Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - Wskażnik temperatury płynu: W jakiej pozycji?

Rafał32 - 1 Cze 2004, 16:20
Temat postu: Wskażnik temperatury płynu: W jakiej pozycji?
W jakiej pozycji zazwyczaj znajduje sie wskaźnik temperatury przy rozgrzanym silniku w jeździe miejskiej, bo u mnie w mk3 1,1 ledwo podnosi sie do końca białego pola, które znajduje sie poniżej pozycji normal, rzadko sie zdaża że wskazówka dojdzie do normal-jeśli tak sie zdarzy to do skrajnie dolnego położenie. Dzieje sie tak bez względu na temperaturę otoczenia Czy to jest noramlne, może fiesty tak mają? Jesli nie to w czym problem ? Zapewne nie jest to wina wskaźnika bo raz mi sie zdażyło że stojąc w korku wskazówka dopięła prawie czerwonego pola.
Jareczek - 1 Cze 2004, 16:39

Hmmm...normalnej jeździe mówisz...Normalna, znaczy "normalna" ekonomiczna, "normalna" od świateł do świateł... :D

U mnie w 1.4 znajduję sie przeważnie pośrodku, pomiedzy białym i czerwonym, ale zdarza się, że leci bardzo wysoko i wtedy odpuszczam, bo szkoda silnika.

A co do białego pola, to prawie nigdy na nim nie jest, chyba że samochód jeszcze nie rozgrzany...
Ja nie wiem co to może być, ale są "fachowcy" co sie znają, napewno cos jest nie tak z twoim wskaźnikiem, a może czujnikiem...

Dynamike - 1 Cze 2004, 17:04

Jareczek, nie strasz kolegi! :lol: U mnie jest tak samo i z tego co słyszałem to chyba nie oznacza to że coś jest uszkodzone, tylko poprostu silniki 1100 tak mają. Podobno są "chłodne" w obyciu! :D
Jareczek - 1 Cze 2004, 17:11

Ja nikogo nie chciałem straszyć... :D

Nie wiem jak mają 1.1, bo z tym modelem miałem do czynienia tylko przez ok. 30 min (raz się nim przejechałem) i nie zwracałem uwagi na wskaźnik temperatury, a zresztą i tak bym nic nie zobaczył, bo ciemno było :lol:

A co do tego, że te silniki tak mają, to zauważyłem jeszcze na starym forum, że to hasełko często sie pojawiało...Może coś w tym jest....

muzz - 1 Cze 2004, 18:03

no to ja tez tak kiedys myslalem ze tak ma byc...ale po zmianie czegos(nie pamietam czego, ale byla to w sumie tania sprawa) temp zaczela wchodzic wyzej...mialem to samo...zima/lato niewazne kiedy...temp na wskazniku byla na tym dolnym, bialym kwadraciku...po zmianie zima/lato wchodzi tak mniej wiecej do polowy napisu "norm"(oczywiscie w zime wolniej i troche nizej)...a wiatrak dopiero przy ostatniej literce od "norm" patrzac od dolu zaczyna dzialac ale tylko jak stoje w lato jak jest cieplo w korku!...
Rafał32 - 1 Cze 2004, 18:25
Temat postu: co to mogło być?
co mogłeś wymienic? moze termostat? fordy to chyba wogóle są zimne auta, ale żeby chociaż na norm sie wspięło, bo chyba jazda na takim niedogrzanym silniku nie jest dobrym pomysłem
trzeci - 1 Cze 2004, 18:34

Moja jedyneczka w miejskiej jeżdzie dochodzi do połowy , poza miastem zdecydowanie niżej :D Pozdro.....
Thomas - 1 Cze 2004, 18:38
Temat postu: Re: co to mogło być?
Rafał32 napisał/a:
co mogłeś wymienic? moze termostat? fordy to chyba wogóle są zimne auta, ale żeby chociaż na norm sie wspięło, bo chyba jazda na takim niedogrzanym silniku nie jest dobrym pomysłem


