Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - Chcę być piękna i szybka!

xr2fun - 2 Maj 2006, 19:16
Temat postu: Chcę być piękna i szybka!
Nastał czas wytężonej pracy. Najpierw blacha.
WERYFIKACJA.




Przy okazji przymiarka rozpórki OMP - trzeba przerobić bo z Puga 309.

AKCJA

Był potrzebny rozpierak aby trochę naciągnąć tył po kolizji poprzedniego właściciela

Malutkie dziurki w podłodze- wina nieszczelnych uszczelek drzwi. Zaspawane, oczyszczone i pomalowane.

W oczekiwaniu na lakierowanie



Karoseria jest sztywna ( test podnośnika - drzwi zamykają się same ! )
Nakładki prawdopodobnie będą w kolorze nadwozia.
Środek będzie jak nowy - komponenty są i dawca również.
Fotele Recaro
Silnik oprócz głowicy jest gotowy ( czekam na dużą ilość "gratów" z GB ).
Skrzynia biegów ze szperą LSD też jest. 8xalu 6x13 RS , 4szt. muszę zrobić na połysk.
Jak dobrze pójdzie do końca maja będzie gotowa
CDN....

diodalodz - 3 Maj 2006, 11:17

A po następnej zimie znowu wylonduje w lakierni . niestety taki już los spawanych samochodów że po zimie zawsze coś gdzieś wychodzi . Ale brawo za wytrwałość . I czekamy aż sie ujawinisz ze swoim pięknym wynalazkiem .
Laskosz - 3 Maj 2006, 11:21

xr2fun napisał/a:
Jak dobrze pójdzie do końca maja będzie gotowa


3mam kciuki :ok: może jakiś zlot jeszcze zaliczysz :)

xr2fun - 3 Maj 2006, 12:04

Trochę uściślę. Lakier poza małymi poprawkami ( na p. klapie, błotniku i tylnym pasie )oryginalny. Częściowa blacharka - nadkole zew. prawe, fragmenty podłogi była robiona 5 lat temu, konserwacja też.
Dioda - myślę, że po następnych 5 zimach auto będzie wyglądać tak samo jak po tym remoncie.
Na pewno Xr pojawi się w Kielcach na torze aby trochę powalczyć z czasem.

diodalodz - 3 Maj 2006, 21:14

a ile km robisz dziennie ?? swoja XR i czy jeździ zima po drogach publicznych ??
xr2fun - 3 Maj 2006, 21:27

Stoi pod chmurką, jeździ codziennie po drogach publicznych i trochę prywatnych. Kilometrów od blacharki zrobiła ok. 25tkm ( i dużo i mało ) to nie jest auto na długie jazdy tylko lokalne -za twardo i za głośno! Ten stan się zmieni Xr dostanie zadaszony kąt ale zimą musi jeździć.
diodalodz - 3 Maj 2006, 21:58

ja robie ok 100 km dziennie może dlatego ruda atakuje z taka siła .
xr2fun - 15 Maj 2006, 20:37

Długo oczekiwane fanty nadeszły. Na zdjęciu tylko część z wielu.

Teraz "rzeźba" głowicy, polerowanie pokrywy, poskładanie i silnik gotowy.
Hamulce powinny być brzytwa na tych przewodach i klockach EBC.
Kolektor Ashley kupowałem używany na Ebay, na zdjęciach wyglądał na skorodowany w rzeczywistości rury i reszta są jak nowe.
Auto jutro pomalowane i do składania.
Oczywiście CDN.

Laskosz - 15 Maj 2006, 21:35

2 webery ;/ kolktor rurowy ;/ eeeee no miodzio :) składaj do kupy dokładnie i dawaj fotki :) miło patrzeć jak rodzi sie kolejna mk2 :)

Pozdro

Daras84 - 15 Maj 2006, 23:37

ten kolektor to orginał?? bo wyglad ami na samorubke....
xr2fun - 16 Maj 2006, 10:08

Oryginalny Ashley. Ładnie by wyglądał z polerowanej nierdzewki ale wtedy auto by było na wystawę. Po zataśmowaniu i tak nie będzie widać rur. Najważniejsze, że nie jest skorodowany.
PumaRST - 16 Maj 2006, 10:31

xr2fun napisał/a:
Na pewno Xr pojawi się w Kielcach na torze aby trochę powalczyć z czasem.


Jak bedziesz sie wybierał do kielc to daj mi znać, bardzo chetnie Cie poznam osobiście oraz zobacze twoje dzieło.

Widze że autko rozebrane do rosołu ;)
mam pytanie co to za LSD bedzie?? z Escorta Turbo?? Jesli tak to czy chcesz całąskrzynie wsadzać czy przekłądać szpere??

