś , a jeszcze jedno pytanko przed założeniem robi sie kape motora?? ;/
odyniec - 24 Kwi 2010, 19:17

rapet, takie coś to już lepiej na pw/tel załatwić, nie uważasz?
rapet - 24 Kwi 2010, 19:42

odyniec napisał/a:
rapet, takie coś to już lepiej na pw/tel załatwić, nie uważasz?


Odyniec ,myśle że nie bo takich pytań jak moje pewnie jest milion .Przypuszczalny koszt jaki poda Fordon da do myślenia nie tylko mi ale kilku innym którzy chcą zadać kilka innych pytań nie zdawając sobie sprawy ile to kosztuje, a koszt napewno zniechęci pare osób

Fordon - 26 Kwi 2010, 14:10

Wszystkie tego typu rzeczy jak wycena itd sa omawiane indywidualnie. Dla czego?? Tylko dla tego ze nie podales zadnego szczegolu czy silnik ma byc tylko wsadzony odpalony i jechac, czy tez cos przy niem jeszcze ma byc robione, czy robimy pomiary na hamowni, czy masz przygotowany uklad zawieszenia jak i uklad hamulcowy pod mocniejszy silnik itd itd...
Samo przelozenie silnika z podmianami to 2 dni roboty na spokojnie.Inna kwestia to uklad wydechowy bo niestety ale miedzy 1.8D a TD nie pasuje tam praktycznie nic. Jesli robota ma byc od a do z zrobiona tj. heble, zawias, wydech kpl + swap + ewentualnie wzmacznianie to kolo 6 dni taka zabawa by trwala...

Rkalitka - 26 Kwi 2010, 23:17

Fordon napisał/a:
to kolo 6 dni taka zabawa by trwala...
_________________


Jestem na czasie w tym temacie i muszę jeszcze dopowiedzieć, że ZAWSZE wychodzi wiele "kwiatków" po swapie - często najwięcej zajmują one czasu :yes:

Ja jestem około miesiąc po skończonym Swapie a do ogarnięcia mam jeszcze sporo rzeczy z nim związanych.
Jednak co innego gdy robisz sam mając niezbyt dużą wiedzę a co innego gdy oddajesz auto do fachowca :yes:

I tutaj kosztorys w każdym przypadku będzie inny - tak jak wspomniał Konrad

KamilCourier - 28 Kwi 2010, 16:03

Witam ja mam taki przypadek w courierze 1.8 Edndura de padł mi silnik tzn blok wymieniłem na blok td od mondeo przełożyłem alternator i mocowania ale nie dał turbiny ponieważ nie wiedział czy głowica to wytrzyma i założył pompę boscha od endura de ale Diesel i porostu odturbił silnik turbo diesel a ja niedługo przejmuje te auto i chce do niego turbinę włożyć taka jak miał ten blok co muszę wymienić i dodać aby silnik był uturbiony??




Kolektor ssacy czy taki ? do TD?

Moj Blok Enduraa de TD od monceo widać turbine

Moja pompa od Endura De bez turbo

odyniec - 28 Kwi 2010, 17:14

i będzie turbocourier czy jak kto woli turbo dostawca :D
Fordon - 29 Kwi 2010, 14:24

Nie wiem gdzie widzisz na foto turbine, bo z tego co widze jest to wymiennik ciepla (woda-olej) na wyjsciu pompy oleju.
Zeby to uturbic musisz dolozyc sprezarke,pompe od TD, kolektor ssacy z TD ale niestety nie ten, no foto wczesniej widac ktory typ wchodzi plug&play do MK3. splyw oleju musisz zobaczyc czy jest zaslepiony jakos tworczo czy tez nie... na pierwszej stronie sa foty oraz opis co po co oraz dla czego. :yes:

KamilCourier - 7 Maj 2010, 20:17

no ale jest jeszcze pytanie czy wtryski muszę wymienić od turbo i powiększyć rurę wydechową bo tak słyszałem od kolegi??:D
Fordon - 9 Maj 2010, 17:02

