Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - swap rs2000

bart_czewa - 25 Paź 2006, 11:05
Temat postu: swap rs2000
Witam! Właśnie dojeżdżam całkowicie silniczek 1,1 i przygotowuję się do przekładki na rs2000 :-D . Silnik z całym osprzętem leży w garażu i czeka. Szukam kontaktu do kogoś z okolic Częstochowy lub Łodzi kto robił cos takiego lub podobnego. Jeżeli znalazłby się ktoś kto chciałby sie podzielić wrażeniami :D proszę o kontakt. Każda pomoc sie przyda. notw
cinot - 25 Paź 2006, 11:29

Na[isz do użytkownika PUMA pomoęże ci może, a ja z chęcia się
pogapię bo też żem z Czewy

LOY - 25 Paź 2006, 22:03

jeszcze nikt nie włozył oficjalnie RS 2000 do mk3.....więc będziesz przecierał szlaki .
Rób fotki i pisz..jak Ci idzie ..pomożesz innym .
powodzenia -coś czuję ze zupełnie nie wiesz na co się targnąłeś ..ale cóż trzeba było sie najpierw pytać ..potem silnik kupowac ;)

maerik - 25 Paź 2006, 22:31

LOY napisał/a:
jeszcze nikt nie włozył oficjalnie RS 2000 do mk3.....


Nikt w Polsce bo w niemczech takich jeździ conajmniej kilkanaście, a oficjalnie są w necie dowody na kilka sztuk :ok:
Podobno zamykają licznik bardzo szybko :devil:
Powodzenia!

cinot - 25 Paź 2006, 23:00

Dodam, że gadałem z kolega na gg i kolega ma cału przód escorta rs2000 :D

Czyli ma silni wiazke skrzyniekompa hamulce WSZYSTKO i jezdizl tym wozem jak woz jeszcze bylw calosci ;-D

LOY - 25 Paź 2006, 23:53

maerik napisał/a:
LOY napisał/a:
jeszcze nikt nie włozył oficjalnie RS 2000 do mk3.....


Nikt w Polsce bo w niemczech takich jeździ conajmniej kilkanaście, a oficjalnie są w necie dowody na kilka sztuk :ok:
Podobno zamykają licznik bardzo szybko :devil:
Powodzenia!

taaa w niemczech :he: zreszta sam kiedyś wklejałem fotke niemieckiej mk3 RS2000 ..ale na naszym podwórku jeszcze fiesty mk3 RS2000 OFICJALNIE NIE BYŁO!...zaledwie kilka dni temu usłyszałem o pierwszej mk2 -cóż podobno nieszczescia chodza parami ;)

PumaRST - 26 Paź 2006, 09:06
Temat postu: Re: swap rs2000
bart_czewa napisał/a:
Witam! Właśnie dojeżdżam całkowicie silniczek 1,1 i przygotowuję się do przekładki na rs2000 :-D . Silnik z całym osprzętem leży w garażu i czeka. Szukam kontaktu do kogoś z okolic Częstochowy lub Łodzi kto robił cos takiego lub podobnego. Jeżeli znalazłby się ktoś kto chciałby sie podzielić wrażeniami :D proszę o kontakt. Każda pomoc sie przyda. notw


A co resztą podzespołów??

Hamulce, zawias?? bo chyba nie chcesz tego zostawić na zabawkach od 1,1??

Generalnie wszystko sie pewnie da lae tak jak Loy napisłą zapewne nie dokońca wiesz na co sie porwałęs.

Czekam na rozwój sytuacji, bo kiedyś też miałęm taki plan ale skończyło sie na RS Turbo

Kamil - 26 Paź 2006, 09:28

LOY napisał/a:
zaledwie kilka dni temu usłyszałem o pierwszej mk2 -cóż podobno nieszczescia chodza parami


co miałeś na myśli....

bart_czewa - 26 Paź 2006, 09:31
Temat postu: Re: swap rs2000
PUMA napisał/a:
bart_czewa napisał/a:
Witam! Właśnie dojeżdżam całkowicie silniczek 1,1 i przygotowuję się do przekładki na rs2000 :-D . Silnik z całym osprzętem leży w garażu i czeka. Szukam kontaktu do kogoś z okolic Częstochowy lub Łodzi kto robił cos takiego lub podobnego. Jeżeli znalazłby się ktoś kto chciałby sie podzielić wrażeniami :D proszę o kontakt. Każda pomoc sie przyda. notw


A co resztą podzespołów??

Hamulce, zawias?? bo chyba nie chcesz tego zostawić na zabawkach od 1,1??

Generalnie wszystko sie pewnie da lae tak jak Loy napisłą zapewne nie dokońca wiesz na co sie porwałęs.

Czekam na rozwój sytuacji, bo kiedyś też miałęm taki plan ale skończyło sie na RS Turbo



Wszystko jest pod kontrolą. Mam całą ćwiatrkę z escorta (tak jak mówił Cinot) i przekładamy wszystko co potrzebne z niego. Przymierzałem się do tego z rok więc wiem w co sie pakuję. Jednak każda rada sie przyda.

Piesek - 26 Paź 2006, 19:44

jest jeden poważny problem, w takiej przekładce... trzeba przerabiać kielich... tzn trochę wyciąć z niego blachy... więc jak dla mnie odrazu takie coś odpada... osłabianie konstrukcji auta przy 150km to coś nie na miejscu... chyba że porządnie to przerobisz naprawdę porządnie! Ale też mnie cholernie ciekawi jak takie coś lata.... 150ps w takiej budzie... Ale podejrzewam, że może ma ze 130-140ps ten silnik, zdrowej rs turbo myślę że miałby problem...
bart_czewa - 26 Paź 2006, 20:12

Piesek napisał/a:
jest jeden poważny problem, w takiej przekładce... trzeba przerabiać kielich... tzn trochę wyciąć z niego blachy... więc jak dla mnie odrazu takie coś odpada... osłabianie konstrukcji auta przy 150km to coś nie na miejscu...



chyba że porządnie to przerobisz naprawdę porządnie! Ale też mnie cholernie ciekawi jak takie coś lata.... 150ps w takiej budzie... Ale podejrzewam, że może ma ze 130-140ps ten silnik, zdrowej rs turbo myślę że miałby problem...


