Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - intruder's RS Turbo

Intruder - 8 Gru 2005, 23:32
Temat postu: intruder's RS Turbo
Hejka

Dla zainteresowanych postanowiłem utworzyć temat o zmianach i wymianach od strony technicznej w moim autku :) Może to niektórych zanudzi bo będę pisał o wszytskim i dopisze też później to co było zrobione wcześniej.

Ale najpierw chciałbym się pochwalić moim NEW pięknym storzkiem w obudowie a'la Carbon który zdobyłem od naszego nadwornego MODA i sprzedawcy który ma "prawie" wszystko ;-) PUMY :-D

Oto fotki założonego filterka i odmy z którą miałem duuuży problem ponieważ ułamała mi się rurka do mocowania odmy przy zbiorniczku odpowietrzającym ;-|
no ale jakoś se poradziłem... wyciąłem więkaszą dziurę w odudowie zbiorniczka i wsadzilem odme bezpośrednio :-P efekt jest chyba nawet lepszy jak przy założonej rurce pośredniej ;)

Oto fotki


[ Dodano: Pią Gru 09, 2005 21:39 ]
OK mam chwile więc dodam opis na temat zmian już dokonanych.
od samego początku było trudno więc sporo kasy i pracy kosztowało mnie doprowadzenie auta do stanu aktualnego więc poprostu wypisze po kolei co zostało zrobione :)
* Nowa tarcza sprzęgłowa
* Zmieniony wał korbowy
* Wymienione wszystkie panewki
* Zregenerowany jeden z korbowodów
* Nowe pierścienie
* Nowe uszczelki ( miski, głowicy ), nowe uszczelniacze
* Nowy pasek rozrządu
* Nowy filtr paliwa

Dzięki temu remontowi przeszedłem na półsyntetyczny olej Ford Formula 10W40 XR+
Dodatkowo poprawiłem odpływ oleju z turbiny który powodował gigantyczny wyciek oleju :zly: przez 1000km auto zgubiło 2,5l oleju :-/ ale juz mam nadzieje nie będzie ciekło :)

Kolejne zmiany w drodze odroczone głównie z powodów finansowych ;-|

Wymyśliłem dość skuteczny sposób na schłodzenie powietrza w dolocie ale to się okaże czy wypali. Niestety szczegułów jeszcze nie mogę zdradzić ;)

[ Dodano: Sro Gru 14, 2005 23:23 ]
Powstała nowa koncepcja w mojej głowie :D - odpalanie silnika z przycisku ale... nie cisniecie guzika dopuki auto nie odpali tylko system samokontroli zapłonu.
Ma to polegać na tym, że niezależnie od tego jak długo wciskałem przycisk ( czy trwa to 1 sek, czy 30 min ) to system sam kontroluje rozruch i sam odlacza rozrusznik po zapłonie :ok:
Schemat ideowy juz zrobiony. Czekam jeszcze tylko na pieniążki a koszt wg moich obliczeń będzie niższy niż założenie otwierania bagażnika na przycisk :D i jak tylko beda części zobacze co z tego wyszlo :D no i oczywiście podziele się tym ze społecznością FKP

Fordon - 15 Gru 2005, 09:42

Jak bedziesz mial wykonany ten patent z odpalaniem to zapodaj fotki jakies co i jak... bo ja tez tak chce zrobic... ale w dieslu ... :P

Pozdrawiam

RKRman - 15 Gru 2005, 10:18
Temat postu: filterek
CZE :P


całkiem sympatyczny ten filtrerek na odmie.........napisz coś więcej o filtrze powietrza - na dolocie .-firma -..może fotki golaska :lol: ...cena...efekt po zmianie..

POZDRAWIAM

Intruder - 15 Gru 2005, 14:28

Fordon napisał/a:
Jak bedziesz mial wykonany ten patent z odpalaniem to zapodaj fotki jakies co i jak... bo ja tez tak chce zrobic... ale w dieslu ... :P
Pozdrawiam


przy tym systemi nie bedzie gralo roli czy to diesel czy benzyna ani pojemnosc nie bedzie miala wplywu. Ale chyba z przyczyn technicznych projekt stanie do nowego roku :/ Brak czasu i oszczedności na sylwestra ;-|

Co do filtra to jest to zwykły filterek bawełniany :hihihi: z tego co wiem jest to filter BOBI BO-502 na allegro znany jako MAX POWER. Za filterek razem z filtrem na odme zapłaciłem 80,00 zł

Zauważone różnice to odrobine głośniejszy silnik. Mooocno słyszalne zasysanie powietrza przez filter ( wręcz syczenie ) oraz fajny dźwięk po zamknięciu przepustnicy ( robi "sasasasasasa" ) hehehe fajnie brzmi ale niestety efekt przez który to się wytważa jest niezbyt kożystny dla turbiny i dlatego szykuje się do założenia zaworu upustowego.
Co do osiągów to silnik zauważalnie zmienił charakterystyke wchodzenia na obroty, jest bardziej rzwawy i szybciej ogólnie się wkręca.

