Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - FAQ - Turbo

PumaRST - 2 Lut 2007, 22:32
Temat postu: FAQ - Turbo
Witam,

Ze względu na coraz większą popularność oraz chęć zakładania turbosprężarek do naszych FoFi chciałbym przedstawić kilka suchych faktów dotyczących tej formy tuningu.

Z reguły sprawa tyczy się 2 opcji:
1) oryginalny RST.
2) Uturbienie silnika ( CVH/Zetec).

Na temat oryginału wypowiem się później, a teraz skupie się na uturbieniu N/A.

Opcja CVH 1,3/1,4/16:
Tu mamy do czynienia z rodzina silników które fabrycznie były uturbione. Wiec potrzebujemy znaleść oryginalne cześci od wersii TURBO, takie jak:
- kolektor wydechowy z down pipem, turbosprężarke pod dany kolektor w wypadku FRST T2, a w wypadku ERST T3 lub T3/4 ze sierry RS500.
- Układ wydechowy od FRST lub wyspawany nowy 2,5 cala.
- Układ wtryskowy z elektroniką od FRST lub ERST w zależności czy chcemy EFI czy MFI, można po składać na elektronice od xr2i ale wymagane będzie mapowanie co w konsekwencji podnosi nam koszt całego zabiegu o około 1500zł.
- Wtryskiwacze od 1,6 EFI wystarczają do 170KM ale ja osobiście bym polecał zakładanie wydajniejszych gdy chcemy przekroczyć 150KM.
- Musimy odpowiedzieć sobie na pytanie w jaki sposób odprężamy silnik. Grubsza uszczelka pod głowicę czy w wypadku 1,6 tłoki od wersii Turbo. Jeśli wykorzystamy dół od silników CVH które maja kompresie na poziomie 9,0:1 i nie zakałdamy wyższego doładowania niż 0,6 bara to możemy pominąć ten etap.
- Przewody olejowe do smarowania turbosprężarki,
- Wałek rozrządu od RS Turbo, lub jakiś zamiennik typu Kent Cams, Cat cams, czy Piper Cams
- W silnikach 1,6 głowica od xr2i z największymi zaworami jakie były seryjnie lub pasowanie jeszcze większych.
- Intercooler, seria wystarcza do około 160KM ale wymaga zastosowania chłodnicy wody oryginalnej co jest problematyczne bo nowa jest bardzo drogo a na rynku wtórnym w zasadzie nie występują. Można użyć chłodnicy z ERST lub z xr2i 1,6 ale przy zastosowaniu nieseryjnego IC.
- Orurowanie układu dolotowego.
- W wypadku użycia T2 niestety zmuszeni jesteśmy skorzystać z przewodów wodnych od FRST.
- Świece od FRST/ERST o odpowiedniej ciepłocie
- Skrzynia biegów FRST/ERST lub jakaś wydumka.
- I pewnie kilka innych drobnych rzeczy o których zapomniałem ;))

Opcja Zetec Turbo:

Tu sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Wiec podzielę wypowiedź na poszczególne elementy silnika:
1) Silnik:
- kwestia odprężenia ( tłoki kute na inną kompresie, jest możliwość wykorzystania tłoków z Calibry Turbo przy silniku 2,0 i z Celici Turbu przy silniku 1,8, uszczelka gróbsza pomiędzy głowicą a blokiem, stoczone denko tłoka z seryjnych tłoków)
- kolektor wydechowy tylko z ERST pod T3 lub T3/4 lub jakiś robiony na zamówienie ( niestety koszt około 1000-1500zł), natomiast oryginał z ERST wymaga przerobienia głowicy żeby pasował.
- Wałki od rs1800 lub 2,0 lub jak wyżej zamienniki pod Turbo,
- Kolektor ssący, tu dużo zależy od wtrysków jakie chcemy użyć. Jeśli ma być małe doładowanie to seria z 2,0 powinna wystarczyć na jakieś 160-180zł a w tedy możemy użyć kolektor od 1,8 lub 2,0 wraz z przepustnicą od 130KM w wypadku kolektora do 1,8. a w wypadku kolektora 2,0 to seryjna. Można również użyć kolektor z wtryskami od xr2i/FRST ale wymaga to zastosowania przejściówek miedzy głowicą a kolektorem. Seryjne wtryski powinny wystarczyć do około 160KM. Inne wtryski to już kwestia wyboru ich wydajności oraz wyglądu i możliwości ich zamontowania. Ceny za same wtryski będą się kształtować na poziomie 300-500zł/kpl, można też zastosować 2 listwy wtryskowe z 8 mniejszymi wtryskami, ale to nie na seryjnej elektronice bo coś musi tym strować.
- Troche spawania w aluminium
- Skrzynia biegów ERST/FRST lub taka ze zmienionym przełożeniem głównym na 3,56.
- Układ wydechowy 2,5 lub 3 cale
2) układ ssący + turbosprężarka:
- tu jesteśmy skazani na T3 lub większą. Jeśli moc ma być w okolicach 180-200KM możemy użyć oryginału z ERST, jeśli myślimy o mocach dochodzących do 240KM to już potrzebujemy T3 z Escorta Cosworth a jeśli chcemy więcej to już hybryda T3/4 z Sierry RS500 lub czegoś innego.
- IC już tylko wsadzone z przodu duże na wymiar.
- Orurowanie robione na zamówienie pod konkretne IC i Turbosprężarke
3) Elektronika:
- seryjna z FRST pozwoli nam ładować 0,6 bara przy użyciu wydajniejszych wtrysków,
- zmapowana FRST – poziom nie ograniczony
- można użyć elektroniki z Esscorta Cosworha ale musimy stosować wtryski o niskiej oporności
- nowe ECU, zapewnia nieograniczone możliwości ale jest to najdroższa opcja.
- zmapowana elektronika z silnika Zetec koszt około 1500zł
- świece zapłonowe najlepiej od Focusa RS ale dość droga impreza (40-60zł/szt.), lub przerobić gniazdo świecy na świece z Coswortha
- pompa paliwa wydajniesza od Coswortha lub jakaś walbro.
4) zapewne zapomniałem o jakiś szczegółach które będę uzupełniał jak sobie przypomnę ;)) )

W obu tych wypadkach zakładane moc jest rzeczą umowną i oczywistą jest dla mnie to ze silnik który ma być uturbiany jest w 100% sprawny pod kontem spraw mechanicznych.

Reasumujac koszt tak popularnej zabawy jaką jest uturbienie silnika w naszej fofi wiąże się z remontem generalnym silnika, a przynajmniej z jego poważnym przeglądem oraz z dużymi nakładami finansowymi aby to zrobić.
Krótka lista płac:
- turbina pewna z gwarancja od 800zł
- IC od jakiś 300zł w zażności czy pasowane z innego auta czy robione na zamówienie. Może kosztować i 1000zł plus orurowanie od 500zł w górę.
- Elektronika tu temat jest cieżki i trudny do oszacowania ale trzeba liczyc miedzy 2 a 3 tyś PLN.
- Przeróbki w silniku plus uszczelki itp. zapewne pochłoną miedzy 1000 a 1500zł,
- Różne części z rynku wtórnego 1000zł
- Skrzynia biegów od 400zł w górę
- Wiele różnych elementów które też kosztują,
- Czas osoby/warsztatu który to wszystko ogarnie, poskłada.


W następnym odcinku zajmę się seryjnym silnikiem RS Turbo.

PumaRST

deejay - 2 Lut 2007, 23:22

wielkie Brawa PumaRST, fajnie ze idziesz w tym kierunku wyjasniania o uturbianiu ;]
na pewno kiedys z tego skorzystam ...

Bit1 - 2 Lut 2007, 23:23

I czemu to jeszcze nie jest podwieszone u góry?
Brawo Puma za opis :ok:
przynajmniej będzie gdzie odsyłać "biszkopty" :-)

PumaRST - 2 Lut 2007, 23:58

dzieki, prawda jest bardzo perfidna:

mam dosć ciągłego pisania tego samego róznym ludziom, poprostu jestem leniwy wiec woel raz napisać i mieć z głowy :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Kolin - 3 Lut 2007, 00:09

bardzo przydatna rzecz napewno pomoze nie jednemu:) Bravoo
Piesek - 4 Lut 2007, 13:08

jedna rzecz mnie ciekawi odnośnie ecu: nic nie zmieniasz przy kompie od frst jak robisz zeteca turbo? żadnych zmian w nim? plug & play? bo jeśli tak to można bym mógł już na etapie cvh postarać się o grzebanie przy kompie... tzn większe doładowanie. A co sądzisz o smt6 poszło by wystroić nim frst? I potem tylko przeszczep do ZT? czy znowu było by trzeba od nowa ustawienia robić smt6?
Lokmen - 4 Lut 2007, 16:23

dodałbym jeszcze jedno - pryz uturbianiu wartoby zadbać o natrysk oleju na denko tłoka w celu jego schłodzenia
PumaRST - 4 Lut 2007, 19:30