no cóż mieć albo być :fox: planujemy wzmocniena min. z profili żeby po 3 miesiącach nie okazało się że mam dwa samochody :D


mnie też ciekawi jak to będzie chodziło a że nie ma 150 ps to jest pewne ale na razie cel nr 1 to włożyć silnik a jak szybko będzie to chodziło i co jeszcze robimy to się zobaczy później

squadak - 27 Paź 2006, 11:54

a ja wciaz nie wiem dlaczego ludzie chca wsadzac rs2000 zamiast moim zdaniem lepszego i nowszego konstrukcyjnie zeteca, np 2l z mondeo, zwlaszcza ze taki sie juz miesci do fiesty bez wycinania czegokowiek :D
Kamil - 27 Paź 2006, 12:43

squadak napisał/a:
a ja wciaz nie wiem dlaczego ludzie chca wsadzac rs2000 zamiast moim zdaniem lepszego i nowszego konstrukcyjnie zeteca, np 2l z mondeo, zwlaszcza ze taki sie juz miesci do fiesty bez wycinania czegokowiek


wiesz dobre pytanie i sam tego nie rozumiem...może chodzi tu o sam fakt że ma sie to RS2000......

LOY - 27 Paź 2006, 13:26

Kamil napisał/a:
squadak napisał/a:
a ja wciaz nie wiem dlaczego ludzie chca wsadzac rs2000 zamiast moim zdaniem lepszego i nowszego konstrukcyjnie zeteca, np 2l z mondeo, zwlaszcza ze taki sie juz miesci do fiesty bez wycinania czegokowiek


wiesz dobre pytanie i sam tego nie rozumiem...może chodzi tu o sam fakt że ma sie to RS2000......


chodzi o to ze silniki RS2000 są tanie w zakupie. Całego Rs-a ściągniętego można mieć już za 3 tys pln-ów. Wielu początkujących swapowiczów nieswiadomie uważa zę z racji konstrukcji DOHC ,poprzeczenego umieszczenia i 16V .RS też jest zeteckiem i włozenie go to pestka ;) . pozatym wartosć 150Kmz 2 litrów na pocz lat 90 -tych to był kosmos ..ale nawet dzis robi wrazenie i ...kusi :)

Kamil - 27 Paź 2006, 14:14

Hm....Dzięki za wyjaśnienie tego...nie pomyślał bym o tym...i masz racje że te 150 kucy robi wrażenie i to nawet ogromne jeszcze w tak lekkiej konstrukcji jak fofi...no i napewno kusi bo wiem to po sobie....
mieć te 150 kucy pod maską w fofi to by było coś.... :-)


POZDRO...

bart_czewa - 27 Paź 2006, 14:18

Kamil napisał/a:
squadak napisał/a:
a ja wciaz nie wiem dlaczego ludzie chca wsadzac rs2000 zamiast moim zdaniem lepszego i nowszego konstrukcyjnie zeteca, np 2l z mondeo, zwlaszcza ze taki sie juz miesci do fiesty bez wycinania czegokowiek


wiesz dobre pytanie i sam tego nie rozumiem...może chodzi tu o sam fakt że ma sie to RS2000......


Dokładnie :jupi: Jak bym chciał coś nowoczesnego to kupiłbym inny samochód. Dlaczego są ludzie którzy jeżdżą Warszawami albo Wartburgami? Przecierz nie dla tego że są nowoczesne

maerik - 27 Paź 2006, 14:37

Nie zniechęcaj się - jest to zarąbisty projekt i tyle z mojej strony nt. "po co to robić". :ok:
Kamil - 27 Paź 2006, 14:42

jeżeli ktoś lubi dłubać i ma do tego wenę i chęci może zrobić wszystko....czy nie tak jest...
bart_czewa - 27 Paź 2006, 15:07

Zniechęcić to nie jest w stanie mnie nic :-P Każdy ma prawo do swojego zdania. Ja chce mieć tylko coś niepowtarzalnego
Kamil - 27 Paź 2006, 15:11

:brawo: :brawo: :brawo:

podoba mi się to podejście do sprawy

PumaRST - 27 Paź 2006, 17:16

Kamil napisał/a:
....że te 150 kucy robi wrażenie i to nawet ogromne jeszcze w tak lekkiej konstrukcji jak fofi......


hmmm, robi ale wsumie to jest niewiele szybsze od Astry GSI 16v.


Ale przechodząc do meritum,

Loy masz wpełni racje aleee, silnik rs2000 jest wzglednie remontowalny (drogi), wsumie teraz mało który trzyma moc w okolicy serii, jest cieżki jak djabli co zatym idzie auto bedzie wzglednie sie prowadzić w zakretach. do tego jakieś, blirzej nie okreslone zmiany konstrukcyjne żeby go wsadzić do MK3.

Niechce być niegżeczny ale moim skromnym zdaniej wpychanie RS2000 na siłe do MK3 jest bezsensem.

Wsadzić 2,0 16v Zetec z Mondeo do 1995 roku i jest 135KM i 186Nm ( RS2000 - 150KM i 190-196Nm), silnik lekki w porównaniu do RS, remontowalny, z wiadomą skrzynią. Przed włożeniem liznąc troche głowice, dolot i wydech i napewno bedzie w okolicach mocy seryjnej RS-a ale przy mniejszej wadze. A silnik wkładasz w ciagu 1 dnia bez żadnych zmian w nadwoziu.

Niemniej jednak z niecierpliwością czekam na kolejne ruchy z tym autem. mam nadzieje ze bedziesz robił fotorelacje z tego swapa.
Pozdrawiam

Puma

sowa - 2 Lis 2006, 05:46

zaraz mi pewnie oko wydłubiecie za niewiedze ale.. jaki silnik ma faza?? nie 2,0???
PumaRST - 2 Lis 2006, 08:06

sowa napisał/a:
zaraz mi pewnie oko wydłubiecie za niewiedze ale.. jaki silnik ma faza?? nie 2,0???


masz racje 2,0 ale Zetec 16v a to jest inny silnik niż w RS2000

Debek - 2 Lis 2006, 23:21

A czemu napisałeś że to ma być zetec od mondeo mkI? Są jakieś konkretne powody, czy tylko to ze ten z mkII ma mniej koniów?
PumaRST - 3 Lis 2006, 19:49

Debek napisał/a:
A czemu napisałeś że to ma być zetec od mondeo mkI? Są jakieś konkretne powody, czy tylko to ze ten z mkII ma mniej koniów?

ważne zeby nie był to Zetec-s z czasów Fokusa!! a jesli chodzi o Mondeo to zasadniczo wszystko jedno

Kamil - 3 Lis 2006, 20:33

PUMA napisał/a:
ważne zeby nie był to Zetec-s z czasów Fokusa!! a jesli chodzi o Mondeo to zasadniczo wszystko jedno

nie rozumiem tego...