Podsumowując : nie spodziewałem się aż tylu zmian :hihihi: POLECAM zakładanie stożków nawet tych za 50 zł z allegro :ok:

PumaRST - 15 Gru 2005, 15:11

jesli szukasz zaworu to zapraszam, CENA KONKURENCYJNA :hahaha: :hahaha:
Intruder - 18 Gru 2005, 00:32

no i wkoncu prace nad starterem sie rozpoczna :hihihi: zakupilem juz wszystkie podzespoly i niedlugo rozpoczne pierwsze testy :D
MATEUSZ - 19 Gru 2005, 08:49

a według mnie to bedzie rużnica w (starcie) miedzy samochodami np
jeśli jeden diesel bedzie bardziej dobity to niestety potrzeba mu troszke więcej obrotów sinika
no i jest tak kręcisz kręcisz i już diasel prubuje zapalić już prawie chodzi bo go przytrzymasz na kluczyku a twój przycisk go akurat w momencie jak chciał zapalić go rozłączył bo taki ma czas i gówno go interesuje że twój diesel akurat chwytał
patęt fajny i podziwiam ludzi którzy bawią sie elektryką bo ja jestem z elektryki tępy jak niewiem co ale to niezda egzaminu przy zimnych dieslach i w dodatku w zimie
chyba że bedzie możliwość regulacji czasu od 5 sek dla bęzymnki do 30min dla nierktórych diesli :D

_-MoKrY-_ - 19 Gru 2005, 13:41

MATEUSZ napisał/a:
a według mnie to bedzie rużnica w (starcie) miedzy samochodami np
jeśli jeden diesel bedzie bardziej dobity to niestety potrzeba mu troszke więcej obrotów sinika
no i jest tak kręcisz kręcisz i już diasel prubuje zapalić już prawie chodzi bo go przytrzymasz na kluczyku a twój przycisk go akurat w momencie jak chciał zapalić go rozłączył bo taki ma czas i gówno go interesuje że twój diesel akurat chwytał
patęt fajny i podziwiam ludzi którzy bawią sie elektryką bo ja jestem z elektryki tępy jak niewiem co ale to niezda egzaminu przy zimnych dieslach i w dodatku w zimie
chyba że bedzie możliwość regulacji czasu od 5 sek dla bęzymnki do 30min dla nierktórych diesli :D


Widzę, że nie chwyciłeś, o co chodzi:)
Układ na pewno nie będzie czasowy (mam nadzieje, bo inaczej to bez sensu), trzeba będzie znaleźć gdzieś sygnał, który się pojawia tylko po zapłonie silnika i użyć go do zakończenia rozruchu, ewentualnie z opóźnieniem 0,50s

Intruder - 19 Gru 2005, 14:54

MATEUSZ napisał/a:

no i jest tak kręcisz kręcisz i już diasel prubuje zapalić już prawie chodzi bo go przytrzymasz na kluczyku a twój przycisk go akurat w momencie jak chciał zapalić go rozłączył bo taki ma czas i gówno go interesuje że twój diesel akurat chwytał


Mokry ma racje to nie jest oparte na układzie czasowym tylko na czujniku stanów kontrolek. Dokładniej to wyjasnie jeśli wszystko wypali bo może się jeszcze coś zmienić.

PS. widze Mokry że doskonale rozumiesz moje rozumowanie :ok:

[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 23:42 ]
NO i stało sie PANOWIE :D :D:D:D

STARTER działa :jupi: projekt wypalił :ok: to narazie tylko relacja z testów laboratoryjnych ale raczej jest to juz ostateczna wersja :D :D:D

teraz juz tylko czekam do nowego roku bo wczesniej nie dam rady i zaloze go i bedziem sprawdzac w realu :jupi:

mikul - 21 Gru 2005, 06:52

Ja bym wziął sygnał z kontrolki ładowania- pewnie i Ty tak zrobisz robisz ;)
Yoshimitsu - 21 Gru 2005, 11:11

A jak kupiles nowy Storzek to nalozyles na niego Olejek przed pierwszy zalozeniem czy prosto z pudelka zapodales ?? bo czytalem gdzies ze niektore storzki trzeba najpierw nasmarowac tymi olejkami do Storzkow ?????? ??

interesuje mie to bo chce tez sobie kupic stozek


pozdro



EDIT:

a tu jest wlasnie tak napisane http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78261905

_-MoKrY-_ - 21 Gru 2005, 12:28

nalężą ci sie gratulacje za pomysł :)
osobiście nie przepadam za "gadżetami" i nie mam zamiaru tego instalować, zresztą dla diesla należało by go troche przekonfigurować, bo dochodzi nam jeszcze grzanie świec żarowcyh, no i raczej niespokoje zachowanie silnika przy odpalaniu go przy ujemnych temp :)

ale chętnie zobaczę schemat ideowy, pochwal sie i wrzuć tu w postaci posta albo na maila

POZDRO

:brawo:

PumaRST - 21 Gru 2005, 14:03

Yoshimitsu napisał/a:
A jak kupiles nowy Storzek to nalozyles na niego Olejek przed pierwszy zalozeniem czy prosto z pudelka zapodales ?? bo czytalem gdzies ze niektore storzki trzeba najpierw nasmarowac tymi olejkami do Storzkow ?????? ??

interesuje mie to bo chce tez sobie kupic stozek


pozdro



EDIT:

a tu jest wlasnie tak napisane http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78261905


Niektóre filtry są filtrami suchymi a inne wymagają nasączenia. Tą informację powinien dać producent na opakowaniu. Bardziej renomowane firmy dają wraz z filtrem środek do nosączania - JR, KN, PiperCross itp. ale cena produktów tych firm jest zupełnie inna niż tych tanich co możemy kupić na allegro.