Witam...
Na poczatku miałem tak samo wskazowka ledwo co drgnęła, z czasem zmieniłem termostat i teraz jest tak, że podchodzi do połowy skali. Prawdopodobnie masz również uszkodzony termostat.
Opis wymiany znajdziesz tu...
http://fiesta.dobrynet.pl/artykuly/ogrzewanie.htm
pozdrawiam

JoeMix - 1 Cze 2004, 19:54

WITam...
Thomas ma rację... masz uszkodzony termostat, dokłądniej nie domuka się i proawdopodobnie pozostaje minimalna szczelina dlatego silnik nie dogrzewa się... Wymień czymprędzej, bo niedobrze jest jak silnik jest niedogrzany... koszt w sumie nie wielki, a zrobisz wszystk sam...

Rafał32 - 1 Cze 2004, 22:16
Temat postu: ?
czy po wymianie termostatu i ewentualnej wymianie płyny (tak przy okazji) muszę odpowietrzac układ chłodniczy czy to nie jest konieczne?
ROMEZ - 1 Cze 2004, 22:17

hmm mnie tez troche dziwilo ze silnik mi siem nie grzeje :D tez sztrzalka jest na dole bede musial to sprawdzic
Dynamike - 1 Cze 2004, 22:23

No dobra, a jeśli się okarze że żeczywiście coś nie tak z termostatem, to czy się go naprawia, czy wymienia? Jeśli to drugie, to ile taka impreza kosztuje? U mnie właściwie strzałka wchodzi na pozycje tam gdzie zaczyna się skala normy (zaraz nad tym białym zakresem) i siedzi tam sobie cały czas. Jeżdże po mieście krótkie trasy, ale w trasie jest tak samo, a jak później wjade do miasta to troche się podnosi. Czekam na jakieś info.

P.S. Czy jazda z takimi temperaturami silnika może mieć jakiś niekorzystny wpływ na niego?

easy - 1 Cze 2004, 22:35

Moja wskazówk tez nie podchodzi prawie nigdy wyzej jak ponad połowe normy. a w czasie jazdy jest zwykle troche ponad białe pole na początku wskazinika. Zawszze uważałem ze tak jest w porządku no i nadal tak uważam. Proponuje pierw sprawdzić tem. trzymając samochud na wysokich obrotach ok 3000 na postoju przez kilka minut. Wtedy morzna zobaczyć ze dośc szybko sie rozgrzewa. i bezproblem się uruchamia wiatrak.
molu - 1 Cze 2004, 22:48

Dynamike napisał/a:
No dobra, a jeśli się okarze że żeczywiście coś nie tak z termostatem, to czy się go naprawia, czy wymienia?


Sprawnosc termostata zawsze mozna sprawdzic :)

Dynamike - 1 Cze 2004, 22:55

Aha, jeszcze w sprawie termostatu, czy jeśli byłby niesprawny, to czy w zimie pojawiały by się problemy z ogrzewaniem (bo nie było z tym najmniejszego problemu)? Sorki jeśli zadaje głupie pytania, ale zupełna lama jestem w te klocki. :lol:
JoeMix - 2 Cze 2004, 06:18

WITam...
1. Termoststu sie nie naprawia, trzeba wymienić, nie wiem ile kosztuje ale nie jest chyba zbyt drogi...
2. Niewielka nieszczelność termoststu bedzie już powodowałę że silnik nie będzie się dobrze dogrzewał... co nie znaczy że nie będzie działąło ogrzewanie... co innego gdyby termostst był stale otwarty...
3. Żeby sprawdzić termostat to trzeba nieststy wymontować go z auta, mówię, wystarczy że będzie szczelina rzedu milimetr lub mniejsza...
4. Niedogrzany silnik ma gorsze osiągi, więcej pali i szybciej się w nim zużywa olej...
5. Z tego co pamiętam to układ chłodzenia odpowietrza się samoczynnie...

Thomas - 2 Cze 2004, 08:17

JoeMix napisał/a:
WITam...
1. Termoststu sie nie naprawia, trzeba wymienić, nie wiem ile kosztuje ale nie jest chyba zbyt drogi...