Darekmk3 - 3 Lis 2006, 15:13

Kamil napisał/a:

nie rozumiem tego...

to proponuje zglebic sie w roznice miedzy zeteciem z mondeo mk1 a zetec-s z focusa wtedy zrozumiesz ;)
pozdro :)

doogi - 3 Lis 2006, 22:51

no tak, mozna wsadzić zeteca.
a jak sie to widzi perspektywicznie odnośnie N/A ??
czy lepiej dłubać rs2000 czy zeteca ??
wydech dolot to m/w tak samo platne i dodawalno-konne :p ale dalej idac ??
wałki, kolektory chyba latwiej dorwać do rs-a niz zeteca ??

Daras84 - 3 Lis 2006, 22:58

z tego co wiem to silnik z rsa2000 jes tjuz oporny na wyciagniecie jakiej kolwiek mocy...
PumaRST - 3 Lis 2006, 23:34

drodzy Panowie oba silniki się tak samo tuninguje i zapewne da sie osiagnąć zbliżoną moc.

Ale RS2000 zawsze bedzie cięższy.

Ale generalnie o jakim wy tuningu mówicie?? czy jest realne żeby znalazł sie ktoś na forum kto da za same wałki z 2500-3000zł ??? Za kolektor wydechowy z 2500zł itd. Wiec nie rozmawiajmy o FIZYCE JĄDROWEJ tylko o naszych realiach. Bo tak naprawde nei ma to znaczenia co można zrobić z poszczególnym silikiem, bo i tak jeszcze dłużo czasu minie aż ktoś zabierze sie na poważnie za Tuning którejś z tych jednostek i to jeszcze w Fieście

Rasta - 3 Lis 2006, 23:59

Gebal napisał/a:
czy lepiej dłubać rs2000 czy zeteca ??


Ja się mogę wypowiedzić odnośnie zeteca 2.0.

Możliwości są ogromne, a liczba dostępnych gratów też - szczególnie w stanach.
Tylko jak mówi Puma trza mieć kasę, a prawda jest taka, że jak jeździ się fiestą to się jej najczęściej nie ma.

Ceny części w USA są naprawdę niskie, problem jest tylko ze sprowadzniem - cło + vat.

Przykadowo:
- nowe wałki (crower, ford racing, crane) - 300-350 $
- kóła do wałków (fidanza, aem itd.) - 170 USD
- koło zamachowe (Ford Racing) - 90 $
- kolektor 300 $

i długo by wymieniać.

Ogólnie po zmianie wałków kolektora i zrobienie wydechu i wystrojeniu tego mamy jakieś 150 kucy na kołach :D

Koszty razem jakieś 5-6 tyś. dokładnie nie liczyłem, ale jeżdzi fajnie ;-)

Chłopaki w Focusach, które mają 2.0 zeteka na seryjnych gratach robią nawet ponad 300 kucy. Puma o co ci chodziło z zetekiem-s z Focusa?

Skrzynia MTX-5 wytrzymuje 350 nm na luzie.

Koszty uturbienia w Polsce jeżeli bawimy się samemu w wyszukiwaniu gratów to jakieś 7-8 tyś. Z 2.0 mamy odrazu 200-220 kucy przy 0,4 bara.

Koszty:

Turbinam 1000-1300 pln (regenerowana)
Wtryski - 300 pln
Wydech -1500 pln
Orurowanie - 1000 pln
Robocinza (podpięcie wody, oleju, turbiny i takie tam) 1000 pln
Strojenie + SMT6 - 120 pln
Pompa wody - 400 pln
Zegary - 500 pln
Chłodnica - 500 pln

I jeszcze kilka pierdułek.

Kto się pisze? Bo jak co mam już doświadczenie bo kumpel się uturbił, a ja poszedłem w atmosferę.


[ Dodano: Sob Lis 04, 2006 00:02 ]
[quote="Gebal"]wałki, kolektory chyba latwiej dorwać do rs-a niz zeteca ??[/quote

Co ty gadasz, najlepszy kolektor jest dostępny w ASO (wersja od Foki ST) po zniżkach za 850 pln. A wałków to od zasrania - http://www.mcnewsautomoti...x?categoryID=24

Może nie wiecie ale w USA ford sam produkuje graty tuningowe m.in. do Zeteca. Polecam stronkę Ford Racing - http://www.fordracingparts.com/focus/focus.asp

A tu macie katalog - http://www.fordracingpart...ogs/2006-pp.zip

Od nakładki na ręczy po kompletne kity z kompresorem!!!

albo to - http://www.capaldiracing....ne%20Components

Piesek - 4 Lis 2006, 08:30

z tego co wiem rs2000 ma w standarcie rurowy kolektor...
Rasta a co do tuningu fiesty i kasy to myślę że nie każdy jeździ fiestą z tego względu że nie stać go na inne auto :hahaha: mi się np podoba to auto i stać by mnie było na zakup focusa 2.0 i zacząć działać w kierunku jego tuningu. Ja w fieste wpakowałem już tyle kasy że spokojnie focusa 2.0 mógł bym kupić

PumaRST - 4 Lis 2006, 09:18

Rasta chodzi mi o ceny cześci jak sie coś wysra w dole silnika. bo drogi jest już pierwszy zetec a ten z pogranicza zeteca i durateca to zupełnie inna historia. ale tu mi chodzi ceny czesci o nic innego (znowu drogie jak na fieste :D gupia uszczelka pod głowice 200zł)

A co do ST to tam był zetec czy duratec??

