Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Kontrolka swiec 1,8D mk4

RobertStasiu - 5 Sie 2006, 12:12
Temat postu: Kontrolka swiec 1,8D mk4
Witam
Szukalem po postach ale nie znalazlem - postaram sie opisac problem krotko - mam fieste 1,8D od 2 miesiecy mialem problem z odpalaniem na zimno - wymienilem swiece i nic sie eni zmienilo - na zimno trzeba troche pokrecic (moze zapowietrzony uklad moze pompa, kompresja jest ok) ale dzis kontrolka grzania swiec eni zaswiecila sie w ogole, jak go odpalilem po dluzszym kreceniu to kontrolka czasami sie zapali podczas jazdy - mial ktos taki problem? ma ktos moze pomysl?

Fordon - 5 Sie 2006, 13:22

Podjedz do Elektryka zeby zobaczyc czy gdzies przy przekaniku nie powalilo sie jej :) ewentualnie przekaznik... bo kontrolka grzania swiec jest wada... tzn kontrolka gasnie a swiece jeszcze nie sa w pelni nagrzane... ja zawsze czekam az przekaznik zrobi "pstryk" i krece... a fakt ze problem odpalanie moze byc tez przez zapowietrzajacy sie uklad paliwowy... a i jest jeszcze taka ewentualnosc ze jesli ktos wymienia kpl. rozarzad bez blokatorow to mozna latwo przestawic kat wyprzedzania wtrysku na papie co msci sie w zime niemoznoscia odpalenia silnika... :)



Pozdrawiam

diodalodz - 6 Sie 2006, 17:58

dokładnie tak . Podłącz sobie zarówke miedzy świece żarowa a mase i zobacz czy faktycznie dochodzi prąd . Powiedz jeszcze jaki dym jest przy odpalaniu . jeśli masz coś takiego ze odpalasz odpalasz (zaczyna lecieć siwo biały dym) i nagle łapie to nie grzeja świece żarowe .
RobertStasiu - 7 Sie 2006, 13:52

dzieki za rady wiec juz wiem - po prostu nie ma pradu na swiece zarowe, dziwne jest to ze przekaznik tyka, zaczela sie swiecic kontrolka ale brak napiecia sprawdzalem voltomierzem, Pytanko nr 2 - ktory to przekaznik? bo nie moge tego wyczaicmysle ze wymiana zalatwi sprawe (sa tam tez bezpieczniki 40 i 60 A i sa cale)
Pozdrawiam

diodalodz - 8 Sie 2006, 01:39

robiłem kiedyś mk3 w dizelku i przekaźnik od świec żarowych był umieszony pod maska w takim gumowym opakowaniu . Przykręcony do ściany grodziowej . Odnajdziesz go po głównym przewodzie zasilającym świece żarowe bo on idzie wprost do przekaźnika . Rada numer dwa znajdziesz go po cykaniu . Jak położysz na nim łape i ktoś ci przekręci stacyjkie poczujesz ze to on . Możliwe ze klucz przekaźnika uległ uszkodzeniu i dlatego nie ma przejścia . jak go zlokalizujesz to weź kawałek drutu ja wiem 3-4 kwadrat i wbij na chwile między dwa grube konektorki w złączu przekaźnika , wtedy powinny działać świece . przekaźnik jest rozbieralny i możesz spróbować wyczyścić styki i poszukać uszkodzenia .
RobertStasiu - 8 Sie 2006, 16:06

Dzieki za pomoc dzisiaj wieczorem biore sie do roboty
pozdrawiam

thomasg - 11 Lis 2006, 11:56

Podrzuce troszkę temat do góry ,grzebiac i szperajac co w ostatnim czasie zaczyna mnie powoli wk... zlokalizowałem przekażnik świec w skrzyneczce .Chciałbym zrobić sobie jakieś 'światełko' informujące mnie o tyknieciu pzrekażnika ( nie zawsze go słychać - a to ruch na parkingu a to mamuska pyskuje :lol: ) , byłaby wiec nie oceniona w mierzeniu czasu. Jaka będzie to się pomyśli narazie nurtuje mnie gdzie się wpiąć w przekaznik "aby gasła" z tyknięciem ? z 'rerektryki' jestem lama , z lutownicy potrafię zrobić użytek i podłączenie już nie będzie problemem ale bez schematu , podpowiedzi - dupa zbita :) .

czy są na sali elektrycy ?



[img][/img]

Marcin - 11 Lis 2006, 12:11

Najlepiej podpiąć się pod sterowanie przekaźnikiem. Żarówka o małej mocy bądź jakąs diodą z resytorem lub taka na 12V. Prawdopodobnie jest sterowany plusem, ale to niech się wypowiedzą Ci co się bardziej znają.
pozdrawiam!

thomasg - 11 Lis 2006, 18:14

Marcin napisał/a:
Najlepiej podpiąć się pod sterowanie przekaźnikiem. Żarówka o małej mocy bądź jakąs diodą z resytorem lub taka na 12V. Prawdopodobnie jest sterowany plusem, ale to niech się wypowiedzą Ci co się bardziej znają.
pozdrawiam!


och Marcin :P o to czerwone właśnie pytałem, który styk ? a do tego na niebiesko siakoś tak doszedłem sam ;)

Marcin - 11 Lis 2006, 19:50

Jeśli dobrze rozumiem Twój rysunek to pin 1 lub 2, czyli na ten na którym się pojawia napięcie podczas grzania świec.
jackrzec - 13 Lis 2006, 23:36

Podłącz się pod styk nr 87 w przekaźniku (kabel czerwono-żółty) - wtedy będzie świecić tak długo jak są grzane świece, ale nie rozumiem tego - przecież jest kontrolka od świec w dieslu - wyjście z przekaźnika "L" (kabel brązowo-żółty) ale to daje minus, więc musisz drugi styk od żarówki podłączyć do plusa.
thomasg - 16 Lis 2006, 19:55

hmm, szukałem szukałem i nie znalazłem innego przekażnika niż ten który rozrysowałem ( w skrzynce pod maską 3 od lewej - czarny), wpiąłem się pod styk nr.5 i działczy jak ta lala , koszt całości to 2.60 + 30 minut pracy w tym 20 latania w koło samochodu :lol:
diodalodz - 17 Lis 2006, 02:17

Podpowiem wam ze po małych modyfikacjach pasuje przekaźnik z Lublina i jest duzo fajniejszy bo ma system podgrzewania świec po odpaleniu . czyli dopuki silnik nie osiągnie 10 stopni celcjusza świece dalej grzeja . Efekt jest taki ze jak jest zimny to nie kopci na czarno .
thomasg - 17 Lis 2006, 14:37

diodalodz, ale w Fieścinach też jest dogrzewanie , widzę to po kontrolce teraz , więc jaki sens zabawy z innym przekażnikiem :he: ;)
diodalodz - 18 Lis 2006, 02:30

moze w m mk4 bo w mk3 z tego co wiem to nie ma :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group