Intruder - 21 Gru 2005, 18:22

mikul napisał/a:
Ja bym wziął sygnał z kontrolki ładowania- pewnie i Ty tak zrobisz robisz ;)


wlasnie jest problem z tym sygnalem ale juz prawie rozwiazalem ten problem

Yoshimitsu napisał/a:
A jak kupiles nowy Storzek to nalozyles na niego Olejek przed pierwszy zalozeniem czy prosto z pudelka zapodales ?? bo czytalem gdzies ze niektore storzki trzeba najpierw nasmarowac tymi olejkami do Storzkow ?????? ??
interesuje mie to bo chce tez sobie kupic stozek
pozdro
EDIT:
a tu jest wlasnie tak napisane http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78261905


profilaktycznie go nasaczylem olejkiem

_-MoKrY-_ napisał/a:
nalężą ci sie gratulacje za pomysł
osobiście nie przepadam za "gadżetami" i nie mam zamiaru tego instalować, zresztą dla diesla należało by go troche przekonfigurować, bo dochodzi nam jeszcze grzanie świec żarowcyh, no i raczej niespokoje zachowanie silnika przy odpalaniu go przy ujemnych temp
ale chętnie zobaczę schemat ideowy, pochwal sie i wrzuć tu w postaci posta albo na maila
POZDRO


Mokry to nie problem zeby dolozyc do tego ukladu grzanie swiec :D wiec nie ma problemu a co do odpalania diesel-i to uklad tez je obsluzy nalezycie.

Jak tylko bedzie czas na przerysowanie wrzuce na forum schemat.

Jareczek - 21 Gru 2005, 19:18

mikul napisał/a:
Ja bym wziął sygnał z kontrolki ładowania- pewnie i Ty tak zrobisz robisz ;)


A jak będzie łsaby akus, to kontrolka będzie jeszcze chwilę święciła i wtedy rozrusznik będzie dalej kręcił i po akumulatorze :)

mechano - 27 Gru 2005, 15:46

Cytat:
A jak będzie łsaby akus, to kontrolka będzie jeszcze chwilę święciła i wtedy rozrusznik będzie dalej kręcił i po akumulatorze


U mnie kontrolka ładowania świeci się dopóki nie zrobię przegazówy. Więc taki pomyślunek z braniem stamtąd sygnału dla diesla nie zabardzo wchodzi w grę. No chyba że u mnie coś nie tak jest. Chociaż aku ładuje się jak należy i żadnych problemów z tym nie ma.

_-MoKrY-_ - 27 Gru 2005, 20:38

mechano napisał/a:
Cytat:
A jak będzie łsaby akus, to kontrolka będzie jeszcze chwilę święciła i wtedy rozrusznik będzie dalej kręcił i po akumulatorze


U mnie kontrolka ładowania świeci się dopóki nie zrobię przegazówy. Więc taki pomyślunek z braniem stamtąd sygnału dla diesla nie zabardzo wchodzi w grę. No chyba że u mnie coś nie tak jest. Chociaż aku ładuje się jak należy i żadnych problemów z tym nie ma.


MASZ COŚ NIE TAK :!: :)

sprawdź naciąg paska od alternatora, piszczy ci? przy rozruchu?

Fordon - 29 Gru 2005, 18:46

Czekam na schemat bo Fiesta jest juz w domu... i prace ruszaja juz 2 stycznia :D

Pozdrawiam

mechano - 30 Gru 2005, 13:03

    MASZ COŚ NIE TAK

    sprawdź naciąg paska od alternatora, piszczy ci? przy rozruchu?


wszystko jest ok. Wymieniłem pasek, sprawdzam naciąg co jakiś czas, napięcie ładowania jest w normie.
Swoją drogą, to nie tylko u mnie tak jest.
W Mercedesie 310D (bus) też tak było, i w T2 bodajże tak samo.

Oblukam jeszcze sprawę

Yoshimitsu - 18 Sty 2006, 00:55

Z ta lampka ladowania tez tak mam na zimnym silniku ze niezgasnie dopuki nie dam troche wiecej gazu.Na cieplym raczej to juz nie wystepuje,a alternator jest poremoncie wlasnie i pasek tez jest nowy.



CO z tym zapalaniem na PRZYCISK ?????? ??????? co i jak trzeba zrobic ?? :) bo tez tak musze miec :)

Danio - 18 Sty 2006, 10:33

Yoshimitsu napisał/a:
Z ta lampka ladowania tez tak mam na zimnym silniku ze niezgasnie dopuki nie dam troche wiecej gazu.Na cieplym raczej to juz nie wystepuje,a alternator jest poremoncie wlasnie i pasek tez jest nowy.