I czy nie masz może 2 kompletów przewodów hamulcowych w oplocie?? 8) Sorki za OT

xr2fun - 16 Maj 2006, 20:30

PUMA napisał/a:
xr2fun napisał/a:
Na pewno Xr pojawi się w Kielcach na torze aby trochę powalczyć z czasem.


Jak bedziesz sie wybierał do kielc to daj mi znać, bardzo chetnie Cie poznam osobiście oraz zobacze twoje dzieło.

Widze że autko rozebrane do rosołu ;)
mam pytanie co to za LSD bedzie?? z Escorta Turbo?? Jesli tak to czy chcesz całąskrzynie wsadzać czy przekłądać szpere??

I czy nie masz może 2 kompletów przewodów hamulcowych w oplocie?? 8) Sorki za OT


Na pewno dam znać ale czy w lipcu tego nie wiem na pewno.
LSD jest z Escorta cała skrzynia, szkoda koszty robić.
Niestety nie mam i nie wiem czy pasują do następnych generacji. Kupiłem dedykowane do Xr2 Mk2. Ogólnie z przewodami jest krucho ( mówię o małych pieniądzach ) bo jest wielu chętnych. Dla orientacji za te na zdjęciu zapłaciłem 19 funtów z przesyłką - myślę, że niewiele za taki sprzęt.

P.S.
Auto już pomalowane, pojutrze jedzie do składania

PumaRST - 16 Maj 2006, 20:36

Jeśli dobrze zrozumiałem wkąłdasz całąskrzynie z ERST?? ona ma dłuższy dyferencjał 3,82:1 chyba że dopadłeś z wersji S1 bo tam ponoć sie zdażały jakieś 4,26:1 (czy coś takeigo - nie pamietam dokładnie).
xr2fun - 16 Maj 2006, 20:40

Właśnie mam ten krótki z czego się niezmiernie cieszę. Kto wie o co chodzi wyciągnie wnioski. Mam jeszcze skrzynię "5" z 1,1 i tam też jest krótkie przełożenie ale czy może wytrzymać przeszło 100% mocy na kołach tego niestety nie wiem.
noxx - 19 Maj 2006, 10:23

jak można wiedzieć to co poza gaźniczkami i obrobioną głowića i wydechem będzie w samym silniku ?? i jakie jakźniczki dellorto dhla , webery DCOE?? 40'? a może 45'??:>
xr2fun - 19 Maj 2006, 10:54

Całkowity remont silnika - nowe panewki, tłoki, wałek Kent 22, aparat zapłonowy etc. gaźniki Mikuni Solex 40 na kolektorze Bilas i tej samej firmy obudowa filtra. Elektryczna pompa paliwa FACET, regulator ciśnienia Solex albo King ( jeszcze nie wiem, który ) Do zawieszenia doszły sprężyny progresywne SPAX.
Auto już pomalowane jedzie do składania - fotki niebawem.

noxx - 19 Maj 2006, 23:27

hmmm solexy niemają powrotu paliwa czasem ?? bo wtedy regulator niepotrzebny

a co do pompy to mam pytanie bo sam bym taką potrzebował daj znać jeżeli jeszcze ci jej niewysłali czy szukasz kompana do przesyłki :D

xr2fun - 1 Cze 2006, 21:53

Dzisiaj wyjechałem. Auto praktycznie w 99% poskładane ( brakuje parę stylistycznych dociągnięć ). Chciałem zrobić fotki ale pogoda nie taka jak trzeba. Myślę, że do poniedziałku mi się uda je umieścić.
Jedynie "serce" czeka na transplantację, do lata powinno być wszczepione!

[ Dodano: Sob Cze 03, 2006 20:40 ]
Pogoda zrobiła się odpowiednia i mogę wrzucić parę zdjęć.

Kierownica MOMO F1 Benneton

Fotele na razie bez pasów szelkowych ( do normalnej jazdy lepsze są seryjne )

Niestety przednie białe kierunkowskazy nie dojechały z GB.

Brakuje jeszcze czerwonego paska z boku i emblematu



Trzeba wkleić w zderzaki czerwony klin.


I na koniec została transplantacja silnika, zawieszenia i paru innych rzeczy, których nie widać.
Ładna to chyba już jest a na pewno będzie szybka!