Wtryski mozna ale nie trzeba zmieniac... Wydech tak owszem trzeba poluzowac, bo bedzie slabo narastal boost, dajesz wieksza srednice i jedna puszke koncowa.
GrzesiekN - 20 Maj 2010, 18:09

Mógłby ktoś krótko opisać wrażenia z jazdy Fiestą z silnikiem TD? Bo widzę, ze dość dużo zachodu jest ze swapem, a rozważam zakup fiesty 1,8D + dawcy z TD lub po prostu fiesty XR2i i zastanawiam się czy warto bawić się z przekładaniem silnika (nie wiem nawet jakie koszta by to pochłonęło) czy lepiej pójść na łatwiznę. Kusi moment i spalanie TD.
Fordon - 21 Maj 2010, 08:46

XR2i 8V nie ma co podchodzic do gonienia sie z TD, przy 86KM i 202Nm bijesz nawet fieste po swapie na 1.7 VCT 125KM i to dosc mocno.
Żółwik Tuptuś - 21 Maj 2010, 21:44

Fordon napisał/a:
bijesz nawet fieste po swapie na 1.7 VCT 125KM i to dosc mocno.


Dość mocno ??

To nie był wyścig - to była masakra ( mierzyłem wtedy czas na mecie ) po tym jak TD dojechał zdążyłem skoczyć po hotdoga , wrócić , zjeść go i zgłodnieć i zaczęło być widać mk4 z silnikiem Pumy .

Krawiec - 22 Maj 2010, 16:43

aż tak bardzo ? powiedzcie czy jest jakas alternatywa dla 1.8td ?? cos wiekszego ?
GrzesiekN - 22 Maj 2010, 16:45

:-P Chyba mnie zachęciliście :-)
Jak tylko sprzedam astrę (szto zakała) i skończę robić Fiestę w benzynie to szukam Fiesty 1,8D

portier - 23 Maj 2010, 09:39

prosba.. nie wysmiewajcie mnie ani nie odsylajcie na pierwsza strone, bo juz ja czytalem:)

1.jaka jest roznica w modzie na turbo 70km a na turbo 90km??

2.czy da sie uturbic nie wyjmujac silnika??

3.moglby ktos w punktach od myslnikow wymienic co jest potrzebne do uturbienia:)? nawet takie mniejsze czesci jak jakies rurki itd

napewno
-pompa wtryskowa od td
-turbina
-kolektor dolotowy
-kolektor wydechowy

mefis_radom - 23 Maj 2010, 10:02

portier napisał/a:
prosba.. nie wysmiewajcie mnie ani nie odsylajcie na pierwsza strone, bo juz ja czytalem:)

1.jaka jest roznica w modzie na turbo 70km a na turbo 90km??

2.czy da sie uturbic nie wyjmujac silnika??

3.moglby ktos w punktach od myslnikow wymienic co jest potrzebne do uturbienia:)? nawet takie mniejsze czesci jak jakies rurki itd

napewno
-pompa wtryskowa od td
-turbina
-kolektor dolotowy
-kolektor wydechowy


Napewno pompa oleju, warto by bylo dac IC, kawalek wydechu za turbina, weze powietrza, weze oleju do turbiny, tyle pamietam. Da sie of course, tylko wydaje mi sie, ze w fiescie to bedzie dosc mocno utrudnione, nie wiem, jak tam wyglada komora silnika, ale w escorcie jest dosc ciasno, to tam zapewne bedzie jeszcze bardziej. 70 od 90 rozni sie pompa wtryskowa i byc moze cisnieniem turbiny, jak jest ustawiona nominalnie, ale to juz ktos bardziej oblatany w temacie niech sie wypowie.


Troche chaotycznie wiem, ale nie mam sily tego sklecic, mniej chaotycznie..