Piesek napisał/a:
jedna rzecz mnie ciekawi odnośnie ecu: nic nie zmieniasz przy kompie od frst jak robisz zeteca turbo? żadnych zmian w nim? plug & play? bo jeśli tak to można bym mógł już na etapie cvh postarać się o grzebanie przy kompie... tzn większe doładowanie. A co sądzisz o smt6 poszło by wystroić nim frst? I potem tylko przeszczep do ZT? czy znowu było by trzeba od nowa ustawienia robić smt6?


AD1) do odpalnia wystarczy oryginał z FRST a na co pozwoli to sie okarze. inna jest charakterystyka pracy 8v i 16v. raczej trzeba bedzie mapować

AD2) czy smt6 obsłuży elektronike FRST to też sie okaze. Nikt tego nie robił w PL w UK też nie wiec sprawdzimy. Narazie nie znam jednoznaczej odpowiedzi.

Łokmen masz racje, w Zetecach jest to dość proste a CVH juz troche trudniejsze.

Piesek - 4 Lut 2007, 20:40

bo właśnie dziś rozmawiałem z kolesiem z takiej firmy od nas z trójmiasta GTS, który mapuje kompy, czip tuning diesli, smt6 itd itp... i mówił że podejmie się tego, jak nie pójdzie wystroić mojego kompa, to świnke się zapoda, ale to dopiero były wstępne rozmowy, za 3 miesiące będę wiedzieć co i jak z tym będzie wyglądać, bo na oko to nic nie powie, ogółem mówiłem co i jak będzie zapodane do mojego auta, że wieksze ic, turbo, wtryski, to mówił że na 0,9 bara można to dmuchnąć, ale zobaczymy bo z chęcią bym chciał mieć możliwość przełączania doładowania 0,6 bara i może 1.1, ale wiadomo to było by naprawde rzadko taki wycisk. Co do kosztów to będzie to kwestia dogadania.
PumaRST - 4 Lut 2007, 22:17

żeby ułatwic mu zadanie. seryjne ECU nie podda sie remapowi!! Wiec szkoda jego czasu. Najprawdopodobniej "swinia" smt6 da rade ale tak jak powiedziałęm to są tylko przypuszczenia.

co do doładowania to maxa mozesz dmuchać 1,5 bara bo tyle wyda Mapsensor. Jesli chcesz 2 mapy
seria i coś ponad bar to wzasadzie z tańszych rozwiazań tylko SMT6.

GienekWichura - 12 Lut 2007, 06:35

Bardzo mocno polecam ten artykuł jeżeli chodzi o zeteca turbo

http://www.fiestaturbo.com/articles/zetecturbo/

Piesek - 6 Mar 2007, 11:25

do 2.0T nie mogą być tłoki od calibry turbo?
sowa - 6 Mar 2007, 12:21

na turbo sie nie znam ale zmień prosze na Turbo w Fiestach - mały FAQ ...we sie łatwiej wymawia ale i tak jest to w:) pozdrawiam ze ZG:)
PumaRST - 6 Mar 2007, 12:41

Piesek napisał/a:
do 2.0T nie mogą być tłoki od calibry turbo?


nie bo maja za małą średnice

gRuHa - 1 Maj 2007, 22:41

PumaRST napisał/a:
Opcja CVH 1,3/1,4/1,6:

pewnie wyjdę na "biszkopta", ale nie widziałem nigdy Fiesty 1,3 Turbo...
Czy może działa to na zasadzie że jednostki 1,3/1,4/1,6 niewiele się od siebie różnią, jeśli tak to czym?
Druga sprawa to ile można wyciągnąc z takiego silniczka 1300? (wiem, że nie opłaca się go uturbiać jeśli patrzeć na przyrost mocy, narazie tylko tak w teorii sobie gdybam)
Ktoś może ma doświadczenia z 1,3T??