[ Dodano: Sob Cze 03, 2006 20:53 ]
Ciąg dalszy nastąpi niebawem

jackrzec - 4 Cze 2006, 10:14

Wszystko ładnie i pięknie, ale kiera jest chyba zabardzo kolorowa...
PumaRST - 4 Cze 2006, 10:51

Jestem pod wrażeniem. Bardzo mi sie podoba, fajnie bedzie jak dołożysz białe kierunki z przodu.
Jesli miałbym sie czegoś czepić to:
1) kierownica Momo ale mnie sie nie podoba kolorystyka (chyba bym ja zmienił na inną);
2) Felgi, zdaje sobie sprawe że są to orginały ale napewno bym wolął od MK3 xr2i bo według mnie są ładniejsze i bedą pasowały do stylu auta,

Niemniej jednak auto prezentuje sie ślicznie i nie moge sie doczekać jak je zobacze na żywo ;)

Serdecznie pozdrawiam

Wojtass - 4 Cze 2006, 11:38

Takiej Fiesty mi trzeba, mnmiam.

Jednak zrobiłbym ją po swojemu. tj. bez białych lamp, tablicą z tyłu na swoim miejscu i z xr-kowymi dodatkami po prostu czarnymi, nie malowanymi.

A co do felg to dla mnie są jak najbardziej w porządku. To są zapewne 6J, możesz rozejrzeć sie za takimi samymi ale z mniejszym ET, rzadziej bywały ale rancik wystający sporo większy.

Pozdro

Daras84 - 4 Cze 2006, 12:18

<brawo> furka jest ladnei odbudowana ;) jak dla mnie to tylko inna kierka bo ta nie pasuje kolorystycznie!! no i inna felga...
diodalodz - 4 Cze 2006, 13:21

Wielkie JOŁ za fotele ze one sie zmieściły to musiał być nie lada wyczyn . Hm zdradzisz nam źródło białych lamp do mk1/2 ??
Daras84 - 4 Cze 2006, 14:33

diodalodz napisał/a:
Wielkie JOŁ za fotele ze one sie zmieściły to musiał być nie lada wyczyn . Hm zdradzisz nam źródło białych lamp do mk1/2 ??


jak dobrze pamietam to pisał ze UK

Laskosz - 4 Cze 2006, 14:38

Fiesta malina :) piękna, tylko właśnie ta kiera mi nie pasuje :) aluski pasowały by ci z mniejszym ET, ładniutkie kubełki (ile kosztowały? 8) ) lampki z tyłu boskie 8)

Pozdro i czekam na więcej :)

Danio - 4 Cze 2006, 16:40

bardzo fajnie że kolejna mk2 nabrała świeżości...bardzo mnie to cieszy bo mam chorą skłonność do tego autko ...wbrew swojemu otoczeniu (nie wiem czemu nie rozumieją mnie :P ) widzę że dużo fajnych zabawek do niej zgromadziłeś...kiera pewnie też jest jednym z elementów zamierzonych...w końcu to Twój styl :)

gratuluję :) mam nadzieję że kiedyś odwiedzić nas na spociku :) ..pozdr

Presto - 4 Cze 2006, 19:52

piekna mk2 :ok: jedynie zbyt krzykliwa kiera ale reszta miodzio :D
xr2fun - 5 Cze 2006, 20:02

Cieszę się, że auto się ogólnie podoba. Kierownica wnosi trochę „luzu” do szarego bądź co bądź wnętrza a że była nowa to ją kupiłem za 20Euro + naba za 10Euro, jest akurat 2cm większa od seryjnej ( wspomaganie za darmo – komentarz mojej żony ) Worek skórzany na gumie lewarka też wg mnie burzy szarość ( kto zgadnie z jakiego auta pochodzi ma u mnie czteropak markowego piwa!!!!!) Felgi akurat takie mi się podobają a nie oryginalne durszlaki. Mam 2 komplety z tym, że ten od Laskocza będzie robiony trochę inaczej. Nie lubię zmieniać ET na mniejszy bo wiąże się to ze zmianą parametrów zawieszenia (ujemny promień zataczania zmienia się w dodatni ) stylistyka nie jest piękna ale kierowalność się nie pogarsza a jest to problem w Xr2 w jeździe na wprost ( testy niemieckie potwierdziły moje spostrzeżenia)
Tablica rejestracyjna jest na swoim miejscu (klapa jest otwarta więc jej nie widać). Fotele się zmieściły bez problemu bo są do tego typu Fiesty zrobione wraz z prowadnicami, niemniej siedzi się niżej. Koszt wraz z wykładzinami boków 120Euro.

Laskosz - 5 Cze 2006, 21:09

xr2fun napisał/a:
kto zgadnie z jakiego auta pochodzi ma u mnie czteropak markowego piwa!!!!!