Sztandi - 24 Maj 2010, 23:13

Wszyscy tutaj trąbią o turbo, a ja sie spytam czy dłubał ktoś wolnossącego, wiadomo, że efektów powalających nie będzie, ale ma to jakikolwiek sens? (turbo na moje możliwości finansowe to o wiele za dużo) ;-|
odyniec - 25 Maj 2010, 20:37

75 KM od 88/90KM różnią się posiadaniem intercoolera.

Rzeczy jakie są potrzebne aby uturbić masz w tym temacie na początku lub w sąsiednim temacie w tym samym dziale - temat jest podczepiony - czyli u góry.

Wzmocnić diesla bez turbo...kurcze temat ciężki - łatwo można zamienić silnik nawet na ten 75KM z turbiną - słabszy, lecz żywotniejszy - a moment obrotowy ma i tak już przyzwoity. A bez turbo...no cóż można tylko jeździć na stację i tam się cieszyć, że tankujesz tańsze i mniej tego paliwa je na 100km...nic więcej nie możesz.

mefis_radom - 26 Maj 2010, 17:37

odyniec napisał/a:
75 KM od 88/90KM różnią się posiadaniem intercoolera.

Oraz inna pompa wtryskowa.

Hmm co do wolnossaka to nic nie poradzisz na jego moc, oprocz turbo.

odyniec - 26 Maj 2010, 21:16

tym bardziej, że tu turbo wchodzi bez większych modyfikacji, w benzynie jest kupa roboty, tu nie!
portier - 26 Maj 2010, 22:12

mnie odraza tylko i wylacznie wyjmowanie silnika, bo wtedy trzeba rozpiac skrzynie i przy okazji wypadaloby wymienic uszczelniacze, pewnie sprzeglo, rozrzad i takie srutututu bo koszt samych czesci do uturbienia nie jest kosmiczny.. ale jak tego wszystkiego co jes wymienione wczesniej nie zrobie sam a nie zrobie to koszty wychodza juz calkiem calkiem:)
odyniec - 27 Maj 2010, 22:09

Tuning to nie hipermaket - że tanio ma być...albo tuning, albo tanio.
portier - 27 Maj 2010, 22:35

ale to chyba kazdy wie, nie musisz o tym pisac
zajcu200 - 30 Gru 2010, 18:18

Witam, zamierzam robić Fiestę Mk3 1.8 TD z IC. Mam pytanko...


1. Chcę kupić sobie całe mondeo lub escorta jako dawcę, pytanie: czy jest to obojętnie jakie oznaczenie silnika oczywiście mówimy to o 88KM lub 90KM obojętnie jaki będzie pasował do Fiesty po takich przeróbkach jakie są opisane na 1 stronie? Obojętnie jaki kolektor(napisaliście, że są 4 a ten na zdjęciach-najlepszy, czy każdy z tych 4 będzie pasował?). Pompa obojętnie czy Bosch czy Lucas?

Fordon - 30 Gru 2010, 23:45

Generalnie slupek jest identyczny, tyle ze Enduda DE ma wiecej elektroniki, w tym wtryskiwacz z czujnikiem polozenia iglic, oraz ECU.
W sumie to zeby uruchomic takowa jednostke nie musisz miec wiazki ani kompa do niego, bo wszystko podpinasz sobie pod swoja elektrke.
88KM to jest 1.8 Diesel (TD), natomiast 90KM to jest Endura DE. Zadna roznica czy kupisz boscha czy lucasa, bo i tak i tak da sie to uruchomic.
Niektore Endury mialy immobiliser, tzn na pompie jest jeszcze jeden elektrozaworek ktory blokuje doplyw paliwa.

zajcu200 - 31 Gru 2010, 17:36

Koło zamachowe trzeba zamontować z 1.8 D a ono jest lżejsze, tak więc to już podniesie moc :-P Co nie?
Puff - 31 Gru 2010, 17:39

zajcu200 napisał/a:
Koło zamachowe trzeba zamontować z 1.8 D a ono jest lżejsze, tak więc to już podniesie moc :-P Co nie?

