Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [MK4] fiesta 1.7 project

baq - 15 Sie 2006, 20:22
Temat postu: [MK4] fiesta 1.7 project
Witam
jakos dluzo czasu zlecialo zanim sie wzialem za opisanie modyfikacji no ale najwazniejsze ze wreszcie sie wzialem :)

wiec tak .. pewnego pieknego popoludnia stwierdzilem ze silnik 1.25 w mojej fiescie mimo ze byl calkiem zwawy juz mi nie wystarcza .. poczytalem troche o mozliwosciach wymiany silnika i doszedlem do wniosku ze chyba najlatwiejszym przeszczepem serducha dla mojej fiesty bedzie silnik 1.7 od pumy..

niestety znalezienie egzemplarza nie zajechanego zajelo mi prawie 5 miesiecy
i owszem silnik sie znalazl ... zgodnie z tym co mowil handlarz z Gubina silnik w stanie igielka, maly przebieg przeglady itd ( no wiec udalem sie w daleka podroz do Gubina)
na miejscu okazalo sie ze silnik owszem jest ale ma troche wiekszy przebieg niz na poczatku mowil sprzedawca ale wszystko gra
Kupilem wraz z silnikiem wiazke, komputer, przepustnice, oba kolektory w zasadzie chyba caly osprzet .no moze poza tym ze zapomnialem o przeplywomierzu ( emocje ah te emocje ) skrzynie biegow zostawilem seryjna wiedzac z doswiadczenia kolegow z UK ze bedzie pasowac ... oraz seryjne zostalo kolo zamachowe ... zostawilem je specjalnie
lzejsze kolo zamachowe (samochod straci troche stabilnosci na jalowym biegu ale bedzie sie szybciej wkrecal na obroty )

swap mial byc dosyc prosty i owszem obylo sie bez wiekszych problemow .. pewnie za sprawa zakladu w ktorego to rece zostawilem moje cudenko :)

w zasadzie wszystko przewidzialem moze procz immobilajzera ktory trzeba bylo przeprogramowac :) hehe o tym jakos niepomyslalem :)
bylo z tym troche problemow bo kilka minut po odpaleniu ecu zgubilo kod kluczyka i trzeba bylo jeszcze raz przechodzic cala procedure :)

jedynie problemow narobil seryjny przeplywomierz :) oraz sonda lambda ktora nie wiedziec czemu sie chwilke pozniej zepsula :)

po kolejnym podlaczeniu do kompa i wymianie/zmianie wadliwych urzadzen wyjechalem z zakladu :)

oczywiscie mocno spracowane seryjne zawieszenie nie dawalo rady
wiec zostalo zmienione na sprezyny eibacha - 40 i amortyzatory gazowe

w fiescie zrobilo sie potwornie twardo
ale na pewno bylo wiecej funu :)

potem przyszla kolej na oponki
wymiana seryjnego ogumienia 165/70/13
na yokohamy 185/50/14 + alufelgi ( wczesniej jezdzilem na stalowkach)
dlugozreszta zastanawialem sie nad rozmiarem i stwierdzilem ze nie ma sensu zakladac 195/45/15 od pumy bo sa to wielkie jak na fieste walce ktore tylko pogorsza osiagi auta i zwieksza spalanie :)
ktore teraz notabene wynosi okolo 9.5 /100

hamulce z escorta 1.6 wentylowane ...... nie daja rade wiec pewnie jakos niebawem bedzie swap na cos wiekszego i wymiana na tarcze z tylu zamiast seryjnych bebnow :) narazie w planach :)

kolejna zmiana dotyczyla bardziej wizualnej strony samochodu i mimo tego ze absolutnie mnie nie interesuje wyglad samochodu to mimo wszystko taka mala popierulka sprawi mi przyjemnosc :)
wiec lotka wraz z tylnim swiatlem stopu zawedrowala pod klape fiesty

potem wymienilem seryjne fotele bo troche nie bardzo trzymaly i czlowiek latal jak glupi w zakretach
najprostrzym rozwiazaniem okazaly sie fotele od pumy 1.7
ktore teraz goszcza w samochodzie :)