Witam...
Termostat kosztuje 20-25 pln, podróba i chyba 65 oryginał
Pozdrawiam

Lokmen - 2 Cze 2004, 10:03

Ok, panowie. Chciałbym dodać ze nikt nie zwrócił uwagi na to ile generalnie (przynajmniej w MK3 i w benzynach) układ chłodenia ma pojemności. Paktycznie różnice między modelami nawet nie wynoszą 0,5 - bez wzgledu czy mamy 1,6 czy 1,1. 1,1 ma aż (lub jak to woli tylko) 7,5 litra płynu chłodzącego w obiegu :!: Nadmieniam ze nie jest to mało (w innych markach o pojemności zbliżonej do 1119 będzie od 4,5 - 5 litrów w chłodnicy). Czyli poprostu w miare przytomnie ktoś zauwazył, ze silniki forda są "chłodne w obyciu" i ten typ tak ma. Przeważnie wkazówka leży na dole lub dochodzi do pierwszej literki M zaraz potem przy R powinien załączać sie wentylator. Fakt ze wskazowka sie wychyli poza połowę - ale będą to tylko przypadki w dni upalne i podczas jazdy w korkach. Jeżeli ktoś twierdzi ze ma wskazowkę non-stop na połowie wskaźnika - to raczej upierałbym sie ze ma coś nie tak z ukł chłodzenia - w benzynach wskazowka powinna zawsze leżeć w okolicach literki M :!: .
WooYownik - 2 Cze 2004, 10:28

jezdzilem ponad rok mk3 i wskazowka nigdy nie wychylila sie ponad M, w mk6 zawsze jest idealnie na srodku ... tylko ze mk6 to padaka :PPPP
Lokmen - 2 Cze 2004, 11:38

MK6 to jest całkiem inna bajka bo ma silniczek Zeteca. W Mk3 sa silniczki OHV i CVH - z wyjątkiem modeli XR2i 16V. Siniczki Zetekowskie 16V mają całkowicie inną charakterystykę i kulturę pracy.
WooYownik - 2 Cze 2004, 12:00

ja mam 8v ...
Lokmen - 2 Cze 2004, 12:29

Fucktystycznie :oops: . Ale na 100% masz mniejszą chłodnice niż w Mk3 :) .
molu - 2 Cze 2004, 13:16

U mnie tez raczej malo wskazuje na wskazniku temperatury :)
W sumie malo sie tym przejmuje :D
Natomiast co do spiskowej teorii Lokmena :wink: nie do konca sie zgodze-w polo tez mam prawie 7 litrow plynu i zawsze po chwili nagrzania mam okolo 90 stopni-bo tak mam byc i tak jest optymalna temperatura pracy :) Ale we fiestach jest widocznie inaczej .

Jareczek - 2 Cze 2004, 17:32

A w mojej, to przy konkretnej jeździe zawsze jest w okolicach środka skali i wcale się temu nie dziwię, zwłaszcza w lecie, no i czesto włącza mi się wiatrak jak jadę na górki i tam sie nie da jechac szybciej niż 20 - 30 km/h pod górke, bo są strzaszne dziury i jak już wyjade to wtedy mi się własnie załącza...A dodam, że jedzie sie tak pod ta górkę przez ok.6 km...
muzz - 2 Cze 2004, 18:07

no dobra...powiedzmy ze sie zgadzam...ale co moze byc nie tak skoro wczesniej lezala a po zmianie(czegos;P) juz nie...a wiatrak wlacza mi sie powyzej polowy...i wyglada na to ze sie ani nie przegrzewa ani nie jezdzi niedogrzany!...w zime dodam szybko sie nagrzewa...i nie tylko wskazowka szybko idzie do gory ale w miare szybko robi sie cieplo...
J&Ł - 6 Cze 2004, 11:10

Mam tez silnik 1.1 z monowryskiem i temperatura utrzymuje sie zawsze po srodku skali. W miescie w korkach troche sie podnosi, no moze na 2/3 wysokosci, a na trasie odrobine spada.
Rycho - 6 Cze 2004, 14:07