Nie. Masa koła zamachowego ma się nijak do mocy auta. Jedyne co się zyskuje, to szybsze wchodzenie na obroty i szybsze z nich schodzenie.

hekoGCS - 3 Sty 2011, 23:13

...lekki zamach do diesla to nie zbyt dobre wyjście...nie tłumi drgań...a te bez dwumasy są olbrzymie <8>
Fordon - 5 Sty 2011, 22:51

tu nie bylo 2 masu w serii wiec zadna roznica... slupki sa identyczne az do dnia dzisiejszego, TDCI 1.8 i 2.0 to te same slupki, tylko glowice z biegiem czasu przerabiali pod potrzeby vp44 lub szyne CR.
zajcu200 - 16 Sty 2011, 21:17

A IC może zostać fabryczny w fabrycznym miejscu?
Fordon - 17 Sty 2011, 20:14

jak nie chcesz nic przerabiac to mozesz zostawic ale bedzie mu goraco... bo o ile sam ic seryjny jest OK ale jego miejsce to porazka forda, no i subaru :D bo tez tak mialo...
zajcu200 - 18 Sty 2011, 20:56

Jestem na etapie poszukiwania silnika 1.8 TD z IC z escorta lub mondeo.

Szukam jakiegoś w bardzo przyzwoitym stanie, nie śpieszy mi się, jak będzie jakiś ciekawy to zakupie.

Małe pytanko, jak sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik? Jak spr turbo?(chodzi mi tu o spr przy zakupie, hamownie i pomiary ciśnienia nie wchodzą w grę;)

Wiadomo:
-musi ładnie zapalić
-nie może zbyt mocno kopcić, tym bardziej na biało
-na ciepłym palić od strzała(bo jak nie to pompa do regeneracji)
-nie może mieć przedmuchów spod korka wlewu oleju.

Jeszcze coś?

Witek1992 - 18 Sty 2011, 21:19

A ja chciałem się zapytać czy silnik 1.8 TD od escorta różni sie czymś od mondeo? ( te sam silnik) Tak dokładnie prosiłbym :) (mocowania i inne pod zespoły)
Fordon - 19 Sty 2011, 20:50

To sa te same slupki...
Witek1992 - 24 Sty 2011, 18:56

Fordon, można jaśniej?
Fordon - 24 Sty 2011, 19:18

Silnik jako blok i glowica sa takie same, rozne sa tylko wieszaki miedzy mondeo a fiesta, dla tego jak masz fieste 1.8 Dezel to przekladasz sobie wszystkie wieszaki na TD :)
Witek1992 - 24 Sty 2011, 19:20

ahhh... dzięki :)
zajcu200 - 29 Sty 2011, 15:38

Witam ponownie,

zakupiłem już silniczek 1.8 TD z IC z Escorta, teraz poszukuję Fiesty w dobrym stanie blacharskim i biorę się do roboty :-P

Powiem szczerze, że trochę mnie to przeraża, jak do tej pory to jedynie co robiłem z poważniejszych spraw to zmiana silnika w Cinquecento xD ale myślę, że pomożecie i dam rade.

Daję zdjęcia silnika, proszę o wypowiedzi... muszę wymienić tą rułkę co to turbo idzie bo wygięta jakaś(ostatnie foto) i mam pytanko, czy na pompie nie ma czasem jakiegoś elektro zaworka odcinającego dopływ paliwa?









Fordon - 29 Sty 2011, 15:48

Zalozysz temat w dziale nasze auta i tam bedzie mozna dalej ciagnac debate odnosnie twojego silnika.
Tu prosil bym o nie zasmiecanie.

szczupak - 28 Lis 2011, 12:43

sory że odgrzewam stary temat ale mam pytanko do fordona, mam na oku silnik z escorta
1.8td z 98r. rozumiem że to endura, i z tego co zrozumiałem z powyższych postów to można go przełożyć bez ingerencji w elektronikę? czyli że da się go normalnie podłączyć pod elektrykę w aucie i będzie hulał?

Fordon - 28 Lis 2011, 12:50

Sie da tyle ze trzeba elektrozawor immobilisera podmienic na zaslepke lub zwykly... Opisane jest to w temacie turbimy 1.8D.
szczupak - 30 Lis 2011, 09:21

dzięki wielkie, jadę obczajać ten silnik <8>

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group