Volkswagen ;/

xr2fun - 5 Cze 2006, 21:15

Niestety nie. Temat trudny -podpowiedź- auto tylko produkowane w GB do prawie końca XX wieku.
PumaRST - 5 Cze 2006, 21:57

Ja stawiam na Rovera MINI
xr2fun - 6 Cze 2006, 06:37

PUMA 99% odgadłeś i czteropak jest twój przy najbliższej okazji wręczony. Ten 1% odejmuję gdyż czerwoną skórę na lewarku miała wersja Cooper. Popularne modele miały zwykłą gumę.
PumaRST - 6 Cze 2006, 07:32

xr2fun napisał/a:
PUMA 99% odgadłeś i czteropak jest twój przy najbliższej okazji wręczony. Ten 1% odejmuję gdyż czerwoną skórę na lewarku miała wersja Cooper. Popularne modele miały zwykłą gumę.


hooray hooray :jupi: :jupi: :jupi:

Kiedy planujesz skończyć sprawy silnikowe?? Bo jestem strasznie ciekaw jak bedzie sobie radziła. Jest piękna i wiem że bedzie szybka ale chciałbym zobaczyć jak bardzo :lol:

xr2fun - 6 Cze 2006, 20:17

Jak dobrze pójdzie do końca miesiąca powinien być motor gotowy. Jedynym problemem może być sterowanie gaźników bo nie mam oryginalnych dźwigienek ( najwyżej wrzucę stary gaźnik - na dotarcie w sam raz ). Dzisiaj została podciągnięta instalacja do pompy elektrycznej. Sprężyny i hamulce to już jest szczegół mało czasochłonny.

[ Dodano: Sro Cze 07, 2006 21:41 ]
Dzisiaj zostały zakonczone drobne poprawki w instalacji el. , wskaźnik RACETECH-a (dual ciśnienie i temp. ) przekazany do naprawy kapilary ( kupiłem z uszkodzoną kapilarą temp. , wskaźnik ciśnienia oleju jest ok. ) Za niewielkie pieniądze będzie konkretna kontrola temp. silnika i ciśnienia oleju - zero czujników elektrycznych ( seryjne wskaźniki i kontrolki pozostaną )
PS
Podobny zegar Smith już zamieściłem na forum. Jest użyty w innym projekcie.

Wojtass - 29 Lis 2006, 21:05

Dopiero zauważyłem że masz głowicę z Escorta RS 1600i.
Wiem, że to tez był silnik CVH ale na mechanicznym wtrysku Jetronic, ale nie próbowałeś może przymierzać dolotu od EFI? Bo tak się zastanawiam czy pasuje (w sumie angole twierdzą że nie i trzeba robić przejściówkę).
Druga sprawa - nie wiesz czy kolektor wydechowy z tego RS-a (był tam baranek) pasuje pod seryjną głowię CVH z xr-ki?

Pozdro

PumaRST - 29 Lis 2006, 22:03

Wojtass napisał/a:
Dopiero zauważyłem że masz głowicę z Escorta RS 1600i.
Wiem, że to tez był silnik CVH ale na mechanicznym wtrysku Jetronic, ale nie próbowałeś może przymierzać dolotu od EFI? Bo tak się zastanawiam czy pasuje (w sumie angole twierdzą że nie i trzeba robić przejściówkę).
Druga sprawa - nie wiesz czy kolektor wydechowy z tego RS-a (był tam baranek) pasuje pod seryjną głowię CVH z xr-ki?

Pozdro


RS1600i to pierwsze faktycznei mocne CVH.

Konstrykcyjnie jest identyczne jak cvh z xr2i z wyjątkeim tego ze miało jako jedyne CVH w historii montowaną mechanike zaworową a nei hydraulike). jesli chodzi o wydech to plug&play. Natomiast jesli chodzi o EFI (kolektor ssący) to inaczej są uksztautowane kanały dolotowe, poprostu nie maja wypustek na wtryski.
Reasumujac, kolektor wydechowy ząłozysz bez problemu na glowice od xr2i, jak również przełożysz mechanike co wsumei jest łatwiejsze niz rozwiercanie kanałów ssących żeby pasowały pod wytryski (choć to tez jest możliwe bez zadnych flanszy)

Laskosz - 17 Wrz 2007, 21:44

coś cicho w temacie :) a ja chciałbym sie dowiedzieć ile waży twoja xr :)
Pozdro

Żółwik Tuptuś - 17 Wrz 2007, 22:34

nie zadawaj pytań jeżeli wiesz że po uzyskaniu odpowiedzi będzie CI głupio
Laskosz - 18 Wrz 2007, 20:29