Rasta jak byś znalazl gdzieś info natemat Escorta GT 1,9 16v DOHC to podeslij linke. Silnik o mocy 128/140KM czesto uturbiany w USA, ale chodzi mi o czesci do N/A

Kamil - 4 Lis 2006, 09:49

Darekmk3 napisał/a:
to proponuje zglebic sie w roznice miedzy zeteciem z mondeo mk1 a zetec-s z focusa wtedy zrozumiesz
pozdro


jeżeli ktoś by miał jakieś materiały do poczytania to bym poprosił z chęcią się zgłębie w ten temat....

Rasta - 4 Lis 2006, 10:00

Puma - cały duł w stanach jakieś 700 $

W Pierwszym ST był zetec, tylko jakiś przekombinowany, zmienne fazy i takie tam.

Piesek o co innego mi chodziło - ale niestety realia są inne.

Escort w stanach był pod nazwą ZX2 (Focus to ZX4 lub ZX4), z tego co wiem sporo gratów pasuje (z Foki do Escorta i na odwrót). Poszukaj w google pod hasłem ZX2.

Polecam też forum - www.focaljet.com Mas info o tuningu, zeteca i duratega.

PumaRST - 4 Lis 2006, 17:27

Rasta ale mnie chodziło o escorta z silnikeim Mazdy :D

Pozdro

bart_czewa - 25 Lut 2007, 20:57

Witam Chciałbym poinformować, że dzis miała miejsce pierwsza jazda Fiestą RS 2000 16v :-) Jutro wrzucę zdjęcia potwierdzające :fox: Pozdrawiam wszystkich niedowiarków greenpeace
zefir - 25 Lut 2007, 21:07

no czekam na fotki i relacje :ok: :ok: :ok:
pozdro rowniez od Zolwia :ok: :ok: :ok:

PumaRST - 25 Lut 2007, 23:53

bart_czewa napisał/a:
Witam Chciałbym poinformować, że dzis miała miejsce pierwsza jazda Fiestą RS 2000 16v :-) Jutro wrzucę zdjęcia potwierdzające :fox: Pozdrawiam wszystkich niedowiarków greenpeace


na wstępie :brawo:

ale mam pytanie: silnik to Zetec czy RS2000 z Escorta??

Daras84 - 25 Lut 2007, 23:58

Gratulacje swapa i jestem zaintereswoany obszerna relacja z przekladki ;)
bart_czewa - 26 Lut 2007, 09:58

Jak już pisałem silnik jest z RS2000
Daras84 - 26 Lut 2007, 10:34

masz jakeis zdjecia?? mocowania do podluznicy?? trzeba bylo cos ciac?? zalozoyles to na poduszkach z escorta??
bart_czewa - 26 Lut 2007, 10:42

Podłużnica jest nienaruszona. Na poduszkach z escorta, nawet częściowo pasowało od 1,1.
Fordon - 26 Lut 2007, 15:20

Fotki mile widziane...a najlepiej caly opis i zakres prac. :)
Kamil - 26 Lut 2007, 15:37

nio... :fox:
PumaRST - 26 Lut 2007, 18:38

bart_czewa napisał/a:
Jak już pisałem silnik jest z RS2000


Wiec kilka pytań zadam :D

Jaka skrzynia?? Silnik z całą elektroniką przełożony?? Jakieś foto prosimy :D

I przepraszam za poprzednie pytanie ale temat troche dawno temu był i zapomniałem o co w nim chodzi a nie chciało mi sie czytac całości :ups:

bart_czewa - 27 Lut 2007, 08:57

Oto obiecane zdjęcia
















Skrzynia i wiązka były kupione w komplecie z essiego. W sumie albo coś jest z escorta albo nowe. Kosztów dla własnego zdrowia psychicznego jeszcze nie sumowałem. :-D Wygląd na razie pozostaje bez zmian. Nie mam nawet planów coś zmieniać bo nie o to mi chodziło. Jak bym chciał coś do lansu to zmieniłbym samochód ;-) Jeżeli ktoś chciałby zrobić to samo to ja gorąco zachęcam bo efekt jest zadżebisty ale żeby to się zmieściło trzeba było kilku patentów. Jest tak ciasno, że żeby coś wyjąć to trzeba zdemontować pół samochodu (a nie ma jeszcze np. rozpórki).

Kolin - 27 Lut 2007, 09:15

Pięknie :brawo: :brawo: :brawo: :brawo: fajnie sie prezentuje taki wielki silnik w takim malej pierdziawce jak fiesta :D to moze teraz jakis test jak maszyna idzie? jak sie wkreca na obroty itp :-P
bart_czewa - 27 Lut 2007, 09:22

Powolu :devil: Najpierw jakiś czas trzeba spokojnie pojeżdzić i zobaczyć czy się coś nie ukręci i czy nie trzeba będzie robić poprawek. pop Jak będzie wszystko na 100% OK wtedy pomyślę o hamowni.
Kolin - 27 Lut 2007, 09:42

bart_czewa napisał/a:
Powolu :devil: Najpierw jakiś czas trzeba spokojnie pojeżdzić i zobaczyć czy się coś nie ukręci i czy nie trzeba będzie robić poprawek. pop Jak będzie wszystko na 100% OK wtedy pomyślę o hamowni.



Rzecz jasna najpier trzeba troche posmigac zobaczyc jak sie maszyna sprawuje czy wszystko jest jak powinno byc :) a pozniej mozna zrobic lekkie pałowanko hamownie tez by bylo dobrze odwiedzic i zobaczyc jakimi parametrami sie legitymuje samochod bo zapewne sam jestes ciekaw tez co szumi pod maska

NOWITEK - 27 Lut 2007, 10:00

:brawo: :brawo: :brawo: Mało gadania i deklaracji a robota zrobiona :ok:
Piesek - 27 Lut 2007, 11:26

ktoś nie powiem kto z naszych klubowiczów dostał teraz szoku :devil: że nie jest pionierem ;)
PS. Widzę że masz nie daleko do Radomia to może wpadniesz na ogólnopolski zlot fiest?