CO z tym zapalaniem na PRZYCISK ?????? ??????? co i jak trzeba zrobic ?? :) bo tez tak musze miec :)



nie no Yoshi Ty się już uspokój....nie dość że masz rajdowe białe felgi to jeszcze chcesz mieć odpalanie na przycisk?? przecież wtedy żadne 1,1 już nie ma nawet co z Tobą startować...ja już tu sie przyczaiłem i felgi takowe zakupiłem... Ty znowu podciągasz poprzeczkę :)

Yoshimitsu - 18 Sty 2006, 12:13

Hheheheh dobre Danio :D

Zeby tego bylo malo to jeszce do tej rakiety dolozylem Stozek :) hehe

Ale taki przycisk to niezly bajerek :-P wiec prosze o szczeguly :-)

Intruder - 18 Sty 2006, 12:50

modul juz jest złożony i przygotowany do zamontowania.. ale nie stety przyszła sesja zimowa i najpierw musze pozdawać examy ;)
Mafios - 18 Sty 2006, 13:37

i sciagnij te smieszne kolka z tego auta bo mi zal bylo wczoraj na nia patrzec :devil:
Intruder - 18 Sty 2006, 18:16

och TYYYYYYYYY... nie wiesz ze zimą się na łyżwach jeździ :-P

[ Dodano: Pią Sty 27, 2006 21:01 ]
No i sie fiesta doczekała nowego startera :) Niestety przy probach podlaczenia pomylilem kabelki i uklady dyskretne h... strzelil ( musze kupic nowe ) i dlatego narazie starter dziala na przekazniku. Ale pokaze fotki mojego przeslicznego starterka :fox:

PS. dzieki PIESEK za motywacje ;)

Niestety fotki sa robione telefonem... nie chcialo mi sie isc po aparat ;)



A tutaj prezentacja po ciemku:


filmik

Piesek - 27 Sty 2006, 23:43

niema problemu na mnie zawsze możesz polegać :) Po to są przyjaciele klubowi ;)
Intruder - 2 Lut 2006, 13:24

wreszcie zdobyłem układy scalone :jupi: moze juz dzisi przeprowadze proby :)

[ Dodano: Pią Mar 03, 2006 10:31 ]
Oto moje nowe zabaweczki do RST :evil: Bo jak by to powiedzieć... "nie sztuką jest rozpędzić a zatrzymać machine" :twisted:




Co dotych części to:
:ra: tarcze to Brembo serii EasyCheck 09.6727.14 niestety nie było mnie stać w danej chwili na Brembo MAX :-/
ale szczęśliwie udało mi się zdobyć tarcze produkowane we Włoszech :jupi:
:ra: klocki to Ferodo Premier FDB589

Jak założe i pojezdze, dam znac jak sie komplecik sprawuje :)

PumaRST - 3 Mar 2006, 21:07

widze zmiany :brawo: :brawo:
Rozumiem ze auto zostaje :D

Mafios - 4 Mar 2006, 09:07

to w rst nie ma elektrycznej regulacji przednich swiatel :yyy:
Intruder - 4 Mar 2006, 10:22

Puma napisał/a:
Rozumiem ze auto zostaje


nom :) za bardzo ją lubie jednak, żeby się jej pozbyć :)

Mafios napisał/a:
to w rst nie ma elektrycznej regulacji przednich swiatel :yyy:


nie ma :-P a i kierunki pomarańczowe zakładali ;)

GienekWichura - 6 Mar 2006, 06:28

Mafios z prostej przyczyny. Kierunki to wiadomo bo rocznik 91
A regulacji nie ma nawet w tej najbardziej wyposażonej z
elektryczną przednią szybą. Sprawa jest prosta. Sprężyny są
o wiele twardsze niż w xr2i dlatego nie jest potrzebne coś takiego
jak regulacja pochylenia. Dupeczka nie siada.

Intruder - 6 Mar 2006, 21:09

no i totalny ZONK :-( Panowie genialni wprost dali mi komplet klockow zamiast do RST to do fiesty 1.1 8| jak mozna az taq sie pomylic :yyy: no ale coz... nie ma to jak poprawne katalogi produktów :bad:

[ Dodano: Sro Mar 08, 2006 23:39 ]
no wreszcie klocki mam do swojej fiesty :D FDB 206 to oznaczenie poprawne do fiesty 1.6 XR2i, RSTurbo, RS1800

Dodatkowo wymieniłem obydwa przeguby zewnętrzne bo na obu miałem luzy.


Niestety podczas wymiany przegubów uległo uszkodzeniu łożysko piasty i musiałem je wymienić :(

Stare klocki i tarcze:


Zacisk po wyjęciu klocków:


Zakladanie nowych przegubów:


Założone nowe tarcze i klocki :)


Z zalożonymi aluskami :)

GienekWichura - 9 Mar 2006, 06:45

Fajnie to wygląda i pewnie fajnie popracuje.

Nie chcesz nawiercić spytam chytrze :) :hahaha:

PumaRST - 9 Mar 2006, 09:37

I ktop by miał je nawiercać :hahaha: :hahaha: , Ale wzasadzie polecam Ci Intruder ten pomysł.
Intruder - 9 Mar 2006, 09:43

hmmmmmm chetnie.. tylko jest jedna przeszkoda :he: wyczerpalem budzet na 2 miechy hehehehe
maerik - 11 Kwi 2006, 10:49

Tak ogladam Twoje fotki Intruder i zastanawiam sie gdzie powietrze dochodzi do twojego stozka (czy to dobre rozwiazanie?) i czy z odmy nie leca Ci spaliny?
Intruder - 11 Kwi 2006, 11:38

Powietrze zbiera z nadkola a tam ono sie znajduje dzieki sporej przestrzeni pod lampą ( jest jej naprawde dużo ), poza tym chce zrobić dodatkowe doprowadzenie powietrza tunelem ale nie wiem kiedy bedzie mi się chciało :hihihi: .