Żółwik Tuptuś napisał/a:
nie zadawaj pytań jeżeli wiesz że po uzyskaniu odpowiedzi będzie CI głupio

skorupa nie drażnij lwa 8) chce wiedzieć ile waży i już, ciekaw jestem jak to sie ma do mk1
Pozdro

Żółwik Tuptuś - 8 Lis 2007, 19:30

Odświerzam temat i zadaje pytanei na które znam odpowiedź - czyli : Co słychać w projekcie ?? ;-)

Pochwal się bo wiem że warto :)

xr2fun - 22 Lis 2007, 20:46

Na razie cichoooooooo. Do wiosny zdążę.
Ale aby było ciekawie to bedą dwa następne ( trochę inne ).
[img=http://img220.images...i2x2kc4.th.jpg]
Lekki swap

PumaRST - 23 Lis 2007, 08:34

ten silnik ze swifta GTI do czego chcesz wsadzać??
Fordon - 23 Lis 2007, 14:02

Z tych 2 mini bedzie 1 czy oba beda jezdzace?? a ten silnik to chyba bedzie do jednego z nich...
czy sie myle... ?? :)

xr2fun - 23 Lis 2007, 20:53

Swift będzie w czerwonym (tam był wybuch koła zamachowego) - naprawdę w miarę zdrowy egzempalarz. Ten turkusowy jest bez "organów" wew. został rozkradziony ale mechanicznie kompletny (poduszka, pasy i napinacze pirotechniczne, amory KONI itp.)
Wyjadą oba a, że dwa już mam to będzie 2x2=4.
Takiego ciekawego niebieskiego już niebawem "dosiądę" - szkoda, że zima bo to jest retro auto i muszę pokombinować z oponami zimowymi.

Żółwik Tuptuś - 23 Lis 2007, 21:01

:brawo: . Widzę że kolejne prętkie projekty powstają :) Daj opisik jakis swoich modów - zawsze chętnie poczytam o dobrej rzemieśliczej robocie wykonywanej z głową i przez specjalistę ( a przy okazji sięczegoś nauczę )

Co do rozkradzionego - tego sie właśnie obawiam . W tzw środowisku coraz częściej słychać o kradzieżach aut klasy YT :( . To jeden z powodów dla których moja Czarna stoi na parkingu strzeżonym ( choć jest jeden wytrwały co za każdym razem jak mnie widzi przy opłacaniu abonamentu to się nie może nadziwić że takie stare auto na strzeżonym trzymam )

zoharek - 23 Lis 2007, 21:10

To mu odpowiadaj, że nówka nieśmigana, a nie stare :)

xr2fun, ile takie mini będzie ważyć kompletne? z 600kg?

xr2fun - 23 Lis 2007, 21:14

Puma i Loy widzieli praktycznie serię. Jak niebieskiego "shamuję" dam wykres ile można wyciągnąć z silnika 1,3 ( ten z Mini jest praktycznie taki sam jak w Fieście ) oraz koszty jakie na to się składają - za darmo "gadżetów" niestety nie ma, wielu ludziom się wydaje, ze "Power" jest w cenie auta wystarczy tylko trochę bajerów i w garażu to się zrobi. Niestety tak nie jest a szkoda.

[ Dodano: Pią Lis 23, 2007 21:18 ]
zoharek napisał/a:
:)

xr2fun, ile takie mini będzie ważyć kompletne? z 600kg?

Trochę więcej ok. 700 kompletne. Bez "bebechów" tylko fotel, szyby poliwęglan muszę zważyć.

Żółwik Tuptuś - 23 Lis 2007, 21:20

xr2fun napisał/a:
) wielu ludziom się wydaje, ze "Power" jest w cenie auta wystarczy tylko trochę bajerów i w garażu to się zrobi. Niestety tak nie jest a szkoda.


heh dlatego właśnie ja zacząłem przygodę z rasowaniem od najprostrzej ( i najbardziej laickiej :( ) metody czyli konsekwentnego swapowania na najmocniejszy silnik jaki wejdzie a będzie pełnym stockiem . Teraz bawię się w jego wzmacnianie a;e idzie to jak rodzenie jeża właśnei z powodów finansowych :)

Dawaj wykresik ( jak będziesz miał ) i footki :)

hehe trzeba kiedyś będzie sie spotkać naszymi zabawkami i pojeździć ( fajnie będą takie pudełkowate babcie wyglądały wśród wypasów ala F&F lub GermanStyle )

zefir - 23 Lis 2007, 21:38

no do Swifta moge polecic czesci Cultusa;))
moj znajomy ma zrobione 122KM@6720rpm ; 131Nm@6395rpm, jak cos pisz na PW ;) chetnie pomoge ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group