Lokmen - 1 Maj 2007, 22:45

gRuHa napisał/a:
Czy może działa to na zasadzie że jednostki 1,3/1,4/1,6 niewiele się od siebie różnią
między silnikami1,1 / 1,3 a 1,4 / 1,6 jest przespaść tak wielka jak odległość z ziemi do słońca

gRuHa napisał/a:
Druga sprawa to ile można wyciągnąc z takiego silniczka 1300? (
zależyod ilości posiadanej lasy w portfelu - w wesji soft bedzie możliwy przyrost mocy do 30-35% a w wersji extreme hard da sie wyciągnać nawet i tysiąc koni
gRuHa - 1 Maj 2007, 22:53

Łokmen napisał/a:
między silnikami1,1 / 1,3 a 1,4 / 1,6 jest przespaść tak wielka jak odległość z ziemi do słońca

tak też mi się wydawało, skąd zatem wziąć komponenty do turbienia?
Łokmen napisał/a:
w wesji soft bedzie możliwy przyrost mocy do 30-35% a w wersji

czyli ok. 80KM jest realne?

Lokmen - 1 Maj 2007, 22:55

realne - za jakieś 3-5 tyś złotych
gRuHa - 1 Maj 2007, 23:02

no dobra, a skąd wziąć komponenty?
da się przypasować z jakiegoś innego silnika kolektory i suszarkę, czy trzeba wszystko robić od nowa na zamówienie?

Laskosz - 2 Maj 2007, 00:59

w histori forda był taki silnik jak 1.3 CVH a było to nic innego jak 1.6 z innym wałem korbowym, czyli mniejszym skokiem i mniejszą przez to mocą, z tego co wiem to był też 1.1 CVH
Pozdro

Lokmen - 2 Maj 2007, 09:36

Laskosz napisał/a:
w histori forda był taki silnik jak 1.3 CVH a było to nic innego jak 1.6 z innym wałem korbowym, czyli mniejszym skokiem i mniejszą przez to mocą, z tego co wiem to był też 1.1 CVH
Pozdro
te silniki to już historia - kupić je to tak jakby trafić szóstke w totolotka
gRuHa - 2 Maj 2007, 22:27

w takim razie jaki najmniejszy silnik da się uturbić jeśli chodzi o dostepność części??
osimek1 - 2 Maj 2007, 22:30

z tego co wyczytalem na forum to kolin bierze sie za uturbianie 1.4
gRuHa - 2 Maj 2007, 23:59

osimek1 napisał/a:
kolin bierze sie za uturbianie 1.4

faktycznie, jeszcze nie zdążyłem doczytać do końca tego tematu...

PumaRST - 24 Cze 2007, 09:57

sowa napisał/a:
na turbo sie nie znam ale zmień prosze na Turbo w Fiestach - mały FAQ ...we sie łatwiej wymawia ale i tak jest to w:) pozdrawiam ze ZG:)


troche późno ale poprawione :ups:


Piesek napisał/a:
do 2.0T nie mogą być tłoki od calibry turbo?


tu generalnie nastąpił mały błąd, nie dokońca wiem z czego powstał.

silnik 1,8 -> tłoki od celiki Turbo
silnik 2,0 -> tłoki od oplowskiego LET-a.

pierdyknąłem sie w pisaniu, a co ciekawsze nie zarejestrowałem wcześniej tego błędu :ups: Wkazdym razie poprawione

zoharek - 30 Cze 2007, 19:34

A ja mam pytanie, myślał ktoś o wsadzeniu superchargera zamiast turbochargera? Wiem, że z założenia wymaga mocnych silników, żeby to pociągnąć (zasilanie z paska), ale doładowanie daje w całym zakresie obrotów. Z drugiej strony jest to rzadko używane, a tym samym pewnie trudno dostać na rynku wtórnym, a jeśli w ogóle to pewnie drogo jak diabli :) Tak tylko ludzka ciekawość, nie myślcie że planuje coś takiego :P Jeszcze swapa nie skończyłem :)
Arkadius - 30 Cze 2007, 19:57

kompesor jest cholernie drogi, dużo droższy od turbiny z tego co się orientuje i przy pomocy turbiny idzie wiecej kuca chyba wycisnac bo napędza się siła spalin a nie paskiem...
odyniec - 30 Cze 2007, 21:25

kompresor daje sile silnikowi i zwiększa jego moc w niskim zakresie obrotów, zaś powoduje także spadek mocy w wyższym zakresie obrotów, odwrotna sytuacja zaś ma miejsce w przypadku napędzania turbiny spalinami, w małym zakresie obrotów nic nie daje, a w wyższym podnosi kreskę w wykresie na hamowni.