Chyba, że chodzi Ci poprostu o otwory w puszce stożka... to znajdują się one na czole stożka, jest jeden duży centralny i sporo małych otworkóe dookoła niego. Co do funkcjonalności tego rozwiązania... sprawdza się i tylko tyle jestem w stanie powiedzieć. Powoduję to podatkowy syk podczas wciągania większej ilości powietrza a nie pogorsza skuteczności.

Co do odmy to nie nie lacą spaliny... ogólnie to nie spaliny lecą z odmy ( nie wiem co to dokładnie ale wydaje mi się, że to poprostu opary gorącego oleju ). Kiedyś owszem leciały tamtędy ale już nie widać tego więc spx ;)

maerik - 11 Kwi 2006, 17:58

Mi sie to niezbyt podoba i sprawdzilym na hamowni czy aby nie "zamula" sie silnika tym stozkiem?!
Sam wlasnie glowie sie nad tą kwestią bo mam podobnie "duzo" miejsca na stozek.

KureckiGTT - 11 Kwi 2006, 19:53

auta z turbospreżarką nie zamulisz stożkiem, na ono tylko dostawac chłodne powietrze i to duuuzo
Intruder - 6 Maj 2006, 01:31

Ehhhh poprostu nie mogłem się powstrzymać i musiałem wam pokazać mój nowiutki tłumniczek końcowy :-D Jest to tłumnik UPgrade Cannonball s zbudowany ze stali nierdzewnej i włókna węglowego. Jeśli będzie się sprawować tak dobrze jak wygląda to już jestem w niebo wzięty :hihihi: niżej wrzucam fotki tłumnika.

Co do reszty układu wydechowego to miałem budować wydech 2,5" z nierdzewki ale nie stać mnie na wydatek rzędu 700 zł na przelot 2,5" więc zamówiłem dedykowany wydech WALKER do fiesty RS Turbo i mam nadzieje że się znajdzie bo uzyskałem informacje że " gdzieś w polsce leży na magazynie ale dokładnie nie wiedzą gdzie i będą go dla mnie szukać" :he:

Tak więc po incydencie w ZG moja czerwona strzała dostanie nowiuśki wydech bigok



ops troszke sie narobily tych fotek ;)

LOY - 6 Maj 2006, 02:34

cóż piekny ,piekny -ale nie odmówie sobie dodac ze "lepiej pózno niz wcale"
I tak na przyszłośc Panowie uczmy się na przykładzie Intrudera -jak jedziemy na duuuzy zlot
chcemy szaleć ,szpanowac i wzbudzc podziw i zachwyt tłumów. To zadajmy sobie tą odrobine trudu by wlezć pod auto i zajeżeć pod maskę i sprawdzic chociaz pobieżnie stan techniczny naszego pojazdu. zeby potem nie swiecic oczami i nie stanowic watpliwej atrakcji zlotu.
Nie czuj sie Intruder urazony ale oberwany układ to naprawdę dla "doświadczonego tuningowca" nie jest usterka która pojawią się z wczoraj na dzisiaj.

marcel20 - 6 Maj 2006, 08:56

Dorzuć jakies fotki jeszcze to zrobie rysunek techniczny z przekrojem i chropowatością :D
Fred - 6 Maj 2006, 09:19

eeeeee tam lepszy był ten sklecony na prędce u Herrkama i na pewno na nim dłuzej byś polatał niż na tym nowym nabytku gdyż prowizorka sprawdza się najlepiej :-D :-D :-D
KureckiGTT - 6 Maj 2006, 09:52

wiem gdzie zrobia tanszy przelot 2,5 cala ;)
doogi - 6 Maj 2006, 10:00

a ja nie znam zakladu ktory robi tak drogo...
Intruder - 6 Maj 2006, 11:17

Więc tak...

LOY - uwierz mi że sam byłem zaskoczony bo wydech był naprawiany 3 dni wcześniej i sprawdzałem go przed samym wyjazdem a urwał się ponieważ jechaliśmy taką drogą że pożal się boże i na którejś dziurze usłyszałem że zaczął głośniej pracować więc prawdopodobnie wtedy się urwał. Nie obrażam się bo zdaje sobie sprawe że zamiast zmienić wydech od razu ja go próbowałem reanimować i wyszła chała z tego :-/ uwierzcie mi że żałuję tego do dziś :zly:

KureckiGTT - gadałem z PUMĄ i powiedział że wy nie możecie mi zbudować wydechu bo nie macie do tego warsztatu.

Gebal - dawaj jakies dane firm jeśli znasz.

