Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK2] Zwiększenie dawki paliwa

Presto - 14 Kwi 2006, 23:35
Temat postu: [MK2] Zwiększenie dawki paliwa
Witam :)
Może mi ktoś powiedzieć czy śrubę odpowiedzialną za dawkę paliwa na pompie wtryskowej należy wkręcać czy wykręcać aby zwiększyć dawkę :?: :?:

Ile obrotów należałoby wykonać aby poczuć minimalną różnicę :?: :?:

Pytam sie bo moja fieścina coś za słabo chodzi po remoncie pompy wtryskowej...nawet nie chce na czarno kopcić..ona wogóle nie chce kopcić :)

mdcs - 14 Kwi 2006, 23:55

Jak nie kopci to się ciesz. SKontroluj spalanie. Jak jest zbyt niskie to kombinuj z dawką. Może zwiększ sobie tylko dawkę maksymalną...
Presto - 15 Kwi 2006, 00:26

mdcs napisał/a:
Może zwiększ sobie tylko dawkę maksymalną...

a jak się zwiększa maksymalną :?:

mdcs - 15 Kwi 2006, 00:39

w 1,6D nie wiem...
Presto - 15 Kwi 2006, 00:41

a w 1.8D ??? ...bo pompy są podobne...obie rotacyjne..ja mam Boscha
mdcs - 15 Kwi 2006, 01:19

W książce od mk3 jest opisana pompa.
Ja mam Lucasa (CAV rotodiesel).

Presto - 15 Kwi 2006, 20:10

a czy czasem ustawienie dawki maksymalnej to nie jest to samo co ustawienie max obrotów silnika....czyli ustawienie śruby odpowiedzialnej za max wychylenie dźwigni obrotów na pompie :?: :?:
mdcs - 16 Kwi 2006, 03:00

Tak jakby :D
Darekmk3 - 16 Kwi 2006, 09:38

pisze bo widze co jest grane Jackowi chodzilo o to w która strone nalezy krecić tą srubą zeby zwiekszyc dawke ja nie wiem bo tez jestem ciekaw,a widze ze konkretow nie ma... ;-) :-)
mdcs - 16 Kwi 2006, 13:06

Czegoś tu ogólnie nie kumam. PRzecież zwiększając dawkę w dieslu tej generacji poodnosimy jego obroty. Po prostu dawka wtrysku regulowana jest pedałem przyspieszenia! Oprócz tego reguluje się dawkę minimalną i maksymalną. W silnikach z turbiną występuje jeszcze regulator dawki wtrysku, który zwiększa ją podczas pracy turbiny (wtedy z wiadomych względów zapotrzebowanie na paliwo rośnie). Do tego można dorzucić regulację (pneumatyczną lub elektryczną) kąta wyprzedzenia wtrysku, który zmienia się w funkcji obciążenia silnika i/lub temperatury płynu chłodniczego.
Presto - 16 Kwi 2006, 13:11

mnie chodzi o stałą dawkę regulowaną śrubą a nie pedałem gazu....może dzisiaj na spocie ktoś mi cyknie fote pompy to pokaże o co mi chodzi...

[ Dodano: Nie Kwi 16, 2006 23:46 ]


śruba odpowiedzialna za dawkę paliwa to śruba A a śruba odpowiedzialna za max dawkę paliwa czyli max obrotów to śruba B..odkręciłem śrube B i zwiekszyły sie obroty max ale nie idzie auto tak jak powinno....

mnie teraz głównie tylko i wyłącznie interesuje regulacja śrubą A........


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group