No tak ja mam ZETEC 1,8 i mi też wzkazówka leży w okolicach M, ale mam wrażenie, że coś jest jednak nie teges.
RYCHO

Misiek85 - 9 Cze 2004, 22:49

U mnie utrzymuje się zawsze (odpukać w niemalowane :wink: ) w połowie skali. Mam pytanko: zeszłego lata jak jeździłem fiestą to ani razu nie włączył się wentylator, nawet podczas upałów takich, że ch... by strzelił; czy coś jest nie tak czy wporzo? temperatura na wskaźnikach jak zawsze.
Może jestem przewrażliwiony, ale wydaje mi się ,że dla świętego spokoju powinien się wicher włączyć :D Nara

Misiek85 - 9 Cze 2004, 22:49

U mnie utrzymuje się zawsze (odpukać w niemalowane :wink: ) w połowie skali. Mam pytanko: zeszłego lata jak jeździłem fiestą to ani razu nie włączył się wentylator, nawet podczas upałów takich, że ch... by strzelił; czy coś jest nie tak czy wporzo? temperatura na wskaźnikach jak zawsze.
Może jestem przewrażliwiony, ale wydaje mi się ,że dla świętego spokoju powinien się wicher włączyć :D Nara

muzz - 9 Cze 2004, 22:51

zobacz czy sam wentylator dziala...a swoja droga to jak jezdzisz samochodem a nie stoisz w korkach to sie nie dziw ze ci sie nie wlacza...czasami mozesz go nawet nie slyszec i nie wiedziec ze sie wlaczyl...ja to w zasadzie tylko po wskazniku temp. widze ze sie wlaczyl...
Misiek85 - 9 Cze 2004, 22:55

Sory za zdublowanie postów coś się poje... i na ekranie pojawiło się nie wiadomo skąd kilkadziesiąt okienek jedno po drugim :shock:
Misiek85 - 9 Cze 2004, 22:56

Jeszcze jedno: jak sprawdzić wentylator?
muzz - 9 Cze 2004, 22:58

przewody od zasilania musisz bezp. podpiac do prundu....ale niech ci to dokladniej wytlumaczy ktos kto potrafi bo ja to wiem jak zrobic ale wstrzymam sie od tlumaczenia...hehe
Rycho - 10 Cze 2004, 00:12

najprościej odpiąć z czujnika włączającego wentylator i zewrzeć jak odpali to git a jak nie to podłącz przewody z aku do wiatraka, żeby wyeliminować możliwość walniętego przewodu, ew sprawdź przewody
jak wszystko git to czeka cię wymiana czujnika.

garys - 10 Cze 2004, 10:01

ja jezdze mk3 '95 1.1 i wskazania temperatury nigdy nie przekraczaja polowy skali, najczesciej jest to w okolicach "M" , u mnie gdy sie pozadnie zagrzeje to wchodzi na "R" i zalacza sie wiatrak (ale to bardzo zadko spotykane u mnie zjawisko) Podzielam zdanie kolegow ze te silniki tak maja.Pozdrawiam
lukjar6 - 10 Cze 2004, 10:34
Temat postu: temperatura
hey!
u mni ejest podobnie. mam mk3 1.1i 91r , tylko ze mi wiatrak sie nigdy nie załaczyl jeszcze chybna mi termostat wysiadl, moze ktos wie czy mozna go wymienic bez spuszczania plynu chlodniczego, a jesli nie to czy pozniej trzeba odpowietrzac uklad chlodzacy i jak to sie robi?? :(

suchy - 29 Wrz 2004, 20:56

no to ja mam chyba ok tez na M i tez myslałem ze cos niejest tak :jupi:
diodalodz - 29 Wrz 2004, 23:50