i tak sobie jezdzilem przez jakis czas ..
wiele razy stawalem na swiatlach z puma 1.7 i w sumie dzieki mniejszej masie bez problemu dawalem rady :)
fiesta wazyla wtedy 914 kilo i nie miala grama elektroniki zadnych podnoszonych szyb lusterek czy nawet wspomagania :)
no ale oczywiscie przyszedl taki dzien ze stwierdzilem ze albo zmieniam samochod na cos szybszego albo zrobie cos by fiesta bardziej dawala rade :)

wiec ... WRESZCIE
- wymiana przeplywomierza na mondeo 2.0
- dolot -- zestaw 57i k&n
- wymiana wydechu na custom made 57 mm z nierdzewki
- kolektor wydechowy 4-2-1 pro-tech'a
- a nastepnie kilka dni temu usunalem ograniczenie mocy na 1 biegu do 100km ktory seryjnie posiada puma 1.7 i w zasadzie macie obraz co do tej pory zostalo zrobione w fiescie :) ahh zapomnialbym dodac totalnie wybebeszony tyl samochodu :) zreszta beda zdjecia

w zasadzie wiekszosc zmian tych co chcialem juz jest

w planach na niedaleka przyszlosc wymiana walkow na jakies takie 285 kenta badz pipera
i strojenie
to w zasadzie bylo by wszystko co chcialem zrobic z fiesta
nie zamierzam ingerowac w silnik, zadnych planowan glowicy albo cos takiego ... aczkolwiek nie zaprzeczam ze moze mi strzelic do glowy kolektor ssacy od pumy racing + throttle bodies(szczegolnie ze ostatnimi czasy sporo sie na ten temat naczytalem)

w zalozeniu byl to projekt samochodu drogowego ktorym bez problemu bede sie poruszal po bulki i spalanie nie bedzie mnie jakos szczegolnie meczyc finansowo >10l/100km

no i jak narazie tak jest :)
na deser polecam kilka zdjatek
wygladem nie poraza ale nie to bylo sensem przerobek :)

fiesta1
fiesta2
fiesta3
fiesta4
fiesta5
fiesta6
fiesta7
fiesta8
fiesta9
fiesta10
fiesta11
fiesta12
fiesta13

Laskosz - 15 Sie 2006, 20:33

ładnie ładnie :) ciekawe co Ci strzeli do głowy :D
Bad_Boy__Zabrze - 15 Sie 2006, 20:44

swietnie :!: :ok: jak z osiagami ? ile do setki, v-max ? i jesli moge, to ile Cie to kosztowalo ? bo musze wiedziec ile zbierac :P
PumaRST - 15 Sie 2006, 21:22

Wreszcie :D

Brawo Baqu :brawo: :brawo:

a teraz kilka pytań:

1) Jakie hamulce masz??
2) z tego co sie zoriętowałem masz skrzynie od 1,25, cyz bedzie ta z 1,7?? i jak sie mają one wzgledem siebie przełożenia i przełożenie główne??
3) Co miał zmienić przpływomierz od Mondeo?? większa średnic??

Co do planów to bym polecął zrobienie głowicy:
spasoanie kolektorów i dolizanie kanałów oraz odrobine splanować tym bardziej jesli bedą wałki ostre i co za tym idzie koła również.

Pozdrawiam i gratuluje projektu: Według mnie zasługuje na Aleje zasłużonyc".

Życze Pumy Racying w nadwoźiu MK4 :D

Arkadius - 15 Sie 2006, 21:28

Fajne :) Ja bym się jeszcze pokusił o wywalenie aka do bagażnika :)

Ile wyszło Ciebie zrobienie wydechu?