co za tym idzie turbo lepiej zastosować w autach o mniejszej pojemności, kompresor zaś w autach o większej pojemności. wiec montowanie tego wynalazku w fieście troszkę mija sie z celem.

jako ciekawostkę dodam iz VW skonstruował silnik 1.6 TwinTurbo, oparty na kompresorze oraz turbinie, osiągający moc 170KM (jak dobrze pamiętam). elektronicznie sterowane jest doładowanie i kompresor załącza sie w niskim zakresie obrotów, a turbina w wyższym, lecz nie dzieje sie to zawsze na tym samym pułapie, lecz zależy to od dynamiki z jaka pojazd wprowadzany jest w ruch.

przykładowe ceny różniące kompresory z turbosprężarkami:
http://www.allegro.pl/ite..._powietrza.html
http://www.allegro.pl/ite...esor_w_203.html
http://www.allegro.pl/ite...gwarancja_.html

rex - 14 Lip 2007, 12:39

pozwole sobie wtracic swoje 3gr na temat uturbiania zeteca.Jesli chodzi o odprezanie tanim kosztem to najlepszym silnikiem jest 1.8 16v 130 znany wam z rs1800.Jedynie w tych silnikach (i w jego slabszej wersji 105 bez natrysku na denko i 115z, te ktore maja na deklu napisane DOHC albo Zetec 16v) mozna frezowac tloki w miare bezpiecznie o 0,5-1mm bo sa odlane o wiele grubiej niz nowsze wersje.Osiagamy wtedy sprezeanie ponize 9. Takie silniki mozna na seryjnej uszczelce dmuchac kolo 1bar co daje calkiem ladny wynik i przy dobrym wytsrojeniu mozna sie dlugo cieszyc. Co do 2.0 to juz jest dosc ryzykowne i lepiej zastosowac przekladke co owocuje o wiele bardziej awaryjnym silnikiem.
PumaRST - 15 Lip 2007, 19:20

Rex ma racje, 2,0 po sfrezowaniu tłoków jest też przygotowane pod Turbo ale 1,8 jest znacznie żywotniejsze. A przy 2,0 jest to troche ryzykowne ale wytrzymuje to 0,5-0,6 bara
Piesek - 20 Sie 2007, 23:42

There has also been mention of using Calibra pistons with a 1.8 block bored out to 83.5mm (from 81) giving 1.9 L and also of using Celica GT4 pistons in a 2.0 block bored out to 85.5mm (from 85) giving 2.1 L

więc znowu kolejne sprostowanie ;)
Marcin, a co myślisz lepiej frezować tłoki, czy grubszą uszczelkę lepiej upchnąć? Kurde chyba wybiore się do biblioteki i poszukam jakieś tłoki o tych samych wymiarach, bo kumpel dalej do calibry niemoze dorwac tlokow

PumaRST - 21 Sie 2007, 07:52

Piesek nie wiem skąd to wziołeś ale tłok z Leta ma wymiar 86mm a nie 83,5mm. I nie kłuć sie bo miałem takie tłoki w ręku kilka razy. Ta operacja jest taka jak podałem wczesniej (zresztą sam sie pomyliłem za pierwszym razem):

Zetec 1,8 + Tłok z celiki = 1,9
Zetec 2,0 + Tłok z Leta = 2,1.