bart_czewa - 27 Lut 2007, 11:32

A kiedy jest bo nie za bardzo jestem zorientowany?
Fordon - 27 Lut 2007, 11:41

:brawo: :brawo: :brawo: kaput ale miales glowe zeby wcisnac to ako do tylu, do tego widze jeszcze kawalek instalacji LPG... hmmm dobre dobre.... jedno pytanko czy juz podlaczyles dolot z puszka filtra :?:

Pozdro i respekt dla ciebie :)

bart_czewa - 27 Lut 2007, 11:47

jest gotowy ale czeka na instalacje dziś albo jutro zakładamy
Daras84 - 27 Lut 2007, 13:41

no to gratuluj ezaparcia ;)

i teraz kila pytan?? :)

silnik osadziles na poduszkach z escorta w fabrycznych miejscach 1.8 czy trzeba bylo cos modizc? instalacja zostala przelozona cala?? domyslam si eze chlodnica musiala isc do przodu bo nie miesci sie w fabrycznym miejscui ?? mozesz zrobic zdjecie prawej <pasazera> podluznicy ?? niewiem czy dobrze widze ale zalozyles to razem ze wspomaganiem ??

PumaRST - 27 Lut 2007, 13:47

moje wielkie Gratulacje :brawo: :brawo: :brawo:

Tak jak Nowitek napisał bez sumu a skutecznie :D Licze na to ze pokażesz sie na zlocie.

Z pytań technicznych:

1) wiązka od ECU łączy sie pewnei tasama kostka co ta od silnika który był. Kostki sa te same czy trzeba przerabiać??

2) z czego masz półosie?? ja miałem od 1,3 przy mocy w podpisie wiec jesli nei bedziesz strzelał ze sprzegła na skreconych kołach napewno wytrzymajajak masz najzwyklejsze.

3) To bedzie na LPG??

4) pokaz jakieś fotki z przeróbki mocowanai silnika.

bart_czewa napisał/a:
Kosztów dla własnego zdrowia psychicznego jeszcze nie sumowałem. :-D


I nie rób tego :hahaha: :hahaha: to strasznie boli zawsze


Piesek napisał/a:
ktoś nie powiem kto z naszych klubowiczów dostał teraz szoku :devil: że nie jest pionierem ;)


A niby czemu mam dostać szału?? Ciesze sie ze powstaja silne auta na tym forum i tyle :ok:


PS: Zółwik do PROJEKTÓW go!!

bart_czewa - 27 Lut 2007, 14:09

1. łapa jedna jest w tym samym miejscu reszta taka sama jak w escorcie
2. chłodnica jest pod kątem trochę dalej niż była fabrycznie
3. jest razem ze wspomaganiem
4. to będzie na LPG (innej możliwości nie ma samochód jest do użytku codziennego, na gazie ma tylko jeżdzić, do użytku codziennego wystarczy nawet 3/4 mocy)
5. półosie są skracane i wzmacniane z essiego a przeguby są też z essiego

PumaRST - 27 Lut 2007, 14:16

czyli wsadziłęś oryginalen półosie i skrzynie to dobry plan. ciekawe jak bedzie wytrzymywać nowy wieloklin. jak on nie pusci to powinno być OK.
bart_czewa - 27 Lut 2007, 14:23

jak puszczą to zrobimy bez skracania i poszerzymy samochód :devil:
Daras84 - 27 Lut 2007, 14:24

Marcin dlaczego sadzisz ze to dobry plan ?? przeciez skrzyunia z rs-a jest dluga lepiej by bylo spiac silnik z skryznka fiesty 1,8 lub 1,6 a wtedy odpada problem z przerabianbiem polosiek.
Piesek - 27 Lut 2007, 14:41

Puma nie o Ciebie chodziło :devil: ale więcej nie powiem
PumaRST - 27 Lut 2007, 15:17

Piesek napisał/a:
Puma nie o Ciebie chodziło :devil: ale więcej nie powiem


To skoro zaczynasz i kogoś pomawiasz o coś to albo pisz konkretnie albo wcale!! Ja to odebrałęm ze było kierowane do mnie


Daras84 napisał/a:
Marcin dlaczego sadzisz ze to dobry plan ?? przeciez skrzyunia z rs-a jest dluga lepiej by bylo spiac silnik z skryznka fiesty 1,8 lub 1,6 a wtedy odpada problem z przerabianbiem polosiek.



bo koledze chodzi o urzytkowanie auta na codzień. A fabryla obliczyła skrzynie pod silnik RS2000 tak aby zrównowazyć spalanie/przyspieszenie/prędkość/elastyczność/ oraz przegóby są mocniejsze. Teoretycznie powinno być mniej awaryjnie
A i jeszcze jedna rzecz skrzynia od RS2000 czyli MTX-75 jest jedna z najodporniejszych skrzyni zrobionych przez Forda.

Zreszta jak znam życie to kolega bedzie kombinował nad krutszą skrzynią, wcześniej czy później ale bedzie :yes:

Piesek - 27 Lut 2007, 15:55

Marcin nikogo nie pomawiam o nic, ta osoba wie o tym i to wystarczy! A nie było kierowane w 100% do Ciebie bo z silnikiem rs2000 to ty miałeś myśl taką kilka lat temu. :ok:
LOOOOOOOOOOZZZZZZZZZZZ

PumaRST - 27 Lut 2007, 22:22

temat skrzyni do silnika RS2000 na tyle mnie zaintrygował że policzyłem sobie i wyszło mi na to ze:

Skrzynia
- 1,6 xr2i/8v odpada
- MTX-75 (oryginał) jest troche zamulony przez 2 pierwsze biegi ale jest OK

A najlepiej wypada skrzynka od 1,8 16v ;) bo tylko przjeście z 1-2 zrzuca obroty silnika poniżej poziomu pełnego momentu obotowego. Dalej jest juz idealnie (oczywiście jesli mówimy o skrzyniach seryjnych)

Najlepiej by było wykożystać przełożenia biegów od 1,8 16v wraz z przełożeniem głównym od xr2i 1,6 8v.