hehe
widze ze dyskusja jest poważna .
A wiec tak .
1 sprawdzanie wentylatora :
Musisz mieć kawałek drutu i zdjąć wtyczke z czujnika wentylatora . W kentach jest zamontowany na wyjścu na chłodnice Pod tym dekielkiem skręcamyn na 2 sruby jest ukryty termostat . jak zdejmiesz wtyczke to zwierasz dwa grube przewody które tam ida (mowie ze grube bo w części aut idzie jeszcze 3 przewód który jest czujnikiem temperatury silnika ) Jak połączysz powinien właczyć sie wentylator . Moze być do tego niezbędny włączony zapłon na stacyjce .
2 . z układu nie musisz spuszczać płynu wyleci tylko troche (ok 300 ml) .
3. Układu nie musisz odpowietrzać . Musisz tylko zalać zbiornik wyrównawczy prawa fizyczne odpowietrza silnik same .
4. Ceny termostatów wahaja sie od 9 zł (podruba z francji) do 50 zł
5 . Do wymiany (w kencie) musisz mieć nóż albo skrobak (w celu usunięcia starej uszczelki oraz klucz 13mm(nasadowy ale płaskim też dacie rade)
Wiekszość termostatów pada w fordach w pozycji "otwarte" lub "uchylone".
Poprostu krzywią sie osie termostatów i banieczka z ciecza klinuje sie w prowadnicy.
6 termostat warto wymienić bo w moim przypadku zużycie LPG spadło o ok 2 L/100km .
7. Termostat zaczyna sie otwierać w okolicy połowy moze 1/3 skali .
Pozdrawiam

orelek - 30 Wrz 2004, 10:15

witam, w mojej fiescie temperatura jest minimalnie poniżej połowy skali i zawsze tak jest.W korku w upalne dni podnosi się ale niewiele.
Pozdrawiam

bash - 30 Wrz 2004, 10:17

i mnie w 1.4i jest na początku białego pola, w korkach lub w cieple dni podnosi sie do polowy skali, ostatnio nawet przy 160 km/h nie przekroczyl polowy skali - spalanie LPG 8,5-9,2 trasa , do 10 z miastem
miki1405 - 9 Kwi 2008, 20:39

Nie wiem,czy ktoś tu jeszcze zajrzy,aby mi pomóc...Ale mam też problem ze wskaźnikiem temperatury,ale troszeczke inny...Otóż niedawno kupiłem sobie białe nakładki na zegary:):)Wszystko zorbiłem delikatnie i nie zauważyłem żadnych uszkodzeń...Niemniej jednak od tego czasu dzieje się coś dziwnego ze strzałką od temperatury...Nawet na zimnym silniku podchodzi do połowy i w miarę grzania się silnika coraz wyżej sięgając czerwonego pola...Przy zgaszonym silniku wraca grzecznie do samego dołu...Ale wcześniej nie podchodziła od razu do połowy po dopaleniu zimnego sinika...Czy coś mogłem uszkodzić przy nałożeniu nakładek???Dodam,że wskazówka chodzi lekko,nie zacina się....POMOCY!!!!
funfel34 - 1 Sty 2010, 16:39

Witam u mnie wskazówka odkąd wymieniłem trmostat a było to 3 lata temu jest po zagrzaniu silnika na literze m jak napis norm na moje oko to takie minimum nieważne czy zima czy lato wentylator ani razu i się niewłączył a działa bo sprawdzałem . Natomiast nagrzewnica ogrzewania przy szybsej jeżdzie generuje dosyc gorące powietrze co może wykluczyc awarie termostatu. Odwrotnie silnik by sie wychładzał a nagrzewnica słabo działała.
A gdzie u was znajduje się wskazówka temp. albo gdzie prawidłowo powinna sie znajdowac

bidżej - 1 Sty 2010, 16:48

u mnie po nagrzaniu stoi idealnie w środku NORM. najprawdopodobniej to kwestia założenia termostatu o odpowiednio wysokiej temperaturze otwarcia (92 czy 95 st C)
JoeMix - 1 Sty 2010, 21:26

To że silnik się grzeje i działa dobrze ogrzewanie nie jest oznaką że termostat się nie sypnął bo ostatnio wymieniałem "sprawny" na nowy i jest dzień do nocy,,, a wskazówka temperatury powinna być w polu NORM.
Maki - 1 Sty 2010, 22:15