JA wole Frezować niż dawac 2 uszczelki lub grubszą

Piesek - 21 Sie 2007, 10:40

Official name .................Celica 2.0 GTi Liftback Wide Body
Generation.................5
Model Code.................ST182 WB
Chassis Code.................ST182-BLMVFG
release date.................1990
final date.................1994
Comments.................Limited edition with ST185 side panels, otherwise the same as a regular ST182.
EngineCode.................3S-GE
Aspiration.................natural
Cylinders.................4
Valves/Cylinder.................4
Valves.................16
displacement.................1998cm3
Bore.................86.0mm
Stroke.................86.0mm
Bore/Stroke Ratio.................1.000
Compression ratio .................10.0:1
Power output .................115kW@6600rpm (154bhp)
Torque output.................186Nm@4800rpm (137lb/ft)
Power over displacement.................57.558kW/1000cm3 (77.186bhp/l)
Torque over displacement.................93.093Nm/1000cm3 (68.662lb/ft/l)
Fuel.................Unleaded
Alternator.................840W DC, max current 70A
Battery .................12V 48Ah
Head material.................alloy
Block material.................cast iron
Ignition.................electronic
Injection.................electronic
Cooling.................injected liquid
Cams.................two overhead
Cam drive.................belt
DrivetrainTransmission.................5 speed manual
gear ratios
1: 3.285:1;
2: 2.041:1;
3: 1.322:1;
4: 1.028:1;
5: 0.820:1;
R: 4.058:1.
Final drive .................4.058:1
Performance.................0-100km/h (62mph) 8.7s
Top speed.................220km/h (137mph, 367454furlong/fortnight)
Power per Tonne.................92.817kW (124.469bhp)
Weight per Power.................10.774kg/kW (8.034kg/bhp)
Fuel Economy
Motorway.................5.8l/100km (48.7mpg (UK), 40.6mpg (US), 817574rods/hogshead)
City.................9.9l/100km (28.5mpg (UK), 23.8mpg (US), 478982rods/hogshead)
Overall.................7.8l/100km (36.2mpg (UK), 30.2mpg (US), 607939rods/hogshead)
Measurements
Length 4.420m (15' 6.0")
Width 1.705m (6' 7.1")
Height 1.305m (4' 3.4")
Wheel Base.................2.525m (8' 3.4")
track width .................Front: 1.465m
Rear:.................1.430m
mass.................1239kg
fuel capacity.................60l
oil capacity.................4.2l
coolant capacity.................6.5l
Drag coefficient.................0.31
Steering Wheel Rotations .................2.7
Brakes
Brake System Features powered brakes
Front.................ventilated discs
Rear.................discs
Suspension Mount
Front: independent, McPherson
Rear: independent
Shock absorbers.................telescopic gasfilled
Stabilisers.................front and rear
Tyres
Rim size.................6JJx14
Tyre size.................205/60R14

dane techniczne celici... 86mm... ale co najśmieszniejsze tłoki w gti i w celice turbo są takie same... więc moga tez byc od gti

PumaRST - 21 Sie 2007, 11:11

"With forged pistons there are a number of options for the Zetec. The cheapest is to use those originally designated for another type of turbocharged car. In this case the most common source for 2.0 pistons is the Vauxhall C20LET from the Cavalier and Calibra Turbo. Fitted to a Zetec these will give a CR of 7.4:1
The C20LET bore is 86mm, compared to the 2.0 Zetec's 84.8mm, so a slight overbore of the block is required. This presents no problem as the block is likely to have some wear on it and there is enough material to maintain the wall thickness. This will take the original 1998cc to 2045cc. Also required is modification to the rods to accept the 21mm wrist pin. "

FiestaTurbo.com

KUI3A - 21 Sie 2007, 12:48

może byśmy (bardziej może byście, czyli Ci którzy tego dokonali i cała operacja zakończyła się sukcesem) zrobili jakiś FAQ dotyczący SWAPÓW , bo to jest też dość popularny na naszym forum temat
zoharek - 21 Sie 2007, 16:34

FAQ pkt 1: do swapa używany kompletnego mechanicznie, chodzącego auta dawcy (nie zabraknie części osprzętu) :D
Piesek - 21 Sie 2007, 19:30

to może jest taka opcja że i tymi i tymi tłokami idzie zrobić 2.1 .... bo co do tłoków z celici i rozwiertu na 2.1 jestem pewien bo i wyczytałem to na angielskim forum dotyczącym ZVH jak i sprawdziłem w danych technicznych celici jakie są wymiary. Do do calibry nie sprawdzałem tego w danych technicznych więc niewiem...
kuba87 - 27 Maj 2009, 22:46

a ja mam pytanie odnosnie 1.1 HCS
mam mozliwosc i sprzet
gdzie wpiac przewody olejowe do turbo w silniku 1.1?