Sorry za OT ale tak dla uzupełnienia mojej wypowiedzi.

bart_czewa - 28 Lut 2007, 09:19

Co do tego, że jest trochę zamulony na 1 i 2 to może i prawda :?: Ale mnie nie kręcą wyścigi na np. 1/4 a do użytku codziennego to w zupełności wystarcza to co jest :yes: A i tak jak ktoś przy starcie ze świateł "dotrwa" na równi na 1 i 2 to 3 tak ciągnie, że i tak gubi się. :twisted:
PumaRST - 28 Lut 2007, 10:14

bart_czewa napisał/a:
Co do tego, że jest trochę zamulony na 1 i 2 to może i prawda :?: Ale mnie nie kręcą wyścigi na np. 1/4 a do użytku codziennego to w zupełności wystarcza to co jest :yes: A i tak jak ktoś przy starcie ze świateł "dotrwa" na równi na 1 i 2 to 3 tak ciągnie, że i tak gubi się. :twisted:


oj nie zrozum mnie źle, to była odpowiedź dla Darka, ja osobiście uwarzam że oryginalna skrzynka w wydaniu do jazdy na codzień jest najlepsza. Ekonomia/Elastyczność itp

bart_czewa - 28 Lut 2007, 10:49

kaput nie no OK nie odebrałem tego jako krytyke
Darekmk3 - 28 Lut 2007, 17:41

no projekcik super :brawo: ,ja to musze na żywo zobaczyc-moze sie spotkamy jakos co bo co tydzien jestem w Czestochowie :) ?

no nie wiem moze nie doczytalem ale jak u Ciebie wygląda sprawa zawiasu i hebli?

pozdro :)

bart_czewa - 1 Mar 2007, 11:00

Zawias na razie leży ;-( mam tylko amorki od fiesty RS ale nawet nie powiem jakie bo wstyd :-P Na razie i tak trzeba zobaczyć czy i jak to będzie jeździć

Hamulce przód 240 wentylowane tylko takie weszły pod 13' letnie będą 15' to pewnie wrzucę 290 (takie jak w escorcie) a tył normalnie bębny.

Co do felg i opon: jakie polecacie? W escorcie były seryjnie 195 x 50 x 15 ma ktoś takie (lub podobne) w fieście? Jakie wrażenia?

Ja myślałem o 195 x 45 albo 40 x 15.

odyniec - 1 Mar 2007, 11:13

heeee, ale bebny z tylu masz te wieksze czy mniejsze? jesli przekladales z 1.1/1.3/1.4 to zmien chociaz bebny na wieksze.
pzodrawiam

bart_czewa - 1 Mar 2007, 11:25

No niestety niestety nie mam sakwy bez dna banghead Do jazdy codziennej musi wystarczyć. A jak znajdą sie fundusze to się będzie sukcesywnie wymieniało. Pokaż mi takiego co wstawia samochód robi wszystko od a do z na tip top
Danio - 1 Mar 2007, 11:49

bart_czewa napisał/a:
No niestety niestety nie mam sakwy bez dna banghead Do jazdy codziennej musi wystarczyć. A jak znajdą sie fundusze to się będzie sukcesywnie wymieniało. Pokaż mi takiego co wstawia samochód robi wszystko od a do z na tip top


spokojnie kolego wszyscy to piszą tylko w trosce o Ciebie :)

swoją drogą gratuluję projektu i myślę że frakcja śląsk Cie niedługo odwiedzi :)

a co hampli to zastosuj te essiego a koła 13 sobie odpuść (i tak na tych kołach nie pośmigasz) i to najlepiej zanim pozakładasz to pozmieniaj tłoczki i przewody - będziesz miał spokojną głowę i spokój na przyszłość :)

pozdro :)

bart_czewa - 1 Mar 2007, 11:52

na 13 musze dojezdzić zime nie bede zmieniał zimówek na tydzień czy dwa a nie wiadomo czy jeszcze nie sypnie

letnie 15 zakladam na 100% i wtedy zmienie na 290 przód

PumaRST - 1 Mar 2007, 15:51

bart_czewa napisał/a:
Zawias na razie leży ;-( mam tylko amorki od fiesty RS ale nawet nie powiem jakie bo wstyd :-P Na razie i tak trzeba zobaczyć czy i jak to będzie jeździć

Hamulce przód 240 wentylowane tylko takie weszły pod 13' letnie będą 15' to pewnie wrzucę 290 (takie jak w escorcie) a tył normalnie bębny.

Co do felg i opon: jakie polecacie? W escorcie były seryjnie 195 x 50 x 15 ma ktoś takie (lub podobne) w fieście? Jakie wrażenia?

Ja myślałem o 195 x 45 albo 40 x 15.


Skąd ty weźmiesz hample o wymiarze 290mm ?? skoro EScort Cosworth miał najwieksze 283mm.

RS2000 ma 260mm ale wystarczą ;))

jak coś to bedziesz jeszcze potrzebowął pompe hamulcową i korektor siły hamowania.

Co do opon to ja jeżdże ( o ile można to nazwać jazdą) na 195/45/15 i w zupełności to wystarczy.

bart_czewa - 1 Mar 2007, 15:56

Cytat:
Skąd ty weźmiesz hample o wymiarze 290mm ?? skoro EScort Cosworth miał najwieksze 283mm.


o te się rozchodziło



a jak z np. nawracaniem przy 195? ja mam zamiar tym jeździć codziennie :hahaha:

Daras84 - 1 Mar 2007, 15:58

ja jezdzilem na 195/45 15 i zadnych problemow nie bylo ;)
PumaRST - 1 Mar 2007, 16:02

bart_czewa napisał/a:
Cytat:
Skąd ty weźmiesz hample o wymiarze 290mm ?? skoro EScort Cosworth miał najwieksze 283mm.


o te się rozchodziło



a jak z np. nawracaniem przy 195? ja mam zamiar tym jeździć codziennie :hahaha:


masz hample od Coswortha?? jak tak to szykuj 15" na zime przyszłą

nawraca sie normalnie na 195

Wojtass - 1 Mar 2007, 16:04

Do cieżkiego przodu 195 jak znalazł.
bart_czewa - 6 Mar 2007, 15:17

Mam mieć w wakacje lub przed wakacjami. Kumpel ma mi przywieźć z Anglii (chyba, że wcześniej sam sie tam pojawie). Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ad@mus - 6 Mar 2007, 22:18

bart_czewa, odpalone?? stestowane??
wrazenia opis foty!! jestem bardzo ciekawy jak tam ten twoj frankensztajn sie zachowuje... :D
najbardziej mnie foto interesi:)chyba ze masz jakis filmik;>

bart_czewa - 6 Mar 2007, 22:37

odpalone
stestowane
wrażenia :he: jak sie łatwo można domyśleć nieźle zapierdala :devil: jeszcze testujemy czy wszystko w porządku na razie nic nie odpadło :D
na zdjęcia nie było czasu ale po weekendzie coś wrzucę