P.S. Delikatnie drażni mnie to totalnie skorodowane uszko od końcowego tłumika :D

Żółwik Tuptuś - 15 Sie 2006, 21:34

Baq - gratulacje ( lepiej późno niż wcale ) trafiasz do Aleii Zasłużonych ale warunkowo . Musisz zacząć uczestniczyć w życiu Klubu . Pojaw sie na paru spotach ( jak to w ZG 2006 powiedział Dioda " my nie gryziemy , conajwyżej nieco śmierdzimy ale nie gryziemy " ) więc zapraszamy :)
baq - 16 Sie 2006, 09:05

moze zaczne od pytan Pumy :0
1. hamulce sa od escorta no i pumy czyli zadna rewelacja wentylowane 240 mm srednicy 20mm grubosci
a tyl bebny od fiesty 1.25
wiec absolutnie zadna rewelacja i to jest pierwsza rzecz jaka chcialbym zmienic jak macie jakies pomysly to bardzo chetnie ich wyslucham :) tylko prosze pamietac ze to nie jest mk3 :)

2. jesli chodzi o skrzynie biegow to obie maja oznaczenie ib5 roznia sie tak jak napisalem przelozeniami ktorych rzecz jasna nie pamietam ae jak wroce do domu sprawdze w microcacie i napisze :)

3. jesli chodzi o przeplywomierz od fiesty mial stanowczo za mala srednice jesli to Cie interesuje moge walnac fotki jednego i drugiego :) roznica ktora bez hamowni jest absolutnie widoczna to duuza roznica przy pracy podczas duzego obciazenia .. to jest praca przy wiekszych predkosciach... samochod stanowczo latwiej przyspiesza :)

natomiast nie wiem czy sie wogle brac za modyfikacje silnika w sumie nie mam narazie nawet zakladu do ktorego mialbym na tyle zaufania zeby bez problemu i obawy oddal fiescinke w jego rece
no zreszta zobacze moze dam sie namowic :)

jesli chodzi o skorodowane uszko no coz pewnie jakbym to wlasnorecznie robil to bym chociaz przeczyscil :)
jeslli chodzi o wydech to komplet z kolektorem + montaz to koszt okolo 3000 - 3200 zl

natomiast jesli chodzi o spoty to juz wielokrotnie sie wybieralem heh :) moze w koncu sie zmobilizuje :) w kazdym razie obiecuje poprawe :) hehe a wogle to
tak sobie z kumplem jezdzilismy po miescie i on krecil to aparatem ... a potem zrobil mi mila niespodzianke i heh zaraz wystawie filmik :)

prosze bardzo o to filmik :) oczywiscie kumpel ma fantazje i heh oczywiscie na maxa pojechal :) filmik zajmuje 56 megasow wiec jest co sciagac :) hue hue

Daras84 - 16 Sie 2006, 14:20

<brawo> niezly wymiatacz ;) a najbardziej zazdroszcze ci tego wydechu ;)
PumaRST - 16 Sie 2006, 17:02

Dzieki za szczegółową odpowiedź :D

jesli chodzi o przepływke to tak sie domyślałem,

Hamulce to ci polecam RS2000 bez problemu sie spasuje ( mówie o przodzie) tył tym bardziej.


Natomisat na przeróbke i modyfikacje silnika zapraszam do OBR-u, taka mała reklama :jupi:



Teraz małe OT za co przepraszam.

Daras damy rade z wydechem u ciebie;)

Darekmk3 - 16 Sie 2006, 20:38

PUMA napisał/a:




Teraz małe OT za co przepraszam.

Daras damy rade z wydechem u ciebie;)

żółw mnie chyba zabije:P heh Marcin ale z tego co wiem to Daras nie chciał miec głośno :P hahah
pozdro i sorki za OT ;)

zefir - 16 Sie 2006, 21:30

swietnie ze juz baq Twoj temat zostal podwieszony.
nalezy Ci sie :) )
ja poki co walcze ze swoim 1,25 :) i nie bede go jak narazie zmienial

pozdrawiam

Fordon - 16 Sie 2006, 21:59

Ehh jak by tu... moze od tego ze widac ogrom pracy i czasu, do tego dobieranie odpowiednich komponentow ktore daja efekty... co widac na filmiku... i jednym i drugim...
efekt bardzo ladny i zaslugujacy na uznanie za co wilekie :brawo: :brawo: :brawo:
Teraz to proponowal bym hamownie zeby obalic mity itd... :)
No i mam pytanko od jakiej predkosci do tych 170km/h "wierciles" bo szybko to to szlo... :devil:

Pozdrawiam

djpleban - 16 Sie 2006, 22:07

:ok:
ej ziom :!: wpadaj na spota :ok:
zrobisz sobie ustawkę z seryjnym rs1800 :ok:

baq - 17 Sie 2006, 07:07

Hej dzieki wszystkim
i teraz powoli...
Zefir naskrobalem ci kilka dni temu na prv :) bo mam kilka patentow na 1.25
Fordon zaczalem o ile sie nie mylie cos od 45-50 i doszlo do rowniusio 170 ale licznikowego wiec kto tam wie :)
mam filmik bez kompresji gdzie dokladnie wszystki widac jak bedziesz chcial to ci moge na majla heh tyle tylko to 100 mb :)
natomiast jesli chodzi o hamownie to nastepny raz odwiedze dopiero po walkach i strojeniu :) heh i nie wtedy kiedy bedzie 35 stopni ciepla :) swoja droga nie ma zadnych mitow nie twierdze ze fiesta ma 170 km i 3.5 sec do setki nawet jak dla mnie nie jest wystarczajaco szybka wiec :P tych konikow stanowczo jest za malo :)
no i fakt na spota kurcze musze konecznie wpasc :) i dac sie zloic seryjnej rs1800 :)

Żółwik Tuptuś - 17 Sie 2006, 08:28

Chłopaki żaden OT - wszystko co traktuje o TM jest na wagę złota ( nawet jak jest okraszone pewna dawką ożywczego spamu ) :)

Baq przyznam że miło widzieć jak sie rozkrecasz , a po Twoich postach widzęże najprawdpopdobniej jak pojawisz sie na spocie znajdziemy tzw wspólny język .
Muszęsie publicznie przyznać iżod dawna sceptycznie podchodziłem do Twojej fiesty ( uważałem ja raczej za swego rodzaju miejską legendę ) ale ostatnie dni pokazały iż sie myliłem co z przyjemnością przynaję .

Trzymaj tak dalej :brawo:

baq - 17 Sie 2006, 09:10

hej
no wiec bez czczego gadania postaram sie opisac co i jak z tym limiterem mocy na jedynce
otoz tak jak pisalem juz wczesniej ma on sluzyc ochronie skrzyni biegow ktora ponoc jest dosyc wrazliwa
( moje subiektywne wrazenie jest nieco inne po tym jak przy 130 zamiast 4 wbilem 2 - owszem bylo to chyba najszybsze hamowanie w moim zyciu ale poza tym i przekreceniem sie obrotomierza nic sie nie stalo :P )

no dobra ale do rzeczy

wiec zacznijmy od tego ze trzeba znalezc wtyczke ktora jest schowana prosze spojrzec na zdjecia - UWAGA zdjecia nie sa mojego autorstwa zostaly sciagniete z forum /www.zsoc.com









najlepiej zdemontowac akumulator i obudowe - to kilka srobek a wtedy dostep do wtyczki bedzie bardzo wygodny :)
kablem ida 3 przewody zolty brazowy oraz czarno-brazowy :)
nas interesuje kabelek czarno brazowy :)
mozna go poprostu przeciac i zabezpieczyc ewentualnie tak jak naprzyklad w moim przypadku wlutowac w nie wlacznik :) i sobie zamontowac przy pulpicie :)
u mnie wyglada to tak jak na filmiku
w zasadzie to cala filozofia
ot i tyle .. wrazenia po zdjeciu ogranicznika sa mile .. :) samochod wyraznie jest zwawszy na jedynce ale ciezko znaezc trakcje w okolicach 4000obr poza tym zbyt szybko sie wkreca ( ehh ta krotka skrzynia i lekki zamach)i lapie odcinke :) a ja musze zmieniac w okolicach 6200 a 6500 odcinka wiec :P
oki to tyle jakby ktos chcial jeszcze jakies info to prosze prv :)

zefir - 17 Sie 2006, 10:24

wlasnie wylazlem spod swojego auta chyba czeka mnie podobna robota ;)
ale znajac mnie moge sie mylic i cos zle wylukalem ;)

Daras84 - 17 Sie 2006, 13:55

filmik wypas idzie to pieknie ;) mam nadzieje ze pojawisz sie na przyslzorocznym ogolnopolskim zlocie Fiesty ;) chcialbym zobaczyc jak pojdzie z Si 16 V na kresce ;)