[ Dodano: Sob Maj 06, 2006 10:18 ]
Fred napisał/a:
eeeeee tam lepszy był ten sklecony na prędce u Herrkama i na pewno na nim dłuzej byś polatał niż na tym nowym nabytku gdyż prowizorka sprawdza się najlepiej :-D :-D :-D


Fredziu... nie poruwnujmy nawet... wydech zrobiony przez żółwika i diode u Herkama jest lepszy nawet od supersprinta bigok

djpleban - 6 Maj 2006, 11:26

ja jeszcze przypomne tak na usprawiedliwienie mojego brata dlaczego przed zlotem nie wymienił wydechu zamiast ten naprawiac- z tak prozaicznych przyczyn jak :ra: PLNy :la:

[ Dodano: Sob Maj 06, 2006 10:26 ]
marcel20 napisał/a:
Dorzuć jakies fotki jeszcze to zrobie rysunek techniczny z przekrojem i chropowatością :D

:hahaha: popieram

PumaRST - 6 Maj 2006, 11:43

Posłuchaj, jak chcesz mozemy zrobić wydech, tylko z racji możliwości technicznych nie wyrobimy sie w ciągu 1 dnia. Musiał byś przywlec auto i zostawić na 2 dni. coprawda mozemy zaproponować taki jak u mnie lub Kureckiego czyli z rur aluminizowanych nie nierdzewki ale bedzie tańszy niż w ZasteKu. Co do Kwasówki to musielibyśmy przeliczyć koszta ile by to wyszło (ale koszt porównywalny z Zasteciem).
Pomyśl i jak coś to wiesz jak sie skontaktować :D

Intruder - 6 Maj 2006, 11:53

no i po ptokach... banghead qwa qwa qwa... dzwonilem do kolesia i juz wydech jedzie wiec nie moge zrezygnowac. Taq wiec bedzie standard FRST firmy WALKER bo niestety nikt inny juz nie produkuje. Przynajmniej koszty beda niskie a auto itaq na mocy nie straci. Ajjjjjj szkoda zes wczesniej PUMA nie powiedzial :-/ a pytalem jak zesmy o tlumniku gadali :-( no trudno...
PumaRST - 6 Maj 2006, 12:18

Oj co sie odwlecze to nie uciecze :D Jesli bedziesz chciał podnosić moc w tym aucie to wzasadzie seryjny wydech zacznie cie blokować przy jakiś 140-150KM wiec w tedy ma spokojnie sie coś zrobi;) A jesli mówimy o podnoszeniu mocy to jescze kwestia IC bedzie;)

Jesli chodzi o możliwości CVH tu jest mniejwiecej napisane:

http://www.fiestaturbo.co...8071&highlight=

Intruder - 11 Maj 2006, 20:37

Coś mnie dziś podkusiło i postanowiłem sprawdzić jak to moje kochane pudełeczko się rozpędza. Oczywiście uwieczniłem to na filmikach ;) Dla ciekawskich wrzucam filmiki spakowane rar-em.
Niestety auto jest jeszcze z uszkodzonym wydechem i dodatkowo nie uniknalem duuuzych startowych poslizgów ( ahhh ten nieokielznany moment obrotowy maniac )

Podaje przy nich przybliżone czasy :

czas ok 7,30 sek do 100km/h
http://www.wsinf.edu.pl/~...ty/MOV00588.MPG

czas ok 8,60 sek do 100km/h
http://www.wsinf.edu.pl/~...ty/MOV00589.MPG

czas ok 7,90 sek do 100km/h
http://www.wsinf.edu.pl/~...ty/MOV00590.MPG

czas ok 8,70 do 100km/h i ok 19,00 sek do 150km/h
http://www.wsinf.edu.pl/~...ty/MOV00591.MPG

marne starty... jeszcze nie przyzwyczailem sie do nowych kół :-( i widac slabe efekty braku przyczepności... no ale jakoś to wyszło i myśle że nie ma co narzekać... chociaż przyznam że z pierwszego startu jestem zadowolony :)

PS dane odnośnie auta tzn kół. 205/45 R16 więc wieksze od standardu ;)

Jak założe już nowy wydech a nastąpi to jutro to zrobie kolejną serie perypetii startowych i wrzuce na forum.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie :-)

[ Dodano: Czw Maj 11, 2006 19:40 ]
aha zapomnialem dodac ze pierwsza setka na opisie tarczy to nie jest 100km/h tak jak jest standardowo tylko 110km/h bo tak sobie przesunalem opisy jak robilem nowa tarcze ;) zreszta jak sie dobrze przyjzec to widac ;)

PumaRST - 11 Maj 2006, 21:21

Ładnie, i czekam z niecierpliwością na konfrontacje, bo ja mam jakieś 7,5s wiec myśle że może być wesoło. 8)
Daras84 - 12 Maj 2006, 15:26

i ja tez czekam na ta konfrontacje... szkoda ze rst posypala sei w ZG :(
Intruder - 12 Maj 2006, 20:36

Daras84 napisał/a:
i ja tez czekam na ta konfrontacje... szkoda ze rst posypala sei w ZG :(


tez zaluje ale nic straconego ;)

No i wreszcie udalo mi sie zalozyc nowiuski system odprowadzania spalin z silnika czyli WYDECH :lol: strasznie dlugo czekalem na środkowy uklad wydechowy i dosc dlugo trwalo zakladanie samej rury :-/ no ale wreszcie sie udalo :jupi:

Jedno mnie zaskoczylo... wydech jest glosniejszy niz był :hihihi: Wrzucam kilka fotek.