Ad@mus - 11 Mar 2007, 19:12

dajesz foto i filmiki:D:D:D:D
Piesek - 28 Mar 2007, 14:44

Dam Ci dobry patent na rozwiercenie pojemności 2.0 na 2.3 litra i podniesieniu mocy o 20KM. Wsadzasz dół silnika od scorpio 2.3 plug & play. Zero kombinacji, mocowania te same. blok Scorpio jest identyczny z rs-em w rs jest inny wał i rozwiercone cylindry.Skok i średnica tłoka większa. Przy takiej "kanapce" dól od 2.3 góra od RS2000 otrzymamy wyższy stopień sprężania a co za tym idzie dodatkowe koniki :D :D.
Od jakiegoś czasu dogłębnie wertuje wszelkie info na temat silnika rs2000 i jest to wręcz idealny silnik na bardzo mocne auto bez turbo doładowania, w przypadku turbo już nie... znacznie lepiej, taniej i sensownej uderzyć w stronę zeteca turbo...
Po dłuższych namysłach mogę powiedzieć, że jest to najlepszy silnik (ale tak jak pisałem, bez turbo doładowania!) jaki można upakować do fiesty. Bardzo duży plus to skrzynia biegów, która jest uważana za najlepszą jaką kiedykolwiek ford zastosował w autach seryjnych przednio napędowych. Fakt w przypadku mocy rzędu 150KM w fieście przydało by się zeszperować ją ale wątpię żeby kogoś było stać wpakować 4tyś zł na same zeszperowanie... niby można wsadzić skrzynie biegów od escorta rs turbo, która jest seryjnie ze szperą, ale załóżmy że jest to auto N/A "na codzień" chodź nie wiem czy mogę tak to nazwać takiego potwora. Po pierwsze skrzynia od ERST jest bardzo ciężko osiągalna, po drugie jest to za krótka skrzynia jak do jazdy na codzień. Okey temat skrzyni biegów zostawmy w spokoju, przejdźmy do konkretów.
TUNING SILNIKA RS2000
podzielmy tuning silnika RS2000 na tzw. poziomy zaawansowania, tzw. stage: (w nawiasach będę podawać koszt operacji)
STAGE1: 150KM+10KM
- wolny wydech 2,5" ze strumienicą michaela, z końcowym tłumikiem przelotowym (1000zł)
- dolot - filtr stożkowy firmowy oraz rura kominkowa ze zderzaka w celu doprowadzenia zimnego powietrza w okolice stożka (500zł)
- porting kolektora wydechowego (kilka godzin zabawy)
- przyspieszony zapłon (nie wiem)
STAGE2: 160KM+20KM
- dół silnika od 2.3 scorpio, wraz z remontem (1500zł)
STAGE3: 180KM+20KM
- dwa wałki sportowe, np świątek, bądz tudzież jak będzie ktoś chętny to zapoznałem się z pewną firmą tuningową, która może ściągnąć z USA (1500zł)
- porting głowicy, poszerzone gniazda,polerowane zawory,poszerzane kanały
STAGE4:200KM+20KM
- dwie przepustnice, dwa stożkowe filtry, dwa doloty zimnego powietrza (1500zł)
- kolektor wydechowy wykonany pod zamówienie, z dokładnym wyliczeniem, przelot 3" całość z nierdzewy (2500zł)
- kolektor ssący wykonany od podstaw
STAGE5:220KM+30KM
- dwie pompy paliwa, zbiornikowa i zewnętrza (1000zł)
- wydajniejsze wtryskiwacze (800zł)
- komputer zewnętrzny plus strojenie (2500zł)

Oczywiście mogą być sporo mniejsze koszty, jeżeli w garażu mamy tiga, spore doświadczenie z mechaniką, dobre kontakty.
Napewno przy 200KM będzie trzeba już zamontować szperę bądz chociarz opony typu slick jak i sprzęgło spiekowe. Te zmiany w mechanice przyczyniają się do tego że auto już średnio nadaję się do jazdy na codzień gdyż spalanie będzie rzędu 20-30L przy ostrej jeździe.

Myślę że na sam początek warto wsadzić dół od 2.3 scorpio bo przy takiej opcji auto będzie jak najbardziej nadawać się do jazdy na codzień i koszt jest stosunkowo nie wielki.

Daras84 - 28 Mar 2007, 23:09

w Galaxy jest tez taki sam dol :D
noxx - 3 Kwi 2007, 10:14

bardzo optymistyczny plan :) nieliczył bym na az takie przyrosty pozatym ten wydech a raczej jego konstrukcja nieco chybiona... w silniku N/A nie jest wazna az tak bardzo średnica i przelot tutaj musisz to dokładnie wyliczyc i wg mnie spokojnie na taki Stage wystarczy 2.25 i to nie przelot bo to nie TURBO!!
Fordon - 3 Kwi 2007, 10:43

Kumpel przedobrzyl w CRX-ie i zalozyl 2.5" wolny wydech i spadla mu moc... wczesniej bylo 170+ a teraz wyszlo mu 162KM...
Piesek - 3 Kwi 2007, 11:34

ja już kiedyś pisałem na temat przelotowych tłumików nie chce mi się tego powtarzać. Ogółem dalej jestem tego zdania że można mieć z RS2000 250ps, ale teraz pytanie czy jesteś w stanie wyłożyć jakieś 15tyś zł na takie cudo? Zaznacze na same modyfikacje! Z tym że mówie tylko o samych modyfikacjach silnika, po drodze trzeba pomyśleć nad innymi heblami, rozporkami, spiekiem itd itp... Realne na polską rzeczywistość jest jakieś 200psów z tego silnika i myślę że idzie to zrobić przy kwocie jakiejś 5-7tyś zł, mówię tu o samym tuningu silnika. Może na pomorzu powstanie projekt RS2300 w fieście, ale narazie właściciel auta nie zdecydował się czy chce się pozbyć fiesty, czy ja robić, a czy jak robić czy odważy się oddać nam auto na jakiś okres czasu żeby poskładać to do kupy, czy też skończy na silniku 1.6 cvh, bądz zetecu. Sam tego jeszcze nie jest pewien i narazie miałem z nim na ten temat wstępną rozmowę. Z Rafałem moim kuzynem gadałem to mówił że jak jest chętny to można działać ;)
noxx - 4 Kwi 2007, 15:02