Puma mam nadzieje ze damy ;) bo moj czas sie powoli zbliza ;)

Mafios - 17 Sie 2006, 21:51

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Baq - gratulacje ( lepiej późno niż wcale ) trafiasz do Aleii Zasłużonych ale warunkowo . Musisz zacząć uczestniczyć w życiu Klubu . Pojaw sie na paru spotach ( jak to w ZG 2006 powiedział Dioda " my nie gryziemy , conajwyżej nieco śmierdzimy ale nie gryziemy " ) więc zapraszamy :)


znam baq'a osobiscie ;P z Toya users :P
drania spotkac mozna na jakis nocnych "legalnych" czwartkowych imprazach

Papa - 17 Sie 2006, 22:27

Dobra robota.
Wiecie, ponieważ bardzo lubię moja fiestę MK4 to zawsze mnie korciło by do niej włożyć 2.0T z Eclipsea, tylko najlepiej z całym napędem 4x4, bo jak sobie wyobrażę 300 a nawe 400KM na ośce to chyba nie ma to sensu. Kliperek ma ten minus że waży ze 300Kg więcej, a taka fiesta to dobiero był by cichociemny.
Na razie pozostawię to w sferze fantazji a gratulacje należą się tylko tym co się zdecydowali i wytrfali przekładkę do końca :brawo:

Fordon - 17 Sie 2006, 23:05

:yyy: 45-50km/h to kreci to to nie milosiernie... nie musisz podsylac ;) bo cos czuje ze moj mail by umarl w butach :lol: A jesli chodzi o stwierdzenie "mity" :he: chodzi o to ze mozesz wylegitymowac swoja fieste jako tzw. Sleepera ktory dla zwyklego smiertelnika jak kto spyta ma silnik 1.7 z Pumy i trzyma serie... a dla wtajemniczonych bedziesz mial wykres z hamowni ktory to bedzie robil najwieksze wrazenie... to sie nazywa mit na miescie ;)

Pozdrawiam

maerik - 29 Gru 2006, 10:43

I jak tam projekt? :hihihi:
Rasta - 15 Sty 2007, 21:50

Super fiestka, ja bym proponował jakieś wałeczki kółeczka no i oczywiście jakiś remap albo świnę i spokojnie będzie 150 kucy :D
Gaydek - 11 Mar 2007, 19:00

baq: Zapraszam na zlot Klubu Forda Pumy (LINK). Nadwozie jakieś takie... nie Pumy, ale serce "nasze" :przytul: . BTW gratuluję (chyba nie pierwszy raz) swapa.
Lokmen - 11 Mar 2007, 19:40

Gaydek, a może chętni od Was wpadli by na nasz zlot 19-20 maja na torze (i nie tylko na torze) w Radomiu :?:
baq - 12 Mar 2007, 09:25

dzieki Gaydek :) szczerze mowiac nie mysl sobie ze nie czytam KFP :) tyle ze u mnie krucho z czasem, nawet na spotkaniach FKP sie nie pojawiam :( jednakze slicznie dziekuje za zaproszenie !! a co do poprzedniego pytania szanownego klubowicza maerik'a to coz projekt fiesta 1.7 narazie umarl w butach , teraz projekt numer jeden jest splac kredyt umebluj mieszkanie :P aczkolwiek napewno w tym roku bedzie zrobiony kolektor dolotowy ... moze airbox od ford racing puma, ewentualnie ekstremalnie itb od cbr'a
i strojenie ... to tyle, mysle ze na wiecej finansowo sobie pozwolic nie bede mogl :) walki mam ale do walkow to trzeba by jeszcze kilka rzeczy zrobic a narazie jak mowilem nie mam funduszy :)ps. a moze Gaydek reflektujesz na walki pipera w zasadzie praktycznie nowe ,wiecej przelezaly ... jakies 5-6 miesiecy , tyle ze sa to mooocne walki :) jak cos moge na prv puscic specyfikacje puszcze za pol darmo :)

Dawidoff4 - 28 Maj 2014, 11:40

temat do zamknięcia ??

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group