PumaRST - 12 Maj 2006, 20:52

no wygląda fajnie :D a to że głośniejszy to raczej oczywiste było ;)
djpleban - 12 Maj 2006, 22:13

oj Jasiek Jasiek...
zgadnijcie dlaczego wżucił TYLKO 8 zdięc...
pewnie wżuciłby więcej ale powiedziałem, żeby nie przesadzał i wrzucił tylko ze 4... hehe, a on i tak musiał więcej ;)
Puma, co do twojej wypowiedzi... ale nikt nie przypuszczał, że będzie tak samo głośno jak było na wydechu Żółwia i Diody :hahaha:
jak przyjechał od tego "Pana od wydechu" myślałem, że mu nie zrobił :cojest:

Intruder - 12 Maj 2006, 22:41

PUMA napisał/a:
no wygląda fajnie :D a to że głośniejszy to raczej oczywiste było ;)


wcale nie takie oczywiste bo wczesniej nie mialem wogole koncowego wydechu ;-) a srodkowy byl niby taki sam...

Michał... MWK chair

Danio - 13 Maj 2006, 11:47

Intruder napisał/a:
PUMA napisał/a:
no wygląda fajnie :D a to że głośniejszy to raczej oczywiste było ;)


wcale nie takie oczywiste bo wczesniej nie mialem wogole koncowego wydechu ;-) a srodkowy byl niby taki sam...

Michał... MWK chair



yyy nie wiem czy dobrze kumam ale przecież końcówka przelotówka to dodatkowe pudło rezonansowe więc musi buczeć :) byle tylko buczała na odpowiednich obrotach ...bo można sie zajechać

Intruder - 13 Maj 2006, 12:17

Danio napisał/a:
yyy nie wiem czy dobrze kumam ale przecież końcówka przelotówka to dodatkowe pudło rezonansowe więc musi buczeć :) byle tylko buczała na odpowiednich obrotach ...bo można sie zajechać


w sumie macie racje... nie pomyslalem wczoraj o tym los

maerik - 23 Maj 2006, 00:34

A powiedz no jak z przodu sytuacja wyglada z wydechem? Przelot az do srodkowego i koncowego? Coś tam widze na tych zdjęciach ale nie jestem pewny.
Intruder - 23 Maj 2006, 08:45

o to samo wczoraj pytał mnie Zefirek jak u mnie był więc odpowiem... założony jest orginalny wydech WALKER do fiesty RS Turbo i posiada on dwie puszki środkowe ale jak się okazuje są one przelotowe wiec wytlumiaja chalas ale przy tym nie zwalniaja za bardzo spalin :)

[ Dodano: Sro Cze 21, 2006 15:53 ]
Hello hello... no i stało się... po trzech dniach spędzonych w garaży moja RSP (czytaj: RS Padło :-D ) położyła się bardziej na brzuszku :) a to dzięki sprężynkom H&R -40mm :D
Fiesta stoi duzo niżej i przy 16" kołach robi to wrażenie i uwierzcie mi że na żywca wygląda duuużo lepiej:)
Było sporo klepania nadkoli młotkiem i dlatego trwało to aż 3 dni ;) A poniżej macie fotki:)

Porównanie nowych H&R -> czerwone(-40mm) , seria RST -> czarne(-25mm), odziwo H&R okazały się wyższe hahaha ale za to seryjne są twardsze.


Przednie zawieszenie. Tutaj seryjne już są wyższe.


Tak stała fiesta przed obniżeniem:


A tak stoi po obniżeniu:

Tył:

Przód:


i to by było na tyle :) teraz kilka dni prób jazdy i dopracowanie jeszcze nadkoli zeby ne obcierały na hopkach i mam nadzieje będzie GIT bigok

marcel20 - 21 Cze 2006, 22:00

Intruder napisał/a:
Było sporo klepania nadkoli młotkiem i dlatego trwało to aż 3 dni ;)


Sciągałeś z przodu nadkola ??

Danio - 21 Cze 2006, 23:03

no kurde felgi już w ZG zrobiły na mnie wrażenie...a teraz? hmm no cóż powiem że hardcore mały bigok teraz jeszcze proponuję zderzak tylni mk5 sport...bo ta blaszka z tyłu mnie razi lekko :) ogólnie supcio sie prezentują kółka
Intruder - 22 Cze 2006, 00:06

madek napisał/a:
Ale szczerze balbym sie jezdzic z tak malym przeswitem nad kolkami :D

ja tez sie boje ale juz prawie nie obciera i to tylko na duzych wybojach :-D

Laskosz napisał/a:
No ładne to padło twoje gleba ok ale czy oponki nie za wąskie ? w zg ci się chyba oponka zsuneła?

nie są za wąskie... opona się zsunęła a raczej spadła przez takie fajne prawo fizyczne jak BARDZO WYSOKI WSPÓŁCZYNNIK TARCIA i REAKCJA ponieważ auto się najpierw obruciło a potem opona udeżyła w progi zwalniające... bywa :-/

marcel20 napisał/a:
Sciągałeś z przodu nadkola ??

NIE;) użyłem metody Akcja-Reakcja... tzn. z jednej strony trzymałem nadkole a z drugiej waliłem młotem i jakoś się udało;)

Danio napisał/a:
no kurde felgi już w ZG zrobiły na mnie wrażenie...a teraz? hmm no cóż powiem że hardcore mały teraz jeszcze proponuję zderzak tylni mk5 sport...bo ta blaszka z tyłu mnie razi lekko ogólnie supcio sie prezentują kółka

To Ty byłeś w ZG... czemu ja Cię nie pamiętam :?: :?: :?: :he:
PS wlasnie o to mi chodziło żeby było hardcoreowo :D a co do zderzaka od mk5 sport to juz przeprowadzałem na ten temat rozmowy z kilkoma osobomi i zderzak bynajmniej mi się marzy co oznacza że kiedyś go dopadne i założe :D

Ciesze się, że podoba się to nie tylko mnie;) jednak jeszcze odrobine roboty musze włożyć w obróbke nadkoli i mysle że dopne to do końca żeby można jeździć bez stresów:)

Kowal - 22 Cze 2006, 00:44

Jak Ty ten przód upchnołes w to nadkole ???