Żółwik Tuptuś - 27 Maj 2009, 22:55

kuba87, podanie oleju daj spod dorobionego trójnika wkręconego w miejsce czujnika oleju , a spływ daj max wysoko w misce olejowej .
szogoon - 29 Maj 2009, 17:03

będzie 1.1 turbo ? :)
czekam na wyniki prac :)

a ciekaw jestem jak problem z olejem ;)

czy wzrośnie apetyt

jackrzec - 29 Maj 2009, 19:08

kuba87 napisał/a:
a ja mam pytanie odnosnie 1.1 HCS
mam mozliwosc i sprzet
gdzie wpiac przewody olejowe do turbo w silniku 1.1?

To jakaś prowokacja. W 1,1 turbina nie pójdzie, bo się silnik rozleci. (w 1,3 zresztą też) Wcale nie chodzi tu o pojemność, a o konstrukcję tego złomu.

kuba87 - 29 Maj 2009, 22:24

konstrukcja konstrukcja ale chodzi mi o to zeby sie pobawic i zobaczyc czy warto
zalezy w jakim stanie jest silnik

Krawiec - 1 Cze 2009, 22:37

stary podziwiam za zapał :)
stafcio - 1 Cze 2009, 23:09

no i słusznie, przynajmniej będizemy mieli odpowiedz na to czy hcs da się uturbić. działaj i chwal się zdobytą wiedzą
Żółwik Tuptuś - 1 Cze 2009, 23:53

kuba87, - odpowiedź brzmi - nie warto . Osiągniesz moc porównywalną z seryjną ikserką przy pomocy 5-6 krotnie większych nakładów , a do tego skracając żywotność silnika o około 75 %

stafcio, - da się uturbić . Tylko po co ?

odyniec - 2 Cze 2009, 13:36

Żółwik Tuptuś, tak samo jest z mk1. Da się wsadzić turbo. Ty dla sportu i frajdy, on dla przyjemności i frajdy ;)
Grand - 5 Cze 2009, 22:35

zetec turbo ma prawo pojechać, a 1.1 T pojedzie gożej niż zetec wollossający więc POCO ?
Laskosz - 5 Cze 2009, 22:56

Grand napisał/a:
więc POCO ?
jak kolega chce mi może niech robi :) ja jestem za :ok:
stafcio - 6 Cze 2009, 22:20

Grand napisał/a:
więc POCO ?


chłopak chce uturbić hcs więc niech to robi. po co komentarze w stylu "po co?"

glab

vegetagt - 11 Lis 2012, 13:04

PumaRST napisał/a:
Elektronika:
- seryjna z FRST pozwoli nam ładować 0,6 bara przy użyciu wydajniejszych wtrysków,


PumaRST napisał/a:
AD1) do odpalnia wystarczy oryginał z FRST a na co pozwoli to sie okarze. inna jest charakterystyka pracy 8v i 16v. raczej trzeba bedzie mapować



Czy może ktoś testował w praktyce takie rozwiązanie?

Żółwik Tuptuś - 11 Lis 2012, 19:08

vegetagt, - np Puma :)

Chcesz się bawić w Turbo w mk2?

Przejrzyj mój temat znajdziesz parę rozwiązań jak to upchnąć i ogólnie OCB.

vegetagt - 11 Lis 2012, 23:33

Żółwik Tuptuś, właśnie przejrzałem pobieżnie w poszukiwaniu jednej informacji: miałeś 8v. Ja się martwie, jak elektronika z 8v zareaguje na moje 16v. Czy np nie zareaguje wcale i trzeba bawić się w jakieś ecumastery bądź komputery standalone. A z tego co sobie wymysliłem, to im rozwiązanie bardziej seryjne, tym tańsze ;-)

Co do miejsca to fakt, będe musiał porządnie przestudiować i temat wanny i kilku angielskich fiest, jeżeli będe wkładał turbo do siebie.

Daras84 - 12 Lis 2012, 09:37

a co tu studiowac, każde turbo jest inne ;) a bezzewnetrznego ecu, to bez sensu to składać.
PumaRST - 12 Lis 2012, 21:59

Daras84 napisał/a:
a co tu studiowac, każde turbo jest inne ;) a bezzewnetrznego ecu, to bez sensu to składać.


święta racja, a zapłon z 8v do 16v to nie najlepszy pomysł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group