U mnie jest tak silnik się nagrzewa aż dojedzie do momentu jak jest idealnie na środku "O" po czym gwałtownie spada między "O", a "R" lecz bliżej "R". I tak się utrzymuje. Nie ważne czy to zima czy lato. Do M nie spada nigdy, nawet przy -20*
bidżej - 1 Sty 2010, 23:09

Maki napisał/a:
po czym gwałtownie spada
to jest właśnie moment otwarcia termostatu
funfel34 - 3 Sty 2010, 03:58

JoeMix w sumie może miec racje czytałem dzisiaj instrukcje do fofi w pdf.
Wyczytałem ze otwarcie termostatu wynosi dla silnika
1.1: początek 85-89 st, pełne 102+-3
1.3: początek 92 st, pełne 106

A więc różnica jest. Może ja mam termo od 1.1 i mi się niedogrzewa foczka to by tłumaczyło niewłączanie wentylatora.

Chyba musze dokonac zakupu :rotfl:

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 04:11 ]
MIKI1405
Bankowo musiałeś coś i lubię chleb ze smalcem :yes:
POmysl dobrze ja na tym się nieznam ale może zle osadziłes wskazówke na osi czy cuś takiego

JoeMix - 3 Sty 2010, 08:42

Za każdym razem pisze to samo, dla jednostek 1,1, i 1,3 kładzie się najwyższy dostępny w handlu numer termostatu,,, a i tak wentylatora się nie raczy tam :)
bidżej - 3 Sty 2010, 11:43

miki1405, sprawdź czy przypadkiem wskazówka od temperatury nie jest zbyt luźna - spróbuj ją ściągnąć. jeśli zejdzie lekko, tzn że tulejka mocująca wskazówkę jest luźna i przesunąłeś ją przy grzebaniu w zegarach. naprawisz to rozgrzewając silnik do temp roboczej (przegoń go paredziesiąt km) i zakładając wskazówkę w takim położeniu, jak była przed dłubaniem we wskaźnikach.
funfel34 - 3 Sty 2010, 12:32

JoeMix jaki najwyższy numer bo nierozumiem. Podaj GO i jaki wentylator
Na allegro jest jeden rodzaj termostatów nieważne czy ford, vernet czy chiński wszystkie otwarcie mają przy 88st (pewnie bardziej uniwersalne) . Niespotkacie od 92st

Inaczej jest na stronach z częściami do forda: ford.sklep.pl, ewcar.pl, ford-sklep.pl
Tutaj znajdziecie orginał: ERT190 indeks 6526879 otwarcie 92-106st
W nawiasie mówiąc rozpiętośc cen jest masakryczna. Ten sam towar w 1 sklepie kosztuje 45zeta a w 3 już 30. I bądż tu mądry

PO tym co się dowiedziałem uważam ze tylko oryginał warto kupic bo trzyma odp. parametry a z kazdym innym bedzie jak u mnie(pirwszy post).DZIEKUJE

JoeMix - 3 Sty 2010, 13:56

funfel34 napisał/a:
JoeMix jaki najwyższy numer bo nierozumiem.
No chodzi właśnie o temp otwarcia,,, jak w dobrym sklepie gdzie mają dobry katalog powiesz że chcesz termostat od 1,1 to powiedzą że powinien być np. 86 stopni,,, ale będzie pasował: 84, 86, 88, 90, 94,,, i wtedy się bierze ten z najwyższym numerem,,, czyli taki na 92 stopnie chyba (to co napisałem wyżej to przykładowo tak) do tego się montuje termowłącznik o niższym niż standard punkcie załączenia bodajże 86 (taki od poloneza) i działa to tak że wcale wentylator nie włącza się przed otwarciem termostatu,,, generalnie mimo niższego punktu włączenia włącza się rzadko,,,
marian - 4 Sty 2010, 19:11

ja kupiłem w sklepie za 27zeta temp.otw 92st. i myslę że JoeMix, wyłożył juz wszystko jak kawe na ławe,swoja droga coraz więcej tematów na temat ukł.chłodzenia fiesty a wystarczy poszukać

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group