Miałes jakies dystanse wczesniej :-P

Efekt jest naprawde powalajacy , te felgi są bossskie :D Pozdrawiam

marcel20 - 22 Cze 2006, 07:20

Intruder napisał/a:
marcel20 napisał/a:
Sciągałeś z przodu nadkola ??

NIE;) użyłem metody Akcja-Reakcja... tzn. z jednej strony trzymałem nadkole a z drugiej waliłem młotem i jakoś się udało;)


Nierozumiemy sie...
Młotkiem w plastikowe nadkola z przodu....
???
Ja zrozumiałem że niezdejmowałeś ich tak :)

Intruder napisał/a:
To Ty byłeś w ZG... czemu ja Cię nie pamiętam :?: :?: :?: :he:


Co ty piłeś-> jedyna jeszcze wtedy fsrt na zlocie bo teraz to FRP ;P

Intruder - 22 Cze 2006, 08:00

aaaaa jesli chodz o plastiki to tak, do klepania byly zdięte ;)
Danio - 22 Cze 2006, 09:23

byłem byłem...tylko że ja jestem taki mały skromny człowieczek...(nie byłem swoim padłem tylko z Darasem przyjechałem) cieszę się że bierzesz pod uwagę mk5 sport :) a żeby potwierdzić to co czuję i mówię daję fotkę którą zapewne kązdy widział...dla mnie bomba autko


Darekmk3 - 22 Cze 2006, 11:15

nie no efekt zadżebisty :ok: ,ale tak moja dygresja czy nie lepiej zainwestowac w turbo skoro padlo niz w sprezyny?,ale to tylko takie rozważanie ;)
za efekt gleby z tymi felami :ok:

doogi - 22 Cze 2006, 11:18

popieram darka w zupełności.
skoro silnik nie chodzi to po co stylistyka ??

osimek1 - 22 Cze 2006, 12:29

wyglada zajebiscie:D ale na nasze polskie drogi to bym tak fury nie obnizyl bo bym sie bal :/

P.S. a przy wjezdzie do siebie nie zawieszasz sie nad torami ??:>

marcel20 - 22 Cze 2006, 12:42

Gebal napisał/a:
skoro silnik nie chodzi to po co stylistyka ??


Gebal skoro nie ma kasy na paliwo to po co auto ;-| -> taka sama sytuacja.
Wszystko sie robi powoli, stopniowo, a efekt bedzie ciekawy.
Podobna sytuacja na dzień dziesiejszy jest u mojego brata. Tez póki co z braku laku
będzie RSP tylko, że na 17".

Intruder - 22 Cze 2006, 16:13

Darekmk3 napisał/a:
czy nie lepiej zainwestowac w turbo skoro padlo niz w sprezyny?

hmmm wiesz... jakbym miał 1000PLN zeby zrobic turbo to bym zrobił ale... najpierw musze jeszcze skończyć silnik bo mam kłopoty z głowicą i panewkami na wale korbowym tak wiec zeby wsadzic turbo spowrotem to jeszcze potrzebuje jakies 2000 PLN lekko wiec sorki ale ja nawet narazie nie pracuje.
Natomiast jeśli chodzi o sprężyny to miałem okazje i kase wyrwać wydaje mi się tanio więc się nie zastanawiałem.

Gebal napisał/a:
skoro silnik nie chodzi to po co stylistyka ??

a kto powiedział że silnik nie chodzi??? ;/ chodzi ale jako 1.6 wolnossący i przynajmniej spalanie mi lekko spadło przy tych niebotycznych cenach benzyny

osimek1 napisał/a:
P.S. a przy wjezdzie do siebie nie zawieszasz sie nad torami ??:>

NIE :-D odziwo chyba ze wpadne pędem i skręce koła ;/

marcel20 napisał/a:
skoro nie ma kasy na paliwo to po co auto

:ok: bigok :brawo: :brawo: :brawo:

Daras84 napisał/a:
szkoda zeby to sie tak wolno toczylo

coraz mniej mi to przeszkadza bo przynajmniej teraz widze ile ludzi się ogląda za moim RSP :D

Także podsumowując RSP = LANS, WOM, itp... bigok

PumaRST - 22 Cze 2006, 17:06

jesli masz wydać 2000zł na remon swojego silnika to ja oferuje swój ;) za troche mniejszą kase ;)

Mnie sie podoba twoja fiesta i zgodze sie że mona by jej założyc zderzak od Mk5 Sport.

zefir - 23 Cze 2006, 09:24

widzialem ta glebe na zywo :)
masochizm

Piesek - 8 Sie 2006, 20:01

to głowica w frst też jest do zrobienia?
PumaRST - 9 Sie 2006, 00:07

Piesek napisał/a:
to głowica w frst też jest do zrobienia?


na to wygląda że ten silnik trzeba rozłożyć na części i poskładać na nowo.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group