Piesek napisał/a:
200psów z tego silnika i myślę że idzie to zrobić przy kwocie jakiejś 5-7tyś zł


no bez przesady bo ktoś w to uwierzy i potem jak policzy to zrobi mu się smutno....

chyba ze mówimy o chwilowym przyroście 50PS...

nie wspominając juz o tych 15 tys za 250PS

Ad@mus - 4 Kwi 2007, 20:23

bart_czewa,
zapodaj jakies foty....moze jakis filmik bo z taka przebudowa jeszcze sie nie spotkałem...

Darekmk3 - 4 Kwi 2007, 20:29

Ad@mus napisał/a:
bart_czewa,
zapodaj jakies foty....moze jakis filmik bo z taka przebudowa jeszcze sie nie spotkałem...
zdjęcia z włorzonym siljikiem sa chyba na 3 albo 4 stronie... :)

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2007 20:30 ]
Bart ja to musze widziec na żywo :) ,głownie interesuje mnie w jaki sposb zawiesiles silnik od strony pasazera? poduchy z escorta czy jakaś wydumka? i czy wiązkie z escorta wkladales całą? czy szczepiles? wiecej szczgólów prosze :)
pozdro :)

Ad@mus - 4 Kwi 2007, 21:02

Cytat:
zdjęcia z włorzonym siljikiem sa chyba na 3 albo 4 stronie... :)

tamte juz widziałem, chce cos nowego :P

Piesek - 5 Kwi 2007, 16:07

akurat tego jestem prawię że pewien co pisze... chciałbym aby ta osoba się skusiła na ten swap to to udowodnię namacalnie. To wszystko jest przy założeniu że silnik jest w idealnym stanie!
bart_czewa - 10 Wrz 2007, 13:33

Widzę, że mnie tu już biorą za Yeti albo UFO :pop: Nawet zdjęcia ukrytą kamerą się pojawiły :rotfl:

AD Żółwik Tuptuś
Cytat:
ps : fanowie fiesty wygineli jak dziewice na bałutach lub mamuty , to co oglądasz to niedobitki które sa na tyle pierdołowate że przegapiły moment kiedy trzeba było sprzedać trupa i teraz mająz nim dożywocie


Trup się ma dobrze, zrobił 15 tys. i jeszcze żyje ozor

AD Fordon
Cytat:
maska nie byla chyba otwarta w niej...


Widać nie było chętnych do oglądania. Ja tam chwalipiętą nie jestem. :ups:

AD Odyniec
Cytat:
wiecie co ja wam na ten temat powiem:

Gadacie jak o Yeti, wszyscy o tym wiedza, lecz nikt nie widzial... ani nie zrobil..


Tylko spokojnie Panie redaktorze. Nie agresywnie. Nie agresywnie :fox: To, że czegoś nie widziano, nie znaczy, że tego nie ma :devil:

Darekmk3
Jak będzie czas i okazja to podjadę gdzieś i pokaże żeby nie było, że nie ma. Umówimy sie na PW albo gadzie pub2

odyniec - 10 Wrz 2007, 17:28

bart_czewa, spoko prjekcik mi sie podoba... bardzo, tylko moglbys postawic autko z maska otwarta, to kazdy by wiedzial co tam za potwor drzemie... a tak to dla mnie to byla zwyklad xr'ka :P

ps. a masz pewnosc ze Yeti nie istnieje? :D

Mafios - 10 Wrz 2007, 17:37

Piesek nie gniewaj sie ale

twoje wypowiedzi sa tak samo dlugie jak twoj swap ktory poki co nic nie wnosi :( ja juz 3 fieste swapowalem a ty jeszcze 1 nie skonczyles

PumaRST - 10 Wrz 2007, 17:45

Mafios napisał/a:
Piesek nie gniewaj sie ale

twoje wypowiedzi sa tak samo dlugie jak twoj swap ktory poki co nic nie wnosi :( ja juz 3 fieste swapowalem a ty jeszcze 1 nie skonczyles


zaczynasz sie robić złośliwy :yes:

Bart_Czewa
doczytałem że w tym aucie jest wspomaganie, możesz powiedzieć jaką maglownice masz??to znaczy z czego?? bo rozumiem że reszte wspomagania wziołeś od Escorta.
i jak te półosie skracane sie spisują??

Daras84 - 10 Wrz 2007, 23:45

jak pamietam z rozmowy to przekladnia tez jest chyba z escorta.
PumaRST - 11 Wrz 2007, 06:54

Daras84 napisał/a:
jak pamietam z rozmowy to przekladnia tez jest chyba z escorta.


w takim razie drązki z czego?? :fox:

Arkadius - 11 Wrz 2007, 07:07

pewnie też skracane jak półosie :)
bart_czewa - 11 Wrz 2007, 09:15

W skrócie do połowy krzyżaka jest fiesta a od połowy jest escort. Sam krzyżak to jest patent mojego kumpla. A półosie skracane.
FiFa - 29 Sty 2008, 18:44

Ja wysłałem do własciciela tej fiesty dawno wiadomosc na pw, i wiadomosc pozostaje w folderze do wysłania..... Własciciel twierdził ze jest mozliwosc obejrzenia tej fiesty :-) chociaz chyba je jeszcze nikt z klubu nie widział na zywo.... Ja czekam na odpowiedz własciciela, jesli sie tylko odezwie to raz dwa gnam do czewy... ale jak narazie bez odzewu...
Marcin - 29 Sty 2008, 18:48

była w Radomiu na zlocie
FiFa - 29 Sty 2008, 19:37

A to przepraszam za wprowadzenie w błąd :ups:
Dawidoff4 - 28 Maj 2014, 12:45

kolejny temat do zamknięcia ??

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group